|
תַּגָּר - מחווה לרוח החפשית ולזאב ז'בוטינסקי | |||||||
שירה / מיכאל שרון ז''ל (יום שלישי, 06/12/2005 שעה 22:00) | |||||||
|
|||||||
הצגת המאמר בלבד |
כאחד שמלין חדשות לבקרים על פלגיאריזם ושמירת זכויות יוצרים | |||
|
|||
היה עליך לדעת שהתמונה המצורפת שייכת לאומן בשם Gaeteno Nick וחזקה עליה זכויות היוצרים (מצויין במפורש ע''ג התמונה). שם התמונה Fountainhead (מעיין) האם ביקשת מהבעלים החוקיים אישור לשימוש בתמונה זו בשירך ? | |||
_new_ |
התרגום לעברית של The Fountainhead | |||
|
|||
היה ''כמעיין המתגבר'' --- זה היה שמו של ספרה של איין ראנד. | |||
_new_ |
הציור מופיע על כריכת הספר ''כמעיין המתגבר'' של איין ראנד באנגלית | |||
|
|||
הנמצא ברשותי. הוא נמצא בתחום ה-public domain חופשי להורדה באתרי אינטרנט, כולל אתר התנועה הליברטריאנית-אובייקטיביסטית (חסידי תורתה הנאו ליברלית של איין ראנד, שנימנים על תלמידיה גם נגיד הפד לשעבר אלאן גרינשפן, שפרסם מאמרים יחד איתה). גם אני קרוב מאד לגישה הזאת, מאז 1974 , והסתמכתי בעבודות שונות בתחום הכלכלה והחברה גם על הוגים ליברטריאנים נוספים כמו חתן פרס נובל פרידריך פון האייק, פרופ' רוברט נוזיק ואחרים. | |||
_new_ |
למען הסר ספק - המתכנה רעמיש | |||
|
|||
איננו אני.... אני משער שבחר לעצמו מסיבה לא ברורה ניק זהה לזה שבו אני משתמש בפורומים אחרים. מעשה מלוז. | |||
_new_ |
נלוז | |||
|
|||
_new_ |
למען הסר ספק - המתכנה רעמיש | |||
|
|||
לרגע דאגתי... | |||
_new_ |
איפה בדיוק רשום שהציור הוא נחלת הכלל ? | |||
|
|||
_new_ |
למיטב ידיעתי, כל דבר שמופיע | |||
|
|||
באינטרנט וניתן להעתקה, הוא בחזקת Public Domain ואין צורך באישור מפורש להשתמש אותו. | |||
_new_ |
אתה ממש ממש טועה | |||
|
|||
שום דבר שמופיע באינטרנט אינו בPublic Domain אלא אם כן נאמר כך מפורשות, או לחלופין הוא עונה על קריטריונים מסוימים ( למשל צילום של יצירת אומנות שאין לו ייחוד בפני עצמו | |||
_new_ |
לא. דברים רבים הם בחזקת public domain | |||
|
|||
וברור ממהקשר ומציון מפורש או גביית תשלום עבור הורדת תמונה למשל, מתי אין זה כך. | |||
_new_ |
מיכאל אל תטעה. | |||
|
|||
כל אחד מאיתנו חוטא אולי לפעמים בהורדת תמונות מהאינטרנט, וזה אפילו מותר, אך ורק, לשימושך האישי, אולם פרסומה במאמר שאתה כותב זה אסור, שלא לדבר על שימוש מסחרי. הכלל הוא הפוך - רק אם אמאמר שזה בpublic domain או בתנאים אחרים , זה מותר - עיין בויקיפדיה לקבלת הסבר מפורט | |||
_new_ |
אין דבר קל ממניעת הורדת תמונה | |||
|
|||
מצד בעל אתר. כאשר אין הדבר כך, ועוד מופיע בגוף התמונה בצד השמאלי עליון, מלבן קטן עם אייקון של ''save '' בצד אייקון של ''send'', הרי שכל אדם הגון בעל שכל ישר סביר יפרש זאת, ובדין, כהיתר מובלע להוריד או לשלוח ב-e-mail . דומה שיש המרבים לעסוק בפלפול פורמליסטי. הרי לפי החוק הקפדני, אין זה גם ''חוקי'' להקליט לשימושינו שיר שהזכויות עליו שמורות למפיקיו, על קלטת. ועל ''חוקים'' מסוג אלה שמר נוי מציין, כבר נאמר: ''גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה'', ו''אחר רבים להטות''. | |||
_new_ |
הבנתי. ברצונך למנוע ממאות מיליונים, בכל רחבי | |||
|
|||
האינטרנט, שיתוף תמונות, ולמחוק את התמונות ממאות מליוני אתרים (הפתוחים לצפייה ללא הגבלה לכולם). ולאסור מאות ואלפי כתבי עיתונים המעטרים את כתבותיהם בתמונות ואילוסטרציות שונות, שרק במיעוטם, ניתן קרדיט לצלם, ובכולם כמעט לא ביקשו רשות מבעל התמונה, לאחר שזה הפיץ אותה ברבים. שהרי מספר התמונות השייכות לאדם בודד הוא מוגבל מטבע הדברים. דומה שאין זאת ''שמירת חוק'' אלא קינטור טורדני, למטרת האדרת המקנטר, ושלילת לגיטימציה מן המקונטר. רמי, בכנות, וכי אין פגיעתם שלך והדומים לך קשה? אילו היו הולכים אחר התעקשויותיך, היה האינטרנט מתרוקן מיופי ומגיוון. | |||
_new_ |
אינני רוצה למנוע שום דבר | |||
|
|||
אני מציג בפניך את המצב החוקי. זה שמיליוני אנשים, ובהן אני לעיתים רחוקות , מורידים למשל שירים ממחשביהם של אחרים דרך תוכנות שיתוף קבצים לא עושה את הדבר לחוקי. | |||
_new_ |
שוב אתה מתבטא בנושאים שאינך בקיא בהם | |||
|
|||
מדבריך עולה ריח רע של אופורטוניזם ושרלטנות. קרא את המאמר הבא: http://www.netlaw.co.il/IT.asp?ItemID=180&ftext= | |||
_new_ |
יש דרגות שונות של אי חוקיות | |||
|
|||
אין דינה של הקלטת שיר בקלטת שווה לדין גניבה או רצח. דומה שאתה חושב באופן דיכוטומי לבן מול שחור, ולא על רצף. | |||
_new_ |
''האור הפנימי של רמי נוי'' - להלן מאמר שלו עתיר תמונות | |||
|
|||
רמי ניכבדי, נאה דורש צריך להיות נאה מקיים. איפוא הראיות שאת כל התמונות הללו הורדת מאתרים בהם כתוב במפורש public domain , או לחילופין, איפוא ההרשאה מבעלי הזכויות על התמונות הללו? | |||
_new_ |
שובב. את התמונה האחרונה במאמרך לקחת ממאמר שלי... | |||
|
|||
ראו התמונה האחרונה במאמרי. שלחתיה ליעקב עיון עורך אימאגו להציבה במאמר זהה שלי שם, והוא או רמי היציבו התמונה במאמר רמי. ואם לא לקחת זאת מאמרי, אני מחכה לשמוע מאיפוא השגת תמונה זאת, שכן מצאתיה באתר נדיר. ככה זה עם שמאלנים. מגנים אחרים מהצד הימני של המפה הפוליטית, והם עצמם עושים את ''העבירה'' אותה הם מגנים חופשי חופשי... | |||
_new_ |
אז ככה | |||
|
|||
ראשית - לא גיניתי אותך על שום דבר, זה היה מישהו אחר שכינה עצמו רעמיש...לא אכפת לי אילו תמונות אתה מכניס לארץ הצבי, וגם אם אלה תמונות שאינן Public Domain, לא קרה שום דבר בהיות פורןמנו נידח וזוטרי, ונטול כוונות מסחריות. שנית - אני אינני עורך את מאמריי באימגו, אלא הם נערכים על ידי אחרים. אין לי מושג מאיפא הגיעה התמונה המדוברת שכן לא אני הכנסתי אותה למאמר. כפי שתוכל לראות בגרסה המקורית ב''קולמוסנט'' התמונה הזו לא הופיעה. שלישית - את ענייניי פורום אימגו אתה מוזמן לברר שם עם העורך ולא כאן. | |||
_new_ |
''האור הפנימי של רמי נוי'' - להלן מאמר שלו עתיר תמונות | |||
|
|||
מיכאל; אתה מתפלסף עם רמי נוי על שוליים! נראה שמושגי ''גניבה'' מהרשת, לא נהירים דיים לנוי, ולכן הוא מערבב מעט מדעתו עם זכויות יוצרים, ויוצר בלבוליזצייה!! | |||
_new_ |
שירו של זאב ז'בוטינסקי ''תגר'' | |||
|
|||
ביתר - מגוב ריקבון ועפר. בדם וביזע יוקם לנו גזע גאון ונדיב ואכזר : ביתר הנלכדה, יודפת, מסדה תרומנה בעוז והדר. הדר - עברי גם בעוני - בן-שר : אם עבד, אם הלך - נוצרת בן-מלך בכתר דוד נעטר. באור ובסתר זכור את הכתר - עטרת גאון ותגר. תגר - על כל מעצור ומצר ! אם תעל או תרד - בלהב המרד שא אש להצית, אין דבר : כי שקט הוא רפש, הפקר דם ונפש למען ההוד הנסתר ! למות או לכבוש את ההר - יודפת, מסדה, ביתר. | |||
_new_ |
כת השטן היגיעה לכנסת :) | |||
|
|||
קראו את הקישור האחרון. ראו את המאמר הנירחב אודות ''פולחן השטן בישראל ומקורותיו בהיסטוריה החדשה'' http://www.global-report.net/a.php?c=msharon&a=7... ________________________ למטייל החרוץ בנופי ישראל: ''חבר'' מטייל ומכייף עמיתים יקרים! מטיילים עם ''חבר'' במהלך החודשים הקרובים נצא לטייל עם ''חבר'' במבחר מסלולים ברחבי הארץ. מאילת בדרום ועד טבריה בצפון. אנו מציעים לכם מגוון רחב של טיולים, ימי כיף בנווה מדבר עין גדי וגעש וגם ימי נופש והתרגעות בבתי מלון מובחרים בחיפה, ים המלח ואילת. פרטים מלאים תמצאו בגוף המידעון. בילוי נעים ומהנה, משה בנבנישתי, אל''ם רמ''ח פרט פינוק וכיף בחמת גדר בצפון הטיול יתקיים: ביום רביעי 26 פברואר 2003 קוד פריט 12213 * להזמנה לחצו על התאריך הרצוי תוכנית הטיול: 07:30 יציאה באוטובוסים מפוארים בליווי מדריך מוסמך לכל אוטובוס מנקודת המפגש בתחנת רכבת צפון - ארלוזורוב בת''א, חניון ''חנה וסע'' הצמוד לדרך נמיר. 10:30 הגעה לסיור קצר בבית קברות כינרת - סיפור תולדות העלייה השנייה, אהבות, פילגשים, כתות ועוד מהישוב ביתניה עילית. ****במקום קבורים, רחל המשוררת, ברל קצנלסון, התימנים ונתן אנוך מראשוני כת השטן בארץ ישראל. עליה לתצפית ממצפה לשלום והסבר, משם נמשיך לחמת גדר לפינוק במרחצאות. 12:00הגעה לחמת גדר ביקור בחוות התנינים הטרופית, מיני ספארי, פינת ליטוף, חממת ציפורים, מופע של תוכים מאולפים, ביקור באתר העתיקות הרומי ובתצפית על הירמוך הירדני, מבחר בריכות מקורות ופתוחות חדשות בסגנון וברמה אירופאית גבוהה, כולל מפל טבעי, תותחי מים מינראליים וכו'. 14:00 ארוחת צהרים במסעדת המחבת. 16:00 חזרה לכיוון המרכז. עלות: עלות הטיול 120 ₪ למשתתף/ת. ובהמשך - הבה נסייר לנו בבניין הכנסת... | |||
_new_ |
כת השטן היגיעה לכנסת :) | |||
|
|||
מה עובר עליך מיכאל!? | |||
_new_ |
מעניין מאוד, מכאל שרון | |||
|
|||
אך מה הקשר בין 'כת השטן' לבין השיר שלך? ומה הקשר בין כל הלינקים שהבאת עלינו לעניין הזה? האם 'כת השטן' השתלטה גל על 'חבר' של גמלאי צה''ל או שאתה רק רוצה להזהיר אותם לא לטייל לכיוון ים המלח? | |||
_new_ |
סתם הומור. כאילו כבר בכנסת ובממשל וכד'. אוף טופיק | |||
|
|||
_new_ |
עד עכשיו לא ברור איזה מסר רצית להעביר | |||
|
|||
מרוב שאתה מערבב עניין שלא בעניינו. חבל. עדיף כל פעם להתמקד בנושא העיקרי, אחרת אתה מפספס את כל האשכול. | |||
_new_ |
מיכאל שרון, כתובת המייל שלכה אינה תקינה | |||
|
|||
אני מנסה לשלוח לכה מייל והוא חוזר. אשמח אם אם אקבל ממכה מייל לפי המען שמופיע כאן (בלחיצה על השם שלי). | |||
_new_ |
אתה מצפה לקבל | |||
|
|||
מייל (בעברית אומרים דואר או דוא''ל) ממכה? ''מכה'' זה בסעודיה - אתה חושב שיש לישראל קשרי דואר עם סעודיה? . . . | |||
_new_ |
ישראל, יש לי ויכוח עמכה בנושא העברית | |||
|
|||
אני מכיר את המושג דוא''ל אבל אני מעדיף את המושג מייל שהוא יותר אלגנטי. לנושא ''ממכה'' ''אמרתה'' וכיוצא בזה, הפניתי מכתב לפני יותר מחודשיים לאקדמיה ללשון עברית. ביקשתי לקבל תשובה מוסמכת אם זו שגיאה לכתוב כפי שאני כותב. שלש פעמים קיבלתי תשובה מתחמקת אשר אומרת כי ''עדיף'' לכתוב כמו שמקובל. הם לא כתבו באף אחת משלש הפעמים כי זו שגיאה. הבוקר, שלחתי שוב מכתב הדורש תשובה חד משמעית. אעדכן את הפורום בנושא זה... | |||
_new_ |
חזי, יש לך ויכוח עם כולם | |||
|
|||
האם יש בדעתך לקבל את החלטת האקדמיה, במקרה שהם יאמרו שאתה טועה? | |||
_new_ |
חזי, יש לך ויכוח עם כולם | |||
|
|||
יובל, אני מתפלא שאנשים נבונים טוענים שזו טעות. עוד מעט סבלנות, ותראה שאני צודק... | |||
_new_ |
נודניק כבר אמרנו? | |||
|
|||
אמרנו | |||
_new_ |
אתה אמרתה | |||
|
|||
(-: | |||
_new_ |
חזי, יש לך ויכוח עם כולם | |||
|
|||
ומה התשובה לשאלתי? | |||
_new_ |
תלוי מי באקדמיה שעונה | |||
|
|||
המכתב המתחמק הראשון קיבלתי מאחת המכנה את עצמה ''מזכירה מדעית''. גם המכתב השני היה ממנה. המכתב המתחמק השלישי היה מסגן נשיא האקדמיה. נמתין ונראה... | |||
_new_ |
תלוי מי באקדמיה שעונה | |||
|
|||
להזכיר. שאלתי היתה: האם יש בדעתך לקבל את החלטת האקדמיה, במקרה שהם יאמרו שאתה טועה? כעת אתה אמר שתלוי מי עונה. מי צריך לענות כדי שתסכים לקבל דעה שונה משלך? | |||
_new_ |
תלוי מי באקדמיה שעונה | |||
|
|||
אם זו תשובה שטוענת כי זו שגיאה, רק רוב של חברי האקדמיה, (יש שם לפחות 10 חברים נכבדים, שמומחים ללשון עברית). העניין כאן אינו לקבל דיעה שונה משלי. השכל הישר אומר כי לא יתכן כי זו שגיאה. | |||
_new_ |
תשובה ''אחרונה'' של סגן נשיא האקדמיה | |||
|
|||
ובכן, היום אני מקבל מכתב תשובה מסגן נשיא האקדמיה, הפרופסור אברהם טל, הנושא את התאריך 10/11/05 (לאחר שהערתי לו על שמכתבו הקודם לא נשא תאריך). הוא כותב: ''תודה על מכתבך מיום 10.11.05 ותודה על שיעוריך בתורת ההתכתבות. לצערי אינני יכול להוסיף דבר על מה שכבר הבהרתי לעניין שאלתך. בכך מגיעה לקיצה חליפת המכתבים שלנו.'' יש מי שחושב כי תשובה זו מוכיחה כי לכתוב כפי שאני כותב זו שגיאה ? מדוע כבוד הפרופסור אברהם טל אינו מסוגל לכתוב כי זו שגיאה ? | |||
_new_ |
כי זה מובן מאליו | |||
|
|||
_new_ |
מובן מאליו ? | |||
|
|||
מה מובן מאליו, שזו לא שגיאה ? אם היה מובן מאליו שזו שגיאה, הוא לא היה מתבייש לאמר זאת. העובדה שהוא השתמש במילה ''לצערי'' אומרת את הכל. הוא לא יכול... | |||
_new_ |
תשובה זו מוכיחה שאתה נודניק | |||
|
|||
ושלכבוד הפרופסור נשבר הזיין ממכה (ויסלחו לי המוסלמים שבין קוראינו) | |||
_new_ |
רמי, האיוולות שלכה עוברת כל גבול. | |||
|
|||
אני ממש מתפלא שאתה עדיין לא מתבייש להמשיך ולכתוב את השטויות שלכה כאן. ''אויל מחריש לחכם יחשב''. על-אף שאינכה ראוי לתשובה, אני משיב עבור הקוראים האחרים: אם לסגן נשיא האקדמיה ללשון היה ספק קל, הוא היה כותב כי ייתכן שזו שגיאה. הוא לא היה מסוגל אפילו לרמז קל שבקלים שזו שגיאה. מצד שני, הוא ידע כי אישור שלו שזו אינה שגיאה, תגרום להדים נרחבים (במיוחד בקרב התנועות הפמיניסטיות). במכתבים לאקדמיה, ציינתי כי אני עומד לפרסם את תשובתם... אגב, אני לא מתכוון להרפות מהנושא. אשמח לתגובות ''בונות'' בעניין. | |||
_new_ |
תגובות בונות? | |||
|
|||
אילו היית מציג בפנינו את כל חליפת המכתבים, דיינו. אילו היית מציג בפנינו רק בחלק מחליפת המכתבים, דיינו. אילו היית מציג בפנינו את המכתב עליו קיבלת את תשובתו ''המסכמת'' של פרופסור טל בשלמותו, דיינו. אילו היית מציג בפנינו את מכתבו האחרון של פרופסור טל, דיינו. אבל אתה בחרת מרצונך החופשי לא לעשות את כל אלו. בחרת להציג לנו רק מידע חלקי שבחלקי על חליפת המכתבים שלך עם פרופסור טל (ואולי אחרים לפניו). משמע אין לך כוונה לערוך דיון רציני בנושא. משמע אתה מנסה לעבוד עלינו או שאינך מבין משהו מאד בסיסי על מהו דיון ''בונה''. עצתי לך: אל תרפה מן העניין והיה גיבור ''במלחמתך'' נגד האקדמיה ללשון. נצחונך כמעט מובטח כבר, במיוחד עכשיו לאחר שסגן נשיא האקדמיה, פרופסור טל, פרש מהקרב. | |||
_new_ |
דוד, אני ממש משתומם | |||
|
|||
כולם פה טענו כי הצורה שאני כותב הינה שגיאה. אחרי ארבעה חליפות מכתבים עם האקדמיה ללשון, הם לא הזכירו אפילו ברמז כי זו שגיאה. ההפך, זה שכתבו בשלושת המכתבים הראשונים כי ''עדיף כפי שמקובל'' הינה הוכחה מספקת כי הם מודים כי זו אינה שגיאה. האם זה אינו מספיק ? אין זו ''מלחמה'' שלי. אני פשוט מתקן שיבוש בעברית, שהושרש במכוון ע''י התנועות הפמיליסטיות. העלאת חליפת המכתבים לאינטרנט מצריכה סורק, שאין לי כרגע. בהמשך זה יועלה. תהיה רגוע... | |||
_new_ |
אתה מנהל דיוני סרק | |||
|
|||
עקבתי אחרי הויכוחים העקרים שאתה מנהל על איך צריך לכתוב עברית. (במאמר מוסגר גם לשיטתך אתה כותב בצורה לא שיטתית - כותב בשגיאות.) ברוב המקרים, כמו בימים אלו, התחמקת מעיקר הדיון. עד עכשיו אתה מציג ציטוטים רק לפי מה שנראה לך נחוץ כדי ''להצדיק'' את הפרשנות שלך למכתבים שקיבלת מהאקדמיה. אפילו לא טרחת לנסח את השאלות שלך שעליהן קיבלת תגובות. בקיצור דיון סרק..... | |||
_new_ |
דוד, אתה מנהל דיוני סרק | |||
|
|||
אני רגיל לשיטת ''הדיון'' שלכה, לפיה אתה מסתובב סחור סחור סביב לנקודה. כתבתי כי אני מתכוון להציג את המכתבים דרך האינטרנט. . אם תרצה, אוכל לשלוח לכה צילומים בדואר, אם יש לכה סורק שיצור קובץ מהם. | |||
_new_ |
הוא אשר אמרתי: אתה מנהל דיון סרק | |||
|
|||
בנתיים אתה עוסק בדיון סרק. גם כאשר היתה התייחסות ישירה של כותבים, למשל יובל, לא התייחסת בצורה עניינית בחלק ניכר מהתגובות שלך. אחר כך העלית את הטיעון של ההתכתבות. הנקודה העיקרית היא שעד אשר הצטרפתי לדיון נסית לנהל דיון מבלי להציג את העובדות לאשורן. בדרך כלל, כאשר מישהו מציג דברים בדרך הזאת הוא ראוי לביקורת ''בונה'' קשה על כוונותיו. כעת קיים סיכוי טוב שגם תציג את העובדות כראוי. נראה? | |||
_new_ |
הוא אשר אמרתי: אתה מנהל דיון סרק | |||
|
|||
דוד, זו פעם שלישית שאני כותב כי אני עומד להציג את המכתבים דרך האינטרנט. האם קראתה זאת ? אם יש לכה סורק, אשלח אותם בדואר. קראתה זאת ? | |||
_new_ |
כנראה, חזי שאינך קורא בעיון את דברי | |||
|
|||
גם כתבתי שכעת יש סיכוי שנראה גם את העובדות. גם הסברתי את הבעיתיות בתגובותיך. לא פלא שהבעיתיות נשארת. | |||
_new_ |
ניגוד בוטה למגמת הקיצור של השפה העברית והעברית המקראית והמשניית | |||
|
|||
חזי, אני תוהה אם אינך חש שיש משהו בכתיבה זאת, המקומם את כל חושיך אודות עברית תקינה וממריד את כל האינטואיציות הלשוניות הטיבעיות שלך? וחרף תחושתך הטיבעית, אתה ממשיך בסורך, רק בכדי להכות גלים, למשוך תשומת לב, ליצור איזה חותם קטן משלך בתרבות העברית, אף שאתה חש בעליל שהדבר מופרך. אבל עוסק בשכנוע עצמי ושקר עצמי, בשרות האגו, האני שלך. ומדוע אתה חש למעשה שאתה טועה והעניין מופרך מן היסוד, אף שאתה משקר לקוראיך ובראש ובראשונה לעצמך? וככל שהמאבק גובר והדחיות שאתה ניתקל בהם עולות, כך עולה עיקשותך, אתה שוכח לחלוטין מהאינטואיציות הלשוניות הטיבעיות שלך, וניסחף כולך למגמת הוכחת צדקתך, כביכול, אדם שדחיית הממסד רק מוכיחה שצולבים אותו בבחינת קדוש מעונה. ומדוע בעצם תחושתך הראשונית, שלך עצמך, היא שאתה טועה באופן כה חריף? כי כתיבתך היא בניגוד בוטה לעיקר יסוד חשוב ביותר של השפה העברית, עקרון עתיק יומין, שנולד לפני אלפי שנה יחד עם השפה, ומאפיין את העברית המקראית כבר בתצורותיה הארכאיות ביותר, וכמובן את העיברית של תקופת בית שני, העברית של המשנה, ואת העיברית הניפלאה של משוררי ספרד בימי הביניים. ומהו עקרון יסוד ראשוני במעלה זה? זהו מגמתה של השפה העברית לקיצור, למחיקת מה שלא נחוץ, לצורות תחביריות וסמנטיות קצרות ככל האפשר, ככל שניתן. בעברית אומרים במילה אחת: אהבתיך. באנגלית אומרים בשלוש מילים I LOVE YOU ובגרמנית ICH LIEBE DICH ואילו כאשר אתה כותב ''ממכה'' במקום ממך למשל, לא רק שאתה מאריך שלא כצורך את המילה, אלא גם יוצר עמימות, שכן עולה מספר הפרושים החילופיים (למשל משורש ''להכות'') דבר המכביד על מערכת העיבוד המוחית האנושית. זאת בפרט בעברית לא מנוקדת. והרי הכתיבה היום יומית בתקופת המקרא ובתקופת בית שני היתה לא מנוקדת, כפי שנמצא בכתובות בחרסים עתיקים. בעברית של המאה החמישית לפני הספירה קצרו גם את ה''את'' לאות ת' בלבד (''תשמן'' במקום ''את השמן'') ואת המילה ''של'' קיצרו לאות ד' בלבד (כרם דרבנו צדוק) אך זה כבר לקוח מארמית שהיא שפה שמית קרובה. | |||
_new_ |
פרקש, זו הפעם הראשונה שיש לי ויכוח עימכה | |||
|
|||
אני מחשיב אותכה לאחד החברים הרציניים כאן. דוקא הטענה כי המגמה בימינו להרחיב את הכתיב המלא של השפה, כדי לעשות אותה מדוייקת יותר, היא אשר מחייבת כתיבה כפי שאני מציע. כתיבת ''ה'' בסוף מילה, לציון שהכוונה לזכר, היא צורך חיוני לחידוד הדיוק בהעברת המסר, ע''י השפה העברית. קיצור השפה מיועד לחסוך מילים ולא הברות. כאשר אתה מחסיר אות ''ה'' אינכה יכול לדעת אם לקרוא את זה ''הלכת'' או ''הלכתה''. אני לא מכיר בשפה העברית תקדים אחר שאותיות אשר נהגות, אינן גם נכתבות... | |||
_new_ |
ויש חשיבות למספר הפעמים? | |||
|
|||
אני לא יודע מבחינת הרצינות, אבל מי שכתב את ההודעה אליה התייחסת הוא מיכאל שרון ולא פרקש. לעניין האותיות הנהגות מבלי להיכתב: רוּחַ, לוּחַ ותַפּוּחַ נכתבים כאילו יש להגותם רוּחָה, לוּחָה ותַפּוּחָה, אבל ההגיה הנכונה היא, כמובן, רוּאַח, לוּאַח ותַפּוּאַח. | |||
_new_ |
יובל, פה זה עניין של התפתחות הדיבור. | |||
|
|||
אני נוטה לטשוב כי ה ''א'' שנוספה במקרים הללו, היא רק מעין חצי תנועה של פתח או קמץ, ולכן לא ראו צורך לכתוב ''א''. המקרים שאני מדברים עליהם לא שייכים לקטגוריה זו. פה מדובר על מבנה בסיסי של השפה העברית, אשר שובש במכוון. אגב, אני לא שולל את האפשרות להמשיך ולהשתמש בנוהג זה כאשר הכוונה גם לזכר וגם לנקבה. השמטת ה ''ה'' בכתיב מלא, כאשר ברור לחלוטין כי הכוונה לזכר, הינה טעות ! | |||
_new_ |
מה עניין המיכאל לפרקש ?????????????????????????????????? | |||
|
|||
_new_ |
פאקש תרגע, זה באמת לא קשור אליכה. | |||
|
|||
אני לא יודע מה היתה הסיבה לטעות... יש לציין כי לא היה ויכוח ביננו, עד עכשו... | |||
_new_ |
חאזי, עד עכשיו? למה כוונתך? | |||
|
|||
_new_ |
אתה מתעלם מדבר מרכזי - ההקשר | |||
|
|||
מילים אינן מופיעות במבודד, אלא ברצף, ויוצרות שדה סמנטי מסויים. הדבר מאפשר למשל לפענח אם ''ממך'' זה בזכר או בנקבה. למה להאריך את המילה, וליצור עמימות והכבדה בגלל שורשים חילופיים (למשל: להכות; מכות; ''פצוע ממכה'') כאשר ניתן לנצל למטרה הבנת הפרוש המדוייק את ההקשר? וזאת בדיוק עושה העברית, שהינה שפה יעילה במיוחד. דומה שכל הצעתך, מקורה בקושי מחשבתי שלך להתמקד ביותר מדבר אחד. אתה רואה לפני מחשבתך רק מילים בודדות, ונישמט מקישבך באותו זמן שמילים אינן מופיעות במבודד, וקיים הרצף וההקשר. דומה שהרפורמה הלשונית הזאת מקורה במחדל מחשבתי וקוגניטיבי שלך, לשלב בחשיבתך מספר דברים בו זמנית ולראות את התמונה הכללית: מגמת הקיצור - הבאתי דוגמאות שמגמה זו חלה גם על קיצור מספר ההברות במילה; מאפיינים יחודיים של העברית; וההסתמכות על ההקשר להתרת רב משמעות. דומה שליקוי אישי אינו ממש יכול להוות בסיס והנמקה לתקפות רפורמה לשונית שמציעים. בפרט כשזו צורמת, מטבע הדברים, בזרותה ומופרכותה ומקוממת את כל האינטואיציות הלשוניות רבות השנים שנוצרו בכולנו כדוברי עיברית, כשקלטנו והיטמענו עמוק את מבני העל ואת המגמות המטא-תחביריות המובלעות בשפה זו. | |||
_new_ |
מיכאל, מדובר בתיקון שיבוש ולא רפורמה | |||
|
|||
השמטת ''ה'' אשר היה בכתיב חסר, הושרש במכוון או בטעות. יש לזה הצדקה אם מדובר בכתבים ספרותיים אשר התכוונו לזכר ולנקבה כאחד. אין לזה כל הצדקה כאשר מדובר בכתיבה יום יומית. השפה העברית מכבידה על הקורא גם בכפילויות רובות אחרות, שיש צורך ''לפענח'' אותן בזמן הקריאה. אין כל צורך או הגיון להוסיף גם את אי הידיעה אם הכוונה לזכר או לנקבה. אגב, צורת הכתיבה שלכה מכבידה על הקורא בפורום. היא מתאימה לכתיבה בעיתון, אשר מטרתה למלא עמודים. אינה מתאימה לפורום, אשר מטרתו להביע רעיונות בתמצית. | |||
_new_ |
ניסיתי לקרב נושא מורכב להבנתך. | |||
|
|||
לגישתי, ניתן במקרים רבים לפשט נושאים מורכבים, ולהביאם להבנת אנשים החסרים כלים טכניים או הרגלי חשיבה מורכבת המושתתת על כמה רבדים, שיש לראותם בו-זמנית ולעומק. אם תקרא את מאמרי, ואיני רוצה להתהדר, אך במאמר אחד שלי בן שני עמודים תמצא תכופות יותר רעיונות, עומק וכיווני מחשבה שונים המתגבשים למבנה אחד, מאשר אחרים יעשו זאת בעמודים רבים, תוך חזרה בווריאציות רבות על רעיון יחיד (למשל הספר רב העמודים ''הלם העתיד'' של אלוין טופלר, וכותבים אמריקנים וישראלים רבים). ועם זאת פיתחתי גישות ושיטות המאפשרות להביא זאת לקורא באופן בהיר, קולח ומובן. | |||
_new_ |
מיכאל, עכשו יותר טוב | |||
|
|||
אני מודע ''לצורך'' בכתיבה רבת מילים למלא ספר או עמודי עיתון. אין זו אשמתכה. כך נוהגים מרבית הכותבים ''הכבדים''. אני לא מבין את העקשנות להשאיר שיבוש בשפה, רק בגלל ההרגל. ראשית, אני כרגע לא מדבר על ''לחייב'' בכתיבה כפי שאני כותב. קודם כל, יש להבהיר כי זו לא שגיאה טעות לכתוב כך, אלא אפילו רצוי. | |||
_new_ |
לא שיבוש ולא בטיח | |||
|
|||
אחת הטכניקות שבהן נוקטים כשרוצים לדעת מה מקורם של כללים בשפה היא השוואה בין שפות קרובות. בוא נראה מה קורה בערבית. בערבית: אתה אכלת – أنتَ اكلتَ את אכלת – أنتِ اكلتِ השרש א.כ.ל. הוא ا.ك.ل (כשמצרפים את האותיות: اكل ועם האות ת' בסוף (ت): اكلت. מעל האות ת' יכולה לבוא התנועה تَ (קו קטן מעל האות הנהגה אָ). מתחת לאות: تِ (קו קטן מתחת לאות שהגייתו אִ). „אתה אכלת” בערבית נכתב أنتَ اكلتَ ונהגה אַנְתָ אַכַּלְתָ „את אכלת” בערבית נכתב أنتِ اكلتِ ונהגה אַנְתִ אַכַּלְתִ איש אינו חולם להוסיף לערבית את האות ה' לציון הפועל של הזכר או את האות י' לציון הפועל של הנקבה. בדרך כלל גם משמיטים את הניקוד, אלא אם הוא חשוב להבנה. בדיוק כמו בעברית. | |||
_new_ |
יובל, השפה הערבית נכתבת תמיד בכתיב חסר. | |||
|
|||
הפתעתה אותי בידע שלכה בערבית. השפה הערבית הינה שפה מאובנת, מאז ראשית האיסלם. היא נכתבת תמיד בכתיב חסר. לא כך המצב בשפה העברית. אין שם אקדמיה אשר ''מוסמכת'' לחדש או לפסוק בחילוקי דיעות. אגב, אחד הדברים הטפשיים בכתיבת השפה הערבית, הינו הדמיון הרב בכתיבת האותיות. הבדל בצורת אותיות רבות מהוה רק נקודה זעירה מעל או מתחת לאות. (דבר אשר זהה לניקוד האותיות בשפה העברית, ולא קביעת האות עצמה). | |||
_new_ |
סיכום ומסקנות | |||
|
|||
הבנתי: בשפה הערבית זה כך משום שהיא שפה טיפשית. בשפה העברית זה כך בגלל שהפמיניסטיות השתלטו עליה. אני מרים ידיים. | |||
_new_ |
תיקון: הקיצור אינו של הברות אלא של אותיות כתובות | |||
|
|||
מגמת הקיצור אינה כלל רלוונטית להגייה, לפונטיקה, אלא לכתיבה. המגמה היא לצמצם ככל האפשר את מספר האותיות המסמנות את הדיבור. בעברית מקראית באה מגמת קיצור זאת לביטוי אף מועצם יותר כאשר תכופות הושמטו הי' וה-ו' - אדוני = אדנ (ממצאים ארכאולוגים) או ירושלים =ירשלם (או ירושלם). | |||
_new_ |
הערה: ככל שעולה מספר האותיות, כך עולה הסבירות לשורשים חלופיים | |||
|
|||
ולהכבדה נוספת על מערכת העיבוד. העברית נוטה לצמצם ככל שניתן עומס מנטלי mental load או את כמות האינפורמצייה information load הלא נחוצה והממסכת (masking . או במונחי תורת האינפורמציה - לצמצם את רמת האי וודאות ומספר הפשרים האלטרנטיביים עבור מצבור או ''סל'' נתון של מידע המוצג ויזואלית. | |||
_new_ |
העברית הינה שפה אשר העומס המנטלי בה רב | |||
|
|||
אני לא חושב שקיימת עוד שפה אשר העומס המנטלי על הקורא הינו כל כך רב. לעומת זאת, העומס המנטלי הינו נמוך בכתיבת השפה, בהשואה לאנגלית למשל. המיעוט בעומס המנטלי בכתיבה הינו תוצאה ישירה של כתיבה כפי שנהגה. עובדה זו מחייבת דוקא את שיטת הכתיבה שלי... | |||
_new_ |
אבל באנגלית חלק מהאותיות הם vowels | |||
|
|||
ואילו בעברית לא מנוקדת כאשר אינך יכול לכתוב את האותיות כפי שהן נהגו - אתה מוסיף רב משמעות ועומס מנטלי ככל שאתה מאריך את המילה (דבר שממילא אינו מסלק רב משמעות בהגייה, אך מוסיף רב משמעות במשמעות). למשל לשיטתך איך תבדיל במשמעות בין ניפצעתי ממכה - I have been wounded by you ניפצעתי ממכה - I have been wounded by a blow אך הדבר אינו קיים כאשר אתה מקצר רק להכרחי: ניפצעתי ממך ניפצעתי ממכה ואם תאמר כי ב''נפצעתי ממך'' אין לדעת אם מדובר בזכר או בנקבה, הרי הדבר הזה קיים גם באנגלית I was wounded by you ומין מבצע הפעולה מפוענח על פי ההקשר. | |||
_new_ |
הערה: כנראה אוריינטצייה ראשונית חשובה יותר ממין | |||
|
|||
ולכן בשפות שונות אין מצייני מין (כגון אנגלית, שאף היא שפה יעילה). יש היררכיה של חשיבויות, מה חשוב יותר לדעת בשלב מוקדם. וכך, מרכזי יותר לדעת מייד ש''ניפצעתי מ-Blow '' ולא שאני מאשים אותך בפציעתי - ''ממך''. וזה חשוב יותר לדעת בשלב מוקדם למטרת מידע ראשוני (ההולך ומתפתח עם המשך זרימת המידע) יותר מאשר חשוב לדעת אם You זה זכר או נקבה. | |||
_new_ |
שרון, יש עוד שיקול : הנדירות של ''אי הוודאות'' | |||
|
|||
המצב שבו מופיעה המילה ''ממכה'' במשמעות blow הינו נדיר, לעומת המצבים אשר מופיעה ''ממכה'' במשמעות by you. לרוב אפשר להבחין בכך די בקלות. לעומת זאת, אין אפשרות בכלל להבחין אם המדובר בזכר או בנקבה, בכתיבה המקובלת, אלא אם מדובר בקריאת בטקסט ארוך, אשר ממנו ניתן להבחין בכך. זה בהחלט חסרון רציני, במצב הקיים. | |||
_new_ |
אתה מתעלם מדבר מרכזי - ההקשר | |||
|
|||
אני חייב לציין לזכות חזי עניין אחד: המבנה הלשוני שהוא מבקש להחדיר אמנם צורם בצורתו ולא נראה נחוץ. למרות האמור לעיל, מצאתי במקורות גם כתיבה כזו. היא ארכאית ומוזרה, אך מופיעה אפילו בתנ''ך. עם זאת – גם שם היא נדירה. | |||
_new_ |
רמי, אפשר גם לקרוא ''מכה'' | |||
|
|||
בפתח קמץ, ואז למוסלמים לא תהיה סיבה להעלב, וגם המישפט יהיה הגיוני . . . | |||
_new_ |
תשובה ''אחרונה'' של סגן נשיא האקדמיה | |||
|
|||
חזי, מובן שמשפט המפתח הוא „לצערי אינני יכול להוסיף דבר על מה שכבר הבהרתי לעניין שאלתך.” כלומר – הוא כבר עסק בכך ומפנה את תשומת לבך לתשובתו הקודמת. אם אתה חפץ בדיון ענייני בסוגיה זו בפא''צ (למרות שכבר דשנו בכך בעבר. אתה פשוט לעולם לא מודה בטעויות), אתה מוזמן להביא את תשובתו המקורית לפני שאתה תוקף אותו על התחמקויות. | |||
_new_ |
תשובה ''אחרונה'' של סגן נשיא האקדמיה | |||
|
|||
אתה בהחלט צודק. אם תוכל להעלות את חליפת המכתבים לפורום, תשלח לי אימייל שמצויינת בו כתובת למשלוח, או מספר פקס, ואשלח את חליפת המכתבים למערכת שלכם. אחרת, נצטרך להמתין שתהיה לי אפשרות טכנית לעשות זאת בעצמי. | |||
_new_ |
תשובה ''אחרונה'' של סגן נשיא האקדמיה | |||
| |||
לידיעת הקהל: החומר שבו מדובר נשלח למערכת וייסרק בימים הקרובים. | |||
_new_ |
מייל הוא באמת מושג אלגנטי | |||
|
|||
אבל הוא הרבה יותר נפוץ כשם של יחידת אורך (בעיקר בעולם האנגלו סכסי). איך ידעו למה אתה מתכוון? באשר לכתיב המצחיק שאתה כל כך מתעקש עליו, אם אני הייתי באקדמיה ללשון, כל המכתבים שלך, החל מהשני, היו מוצאים דרכם ישר לסל. | |||
_new_ |
מייל הוא באמת מושג אלגנטי | |||
|
|||
נכון שאפשר לחשבות שמדובר ביחידת אורך, אבל העברית מליאה במושגים אשר ניתן לפרש אותם להקשרים שונים, והשפה מתמודדת איתם היטב. אם אתה מעדיף, אפשר לכתוב ''אימייל'' ואז אין בעיה. בכל מקרה, ''דוא''ל'' אינו נוח לכתיבה, ולו רק בגלל הגרשיים שבתוכו. | |||
_new_ |
בעניין האקדמיה, האם הם לא חייבים לענות לעניין ? | |||
|
|||
אתה יכול להיות בטוח כי הם היו מייד עונים שזו שגיאה, אם היו יכולים. נראה לי כי כל יעודה של האקדמיה הוא לענות על סוגיות שיש בהן ספק ולא להתחמק ממתן תשובה... | |||
_new_ |
בעניין האקדמיה, האם הם לא חייבים לענות לעניין ? | |||
|
|||
אני שלחתי שאלה לאקדמיה לפני למעלה מחודש ולא זכיתי לשום התייחסות. נראה לי שלא ניתן להסיק מחוסר התייחסות מהי עמדתו של מאן דהוא בנושא כלשהו. | |||
_new_ |
המכתב של חזי לאקדמיה: | |||
|
|||
אקדמיה יקר!! מה שלומכה? רציתי לשאול אותכה, אם זה נכון לכתוב לכה ככה כמו שאני כותב? אם חשבתה פעם שזה לא ככה, אז עכשיו אני יגיד לך שאתה טועה ממני חזי | |||
_new_ |
רמי, אתה ממשיך להוכיח כי אתה לא רציני | |||
|
|||
להזכירכה, אני עדיין מצפה לתשובתכה, היכן באינטרנט (או במקום אחר) אפשר למצוא נשים חכמות (באותה מידה שיש גברים חכמים, ולא פחות). הרי אתה חוזר וטוען כי נשים לא באות לפורום הזה בגלל... | |||
_new_ |
ואתה כן? | |||
|
|||
מדברים אתך על השינוי בעברית שאתה מבקש לעשות, שאינו נתמך על ידי איש מלבדך. בתגובה אתה מזכיר לנו דיון אחר, שבו איש אינו טורח יותר להתעמת אתך. אם אתה חושב שכך תפסול את מר נוי (שאינני אוהב כלל את הדרך שבה בחר הפעם לטפל בסוגיה), אתה עושה מעצמך צחוק אף יותר מהרגיל. | |||
_new_ |
רק תזכורת קטנה | |||
|
|||
יובל, אני לא פוסל אף אחד ! אני רק מעמיד את רמי במקומו הראוי. הוא נוהג להפריח טענות שאין להם כל כיסוי, וזו רק דוגמא. לנושא האקדמיה, אמרתה כי שלחתה מכתב לפני חודש והם עדיין לא ענו לכה. הבלגן שם חוגג. אף אחד משלושת המכתבים שקבלתי מהם, לא נשא מספר פנימי, כפי שנהוג במשרדים מתוקנים. עוד יותר, המכתב האחרון שקיבלתי מסגן נשיא האקדמיה, לא הכיל אפילו תאריך ! האם אני מנחש נכון שמשרד החינוך מתקצב ואחראי למוסד החשוב הזה ? אגב, יש פורום לנושא הלשון העברית ב YNET. יש שם אנשים שמבינים עניין. | |||
_new_ |
אם הקריטריון להגיע לפורום היה חוכמה | |||
|
|||
הן היו רואות אותכה ובאות בהמוניהן, ללמוד ממכה לשון, גנטיקה, פיזיקה, סוציולוגיה ופסיכולוגיה. סוף סוף לא כל יום מזדמן לפניהם איש אשכולות אשר כזה, מין ליאונרדו דה וינצ'י מודרני. | |||
_new_ |
אם הקריטריון להגיע לפורום היה חוכמה | |||
|
|||
רמי, אני במקומכה הייתי מתבייש להמשיך ולכתוב כאן, דברים שאין להם כיסוי, לדוגמא: כפי שאתה כותב בעניין ''החוכמה'' של נשים. הרי טענתה כבר שיש נשים חכמות באינטרנט, אבל בפורמים אחרים... אתה מתכחש לדבריכה, בנסיון להתקפה אישית. במה זה קשור אלי ? | |||
_new_ |
רמי, אתה דמגוג עלוב | |||
|
|||
טענתה כי גם באינטרנט יש הרבה נשים חכמות. אז בבקשה תצביע איפה הן נחבאות. אם אתה עדיין מכבד את עצמכה, תוכיח כי לדבריכה יש כיסוי. | |||
_new_ |
בקרוב | |||
|
|||
הוא גייס מחשב-על ואת כל המשאבים של google, עוד שנה-שנתיים תקבל הוכחות........... | |||
_new_ |
הסתרה מבוהלת מהציבור של מצבו האמיתי של שרון? | |||
|
|||
הסתרה מבוהלת מהציבור של מצבו האמיתי של שרון? הודעה זו צונזרה במדור הסקופים של רוטר, כנראה בהוראה בהולה של השב''כ. היא מופיעה להלן ותופיע כנראה גם כהודעה ב''חדשות מחלקה ראשונה'' (עם יואב יצחק, עורך העיתון וגדול חושפי השחיתויות בישראל, השב''כ מן הסתם חושש להתעסק) הסתרה מבוהלת מהציבור של מצבו האמיתי של שרון? כנראה האמת: רופא המטפל בשרון בערוץ 10: שרון לא מסוגל לספור את אצבעות ידיו. ההודעות האופימיות מדי בתקשורת החוזרות ונישנות כל הזמן, מעידות לתחושתי על פניקה, אובדן שליטה של האוליגרכיה בישראל, ששרון הוא תקוותה הגדולה. ככל הסביר מסתירים מהציבור באיזה מצב שרון באמת נמצא, ומנסים למנוע אנרכיה. זהו אסון לאוליגרכיית העושק והחורבן במדינה. כנראה יודיעו היום, ש''מצבו של שרון מעולה, והוא רוצה לחזור מייד, אך ליתר ביטחון רופאיו החליטו שישהה עוד זמן מה תחת השגחה רפואית''. זאת בדומה לרבין, שבזמן התמוטטותו הפסיכיאטרית ב-23 במאי 67 ערב מלחמת ששת הימים, הוסתר מצבו מן הציבור, ונימסר מאוחר יותר שהוא רק ''קיבל הרעלת ניקוטין קטנה, ישן 24 שעות וחזר לתפקד''. זאת אף שכלל לא תפקד במלחמת ששת הימים, וכפי שמדווח ד''ר אורי מילשטיין בספר החדש ''תיק רבין -המיתוס ושברו'', היה מאושפז בבתי חולים פסיכיאטריים וקבל טיפול בניזעי חשמל. כנראה רוצים להגיע למצב בו שרון יהיה מסוגל להפיע לכמה דקות בתקשורת ולהראות סביר, תור אמירת משפט או שניים. זאת בדומה לברז'נייב נשיא ברית המועצות, שכשגם כשהיה כמעט צמח בגיל 78, נהגו להציג את הבובה לכמה דקות בטלביזיה, לאמר שהוא עסוק מאד בענייני המדינה ואינו יכול להראות בציבור, בעוד בפועל משלה קבוצה קטנה של אוליגארכים מאחורי הבובה שהוצגה במצעד האחד במאי או לכמה דקות בתקשורת מדי פעם. | |||
_new_ |
''וכפי שמדווח ד''ר אורי מילשטיין '' ??? | |||
|
|||
מילשטיין לא ''מדווח'', הוא מספר סיפורים ומעליל עלילות. ממתי הוא בר-סמכא למעט עבור מספר חסידים שוטים הקוראים את דבריו בצמא? | |||
_new_ |
סבורני ששרון לא ישוחרר מחר | |||
|
|||
חרף ההודעות האפטימיות בערוץ 2 בחדשות 2000. חשבתי לעצמי שמוזר קצת שהידגישו בחדשות ערוץ 2 שגם מאבטחו של רבין, יורם רובין, הוא בין מאבטחי שרון בבית החולים. | |||
_new_ |
ישוחרר. תפילותיהם של אנשי כך | |||
|
|||
אנשי החמאס ואנשי פייגלין לא נענו בשלב זה | |||
_new_ |
סבורתני ששרון לא ישוחרר מחר | |||
|
|||
חרף ההודעות האפטימיות בערוץ 2 בחדשות 2000. חשבתי לעצמי שמוזר קצת שהידגישו בחדשות ערוץ 2 שגם מאבטחו של רבין, יורם רובין, הוא בין מאבטחי שרון בבית החולים | |||
_new_ |
הגינות המופת של נתניהו - תפילה לשלום שרון בכותל | |||
|
|||
הגינות המופת של נתניהו - תפילה לשלום שרון בכותל מדהים להווכח עד כמה מר נתניהו הוא דמות מופת יחודית בנוף הפוליטי הישראלי. אין הוא פוליטיקאי אלא מדינאי דגול, כשהיושרה הפנימית היא כאן מרכזית. היום, בעוד סילבן שלום הלך לקלפי, היגיע מר נתניהו לכותל והתפלל בין השאר לשלום שרון, יריבו הנחוש. והרי כמדינאי מהמעלה הראשונה ברור לו שלשרון האיש יש גם זכויות יוצאות דופן בהגנה על המדינה ומסירות למפעל הציוני: יחידה 101, הצלת ישראל על-ידי חציית התעלה במלחמת יום כיפור, דבר שהיטה את גורל המערכה הנואשת; לוחם אמיץ במלחמת השחרור; ניסיון להדביר את הטרור במלחמת לבנון ולכונן שם ממשלה אוהדת לישראל בראשות מנהיג נוצרי, באשיר ג'ומייל; וכמובן, הטרגי הוא ששרון, היה גם האדם שתרם יותר מכל אדם אחר למפעל ההתיישבות ביש''ע, שכנע אנשים ומנהיגים זרים, פעל כבולדוזר להקים עוד ישוב ועוד ישוב. היה מהמתנגדים המוקדמים של הסכם אוסלו. | |||
_new_ |
שרון, שים לב לטעות הפרוידיאנית של הביבי | |||
|
|||
המשפט הראשון שאמר בכותל היה שהוא מוסר את תנחומיו לרפואה שלמה ורק אח''כ תיקן ל''איחוליו'' לרפואה שלמה. מאחר וזה מוקלט, כאן גם מילשטיין לא יוכל לעזור לך. | |||
_new_ |
אתה בודה דברים. נתניהו מדייק בלשונו. בדאי ופרובוקטור | |||
|
|||
הבא ראיות לדבריך. | |||
_new_ |
מי אתה יבחוש בן שלולית שתקרא לי בדאי ופרובוקטור | |||
|
|||
יש הקלטה גם בערוץ 10 וגם בערוץ 1 תתנצל | |||
_new_ |
הסתם אחד צודק. גם אני שמעתי את נתניהו אומר זאת ומיד | |||
|
|||
הוא תיקן ל... ''איחולי בריאות''. | |||
_new_ |
כמו בסרטים - הצדק מנצח.. (לאחר הוודע ניצחון נתניהו בליכוד) | |||
|
|||
_new_ |
מה הקשר? ישנן הקלטות של 3 תוכניות חדשות | |||
|
|||
אני לא מאשים את נתניהו בנסיון לפגוע בכבודו של שרון, אלא רק מציין עובדה. גם נתניהו הוא בן אנוש, ולפעמים זה יוצא ככה. | |||
_new_ |
כנראה התרגש מעט ביום הבחירות. מדובר בקשרים סמנטיים דומים | |||
|
|||
כך שבשעת התרגשות עשוי אדם להחליף ביניהם. קיים הידע שלנו בפסיכולוגיה קוגניטיבית על spread of neural activation ברשתות סמנטיות, כך שלא צריך להזדקק כאן להסבר פרוידיאני. להסבר של פליטת פה פרוידיאנית היה יותר מקום אילו נתניהו השתמש בביטוי מוטעה המרוחק מהשדה הסמנטי של ''איחולים; תנחומים; תנחומי/השתתפות-בצער על מחלתו ואיחולי הבראה'' וכד' | |||
_new_ |
שרון, תפסיק לבלבל את המח ותתנצל | |||
|
|||
על שכינית אותי בדאי ופרובוקטור. התנחומים מבטאים יותר משאלת לב סמויה, אבל מה לעשות ועוד לא הגיע הזמן גם אם לביבי אצה הדרך. טוב שהוא לקח את הליקוק, וחבל שפייגלין לא ניצח, אם כי גם ה- 15% שלו מראים לציבור מה זאת בדיוק מפלגת הפיגולים הזאת. | |||
_new_ |
לא מתנצלים בפני דמות סמוייה מן העין | |||
|
|||
המופיעה באנונימיות כ''סתם אחד''. וגם אין זה עלבון גדול במיוחד לכנות מישהו חסר זהות ''בדאי ופרובוקטור'', שהרי לא נקבתי בשם הבדאי והפרובוקטור הזה. | |||
_new_ |
נו באמת. אני מבין ש''קדימה'' לגישתך כן בעלת ציביון... | |||
|
|||
מפלגת שעטנז ומתאספים מקריים ואופורטוניסטים המריחים כסאות ושררה גרידה, מפלגה חסרת ציביון אידאי כלשהו, שכולה סרה למשמעת מנהיג יחיד. פרס עם הנגבי... חיים רמון עם מופז.. ליבני עם דליה איציק... לאן הגענו אם הכל הפוך אפילו אצל אנונימיים, שאין להם ממה לחשוש אפילו אם יגלו יותר יושרה ופחות התקרנפות. | |||
_new_ |
אפשר ביותר שגם אתה תלקק את הליקוק | |||
|
|||
בעוד 3 חודשים. אל תקדים להספיד אותם. | |||
_new_ |
נתניהו - דרך הרוח החופשית | |||
|
|||
נתניהו - דרך הרוח החופשית ברגעי הכרעה היסטוריים בישראל, אולי רגע לפני התהום, פירסם בנימין נתניהו את הקרדו האישי שלו ''אני מאמין'': משא המופת של נתניהו ''עם ישראל. מדינת ישראל. הרוח החופשית של האדם'' - כה נפלא, פשוט, אמיתי, וחצוב בנישמתנו - זו האמיתית, זו שלא עוותה על ידי הלהג הבלתי פוסק ושאון ימי הקטנות שהתעצם לאחרונה עד כדי פירור הרצון. רצון הקיום הראוי, היושרה הפנימית, החוסן להמשיך ולהתוות נתיבים חדשים. העדיפויות כאן כה נכונות - כלכלה חפשית, אך גם חמלה לחסרי הישע. הבנת מהות הסכסוך כה קולעת, וניסוח מטרות העל-הלאומיות נגזר מכך בעיקביות, בקוהרנטיות ולא בזיגזוג מתמרן וניזקי וקצר ראייה. וכל זה נאמר בקצרה, אך בצלילות, בהירות, כל מלה חצובה בסלע, אך לא מהממת את תבונתנו בכוח השגב הנימלץ ומקפיאה את כוחות החיים, אלא פונה לתבונה והאנושיות החיה שבנו. מים חיים של תבונה, לב, ועוצמה. איזה מנהיג בישראל מסוגל להבין ולמצות את רוח הזמן וההמשימות הניצבות לפנינו כנתניהו? זהו נאום מופת, שנהגה אמנם בעת מאבק פוליטי, אך עוד יזכר בתולדות האומה הכואבת והרועדת הזו בתקווה לימים טובים יותר, ראויים יותר לצלם האנוש היוצר שבנו. שעוד יבואו, אם רק נדע לבחור באור ובדרך. ובאנשי החזון והמעשה הנכון בעלי תחושת הדרך האמיתית. תגר - מחווה לרוח החופשית ולזאב ז'בוטינסקי (מיכאל שרון) וו.י. אודן - משורר בלב הליל (תרגם מיכאל שרון) את ההתנתקות והחורבן ניסה נתניהו בכל דרך אפשרית למנוע בעת היותו חבר בממשלת שרון, תוך הבעת סלידתו להתנתקות מעל כל במה. הוא ידע שרק כחבר בממשלה, ומבפנים, יש אפשרות כלשהי, אם כי קלושה, למנוע את המהלך הפורע והמרושע הזה. נתניהו, היה גם מחוייב במעורבות עמוקה ואיכפתית עד תום לתוכניתו הכלכלית ולכן, כאיש עקרונות, גם מחוייב גם לממשלה במסגרתה ביצע את שיקום המשק הקורס בהצלחה מופלאה. עם זאת, קרוע נואשות בין דאגתו לכלכלת ישראל ובין סלידתו מהחורבן הפורע, פרש מהממשלה ומהכסא והלך למדבר הפוליטי כאשר ראה כי מאמציו הגדולים למניעת ההנתקות נהדפו על שרון. נתניהו - המנהיג היחיד בישראל בעל מחשבה מקורית בישראל, ההופכת יותר ויותר לישימון תרבותי של חוסר מקוריות ובינוניות מחליאה כפי שהיא מגולמת למשל בדמותו של שאול מופז - ראו המאמר החשוב: המופיזם והבינוניות המחליאה נתניהו הוא מגדלור של מחשבה מקורית, הן בנושאי ביטחון (כתב ספרים חשובים על הטרור העולמי והמלחמה בו עוד בטרם ה-9/11 ), בנושאי כלכלה ובנושאי חברה ומדינה. הוא היה האדם היחיד בממשלת שרון שקידם מהפכה של ממש (בתחום הכלכלה) תוך שינוי מן היסוד של גישות שרווחו כאן עשרות שנים. לא היסס להתעמת עם המונופולים והוועדים המאפיונרים הגדולים שכולם חששו מהם. בן למשפחה רוויזיוניסטית אמיתית ומסורה, ואביו, בן ציון נתניהו, הוא אינטלקטואל גדול, שקידומו האקדמי כראוי לשיעור קומתו נחסם בארץ על ידי השמאל האקדמי, אך באקדמייה בארה''ב היגיע למעמד הרם לו היה ראוי, ואף בזיקנתו בירושלים, בגיל 90, הוא ממשיך לכתוב מחקרי מופת. נתניהו הוא הפוליטיקאי היחיד בישראל, שסיים תואר שני בהצטיינות באוניברסיטה האמריקנית הטובה ביותר בעולם. | |||
_new_ |
זכרון קצר: | |||
|
|||
''את ההתנתקות והחורבן ניסה נתניהו בכל דרך אפשרית למנוע ...... את המהלך הפורע והמרושע הזה''. נניח לרגע שנתניהו אכן ניסה למנוע את המהלך עליו אתה אומר ''פורע ומרושע''. מי תמך בכל לב במהלך? מיכאל שרון: ''יש להבין כי ההתנתקות מעזה ובניית החומה הינם מערכת אחת, של התנתקות מהערבים הניצמדים וניטפלים אלינו בעוית רצחנית, דרך חכמה שאין כמותה למזעור הסכסוך במישור האיזורי והבין לאומי והתפנות לפיתוח במישורי קיומינו הכלכליים, הטכנולוגיים, המוסדיים והחברתיים שסבלו מקריסה רבתי '' דיון 2151 מה יש מה קרה? | |||
_new_ |
כפי שכבר כתבתי, היה זה מייד לאחר המחוייבות האמריקנית לגושים | |||
|
|||
כפי שכבר כתבתי, היה זה מייד לאחר המחוייבות האמריקנית לשמור את גושי ההתנחלויות הגדולים, ולא לחזור למציאות 67, התחייבות ראשונה מסוג זה בסכסוך, שניתנה באפריל 2004. אלא שהייתי אף אז חצוי בנושא, כפי שניתן לראות הן ברשימותי הברורות לפני אפריל 2004, כנגד ההינתקות - אחד המאמרים הראשוניים בישראל כנגד ההינתקות, לפני שאף הובן מה קורה כאן שירת היד המונפת - והן ברשימותי לאחר מכן: מאמר חלוצי בגישתו כנגד ההינתקות, שאומץ בהרחבה וכך, יצאתי ברשימותי במשנה תוקף כנגד ההינתקות, לאחר שהבאתי שיקולים נוספים המראים את האיוולת המדינית. שקט חסר נידבכים http://www.nfc.co.il/archive/003-D-10940-00.html?tag... גוש קטיף וגטו לודג' - הו לאותה איוולתhttp://www.nfc.co.il/archive/003-D-10197-00.html?tag... http://www.nfc.co.il/archive/003-D-12101-00.html?tag... העקירה וההכחדה - חתולי גוש קטיף כמשל לחורבן. עם זאת, עליך לזכור כי גישותי הינם מורכבות, ועוסקות במכלול היבטים ולא גישות חד מימדיות | |||
_new_ |
נכון, הגישות שלך מאד מורכבות | |||
|
|||
יום עסאל ויום באסל..... קודם שרון היה אלוהים עבורך כאשר חששת ששרון לא יתפקד יותר הרגשת צורך צריך לבנות לעצמך תחליף ולכן התחלת לשפץ את תדמיתו של נתניהו כדי להרגיש בטוח....... | |||
_new_ |
לא. גישותי מופעות במאמרי זמן רב | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |