פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
And Justice for All
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 28/08/2005 שעה 20:56)


And Justice for All

ד''ר ישראל בר-ניר



מי אמר את הדברים הבאים ובאלו נסיבות?

נקודת המוצא העקרונית הינה, כי הוצאתו של אדם ממקום מגוריו והעברתו הכפויה למקום אחר פוגעת קשות בכבודו, בחירותו ובקניינו.

ביתו של אדם אינו רק קורת גג לראשו אלא גם אמצעי למיקומו הפיזי והחברתי של אדם, של חייו הפרטיים ויחסיו החברתיים.

מספר זכויות אדם בסיסיות נפגעות בשל עקירתו הלא רצונית של אדם מביתו והעברתו למקום אחר, גם אם העברה זו אינה כרוכה בחצייתו של גבול מדיני.

זכויות אדם אלה מקורן בחלקן במשפט הפנימי של המדינות השונות, ובחלקן מעוגנות הן בנורמות של המשפט הבינלאומי


תגלגלו קצת, ותראו








האומר:

נשיא בית המשפט העליון, אהרון ברק




תמשיכו לגלגל








הנסיבות:

פסק דין שניתן בעתירה שהגישו מחבלים כנגד גירושם מיהודה ושומרון לחבל עזה במהלך שנת 2002.

בג''צ 7015/02 - כיפאח מחמד אחמד עג'ורי נגד מפקד כוחות צה''ל.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


הבעיה היא שיש אנשים שמפרידים בין זכויות אנשים
פרקש (יום ראשון, 28/08/2005 שעה 21:30) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי מוצאם האתני.
ערבי אסור שייענש אם יש בעונשו ריח של טרנספר. על יהודי - כולם מצפצפים כי הוא יהודי. כנראה היה מישהו שהרגיל את היהודים לזלזל ביהודים.
_new_ הוספת תגובה



חומר נוסף באותו הנושא של הפלית יהודים בבג''ץ
צדק (יום ראשון, 28/08/2005 שעה 22:06) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בפסקה עם הכותרת ''לך תסמוך על אמנה''.

''המוסמך המפקד הצבאי של אזור הנתון לתפיסה לוחמתית לקבוע כי תושב האזור יוצא ממקום
מגוריו ויועבר למקום מגורים אחר באותו אזור?'' שאל השופט ברק כאשר העתירות נגד הגירוש
הונחו בפניו. ''נטען בפנינו כי סמכות כזו אינה נתונה למפקד הצבאי, ולו בשל כך, שזו העברת
כפייה וגירוש האסורים על פי המשפט הבינלאומי'' מיהר נשיא בית המשפט להסתמך על סעיף
49 לאמנת ז'נבה הרביעית.
(ישראל לא חתומה על האמנה)

_new_ הוספת תגובה



תודה על ההפניה, לא הכרתי את המאמר הזה
ישראל בר-ניר (יום שני, 29/08/2005 שעה 1:02)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני רק חושש שעכשיו דויד יתקומם ויגיד שמאחר ולדעתו ''מקור ראשון'' איננו מקור מהימן, לדברים כנראה אין שחר.

ייתכן גם שאיזה ''אִיבֶּר חוּכֶם'' שלמד מישפטים יטען שאמנת ג'נבה אינה חלה על אזרחים של המדינה שלך, ולכן בית הדין העליון היה ''בסדר''.
_new_ הוספת תגובה



לפני הכל וכדי להבין הפסיקה צריך
אבי גולדרייך (יום שני, 29/08/2005 שעה 4:56)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להגדיר מהו או מיהו בדיוק הוא ''האדם הסביר'' או האדם

הנאור הסביר, או אייקון בו השתמש השופט ברק ,כדי לתאר

למי מיועדת שליחותו.
_new_ הוספת תגובה



אולי היה מה שהוא בדבריך אם אכן
ישראל בר-ניר (יום שני, 29/08/2005 שעה 6:16)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השופט ברק היה תולה את דבריו ב''אייקון'' כזה. ולא היא.
הוא מדבר על הרבה דברים יפים ונעלים שלכולם משמעות אוניברסלית שובה את הלב, על המישפט הבין לאומי ועל מישפט המדינות. איך שהוא, כשזה מגיע לדון בנושאים דומים בהם קשורים יהודים ולא ערבים, האוניברסליות וגדלות הלב נעלמות והחוק היבש ממלא את החלל שנותר.
למען האמת, אינני בטוח שאני מבין למה אתה מתכוון כשאתה מדבר על ''שליחות''. למה כוונתך בדיוק?
_new_ הוספת תגובה



האדם הנאור
אאא (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 15:49)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סמולני,צלבני ולבן.

מ.ש.ל
_new_ הוספת תגובה



בעיה של הגדרה
אבי גולדרייך (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 16:32)
בתשובה לאאא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איך נגדיר לפי המשוואה שלך סמולני חילוני מעדות המזרח?
_new_ הוספת תגובה



האדם הנאור
אבי גולדרייך (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 16:34)
בתשובה לאאא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואיך תגדיר את החרדים הליטאים ששומרים קלה כחמורה אך מצדדים ביציאה חד צדדית לא רק מגוש קטיף אלא מכל מקום בו יש קונפליקט עם הערבים?
_new_ הוספת תגובה



ח.נ.ש
פרקש (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 16:37)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חרדי, נסוגן, שחור.

אם כי ישנם חרדים ליטאים המתנגדים לנסיגה. לא כולם אותה כיכר לחם.
_new_ הוספת תגובה



ח.נ.ש
אבי גולדרייך (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 16:52)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאחר והנושא מעסיק אותי ומאחר ואני די מצוי בקהילה החרדית ליטאית ביררתי את הסוגיה.

גדול דור כמו הרב שטיינמן שליט''א מצדד בנסיגה מגוש קטיף אולם לא מהנימוקים הציונים .

הנימוק הוא יהודי כלומר - פקוח נפש.

אפילו אם הנסיגה תציל חיים של תינוק בן יומו אפילו לחצי שעה יש לסגת מכל השטחים ולא רק מגוש קטיף.
מעידך אם היה בא איש בטחון בר סמכא רציני וטוען בפניו כי
הנסיגה מסוכנת ועלולה לעלות חס וחלילא בחיי אדם אין לעשותה.

אמר כבר הרב סולובייצ'יק זצ''ל ''למזלנו הציונים לא שואלים אותנו כיצד לנהוג''.
_new_ הוספת תגובה



אבל שלא יובן לא נכון
אבי גולדרייך (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 16:56)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני אישית חושב שהנסיגה שבוצעה ללא הסכם- מסוכנת לעתידנו.
_new_ הוספת תגובה



אני לא סומך על הדתיים
פרקש (שבת, 03/09/2005 שעה 11:43)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בטח לא בעניין ארץ ישראל. יש הרבה סיבות לדבוק בארץ ישראל, ובכל פיסת קרקע שנצליח לספח לעצמנו. אבל טענת פיקוח נפש בדוגמה שהבאת היא מוזרה קמעא.

כיצד החרדים רוצים לתרץ שטובה נסיגה בעבוד 'חצי שעת חיים של חיי אדם' עכשיו אל מול סיכון חיי אלפים ומאות אלפים אחר כך, לאחר החזרת השטחים?

הבעיה שלהם שהם לא משקללים את העניינים כחילוני, אלא פוסקים אד-הוק לפי העניין המקרי שעל הפרק וכך הם מתפלספים וגוזרים גזרות.
_new_ הוספת תגובה



גם ש''ס דיברה כך בנושא הסכם אוסלו
צדק (שבת, 03/09/2005 שעה 20:56)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התווכחתי עם הרבה אנשי ש''ס על ''פיקוח נפש דוחה ארץ ישראל'',
וטענתי שהמשפט הזה הוא כפירה בתורת ישראל, טענות דתיות בלבד.

א. אם פיקוח נפש דוחה ארץ ישראל אז פיקוח נפש דוחה גם תל אביב וחיפה,
איפה בדיוק עוצר המשפט הזה ?

ב. יש מצוות מלחמה, מלחמת מצווה ומלחמת רשות,
משפט זה מבטל שתי מצוות אלו מהתורה, הרי כל מלחמה היא פיקוח נפש.
לא שמעתי שמישהו קיבל סמכות למחוק פסוקים מהתורה (חוץ מהרפורמים).

ג. ארץ ישראל ניתנה לעם ישראל ע''י בורא עולם,
איך מעיז אדם דתי לדחות את מה שקיבל מהבורא ?

ד. הלכות ארץ ישראל ''לא תחנם'' - לא תתן להם חניה בארץ.
מסירת חלק מארץ ישראל לגוי היא עבירה על המצווה הזו.

שאלות אלו ונוספות העברתי לאנשי ש''ס וביקשתי מהם תשובות הלכתיות,
חלקם העבירו לרבנים שלהם כדי לקבל תשובות,
אף אחד מהם לא חזר עם תשובה הלכתית הסותרת את טענותי,
התשובה היחידה שקיבלתי ''הרב עובדיה אמר'',
אין להם הסברים !!!!!
_new_ הוספת תגובה



צדק יקר
אבי גולדרייך (שבת, 03/09/2005 שעה 21:21)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה יודע שמבחינת הליטאים השיקולים הציונים לא משחקים בכלל.

מבחינתם כל הקמת המדינה הציונית זה חילול השם ושמד.

כך שאין להם שום התנגדות שישלטו כאן ערבים למשל, רק שהם עצמם יוכלו לקיים מצוות יישוב ארץ ישראל כחרדים.

הם אוהבים את ארץ ישראל אהבת נפש הרבה יותר מרוב החילונים.
_new_ הוספת תגובה



טענותי אינן ציוניות, הן נוגעות להלכה
צדק (שבת, 03/09/2005 שעה 21:43)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם הליטאי כופר בתורה בטענותיו, זה שהוא לא מכיר בציונות,
איננו מהווה היתר לעבור על מצוות התורה.
מצוות התורה אינן מטבע עובר לסוחר,
אם יש מצווה בתורה ''לא תחנם'',
הליטאי מחויב לה בדיוק כמו למצווה ''לא תרצח'', גרם אחד לא פחות !!!!!!!

אם יש בתורה מצוות ''מלחמת מצווה'' הליטאי מחויב לה כמו כל יהודי אחר,
ממלחמת מצווה אף אחד לא יכול להתחמק, לא תלמיד ישיבה וגם לא חתן בחופתו.

ליטאי שישב בממשלה שעקרה יהודים מארץ ישראל ומסרה את אדמתם לידי אויב,
עבר על התורה כולה וחילל שם שמים ברבים.

כל התירוצים שלהם לא יתקבלו כאשר הם יגיעו לבית המשפט האמיתי.
_new_ הוספת תגובה



הנושא אכן מורכב- כתבתי על זה מאמר שלם ושלחתי
אבי גולדרייך (שבת, 03/09/2005 שעה 21:49)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ביום שישי לכאן אולי זה יתפרסם כאן ואם לא ייתפרסם במקום אחר .
_new_ הוספת תגובה



מה שמעלה צדק לא קשור כלל לציונות
פרקש (שבת, 03/09/2005 שעה 21:55)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלא הוא ויכוח תורני בלבד.

אני דוחה את טענתך שהחרדים אוהבים את ארץ ישראל י ו ת ר מחילונים. לכל היותר תוכל לטעון כמותם (לגבי חילונים שבאמת אוהבים את ארץ ישראל). כשיש חרדי שלא עולה ארצה להתיישב בה, כשהכל נוח, אפשרי וראוי לעשות זאת, אז זו איננה אהבת ארץ ישראל, אלא שנאת היהודי החילוני ושנאת הרעיון שיהודי יכול להקים מדינה עוד בטרם משיח ירד ארצה.

החרדים מזכירים לי את היהודים כפי שהיו עג אביב העמים 1848. אז יהודים היו קשורים בינהם רק בקשרי דת. מי שלא שמר על המנהגים נבלע בכלל עמי העולם. אביב העמים עורר בעם היהודי את רגש העם, הלאום ואז החלו להיבנות אותם קשרים חובקי דת שגיבשו זהות לאומית לעם היהודי ואיפשרו את לידת הרעיון הציוני.

ללא הרעיון הציוני והגשמתו יתכן שהיום לא היה עם יהודי בכלל. קצב גריעת היהודים במאה ה-‏19 וה-‏20 (בעיקר חילוּן והמרת דת לצורך נישואין) היה מדהים במהירותו ובהיקפו. ההשמדה במלחמת העולם השניה היתה מכת גרזן אכזרית שכמעט הפסיקה את קיומו.

אולי היו נשארים כמה קהילות נידחות וקטנות של חרדים שגם הם היו הולכים ונעלמים עוד דור או שניים. כיום רק קיומה של מדינה יהודית (ציונית) מאפשר את קיומו של העם היהודי, ואפילו את קיומם של שוליים הזויים בקרב נטורי קרתא האנטי ציונים ומחרחרי הדם כנגד הציונים. ללא ישראל גם הם היו הולכים לאבדון. תמוה בעיני שיהודים אדוקים כאלה עוד לא מבינים את גודל הנס שקרה עם הקמת המדינה היהודית, כחלק וכמבוא מבחינת ההשקפה הדתית לבואו של המשיח. ודווקא אלה הולכים וחוברים לפלסטינים שונאי ישראל, שרק לפני שני דורות תמכו ברצח אבותיהם של אנשי נטורי קרתא באירופה והשתתפו בסיוע למשטר הנאצי. החרדים האלה עסוקים כעת בביזוי שם השם ואינם רואים את הנס מטר מאפם.
_new_ הוספת תגובה



חשבתי כמוך בעבר
אבי גולדרייך (שבת, 03/09/2005 שעה 22:09)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בשנים האחרונות אני מצוי היטב בחוגם אינני מכיר אנשי נטורי קרתא אלא רק חסידים וליטאים.

בין היתר מפני שאני עוסק איתם בעסקים רבים.

רובם לא עוזבים את הארץ מפני שאסור לעזוב את ארץ ישראל
סתם כך .

ולמרות הדעה הרווחת הם מסתדרים מצויין מבחינה כלכלית מנהלים מערכת כלכלית משלהם שפורחת באופן בלתי רגיל.
הגרסה שהם עניים לא נכונה לגביהם רובם הגדול אמיד חלקם אפילו סתום בכסף
לגבי המיעוט העני יש גמ''חים רבים ואף אחד שם לא רעב ללחם כי כל אחד מחויב במעשר (10 % ) מרוחיו לצדקה וזה עובד כמו שעון..
יש איתם בעיה שהם פשוט לא מכירים במדינה ולא משלמים מס.
אבל רבים רבים מהם עשירים יותר מרוב תושבי המדינה- הם יודעים לעשות כסף והרבה ובהתאם גם הגמח''ים.

נעלמים? שטויות אתה מדבר פרקש.
כך שכונה ירושלמית טפוסית כמו רמת שלמה.
2000 משפחות 28000 ילדים עד גיל 18

ביתר עילית- 1500 משפחות 22000 ילדים עד גיל 18

שכונה שמאלנית ממוצעת רמת אביב ג- 2000 משפחות 2300 ילדים ו1000 כלבים
מי יעלם?
_new_ הוספת תגובה



חשבתי כמוך בעבר
Israeli101 (יום ראשון, 04/09/2005 שעה 4:46)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''שכונה שמאלנית ממוצעת רמת אביב ג- 2000 משפחות 2300 ילדים ו1000 כלבים... מי יעלם?''

צדק צדק תרדוף!

הרגתה אותי מצחוק...
אבל הצדק אתך.(ויסלח לי א.פרקש, שאותו אני מכבד, אבל בפרט זה הוא מחוייב להודות).
_new_ הוספת תגובה



פטפוטי סרק
עמיש (יום ראשון, 04/09/2005 שעה 19:40)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אחוז הדתיים באוכלוסיה, כפי שהוא משתקף בבחירות לכנסת, לא השתנה כמעט בכלל מאז קום המדינה.
_new_ הוספת תגובה



רוב הדתיים מצביעים לימין -לכוד אחוד לאומי , מפד''ל
אבי גולדרייך (יום שלישי, 06/09/2005 שעה 0:56)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ליטאים שיש להם 2-3 מנדטים . ומפלגה בשם דגל התורה.
דגל התורה הוקמה בשנות השמונים ולפני כן לא היה למגזר הזה ייצוג אלקטורלי נפרד- הם הצביעו לאגודה.

לגבי הדתיים בכלל קשה לעשות סטטיסטיקה מפני שרבים מהם - כולל חרדים חסידים מצביעים למפלגות הימין ליכוד איחוד לאומי מפד''ל אגודה ש''ס וכו.

הגוש החרדי מדבר כיום על יכולת להקים מפלגה מאוחדת עם פוטנציאל ל- 20 חכ''ים- המפלגה כוללת את ש''ס אגודה ודגל
התורה.
לחרדים נוספו ב-‏4 השנים האחרונות כ-‏300000 בעלי זכות בחירה
הכל מריבוי טבעי.

מעניין כמה מריבוי טבעי נוספו ליחד?
_new_ הוספת תגובה



ליחד לא הוסף אף אחד מריבוי טבעי
עמיש (יום שלישי, 06/09/2005 שעה 8:53)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אצלנו הכל מבחנות, שיבוטים ואימוצים מרומניה.
כשאנחנו מזדיינים זה רק להנאה
_new_ הוספת תגובה



ליחד לא הוסף אף אחד מריבוי טבעי
Israeli101 (יום רביעי, 07/09/2005 שעה 2:05)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי זה ''אצלנו.....אנחנו''?
מה.... אתה תמנון!?
_new_ הוספת תגובה



חשבתי כמוך בעבר
פרקש (יום רביעי, 07/09/2005 שעה 17:48)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם רוב החילונים לא עוזבים את הארץ.

היהודים כן היו נעלמים ללא תנועת ההתחדשות הלאומית. אני מדבר על קשרי הלאום שהחלו להיתפר ב''אביב העמים'' שבסוף אותה המאה הצמיחו לנו את הציונות. ללא הציונות רוב רובם של היהודים היו נעלמים מהעולם (בתהליכי חילון והיטמעות שכבר תפסו תאוצה ובהשמדה שהיתה באה בכל מקרה). ומה אתה מביא לי כתשובה? את רמת שלמה! ביתר עילית? ורמת אביב?

וכיצד יש לנו את רמת שלמה, ביתר ורמת אביב? אם לא בגלל אותה ציונות שאני מדבר עליה?!

אתה לא משיב לטענותי.
_new_ הוספת תגובה



אתה מניח הנחות
אבי גולדרייך (יום רביעי, 07/09/2005 שעה 18:16)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על דברים שהיו קורים אילו..

אני לא מסוגל לענות לך על טענות כאלה.
אינני יודע מה היה קורה ליהודים ללא הציונות. אם היו נעלמים או לא

אבל לא נראה שתנועת ההתחדשות הלאומית מונעת התבוללות
חילון והטמעות
_new_ הוספת תגובה



ומה רע ב''חילון''?
ע.צופיה (יום רביעי, 07/09/2005 שעה 19:00)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



ומה רע ב''חילון''?
אבי גולדרייך (יום רביעי, 07/09/2005 שעה 19:28)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומה טוב בחילון?
_new_ הוספת תגובה



ומה רע ב''חילון''?
עמיש (יום רביעי, 07/09/2005 שעה 19:55)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האמונה באלוהים ומילוי מצוותיו יוצרת אדם פגום, אדם לא אוטונומי, אדם שאורחות חייו מוכתבים על ידי גורמים שמחוץ להגיון ומחוץ להשג יד.

רק חילוניות מבטיחה צמיחת אדם אוטונומי השולט בחייו ובסביבתו והפתוח לערכי העולם הרחב.
_new_ הוספת תגובה



את אותו דבר אני יכול לטעון כך:
אבי גולדרייך (יום רביעי, 07/09/2005 שעה 21:03)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלילת האמונה באלוהים וחיי הפקר יוצרת אדם פגום, אדם הנגרר אחרי תאוותיו , אדם שאורחות חייו מוכתבים על ידי שגיונות רגעיים שמחוץ לאמת הצרופה בלה בלה בלה .

רק אמונה מבטיחה צמיחת אדם שלם השולט בחייו ובסביבתו והפתוח לערכים האוניברסלים המנחים את האנושות....

ענין של אמונה או לא זה ענין של החלטה אישית וחינוך.

(צדיק באמונתו יחיה)

לגבי היהדות- , מאחר ואינה דת מיסיונרית מחד,
ומאידך היא גם לאום, פיתחה מנגנונים של השרדות שהחשוב בהם הוא ההסתגרות מרצון ולקיחת הגבלות חמורות.
(לא לאכול ממזונם או לשתות מיינם או לשאת בנותיהם וכד)
_new_ הוספת תגובה



נוצר אצלי רושם
עמיש (יום רביעי, 07/09/2005 שעה 21:34)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שיש בינינו חילוקי דעות
_new_ הוספת תגובה



גם אצלי נוצר רושם
אבי גולדרייך (יום רביעי, 07/09/2005 שעה 23:05)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהגענו ביננו להסכמה פוזיטיבית שיש ביננו חילוקי דעות
_new_ הוספת תגובה



ומה רע ב''חילון''?
ע.צופיה (יום רביעי, 07/09/2005 שעה 23:01)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ציינת בסייפא של תגובתך לפרקש ''אבל לא נראה שתנועת ההתחדשות הלאומית מונעת התבוללת חילון והטמעות''
המובן הוא שיש 3 דברים לא טובים ''התבוללות ,חילון והטמעות'' אז שאלתי מה רע בחילון?
זה שתענה בשאלה ,אינה מהווה תשובה למשהו שאתה אמרת.
אז, מה רע בחילון?
_new_ הוספת תגובה



שום רע....רק 6 מיליון יהודים הושמדו ע''י החילוניות
צדק (יום רביעי, 07/09/2005 שעה 23:28)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תבדוק את מספרי האוכלוסיה היהודית בארה''ב עם סיומה של מלחמת העולם השניה,
ואת מספר היהודים בארה''ב היום, וספר לנו לאן נעלמו 6 מיליון יהודים לפחות ומדוע?
_new_ הוספת תגובה



שום רע....רק 6 מיליון יהודים הושמדו ע''י החילוניות
Israeli101 (יום חמישי, 08/09/2005 שעה 0:30)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא נעלמו? פשוט יש בארה''ב 20 מליון גויים מיוהָדִים!!
לא בכדִי מגיעה הספקה מסיבית מUSA הלא כן?
_new_ הוספת תגובה



שום רע....רק 6 מיליון יהודים הושמדו ע''י החילוניות
ע.צופיה (יום חמישי, 08/09/2005 שעה 6:33)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עדיין לא קיבלתי תשובה מאבי גולדרייך- מה רע בחילון?
_new_ הוספת תגובה



לאילו דברים אתה קורא ''על דברים שהיו קורים אילו..''???
פרקש (יום חמישי, 08/09/2005 שעה 14:07)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא מדבר בכלל על ''אילו'', שהרי תהליכי חילון, היטמעות והשמדה היו בפועל וזה בכלל לא נתון לויכוח בכל מקרה.

יהדות אמריקה ההולכת וקטנה בפועל. זה לא 'אילו' זה קורה. ישראל והציונות מנסים לזנב ביהודים ולהאיר להם את דרך היהדות והציונות. אבל כל הצלחה שולית היא בלבד. כי קודם כל הקשר בין הציונות ליהודים באמריקה הוא ברובו מול יהודים בעלי תודעה יהודית בלאו הכי ואלה שרחוקים מהיהדות ממשיכים ומתרחקים. לכן ההצלחה של הציונות היא בלעגן את אחרוני היהודים בעלי התודעה היהודית ולצמצם את קצב ההתבוללות.

אתה לא משיב לטענותי.
_new_ הוספת תגובה



''הרב עובדיה אמר''
סתם אחד (יום ראשון, 04/09/2005 שעה 13:06)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא סיבה מספיקה.
איך בור ועם הארץ כמוך מעז לבקר את דברי המר''ן.
_new_ הוספת תגובה



גם ''בור'' צריך לשאול שאלות אם הוא לא בור באמת
צדק (יום ראשון, 04/09/2005 שעה 14:12)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואם יגיע רב גדול ויגיד לי לגנוב אז אקבל את דבריו בלי לשאול ?
כבוד זה דבר אחד וברור זה דבר אחר, אין סתירה בין הדברים.
עדר שאינו שואל שאלות הוא מסוכן תמיד ובכל מצב,
הוא אינו שונה מכל אספסוף מסוכן שניתן לכוון אותו בעזרת צעקה אחת.

איך הצליחו משיחי שקר לעשות שמות בעם היהודי,
אם לא בגלל שלא שואלים שאלות פשוטות ?

אספר לך מקרה אמיתי, לפני כ-‏15 שנה בערך הביא אלי חרדי קלטת של ''מקובל'' לטענתו, שאלתי ''מה נושא הקלטת?'',
הסביר לי אותו החרדי, שה''מקובל'' הזה מספר על ביאת המשיח,
ובעזרת חכמתו הוא גילה את התאריך המדויק בו אמור להגיע המשיח.
דבריו הקצרים הספיקו לי כדי לאמר:''זרוק את הקלטת לפח האשפה'',
הייתי אומר את אותם הדברים גם אם על הקלטת היה מופיע שמו של מקובל אמיתי ומפורסם, ומדוע ?
כי כל יהודי פשוט צריך לדעת שאף אדם, ויהיה הגדול ביותר,
לא יודע ולא ידע את תאריך בואו של המשיח, נ ק ו ד ה !!!

חרדים רבים נפלו ברשתו של אותו ה''מקובל'' מכרו את רכושם,
ונתנו לו את כספם. המקרה פורסם בקצרה בתקשורת באותה התקופה.
זהו יתרונה של הפשטות והאמונה התמימה על התפלפלות מופרזת ואמונה עיוורת ברבנים.
_new_ הוספת תגובה



אתה יכול לסמוך הם הרבה הרבה
אבי גולדרייך (שבת, 03/09/2005 שעה 21:17)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יותר מקצוענים מהפוליטיקאים שלנו.

הכוונה היא לחרדים ליטאים אצל חסידים או שסניקים השיקולים אחרים .

צורת החשיבה שלהם מבוססת על הגיון צרוף בלבד ועדויות מומחה.

מבחינת גדולי התורה הליטאים שרון הוא בר סמכא בעניני ביטחון כנ''ל גם מופז וחלוץ.
הם לא מכירים בר סמכא יותר גדול - יעלון הרי לא מדבר אתם.

היה אצלם דיון גדון אם לתמוך או לא לתמוך בהתנתקות ובסופו של ענין החליטו גדולי התורה כי מאחר ואין לפניהם אף מומחה צבאי שאמר שהנסיגה מסוכנת לחיי אדם אדרבא שרון ומופז טענו בפניהם שתציל חיי אדם הם סומכין ידם על הנסיגה.
_new_ הוספת תגובה



פיקוח נפש?
נסים ישעיהו (יום שני, 05/09/2005 שעה 21:11)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בס''ד.

אפשר להתפלפל כמה שרוצים, אבל זה לא ישנה את מה שהתורה קובעת:

וגם כאן: דיון 670
_new_ הוספת תגובה



אני מסכים אתך.
אבי גולדרייך (יום שלישי, 06/09/2005 שעה 8:08)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ומהיבט אחר.

דברו על מצב כלכלי נפלא לאחר הנסיגה.

בימים אלה נראה שמשרדי הממשלה חזרו לא לשלם את חובותיהם לספקי הממשלה כמו בתקופת סילוואן שלום.

הסיבה היא שהאוצר לר מעביר כספים לספקים .

בנו על כספים מארה''ב אבל אלה חטפו הוריקאן ו- כסף איין.

בינתיים הדלק מתייקר- האם צפוי מיתון?
_new_ הוספת תגובה



האדם הנאור
Israeli101 (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 21:17)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''החרדים הליטאים''

אם כוונתך לנטורי-קרטא?
חסר להם רק לקבל פנקס חבר בחמאס!!!
הלמוט אוסטרמן וספירו'מן, לא מגיע לברכי שפלותם!!
_new_ הוספת תגובה



לא נטורי קרתא בשום אופן לא
אבי גולדרייך (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 21:29)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נטורי קרתא הם בדרך כלל חסידים מחסידות תולדות אהרון
פלג מחסידות סאטמער.
קנאותם רבה מאד עד כדי כך שאפילו ביטוח לאומי לא מוכנים לקבל.

הליטאים (לא חסידים) הם לא ציונים מאידיאולוגיה אבל
לא מחצינים זאת- הרב רביץ מייצגם בכנסת.

הם צפו כבר לפני עשרות שנים את בגידת הציונות הסוציאליסטית בעם היהודי. והביאו זאת בכתובים כבר לפני 80 שנה.

הם שהקימו את פתח תקווה אם המושבות זכרון יעקב,
גדרה, חדרה, ירושליים שמחוץ לחומות זכרון יעקב ראשון לציון, ראשפינה, ועוד.

הציונות הסוציאליסטית היתה גורם שהשתלט על מוסדות היישוב
ומאז קיימת היריבות ההסטורית.

רוב החסידיות האחרות הם לא אנטי ציונים אלא לכל היותר
לא משתפ''ים שלה .
_new_ הוספת תגובה



לא נטורי קרתא בשום אופן לא
Israeli101 (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 21:32)
בתשובה לאבי גולדרייך
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במכלול דברים אלא,נכונה הגדרתך.
_new_ הוספת תגובה



האדם הפרימיטבי
סתם אחד (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 17:12)
בתשובה לאאא
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גזעני, משיחי,מתנחל וימני
_new_ הוספת תגובה



האדם הפרימיטבי
פרקש (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 17:22)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש גם האדם המפרומיטיבי

גזעני, משיחי, מתלהם ושמאלני.

העולם מורכב ביותר. הוא מורכב גם מפרימיטיבים.
_new_ הוספת תגובה



ואת האדם הפרימיטבי העמישיחי מכיר?
אבי גולדרייך (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 17:26)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הפעם אני בעמדת נחיתות
דוד סיון (יום שני, 29/08/2005 שעה 8:14)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין בידי שום מידע שיעזור לי לטעון שההודעה שלך בראש הפתיל לא אמינה. אם כלפיך אינני טוען זאת בודאי שלא אוכל לטעון זאת כלפי כותבים אחרים (יאיר שפירא מ''מקור ראשון''..).

נכון יש כותבים במקור ראשון שהם לא אמינים בעיני כי הם נוטים לסלף ולהוציא דברים מהקשרם. לכן אני בדרך כלל לא סומך על ''מקור ראשון''.

כפי שנרמז בכותרת לא אוכל להתפנות לעשות בירור רציני (למשל לאתר את פסק הדין ולקרוא אותו... ) של כל מה שנטען כאן. לכן אשאיר לכם את הבמה...... אלא אם אמצא טרף קל.
_new_ הוספת תגובה



מה היתה הפסיקה
עמיש (יום שני, 29/08/2005 שעה 21:59) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאחר כל המילים היפות הללו?
_new_ הוספת תגובה



הפסיקה
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 2:18)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדובר על „תיחום מגורים” של בני משפחה של מחבל. על פי צו הורחקו שלושה בני משפחה מהשומרון לרצועת עזה לתקופה של שנתיים. הם ערערו על הצו. בית המשפט דחה את ערעורם של שניים משלושת בני המשפחה וקיבל את ערעורו של השלישי.

פסק הדין: http://elyon2.court.gov.il/files/02/150/070/A15/0207...

הציטוט האמור נמצא בפסקה מספר 14.
_new_ הוספת תגובה



אם הבנתי נכון
עמיש (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 14:00)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנשים ערערו באופן אישי על צו ההרחקה ובית המשפט החליט לגבי כל אחד מהם בנפרד, על סמך נסיבות המקרה.
דהיינו, לא היתה כאן פסיקה לגבי עצם הכשרות המשפטית של המהלך אלא לגבי השיקולים שיש לשקול ולקחת בחשבון בטרם החלטה.
_new_ הוספת תגובה



העיקרון הוא החשוב
צדק (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 14:31)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי ששוקל בכובד ראש זכויות של מרצחים,
ומזלזל בזכויות של אלפי יהודים,
מוכיח על רמתו המוסרית הירודה
ועל הסכנה שהוא מהווה לקיומה של המדינה.
_new_ הוספת תגובה



העיקרון הוא החשוב
סתם אחד (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 15:03)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי שמפיץ את הרעל הגזעני,סופו שימית את עצמו.
אתה ושכמותך מרעלים את מדינת ישראל ואת עם ישראל.
_new_ הוספת תגובה



שטויות מחורבנות
עמיש (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 15:08)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



יובל, אני מקווה ששמת לב לכך שהפסיקה
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 19:28)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איננה כלל רלוונטית לנושא הדיון, ולא היתה כל התייחסות אליה בהודעה המקורית. השאלה מה היתה הפסיקה ואם היא צודקת או לא, יכולה להוות נושא לדיון מקיף בפני עצמו, אבל לא זה הנושא כאן.

הנושא הוא ההנמקה שליוותה את הפסיקה --- מי אמר אותה ובאלו נסיבות, כשהשאלה המשתמעת היא מדוע אין זה תופס באותה מידה כשדנים בתביעות דומות של יהודים.

העלאת השאלה ''מה היתה הפסיקה'' היא נסיון טיפוסי להסיח את הדיון מהנושא, בו המתעמשים (אין כאן שגיאת כתיב) חשים שלא בנוח (אני מתבטא בעדינות), וככזה צריך להיתייחס אליו.

עֲנֵה לְמִישׁמִישׁ, כְּאִוַּלְתּוֹ: פֶּן-יִהְיֶה חָכָם בְּעֵינָיו
_new_ הוספת תגובה



אמנות הוצאת הדברים מהקשרם
דוד סיון (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 21:20)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקטע הבא הוא הדגמה לטריק של הוצאת דברים מהקשרם שיושב בראש הפתיל, והתייחסות לטענה שלך בהודעתך האחרונה. אני אחסוך לכם את הגלילה המיותרת

מי כתב, מתי, באיזה הקשר ומה אמר?

1. מי: השופט אהרון ברק.
2. מתי: אוגוסט 2002.
3. הקשר טענתך: ''הנושא הוא ההנמקה שליוותה את הפסיקה...'' (תגובה 65008).
4. מה כתב: ''16. היקף הפגיעה המותרת בזכויות האדם בשל העברתו הכפויה ממקום למקום משתנה על פי הטעמים המונחים ביסוד ההעברה''.

------

א. הוצאת דברים מהקשרם וכעת אתה טוען שהפסיקה לא רלוונטית אלא רק סעיף 14 של פסק הדין.
ב. ובכן כאשר מוציאים דברים מהקשרם אפשר אולי לכתוב את הטענה, ''... מדוע אין זה תופס באותה מידה כשדנים בתביעות דומות של יהודים'' (תגובה 65008). מי אמר לך ש''אין זה תופס''?

בחינה נכונה של הדברים שמציקים לך, תהיה לבדוק את הפסיקה בעניינם של מפוני גוש קטיף. לא?
_new_ הוספת תגובה



''הפסיקה בעיניינם של מפוני גוש קטיף''
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 23:45)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא בדיוק הנושא אליו כיוונתי (מעניין איך שאתה מצליח לפעמים לקרוא אותי נכון . . .). בפסיקה במיקרה הזה, או יותר נכון בחוסר הפסיקה כי למעשה התביעה נדחתה על הסף, לא הופיעה אף אחת מההתבטאויות אותן ציטטתי. גם כשבית המישפט דוחה את התביעה, דבר שהוא בהחלט במיסגרת סמכותו, יש לזה צורה שונה לחלוטין כשמתלווה אליה הנמקה בנוסח שהשופט ברק השתמש בה כלפי התובעים הערביים (גם שם הוא דחה חלק מהתביעות). כל ''גדלות הנפש'' אותה הוא הפגין כלפי התובעים הערביים נעלמה והיתה כלא היתה כשהוא דן בתביעותיהם של מפוני גוש קטיף (ללא כל קשר למה שהיתה הפסיקה הסופית).
כנראה שלדידו של השופט ברק, שמדובר במיתיישבים היהודיים של גוש קטיף (ואני מניח באזורים אחרים של ארץ ישראל) הלכה היא לפי בית מדרשו של המישמיש הקובעת שיש ''לקרוע להם את התחת''.

את המישפט ''היקף הפגיעה המותרת בזכויות האדם בשל העברתו הכפויה ממקום למקום משתנה על פי הטעמים המונחים ביסוד ההעברה'' לא ראיתי בשום מקום, ואני חושש מאוד שזה שוב איזה מישמש מתוצרת בית החרושת מישמיש. משום מה הגישה שיש ''היתר'' לפגיעה בזכויות האדם (עם טעמים או בלעדיהם) היא דבר שעולה רק כשהאדם בו מדובר הוא יהודי.
_new_ הוספת תגובה



כרגיל התעלול הדמגוגי נמשך
דוד סיון (יום רביעי, 31/08/2005 שעה 7:22)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כעת אתה מנסה למרוח את השליח. ממש כל הכבוד.

כדי שאולי בכל זאת תראה את התמונה השלמה יותר, אני מציע שתקרא שוב את סעיף 16 בפסק הדין שכתב השופט ברק (http://nfc.msn.co.il/archive/005-D-1485-00.html?tag=...). שם תוכל כמובן למצוא את הציטוט: ''היקף הפגיעה המותרת בזכויות האדם בשל העברתו הכפויה ממקום למקום משתנה על פי הטעמים המונחים ביסוד ההעברה''. אם לא נוח לך לקרוא את ההעתק באתר NFC קרא אותו באתר של בית המשפט העליון (http://elyon2.court.gov.il/files/02/150/070/A15/0207...). אולי בכל זאת תתקן את עודף הרצון שלך להשמיץ (את כל מה ומי שלא משרת בעיוורון יעדים פוליטיים שלך...).

אם תנהג כך לא תסתבך בהצהרות מופרכות נוספות כמו זו שסיימה את הודעתך: ''משום מה הגישה שיש ''היתר'' לפגיעה בזכויות האדם (עם טעמים או בלעדיהם) היא דבר שעולה רק כשהאדם בו מדובר הוא יהודי'' (תגובה 65051). הרי סעיף 16 מזכיר את ההיתר הזה ביחס ללא יהודים.

אם תנהג כך לא יווצר אצלך צורך עודף להרוג או למרוח את השליח.
_new_ הוספת תגובה



דווקא ''ההודעה המקורית''
עמיש (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 21:22)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא אבטיפוס של דמגוגיה ונסיון נואל לאחיזת עיניים.
הוצאה זדונית של דברים מהקשרם הברור ונסיון נפסד להוכיח כי בית המשפט נוהג איפה ואיפה.
_new_ הוספת תגובה



דווקא ''ההודעה המקורית''
ע.צופיה (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 23:37)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עמיש, לא חידשת כלום.
זה חוזר על עצמו בכל מאמר ותגובה.
_new_ הוספת תגובה



וכלל לא פחות גדול הוא
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 23:54)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עֲנֵה לְעֲמִישׁ, כְּאִוַּלְתּוֹ: וְתִּשְׁוֶה-לּוֹ גַם-אָתָּה
_new_ הוספת תגובה



וכלל לא פחות גדול הוא
ע.צופיה (יום רביעי, 31/08/2005 שעה 6:35)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכבוד הוא לי.
_new_ הוספת תגובה



וכלל לא פחות גדול הוא
Israeli101 (יום רביעי, 31/08/2005 שעה 8:11)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם ''אוולת'' ''כבוד'' עבורך!
לא אחלוק על דבריך!
_new_ הוספת תגובה



הנחתום שמעיד על עיסתו . . .
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 31/08/2005 שעה 8:14)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



כלל גדול הוא
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 23:51)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אַל-תַּעַן לְעֲמִישׁ, כְּאִוַּלְתּוֹ: פֶּן-תִּשְׁוֶה-לּוֹ גַם-אָתָּה, כִּי פִּי כְסִילִים יַבִּיעַ אִוֶּלֶת
_new_ הוספת תגובה



כלל גדול הוא לא להשמיץ את עצמך
דוד סיון (יום רביעי, 31/08/2005 שעה 7:48)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הנסיון הנואל שלך להשמיץ אחרים מרחיק אותך מהנושא על פי הצהרתך. ''הנושא הוא ההנמקה שליוותה את הפסיקה --- מי אמר אותה ובאלו נסיבות, כשהשאלה המשתמעת היא מדוע אין זה תופס באותה מידה כשדנים בתביעות דומות של יהודים'' תגובה 65008.

עדין לא הראית ש''אין זה תופס'', אבל השמצת לרוב.
_new_ הוספת תגובה



ובקיצור
עמיש (יום רביעי, 31/08/2005 שעה 16:49)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדוקטור נתפס בפעם קודמת בנסיון הכפשה מטופש תוך כדי הוצאת דברים מהקשרם בצורה זדונית ומכוונת.
או שמא ארכך את דברי - הדוקטור העתיק איזה קטע שמתרוצץ ברשת כבר זמן רב מבלי לבדוק כלל את מקורו והקשריו והוא מנסה כהרגלו לדוג במים עכורים.

מה שלא יהיה, הפתגמים בהם הוא מנסה לכסות על ערוותו לא מועילים ולא כלום.

ועדיין לא נכנסנו כלל לשאלה האם העתירה בעניניהם של תושבי גוש קטיף לשעבר (אוי כמה נחמד להגיד: לשעבר) היתה דומה או זהה לעתירתם של אלו שבהם עוסק פסק הדין הנ''ל.

ונתנחם בעובדה כי אריק שרון עקר ליש''ע את העין.
_new_ הוספת תגובה



ובקיצור
Israeli101 (יום רביעי, 31/08/2005 שעה 21:53)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ב''נסיון הכפשה מטופש תוך כדי הוצאת דברים מהקשרם בצורה זדונית ומכוונת.''.

פעם שניה שהוכחת ''גמל שלא רואה..............!
במזרח קיים זן גמלים בעלי דבשת כפולה! האם זה
התירוץ שלך?
_new_ הוספת תגובה



(-:
פרקש (יום שישי, 02/09/2005 שעה 8:50)
בתשובה לIsraeli101
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מערכת המשפט בישראל
אאא (יום שלישי, 30/08/2005 שעה 15:24) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא הגזענית והמושחתת בתולדות המין האנושי.

1) ראשית כל התנהלות השופטים.מדובר בחבורת נהנתנים מושחתת עם מוסר עבודה מחפיר שממנה את מקורביה,צאצאיה,פלגשיה ושכניה לתפקידי מפתח במערכת.
2) מערכת משפט היא מושחתת ככל שהפסיקה שלה היא יותר פונקציה של זהות הצדדים הנוגעים בדבר ופחות פונקציה של
הסיטואציה המשפטית הנידונה.
בישראל,הסיטואציה המשפטית היא לחלוטין לא רלוונטית.הדבר היחידי שחשוב זה מי הם הצדדים המעורבים מבחינת : מוצא עדתי,שיוך פוליטי,רמת הכנסה,רמת השכלה,מקום מגורים,קשרי משפחה,שיוך דתי...

מערכת המשפט בישראל היא גם לא ממש מערכת משפט.היא למעשה מייצגת בישראל את אותה הפונקציה שממלאת המועצה הרוחנית באיראן והצבא בטורכיה.
ב 3 המקרים מדובר בגוף פאשיסטי,הומוגני מאד,מושחת מאד,שנוטל את סמכויותיו לעצמו יש מאין,שרואה עצמו ככזה שאמור לוודא שהמדינה תלך בכיוון מסוים גם אם זה לא תפקידו וגם אם העם בכלל לא מעוניין שהמדינה תלך באותו הכיוון.לעתים הגוף הזה מחוייב לאינטרסים של גרומי חוץ עויינים.
_new_ הוספת תגובה



למעלליו של השופט ברק אין גבול
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 08/09/2005 שעה 1:45) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להלן התבטאותו של השופט ברק בנושא שאינו קשור ישירות למיקרה הנוכחי, עליו דיווחתי בהודעה אחרת. הדברים הופיעו היום (8 לספטמבר, 2005) בג'רוסלם פוסט, ומשום מה נעדרים מ''מעריב'' ומ''ידיעות אחרונות''.

_new_ הוספת תגובה



למעלליו של מי....?
דוד סיון (יום חמישי, 08/09/2005 שעה 9:27)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. האם קראת את הידיעה ב-JP?
2. מעריב ברשת (http://www.nrg.co.il) לא זהה לעיתון המודפס (יתכן והידיעה מופיעה במודפס....).
_new_ הוספת תגובה



לא נעדר משום מקום
עמיש (יום חמישי, 08/09/2005 שעה 11:24)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והופיע בכל העתונים
_new_ הוספת תגובה



לא נעדר משום מקום
יובל רבינוביץ (יום חמישי, 08/09/2005 שעה 21:00)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי תוכל גם לתת קישור?
_new_ הוספת תגובה



אני קראתי גם במעריב וגם בהארץ
עמיש (יום חמישי, 08/09/2005 שעה 23:20)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



קישור
אלכסנדר מאן (יום שישי, 09/09/2005 שעה 2:30)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שנדרש מבר-ניר במקומות אחרים, נדרש גם ממך במקרה זה: יש לספק קישור במידה ומשתתפים אחרים מבקשים זאת; המדובר באתיקת אינטרנט לפיה יש לקשר לדברים שקראת במקום אחר, אשר בשמם נטענות טענות אלו או אחרות.

אני, אגב, לא מצאתי את הידיעה בעיתונות העברית – אך ייתכן שדילגתי עליה מפאת עייפות או חוסר ריכוז.
_new_ הוספת תגובה



חבל שבר-ניר לא עונה לשאלתי
דוד סיון (יום שישי, 09/09/2005 שעה 8:35)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו לא פעם ראשונה שאנחנו לא עוסקים בתוכן הידיעה, שהוצגה כאן בגלל תוכנה, אלא בשוליה.

קודם כל צריך להיות לנו ברור שאי-פרסום ידיעה באתר אינטרנט איננה אסמכתא שהיא לא פורסמה ''בעיתון אחר''. מי שמחפש באמת יכול לגלות שאפשר גם למצוא. שני הקישורים שמוצגים כאן פורסמו יומיים לפני שה-Jerusalem Post טרח לעשות משהו בנידון.

1. הנה המכתב עצמו ''האתגרים הקשים המצפים לנו'' (http://www.nfc.co.il/archive/003-D-11904-00.html?tag...).

2. הנה מה שפורסם בגלובס: ''אהרון ברק מרגיע את השופטים: ''נעשה הכל להגן עליכם'' (http://www.globes.co.il/serve/globes/docview.asp?did...).

על מי שהביא את הידיעה ואת הטענה שהיא לא הופיעה בעיתונים אחרים לחפש הראשון. הכוונה שלי היא כמובן לבר-ניר. עליו גם לענות לשואלים אותו בנושא הידיעה. את שני הדברים הוא לא עשה עדין.

לאור הקישורים שצירפתי הנה השאלה המעודכנת:
מהו התעלול במכתבו של השופט אהרון ברק..... ?
_new_ הוספת תגובה



והנה מה שכתוב על הנושא ב''מעריב''
ישראל בר-ניר (יום שישי, 09/09/2005 שעה 8:47)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מהיום (9 לסםטמבר, 2005)
השופטת לא רק שמסרבת להתפטר, אלא היא גם טוענת שבית המישפט שחרץ את דינה לחסד, הוא ''פוסק אחרון'' שאין עליו עירעור, ושגם לשרת המישפטים אין כל סמכות לעשות מה שהוא בנידון.
יתרה מזאת, מתגובת אחד הקוראים בעיתון, הנותן את הרקע להחלטתו הבלתי מובנת של השופט חשין, מסתבר שהשופטת הזאת מחזיקה את כל מערכת המישפט ''קצר'' בשל חומר מרשיע שיש לה על כל מיני דמויות מפתח.

הודעתי המקורית נשאה את הכותרת ''די לחכימא ברמיזה''. יש לפיתגם הזה המשך ''ולשוטה בקורמיזא'' אם אינני טועה המשמעות היא שכלפי מי שלא מבין רמז יש להשתמש בשוט. אולי זה מה שחסר לשופטת הזאת לאור ההתפתחות החדשה עליה מדווח ב''מעריב'' מהיום
_new_ הוספת תגובה



ישראל, לך כנראה לא איכפת
דוד סיון (יום שישי, 09/09/2005 שעה 10:25)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כרגיל מייצר גלים, כנראה לחינם. אין הסבר אחר לעובדה שאתה כאילו מסרב לענות. האם עלי להשתמש בשוט.....?
_new_ הוספת תגובה



על מה בדיוק אתה רוצה שאענה לך?
ישראל בר-ניר (יום שישי, 09/09/2005 שעה 17:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על איפה לא ראיתי את הפירסום? ציינתי איפה חיפשתי ולא מצאתי. אחת מהשתיים, או שפיספסתי או שבמקומות הספציפיים אותם הזכרתי זה באמת לא התפרסם. אז ''קישור'' למה בדיוק אתה מחפש?
אלכס נתן לך הסבר קצת יותר מפורט. אולי כשזה בא ב''סטיריאו'' (משני הצדדים) זה ייקלט יותר טוב.
המישמיש טוען שהוא כן קרא את זה (יש לו כנראה כושר ראייה בניסתר). אם אתה סומך על כושר שיפוטו, תבקש ממנו קישור למה שהוא טוען שקרא. אולי הוא ראה את זה באתר של ''בצלם'' - מקור מקובל ל''אינפורמציה'' שהוא מביא לכאן. אני לא נוהג להסתכל שם.
_new_ הוספת תגובה



מדוע פרשת את הדיון על שני פתילים?
דוד סיון (יום שישי, 09/09/2005 שעה 19:22)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצד אחד אתה מכניס הודעות כמעט זהות בשני פתילי דיון. אתה גם מספר פתגמים אבל לא עונה לשאלות פשוטות. ניתן לך להנות מהספק שלא ראית את השאלה מנוסחת לפחות פעמיים בפתיל זה. פשוט תענה על הגירסה שמופיעה בסוף תגובה 65673 (בה גם יש קישור למכתב של השופט ברק):
מהו התעלול במכתבו של השופט אהרון ברק..... ?

בתודה מראש.....
_new_ הוספת תגובה



מפני שבשיטה של פא''ץ
ישראל בר-ניר (יום שישי, 09/09/2005 שעה 19:28)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אף אחד לא רואה את הפתיל הראשון, ותגובות שמיתווספות לו, אחרי מיספר ימים, גם כאשר הנושא ממשיך להיות ''חם''.
_new_ הוספת תגובה



השיטה של פא''צ
יובל רבינוביץ (יום שישי, 09/09/2005 שעה 21:20)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה פשוט לא נכון.

כל מי שמאפשר cookies מקבל ברשימת הדיונים המתמשכים דיונים בהם ביקר ושאליהם נוספו תגובות חדשות.
_new_ הוספת תגובה



כל מכרי המבינים במחשבים קצת יותר ממני
ישראל בר-ניר (יום שישי, 09/09/2005 שעה 22:22)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מזהירים אותי מ Cookies וכדי להימנע מצרות, אני באמת מונע אותם. אין דרך יותר פשוטה?
_new_ הוספת תגובה



תכנת ad ware טובה מגלה cookies מסוכנים
צדק (שבת, 10/09/2005 שעה 20:20)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלו בדרך כלל cookies המעבירים מידע על הנעשה במחשב,
tracking cookies .

_new_ הוספת תגובה



אני מאמין שגם אני מבין קצת
יובל רבינוביץ (שבת, 10/09/2005 שעה 23:01)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין סיבה לחסום cookies. אלה הם קבצי טקסט קטנים שהאתר שותל במחשב שלך, ואחר כך יכול לקרוא אותם בחזרה. כך האתר מזהה את הגולש.

אם אתה בכל זאת חושש, אתה יכול להיכנס בכל כניסה שלך לפא''צ לעמוד הזיהוי: בעמוד הראשי מופיעה אצלך הודעה: הנך מזוהה כאנונימי. לשינוי לחץ כאן. לאחר שאתה נכנס ומזדהה באמצעות דואר אלקטרוני, אתה יכול לסמן למערכת לשכוח אותך בתום הססיה הנוכחית. כך יישתל אצלך במערכת רק cookie זמני.

מהרגע שאתה טורח להזדהות, המערכת שלנו עוקבת אחרי קריאת המאמרים שלך, כך שבכל כניסה שלך אתה יכול לראות איזה מהמאמרים התעדכנו מאז שקראת אותם לאחרונה. כל המידע הזה מוחזק בשרת פא''צ. ה-cookie משמש אצלנו אך ורק לזיהוי הגולש.
_new_ הוספת תגובה



עברית קשה שפה?
דוד סיון (שבת, 10/09/2005 שעה 7:46)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ללמוד מבר-ניר עוד יותר קשה משימה.....
אני רואה וקורא כל מילה שלך בפא''צ.

-------

בפעם המי יודע מה, מדוע אינך עונה לשאלה שנוסחה בתגובה 65673?
_new_ הוספת תגובה



מה הבעיות שלך?
ישראל בר-ניר (שבת, 10/09/2005 שעה 18:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הידיעה אליה היתייחסתי סיפרה לקוראים שברק ''יעשה הכל'' כדי להגן על השופטים (ממה?). מידיעות קודמות אנחנו יודעים שלגבי העבריינים שביניהם הוא מסתפק ברמזים בלבד. אתה מתקשה בהבנת הקשר בין שני הדברים?
לא זכור לי שהשתמשתי במונח ''תעלול'' - זה שלך. אני דברתי על ''מעלליו'' של ברק וזה לא בדיוק אותו דבר (עברית באמת קשה שפה . . .).

מה לא ברור כאן? הידיעה שראיתי הופיעה בג'רוסלם פוסט (שהוא לעניות דעתי אחד העיתונים האמינים ביותר בישראל בכל מה שקשור לדיווח חדשות), ונוסחה בצורה חד משמעית שלא הותירה כל מקום לספק. בדקתי באותו יום בו ראיתי את הידיעה בג'רוסלם פוסט בעיתונים אותם אני נוהג לקרוא דרך קבע - ''מעריב'' ו''ידיעות אחרונות'', ושם זה לא הופיע. אני מודע לכך שלא תמיד כל מה שמופיע בגירסה המודפסת מועבר למהדורה האלקטרונית. אבל השמטה של ידיעה כזאת, שבעיני היא בעלת חשיבות עליונה, נראתה לי קצת מוזרה (בלשון המעטה)
_new_ הוספת תגובה



סוף סוף ענית לשאלתי, תודה
דוד סיון (שבת, 10/09/2005 שעה 20:10)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לקח לך כמעט שלושה ימים אבל בסוף ענית. תודה.

א. קריאת המכתב לא מעלה שום חשד למעלליו של כותבו.
ב. מי שקרא את תוכן הידיעה מעבר לכותרות ב-JP לא מצא זכר ל''מעלליו'' כלשהו.
ג. השמטה מגירסת הרשת היא לא השמטה של הידיעה. במיוחד נכון הדבר לגבי מעריב. יתכן שאם תחפש בגירסה המודפסת של מעריב באותו היום של פרסום המכתב (5.9.2005) דוקא כן תמצא את הידיעה (נדמה לי שאתה יכול לקרוא אותה ברשת תמורת הרשמה ותשלום).
_new_ הוספת תגובה



''אתה יכול לקרוא אותה ברשת תמורת הרשמה ותשלום''
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 11/09/2005 שעה 0:39)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''תשלום''? הם יכולים לשכוח מזה . . .
_new_ הוספת תגובה



ex positivo
אלכסנדר מאן (יום שישי, 09/09/2005 שעה 10:11)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הערתי נשאה אופי טכני בלבד, ומתייחסת לצורך להביא קישור לנושא, אם מישהו טוען דבר שבכל זאת ראה או קרא במקום אחר, ואם קורא נתון לא מצא זאת (אני, לדוגמא). חד וחלק.
לדרוש מפלוני להביא קישור ו/או הוכחה לכך שמשהו *לא* פורסם בעיתונים אחרים הנו דבר בלתי אפשרי – שכן מה עליו להביא? במקרה זה הוא יכול לטעון זאת בלבד, ולקוות שפלוני-אחר לא יבוא ויוכיח לו על ידי קישור מתאים כי טעה במקרה נתון. לשון אחר: כל מה שעל פלוני-אחר להביא על מנת לסתור את טענתו של פלוני ולטעון שמשהו *כן* פורסם – הוא קישור למקום בו קרא זאת. אין פשוט מכך. זוהי האתיקה המדריכה אותי, לפחות.

ובערת ביניים: אי פירסום ידיעה באינטרנט אינו אומר דבר, אלא אם כן המדובר בידיעה יחסית חשובה שהופיע במקום אחר. אם לדוגמא אני הייתי טוען שאיש לא פירסם משהו על מקרה פנים-גרמני סתמי, אין הדבר אומר מאומה. אם לעומת זאת, איש לא מפרסם דבר על מקרה פנים-גרמני בעל השלכות ישירות לישראל – זה כבר דבר אחר, וכאן מגיעה הנקודה: אם איש טוען שבכל זאת קרא זאת, עליו להבנתי לספק קישור.

דבר אחרון זה דרשתי מבר-ניר בעבר, ואם אינני טועה הרי שדרישה זו לא מצאה חן בעיניו, אך לבסוף התיישב והביא את הקישורים.

באשר לנושא דיון זה, הרי שאין לי דיעה לכאן או לכאן, שכן דעתי היתה ונשארה חיובית לגבי השופט ברק ומערכת המשפט הישראלית. מקרה זה נראה לי מקרה יוצא דופן, ואני מאמין שבסופו של דבר יימצא גם לו פיתרון.
_new_ הוספת תגובה



קישור
עמיש (יום שישי, 09/09/2005 שעה 10:32)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז ככה, לא כל מה שיש במעריב מופיע גם ברשת.
בהארץ צריך לחפש ואין לי כח לזאת אבל בקיצור מה שהיה כתוב (בשניהם או באחד מהם) הוא שלרגל איזה אירוע, השופט ברק כתב מכתב לכל השופטים ובמכתב זה, בין השאר, גינה את הלשון המשתלחת של התקשורת בהחלטת בין הדין המיוחד בעניין השופטת תוך שהוא מציין כי כל החלטות בתי המשפט ניתנות לבקורת ציבורית ושיפוטית אולם יש לגנות שמוש רכילויות והתבטאויות גסות אחרות. כותב הידיעה אמר כי ככל הנראה התכוון ברק לדברים הנוגעים לענייניה הפרטיים של השופטת מחיפה וליחסי החברות בין השופט חשין לבין אחד מעורכי הדין שטען לפניו בעניינה.
_new_ הוספת תגובה



ראיתי עכשיו את הקישור של דוד
עמיש (יום שישי, 09/09/2005 שעה 10:39)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למכתב ב NFC ונראה לי שלא טעיתי הרבה.
בכל מקרה ברור כי אין בדבריו שום ''מעלל'' או כל דבר אחר שאינו ראוי
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי