פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לאיתן אדיר, 29/01/11 16:55)
מקור הפלשתינאים
דוד סיון (שבת, 29/01/2011 שעה 18:00)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. הפלשתינאים ברובם הם צאצאי תושבי הארץ הזאת מלפני 1700 (דוד גרוסמן, ''הכפר הערבי ובנותיו'', 1994, עמ' 15 - 19). פרופסור גד גילבר קבע שמקורו של גידול האוכלוסיה הפלשתינאית ''בשנים 1870 - 1947 היה בעיקרו של דבר ריבוי טבעי (''מגמות בהתפתחות הדמוגרפית של הפלסטינים - 1870 - 1948'', עמ' 13 בספרם של מעוז וקדר, ''התנועה הלאומית הפלסטינית: מעימות להשלמה'').

העובדות האלה נתמכות על ידי נתונים שמציג יעקב שמעוני ( ופרק י''ח, ''ערבי ארץ-ישראל'', תש''ז). בפרק הראשון הוא מציג שורשים מוקדמים הרבה יותר.
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
אריק פורסטר (שבת, 29/01/2011 שעה 21:22)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני, בתגובתי, התייחסתי ל''מפעל חייו'' של אריה עירן שמבסס את זכותו על הארץ בטענות שהן ברובן גזעניות. לפתע, בתגובתו האחרונה, הוא מסכים שהגנים שלו - חלקם מהגויים בתוכם ישבה משפחתו. עירן, אם כך, מסכים שאין לנו זכות תורשתית מלאה על הארץ ושלמעשה אין אנו שונים מאחרים היושבים כאן ושגם הם מהווים ערב-רב תורשתי.
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
איתן אדיר (שבת, 29/01/2011 שעה 23:18)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הבעיה אינה עירן ודעתו הפרטית שאין לה כל משמעות בדיון הציבורי. וגם אם עירן צודק אין זה כמובן מעיד על הכלל.

גם האנטישמיות המסורתית ראתה את היהודי כשאלת גזע ודם, לפי שיטתך. בעקרון אין שןום משמעות אם מוצא היהודים של היום הוא מיהודי בית שני או מגויי הים, כי מה שקובע מיהו יהודי הוא אמונתו של היהודי ביהדותו, בין אם נולד כצאצא של המלך דוד ובין אם הוא התגייר אתמול. בהדת היהודית שוללת גזענות, שאתה מייצג אותה כה יפה.
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
אריק פורסטר (יום ראשון, 30/01/2011 שעה 0:10)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איתן, נראה לי שיש לך בעיות בהבנת הכתוב. באף מקום לא כתבתי על דעתי הפרטית, אלא התייחסתי לדעותיו של אריה עירן.

דעתי הפרטית, דרך אגב, היא שכל מי שמצהיר על עצמו כיהודי הוא יהודי, בין אם קיבל את ברכת שחורי-המגבעת או לא. הרבנות (וההלכה) שייכים למוזיאון ולא למדינה יהודית מודרנית.
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
איתן אדיר (יום ראשון, 30/01/2011 שעה 9:41)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מסלף את דבריך ואת דיברי עירן.
לא אחת אתה טוען שאין ליהודים כל עילה לארץ ישראל משום שהם ברובם צאצאי גרים. מכאן שאתה מקדש את האדמה רק אם היא מחוברת לדם.
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
אריק פורסטר (יום ראשון, 30/01/2011 שעה 21:09)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם זה מה שאתה חושב שכתבתי ''לא אחת'', אז או שאתה טועה בהבנת הכתוב או שאני נוטה לשכוח את מה שכתבתי בעבר. אני מעדיף את האפשרות הראשונה. כתבתי כאן מספר פעמים שלמרות כל מה שנעשה על ידינו בתש''ח, המלחמה היתה מוצדקת. איתן, לא הייתי כותב זאת לו סברתי שמקומנו אינו בארץ.

עם זאת, ולמרות הקשר הרוחני העמוק של העם היהודי לארץ, אין אני מאמין כלל בחלק מהנרטיב ההיסטורי המלומד ע''י מערכת החינוך בארץ. כפרופ' זאנד, בו אתה אוהב לחבוט, גם אני איני מאמין שעם ישראל יצא לגולה בעקבות החרבת הבית, ואני נוטה להאמין שלפלסטינים רבים יש יותר קשר לעם ישראל התנ''כי מאשר לרבים מאתנו.
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 31/01/2011 שעה 6:57)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נדמה לי שבארץ ישראל חיים כעת בערך 5 מיליון יהודים ועוד 5 מיליון פלסטינים .
האם ידוע לך המבנה התורשתי של שתי האוכלוסיות ?
האם ידוע לך הפיזור הדמוגרפי של היהודים לפני ואחרי שנת 70 ושנת 135 ?
האם ידועות לך התוצאות הדמוגרפיות של הכיבוש המוסלמי ?
האם ידועות לך התוצאות הדמוגרפיות של הכיבוש הצלבני ?
האם ידועות לך התוצאות הדמוגרפיות של עשרות כיבושים קטנים , הממלוכים , המונגולים , הטורקים ועוד ?

דבריך הם סתם הירהורים בלתי מבוססים .
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
איתן אדיר (יום רביעי, 02/02/2011 שעה 9:59)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמונה אינה תחליף לידע אלא לעיתים קרובות חלופה רעה לה.
החלופה שלך רעה. בניגוד למה שזנד כותב, דווקא יש לנו עדות שלא היתה התאסלמות רבה, בטח לא כתופעה של התאסלמות מאסיבית של יהודי ארץ ישראל. להיפך, דווקא בתקופת הכיבוש הערבי יש לנו מידע, ככל שיש, שהערבים לא כפו על היהודים התאסלמות ושכמעט ולא היתה התאסלמות. ארץ ישראל החלה להתרוקן מיהודים בזמן השלטון הביזנטי והתקופות הקשות שבהן יהודים הופלו לרעה מיתר התושבים. כהערבים כבשו את הארץ המאה ה-‏7 כבר נותרו קהילות יהודיות קטנות. המוסלמים לא כפו התאסלמות על יהודים, ובניגוד למקובל אפילו לא על הנוצרים או הפגנים. מה שגרם להתאסלמות הם העובדה שהמוסלמים שלטו וניהלו את ארצות כיבושם ובגלל שהם נתנו הטבות כלכליות למתאסלמים. סביר שגם יהודים התאסלמו, אבל כבודדים ולא תהליך חברתי מקיף, ולו רק משום העובדה שאנחנו נתקלים שוב באותן קהילות יהודיות קטנות במסע הצלב הראשון. אז ב-‏1099-1102 הצלבנים החריבו את הישוב הקיים בארץ, השמידו את רוב המולסמים והיהודים, ושאריתם ברחה לכל עבר. רק יותר מאוחר החלו לשוב היהודים והמוסלמים לקריאת הצלבנים שרצו כוח עבודה. בעוד שהיהודים היו יהודים לפי הגדרת עם ודת, הרי המוסלמי שהגיע לא בטוח שהיה זה אותו מוסלמי שגם ברח. אנחנו יודעים בר אז על הבאת כוח עבודה מקצועי של מוסלמים מכורדיסטאן וסוריה של היום, למשל.

הטענה שישנם ערבים שמזהים עצמם בסתר כצאצאי יהודים, היא טענה מענייננת, בין אם היא נכונה או לא. יחד עם זאת, אנחנו מכירים כמה התאסלמויות רו התנצרויות של יהודים בתקופה המאוחרת - המאה ה-‏17 ואפילו בודדים במאה ה-‏19 . אחדים מהם היו דווקא מיהודי אשכנז! בכל מקרה אי אפשר לדבר על התאסלמות של אוכלוסיות יהודיות גדולות, כי זה לא קרה ואין עדות לכך (לעומת קיום עדות להמרת דת אישית או של קבוצות קטנות).
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 30/01/2011 שעה 8:57)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מסלף את דברי .
אינני סותר את העובדה שיש מעט גנים שיהודים ירשו מהגויים סיבם . הדגש הוא על ''מעט'' .
כמו כן אינני סותר את העובדה שיש מעט גנים שהפלסטינים ירשו מעט גנים מיהודים . הדגש הוא על ''מעט'' .

אם לפלסטינים יש 10% גנים יהודים וליהודים 10% גנים גויים , אז מבחינה גנטית אנו יורשי היהודים הקדומים ולא הפלסטינים בפרופורציה של 1:9 .

יהיה זה מעשה יפה אם לא תסלף את דברי ויפה יותר אם תתנצל .
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
איתן אדיר (יום ראשון, 30/01/2011 שעה 9:46)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אם המטעןנים הגנטיים של שני העמים שציינת היו אפילו ''הרבה'' יותר 'מלוכלכים', אזי זה לא היה משנה במאומה את הטענה שזכותם של יהודים לארץ ישראל קודמת לכל.
במקרה, גם היהדות וגם האסלאם אינם מגדירים את שיוך מאמיניהם לפי מוצא גזע ודם. בשתי הדתות כל אדם שהוא יכול להצטרף ובלבד שעומד בנאי הקבלה. באסלאם זה פשוט ומיידי וביהדות זה קשה ומעמיק.
ההבדל הוא שהמתאסלם מצטרף לאמונה בלבד ואילו המתגייר מצטרף שעצם התגיירותו גם לעם היהודי.
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
אריק פורסטר (יום ראשון, 30/01/2011 שעה 21:15)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על מה אתה רוצה שאתנצל? היות ועדיין לא טרחת לעשות מבדק דנ''א, כיצד אדע באם יש לך מעט או הרבה גנים נכריים? ומה נעשה אם לאחר מבדק כזה יסתבר שיש לך 90% גנים של קוזאקים?
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 31/01/2011 שעה 7:00)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נתחיל כאן , בציטוט ממך -
''עירן, אם כך, מסכים שאין לנו זכות תורשתית מלאה על הארץ ושלמעשה אין אנו שונים מאחרים היושבים כאן ושגם הם מהווים ערב-רב תורשתי.''
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
אריק פורסטר (יום שני, 31/01/2011 שעה 21:19)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה טוען שקיים רצף גנטי-תורשתי בין היהודים בארץ ועם התנ''ך. לאחרונה נראה שאתה מסכים שיתכן וחלק מהגנים שאנו נושאים באו מהעמים בתוכם ישבנו. במקרה זה נראה שאין אנו שונים מאחרים היושבים בארץ ושלדבריך הם ערב-רב גנטי.

ואני אומר שהיות ולא ידוע לנו אחוז הגנים הנכריים שאתה נושא, יתכן שאתה - געוואלד!! - חלק מהערב-רב הזה.
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 01/02/2011 שעה 6:54)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כנראה שנעים לך להיאחז בקש ואולי בהתקפה אישית . שייהיה לך נעים .

לטעון לקיום אפס זו שטות , אך זו צורת דיבור .
כאשר מדייקים באמת נחוץ להביא זאת לשיקולים .
אין להבין מזה שלהיאחז בשוליים מחליף את העיקר !
אם יש אצל הפלסטינים 10% של גנים יהודיים הרי הם 90% לא יהודים . לא נכון ולא הגון להיאחז ב10% ולהתעלם מ90% .
כך גם אצל היהודים .
אם יש אצל היהודים 90% גנים של היהודים הקדמונים לא ייהיה זה נכון והגון להיאחז ב10% ולהתעלם מ90% .

בתורת הלוגיקה קוראים לזה ''כשל איש הקש'' אבל כאשר זה בכוונה זו דמגוגיה .

עוד חשוב לזכור שאינך יודע מה האחוזים אצלי .
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
גלעד היפתחי (יום שלישי, 08/02/2011 שעה 20:58)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתם מנהלים ויכוח פרטי גל גנים, כשאפילו, לפי מה שאני מעריך, אינכם יודעים כלל את ההרכב הגנטי שלכם. לכן אין שום ערך בויכוחכם.

אבל אם מדברים על הכלל הרי שבפועל הזהות הגנטית בין היהודים, לפי עשרות מחקרים (אני מעריך שמאמצע שנות ה-‏90 ועד היום בוצעו יותר מ-‏100 מחקרים שכללו גם דגימות מיהודים), היא זהות מלאה, במובן שמגדיר עם שרק זרים מעטים התבוללו לתוכו. העם היהודי דומה מהבחינה הזאת לאיסלנדים ולפינים שגם הם עמים שלא התבוללו בין שכניהם דורות רבים, עד היום. לעומת זאת העמים האירופאיים המרכזיים - רוסים, גרמנים, צרפתים, בריטים, ספרדים איטלקים וכו' - הם עמים שעברו מוטציות של התבוללות של עמים ושבטים שפלשו והתבוללו בעמים הותיקים יותר. יש למשל צרפתים שדומים גנטית לגרמנית יותר מאשר לצרפתים באזורי ארץ אחרים.

רק לשים את הדברים במקומם - 'טוהר גנטי' אינו אידיאל אנושי נשגב ואינה מטרה לשעצמה, אבל גנטיקה יכולה לספר לנו את העבר של העמים השונים ואת מוצאם. מבחינה זו כל המחקרים הגנטיים עד כה מזהים מוצא אחיד של היהודים - ה-DNA של יושבי תימן דומה לזה של יושבי פולין, וזה של יושבי רומניה דומה לשל יושבי בריטניה, ספרד ומרוקו וכו'.

אכן נמצאו גם DNA דומים אצל חלק מאוכלוסיית הפלסטינים, אבל זה בשיעורים נמוכים מאוד. למשל, הקירבה הגנטים של יהודים לכורדים ולאשורים מובהקת הרבה יותר מאשר לחלק המסויים בין הפלסטינים. הפלסטינים עצמם אינם בעלי מכנה משותף גנטי אחד.
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
אריק פורסטר (יום חמישי, 10/02/2011 שעה 2:52)
בתשובה לגלעד היפתחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גלעד, לו היית קורא את תגובותיי בעיון, היית יודע שעשיתי מבדק דנ''א בשנה שעברה.

בקשר למה שכתבת, חלקו נכון וחלקו לא. כ-‏65% מבני העם היהודי משתייכים להאפלוגרופ J, שמוצאה במזרח התיכון. השליש הנותר שייכים לערב-רב של קבוצות האפלו, שמקצתן מזרח-תיכוניות ורובן מאירופה דרך מזרח-אסיה.
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 10/02/2011 שעה 7:10)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הצגת את החתך הסטטיסטי של האנשים שנבדקו .
היות והתפוצה של יהודים הייתה בהרבה איזורים גיאוגרפיים , חשוב מאד לדעת את היקף הבדיקות . זה קובע את אחוז הסטיה הפוטנציאלי .

לקבלת 4% סטיה באוכלוסיה של 3 מיליון נחוץ לבדוק מדגם של 600 אנשים . היות ויש 13 מיליון יהודים נחוץ לבדוק בערך 2400 אנשים . אצל בני קהילות קטנות כמו תימנים או גרוזינים נחוץ מדגם קצת יותר מאשר אצל יוצאי רוסיה ופולין . יוצאי הונגריה למשל נותרו רק 40.000 אחרי השואה ובדיקת אלה מצריכה מדגם יותר גדול .
כמוכן יש לזכור כי במאה העשרים , בניגוד למאות קודמות , הייתה התבוללות רבה באירופה .
שני דורות של התבוללות יוצר 25% מחסור בגנים של המזרח התיכון אצל מי שסבתו הייתה יהודיה . שני דורות זה רק 50 שנה !
אנו גם יודעים כי מתוך מיליון עולים מברה''מ 40% הם צאצאי התבוללות . איננו יודעים את שיעור המתבוללים בארה''ב שהיא גולה גדולה . וכמוכן את שיעור ההתבוללות בקרב יהודים וצאצאיהם שנשארו במדינות חבר העמים .

כל זה משפיע על התוצאה שהצגת .

המיון שהצגת , בהנחה שהוא מדויק , מגדיר לפי הזכר .
כמוכן
יש סבירות גבוהה שגם 65% מהנשים ממוינות כך .
לכן
סטטיסטית 23% מהזוגות היהודיים הם ללא עבר ים תיכוני .
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום חמישי, 10/02/2011 שעה 7:10)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הצגת את החתך הסטטיסטי של האנשים שנבדקו .
היות והתפוצה של יהודים הייתה בהרבה איזורים גיאוגרפיים , חשוב מאד לדעת את היקף הבדיקות . זה קובע את אחוז הסטיה הפוטנציאלי .

לקבלת 4% סטיה באוכלוסיה של 3 מיליון נחוץ לבדוק מדגם של 600 אנשים . היות ויש 13 מיליון יהודים נחוץ לבדוק בערך 2400 אנשים . אצל בני קהילות קטנות כמו תימנים או גרוזינים נחוץ מדגם קצת יותר מאשר אצל יוצאי רוסיה ופולין . יוצאי הונגריה למשל נותרו רק 40.000 אחרי השואה ובדיקת אלה מצריכה מדגם יותר גדול .
כמוכן יש לזכור כי במאה העשרים , בניגוד למאות קודמות , הייתה התבוללות רבה באירופה .
שני דורות של התבוללות יוצר 25% מחסור בגנים של המזרח התיכון אצל מי שסבתו הייתה יהודיה . שני דורות זה רק 50 שנה !
אנו גם יודעים כי מתוך מיליון עולים מברה''מ 40% הם צאצאי התבוללות . איננו יודעים את שיעור המתבוללים בארה''ב שהיא גולה גדולה . וכמוכן את שיעור ההתבוללות בקרב יהודים וצאצאיהם שנשארו במדינות חבר העמים .

כל זה משפיע על התוצאה שהצגת .

המיון שהצגת , בהנחה שהוא מדויק , מגדיר לפי הזכר .
כמוכן
יש סבירות גבוהה שגם 65% מהנשים ממוינות כך .
לכן
סטטיסטית 23% מהזוגות היהודיים הם ללא עבר ים תיכוני .
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
איתן אדיר (יום חמישי, 10/02/2011 שעה 12:53)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתייחס למחקר אחד. יש עשרות רבות של מחקרים, גם של Hg J, וגם של מרכיבי גנים אחרים, יש בדיקות של רצף תורשתי דרך האם ויש גם רצף דרך האב (כוהנים ולוויים). הצירוף של מגוון בדיקות לאורך כעשרים שנים, עם תוצאות מובהקות של זהות גנטית אחת באחוזים גבוהים יחסית, גם אם משתנים קלות ממחקר למחקר (כי גם גויים הצטרפו לעדות ישראל, אבל לא בהמוניהם, אלא כבודדים. השינוי היה דווקא בשל התנתקות יהודים מיהדותם לאורך כל הגלות גם באשכנז וגם בערב), מעידים שהנרטיב ההיסטורי היהודי הוא אמין.
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
אריק פורסטר (יום חמישי, 10/02/2011 שעה 18:27)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההגיון שלך אינו עקבי. מדוע לדעתך קובעת ההלכה שצאצאיה של אם יהודית הם יהודים? כי אי אפשר היה לקבוע בוודאות (במיוחד בתנאי פוגרום, אונס וכיו''ב) מיהו האב. כתוצאה מכך, מי שטוען לרציפות תורשתית יהודית על סמך הכרומוזום הזכרי (Y) אומר שלא היו מעשי אונס ושהטהרה הגזעית היהודית נשמרה לאורך אלפי שנים.
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שישי, 11/02/2011 שעה 5:45)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה טועה כאן ''כי אי אפשר היה לקבוע בוודאות (במיוחד בתנאי פוגרום, אונס וכיו''ב) מיהו האב''

הנה מקור ההלכה הזו

עזרא פרק י
א וּכְהִתְפַּלֵּל עֶזְרָא, וּכְהִתְוַדֹּתוֹ, בֹּכֶה וּמִתְנַפֵּל, לִפְנֵי בֵּית הָאֱלֹהִים: נִקְבְּצוּ אֵלָיו מִיִּשְׂרָאֵל קָהָל רַב-מְאֹד, אֲנָשִׁים וְנָשִׁים וִילָדִים--כִּי-בָכוּ הָעָם, הַרְבֵּה-בֶכֶה. {ס}

ב וַיַּעַן שְׁכַנְיָה בֶן-יְחִיאֵל מִבְּנֵי עולם (עֵילָם), וַיֹּאמֶר לְעֶזְרָא--אֲנַחְנוּ מָעַלְנוּ בֵאלֹהֵינוּ, וַנֹּשֶׁב נָשִׁים נָכְרִיּוֹת מֵעַמֵּי הָאָרֶץ; וְעַתָּה יֵשׁ-מִקְוֶה לְיִשְׂרָאֵל, עַל-זֹאת. ג וְעַתָּה נִכְרָת-בְּרִית לֵאלֹהֵינוּ לְהוֹצִיא כָל-נָשִׁים וְהַנּוֹלָד מֵהֶם, בַּעֲצַת אֲדֹנָי, וְהַחֲרֵדִים, בְּמִצְוַת אֱלֹהֵינוּ; וְכַתּוֹרָה, יֵעָשֶׂה. ד קוּם כִּי-עָלֶיךָ הַדָּבָר, וַאֲנַחְנוּ עִמָּךְ: חֲזַק, וַעֲשֵׂה. {פ}

ה וַיָּקָם עֶזְרָא וַיַּשְׁבַּע אֶת-שָׂרֵי הַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם וְכָל-יִשְׂרָאֵל, לַעֲשׂוֹת כַּדָּבָר הַזֶּה--וַיִּשָּׁבֵעוּ. ו וַיָּקָם עֶזְרָא, מִלִּפְנֵי בֵּית הָאֱלֹהִים, וַיֵּלֶךְ, אֶל-לִשְׁכַּת יְהוֹחָנָן בֶּן-אֶלְיָשִׁיב; וַיֵּלֶךְ שָׁם, לֶחֶם לֹא-אָכַל וּמַיִם לֹא-שָׁתָה--כִּי מִתְאַבֵּל, עַל-מַעַל הַגּוֹלָה. {ס}

ז וַיַּעֲבִירוּ קוֹל בִּיהוּדָה וִירוּשָׁלִַם, לְכֹל בְּנֵי הַגּוֹלָה--לְהִקָּבֵץ, יְרוּשָׁלִָם. ח וְכֹל אֲשֶׁר לֹא-יָבוֹא לִשְׁלֹשֶׁת הַיָּמִים, כַּעֲצַת הַשָּׂרִים וְהַזְּקֵנִים--יָחֳרַם, כָּל-רְכוּשׁוֹ; וְהוּא יִבָּדֵל, מִקְּהַל הַגּוֹלָה. {ס}

ט וַיִּקָּבְצוּ כָל-אַנְשֵׁי-יְהוּדָה וּבִנְיָמִן יְרוּשָׁלִַם לִשְׁלֹשֶׁת הַיָּמִים, הוּא חֹדֶשׁ הַתְּשִׁיעִי--בְּעֶשְׂרִים בַּחֹדֶשׁ; וַיֵּשְׁבוּ כָל-הָעָם, בִּרְחוֹב בֵּית הָאֱלֹהִים, מַרְעִידִים עַל-הַדָּבָר, וּמֵהַגְּשָׁמִים. {פ}

י וַיָּקָם עֶזְרָא הַכֹּהֵן, וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם, אַתֶּם מְעַלְתֶּם, וַתֹּשִׁיבוּ נָשִׁים נָכְרִיּוֹת--לְהוֹסִיף, עַל-אַשְׁמַת יִשְׂרָאֵל. יא וְעַתָּה, תְּנוּ תוֹדָה לַיהוָה אֱלֹהֵי-אֲבֹתֵיכֶם--וַעֲשׂוּ רְצוֹנוֹ; וְהִבָּדְלוּ מֵעַמֵּי הָאָרֶץ, וּמִן-הַנָּשִׁים הַנָּכְרִיּוֹת. יב וַיַּעֲנוּ כָל-הַקָּהָל וַיֹּאמְרוּ, קוֹל גָּדוֹל: כֵּן כדבריך (כִּדְבָרְךָ) עָלֵינוּ, לַעֲשׂוֹת. יג אֲבָל הָעָם רָב וְהָעֵת גְּשָׁמִים, וְאֵין כֹּחַ לַעֲמוֹד בַּחוּץ; וְהַמְּלָאכָה, לֹא-לְיוֹם אֶחָד וְלֹא לִשְׁנַיִם--כִּי-הִרְבִּינוּ לִפְשֹׁעַ, בַּדָּבָר הַזֶּה. יד יַעַמְדוּ-נָא שָׂרֵינוּ לְכָל-הַקָּהָל וְכֹל אֲשֶׁר בֶּעָרֵינוּ, הַהֹשִׁיב נָשִׁים נָכְרִיּוֹת יָבֹא לְעִתִּים מְזֻמָּנִים, וְעִמָּהֶם זִקְנֵי-עִיר וָעִיר, וְשֹׁפְטֶיהָ: עַד לְהָשִׁיב חֲרוֹן אַף-אֱלֹהֵינוּ, מִמֶּנּוּ--עַד, לַדָּבָר הַזֶּה.
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
אריק פורסטר (יום שישי, 11/02/2011 שעה 19:52)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איתן, נדמה לי שאתה טועה, ואתה מערבב כאן שתי סוגיות שונות. עזרא הוציא את הנשים הנכריות ואת ילדיהן מכלל ישראל, אך לא אמר דבר על דתו של התינוק שאימו נאנסה בידי נכרי.
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 12/02/2011 שעה 5:51)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא איתן . אני אריה .

צא ולמד . . .

אם ''לֹא-תְבַשֵּׁל גְּדִי, בַּחֲלֵב אִמּוֹ'' משמעו איסור לאכול כל חלב וכל בשר אז ברור גם כי ''וְהִבָּדְלוּ מֵעַמֵּי הָאָרֶץ, וּמִן-הַנָּשִׁים הַנָּכְרִיּוֹת'' משמעו שבן-ישראל הוא מי שאינו (נולד) מאשה נכרית .

ובכל מקרה ברור שמקור ההיגד ''יהודי הוא מי שנולד לאם יהודיה'' אינו בגלל מעשי אונס של יהודיה על ידי נוכרי אלא מהוראה של עזרא הסופר ומהסכמת הציבור אז .
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
אריק פורסטר (שבת, 12/02/2011 שעה 22:47)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תיקון קטן: לא חֲלֵב כי אם חלב (ח ו-ל סגולות). הגויים אף פעם לא בישלו בשר בחלב, אלא בשומן.
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 13/02/2011 שעה 6:02)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תיקון התיקון

בַּחֲלֵב = ח עם חתף-פתח , ל עם צירה .

מילה זו לא ברורה דייה . המסורת אומרת שהכוונה לחלב = ח + ל עם קמץ .

בכל מיקרה אינך יודע מה היה אופן ההכנה של בשר במצרים הקדומה .
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
אריק פורסטר (יום שני, 14/02/2011 שעה 2:49)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מנין לך שאיני יודע? האנתרופולוגים מסכימים ברובם שדבר לא השתנה בכפרי מצרים באלפי השנים האחרונות, ושהפלאחים של היום חיים פחות או יותר כמו אבות-אבותיהם בזמן הפרעונים. האיסלם לא שינה בהרבה את התפריט שהם חיים עליו, פרט לכך שנאסר עליהם לאכול בשר חזיר. אילו, כטענתך, הם בישלו את הבשר בחלב בזמנו של משה, הם היו ממשיכים לעשות זאת עד היום. מה שכן, הם מבשלים את הבשר בשומן (טיגון) עד היום.
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 14/02/2011 שעה 6:35)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו אולי טענה ''האנתרופולוגים מסכימים ברובם שדבר לא השתנה בכפרי מצרים באלפי השנים האחרונות'' אבל לא הוכחה .

המצרים הקדמונים שתו בירה והיום - לא .
אכלו חזיר, והיום - לא .
העגל היה קדוש להם , והיום - לא .

הלחם המיצרי היה עוגה נוקשה קטנה ועבה . היום הם אוכלים פיתות רכות רחבות ודקות .

אין הוכחה שהם הכינו בשר במחבת עם שומן . זה דבר שקשה לעשות בכלי חרס . הרבה יותר סביר שהכינו על גחלים . אבל את זה אני משער ולא יודע .

לכן קצת צניעות או הוכחות יעזרו לך .
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
אריק פורסטר (יום שני, 14/02/2011 שעה 19:15)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נדמה לי ששנינו עברנו את הקורס באנתרופולוגיה מצרית ביחד...
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 15/02/2011 שעה 5:30)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני אגיפטולוג .
יחד עם זה קראתי מעט ובין השאר על מציאת שרידי בירה מצרית קדומה . לחם מצרי קדום מוכר כבר מעל מאה שנה .
הכנת בשר על גחלים הוא דרך נפוצה אלפי שנים . אין בזה שום חדש .
לטגן בכלי חרס זה על גבול הבלטי אפשרי , בין השאר בגלל העברת חום גרועה והיסדקות הכלי כשמכניסים את הבשר לשמן החם .
לא היו במצרים הקדומה כלים הדומים למחבת מתכת .
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 15/02/2011 שעה 5:31)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בלטי=בלתי . ח ח ח
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
אריק פורסטר (יום רביעי, 16/02/2011 שעה 3:57)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמעת על מחבתות ברונזה? אני כן.
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
איתן אדיר (יום שישי, 11/02/2011 שעה 20:58)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכין הלא עקביות? הרי טענתי שיש דרכים רבות לבדוק סדרות של גנים כדי לקבוע רצף דורות. וטענתי שבכל שיטות הבדיקה יש רצף ברור של יהודי הדור הנוכחי לדורות קודמים מלפני 2000 שנים. היכן האי עקביות?

העניין ההלכתי של הגדרת 'מיהו יהודי' דרך האם אינו קשור כלל לגנים או לבדיקה הגנטית.
עניין קביעת דת הנולד לפי האם נעשתה ביהדות רק מהטעם שכך אפשר לדעת בודאות שהולד אכן נולד למישהו שהוא יהודי(ה), בין אם נאנסה ע''י גוי ובין אם לאו בין אם בגדה בבעלה עם גוי ובין אם לאו. לא הפוגרומים היו הסיבה, אלא אולי רק הזרז שהניע את השינוי הרבני בקביעה הזאת.
במקרה הפוך כשגויה הרתה ליהודי, גם אם לא בדרך אונס, הרי שבמקרים גבוליים אי אפשר להוכיח שאכן הגבר היהודי הוא האבא (כי יתכן והיא בגדה עם גוי אחר), וגם כי הילד לא גדל בבית יהודי (כעתה כן אז, ילדים להורים לא נשואים גדלו בד''כ אצל האמא), ומכאן שהוא לא מתחנך כיהודי. לכן פסקו לפני כאלף שנה את העקרון שדתו של הילד נקבעת לפי האם, כי כך אפשר להיות בטוחים שלפחות אחד מהוריו היא יהודיה. במקרה זה אין אפס.
אני מניח שאם גברים גם הם היו נכנסים להריון, כי אז הקביעה היתה יכולה להיעשות גם דרכם. ליהדות אין כלום נגד הגבר.

עניין האונס בפרעות אינו פקטור משפיע כמעט משום שבפרעות ובפוגרומים בד''כ הגויים שאנסו גם רצחו. שאלה כמות היהודים שנולדו כתוצאה מאונס של גויים היא שולית, כפי שמראים המחקרים שנעשו עד כה (שכוללים את כל אלה שאבותיהם התבוללו בעבר אבל שמרו על חייהם כיהודים). השוואות בין בדיקות שונות גם של הכרומוזום הזכרי וגם הנשי רק מעלים את הדיוק שבבדיקה.

בכל מקרה גם זה שנולד מאונס יהודיה ע''י גוי וגדל בבית יהודי נחשב ע''פ היהדות ליהודי, חונך כיהודי. הרי מעולם היהדות לא הגדירה עצמה כגזע, כדם, אלא כאמונה וכדת. היהדות ברוב קיומה קיבלה אליה גויים בגיורים שעקרונותיהם היו נכונים לכל זמן וזמן. העם היהודי הוא קובץ של אנשים ששומרים בינהם את הזכרון ההיסטורי המשותף (עָם) עם הצעידה לעתיד משותף (דת).
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 12/02/2011 שעה 5:55)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראה את שתי תגובותי לאריק פורסטר .

יהודי הוא מי שנולד לאם יהודיה בעקבות הוראתו של עזרא הסופר לפני 2500 שנה .
לאונס אין שום קשר להוראה וגם לא שאלת הספק לגבי האב .
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
איתן אדיר (שבת, 29/01/2011 שעה 23:25)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הייתי אומר שיש לי ספק אם החוקרים המכובדים האלה כתבו את אשר אתה מייחס להם, לאור ניסיון עבר עם לינקיך המטעים והמסוננים. המבחן הראשון שאני יכול לעשות כדי להפריך את טענתך היא רק להראות שאפילו דוד גרוסן, מעוז, קידר, שמעוני ופרופ' גד גילבר שונים בהערכותיהם לגבי מספרם של ערביי ארץ ישראל בכל התקופה דלהלן. מכאן שחייב להיות שלפחות 3 או 4 מהם טועים, אבל באותה מידה אפשר שכולם טועים. בכל מקרה רק 1 או 2 (במקרה מעוז וקדר) מהם יכולים להיות צודקים. במי בחרת מבחינתך שיהיה צודק?
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
דוד סיון (יום ראשון, 30/01/2011 שעה 6:42)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כרגיל מתחכם במקום באמת לבדוק את הטענות על הכתוב
באותם ספרים שהזכרתי. בכל מקרה מהכתוב באותם ספרים
משתמע כי:
א. טענותיך בקשר למקורות האוכלוסיה הפלשתינאית(ש'רובם הגיעו לארץ החל מסוף המאה ה-‏19') מופרכות.
ב. מרבית האוכלוסיה הפלשתינאית בארץ ישראל מקורה מריבוי טבעי של אוכלוסיה שהגיעה לכאן לפני 1700.
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
איתן אדיר (יום ראשון, 30/01/2011 שעה 9:49)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שטויות. 2 מסקנותיך מהכתוב בספרים שציינת מופרכות בהחלט. במאה ה-‏17 וה-‏18 הארץ דווקא התרוקנה חלקית מאוכלוסיית זרים בשל מכות, בצורות, רעב, מחלות ואלימות שבטים בדואים.
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
דוד סיון (יום ראשון, 30/01/2011 שעה 11:02)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין בשטויות שכתבת כל הפרכה לדברים שכתבתי קודם.

רוב הפלשתינאים מקורם בריבוי טבעי של אנשים שהיו בארץ
במאות ה-‏17 וה-‏18 (כך אומר וכותב פרופסור דוד גרוסמן,
כך כתב גד גילבר וכך כתב יעקב שמעוני.
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 30/01/2011 שעה 11:47)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה נמנע מלכתוב מהיכן הגיעו אותם ''רוב הפלשתינאים . . . שהיו בארץ במאות ה-‏17 וה-‏18''
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
אריק פורסטר (יום ראשון, 30/01/2011 שעה 21:19)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואתה נמנע לכתוב מה קרה למיליון היהודים שנותרו בארץ לאחר מרד בר-כוכבא. מיליון שלא יצאו לגלות ונותרו כאן. מה קרה לצאצאיהם?
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 31/01/2011 שעה 7:14)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ספר לנו כמה יהודים חיו בארץ לפני ואחרי שתי המרידות .
ובכלל כמה יהודים חיו אז ברחבי האימפריה .

עוד ספר לנו על מעשי הטבח וההגירה בימי הכיבוש המוסלמי והכיבוש הצלבני .
=========================================================================================================
אפילו אם אני מקבל את דבריך כפשוטם הרי שאחרי מעשי הטבח הללו נשארו צאצאים מעטים מהקבוצה שציינת . יש מקום לה ניח כי 90% מהנותרים עזבו את היהדות והתבוללו עם הכובשים ועם מהגרים שונים .
מרגע שעזבו את הייחוד היהודי לא הייתה מניעה בארץ ישראל להתבולל .

לעומת מצב זה הרי מי ששמרו על יהדותם בגולה עשו מאמצים לשמור על ייחוד גנטי . היה מעט גיור והיו מעט מעשי אונס . לא הייו זרמים גדולים של תוספת גויים בגולה .
המקרה של הכוזרים הוא המוכר היחיד וגם הוא בהיקף מוגבל .
_new_ הוספת תגובה



כמה יהודים ישבו בארץ ב-‏140 לספירה?
אריק פורסטר (יום שני, 31/01/2011 שעה 19:24)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הייתי מעדיף להשתמש במפקד האוכלוסין משנת 140 לספירה, אך היות והוא אינו קיים, אביא את מה שאמר התלמוד לגבי ציפורי לאחר המרד (להזכירך, הגליל לא השתתף במרד בר-כוכבא): ''אמר רבי יוסי: אני ראיתי צפורי בשלוותה [בימי שלום], והיו בה מאה ושמונים אלף שווקים של מוכרי ציקי קדירה'' (בבלי בבא בתרא דף ע''ה ע''ב).''

לגבי גלי ההתנצרות של היהודים שישבו בארץ במאה הרביעית לספירה, אפנה אותך למאמרו של פרופ' מיכאל אבי-יונה בספר ''תולדות ארץ ישראל'', חלק ב', עמוד 353.
_new_ הוספת תגובה



כמה יהודים ישבו בארץ ב-‏140 לספירה?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 01/02/2011 שעה 7:09)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז כמה יהודים חיו בארץ בשנת 140 ?
ובייחס לכתוב על 180.000 שווקים של ציקי קדירה . אינני מאמין !
בהנחה שהיו בשווקים של ציפורי בוגר אחד מכל משפחה גרעינית הרי לפי רבי יוסי חיו שם לפחות 800.000 בני אדם .
בוא נבחן מה זה אומר
אם כל אדם שותה ליטר אחד של מים ביום הרי זה מצריך אספקה של 800 קוב נטו שהם לפחות 1000 קוב ברוטו אבל סביר יותר שזה 1500 קוב ברוטו .
אני הייתי בציפורי יש שם מאגר מיים תת קרקעי שנפחו 2000 קוב מקסימום (לפי זכרוני) . אבל אפילו 100.000 קוב אינם מספיקים !
חוץ מזה אין במקום סימנים ארכיאולוגיים לאוכלוסיה של 800.000 נפש .

סביר להניח שרבי יוסי אמר 180 שווקים ומישהוא הוסיף את המילה אלף להגזמה .

והערת אגב
אשמח לקרוא ממך תמצית של מה נאמר אצל פרופ' מיכאל אבי-יונה בספר ''תולדות ארץ ישראל'', חלק ב', עמוד 353. אך אל תצפה ממני לחפש את הספר .
_new_ הוספת תגובה



כמה יהודים ישבו בארץ ב-‏140 לספירה?
אריק פורסטר (יום שלישי, 01/02/2011 שעה 7:17)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מובן שר' יוסי הגזים במספר השווקים. קראתי הערכות שלפי גודל התל הארכיאולוגי, חיו בציפורי מקסימום 100,000 תושבים, וזו עיר אחת בלבד. יש לזכור שהישוב העברי באותה תקופה השתרע על פני יהודה, הגליל, עבר הירדן והבשן. הערכת אוכלוסיה של כמיליון תושבים יהודים אינה נראית לי מופרזת.
_new_ הוספת תגובה



כמה יהודים ישבו בארץ ב-‏140 לספירה?
אריק פורסטר (יום שלישי, 01/02/2011 שעה 7:23)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבי-יונה מונה את הסיבות שגרמו לחלק מהישוב היהודי להתנצר. לאחר שמוסד הנשיאות בארץ עבר מהעולם והמנהיגות הרוחנית עברה לבבל, קיבלו יהודים רבים בארץ את הטענות הנוצריות שהמאמינים בישו הם היהודים האמיתיים. לכך נוספו גם סובסידיות כלכליות שניתנו לאלה שעברו לנצרות.
_new_ הוספת תגובה



כמה יהודים ישבו בארץ ב-‏140 לספירה?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 01/02/2011 שעה 8:44)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה קרה בהמשך עד המאה השביעית ?

בשנת 635 כבשו המוסלמים הערבים את ארץ ישראל .
אחר כך כבשו את הארץ הסלג'וקים , אחריהם הצלבנים ואחר כך שוב המוסלמים .

כמה מהאוכלוסיה היו היהודים אחרי הכיבושים הללו ?
במיוחד אחרי הצלבנים ?
_new_ הוספת תגובה



כמה יהודים ישבו בארץ ב-‏140 לספירה?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 01/02/2011 שעה 8:36)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינך רואה שאני פוסל טיעון של מיליון יהודים חיים בארץ ישראל במאה השניה לספירה .
כמה יהודים חיו אז בגלות ?
_new_ הוספת תגובה



כמה יהודים ישבו בארץ ב-‏140 לספירה?
אריק פורסטר (יום שלישי, 01/02/2011 שעה 17:36)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עד כמה שזכור לי, טענת בשנה שעברה, בדיון אחר, שבארץ ישבו 4 מיליון יהודים לפני חורבן הבית. אם כך, מדוע קשה לך להאמין שעדיין נותרו מיליון יהודים 60 שנה לאחר החורבן?
_new_ הוספת תגובה



כמה יהודים ישבו בארץ ב-‏140 לספירה?
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 02/02/2011 שעה 7:10)
בתשובה לאריק פורסטר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא קראת טוב את מה שכתבתי במסר הקודם .
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
דוד סיון (יום שני, 31/01/2011 שעה 6:34)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה שוב מתעסק במה שלא כתוב...!
_new_ הוספת תגובה



מקור הפלשתינאים
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שני, 31/01/2011 שעה 7:18)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היות ושני הדיכויים הגדולים של מרד היו בשנים 70 + 135 ואתה כותב על המאות 17 + 18 הרי שיש פער של 1500 שנים בערך .
אם אינך כותב על זה הרי שזה בגלל הרצון שלך להעלים עובדות . זה זדון . זה אחד החסרונות עליהם כתבתי לך בימים האחרונים .
_new_ הוספת תגובה



  מקור הפלשתינאים  (דוד סיון)
  מקור הפלשתינאים  (המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה)
  מקור הפלשתינאים  (דוד סיון)
  מקור הפלשתינאים  (המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה)
  אוסף הטענות המופרכות, ולכן זדוניות, שלך מתנפח:  (דוד סיון)
  אוסף הטענות המופרכות, ולכן זדוניות, שלך מתנפח:  (המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה)
  אוסף הטענות המופרכות, ולכן זדוניות, שלך מתנפח:  (איתן אדיר)
  אוסף הטענות המופרכות, ולכן זדוניות, שלך מתנפח:  (יענקלה)

חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי