פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות
ע.צופיה (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 11:42) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. בשנים האחרונות ירושלים היא הסופגת את מירב הטירור הפלשתינאי. להגיד שירושלים זה המקום השקט ביותר מבחינת הטירור זו אינה אמת.
ב.שוחרי המדינה הפלשתינאית, ואני בתוכם, אינם מנמקים זאת באי הצלחה במיגור המאבק הפלשתינאי, אלא בהכרה כי מגיע לפלשתינאים החיים בין הים לירדן יישות לאומית לצידה של מדינת ישראל.רק קומץ אנשי ימין מחפשים תירוצים כאלה או אחרים למניעת הקמת יישות כזו,כולל הנימוק משולל היסוד שמנית במאמרך.
_new_ הוספת תגובה



עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות
סתם אחד (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 12:45)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צופיה,

אין לפלסטינים מאפיינים המצדיקים הכרה בהם ''עם'' אשר מובדל מהעם הערבי.

''מדינה'' פלסטינית,
במשמעות של מדינה ממש,
תהווה מקור חדש למתיחות ''ולהזמנת'' מדינות אחרות (מוסלמיות, כמו איראן, וערביות) להתערב לטובתן כנגד ישראל.

הפתרון המעשי היחיד: אוטונומיה רחבה.
_new_ הוספת תגובה



לא .
סתם אחד (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 12:47)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טרנספר הוא הפתרון היחיד האפשרי .
_new_ הוספת תגובה



יש להם !
דוד סיון (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 13:35)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפלשתינאים יש מאפיינים של עם.
_new_ הוספת תגובה



מאפיינים?
סתם אחד (יום שישי, 29/05/2009 שעה 9:14)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לך מתכון של העוגה הזאת?

זלמן ז.
_new_ הוספת תגובה



יש להם !
סתם אחד (יום חמישי, 04/06/2009 שעה 19:19)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק מ א פ י נ ' ס .
_new_ הוספת תגובה



עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות
ע.צופיה (יום חמישי, 28/05/2009 שעה 16:48)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רבות נכתב בפורום זה על היות התושבים הלא-יהודיים החיים בין הים לירדן עם או לא.
אני גורס שהם ,על פי המידות הבינלאומיות-עם ולכן הם זכאים ליישות לאומית עצמאית.
אם היא תהווה מוקד למתיחות זו או אחרת? בעת הקמת היישות ,יש לקבוע את המסמרות המתאימים.
אוטונומיה זה שלב ראשון לעצמאות.
אתה יודע מה? אני מסכים שיתחילו באוטונומיה.
_new_ הוספת תגובה



עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות
סתם אחד (יום שישי, 29/05/2009 שעה 9:34)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני סבור שלכל קבוצת אנשים יש את הזכות הבסיסית להתאגד ולדרוש פריבלגיות מסויימות - ללא צורך בהכרה מאף אחד מלבד חברי הקבוצה עצמה, אך אין לה את הזכות לקבל את אותן פריבלגיות, כי בעוד שהזכות להתאגד היא זכות מולדת, הפריבלגיות הן זכויות נרכשות. החוקה האמריקנית הגדירה זאת הכי טוב, ''הזכות לחתור לאושר'', לא הזכות לאושר עצמו אלא הזכות לחתור אליו. כך זה לגבי כל זכות וזכות. חופש הביטוי אומר שאתה יכול לדבר כמה שאתה רוצה - אבל אף אחד לא חייב להקשיב - יש לך זכות לדבר אך אין לך זכות לקשב, זה משהו שאתה צריך להרוויח, יש לך חופש להשיג ולשמור על קניין, אך אין לך זכות לכל קניין שהוא, כלומר יש לך זכות לצבור רכוש, אך אין לך זכות לקבל רכוש של מישהו אחר - זה משהו שאתה צריך להרוויח אותו. לכל קבוצה של אנשים יש זכות לנסות להשיג מותרות כמו מדינה עצמאית (תוך שמתנהלים לפי כללי הרצון החופשי ולא פוגעים בזכויות מולדות של פרטים כאלו ואחרים) אך אין לה זכות למדינה רק מעצם זה שהיא קבוצה והיא רוצה - זה משהו שהיא צריכה להרוויח, כמו כל מדינה שהרוויחה את זכותה להתקיים במאבק עיקש וחסר פשרות.
_new_ הוספת תגובה



זאת אגב הדרך היחידה להתנהל
סתם אחד (יום שישי, 29/05/2009 שעה 9:47)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זכויות מולדות יש רק לבני אדם פרטיים - לא לקולקטיבים (שהם רק אוסף של פרטים שאת זכויותיהם מקבלים בתור פרטים)! בן אדם פרטי הוא בשר ודם, יצור חי, חושי ותבוני. קולקטיב הוא מושג - אמורפי ומעורפל, ללא גוף, ללא מערכת עצבים, הוא לא חש ולא חושב, קולקטיב הוא רק מושג - פריט בתודעה של האנשים החולקים אותו.
_new_ הוספת תגובה



זאת אגב הדרך היחידה להתנהל
ע.צופיה (יום שישי, 29/05/2009 שעה 15:59)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאחר וקולקטיב מורכב מהרבה פרטיים( ללא פרטיים אין קולקטיב) הרי הוא מאגד בתוכו את מצבור הזכויות המולדות של הפרטיים ופועל על פיו.
האינך חושב כך?
_new_ הוספת תגובה



מה פתאום
סתם אחד (יום שישי, 29/05/2009 שעה 17:13)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפרטים מקבלים את זכויותיהם המולדות בתור פרטים, לא בתור חלק מקולקטיב. יש לך זכות קניין כי אתה בן אדם, לא כי אתה ישראלי/טורקי/יהודי/מוסלמי/שחור/לבן/גבר/אישה. הפריבלגיות/מותרות שדורשים קולקטיבים הם זכויות נרכשות, אלו דברים שצריך להרוויח אותן ולא תמיד הן לגיטימיות, למשל אם אתה בתור ישראלי מקבל פריבלגיה קולקטיבית לגנוב מלא ישראלים, ברור שזאת פריבלגיה לא לגיטימית כי ללא ישראלי יש זכות קניין בגלל היותו בן אדם.
_new_ הוספת תגובה



עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות
ע.צופיה (יום שישי, 29/05/2009 שעה 15:57)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נו?
יפה כתבת, אז מה הלאה?
מדוע אינך ממשיך בקו הרעיוני שלך?
_new_ הוספת תגובה



באמת מה הלאה?
סתם אחד (יום שישי, 29/05/2009 שעה 17:17)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חשבתי שסיכמתי וחתמתי את הנושא.
_new_ הוספת תגובה



באמת מה הלאה?
ע.צופיה (יום שישי, 29/05/2009 שעה 19:57)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חשבת,אך לא שיכנעת.
_new_ הוספת תגובה



באמת מה הלאה?
סתם אחד (שבת, 30/05/2009 שעה 0:04)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי יודע, אולי דוגמא מוחשית תעזור.

נניח שאתה חובר לקולקטיב שנקרא מפלגת הליכוד, הפרבילגיות שאתה דורש הן ג'וב במגזר הציבורי ואת היכולת להשפיע על מנגנון המפלגה. אלו לא זכויות מולדות שלך, זה משהו שאתה צריך להרוויח אותו, את היכולת להשפיע אתה רוכש ע''י תשלום דמי חבר, ואת הג'וב ע''י ניצחון בבחירות. את כל הפריבלגיות הללו אתה מקבל מתוקף שייכותך לקולקטיב של חברי הליכוד. הקשר היחיד לזכויותיך המולדות הוא השתייכותך לתנועה שהיא מימוש של הזכות להתאגד. את הזכויות המולדות שלך אתה לא מקבל בגלל היותך שייך לקולקטיב אלא בגלל היותך אדם, ולקולקטיב אין חזקה על זכויותיך המולדות, רמת השיתוף ורמת הקונפורמיות למקובל בתנועה תלויים לגמרי ברצונך החופשי, זכותך לחדול מהשתייכותך אם אינך מעוניין. לסיכום, לך יש זכויות מולדות, לפי אחת מהן מותר לך להתאגד על מנת לחתור למימוש האינטרסים שלך, אך אין לך זכות מולדת להגשים אותם זה משהו שעליך להרוויח אותו, זאת פריבלגיה - זכות שעליך לרכוש. בדוגמא דלעיל האינטרס שלך הוא לקבל ג'וב במגזר הציבורי, זאת הפריבילגיה שאתה חותר לקבל מתוקף היותך חבר קולקטיב, יש לך זכות לחתור אליה אך אין לך זכות לקבל אותה זה משהו שעליך להרוויח.
_new_ הוספת תגובה



באמת מה הלאה?
ע.צופיה (שבת, 30/05/2009 שעה 6:21)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה נשמע מאוד מבולבל.
מלחמת כל פרט בפרט פסה מהעולם כאשר הוקם בית האב והשבט. אז הבינו הפרטים כי יחדיו ישיגו יותר. לשם כך הם התאגדו ולמעשה העבירו למנהיגות הקולקטיב,כדביך, את זכויותיהם המולדות.
אם הקולקטיב השיג הישגים לחבריו הוא בהחלט רשאי לתגמל אותם, למשל, בגו'ב ציבורי.
מי יזכה בגו'ב? כנראה מי שתרם הכי הרבה.
איני מבין לאן אתה חותר בדבריך, אנא, תהיה ברור יותר.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (שבת, 30/05/2009 שעה 8:21)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עין ידידי , ככל שאני מחבב אותך ומסכים לא להסכים איתך , אתה טועה מעט .
בין 2 פרטים , מתנהלת ''מלחמת קיום'' , בדרך כלל לא מלחמה ממש , אבל זה שם מתאים . אפילו בין אחים תאומים זהים . נכון הוא שיש שיתוף פעולה כפי שכתבת , אך במעגל הפנימי ביותר יש לכל פרט את הצרכים שלו שמרכזם קיומו העצמי והורשת תכונותיו לצאצאיו .
הקירבה הגנטית במשפחה רבה וקידום בני המשפחה האחרים תורם בעקיפין גם לתורשה של היחיד . זו סיבת שיתוף הפעולה ששרד את המיון הטבעי . תכונה זו מורחבת , אך גם נחלשת ככל שהמעגל גדל ממשפחה גרעינית למשפחה מורחבת , לבית אב , לשבט , לעם ולמדינה .

אריה עירן .

כל היהודים אחי הם .
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
ע.צופיה (שבת, 30/05/2009 שעה 9:40)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז מה אתה אומר,בעצם?
_new_ הוספת תגובה



באמת מה הלאה?
סתם אחד (שבת, 30/05/2009 שעה 9:27)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי אתה משליך את הבלבול שלך על אחרים, מכאן זה נראה מאוד ברור. יש זכויות ויש אינטרסים ויש הפרדה מלאה ביניהם, אינטרס הוא לא זכות, אולי הבלבול שלך נובע מכך שאדם זכאי לחתור למימוש האינטרסים שלו אך אינו רשאי לקבל אותם - תראה זאת כמו משחק כדורסל, הזכויות המולדות שלך הם חוקי המשחק, ואילו האינטרסים שלך הם להשחיל סלים רבים כמה שיותר. במסגרת כללי המשחק עושים השחקנים קנוניה ביחד כדי להשחיל סלים רבים - ברור שבחבירה משותפת אנשים ישיגו יותר אינטרסים עבור עצמם - אינטרסים ולא זכויות מולדות, אך קבלת האינטרסים מראש זאת אינה זכותם המולדת - וגם לפגוע בזכויות המולדות של חברי הקבוצה או אנשים שאינם חברי קבוצה בניגוד לרצונם זאת גם לא זכותם המולדת. ההשלכה על רמת הקולקטיבים הלאומיים היא מאוד ברורה. כמו שכל קבוצה רשאית להתאגד ולהתחרות בטורניר אך אין לה זכות מולדת לזכות בגביע כך כל לאום רשאי להתאגד ולחתור למימוש האינטרסים הקיבוציים שלו אך אין לו זכות מולדת לקבל אותם. יש קבוצות שזוכות באליפות ויש קבוצות שנשארות בליגה התחתונה.
_new_ הוספת תגובה



באמת מה הלאה?
ע.צופיה (שבת, 30/05/2009 שעה 9:42)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צר לי להגיד זאת,אך אתה סתם מבלבל את המוח שלי עם המוח המבולבל שלך.
זכויות מולדות זה באגדות. אינטרסים זה במציאות.
_new_ הוספת תגובה



באמת מה הלאה?
סתם אחד (שבת, 30/05/2009 שעה 9:54)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החופש שלך על הגוף שלך, ההגנה מפני כל סוגי התקיפה החל ממכה וכלה ברצח.
החופש שלך על פעולות הגוף שלך, ההגנה מפני כל סוגי הכפיה החל מעבדות וכלה באונס.
החופש שלך על התוצרים של פעולות הגוף שלך, מה שמגן עליך מפני גניבה.

זה אגדות?
_new_ הוספת תגובה



באמת מה הלאה?
ע.צופיה (שבת, 30/05/2009 שעה 10:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא, אך מה הקשר לנושא שנידון?
_new_ הוספת תגובה



באמת מה הלאה?
סתם אחד (שבת, 30/05/2009 שעה 11:04)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמרת שזכויות מולדות הן באגדות - אז חשבתי שיהיה זה מין הראוי להציג בפניך מהן אותן זכויות מולדות. הקשר לנושא הנידון הוא שמה שאינו כלול בסט הזה הוא רק אפשרות. הסט הזה מאפשר לך להשיג דברים מעבר לדברים הבסיסיים בין השאר ע''י התאגדות, אך אין הכרח שתצליח להשיג אותם, וזה בסדר גמור, כל עוד הדבר נעשה במסגרת שמכתיבים הכללים הללו, כמו במשחק כדורסל אתה יכול לנצח או להפסיד - זאת אפשרות, אך כללי המשחק הם הכרח.

נ.ב.
תחשוב כמה מגוחך היה נשמע לו מכבי ת''א הייתה טוענת שהגביע שייך לה בזכות, כי הוא היה אצלה לפני 30 שנה?
_new_ הוספת תגובה



באמת מה הלאה?
ע.צופיה (שבת, 30/05/2009 שעה 13:13)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי תכתוב דברים לענין ולא דברים וירטואליים.
_new_ הוספת תגובה



הינה דברים לעניין
סתם אחד (יום שני, 08/06/2009 שעה 20:39)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פסק הלכה: אין לבנאם את ירושלים ולנרמל יחסים עם ישראל
====================================

ראש התנועה האסלאמית בישראל, ראא'ד צלאח, הוציא יחד עם עשרות חכמי דת, פסק הלכה האוסר לבנאם את ירושלים ולנרמל יחסים עם ישראל, משום שלדבריו, היא ''מייהדת את ירושלים ופועלת להריסת מסגד אל-אקצא''. צלאח הוסיף שהדיבורים על סגירת 'תיק הפליטים' וויתור על 'זכות השיבה' אסורים מבחינה הלכתית.
אל-קדס (ירושלים), 4.6.09

גלעד היפתחי
מביא לכם את האמת מול העיניים
_new_ הוספת תגובה



הינה דברים לעניין
סתם אחד (יום שני, 08/06/2009 שעה 22:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה באמת פותח לנו את העינים
אבל למה
אתה זורק חול
פנימה
_new_ הוספת תגובה



הינה דברים לעניין
סתם אחד (יום שני, 08/06/2009 שעה 22:13)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא נעים
אבל יש לי חבר
ששואל
כמה זה באחוזים?
_new_ הוספת תגובה



הינה דברים לעניין
ע.צופיה (יום שני, 08/06/2009 שעה 22:28)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נו אז מה?
עובדיה קבע פסק הלכה על ניגוב האף בשבת.
אז מה?
נתייחס לכל שטות?
_new_ הוספת תגובה



הינה דברים לעניין
סתם אחד (יום שני, 08/06/2009 שעה 22:40)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינך מבין את ההבדל בין השניים?

תמימי הוא פונקציה פורמלית, רישמית, שהציבור הפלסטיני והמנהיגים הולכים אחריו, שומעים אותו ובקולו, מתייעצים איתו.אז גם אם הוא לא קובע מדיניות, הוא בודאי משפיע עליה, כי הציבור הערבי בניגוד לנו רובו מאמין ומקשיב בחרדת קודש למנהיגיו הדתיים-רוחניים.

עובדיה הוא די שולי אצלנו ומרבית הש''סניקים גם הם צוחקים מאמירותיו.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



הינה דברים לעניין
ע.צופיה (יום שלישי, 09/06/2009 שעה 6:11)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתחיל להידמות ליוסוף. שניהם מתנתקים מהמציאות.
''השס''ניקים צוחקים מאמירותיו''- איפוא אתה חי חכמיקו?
_new_ הוספת תגובה



הינה דברים לעניין
סתם אחד (יום שלישי, 09/06/2009 שעה 8:43)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במקום להדביק תוויות תתייחס לעניין.

יש הבדל גדול בין מנהיג דת בחברה אסלאמית ממנהיג דת בחברה היהודית.
- בחברה האסלאמית הוא מורה דרך לרוב רובם של המוסלמים.
- בחברה הישראלית הוא מנהיג קהילתו המצומצמת בלבד.

מעבר לכך, אם תכיר את קהל בוחרי ש''ס תמצא שני קטבים ברורים, בקוטב אחד נמצא קהל תורני, מעילים שחורים שעיסוקם הוא לימוד תורה, ומנגד ערב רב של קהלים, בעיקר מהעשירונים הנמוכים אבל גם ממעמד הביניים שמצביעים לש''ס בגלל הסוגיה החברתית-כלכלית.

ההפרדה הזאת לא נמצאת בחברה הערבית בישראל.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



הינה דברים לעניין
ע.צופיה (יום שלישי, 09/06/2009 שעה 9:30)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכעסת את ישי. תזהר שהוא לא יצא מהקואליציה ויפיל את נתניהו.
כדאי שתהיה יותר רציני.
_new_ הוספת תגובה



הינה דברים לעניין
סתם אחד (יום שלישי, 09/06/2009 שעה 21:00)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שטויות.

אני מאמין שאתה בכל מקרה מכיר בהבדל הגדול והמשמעותי.

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



הינה דברים לעניין
ע.צופיה (יום שלישי, 09/06/2009 שעה 21:07)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תאמין במה שאתה רוצה העיקר שתהיה מאושר.
_new_ הוספת תגובה



הינה דברים לעניין
סתם אחד (יום שני, 08/06/2009 שעה 22:45)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה אטאיסט לכן כל דבר דתי מגוחך בעיניך
אבל הערבים דתים כולם
ולכן כל מלה של איש כמורה
קדושה בעיניהם
_new_ הוספת תגובה



הינה דברים לעניין
ע.צופיה (יום שלישי, 09/06/2009 שעה 6:14)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא כל דבר דתי, אלא רק שטויות בשם הדת.
גם אצל האערבים האמונה היא בבואה של מצבם האישי והחברתי.
_new_ הוספת תגובה



הינה דברים לעניין
סתם אחד (יום שלישי, 09/06/2009 שעה 6:25)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה מתחיל להיות דומה ליוסוף
מתנתק מהמציאות

יודע מה דתי ומה לא דתי
וגם מחליט על כך
בשם סנהדרין
'' אני והתולעים שלי''?
_new_ הוספת תגובה



מי קובע?
דוד סיון (שבת, 30/05/2009 שעה 9:55)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכרה בזכויות, גם הזכויות המולדות (שנולדת עמן), היא למעשה תוצאה של מאבקי אינטרסים, תוצאה שהיא מעולם לא סופית.

לכן:
מי קובע מהן הזכויות המולדות ואיך?
מי קובע את מיקומו של קו ההפרדה ואיך?
_new_ הוספת תגובה



זה מאוד פשוט
סתם אחד (שבת, 30/05/2009 שעה 10:31)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שנמצא בתחום הזכויות המולדות שלך אלו כל הפעולות שאתה יכול לעשות ללא שימוש באמצעי כפייה עליך או מצידך.
האינטרסים שלך הם התוצאות של אותן הפעולות, שעל מנת לספק לך אותן בביטחון יש להפעיל אמצעי כפייה מה שלא מסתדר עם הדבר הראשון, מאחר שיש מדרג ברור, לכן מימוש האינטרסים הוא אופציה בלבד.

דוגמא:
חופש הביטוי - אתה יכול לדבר כמה שאתה רוצה, אתה לא מפעיל בכך אמצעי כפייה על אף אחד ואף אחד לא מפעיל אמצעי כפייה עליך (חוץ ממקרים יוצאים מין הכלל כמו מתן עדות שם על בסיס הדיבורים שלך מפעילים אמצעי כפייה - שזה כאילו אתה הפעלת בדיבורך אמצעי כפייה ואז ניתן להפעיל עליך אמצעי כפייה כתגובה)

אינטרס הקשב - יש לך אינטרס שיקשיבו לך, אבל את זה עליך להרוויח, זאת רק אופציה. אתה יכול לקבל זאת בביטחון אם תקשור מישהו לכיסא ותכריח אותו להקשיב, אך אז יהיה מדובר בהפעלת אמצעי כפייה מה שיזכה אותך בהפעלת אמצעי כפייה נגדית.

חופש הקניין - אתה יכול לשמור רכוש, לצבור אותו ולהשתמש בו כראות עיניך, כל עוד אתה לא מפעיל אמצעי כפייה לצורך קבלת הקניין, או מפעיל אמצעי כפייה באמצעות הקניין.

אינטרס הממון - יש לך אינטרס לקבל רכוש, אך אם יהיה לך רכוש או לא זאת אופציה. אתה יכול לקבל זאת בביטחון אם תיקח אותו ממישהו בניגוד לרצונו, או תכריח מישהו לתת לך אותו בניגוד לרצונו. אך אז יהיה מדובר בהפעלת אמצעי כפייה. מה שיזכה אותך בהפעלת אמצעי כפייה נגדית.
_new_ הוספת תגובה



אולי פשוט, אבל לא ענית מי קובע ואיך!
דוד סיון (שבת, 30/05/2009 שעה 13:15)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



החוק, המוסר, ההגיון, כוחות השוק
סתם אחד (יום ראשון, 31/05/2009 שעה 15:47)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כולם ביחד קובעים. לכן יש מאות עמים ללא מדינת לאום שחלקם בכלל לא חולמים על מדינה אבל חלקם כן וכן.
מעניין שרק בארץ ישראל קם לו מהחלום פתאום עם ערבי נוסף (לפי המילון הסיוני) ורוצה כבר את המדינה השלישית - ישראל - שתהיה שלו ====> בסיסמת 'מדינת כל אזרחיה', וככה תתווסף לרש''פ שאמור להפוך למדינת פלסטין ב' ולהצטרף לעבר הירדן שהיא מדינת פלסטין א'.
מכאן יוצא שזה המקרה היחיד בהיסטוריה שנוצר כאילו עָם ובתוך 30 שנה הוא עומד לממשל לעצמו 3 מדינות שאם התרגיל יצליח היא תהיה ''פלסטין הגדולה'', ואילו העם היהודי, בעל הקניין ההיסטורי והמעשי במקום כבר קרוב ל-‏3800 שנה לא יקבל שום זכות ולא יממש שום קניין, רק משום שכמה אנשים עם שערות על הפנים אמרו לאבנרי ולדוד סיון שהם עָם ישן ועתיק ושהארץ היא פיליסטין שלהם.

(שוב ז'בוטינסקי.... ? (-: ).

חכם ציון
_new_ הוספת תגובה



עוד טענה מופרכת...!
דוד סיון (יום ראשון, 31/05/2009 שעה 18:50)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



CREDO
סתם אחד (יום ראשון, 31/05/2009 שעה 18:40)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זאת אקסיומה, שבני האדם נולדו שווים בעלי חירויות שאינן ניתנות להפקעה או התניה, אתה מוכרח לקבל אותה כאמת מובנת מאליה שאינה דורשת הוכחה - כל השאר הוא היסק לוגי מתוך האקסיומה.

אם בכל זאת מנסים להתאמץ הדבר הכי קרוב למשהו שאינו נראה שרירותי הוא עקרון המכנה המשותף הנמוך ביותר - הגבול בין האסור למותר עובר במקום של האדם המתירני ביותר - כלומר אם אדם אחד תומך ברצח, זה הופך לגיטימי ואז משתמשים בזה כדי לרצוח אותו וכשאדם זה איננו אז המכנה המשותף משתנה כך שהרצח שוב אינו לגיטימי. ואם אדם אחד בעד הפעלת כפייה באמצעים כוחנים הדבר הופך ללגיטימי ואז מפעילים את זה נגדו וכופים עליו לשנות את עמדתו ואז המכנה המשותף הנמוך משתנה כך שכפיה באמצעים כוחניים שוב אינה לגיטימית. וזה הבסיס למערכת משפט שמשתמשת באמצעי כפייה נגד אנשים שמשתמשים באמצעי כפייה בעצמם.

וכך מגיעים לחופש האדם על גופו, ההגנה מפני כל סוגי התקיפה החל ממכה וכלה ברצח.
חופש האדם על פעולות גופו, ההגנה מפני כל סוגי הכפיה החל מעבדות וכלה באונס.
וחופש האדם על התוצרים של פעולות גופו, ההגנה מפני גניבה.
כל התנהגות שעוברת על כך היא אסורה, כל השאר מותר, יכול להיות כדאי או לא כדאי, יכול להיות נאה או לא נאה - אבל מותר.
_new_ הוספת תגובה



מדוע אקסיומה א' ולא אקסיומה אחרת?
דוד סיון (יום ראשון, 31/05/2009 שעה 18:53)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



כי אחרת נוצרת סתירה
סתם אחד (יום שני, 01/06/2009 שעה 1:41)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לא יכול לערער על דבר שנותן לך את היכולת לערער, זה אבסורד, זה יוצר פראדוקס, ברגע שניסית לערער איבדת את היכולת לערער, ואז העניין נותר ללא ערעור, כלומר עדיין יש לך את היכולת לערער וגם העניין נותר ללא ערעור וחוזר חלילה. מדובר בלולאה, כמו נחש שאוכל את הזנב של עצמו, או האיש שחוזר אחורה בזמן ורוצח את אבא שלו. כך שאין לך ברירה אלא פשוט לקבל זאת כאמת מובנת מאליה שאינה דורשת הוכחה.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שני, 01/06/2009 שעה 5:36)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ייתרונו של ההיגיון שהוא . . .הגיוני !
כך כתב CREDO -''אם אדם אחד תומך ברצח, זה הופך לגיטימי ואז משתמשים בזה כדי לרצוח אותו''
ומה הגדרתו של מי שרצח את הרוצח ? ==> רוצח !
ואז המשפט הזה ==>''המכנה המשותף משתנה כך שהרצח שוב אינו לגיטימי'' . . .אינו נכון !
כי בחברה בה חי רוצח , היא חברה עם רוצח .
ובחברה בה חיים רוצחים היא חברה עם רוצחים .

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

גם זאת כתב CREDO
''זאת אקסיומה, שבני האדם נולדו שווים בעלי חירויות שאינן ניתנות להפקעה או התניה, אתה מוכרח לקבל אותה כאמת מובנת מאליה שאינה דורשת הוכחה''

התצפיות על המציאות חושפות כי משפט זה הוא משפט שקר .

150 שנה אחרי דרווין ברור לגמרי שבני האדם אינם שווים .
250 שנה אחרי המהפיכה האמריקאית ואחר כך הצרפתית ברור לגמרי שזכויות אינן תכונה מולדת אלא מצרך נרכש בדם .

אריה עירן .

שקרים יש הרבה . אמת יש רק אחת .
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שני, 01/06/2009 שעה 18:37)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

* אולי כדאי לחדד את זה, רצח זאת הגדרה תלויית הקשר, כשאדם אחד רוצח הוא מבצע זאת במצב בו הרג מוגדר בתור רצח מה שמוריד את המכנה המשותף הנמוך ביותר, אבל מי שהורג את הרוצח עושה זאת כשהמכנה המשותף הנמוך יותר כבר קיים כך שההרג הזה אינו מוגדר רצח לכן מעמדו שונה מזה שרצח בראשונה, ואחרי הריגתו המכנה המשותף עולה בחזרה.

זה כמו אלקטרונים ברמת האטום - כל אטום שואף לנייטרליות, כשאלקטרון נגרע או מתווסף יש צורך להפוך את המעשה כדי לשוב לנייטרליות. בחברה האנושית הנייטרליות היא אי שימוש באמצעי כפייה ולכן כשמישהו עושה שימוש באמצעי כפייה הוא מפר את הנייטרליות מה שדורש הפעלה של אמצעי כפייה בכיוון השני כדי להשיב את הנייטרליות על כנה.

-----------------------------------------------------

בני אדם אכן שווים - הם אומנם אינם זהים, אך הם אכן שווים. ברור שזכויות צריך לאכוף, עצם זה שיש צורך במשטרה כדי לטפל ברוצחים וגנבים, עצם הקיום של רוצחים וגנבים אומר שמימוש הזכויות דורש אכיפה, ע''י המדינה או באופן עצמאי אם המדינה אינה קיימת, הזכויות עצמן אינן מה שעוצר את הרוצחים או הגנבים, מה שמולד הוא הצידוק המוסרי עבור הזכויות והגנתן.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שלישי, 02/06/2009 שעה 5:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין לך מושג על מה שאתה מדבר .
אנשים הורגים ופוגעים באחרים בצורות שונות , כי זה אינטרס שלהם .
ההגדרה החברתית לזה לא אחידה ולא חשובה . יש לה ערך רק כאשר החברה משמשת תחליף לנקמה של המשפחה . גם זה לא פועל טוב . זו עובדה שמעשים אלה נמשכים . אין שום מכנה משותף שעולה או יורד . כל מיקרה לגופו .

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

מה שעוצר אנשים מעשיית פשעים זה חשבון ארוך טווח , של תועלת מהחיים כחברה . פשיעה מקטינה את השילוב החברתי ופשיעה חמורה הורסת את החברה .

אריה עירן .

אלימות הפלסטינים מרחיקה את המדינה הפלסטינית .
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שלישי, 02/06/2009 שעה 11:49)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מכנה משותף שיורד ועולה הוא מקרה היפותטי אידאלי שנועד להמחיש עיקרון. המצב הוא כמו ביחסי מטען חיובי ומטען שלילי או יחסי בסיס וחומצה, הנייטרליות היא המכנה המשותף הנמוך הן בסקאלה הבסיסית והן בסקאלה החומצית, שתיהן סטיות מאותו האזור הנייטרלי ועל מנת להשיב את המצב לנורמליות יש צורך להפעיל כוח זהה בכיוון מנוגד, אותו דבר זכויות אדם, הנייטרליות היא מצב בו יש שוויון בערכו של כל אדם, וערך זכויותיו הוא הרב ביותר האפשרי, במצב כזה כשמישהו אחד לוקח לעצמו יותר, מישהו אחר מקבל פחות, וכשמישהו מקבל פחות מישהו אחר מקבל יותר, לכן אינטרסים נמצאים במעמד נמוך מול זכויות, כפי שהדגמתי בעבר.

זכויות אדם הן הצידוק המוסרי למעשה נקמה באמצעים כוחניים, אלימים, וכפייתיים במי שמפקיע אותן ממך (אלא אם מישהו אחר עשה זאת כבר במקומך - קרי המדינה - שהרי אז המצב חזר לנייטרליות). עין תחת עין, שן תחת שן, השופך דם אדם באדם דמו ישפך. לפיכך צידוק זה נתון לכללים שהובאו בפסקה הקודמת, הוא מינימלי, אינו נופל לסתירות, והוא תקף כאמור על גוף האדם, פעולות האדם ותוצרי פעולות האדם בלבד - מה שלא נכלל בכך אינו זכות, פריבילגיה/אינטרס/דרישה אבל לא זכות, ההבחנה בין מהי זכות ומה לא זכות חשובה כי מה שאיננו זכות, אינו נושא עימו את הצידוק המוסרי למעשה הנקמה באמצעים אלימים,

כשמישהו הורג אותך, משעבד אותך, או גונב ממך יש לך ולכל אדם אחר צידוק מוסרי להשיב לאדם זה באותה המידה בה הוא עצמו נקט, במדינות מסודרות תפקיד הנקמה הוא בידי המדינה, בתור בעלת המונופול על אמצעי הכפייה. אם מישהו לא מעוניין להשכיר/למכור לך דירה, לקיים איתך יחסי מין, להעסיק אותך, או לסחור איתך, אין לך צידוק לנקום בו באמצעים אלימים, להפך דווקא לו יהיה צידוק מוסרי לפגוע בך אם תעשה כן. על כן אלו פריבלגיות/זכויות נרכשות, דבר אותו עליך להרוויח ואותו אתה יכול להפסיד ואם תפסיד אזי לא יהיה לך הצידוק המוסרי לביצוע נקמה באמצעים כוחניים.

זכויות אדם הן של בני אדם, בשר ודם, חשים וחושבים, לא של יישויות דמיוניות שקיימות במוחותיהם, קולקטיבים שונים מתחרים ביניהם, ומין הסתם קולקטיב אחד יתנגד לדרישות של קולקטיב אחר, זכות קולקטיבית מולדת תהיה על כן הצידוק לפגוע בקולקטיב המתחרה, ואיך פוגעים בקולקטיב? פוגעים בפרטים המזוהים איתו על לא עוול בכפם. על כן התגובה הראשונית לעין צופיה, ברגע שהוא תובע לתת לדרישות קולקטיביות כלשהן תוקף של זכויות יסוד מולדות הוא בעצם נותן צידוק מוסרי לרצח עם, מה שאסור לאפשר, כי אינטרסים קולקטיביים כמו אינטרסים של פרטים אינם עומדים מעל זכויות האדם הבסיסיות לגופם, פעולות גופם ותוצרי פעולות גופם.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן אומר
סתם אחד (יום שלישי, 02/06/2009 שעה 15:58)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההסבר שלך הוא מאמבו-ג'אמבו .

העיקרון הבסיסי ביחסים בין בני אדם הוא אגואיזם . מצב של סיוע למרות האגואיזם הוא בבחינת ''שלח לחמך על פני המים כי ברבות הימים תמצאנו''
_new_ הוספת תגובה



  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (סתם אחד)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (ע.צופיה)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (אריה פרלמן)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (סתם אחד)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (סתם אחד)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (ע.צופיה)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (אריה פרלמן)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (ע.צופיה)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (אריה פרלמן)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (ע.צופיה)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (אריה פרלמן)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (ע.צופיה)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (אריה פרלמן)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (ע.צופיה)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (אריה פרלמן)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (ע.צופיה)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (אריה פרלמן)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (ע.צופיה)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (אריה פרלמן)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (ע.צופיה)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (אריה פרלמן)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (ע.צופיה)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (אריה פרלמן)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (סתם אחד)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (ע.צופיה)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (סתם אחד)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (ע.צופיה)
  מחשבות? הוא צודק !  (סתם אחד)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (סתם אחד)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (סתם אחד)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (אריה פרלמן)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (ע.צופיה)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (סתם אחד)
  עיוות העובדות אינו הופך אותן לאמיתיות  (ע.צופיה)
  אריה עירן שואל  (סתם אחד)
  אריה עירן שואל  (ע.צופיה)
  אריה עירן שואל  (סתם אחד)
  אריה עירן שואל  (ע.צופיה)
  עקבתי אחר ויכוחיכם ולא הוכחתם דבר  (סתם אחד)
  העובדה היא שיש עם פלשתינאי  (דוד סיון)
  אתה מגוחך  (סתם אחד)
  אתה מבלבל  (דוד סיון)
  אתה מבלבל  (סתם אחד)
  העובדה היא שיש עם פלשתינאי  (סתם אחד)
  אפשר גם לדייק ולומר  (סתם אחד)
  יש עם פלשתינאי   (דוד סיון)
  יש עם פלשתינאי   (סתם אחד)
  יש עם פלשתינאי   (דוד סיון)
  ככלל הטיעונים שלכה לא מחזיקים מים  (סתם אחד)
  יש עם פלשתינאי  (דוד סיון)
  העובדה היא שיש עם פלשתינאי  (סתם אחד)
  יש עם פלשתינאי,  (דוד סיון)
  יש עם פלשתינאי,  (סתם אחד)
  שלושת טענותיך מופרכות וגם יש עם פלשתינאי !  (דוד סיון)
  שלושת טענותיך מופרכות וגם יש עם פלשתינאי !  (סתם אחד)
  כל 7 טענותיך מופרכות וגם יש עם פלשתינאי !  (דוד סיון)
  קישקוש מקושקש  (סתם אחד)
  עוד טענה מופרכת..!  (דוד סיון)
  כל 11 הטענות שלך מופרכות.... !!!!  (סתם אחד)
  נראה אותך...!  (דוד סיון)
  איפה אתה חי סיון?  (סתם אחד)
  איפה אתה חי ?  (דוד סיון)
  איפה אתה חי ?  (סתם אחד)
  מי שמדבר?  (דוד סיון)
  מי שמדבר?  (סתם אחד)
  עקבתי אחר ויכוחיכם ולא הוכחתם דבר  (ע.צופיה)
  אריה עירן אומר   (סתם אחד)
  אריה עירן אומר   (ע.צופיה)
  אריה עירן אומר   (סתם אחד)
  אריה עירן אומר   (ע.צופיה)
  אריה עירן אומר   (סתם אחד)
  אריה עירן אומר   (ע.צופיה)

חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי