|
פיל סגול / טור אישי | |||||
מיכאל שרון ז''ל (שבת, 08/02/2003 שעה 6:35) | |||||
הצגת המאמר בלבד |
טור לא ברור. מה כאן הפואנטה ? | |||
|
|||
בליל המלל אינו קשור בתוואי חשיבתי מסויים. איני מצליח למצוא קשר נסיבתי או אינטרקומבינטורי בין הסעיפים. הלמיכאל פתרונים? | |||
_new_ |
לאוסטר: איני מתעסק עם השתלחויות לא מנומקות | |||
|
|||
מצד כותבים אנונימיים, הן כאלה המשתלחים אישית והן כאלה המשתלחים במאמר - וזאת בלי הנמקה, או אף כאשר יש מצג של ''הנמקה'' (אך מצג שהינו חסר סבירות). | |||
_new_ |
שרון, ברמה התאורטית הצעתך מבריקה, אך אתה מתעלם | |||
|
|||
משלושה מומנטים של כוח. הראשון: בצד שלנו יש ריבוי גופים ואינטרסים הסותרים ומבטלים זה את זה ואנו זקוקים לשקול כוחות, שאולי שרון יכול לספק אותו על מנת להגיע למסלול ברור. השני - האינטרסים וחוסר הפשרה של הפלשתינאים ששיקוליהם כפופים גם לתפיסת העולם הערבי בכללו. השלישי - גישותיהם של גורמים בעולם הרחב כמו ארה''ב, אירופה ואחרים. כידוע לך - במטריצת רבת משתנים , קשה להגיע לפתרון אחד מה עוד שהנתונים משתנים באופן דינמי. | |||
_new_ |
ראובן: אתחיל מגורם הכוח השלישי שאתה מציין: | |||
|
|||
ארה''ב אירופה ויפן (שהיא צרכנית רצינית של נפט מזרח תיכוני) חותרים להסדר שיקטין אפשרות עליית הגורמים הפונדמנטליסטים באיזור. עלינו לנצל זאת כמנוף לפתרון יזום מצידנו (בפרט בעיית הפליטים), וזאת בניגוד להגררות על ידי גורמים בינלאומיים שסבלנותם מתקצרת והולכת. מדינות ערב: גם גורמים איזוריים במעגל הפנימי יותר של הסכסוך, כגון מוברק ועבדאללה וחוגים כלכליים רבי כוח במצריים, סעודייה וכד' מעונינים בפתרון הבעייה הפלשתינאית, ושיכוך האפשרות לפונדמנטליזם. אין עלינו להוסיף קיסמים לבערת הילכי רוחות אנטי ישראלים אצל האליטות האינטלקטואליות והחברתיות בעולם הערבי, אלה דווקא לחתור, שוב, ליישוב בעיית הפליטים מתוך תנופה אנושית. שכן בקרב האליטות הערביות שכיחה תפיסתנו כאנשים רעים במיוחד, שרשעתם משמיטה לגישתם את צדקת קיומנו באיזור, ואין לזלזל בעוצמתה של גישה זאת. אשר לחברה הישראלית, דיברתי על פתרונות, מעבר לקונסטלציה פוליטית ואישיות כזו או אחרת בראש הרשות המבצעת. אבל אכן, יתכן אולי שלהוליך מהלכים מאז'וריים במישורים המדיני, הכלכלי והחברתי נידרשת סמכות נרחבת יותר לראש הרשות המבצעת, בדומה לנשיא הצרפתי או נשיא ארה''ב. | |||
_new_ |
למה בעצם יש ללמוד מתמטיקה ומדעים? | |||
|
|||
מי בכלל זוכר אפילו חצי מילה מהקשקושים של המורים לאלגברה וגיאומטריה? מי מאתנו בכלל הבין, שלא לומר זוכר, את השעות האיומות של לימודי פיזיקה או כימיה, למה בכלל היה עלינו לעבור את הסבל הזה? מי בחייו מאז בית הספר שוחח אי פעם , או השתמש אי פעם בנוסחה הריבועית לפתרון משואות או כיוצא באלו? למה לא למדו את כולנו הרבה יותר ספרות, תנך או היסטוריה? למה כולם טוחנים את הקלישאה בדבר חשיבותם של לימודי המתמטיקה והפיזיקה בעוד שרק 10 אחוז מאתנו מסוגלים או רוצים בכלל לעסוק בדברים הללו. כל כך שמחתי לראות שישראל ירדה בדירוג העולמי בתחרות המתמטיקה לילדים, תנו לסינגפורים להתעסק בזה ותנו לנו להנות מהחיים. | |||
_new_ |
מי שזוכר: ישראל הפכה למדינת פריעה-עתירת- | |||
|
|||
-לגיטימציה. החינוך למתימטיקה ומדעים דרוש על מנת לתת כלי חשיבה לאוכלוסיה, ולשחרר את רובנו משלטון הפריעה והביזה. ישראל הפכה למדינה של מה שניתן לכנות ''עבריינות ופריעה עתירות-לגיטימציה''. דהיינו שהפריעה והעבריינות, חלקן מצד אנשים וגורמים המשולבים באופן כזה או אחר בממסד (או בפריפרייה שלו) וחלקן בחסות גורמים בממסד, מתנהלת תוך מצגי לגיטימציה מובלטים. כל המדבר בטון דיבור ''צודק'' מצליח לעשוק אחרים; לשבש את התנועה בכביש (תוך נסיעה ''איטית וצודקת'': בארה''ב היו קודם כל מורידים פורע-תנועה בעל חזות לגיטימית כזאת לצידי הכביש, אומרים לו לפסק את רגליו ולשטוח ידיו על מכסה המנוע, והיו עורכים לו בדיקת שכרות); להשיג דברים במרמה, להשיג רמת חיים גבוהה על חשבון עושק משלם המיסים ועוד ועוד. עבריינות בעלת חזות לגיטימית כזאת לא מתאפשרת בסביבה בה האוכלוסיה מצויידת בכלי מחשבה אפקטיביים ואמונה על מאמץ מחשבתי רב שלבי כדרך ליצרנות. | |||
_new_ |
אז למה לא ללמוד פילוסופיה? | |||
|
|||
למה דווקא אלגברה? האם אין בפילוסופיה כלי חזק יותר נגד כל הרעות המשונות שאתה מביא לנו כאן כדוגמה? | |||
_new_ |
מי שזוכר: אכן רעיון מעולה. החינוך התיכוני בצרפת | |||
|
|||
למשל, מבוסס על לימודי הפילוסופיה, תוך דגש על המתודה הקרטזיאנית לתקיפת בעיות (שהוצבה על ידי הפילוסוף בן המאה ה- 17 , רנה דקרט בספרו Discourse de la methode). כך גם בגרמניה. בישראל מאידך המורים לפילוסופיה בתיכון, חרף הפופולריות שלהם, הינם לרוב גרועים וחסרי בהירות, בהעבירם פיסות מידע ו''דעות'' מושטחות (זה אומר כך, וזה אומר כך...) בגבב אקלקטי וחסר שיטתיות, תוך הזנחת המגמה לפיתוח מובנה ובהיר של טעונים וסיסטמות פילוסופיות והבנת הרציונל להם, תכופות תוך מלל עמום וחסר גיבוי אודות ''פתיחות'' ו''דיאלוג''. הפילוסופיה (מיוונית: ''אהבת החוכמה'') מבוססת בעיקרה על הלוגיקה ועל בניית מערכות טעוניות שיטתיות, תכופות רב-שלביות. בדומה לאלגברה, הרי שהלוגיקה הבסיסית (וכמובן המתקדמת, כדוגמת המערכות המודליות, של סאול קריפקה ויאקו הינטיקה) מוצבת כמערכת מוצרנת, כדוגמת הלוגיקה הבוליאנית או הלוגיקה של ברטנרד ראסל ווויטהד. | |||
_new_ |
אתה כל כך צודק | |||
|
|||
אכן אין סיבה ללמוד ולהשקיע את הזמן שמושקע היום בלימודי האלגברה, לטעמי לא רק פילוסופיה אלא מספר רב ככל האפשר של מקצועות צריכים ללמד על מנת לתת לתלמיד להכיר מיגוון רחב ככל האפשר של דרכי עתיד בשבילו ויכולות התפתחויות מגוונות ככל האפשר. אולם גם לימוד הספרות ההיסטוריה והתנך צריך להיות במינון נמוך יותר, יש ורצוי ללמד ממוזיקה אומנות, מכונאות ואו כל מקצוע נוסף שיוכל להעלות את רמת הסקרנות של התלמיד ואת הידע הכללי שלו בחיים, לאחר בית הספר יבחר התלמיד במה הוא רוצה להמשיך. | |||
_new_ |
רועי: עם ידע עובדים, ולכן חשובות המתודות, בצד הכשר | |||
|
|||
ה מודרכת לעבוד עם ידע: 1) במערכים הגיוניים ורציפים ולא: - מקוטעים, לא - אטומיסטיים - גיבוב פיסות מידע ללא שילובם - 2) זאת תוך: תאום הדדי של מערכי מידע. ************************** חשובות כאן חוויות השיא peak experiences של תהליך שינוע הידע האקטיבי - ********************* חוויה שיש לה אמנם צד אמוציונאלי, אך שהיא משקפת בעיקרה: נקודות המראה take off ********************** שהן נקודות צומת בהן הידע המתופעל - משולב למבנה לכיד ******************** אך באופן: שלכידותו אינה מונעת ראיית הפרטים המגוונים שבמכלול (בניגוד להוליזם הקורס למערך חד גוני המטשטש את הפרטים השונים). ראיית הכוללות (ההוליזם) מתוך קשב לגוון ולשונות - *********************************************** ראייה הוליסטית כזו, השונה מכל מה שמתארים כיום כ''הוליזם'' נקראת בספרי ''אינטגרציה הטרוגנית'' ******************** (בנבדל ממיזוג - fusion הומוגני) ראה קישורים בנושא: קישורים: עם ידע עובדים: http://www.haayal.co.il/reply.php3?id=800&rep=46974&... למידה כחוויית נסיקה בצמתות אינטגרציה: http://www.haayal.co.il/reply.php3?id=800&rep=47062&... המורה כמדריך-אמן (מאסטר) מול גישת ''התלמיד יודע מעצמו'': http://www.haayal.co.il/reply.php3?id=800&rep=49211&... | |||
_new_ |
מיכאל אותנו אל נא תבלבל | |||
|
|||
מיכאל משתולל אותנו מנסה הוא לבלבל במקלדתו מחולל ודעות חבריו שולל האם יפסיק הוא.... | |||
_new_ |
צימרמן וההיפוכים.. מגמתי להביא בהירות וחדות ולהילח | |||
|
|||
ם בעמימות, המשרתת גורמים אפלים ותאבי ביזה. העמימות פוגעת במדינת ישראל ואזרחיה בצורה קשה ואנו משלמים עבורה מחיר כבד בכל המישורים. | |||
_new_ |
מיכאל, בעייתי היא שאינך עקבי בעמדותיך | |||
|
|||
כמו כן אינך אובייקטיבי ואתה נוהג לערב אמוציות מהולות בדעות קונספירטיביות משונות. לכך אני מתנגד נחרצות. | |||
_new_ |
יש להוריד ''הודעות'' עברייני -רשת | |||
|
|||
_new_ |
מ. שרון: מה לך כי תלין ? | |||
|
|||
כיצד אתה מסווג עברייני רשת? האם אלו הם הגולשים שהעזו לצאת נגד דעתך? גם אני חולק עליך בהרבה דברים, אזי גם אני עבריין רשת? אנא הבט במראה בטרם בואך לבקר עמיתים לפורום. | |||
_new_ |
לא מדובר באנשים היוצאים נגד דעות אלא כנגד גופו | |||
|
|||
של הכותב. אין שום הנמקה, אין שום דיון בדעות באופן עניני, אלא השמצת גופו של הכותב. סביר שכאשר יש לעיתים בעלי עניין, כספי, גזילת קניין אינטלקטואלי או כל עניין אחר שיש בו אינטרסים פליליים לכאורא, תהיה גם נכונות לשרבב ''הודעות'' שקריות המתיחסות לגופו של הכותב, באופן החסר עניין בדיון עצמו. אין מקום לתופעה הנמוכה בפורום של דיונים. | |||
_new_ |
לא שכנעת אותי. הפוסל במומו פוסל. | |||
|
|||
איני מוצא בתגובתו של צימרמן פגיעה לגופו של אדם. הוא מתנגד לדעותיך וזה לגיטימי לחלוטין. מי שיורד לגופו של אדם הוא אתה המסווג אותו כעבריין רשת ללא כל נימוק הגיוני. | |||
_new_ |
נאמר לי כי ''צימרמן'' הוא מתחזה רשת'' . ''האשמותיו'' | |||
|
|||
חסרות בסיס כלשהו. אפשרות פיגוע של אל-קאידה אינה ''תאוריית קונספירציה''. תאוריות קונספירציה ''ממציאות'' ומעוותות עובדות והינן דוגמטיות. מאידך המדע מנסה להסביר עובדות קיימות, לעיתים ניכשל בכך, זורק תאוריות אלה ומציג תאוריות עדיפות. | |||
_new_ |
מ.מ.ש מלבב | |||
|
|||
אני נהנית לקרוא אותך וגם קצת צוחקת. אהבתי את הביטוי ''נסיעה איטית צודקת''. אין ספק שחינוך חינוך חינוך זה ה--כ--ל אבל נניח שיום אחד יצליחו לבנות מערכת חינוך כזאת נהדרת ילמדו אלגברה ודקארט ולוגיקה והכל ומגיל אפס - אז מה? לא יהיו יותר אנשים רשעים? לא יהיה יותר שקר ופוליטיקה מזויפת ומרמה? לא יהיו יותר שאלות של טוב ורע? יהיה לנו עולם שהוא רק טוב? ובכלל. אפשר ''להתחיל מהתחלה''? קראת את 'השגיאה של סוקרטס' של בכלר בהארץ לפני חודש בערך? | |||
_new_ |
אנה: חינוך כמדביר כלבים שוטים, פאשיסטים ושאר | |||
|
|||
מטורפים, או אחוזי חמדנות ביזה פורעת למיניהם. כוונתי לכך שחינוך להגינות, רציונליות, בגרות שיכלית ושיקול דעת יוצר סביבה אנושית בה הפורע יענש ולא יתוגמל. רשות הרבים תהפוך אז לנישה בה ייובשו מקורות חיותם של עשבים שוטים הפועלים כנגד התפתחות האנושות, במקום שתספק להם את הריקבון בו הם עולים כפורחים. בנישה פורעת, הרי שנביחת הסתאבות המוחין של הכלב השוטה מהדהדת כ''צודקת''. בנישה נכונה - כלבים שוטים יקבלו בזמן, על דרך האנלוגייה, חיסון נגד כלבת ושחין, בטרם פגיעתם כנגד האנושות תהפוך לקשה. | |||
_new_ |
תמיד יהיו כלבים שוטים | |||
|
|||
מפני שתמיד יהיה רוע. הפאשיזם על כל גווניו! - דגש על כל גווניו - יחיה עוד הרבה הרבה שנים (כל עוד הלאומיות תפרח, והיא פורחת במקביל לתהליכי הגלובליזציה ואין בין שני אלה שום סתירה). הלאומיות והלאומנות משרתות את הרשעים במסווה של פטריוטיות מוסרנית. וכך האלה וכך הלאה. אין לזה סוף. חשוב נורא לזכור וחבל מאוד על הטעויות וההטעיות בעניין זה: החינוך משרת, ושירת, את הפאשיסטים ואת הנאצים ואת כל מי שרוצה להשתמש בו! הנאצים עשו זאת יפה מאוד עם ההיטלר-יוגנד; הפאשיזם באיטליה נסמך ופרח באמצעות מערכת החינוך (זוכר את הספר הלב?). זו טעות קשה ביותר לחשוב שהחינוך מדביר חוליים וכי הוא יכול לשמש כמין תרופת פלא כנגד משהו. החינוך הוא כלי. וכלי רב עוצמה. והרשעים יודעים להשתמש בו טוב מאוד. צריך רק לדעת לזהות טוב מי הם הרעים בסיפור הזה | |||
_new_ |
אנה: שטיפת מוח אינה חינוך נכון - אלה היפוכו. דהיינ | |||
|
|||
ו יצירת מצבי השאה קבוצתית, השאת מנהיג חריזמתי ולחץ קבוצתי. המכנה המשותף לכל אלה הינו זימון מצב קבוצתי בעל איפיונים מיוחדים שאין לו עם סיטואציית הלמידה החינוכית ולא כלום. סיטואצייה הלמידה הינה אינדיוידואלית, אולי יותר מכל דבר אחר - הפרט עומד בה בגופו, ושרוי עם עצמו ומחשבתו הערה ואיתם בלבד. זאת בנוכחות מדריך-אמן מורה כשהדבר נידרש, כגון מתלמדי האומנים שרכשו את אומנותם בתהליך נימשך של שינוע אקטיבי תחת הכשרת המאסטרים. בישראל, בה יש מסורת קולקטיביסטית חזקה, היא מתבטאת לעיתים ב''מוסד'' ההעתקה הקולקטיבית בבחינות... זוכרני זעזוע של מרצים אמריקנים, דווקא אנשי אשכולות פתוחים ביותר ובעלי רוח חופשית, זעזועם מההווייה הקבוצתית הישראלית הכבדה של הפיכת סצינת הלמידה לבמה קולקטיביסטית תוך מחיצת האינדיוידואל, בפרט המבריק והיצירתי (''מה הוא קופיץ?'') | |||
_new_ |
מצאתי מילה מקסימה בהודעה שלך | |||
|
|||
> חריזמתי. אני מסכימה איתך אבל זה לא משנה בכלל. יש מציאות. ויש פרשנויות. ומעט מאוד אנשים מבינים באמת מה פשר להתחנך ומה פשר חינוך. ויוצא וככה כבר מזמן יצא - החינוך הוא מכשיר בידי אנשים. יש ביטוי כזה - קרדום לחפור בו. אז חופרים וחופרים. נורא קשה ונורא מעט רוצים באמת ללמוד. ממש ללמוד. ובטח לא בשיטה הנהדרת הזאת שעבר זמנה - שיטת האמן. בכלל, נדמה לי שכבר כמעט ובלתי אפשרי ללמוד ככה. לאיזה פרופסור היום יש כוח ורצון כך ללמד. אפילו דוקטורנטים היום לא לומדים כך כמו שברהמס למד אצל שומאן וויטגנשטיין אצל ראסל. בכלל, רוב האנשים קרוב ל90 אחוז פשוט שטופים. המוחשלהם שטוף. המאה השטופה אנחנו. בעצם זה התחיל מזמן. עוד במדבר סיני, אז אחרי שקרעו את ים סוף. הכנסיה לא שטפה ת'ראש לכולם? ומה עם היהדות האורתודוקסית - לא שטפו? שטפו גם שטפו. עכשיו תור האיסלם לשטוף לכולם. והכנסיה בארצות הברית לא שוטפת? ומה בוש עושה לכולם? שוטף. בסך הכל צריך להעיף את הפסיכי הזה סאדם כמו שהוציאו לגימלאות את אידי אמין, ואיזה מלחמה הם מבשלים בשביל כל מיני אינטרסים מגעילים.. אוי | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |