פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מי מפריע לו?
צבי גיל (יום שלישי, 18/01/2005 שעה 8:45)


מי מפריע לו?

צבי גיל


ראש עיריית שדרות ''גילה את ישראל'' ורוצה לברוח ממנה - מי מפריע לו?
בראיון באתר ''קהילות'' של ''ידיעות אחרונות'' מצוטט ראש עיריית שדרות, אלי מויאל, כי הוא ''לא רוצה לחיות במדינה הזאת. מדינה שמזלזלת בחיי תושביה ומקריבה קרבנות לא ראויה להיקרא מדינה''.

א. מי מאלץ את אלי מויאל לחיות במדינה הזאת? השערים עדיין פתוחים.

אלי מויאל
אלי מויאל
ב. מדוע הוא חושב שהמדינה מזלזלת בחיי תושביה? לדעתו (ע''פ הציטוט ב-ynet) אם ''זה יעלה בכיבוש עזה והעלאת הרצועה באש, אין לי בעיה''. לו, לאלי מויאל, אין בעיה. מעניין אם למדינה יש בעיה, אם לאזרחיה יש בעיה, אם לעם היהודי יש בעיה. צה''ל ישלח אוגדה לעזה, יחרוש אותה לאורך ולרוחב, ייהרגו אלפי פלשתינאים כולל יורי קסאמים ואולי גם מאות חיילים ישראליים. האם חיילי ישראל, בסדיר ובמילואים, אינם קרבנות? ומה יקרה אם לאחר כל המערכה הכבדה הזאת, מתוך איזו מאורה יירו טילי קאסם ומאחורי הריסות תפעיל חוליה של טרוריסטים מרגמות לעבר שדרות? מה יאמר מושל שדרות אלי מויאל? בינתיים, ראש הממשלה מרים לו טלפון ומבטיח הבטחה שהוא בשום אופן לא יוכל לעמוד בה. הוא רוצה מאד, ולא יכול, למנוע באופן מוחלט נפילת קסאמים בנסיבות הקיימות ובתנאים הקיימים, לא בשדרות ולא בישובים הקרובים לרצועת עזה, כולל בתחום הקו הירוק. מויאל עדיין לא הגיע להבנת ההיסטוריה שמלחמות לא פותרים במלחמות אלא בהסכמים, כל מלחמה, ללא יוצא מן הכלל. ובמלחמות בעידן החדש, לא רק החיילים בחזית נופלים, אלא גם אזרחים בעורף. יותר מזה. במלחמות טרור, החזית היא עורף והעורף הוא חזית.

ג. מויאל גם מבטיח ש''מכאן [משדרות] תצא המהפכה''. מי יהיה הלנין, הטרוצקי, המוסוליני והפידל קסטרו? מויאל?

ד. מה הישות לדעתו שראויה להיקרא מדינה? רוסיה שלוחמת בצ'צ'ניה וכשלה עד כה?

לא שמענו הצהרות כאלה מפי ראשי העיר ירושלים בפיגועים הקשים והתכופים שהיו בה. לא שמענו התבטאות כזאת מפי ראשי ערים כמו תל אביב לאחר פיגועים, או מחדרה, נתניה וכיו''ב ערים ויישובי עימות לאורך הגבול עם לבנון ומקומות שסבלו תקופות מפיגועים רצחניים שגבו מאות קרבנות. אילו אלי מויאל היה ראש עיר בעידן שלפני קום המדינה כאשר הטרור השתולל בכל הארץ במימדים נוראיים, יחסית לגודל האוכלוסייה והארץ, והיה משמיע הצהרה כזאת, היו לכל הפחות מדיחים אותו מכס ראשות העיר. ודאי שהוא לא היה נזכר לטובה בתולדות העם בישראל. למזלנו, באותה תקופה לא עמדו מויאלים בראשות ערים ומועצות מקומיות. אחרת לא הייתה לנו מדינה ולמויאל לא הייתה בעיה לעסוק בקריטריונים של ''מדינה ראוייה''.

שוב ושוב מוכח שהצרוף של אנשים חורצי לשון פלוס מדיה שערורייתית, ריינטינגיסטית, כלומר - תעשיית הכותרות, היא שמביאה אנשים כמו מויאל להתבטא בצורה כה בוטה כדי לתפוס כותרת. והיכן ''ידיעות אחרונות'' מבקש סיפורים ותמונות מתושבי שדרות? באתר musicnet שישו ושמחו תושבי שדרות. אתם מקבלים אתר מוסיקה כדי שתיחשפו. עם כל הכאב וההזדהות עם המצוקה של תושבי שדרות - והתושבים ראויים להזדהות ולתמיכה בכל, בלב ובמשאבים - התבטאות בוטה שכזאת מלמדת יותר על האיש מאשר על העיר. אני, כירושלמי, יודע מה זאת חרדה. אני חי בעיר הזאת בצל איום מתמיד מפיגועים ומעולם לא עלה בדעתי לעזוב אותה מסיבה זאת או להכריז עליה שהיא לא ראויה להיות בירת ישראל.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מויאל הוא בבחינת נביא בעירו
כהן (יום שלישי, 18/01/2005 שעה 9:24) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וזה נוגד את הקלישאה המפורסמת.

גם לפני הקאסמים היה קשה לחיות בשדרות, ועכשיו קשה שבעתיים.

אבל בואו נודה שגם האינתיפאדה הראשונה ''אינתיפאדאת האבנים'' וגם האינתיפאדה השנייה ''האינתיפאדה החמושה''
לא נוצרו יש מאין: למדיניות האווילית של כל ממשלות ישראל, מאז הניצחון המזהיר על כל צבאות ערב במלחמת ששת הימים, יש הרבה יותר מאשר יד ורגל בדבר. ורק מדיניות נבונה יכולה להוציא אותנו ממעגל הדמים הגדול והמיותר הזה.
_new_ הוספת תגובה



מדיניות נבונה הוא רק תנאי הכרחי
דוד סיון (יום שלישי, 18/01/2005 שעה 11:36)
בתשובה לכהן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם הצד השני צריך לנהל מדיניות נבונה.
אבל גם זה לא תנאי מספיק. צריך ששני
הצדדים ינהלו מדיניות נבונה. אם זה יקרה
יתכן, רק יתכן, שאז נצא ממעגל הדמים.
_new_ הוספת תגובה



אין שום משמעות לאמירה ''מדיניות נבונה''
שופט חוקר (יום שלישי, 18/01/2005 שעה 15:11)
בתשובה לכהן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדבר הבסיסי שחייב להיות הוא שישראל תגדיר את המטרות המדיניות ואת האיומים בדרך להשיגם. ה''מדיניות הנבונה'' צריכה כדי להתוות את הדרך בה תנווט המדינה/ההנהגה, וזאת לאחר שיוגדרו המטרות והאיומים (הכשלים האפשריים).
_new_ הוספת תגובה



האלוף בני פלד ז''ל העיר לפני שנים רבות
כהן (יום שלישי, 18/01/2005 שעה 20:09)
בתשובה לשופט חוקר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהמדינאים שלנו נמנעים מקביעת מטרות מפני שלא ברור להם מה הן המטרות שחייבים לקבוע כדי שאפשר יהיה להגיע אליהן בסופו של דבר.

והינה, חלפו מאז שנים רבות והדבקות האימפוטנטית באי-קביעת מטרות נותרה ללא שינוי, תרתי משמע.
_new_ הוספת תגובה



מעשה שדרות סמן לכאות
חיים דה לוי (יום רביעי, 19/01/2005 שעה 8:38)
בתשובה לכהן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז מה יש לנו...
שלטון, כנסת שרוב חבריה עסקנים , מהסוג שמה שמעניין אותו זה איך לחטוף כמה שיותר מהתענוגות השלטון.

איך להספיק ולעשות כמה שיותר עסקים טובים עקב הקרבה לשלטון...

הבן של טומי לפיד קיבל פתאום חוזה פרסום של מיליוני דולרים בטלוויזיה כשאבא טומי היה שר המשפטים וקבע אם הבנק ירוויח מיליארד שקל או לא...

הילדים של שרון קיבלו חוזים מוזרים עם אפל שבהם הרוויחו מיליונים עבור גלישה באינטרנט ...

חברי מרכז הליכוד ממונים לדירקטוריונים, של מעץ החדשה של הרכבת, של כל מקום שבו אפשר להריח כמה (מיליוני)דולרים....

ועכשיו, נכנסו לשלטון התאוותנים מהעבודה, עוד מעט עסקני ש''ס יבואו, האוגודניקים.. כולם כמה אלפי משפחות ירוויחו בגדול מעסקנותם....

אבל הרוב הגדול של העם יישאר לבד.
לבד עם הכלכלה המתמוטטת
לבד עם הקסאמים שנופלים..
לבד כי אתם לא מעניינים אף אחד רבותי.

אני חיים קובע בפסקנות רבה כי בשלטון יושבים אנשים שמה שמעניין אותם זה הכסף, הכיס שלהם, לרכוש נדל''ן בפראג, לקבל חוזה ממשלתי שמן כאן ותו לא...

מחר ינתקו את המתנחלים מבתיהם.. את תושבי אשקלון ושדרות מיישובם בגלל הקסאמים.
והעוורים שם למעלה ימשיכו לעשות כסף כסף כסף.

יאללה תתעוררו כבר פריירים, תתעוררו כבר עם ישראל , תתחילו להבין מה עומד בפניכם .
צעדו לירושלים כולכם ותנו לשרון הפגנת המאה שיסתלק עם חבורת המושחתים שלו.
_new_ הוספת תגובה



הרשה לי לטעון שדבריך הם סתם דמגוגיה זולה
שופט חוקר (יום שלישי, 18/01/2005 שעה 15:05) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. כשאתם אמרתם שהכיבוש משחית והצהרתם שתרדו מהארץ, אף אחד לא עצר בעדכם. ראוי לציין שהרבה התאכזבו שלא היגרתם לארצות הים. אלי מויאל הוא מנהיג ציבור והוא מנהיג אותם בתבונה - מחזק את ליבם ודואג לרווחתם מצד אחד ומצד שני דורש משרון לטפל בשורשי הבעיה.

אם הפלסטינים לא יוכלו לעצור לבדם את הטרור הרי שישראל תהיה נאלצת לעשות זאת, אבל הפעם באגרסיביות רבה הרבה יותר ולא לדקדק בכל מיני חוקי פתיחה באש. אין ברירה כנראה. הטרור הפלסטיני הוא טפיל, שככל שתוותר לו הוא יתעצם וידרוש יותר.

גם אמירתך ש''מויאל עדיין לא הגיע להבנת ההיסטוריה'' נשמעת קנטרנית ולא רצינית. היו ויש מלחמות שהוכרעו בשדה הקרב וההסכמים שלאחר מכן רק באו להגדיר את המשך הדרך. למשל סיום מלחמת העולם השניה.

למעשה מה שאתה מציע שאנשי שדרות יישבו בשקט, ישראל תיסוג ואי''כ תנהל מו''מ עם הפלסטינים תוך ויתור מצידנו והאש תמשיך ליפול על שדרות. כי איך אמרו ב''אוסלו'': נדבר שלום כאילו אין טרור ונילחם בטרור כאילו אין מו''מ לשלום'' (או כל מיני וריאציות דומות). ומה יצא מזה? עוד מלחמת אינתיפאדה חסרת טעם. מבחינתנו.

אם מלחמות טרור הן מלחמות בחזית ובעורף אז רצוי שמיד גם המלחמות כנגד טרור יהיו כאלה. העורף הפלסטיני צריך גם הוא להוות יעד לפגיעה מצידנו.

ג. למה מויאל צריך להידמות בעיניך דווקא ללנין, טרוצקי, המוסוליני או פידל קסטרו? אין לך מהפיכות תרבות לדמות אותו?

ד. מה עניין רוסיה וצ'צ'ניה לענייננו?

מה עניין הקסאמים על שדרות לכל פיגוע התאבדות אחר? בינתיים ירושלים לא זכתה לפגיעת קסאמים, גם לא תל אביב או נתניה. שיגור קסאמים הוא איום אחר, בו כל אוכלוסית היעד שתוך שניות נופל על מישהו רקטה. וזה איום עם תודעה שהולך לקרות משהו, שבאופיו משפעי פסיכולוגית הרבה יותר קשה. הרקטה באה מלמעלה ויכולה ליפול אקראית על כל רחוב או בית. זה לא דומה למחבל מתאבד שאין התרעה מקדימה על פיגועו וכשכבר יודעים הפיצוץ נעשה, ומכאן מי שיודע חי וקיים. גם הישובים נבחרו ללא סדר ועקביות.

דוגמה דומה דווקא ראינו בשלושים ושמונה השנים האחרונות בקריית שמונה וביישובי קו גבול לבנון שזכו בהפגזות מחבלים. הרבה נטשו את היישובים בעת החרפת המתיחות, וחלקם לא שבו שמה. צריך לציין את יוסי שריד שהלך שמה וגר באביבים ובקרית שמונה כדי להזדהות עם הציבור שם. היום אין לנו ח''כ אחד שמעז לבצע דבר דומה.

גם הערתך לגבי ''אילו'' מויאל היה ראש עיר לפני קום המדינה היא הזויה ומגמתית.

אתה כירושלמי לא חי במתח שחיים בו תושבי שדרות ותפסיק לבלבל לנו בשכל. גם אני גר בעיר הלומת פיגועים ומעולם לא הרגשתי סיכון כה ברור ומיידי על חיי, כמו שתושב עיר שעליה ניתכים פגזים ביום ובלילה מרגיש. על תנסה לפשט את המצב, הוא קשה ביותר. ואם שרון וישראל לא יטפלו בראשות הקסאמים, אז טילי היאסר 2 יגיעו לחוות השיקמים, הגראד יגיע לנתיבות ואשקלון וה-יאסר 2/3 יגיעו לגוש דן ולבאר שבע.

ישראל חייבת להראות לרשות שהיא לעולם לא תסכים למצב בו ארגוני טרור פירחחיים פועלים בניגוד וללא תיאום עם הראשות המרכזית שנבחרה כחוק. זה דבר אסוני ובלתי נסבל.

וד''א, אף אחד מעולם לא איים עליך שיכריז על ירושלים כבלתי ראויה להיות בירת ישראל.

אז אל תכניס לאף אחד מילים לפה בהתנדבות כה נלהבת.
_new_ הוספת תגובה



אתה בטוח שאתה מתייחס למאמרו של צבי?
דוד סיון (יום שלישי, 18/01/2005 שעה 15:29)
בתשובה לשופט חוקר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

*. כתבת: ''היו ויש מלחמות שהוכרעו בשדה הקרב וההסכמים שלאחר מכן רק באו להגדיר את המשך הדרך''. המשמעות היא שלמרות הרושם שאתה מנסה ליצור אתה תומך בעמדתו של צבי (''.... מלחמות לא פותרים במלחמות אלא בהסכמים, כל מלחמה, ללא יוצא מן הכלל'').

**. יש לך בעיות בהבנת הנקרא .......

מי בכלל עשה אותך שופט?
_new_ הוספת תגובה



תפסיק לבלבל את השכל, ד''ר!!!
שופט חוקר (יום רביעי, 19/01/2005 שעה 6:41)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איזה הסכם סיים את מלחמת העולם השניה זולת צעידת חיילי הברית על אדמת גרמניה וברלין?

ההסכם בכלל לא היה עם גרמניה, אלא הסכם חלוקת שלל והשפעה בין המדינות המנצחות-כובשות.

צא ולמד ד''ר הגיון ונימוס מהם!!!!
_new_ הוספת תגובה



השכל שלך היה מבולבל מקודם
דוד סיון (יום רביעי, 19/01/2005 שעה 7:15)
בתשובה לשופט חוקר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא משנה איך תסובב את הדברים ההערה שלי על דבריך הקודמים נשארת רלוונטית משום שעדין לא הסברת את הסתירה שמופיעה בהודעה שלך. הנה הקישור בסוגריים (תגובה 55721).

הנה מה שאמרתי על הודעתך:
''כתבת: ''היו ויש מלחמות שהוכרעו בשדה הקרב וההסכמים שלאחר מכן רק באו להגדיר את המשך הדרך''. המשמעות היא שלמרות הרושם שאתה מנסה ליצור אתה תומך בעמדתו של צבי (''.... מלחמות לא פותרים במלחמות אלא בהסכמים, כל מלחמה, ללא יוצא מן הכלל'')''. הקישור להודעתי מצ''ב בסוגריים (תגובה 55723).

צא ולמד לקרוא את הנאמר לפני שאתה מתקיף ללא צורך.
צא ולמד לא לבלבל את השכל שלך ולשמור על התבטאות מנומסת.

עד שתעשה זאת הכינוי ''שופט חוקר'' שבחרת לעצמך הוא בדיחה. שופטים או חוקרים נוהגים לשמור על כבודם. לכן לפני שהם כותבים משהו הם שוקלים את הרלוונטיות וההתאמה של דבריהם.
משהו
_new_ הוספת תגובה



למד לקרוא ד''ר....
שופט חוקר (יום רביעי, 19/01/2005 שעה 7:36)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''היו ויש מלחמות שהוכרעו בשדה הקרב וההסכמים שלאחר מכן רק באו להגדיר את המשך הדרך''

איזה הסכם ''אוסלו'' עם גרמניה או יפן נחתם? אתה בטחמתכוון להסכם הכניעה של 2 בספטמבר 1945 ... אני לא מאמין לך שאתה מתכוון לזה, הרי אתה לא חושב שתוכל לנהוג בפלסטינים כמו שמדינות הברית נהגו בנאצים.

אז תן לי רק לחזור ולאמר שוב שמדינות הציר הוכרעו במלחמה ולא נערך מולן שום הסכם שלום אלא רק חוזי כניעה צבאיים. וזה מה שאנחנו צריכים לעשות. וזו הגדרת הדרך.

הסכמי שלום (להגדרת המשך הדרך) אח''כ... אולי .... אם זה בכלל יהיה אינטרס ישראלי.

טוב, אבל מה אתה מבין במלחמה ושלום????
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך להסתבך - זאת זכותך
דוד סיון (יום רביעי, 19/01/2005 שעה 9:03)
בתשובה לשופט חוקר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב אתה מגיב כאילו אינך מבין את מה שכתבתי.
לכן נסה לקרוא שוב את ההודעה הקודמת
(תגובה 55771). אולי הפעם תתיחס בהתאם.
_new_ הוספת תגובה



אתה ממשיך להסתבך - זאת זכותך
שופט חוקר (יום רביעי, 19/01/2005 שעה 13:54)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואפילו אתה נהנה לתרגל את זה.
_new_ הוספת תגובה



וגם הערבים שמתלוננים על אפילה וקיפוח
סתם אחד (יום שלישי, 18/01/2005 שעה 16:20) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מי מאלץ אותם לחיות במדינה הזו? השערים עדיין פתוחים!

אולי צבי גיל לא מודע לזה, אבל רוב תושבי שדרות הם לא בדיוק מסוג האנשים שמתקבלים בזרועות פתוחות -- עם אזרחות ומשרה חלומית בבנק המרכזי -- בכל מדינה שירצו לצאת אליה. אני מבין שמר גיל חי כאן מתוך בחירה, והוא בכלל עושה לנו טובה שהוא לא עובר לאחת המדינות האחרות המשתוקקות לקבל אותו, אבל לא כל אזרחי ישראל נמצאים במעמדו.
_new_ הוספת תגובה



אלי מויאל צודק
רמי נוידרפר (יום שלישי, 18/01/2005 שעה 16:23) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

המצב בו מותקפת שדרות ללא הרף ללא תגובה מאסיבית של מדינת ישראל אינו נסבל. יש הבדל גדול בין פיגועי תופת אחת לכמה חודשים לבין מצב קבוע שבו יישוב ישראלי נמצא תחת אש.

שום מדינה בעולם , ותהיה הליברלית ביותר, לא יכולה להתיר מצב כזה.

שטחי הרצועה הם שטחי איי שהרשות הפלתינית שולטת או אמורה לשלוט בהם, והם אמורים להיות הגרעין למדינה הפלשתינית שתקום פעם, כך אני מקווה.

מפת הדרכים לשלום במזרח התיכון מחייבת את הפלשתינים , כצעד ראשון, להפסיק לחוטין את פעולות הטרור.

ייתכן שערפאת היה יכול אך לא רצה וייתכן שאבו מאזן רוצה אך אינו יכול. לעצם העניין אין זה משנה.

הניסיון להגיע בדרכי נועם להבנה עם החמאס והג'יהאד האיסלאמי על הפסקת אש נדון מראש לכישלון. אבו מאזן יבקש עוד פסק זמן, עוד 30 יום או עוד 100 ימי חסד ובינתיים מחיר הדמים יגבר.

הכניסה לעזה אינה פיתרון. על הפלשתינים לדעת שיש מחיר דמים כבד להתקפותיהם : עין תחת עין , טיל תחת טיל, פצצה תחת פצצה.

יש להפריד בין ההנתקות ופירוק ההתנחלויות ברצועת עזה , שהם לדעתי צעדים נכונים מבחינה מדינית ומוסרית, לבין הגברת המלחמה בטרור.

יש לתת לאבו מאזן פסק זמן של ימים ספורים, להתחלת מלחמה של ממש נגד ירי הטילים ופצצות המרגמה, ואם, כפי שאני חושש , ימשיך לא לעשות כלום ורק לגנות את הפיגועים בשפה רפה, תריכה ישראל להתחיל במדיניות עקבית של התקפות נגד על הפלשתינים.

מפחידים אותנו שתוקפנות ישראלית ''משחקת לידי הקיצוניים''.
בוודאי ןבוודאי שרפיסות ישראלית משחקת גם היא לידי הקיצוניים.
_new_ הוספת תגובה



רמי - מה בדיוק אתה מציע?
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 18/01/2005 שעה 17:39)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי דבריך ''צריכה ישראל להתחיל במדיניות עקבית של התקפות נגד על הפלשתינים'' - מה זה אומר? לכבוש מחדש את הרצועה? אז למה לצאת משם מלכתחילה? הרי כיבוש מחדש של הרצועה יעלה בעשרות ואולי אפילו מאות קורבנות מיותרים.

אם כך מה הועילו חכמים בתקנתם?

כבר ג'ורג' אורוול אמר ש''הדרך המהירה ביותר לסיים מילחמה היא להפסיד בה''. ועל זה אפשר להוסיף את אמירתו של ביסמארק ש''אף אחד איננו מספיק עשיר כדי לקנות את אויביו בוויתורים חד צדדיים''.

כמו תמיד, למעצבי המדיניות של מדינת ישראל נדמה שחוקי הטבע, חוקי הכלכלה או חוקי ההתנהגות של המין האנושי אינם תקפים במזרח התיכון.
_new_ הוספת תגובה



אני מפריד בין ההתנחלויות
רמי נוידרפר (יום שלישי, 18/01/2005 שעה 22:05)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלדעתי הן פשע ועוול ויש לפנותן, ובראש ובראשונה ברצועת עזה, לבין שמירה על ביטחון ישראל.
_new_ הוספת תגובה



רמי, ההפרדה שלך כבודה במקומה מונח
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 19/01/2005 שעה 1:55)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם כי יש לי ספק רב אם מי שהוא בציבור הערבי שותף לדעתך (למעט מס שפתיים).
אבל עדיין לא ענית לי מה לדעתך יהיה על ישראל לעשות כשההפגזות על שדרות, אשקלון ואולי בבוא היום גם על פרברי תל אביב תמשכנה.
איך אתה רואה את ה''שמירה על ביטחון ישראל'' מתבצעת בפועל?
_new_ הוספת תגובה



אינני שולל במקרה זה כל פעולה צבאית
רמי נוידרפר (יום רביעי, 19/01/2005 שעה 6:10)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהיא, כולל השתלטות צבאית על חלקים מרצועת עזה, כדי להגן על אזרחים.

חששו של כותב המאמר פן יהרגו חיילים רבים בפעולה כזו הוא מוצדק, אך מוזר ביותר: א זהו תפקידו של הצבא להגן על המדינה מפני תוקפיה.

לחלופין, כפי שכתבתי לעיל, אינני שולל אפילו מדיניות של עין תחת עין - פגז תמורת טיל קסאם, פצצה תמורת פצצה, ועצירה מוחלטת של כל התנועה במעברים לרצועה עד שלא יושם קץ לירי הקסאמים.

אני תומך בהסדר הכולל ויתורים מרחיקי לכת של ישראל, ואני אף תומך בפירוק רוב ההתנחלויות במסגרת נסיגה חד צדדית שתקל על חיי היומיום של הפלשתינים ועל צה''ל במלאכתו (לא צריך להוציא סיור של שני רכבים משוריינים לשלוח ילדים לחוגי בית) , אולם אני תומך גם בכל שהפלשתינים ימלאו את חלקם בהסכמים שחתמו ויתנהגו כבני תרבות. לא צריך לעניין את ממשלת ישראל אם אינם רוצים או שאינם מסוגלים. יש לתת לממשל הפלשתיני החדש זמן קצר להוכיח את יכולתו להאבק בטרור ( לרבות הפסקת אש בדרכי נועם שאינני שולל אותה כלל אם כי אינני מאמין שהיא ישימה) , ואם לא, לחזור ואף להחריף את המאבק בטרור.
_new_ הוספת תגובה



חלומר, אתה מציע שנחזור למודל ''לבנון''
שופט חוקר (יום רביעי, 19/01/2005 שעה 6:47)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ונפנה את עזה אך נחזור אליה שוב ל-‏20 שנים מיותרות?

למה לא לכבוש אותה מחדש עכשיו, לחסל ולגרש את כל הטרוריסטים, משפחותיהם וסייעניהם. כמה שיותר מלחמה מנגד ולא מבצעיט כחרורגיים מיותרים. במלחמה נגד הטרור נלחמים בכוח ולא ר ק במוח (ושרק הד''ר המכובד לא יאמר לי שבאומרי 'כח' התעלמתי מ'מח').
_new_ הוספת תגובה



כמה זמן יקח
יועזר (יום רביעי, 19/01/2005 שעה 11:03)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עד ששיירות של פלסטינים זועמים יעלו על חוליות הקסאם ויעשו את העבודה שאבו מאזן לא יעשה?
איך קראו לזה פעם? ''כוחותינו השיבו אש לעבר מקורות הירי''. אינני צריך להיכנס לתוך עזה כדי לכבוש אותה, אני צריך לנהוג כפי שצבא נוהג: לשתק את מקורות הירי. את זה עושים בירי ארטילרי מכוון היטב. כן, אני יודע ש''מכוון היטב'' פירושו פיזור של כמה מאות מטר לכל כיוון. ואז להערכתי, התמונה עשויה להשתנות.
התנתקות? מה עניינה לכאן? אזרחים ישראלים מופגזים, צריך להגיב על כך תוך שמירה על חיי חיילינו.
_new_ הוספת תגובה



''את זה עושים בירי ארטילרי מכוון היטב.''
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 19/01/2005 שעה 16:17)
בתשובה ליועזר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וכשבמקרה פגז אחד מפספס ונפגעים ''חפים מפשע'', מקבלים קוקלוש, וסוגרים את העסק.

אתה באמת מאמין שמה שהוא ישתנה?
_new_ הוספת תגובה



מה הכוונה
יועזר (יום רביעי, 19/01/2005 שעה 18:49)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''חפים מפשע?''
_new_ הוספת תגובה



תשאל את גדעון ספירו
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 19/01/2005 שעה 20:09)
בתשובה ליועזר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אני דוחה על הסף את הגדרתך
שופט חוקר (יום רביעי, 19/01/2005 שעה 6:48)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את ההתנחלויות כפשע ועוול. זה לא עומד במבחן החוק, המציאות, ההיסטוריה והמוסר.
_new_ הוספת תגובה



ודבר נוסף, רמי
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 18/01/2005 שעה 20:24)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למיקרא דבריך ''צריכה ישראל להתחיל במדיניות עקבית של התקפות נגד על הפלשתינים'' היתה לי הרגשה שכבר ראיתי את זה באיזה שהוא מקום.

והנה מצאתי, ב 1994, יוסי שריד (שמעת עליו?) התבטא בעקבות הסכמי אוסלו, ש''אם הם [הפלשתינאים] ישתמשו בנשק נגדנו, אנחנו נכניס להם''. אלו אינן בדיוק המלים שלך, אבל רוח הדברים זהה. מה יצא מזה? זה כתוב על לוחות הזכרון לחללי אוסלו (''קורבנות השלום'').
_new_ הוספת תגובה



שדרות עיירה מוכת עוני, עם שיעור אבטלה גבוה
מיכאל שרון (יום שלישי, 18/01/2005 שעה 23:20) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מרבית תושביה חשים ניכור חברתי רב, בבחינת מורחקי המדינה.

ארועי הקסאם הקשים מעלים לפתע את שדרות למרכז האג'נדה הלאומית. במציאות של אוליגרכיה עשירה ודכאנית הממוקמת במרכז הארץ, ו''איש הישר בעיניו יעשה'' היה מויאל פראייר של ממש אילו לא דאג לתרגם את המצוקה למונחים של רייטינג ובעיקר, למקור להזרמת תקציבי ענק לעיירתו ששוב אינה שכוחת אל.
_new_ הוספת תגובה



השיטה: אתה מתסיס את המדינה וצווח צווחות אימה ממרידות בסביבת
מיכאל שרון (יום שלישי, 18/01/2005 שעה 23:27)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חבית אבק שריפה חברתית (ורוב ישראלית מוכת המצוקה והדיכוי והחמס האוליגארכי היא חבית אבק שריפה חברתית שדי בגפרור חצוף אחד...) ומייד האוליגארכייה מוכת האימה זורקת לך נתחים שמנים כדי שתסתום את פיך, לכל הרוחות...
_new_ הוספת תגובה



אתה בכלל יודע על מה אתה מדבר?
אנא עארף (יום רביעי, 19/01/2005 שעה 23:33)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה בכלל מכיר את אשני שדרות?
_new_ הוספת תגובה



אריה פרלמן (יום חמישי, 20/01/2005 שעה 2:44) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א) אָכֵן - אַף אֶחָד לֹא מְאַלֵּץ אֶת אֵלִי מוֹיָאל לְהִשָּׁאֵר בָּאָרֶץ. אֲבָל זֶה לֹא הָעִקָּר.

ב) מַדּוּעַ, בֶּאֱמֶת, הוּא חוֹשֵׁב שֶׁהַמְּדִינָה מְזַלְזֶלֶת בְּחַיֵּי אֶזְרָחֶיהָ? אוּלַי בִּגְלַל שֶׁעֵקֶב שִׁקּוּלִים מְדִינִיִּים )נְכוֹנִים אוֹ לֹא נְכוֹנִים( - נוֹקֶטֶת מְדִינַת יִשְׂרָאֵל יָד רָפָה כְּנֶגֶד הַטֶּרוֹר ומְשַׁלְחַיו?

בִּימֵי אוֹסְלוֹ בִּשְׁעָתוֹ, הִתְוַדָּה רַבִּין הַמָּנוֹחַ בְּשִׁדּוּר טֶלֶוִיזְיָה - שַׂר הַבִּטָּחוֹן כַּזָּכוּר - שֶׁהוּא הֵסִיר סְגָרִים מֵעַל הָאֻכְלוּסִיָּה הַפָּלֶשְׂתִּינָאִית ''נֶגֶד בִּטְחוֹן יִשְׂרָאֵל''. כָּךְ בְּפֵרוּשׁ. וּבְמֶשֶׁךְ כָּל הַדִּיּוּן הַנּוֹקֵב שֶׁנֶּעֱרַךְ בַּכְּנֶסֶת לְאַחַר מִכֵּן - אִישׁ מִתּוֹמְכֵי רַבִּין - כּוֹלֵל הַנֶּאֱמָנִים בְּיוֹתֵר - לֹא הֵעֵז לְהַכְחִישׁ אֶת הַדְּבָרִים. מֵהֲסִבָּה הַפְּשׁוּטָה שֶׁהֵם הָיוּ אֱמֶת-לַאֲמִתָּהּ.

אָז נָכוֹן - בְּדֶרֶךְ כְּלָל אֵין קַבַּרְנִיטֵי הַמְּדִינָה מוֹדִים בְּצוּרָה כָּל כָּךְ גְּלוּיָה - שֶׁהֵם מְשַׁלְּמִים בְּגוּפוֹת תְּמוּרַת ''תִּקְוָה מְדִינִית''. אֲבָל הָרְאָיוֹת הַנְּסִבָּתִיּוֹת מַרְאוֹת בְּדֶרֶךְ כְּלָל עַל דְּפוּס דּוֹמֶה שֶׁחוֹזֵר עַל עַצְמוֹ, בְּמִדָּה מִשְׁתַּנֵּית שֶׁל חֻמְרָה וְטִפְּשׁוּת.

וְאִם כְּבָר בְּטִפְּשׁוּת עָסְקִינַן, צַר לִי עַל הַבּוֹטוּת, אַךְ לֹא יָכֹלְתִּי לִמְצֹא הַגְדָּרָה מְעֻדֶּנֶת יוֹתֵר לַהַכְרָזָה הַבּוֹמְבַּסְטִית מִפִּי הָאַסְטְרָטֶג וְהַהִיסְטוֹרְיוֹן הַנּוֹדָע צְבִי גִּיל: ''מִלְחָמוֹת לֹא פּוֹתְרִים בְּמִלְחָמוֹת אֶלָּא בְּהֶסְכֵּמִים, כָּל מִלְחָמָה, לְלֹא יוֹצֵא מִן הַכְּלָל''.

אֱמֶת וְיַצִּיב וְשָׁרִיר וְקַיָּם: כָּךְ נִפְתְּרָה מִלְחֶמֶת הָעוֹלָם הַשְּׁנִיָּה לֹא בְּמִלְחָמָה נֶגֶד מַעַצְמוֹת הַצִּיר, אֶלָּא בְּהֶסְכֵּם שָׁלוֹם בֵּין גֶּרְמַנְיָה הַנָּאצִית לִבְּרִיטַנְיָה וְצָרְפַת; בֵּין יַפָּן לְאַרְצוֹת-הַבְּרִית; כָּךְ נִפְתְּרָה מִלְחֶמֶת הַמִּפְרָץ לֹא בְּמִלְחֶמֶת בָּעֲלוּת הַבְּרִית נֶגֶד עִירַאק, אֶלָּא בְּהֶסְכֵּם יְדִידוּת בֵּין סָדַּאם חוּסֵיין לְג'וֹרְג' בּוּשׁ הָאָב; כָּךְ נִפְתְּרָה מִלְחֶמֶת הָעַצְמָאוּת בְּהֶסְכֵּמִים לְבָבִיִּים בֵּין חַאג' אמין אַל חוּסֵיינִי לְבֵין מֹשֶׁה דַּיָּן, וְכָךְ נִפְתְּרוּ עוֹד רֹב רֻבָּן שֶׁל מִלְחָמוֹת הָעוֹלָם.

וְאִם נַחְרֹשׁ אֶת עַזָּה וְנַהֲרֹג אַלְפֵי פָּלֶשְׂתִּינָאִים - מַה לָנוּ אִכְפַּת? מוּטָב שֶׁיֵּהָרְגוּ עֲשָׂרָה פָּלֶשְׂתִּינָאִים וְלֹא יֵהָרֵג יְהוּדִי אֶחָד. וְאָז - כְּדֶרֶךְ אַגַּב - יִפָּסֵק גַּם הֶרֶג הַפָּלֶשְׂתִּינָאִים.
וְאִם בֶּאֱמֶת נַחְרֹשׁ אֶת עַזָּה לְאָרְכָּהּ וּלְרָחֳבָהּ וּבְכָל זֹאת אֵיזוֹ כְּנוּפְיָה תְּשַׁגֵּר טִיל? אָז לְפָחוֹת נָגִיד שֶׁעָשִׂינוּ כָּל שֶׁבִּיכָלְתֵּנוּ וּבִמְקוֹם 100 טִילִים מְכֻוָּנִים הֵיטֵב - יֵשׁ טִיל תּוֹעֶה אֶחָד מִמִּבְנֶה חָרֵב.

ג) אָה כֵּן... בְּתִסְכּוּלוֹ כִּי רָב, הִכְרִיז מוֹיָאל עַל רֶקַע גּוּפוֹת תּוֹשָׁבָיו וְחֹסֶר-הָאוֹנִים שֶׁל אַנְשֵׁי עִירוֹ - שֶׁתֵּצֵא מַהְפֵּכָה. אָכֵן כַּמָּה נִלְעָג הָאִישׁ הַזֶּה, שֶׁלֹּא מַצְלִיחַ לִשְׁמֹר עַל קֹר-רוּחַ מֻשְׁלָם תַּחַת גֶּשֶׁם הַטִּילִים. אֵין סָפֵק שֶׁעָלָיו לִלְמֹד הִלְכוֹת-נַחַת אֵצֶל מַר נִירְוָנָה שֶׁלָּנוּ.

ד) רוּסְיָה כּוֹשֶׁלֶת בְּצֶ'צְ'נִיָה? נַנִּיחַ. אַךְ רוּסְיָה גּוֹבָה מְחִיר כָּבֵד בְּגִין חַיֵּי אֶזְרָחֶיהָ. וּבְכָךְ הִיא הוֹלֶכֶת בְּדַרְכּוֹ שֶׁל מֹשֶׁה דַּיָּן, שֶׁאָמַר בְּדִיּוּק אוֹתָם הַדְּבָרִים: אִם אִי אֶפְשָׁר לִמְנֹעַ - לְפָחוֹת לָשִׂים תַּג מְחִיר.

אִלּוּ הָיָה מוֹיָאל חַי בִּזְמַן הַמַּנְדָּט - מִן הַסְּתָם הָיָה מַצְפּוּנוֹ שָׁקֵט הַרְבֵּה יוֹתֵר. הוּא יָכֹל הָיָה לוֹמַר שֶׁהַבְּרִיטִים הַנּוֹצְרִים הַקּוֹלוֹנְיָאלִיסְטִים הַכּוֹבְשִׁים וְהָאַנְטִישֵׁמִים - לֹא מַחְשִׁיבִים בִּמְיֻחָד חַיֵּי יְהוּדִים. אַךְ לְפָחוֹת יְהוּדִים כֵּן מַחְשִׁיבִים חַיֵּי יְהוּדִים.
כָּאן - תַּחַת מֶמְשָׁלָה יְהוּדִית רִבּוֹנִית עִם צָבָא מֵהַטּוֹבִים בָּעוֹלָם - אֵין לוֹ אֶלָּא לִקְבֹּר אֶת רֹאשׁוֹ בַּחוֹל - אוֹ לִזְעֹק מָרָה.

וְכָךְ צָרִיךְ רֹאשׁ עִיר נוֹרְמָלִי לִנְהֹג כַּאֲשֶׁר אֶזְרָחָיו מְשַׁמְּשִׁים כְּבַרְוָזִים בַּמִּטְוָח.
_new_ הוספת תגובה



יהודי מארץ ישראל (יום חמישי, 20/01/2005 שעה 12:14)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''וְאִם נַחְרֹשׁ אֶת עַזָּה וְנַהֲרֹג אַלְפֵי פָּלֶשְׂתִּינָאִים - מַה לָנוּ אִכְפַּת?''

לא עשיתי דבר מלבד ''העתק'' ו''הדבק'' של משפט שלם מדבריו של יהודי כלפי הפליטים הפלשתינאיםברצועת עזה, שמן הסתם יבוא בעקבותיו במהרה בימינו אותו משפט לגבי הפליטים הפלשתינאים ביהודה ושומרון.

מאמר מנוקד מכף רגלו ועד פדחתו - ואף לא מילה מנוקדת אחת (לנוחות הקריאה?) על הכיבוש והדיכוי המתמשכים 40 שנה בקירוב.

ונשאלת השאלה, למה לחרוש את עזה עוד ארבעים שנה ולהרוג מידי פעם אלפי פליטים וחוזר חלילה? אם, כדברי הכותב, כבר לא איכפת לנו (אגב, מי הם אותם ''לנו'' שבשמם מדבר אותו כותב יהודי, לפחות לפי שמו, שלא איכפת להם להרוג אלפי פליטים פלשתינאים על-מנת לקיים את שילטונם עליהם ואת התנחלויותיהם בין רגליהם?) - למה באמת לחרוש ולהרוג כל פעם מחדש כמה אלפים פה ושם, בשיטה הניפסדת הידועה כעבודה סיזיפית, אם אפשר פשוט לרכז את כולם במחנה אחד גדול ויעיל, להחרים את כל מטלטליהם, להלבישם בתלבושת אחידה ולהעביד אותם בפרך על לחם צר ומים לחץ בחפירת בורות למתיהם עד שיכלה הדור?

פרעגט זיך טאַקע אַ גרויסע פראַגע...
_new_ הוספת תגובה



''הכיבוש והדיכוי המתמשכים 40 שנה בקירוב.''
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 20/01/2005 שעה 17:36)
בתשובה ליהודי מארץ ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הינם תוצאה ישירה של מילחמה שלא ישראל פתחה בה. לו הם לא היו פותחים במילחמה הם לא היו נמצאים תחת ''כיבוש ודיכוי''.

הכיבוש הסתיים ב 1995 - כשהוחל ביישומם של הסכמי אוסלו. לו הם לא היו מחדשים שת המילחמה באמצעות גל פיגועי הטרור ישראל לא היתה נאלצת לחדש את ''הכיבוש והדיבוי''.

אתה הבנת את זה ברוך?
_new_ הוספת תגובה



''הכיבוש והדיכוי המתמשכים 40 שנה בקירוב.''
יהודי מארץ ישראל (יום חמישי, 20/01/2005 שעה 19:45)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צר לי על הבנת המציאות הבלתי מציאותית שלך, ולא עלי, לשמחתי, לתקן את כולה.

אנסה להזכיר לך רק זאת:

א. לא הפלשתינאים פתחו נגדנו במלחמה ב-‏1967 (וגם לא ב- 1973).

ב. הסכמי אוסלו נרצחו ביחד עם יצחק רבין ודמו ודמם שותתים סביבנו על ''מפת הדרכים'' עד עצם היום הזה.

ג. לומר שהכיבוש הסתיים ב-‏1995 (כלומר: סולקו כל ההתנחלויות) הרי זה, במקרה הטוב, בדיחה גרועה, מפני שמאז ההתנחלות הבלתי חוקית בעליל בסבסטיה, שחשפה בפני המתנחלים את אימפוטנטיותה של ממשלת ישראל דאז (ועד מהרה -של כל הבאות אחריה) במניעת השתלטות של אזרחים ישראלים על שטחים כבושים [שטחים שהיו אמורים להיות מוחזקים אך ורק על-ידי צה''ל ולהיות מפונים במלואם (כפי שפונה ע''י מנחם בגין, עד הסנטימטר האחרון, כל שטח חצי האי סיני, לרבות המלון המפורסם שנשק לאילת) עם הקמת מדינה פלשתינאית עצמאית לצד מדינת ישראל] - לא הושב אף מתנחל לגבולו ולמעשה לא פונתה אף התנחלות (ימית ובנותיה פונו והוחרבו ע''י צה''ל בעקבות הסכמי השלום עם מצרים ולא עם הפלשתינאים, כפי שרבים טועים לחשוב).

ד. אתה הבנת את זה ישראל?
_new_ הוספת תגובה



הבנתי אותך טוב מאוד ברוך
ישראל בר-ניר (יום שישי, 21/01/2005 שעה 1:45)
בתשובה ליהודי מארץ ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את המילחמה ב 1967 פתחו החייזרים. הערבים נקלעו לשם רק המיקרה.

הסכמי אוסלו שבקו חיים עם האוטובוס הראשון שהתפוצץ ליד כיכר דיזנגוף (למעלה משנה לפני מותו של יצחק רבין), אף יישוב יהודי שהוקם לא היווה ''כיבוש'' או ''דיכוי''. גם אין אף יישוב שהוקם על אדמה שהיתה בבעלות ערבית.

מאחר ומעולם לא הוסכם בין הערבים וישראל מה יהיו גבולותיה של אותה מדינת פלשתין (מדינת החייזרים לפי דבריך), כי הערבים סרבו ומסרבים לדון בנושא למרות שזה מה שנדרש בהחלטת מועצת הביטחון 242, הרי כל דיבוריך על ''חוקיות'' או על ''אי חוקיות'' או על ''אי חוקיות בעליל'', או על ''השבת המתנחלים לגבולם'', של היישובים היהודיים הם לא יותר מאשר פתפותי ביצים.
_new_ הוספת תגובה



גם אורח ממאדים היה מצליח להבדיל
יהודי מארץ ישראל (יום שישי, 21/01/2005 שעה 6:57)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בין מדינות ערב לבין הפליטים הפלשתינאים שגורשו מאדמותיהם.
אשר על כן, סביר להניח שהגעת מאיזור הדמדומים...
_new_ הוספת תגובה



''הפליטים הפלשתינאים שגורשו מאדמותיהם''
ישראל בר-ניר (יום שישי, 21/01/2005 שעה 17:22)
בתשובה ליהודי מארץ ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

למען הדיוק ''הפליטים הפלשתינאים שעזבו את אדמותיהם מרצון'' --- לבקשת מנהיגיהם, כדי להשאיר שדה פעולה נוח לצבאות הסדירים של מדינות ערב, במלאכת החיסול של היישוב היהודי.

כדאי שתעיין בעיתונות הערבית של התקופה במקום לסמוך על הבלי דימיונך.
_new_ הוספת תגובה



הפליטים הפלשתינאים שגורשו מאדמותיהם
יהודי מארץ ישראל (יום שישי, 21/01/2005 שעה 23:25)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא יודע איפה היית במלחמת העצמאות, מה ראית, מה שמעת ומה ידעת. אבל אם היית, ראית, שמעת וידעת - מוטב תיקח מדיקמנט כלשהו להשבת הזיכרון.

ואגב, על עקורי איקרית ובירעם שמעת משהו או שמא גם סיבת התפנותם כוסתה אצלך באותו דוק נוח של שיכחה?
_new_ הוספת תגובה



חלק (מיעוט) אכן גורש
ישראל בר-ניר (שבת, 22/01/2005 שעה 1:26)
בתשובה ליהודי מארץ ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בסערת המילחמה ומשיקולים בטחוניים/מדיניים --- אך זה בפרוש היה מיעוט שבמיעוט. הרוב המכריע --- בין 80 ל 90 אחוזים, התפנה מרצונו (בחיפה למשל הם סרבו לשמוע לקול מנהיגים יהודיים כמו אבא חושי שהתחננו לפניהם שישארו). תנועת הבריחה הזאת שהחלה מיד למחרת ה 29 לנובמבר 1947 --- מועד קבלת החלטת החלוקה, קיבלה תנופה משמעותית באפריל 1948 בהתקרב מועד סיום המנדט --- ב 15 למאי.

הסיפור שלהם הוא בדיוק כמו הסיפור על אחד שרצח את אביו ואח''כ ביקש שבפסק הדין יתחשבו בכך שהוא יתום.

יותר יהודים גורשו מארצות ערב מאשר ערבים מארץ ישראל.
_new_ הוספת תגובה



ישראל, יש לי שאלות
דוד סיון (שבת, 22/01/2005 שעה 5:38)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדוע אתה מערבב בדיון על גירוש או לא גירוש של הפלשתינאים (תגובה 55826) את עובדת גירוש יהודים מארצות ערב?

לגבי היהודים מארצות ערב, אני מכיר גם סיפורי עזיבה ובריחה וגם את תוצאות הפעילות הציונית בשיכנוע לעלות לארץ.

האם אותם יהודים באמת גורשו?
האם הם גורשו בגלל גירוש/עזיבת פלשתינאים?
האם אותם יהודים ''גם'' טוענים לזכות השיבה?
_new_ הוספת תגובה



למה לא לערבב גירוש בגירוש
עמיס (יום ראשון, 23/01/2005 שעה 12:27)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בריחה בבריחה, עליה בעזיבה?

בסך הכל היה טרנספר הדדי והערבים בפלסטין חייבים לנו עוד 200,000 פליטים בערכי 1948-9 כדי לאזן את המשוואה.
_new_ הוספת תגובה



חלק גורש וחלק התגורש ורק מיעוט עזב מרצונו החופשי
יהודי מארץ ישראל (שבת, 22/01/2005 שעה 10:58)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אולי אתה, למזלך, לא היית בין מגלגלי חביות הדלק הבוערות (הנפל''מים של אותה תקופה) מהכרמל לעבר השכונות הערביות של חיפה.

ואולי מעשה זה, אחד מרבים, ישמש לך קצה חוט-אריאדנה כדי שתוכל לחזור בשלום,בלכתך לחפש את האמת העירומה על מלחמת השחרור ולהציץ בה מעבר לשבעים ושבעה צעיפי המיתוסים הממסדיים שהולבשו עליה בדיעבד.
_new_ הוספת תגובה



Bull Shit
ישראל בר-ניר (שבת, 22/01/2005 שעה 19:01)
בתשובה ליהודי מארץ ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



Bull Shit
יהודי מארץ ישראל (שבת, 22/01/2005 שעה 22:05)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז בכל זאת היית בין מגלגלי החביות הבוערות.
ואני חשבתי לתומי שאתה הרבה יותר צעיר.
_new_ הוספת תגובה



מה אתה מפזר ענן גדול על ההסטוריה שלנו
ערבי מפלסטין (יום ראשון, 23/01/2005 שעה 12:22)
בתשובה ליהודי מארץ ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד שלי גר בבירעם והוא קיבל קריאה של המופתי של הכבר לסגת צפונה אל תוך כוחות של קאוקג'י הלוחם הגדול לא שלנו, ששרידי כוחותיו התארגנו במרג' עיון בשביל לחדש את ההתקפה על האוייב הציוני.

הדוד שלי שהיה צעיר בימיו ניסה לשכנע את החמולה שלו לא להאמין לקריאות המופתי ולהישאיר במקום כי הוא הכיר את היהודים לפני כן. אבל רוב המשפחות והחמולות כבר ארזו את מטלטליהם והלכו צפונה וככה גם המשפחה שלי והדוד גם כן. אבל מה שהיה לא טוב הוא שחלק מהכנופיה מלבנון ארב לכוח צבא הכיבוש היהודי וירה בו מהצד בדרך לבירעם והצבא הציוני פתח באש לא מכוונת על הישוב. אח''כ היהודים הרסו לנו את כל הבתים כי לא רצו שנצח ונחזור. וזה לא היה בסדר וגם לא לפי החוק.

עכשיו שנגמרה המלחמה בין היהודים לערבים אנחנו רוצים לחזור לבתים שלנו כמו שהרבה כבר חזרו. אני לא מבין למה הציונים מפחדים לתת לנו את הבתים שלנו ולקבל בחזרה כמו שניים עשרה אלף תושבים שמה. אני חושב שרק ככה יהיה בסוף שלום אמיתי רק אם נקבל בחזרה את מה שצבא הכיבוש הציוני לקח לנו בכוח.
_new_ הוספת תגובה



אנא עארף (יום חמישי, 20/01/2005 שעה 19:06)
בתשובה ליהודי מארץ ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה מה שצריך שרון לעשות:

וַיֵּלֶךְ שִׁמְשׁוֹן, וַיִּלְכֹּד שְׁלֹשׁ-מֵאוֹת שׁוּעָלִים; וַיִּקַּח לַפִּדִים, וַיֶּפֶן זָנָב אֶל-זָנָב, וַיָּשֶׂם לַפִּיד אֶחָד בֵּין-שְׁנֵי הַזְּנָבוֹת, בַּתָּוֶךְ. ה וַיַּבְעֶר-אֵשׁ בַּלַּפִּידִים, וַיְשַׁלַּח בְּקָמוֹת פְּלִשְׁתִּים; וַיַּבְעֵר מִגָּדִישׁ וְעַד-קָמָה, וְעַד-כֶּרֶם זָיִת. ו וַיֹּאמְרוּ פְלִשְׁתִּים, מִי עָשָׂה זֹאת, וַיֹּאמְרוּ שִׁמְשׁוֹן חֲתַן הַתִּמְנִי, כִּי לָקַח אֶת-אִשְׁתּוֹ וַיִּתְּנָהּ לְמֵרֵעֵהוּ; וַיַּעֲלוּ פְלִשְׁתִּים, וַיִּשְׂרְפוּ אוֹתָהּ וְאֶת-אָבִיהָ בָּאֵשׁ. ז וַיֹּאמֶר לָהֶם שִׁמְשׁוֹן, אִם-תַּעֲשׂוּן כָּזֹאת: כִּי אִם-נִקַּמְתִּי בָכֶם, וְאַחַר אֶחְדָּל. ח וַיַּךְ אוֹתָם שׁוֹק עַל-יָרֵךְ, מַכָּה גְדוֹלָה; וַיֵּרֶד וַיֵּשֶׁב, בִּסְעִיף סֶלַע עֵיטָם.

ולא שאיזושהי דלילה אבו מאזן תעשה לו:

וַיְהִי, אַחֲרֵי-כֵן, וַיֶּאֱהַב אִשָּׁה, בְּנַחַל שֹׂרֵק; וּשְׁמָהּ, דְּלִילָה. ה וַיַּעֲלוּ אֵלֶיהָ סַרְנֵי פְלִשְׁתִּים, וַיֹּאמְרוּ לָהּ פַּתִּי אוֹתוֹ וּרְאִי בַּמֶּה כֹּחוֹ גָדוֹל, וּבַמֶּה נוּכַל לוֹ, וַאֲסַרְנוּהוּ לְעַנּוֹתוֹ; וַאֲנַחְנוּ, נִתַּן-לָךְ, אִישׁ, אֶלֶף וּמֵאָה כָּסֶף. ו וַתֹּאמֶר דְּלִילָה, אֶל-שִׁמְשׁוֹן, הַגִּידָה-נָּא לִי, בַּמֶּה כֹּחֲךָ גָדוֹל; וּבַמֶּה תֵאָסֵר, לְעַנּוֹתֶךָ. ז וַיֹּאמֶר אֵלֶיהָ, שִׁמְשׁוֹן, אִם-יַאַסְרֻנִי בְּשִׁבְעָה יְתָרִים לַחִים, אֲשֶׁר לֹא-חֹרָבוּ--וְחָלִיתִי וְהָיִיתִי, כְּאַחַד הָאָדָם.
_new_ הוספת תגובה



הנאחז ב''הבטחות'' יהוה
יהודי מארץ ישראל (יום שישי, 21/01/2005 שעה 10:47)
בתשובה לאנא עארף
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אל יתפלא שנאחזים לו ב''הבטחות'' ישו, מוחמד ושאר המונותאיסטים שנשבעו כי ראו אלוהים וחיו.

(עדות שמיעה במקרים כאלה היא, כידוע, הרבה יותר מתעתעת
ומתאימה בעיקר למדורי רכילות).
_new_ הוספת תגובה



כל אחד וההבטחות שלו
ערבי מפלסטין (יום ראשון, 23/01/2005 שעה 12:24)
בתשובה ליהודי מארץ ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל אל תבלבל לנו עם מוחמד עליו השלום.
_new_ הוספת תגובה



אז תפסיק לבלבל לנו את השכל
אנא עארף (יום ראשון, 23/01/2005 שעה 12:28)
בתשובה לערבי מפלסטין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



מי נאחז בהבטחות....
אנא עארף (יום ראשון, 23/01/2005 שעה 12:31)
בתשובה ליהודי מארץ ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני רק מציע לחזור על התרגיל המבריק ולהעלות באש את עזה ובנותיה.... ובניה. ומצידי שאח''כ שרון גם יפיל את שני עמודי ביסוד של החרש''פ זה מעזה וזה מיו''ש.
_new_ הוספת תגובה



ויעמוד בארץ הצבי
אנא עארף (יום חמישי, 20/01/2005 שעה 19:19)
בתשובה ליהודי מארץ ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כה אמר יהוה על-שׁלשׁה פשׁעי עזה ועל-ארבעה לא אשׁיבנו על-הגלותם גלות שׁלמה להסגיר לאדום. ז ושׁלחתי אשׁ בחומת עזה ואכלה ארמנתיה. ח והכרתי יושׁב מאשׁדוד ותומך שׁבט מאשׁקלון והשׁיבותי ידי על-עקרון ואבדו שׁארית פלשׁתים אמר אדני יהוה.

דניאל יא
טז ויעשׂ הבא אליו כרצונו ואין עומד לפניו ויעמד בארץ-הצבי וכלה בידו.
_new_ הוספת תגובה



כָּל הַכָּבוֹד עַל הַיִּידִישׁ
אריה פרלמן (יום חמישי, 20/01/2005 שעה 21:42)
בתשובה ליהודי מארץ ישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לְהַבָּא נָא לְתַרְגֵּם.

אִם עָלַי לִבְחֹר בֵּין מָוֶת בִּשְׂדֵרוֹת לְבֵין מָוֶת בְּעַזָּה - אֲנִי בּוֹחֵר בַּמָּוֶת בְּעַזָּה.

אַכְזָרִי - נָכוֹן; אֲבָל חַד-מַשְׁמָעִי.

מִבְּחִינָתִי עָדִיף שֶׁלֹּא יִהְיֶה מָוֶת לֹא פֹּה וְלֹא שָׁם. אֲבָל לְצַעֲרִי לֹא נִסְתַּיֵּעַ בְּיָדֵינוּ בַּדּוֹרוֹת הָאַחֲרוֹנִים.

זֶה מַה יֵשׁ.
_new_ הוספת תגובה



אלי מויאל.
הצבי מארץ הצבי. (יום חמישי, 20/01/2005 שעה 23:30) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב הפלגתם,אחי יורדי הים, ללב האוקינוס, והשארתם מאחור את אלי מויאל.אנא חזרו לנמל ותחליטו מה לעשות עם אלי מויאל שרוצה לברוח מכל הבאלגאן כאן במדינה.עזרו לו. העלו אותו על אחד הסיפונים והפליגו איתו. הוא כבר יאמר לכם מה היעד שלו.
_new_ הוספת תגובה



אתה נשמע לי ברחן כפייתי....
שקדן (יום שני, 24/01/2005 שעה 15:45)
בתשובה להצבי מארץ הצבי.
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כדרך הצבאים העטים על צביותיהם באביב.....
_new_ הוספת תגובה



לשקדן
הצבי מארץ הצבי. (יום שלישי, 25/01/2005 שעה 0:19)
בתשובה לשקדן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מוטב :כדרך הצבי בצביה( כמו ''דרך גבר בעלמה'' צבי לא עט,זה עיט שעט.ומדוע רק באביב? בכל אופן מוטב ככה מאשר ה''צבי על במותיך חלל''.מה עם מויאל,אחרי ישיבת הממשלה? הוא נשאר?
_new_ הוספת תגובה



לשקדן
עמיס (יום שלישי, 25/01/2005 שעה 7:25)
בתשובה להצבי מארץ הצבי.
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז אתה שוב בורח תחת התפתלויות שווא.....
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי