|
מי שזוכר: ישראל הפכה למדינת פריעה-עתירת- | |||
|
|||
-לגיטימציה. החינוך למתימטיקה ומדעים דרוש על מנת לתת כלי חשיבה לאוכלוסיה, ולשחרר את רובנו משלטון הפריעה והביזה. ישראל הפכה למדינה של מה שניתן לכנות ''עבריינות ופריעה עתירות-לגיטימציה''. דהיינו שהפריעה והעבריינות, חלקן מצד אנשים וגורמים המשולבים באופן כזה או אחר בממסד (או בפריפרייה שלו) וחלקן בחסות גורמים בממסד, מתנהלת תוך מצגי לגיטימציה מובלטים. כל המדבר בטון דיבור ''צודק'' מצליח לעשוק אחרים; לשבש את התנועה בכביש (תוך נסיעה ''איטית וצודקת'': בארה''ב היו קודם כל מורידים פורע-תנועה בעל חזות לגיטימית כזאת לצידי הכביש, אומרים לו לפסק את רגליו ולשטוח ידיו על מכסה המנוע, והיו עורכים לו בדיקת שכרות); להשיג דברים במרמה, להשיג רמת חיים גבוהה על חשבון עושק משלם המיסים ועוד ועוד. עבריינות בעלת חזות לגיטימית כזאת לא מתאפשרת בסביבה בה האוכלוסיה מצויידת בכלי מחשבה אפקטיביים ואמונה על מאמץ מחשבתי רב שלבי כדרך ליצרנות. | |||
_new_ |
אז למה לא ללמוד פילוסופיה? | |||
|
|||
למה דווקא אלגברה? האם אין בפילוסופיה כלי חזק יותר נגד כל הרעות המשונות שאתה מביא לנו כאן כדוגמה? | |||
_new_ |
מי שזוכר: אכן רעיון מעולה. החינוך התיכוני בצרפת | |||
|
|||
למשל, מבוסס על לימודי הפילוסופיה, תוך דגש על המתודה הקרטזיאנית לתקיפת בעיות (שהוצבה על ידי הפילוסוף בן המאה ה- 17 , רנה דקרט בספרו Discourse de la methode). כך גם בגרמניה. בישראל מאידך המורים לפילוסופיה בתיכון, חרף הפופולריות שלהם, הינם לרוב גרועים וחסרי בהירות, בהעבירם פיסות מידע ו''דעות'' מושטחות (זה אומר כך, וזה אומר כך...) בגבב אקלקטי וחסר שיטתיות, תוך הזנחת המגמה לפיתוח מובנה ובהיר של טעונים וסיסטמות פילוסופיות והבנת הרציונל להם, תכופות תוך מלל עמום וחסר גיבוי אודות ''פתיחות'' ו''דיאלוג''. הפילוסופיה (מיוונית: ''אהבת החוכמה'') מבוססת בעיקרה על הלוגיקה ועל בניית מערכות טעוניות שיטתיות, תכופות רב-שלביות. בדומה לאלגברה, הרי שהלוגיקה הבסיסית (וכמובן המתקדמת, כדוגמת המערכות המודליות, של סאול קריפקה ויאקו הינטיקה) מוצבת כמערכת מוצרנת, כדוגמת הלוגיקה הבוליאנית או הלוגיקה של ברטנרד ראסל ווויטהד. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |