|
אתה כל כך צודק | |||
|
|||
אכן אין סיבה ללמוד ולהשקיע את הזמן שמושקע היום בלימודי האלגברה, לטעמי לא רק פילוסופיה אלא מספר רב ככל האפשר של מקצועות צריכים ללמד על מנת לתת לתלמיד להכיר מיגוון רחב ככל האפשר של דרכי עתיד בשבילו ויכולות התפתחויות מגוונות ככל האפשר. אולם גם לימוד הספרות ההיסטוריה והתנך צריך להיות במינון נמוך יותר, יש ורצוי ללמד ממוזיקה אומנות, מכונאות ואו כל מקצוע נוסף שיוכל להעלות את רמת הסקרנות של התלמיד ואת הידע הכללי שלו בחיים, לאחר בית הספר יבחר התלמיד במה הוא רוצה להמשיך. | |||
_new_ |
רועי: עם ידע עובדים, ולכן חשובות המתודות, בצד הכשר | |||
|
|||
ה מודרכת לעבוד עם ידע: 1) במערכים הגיוניים ורציפים ולא: - מקוטעים, לא - אטומיסטיים - גיבוב פיסות מידע ללא שילובם - 2) זאת תוך: תאום הדדי של מערכי מידע. ************************** חשובות כאן חוויות השיא peak experiences של תהליך שינוע הידע האקטיבי - ********************* חוויה שיש לה אמנם צד אמוציונאלי, אך שהיא משקפת בעיקרה: נקודות המראה take off ********************** שהן נקודות צומת בהן הידע המתופעל - משולב למבנה לכיד ******************** אך באופן: שלכידותו אינה מונעת ראיית הפרטים המגוונים שבמכלול (בניגוד להוליזם הקורס למערך חד גוני המטשטש את הפרטים השונים). ראיית הכוללות (ההוליזם) מתוך קשב לגוון ולשונות - *********************************************** ראייה הוליסטית כזו, השונה מכל מה שמתארים כיום כ''הוליזם'' נקראת בספרי ''אינטגרציה הטרוגנית'' ******************** (בנבדל ממיזוג - fusion הומוגני) ראה קישורים בנושא: קישורים: עם ידע עובדים: http://www.haayal.co.il/reply.php3?id=800&rep=46974&... למידה כחוויית נסיקה בצמתות אינטגרציה: http://www.haayal.co.il/reply.php3?id=800&rep=47062&... המורה כמדריך-אמן (מאסטר) מול גישת ''התלמיד יודע מעצמו'': http://www.haayal.co.il/reply.php3?id=800&rep=49211&... | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |