|
על פרשת אדם ורטר | |||||
דוד סיון (יום רביעי, 05/02/2014 שעה 7:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
נראה שלשמאלנים נגמרה התחמושת.. | |||
|
|||
לא ברור לי מה הרעש ממכתב שכתבה תלמידה ימנית... ברור שהמכתב משקף את דעתה, ולא הייתה כותבת אותו אם לא היה לה צורך לכתוב אותו... הפיסקה האחרונה, אשר אומרת כי עמדת המורה לא צריכה להיות מחייבת, היא אמירה מוזרה... | |||
_new_ |
עדיין ברור | |||
|
|||
מכל מה שכתבת שאדם ורטה לא פעל כשורה. לתלמידה זכות לדעה פוליטית והיא טרם קיבלה את תפקיד השמירה על האיזון בדעות. לעומת זאת ממורה נדרש שיקול דעת רחב יותר מאשר מתלמידה. ואין ספק שהאדם הזה אינו ראוי להיות מורה בישראל. אולי ברמאללה. | |||
_new_ |
עדיין אתה כמובן טועה | |||
|
|||
זה שתלמידה אחת התלוננה לא אומר שתלונתה נכונה, שהיא מבוססות על עובדות אמת. ברור שחלק מהדברים שהיא כתבה אינם נכונים למרות שאלה היו בראש דאגתם של מנהלי רשת אורט. ברור גם שהמטרה של המכתב היתה פוליטית, וגם שתגובת בית הספר ורשת אורט היתה פוליטית. המנכ''ל הרשת, משנת 2002, עסק בפעילות פוליטית במקביל לעבודת הניהול. בנתיים העובדות הן המורה הזה ראוי ללמד בישראל וכך גם חושבים רבים מתלמידיו שיש ביניהם חסידי חה''כ מיכאל בן ארי. ראה למשל את התגובות למכתב בדף הפייסבוק של בן ארי... | |||
_new_ |
עדיין אתה כמובן טועה | |||
|
|||
ברור שחלק מהדברים שהוא אמר אינם נכונים למרות שאלה היו בראש דאגתו של ורטה . ברור גם שהמטרה של המורה היתה פוליטית, המורה עסק בפעילות פוליטית בהפגנות פרו-פלסטיניות . בנתיים העובדות הן כי המורה הזה לא ראוי ללמד בישראל . | |||
_new_ |
אתה, כהרגלך, טועה ומטעה | |||
|
|||
אין לך כל נתון שמעיד שמטרתו של המורה בכיתה היתה פוליטית. השתתפותו בהפגנות אינה אסמכתא לטענה בהקשר הזה אני שמח שהעובדות הן שמי שקובע החליט שאדם ורטה ראוי ללמד בישראל. ----- המכתב של התלמידה התמקד בטיעונים מהמגרש הפוליטי. כך גם היו בריאון אצל עודד בן עמי. גם הפרסומים מכיוון בית הספר והרשת הדגישו טיעונים פוליטיים. כנראה שגם השימוע הראשון לא היה תקין. מכאן שניסו להדיח מורה על בסיס דעותיו ולא על בסיס תיפקודו כמורה. | |||
_new_ |
אוף-תמיד השמאל מנצח | |||
|
|||
איכשהוא.בכל וויכוח,תמיד השמאל מנצח. פרשת אדם ורטה,פרשת זילבר,אופנהיימר ובנק לאומי.ההתנתקות.רצח רבין. אוסלו.בגץ.הסודאנים.ארגוני השמאל.כל ההפגנות וכל הטענות וכל הטוקבקים של הימין,לא מועילים. אפילו הבחירות לכנסת לא מועילות.תמיד השמאל מנצח!!! וזה נורא. | |||
_new_ |
כי הם משחקים את תפקידם כ'אידיוט השימושי' | |||
|
|||
בצורה מאורגנת ומחושבת. מורשת לנין. | |||
_new_ |
אוף-תמיד השמאל מנצח | |||
|
|||
טעות בידך. גם הפעם השמאל הפסיד כי בתמיכתו באדם ורטה הוא (השמאל) הציג את ערוותו ברבים בכך שהוא מזדהה עם אדם שמנאץ את צה''ל. זו הסיבה שבהגיע יום הבחירות כל ''נצחונות פירוס'' הללו הופכים לקולות אבודים. | |||
_new_ |
עדיין אתה כמובן טועה | |||
|
|||
הוא מתאים רק לרמאללה. זה פשע לתת לטיפוס נבזה כזה ללמד בישראל. | |||
_new_ |
עדיין אתה, ע., כמובן טועה | |||
|
|||
גם האלימות המילולית שלך לא מכובדת כלל! | |||
_new_ |
עדיין אתה, ע., כמובן טועה | |||
|
|||
זו השפה שיש לדבר עם עוכרי ישראל.איני מרגיש לא מכובד כאשר אני דובר אליהם בלשון זו. | |||
_new_ |
עדיין אתה, ע., כמובן צודק | |||
|
|||
מי שצועק 'ויוה פלסטינה' לא ראוי להיות מורה בישראל! המחתרת השמאלנית חדרה עמוק למערכות החינוך והמשפט והם מעיקים על המדינה. | |||
_new_ |
ראוי וגם ראוי | |||
|
|||
לשמש מורה לאזרחות ברמאללה. | |||
_new_ |
עדיין אתה, פאר, כמובן לא צודק | |||
|
|||
המחתרת הימנית מנסה לחדור לפרק את מערכת החינוך מערכיה ובכך היא מעיקה על המדינה. | |||
_new_ |
עדיין אתה, פאר, כמובן לא צודק | |||
|
|||
הלוואי והיית צודק הפעם !!!! אבל היה אחד מהמחתרת הימנית, ישראל שירן שמו, שחשב שהוא לא צריך לצטט את דף המסרים של משרד החינוך על מורשת רבין לפני תלמידיו, והוא הודח, בסיועה הצמוד של יולי תמיד עוד בעת שהיתה צרת לקליטת עלייה (ב-2001 לא היה שר חינוך, ולכן רוה''מ ברק החזיק בתיק, אבל ליולי היה צוואר תמיר שדחף את אפה לתוך ענייני החינוך לא לה). ועל מה יצא קיצפה של שרת הקליטה? הגיע לידיה כתב שכתב המורה ישראל שירן להתאחדות המורים, שבו אמר שיש להפריד בין לימוד רצח רבין אותו כל 'פאשיסט ימנמן וזב חוטם' צריך להוקיע, לבין הדרישה לחנך על משנתו של רבין בבית ספר ממלכתי ציבורי, אותה הוא שולל. וזה הרתיח את דמה של לוחמת חופש הדיעה והיא, שלא היתה קשורה כלל למערכת החינוך, יזמה ודחפה לפיטוריו. לאחר מכן, כשהיתה כבר שרת החינוך ב-2006, היא מנעה את חזרתו לעבודה בניגוד לפסיקת בית המשפט שזיכתה אותו ב-2004. אבל לעזאזל החוק והמשפט, כי מי שקובע אצלנו הם פטרוני השמאל המתקרבן. אז למה אתם צריכים חוקים? בשבוע שעבר בראיון בגל''צ יצאה יולי תמיר נגד הביקורת על ורטה, בטענה שיש לחנך לביקורת וחופש הביטוי וכו'. שאל אותה המראיין על פרשת שירן. והיא, במצח נחושה, בניגוד מוחלט לעובדות שהיא מכירה היטב, שהרי היא היתה המשיבה במשפטו, טענה שהוא הסית לרצח רבין, שדבריו הם הסתה, שהוא הטיף לכהניזם, שההשוואה היתה במקום אילו ורטה היה קורא לתלמידיו לצאת החוצה ולרצוח חיילי צה''ל. עד כדי כך היא העיזה לשקר ולהסית! דרך אגב, אדם ורטה נתפס לא אחת כאומר שצה''ל הוא צבא לא מוסרי. הוא לא אמר שישנם מקרים בהם התנהגו חיילי צה''ל לא-מוסרית, אלא תבע קביעה כללית שצה''ל הוא צבא לא מוסרי. עוד שקר שורטה והתקשורת השמאלנית הצליחו לטשטש. אז תיגרע, מערכת החינוך נגועה בהרבה סוכני שמאל שמזנים אותה. | |||
_new_ |
עדיין אתה, פאר, כמובן לא צודק | |||
|
|||
א. העובדות מפרשת ורטר-סבח מעידות בברור שהמחתרת הימנית מנסה להדיח אנשים בגלל דעותיהם הפוליטיות ולא בגלל תפקודם. ב. בעניין ישראל שירן ידוע לי שהוא פוטר כי בתור סגן מנהל בית ספר הביע התנגדות לביצוע תוכנית הלימודים (http://www.inn.co.il/News/News.aspx/269610). זה בהחלט לא המקרה שמהווה דוגמה לפרשת ורטה. יותר מאוחר פסק בית המשפט שיש לפצותו על פיטוריו (http://www.inn.co.il/News/News.aspx/263130). ג. מעניין שאתה טוען שורטר ''נתפס'' ולא מביא כל אסמכתא. ד. גם אם טענותיך בדבר דעותיו של ורטר נכונות הן אינן עילה לפטרו. אז תירגע מערכת החינותך נגועה בסוכני ימין שמנסים להרוס אותה ולהפחיד מורים. | |||
_new_ |
כשמדברים על מחתרות ...... תבדוק קודם בביתך הפוליטי.. ... | |||
|
|||
כך חודרת ''הקרן החדשה לישראל'' אל תוך מערכת המשפט במשך שנים היא מימנה משפטנים כאשר אלה היו בתחילת דרכם. אחת מהם היא עו''ד דנה בריסקמן, שעכשיו היא מופיעה בשם המדינה בעתירות שמגישים הקרן ואנשיה ומה קורה כאשר גם השופט נמנה עם 'המשפחה הסודית'? עד כמה עמוקה התופעה, אם המנגנון המסוכן הזה עובד כבר 25 שנים? | |||
_new_ |
כשמדברים על מחתרות ...... תבדוק קודם בביתך הפוליטי.. ... | |||
|
|||
תבדוק את המערכת הימנית שמממנת משפטנים ותומכת בעבריינים. וכן את אותם בוגרים של אותה המערכת שהופכים לשופטים עם הזמן. טענות סרק. למיטב הבנתי אין חוק שאוסר על יצוג המדינה על פי דעות פוליטיות ועל פי מי שמימן את לימודיהם. אם יש לך בעיה 'תופעה עמוקה' תפנה לאותו יועץ המשפטי ולפרקליטי המדיה שאחראים על נציגיהם במשפטים. הרי | |||
_new_ |
כשמדברים על מחתרות ...... תבדוק קודם בביתך הפוליטי.. ... | |||
|
|||
על זה אני אומר לראשונה אי פעם - הלוואי והיית צודק! אבל אין לך תשובה לעניין זולת לגלגל עיניים ולשון !!!! | |||
_new_ |
אתה, פאר, ממשיך בטענות סרק!!!. | |||
|
|||
_new_ |
עדיין אתה, ע., כמובן טועה | |||
|
|||
זה לא מכובד להשתמש באלימות מילולית כפי שאתה עושה! | |||
_new_ |
עדיין אתה, ע., כמובן טועה | |||
|
|||
לגבי אדם ורטה זו מחמאה ולא אלימות. | |||
_new_ |
עדיין אתה, ע., כמובן טועה | |||
|
|||
זו אלימות מילולית ולכן לא מכובד להשתמש בה. | |||
_new_ |
מעניין אם יפרסמו כאן על ההפקרות בבתי-המשפט... | |||
|
|||
אמצעי התקשורת עוסקים רק בזבל... מה שבאמת חשוב לאזרח מעלימים.. | |||
_new_ |
העקר זה הציון... | |||
|
|||
מה שמעניין את התלמיד/ה בישראל.זה הציון.ובמיוחד ציוני הבגרות.לכן התלמיד עשוי לשתוק ו/או להסכים ו/או להתחנף למורה.אין כאן יחסים שווים.לכן ***אסור*** למורה להשמיע דיעות פוליטיות כלל! למה הדבר דומה? כשם שאסור למורה, לקיים יחסי-מין עם התלמידה.אותה הסיבה בדיוק. אצל אדם ורטה,זה לחומרה.הוא פגע והסית נגד צה''ל.הסתה לתלמידים רגע לפני גיוס. | |||
_new_ |
השמאלנים במאמץ מתמשך לכבוש את מערכת החינוך | |||
|
|||
כדי להיות בנקודת השפעה ו''לחנך'' את הנוער למרוד בציונות. אין הסבר לכל המאמצים בשני העשורים האחרונים להחדיר עוד ועוד מורים שעברו חינוך מחדש בכל מיני קמפוסים קיבוציים או פרטיים (נמרוד אלוני הוא סמן שמאלני של העולות האלה). זה די דומה למאמץ השמאלני של הכשרת משפטית באמריקה ע''י ''הקרן לישראל החדשה'', שנה עד שלוש שנים חינם על חשבון התורמים השמאלנים האנטי-ציונים, וכשהם חוזרים לארץ הם חודרים לפרקליטות המדינה, למשרדי ממשלה ועד לארגוני זכויות היתוש.התהליך הזה מתבצע כבר 25 שנים וכבר היום יש גרעין מסוכן של כמה מאות משפטנים שחדרו גם לחברות ציבוריות ולארגוני הנעת ההמונים של שתי''ל (הממומנת ע''י 'הקרן לישראלך החדשה''. אדם ורטה הוא עוד חייל ממושמע שצריך לחרוש את מוחות הינוקות ולזרוע במוחם שתי''לים חדשים אנטי ציוניים. הסיפור אינו ספיר סבח והתנהלותה, כי היא רק תלמידה, היא הקורבן, היא נייר הלקמוס שבלא-מודע הבינה שאדם ורטה הוא תולעת מסוכנת שתפקידה להרוס את הקוד המוסרי של התלמידים, כדי שיהיו פנויים לשאת את המחלה של ההיסטוריה החדשה והמתוקנת של ה'הסטוריונים החדשים'. זה אדם ורטה, שהטריד את ספיר סבח לא בפעם הראשונה. כבר בשנה שעברה הוא הבין שהיא אגוז קשה וזה העלה לו את הפיוזים עד שהוא תקף אותה מילולית ואיים עליה. השנה הוא הוא שמר ממנה מרחק אבל סנט בה מדי פעם בשיעור, כי היא הפריכה את קשקושיו. בשיעורי אזרחות אסור למורה להביע דיעות פוליטיות ואם הבנת שמותר, אז צריכים לתקן את החוק כדי שיהיה ברור לך שאסור. שהרי מה יתרון דעתו הפרטית של המורה בכל עניין פוליטי? אין שום יתרון ולהיפך, יש סכנה. כי מורה נחשב לאוטוריטה ויכולת השפעתו/ה גדולה באופן יחסי. ורק תחשוב מה יקרה אם יסתבר לך שרוב המורים/ות הם ימניים? אני בטוח שאז היית קופץ וקורא להפסיק ללמד פוליטיקה בשיעורי אזרחות. והיית צודק. כי בשיעורי אזרחות צריכים ללמד אזרחות ולא פוליטיקה. איך מלמדים אזרחות? כמו שמלמדים פילוסופיה, היסטוריה ומשפטים. מביאים את ההיסטוריה הפוליטית של המדינה, מציגים את המבנה הפוליטי, מגילת העצמאות, חוקי יסוד וחוקים לדוגמה. מלמדים על התנהלות הכנסת, מפלגות, בחירות ישירות ויחסיות, תקשורת ועיתונאות, הרשות השופטת, ודנים על מקרים אופייניים. חייבים להציג כל צד בויכוח בצורה אמינה ומלאה, אפשר להביא לשיעור פוליטקאים, שופטים, עיתונאים שהיו חלק מהסיפור. אבל מה בין כל זה לבין דעתו הפרטית של המורה? האי תלמידים לא באו ללמוד מה חושב המורה שלהם ולמי הוא מצביע ביום בחירות. המורה הוא לא יעד הלימוד, אלא המתווך בין התלמיד לבין חומר הלימוד. התר למורה להביע את דיעותיו פוליטיות בכל עניין, יסיטו את הלימודים מהעיקר אל מה שחושב המורה. מצד אחד הוא ישפיע פוליטית על תלמידיו בין אם הוא רוצה ובין אם לא, ומנגד הוא יעורר אנטגוניזם הדדי מול תלמידים שיחלקו עליו. הויכולח עלול להפוך במקום ויכוח ענייני לויכוח אישי ומשם הדרך קצרה למשבר אמון. וזה מה שקרה לאדם ורטה וספיר סבח שהפכו לשני גפרורים שהתחככו והציתו את המדורה. מטרות החוק שהבאת קטע ממנו הוא להגדיר ערכים שילוו את התלמידים אחרי שהם יגמרו ללמוד בתיכון והוא בכלל לא מכשיר את המורה להביע את דיעותיו הפרטיות. בודאי שהנחלת עקרונות שבהכרזה על הקמת מדינת ישראל ואת ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית (ולא 'מדינת כל אזרחיה'). חוק חינוך ממלכתי, סעיף 2, תשי''ג - 1953 מה הבעיה ללמוד את עקרונות הכרזת העצמאו בלי להביע דיעה פוליטית של המורה ו/או התלמידים? גם סעיף 2 לחוק החינוך הממלכתי, התשי''ג–1953, סעיפים קטנים (1), (2), (7) ו-(9). לא מתירים הבעת דיעה פוליטית פרטית של מורה/תלמיד. :נקודות המבט השונות הקיימות במערכת הפוליטית'' אין כוונתו לנקודות המבט הפוליטית של המורה אדם ורטה, אלא את מגוון הדיעות הפוליטיות בכל נושא מהשמאל הקיצוני ועד הימין הקיצוני. אפשר להביא את מוחמד ברכה וזהבה גלאון מהשמאל הקיצוני ואת בן ארי מהימין הקיצוני שיציגו את מצעם הפוליטי לפני התלמידים, ואם מחמן שי יתעקש אז אפשר לתת גם לו לגבר. זו כוונת חוק החינוך הממלכתי. דו''ח קרמניצר (התשנ''ו–1996) דווקא מכניס שינוי בחוק בשעה שהוא קובע: ''ראוי להבהיר כי מותר למורה לנקוט עמדה בנושא שנוי במחלוקת, ובלבד שאין הוא מקנה לעמדתו מעמד של עמדה מחייבת... ''. ההערה הזאת היא אנטי-חינוכית והיא לא מתקיימת בפועל, אלא אצל מספר קטן של מורים אידיאולוגיים דווקא מהצד השמאלני הקיצוני. אין דבר כזה שמורה מביע את דעתו והיא לא מחייבת, כי קשה להפריד בין ניתוח לוגי ואובייקטיבי של סוגייה פוליטית לבין הפתרון/ההצגה שלה. בעניינים כאלה גולשים בהכרח מן הדיעה אל העובדות. למשל, הצגת תבוסת הערבים במלחמת העצמאות כנכבה לערבים מקבלת בהכרח את הטענה שהערבים היו הצד התמים שהותקף על הציונים (כמו שהם מציגים את סיפורם ההיסטורי בספרי ההיסטוריה החדשה המומצאת שלהם). לכן הדרך הנכונה היא שהמורה יהיה מדריך ולא מטיף ! | |||
_new_ |
השמאלנים במאמץ מתמשך לכבוש את מערכת החינוך | |||
|
|||
לדעתך ''מטרות החוק [...] הוא להגדיר ערכים שילוו את התלמידים אחרי שהם יגמרו ללמוד בתיכון והוא בכלל לא מכשיר את המורה להביע את דיעותיו הפרטיות. בודאי שהנחלת עקרונות שבהכרזה על הקמת מדינת ישראל ואת ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית (ולא 'מדינת כל אזרחיה').'' אילו היית כותב על ערכי מדינת ישראל כמדינת היהודים וכמדינה דמוקרטית הייתי מסוגל להבין אותך, אך הביטוי ''מדינה יהודית דמוקרטית'' הוא אוקסימורון. מדינה יהודית דמוקרטית אינה שונה ממדינה ערבית המכריזה על עצמה שהיא מדינה מוסלמית דמוקרטית. דמוקרטית עבור מי? | |||
_new_ |
השמאלנים במאמץ מתמשך לכבוש את מערכת החינוך | |||
|
|||
מדינה יהודית ודמוקרטית היא מדינת היהודית הדמוקרטית, אם לא הבנת. למדינה עצמה אין דת, כי מדינה היא כלי, מכשיר לניהול האנשים החיים בגבולותיה. האמירה מדינה יהודית, כמופיעה במגילת העצמאות משמעה מדינת הלאום היהודי. להלן ציטוט מהמגילה: ''בשנת תרנ''ז (1897) נתכנס הקונגרס הציוני לקול קריאתו של הוגה חזון המדינה היהודית תיאודור הרצל והכריז על זכות העם היהודי לתקומה לאומית בארצו.'' וכמה פסקאות אחר כך: ''ב-29 בנובמבר 1947 קיבלה עצרת האומות המאוחדות החלטה המחייבת הקמת מדינה יהודית בארץ-ישראל; .... הכרה זו של האומות המאוחדות בזכות העם היהודי להקים את מדינתו אינה ניתנת להפקעה. '' המסמך מסביר היטב את משמעו של המונח 'מדינה יהודית' שהיא תקומה לאומית של העם היהודי בארצו. מאחר ש''יהודי/ת'' זה גם לאום וגם דת 'מדינה יהודית' היא מדינת העם היהודי, כמו שמדינה צרפתית היא מדינת העם הצרפתי. | |||
_new_ |
הימנים עסוקים בטיהור פוליטי | |||
|
|||
חוק החינוך הממלכתי מבהיר היטב שני דברים: א. מה על המורה ללמד. בין אלה כלולים ערכי הדמוקרטיה ומהותה של מגילת העצמאות. ב. מה מותר לו ומה אסור לו לעשות כמו למשל הכתוב בסעיף 19. סעיף א' שעוסקים בנושאים עליהם יש חילוקי דעות בחיי היום-יום. אין בחוק הזה איסור על מורים להביע דעות בנושאים פוליטיים. האיסורים על המורה מפורטים בחוזרי מנכ''ל. בשום מקום מאלה לא כתוב שלמורה אסור להביע דעות. בנושאים כמו אזרחות שעוסקים בערכים לא ניתן למנוע מורה מהבעת דעה. מה שכן ניתן זה לקבוע כמו שנקבע בחוזר מנכ''ל שנכנס לתוקף באפריל 2009: ''ראוי להבהיר כי מותר למורה לנקוט עמדה בנושא שנוי במחלוקת, ובלבד שאין הוא מקנה לעמדתו מעמד של עמדה מחייבת...'' לפי המידע שאני מכיר אדם ורטה לא עבר על הכללים האלה ולכן עילת הפיטורין היתה חסרת שחר. עוד בהקשר הזה אציין שלא טענת נכון שהצגתי קטע מחוק חינוך ממלכתי. | |||
_new_ |
הימנים עסוקים בטיהור פוליטי | |||
|
|||
ע''פ החוק תפקידו של המורה הוא לחנך וללמד את תלמידיו ולא להטיף להם את הפוליטיקה שלו. שיעורי אזרחות הם לא שיעורי פוליטיקה, אלא בין היתר שיעורים על הפוליטיקה. אבל לא על הפוליטיקה של המורה, אלא על הפוליטיקה של הפוליטיקאים. עוד בזמני נהגנו להזמין פוליטיקאים ידועים להציג את עמדותיהם הפוליטיות לפנינו בכיתות י''א וי''ב. זה היה ביוזמתנו, בידיעת ובהסכמת מנהל ביה''ס ובנוכחות המורה לאזרחות או להיסטוריה. בכל פאנל מתוך כמה בודדים, היו פוליטקאים מימין ומשאל ומהאמצע ולכל אחד ניתן זמן שווה להציג את עמדותיו בנושאים שנבחרו מראש, לפי לימודי האזרחות, ואחר כך היו כמה סבבים של שאלות ותשובות. המורה רק ניהל את המפגש, ואנחנו שאלנו. ותאמין לי שהיה חשוב לנו כתלמידים לדעת מה חושבים ועושים הפוליטיקאים, ובכלל לא היה איכפת לנו מה המורה חושב. תלמידים לא באים לביה''ס כדי לספוג את דעתו הפרטית של המורה. כדי לדעת כיצד פועלת הכנסת ומה תפקידם של חברי הכנסת, אני לא צריך לדעת מה חושב המורה שלי על בולשביזם. כדי להבין את הסוגייה המשפטית של החוק הצבאי כנגד אזרחים ערבים ירדנים/פלסטינים ביו''ש, אני לא צריך לדעת מה חושב המורה שלי על הכיבוש. וכו'. אין חוק שאוסר להביע עמדות פוליטיות כי אנחנו דמוקריה אמיתית. השאלה אינה חוקית אלא מקצועית. מה רוצה מורה ללמד את תלמידיו אם הוא יאמר להם ''ויוה פלסטין'' או ''שתי גדות לירדן'' ויאללה למלחמה? חוזר המנכ''ל 2009 אינו ראוי ועובדה היא שאין מורים שמנצלים ה''זכות'' הזאת, כי הם מבינים שמדובר בפח ובמוקש. כי מרגע שמורה לאזרחות יתחיל לומר על כל נושא מהי דעתו הפרטית הוא יסיט את התלמידים מנושאי הלימוד, ייפתח ויכוח מיותר ושולי, יתגלו מתחים בין המורים לבין חלק מהתלמידים והדבר יכול להוביל לאווירה עכורה ואנטי אקדמאית. ממש כמו שקרה לאדם ורטה. למה תלמידיו של ורטה צריכים לדעת מה דעתו על הכיבוש או על ישראל כמדינה ציונית? | |||
_new_ |
הימנים עסוקים בטיהור פוליטי | |||
|
|||
א. עובדות המקרה הן שורטר לא עסק בהטפה פוליטית. ב. כל הטענות שעלו כאן נגד ורטר עד לרגע זה מבוססות על מה שבעיניכם (אתה, ע. ואחרים) הן דעותיו הפוליטיות ולא על פעולותיו כמורה ברשת אורט. ג. טענתך כי ''אין מורים שמנצלים...'' חסרת ביסוס, במקרה הטוב. בקיצור כתבת עוד הודעה מלאה בפרטים לא רלוונטיים לפרשת ורטר-סבח. | |||
_new_ |
הימנים עסוקים בטיהור פוליטי | |||
|
|||
א,ב,ג, שלך פשוט לא רלוונטיים ..... | |||
_new_ |
הימנים עסוקים בטיהור פוליטי | |||
|
|||
א. עובדות המקרה הן שורטר לא עסק בהטפה פוליטית. ב. כל הטענות שעלו כאן נגד ורטר עד לרגע זה מבוססות על מה שבעיניכם (אתה, ע. ואחרים) הן דעותיו הפוליטיות ולא על פעולותיו כמורה ברשת אורט. ג. טענתך כי ''אין מורים שמנצלים...'' (תגובה 173084) חסרת ביסוס, במקרה הטוב. | |||
_new_ |
הימנים עסוקים בטיהור פוליטי | |||
|
|||
תמים היא הגדרה עדינה ביותר לדברים שאתה כותב. אך זה בסדר, כך אתה מסדר את המצפון שלך. | |||
_new_ |
הימנים עסוקים בטיהור פוליטי | |||
|
|||
הבעיה שלך שאין לך כל ביסוס לטענתך. וכמו שאתה מתבטא בהודעות אחרות ברור ממה נובעת הבעיה שלך. | |||
_new_ |
הימנים עסוקים בטיהור פוליטי | |||
|
|||
איני רואה שום צורך לבסס משהו בפרשה הזו. אני בטוח מאוד בדעותי. נראה לי שמי שאינו בטוח בדעותיו זה אתה כי כל הזמן אתה מחפש ביסוס מהגורן ומהיקב.העובדה היא שאינך משכנע בכך אף אחד. אני שמח שעברת לפסיכולוגיה ואתה כבר מנתח את בעיותיי. | |||
_new_ |
העיסוק בפסיכולוגיה היתה היוזמה שלך! | |||
|
|||
אני יודע שאתה בטוח בדעותיך. בנתיים לא הצגת ביסוס לדעתך וכעת אתה מודיע שאין לך צורך בכך. לכן בחרתי לבדוק את העובדות בעצמי. התוצאה היא העמדה שהבעתי במאמר ובדיונים. מסתבר שרוב הבלתי משוכנעים לא טרחו להתמודד עם טענות הביסוס (העובדות) שהצגתי כאן. מי שעבר לפסיכולוגיה ולניתוח בעיות זה אתה. קרא שוב את ההודעה הקודמת שלך. אם זה מפריע לך זו בעיה שלך. | |||
_new_ |
העיסוק בפסיכולוגיה היתה היוזמה שלך! | |||
|
|||
איני רואה צורך להציג. איני רואה צורך לשכנע אותך. העובדות שבדקת הן עניינך בלבד. מרוב התגובות על המאמר הזה אני למד שזה גם לא מעניין אחרים. אז שכנעת את עצמך. נהדר. | |||
_new_ |
העיסוק בפסיכולוגיה היתה היוזמה שלך! | |||
|
|||
הצרכים שלך הם עניינך בלבד. בכל מקרה הגישה שלך מעידה על בעייתך! | |||
_new_ |
למאמרו של דוד סיון | |||
|
|||
דוד סיון אינו מבחין בין דבריה של תלמידה, שהשפעתה מוגבלת מאד, וגם אינה עשויה לשמש בסיס להערכתו של אחר ומתן ציונים לו, או להחשב כחומר לימוד מחייב, לבין דבריו של מורה, מחנך כיתה, אשר בו מתקיימים היפוכם של דברים: הוא מציג את ''פתרון בית-הספר'', דבריו הם חלק מחומר הלימוד שעל התלמידים לזכור, וברגע שהמורה קבע עמדה הרי כל מי שינקוט עמדה שונה יכנס לעימות עם אותו מורה ועלול לסבול מהמעטת הערכתו דבר שצפוי כי יתבטא בציון. מעבר לכך סיון מתעלם מהחובה לציין עמדות שונות כמתחייב מחוזר המנכ''ל שהוא ציטט. אולם החמור בדברי מר ורטה היא שהוא משמיץ את צה''ל. שירתתי עשרות שנים בצה''ל, בסדיר ובמילואים, בשלום [היחסי] ובמלחמה. צה''ל הוא צבא מוסרי מאין כמוהו. תפקידו להגן, להרתיע ובעת הצורך גם להפעיל כח, כולל כח קטלני, בכדי להגן על המדינה ותושביה. כמו בכל גוף גדול, בו משרתים מאות אלפי אנשים, תמיד יהיו פה ושם חריגות. פה ושם יהיו חילוקי דעות לגבי צעד כזה או אחר. אך כאמור אין עוד צבא מוסרי כצה''ל. אין טעם להביא דוגמאות מצבאות אחרים, כוללצבאות ארה''ב, בריטניה וצרפת. אינני חושב שמי מצבאות אלה טיפח תופעות כמו ''הגדר הטובה'', או סייע לאזרחי ארץ אויבת כסיוע הניתן כיום לפצועים סוריים, שלא לדבר על סיוע לכלמדינה אשר אסון טבע פקד אותה. היו בזמנו ''זרמים'' בחינוך, וכל זרם ניסה לחנך את תלמידיו להשקפה כזו או אחרת. בשלב מסוים גובש הזרם הממלכתי , שלצדו הממלכתי-דתי, שחינכו לאותם ערכים, למעט בנושא הדת. לצדם התפתח הזרם החרדי אשר משתדל למנוע מתלמידיו להחשף לכל דעה שונה, שמא יקום וינטוש את עדרו, וזו כמדומני הסיבה העיקרית לחינוך שניתן שם שלא לשרת בצבא. במדינה שהשירות בצבאה הוא כורח שאין בלתו, ובעיקר בימים בהם נעשה סוף-סוף מאמץ להביא לגיוס החרדים חמורה מאד התבטאותו של אותו מר ורטה בגנות הצבא. מעשהו במפורש בלתי מוסרי כאשר הוא משמיץ את צבאה של אותה מדינה המשלמת את משכורתו ומאמינה כי בשיעוריו יחנך לפי עקרונותיה וצרכיה. יובהר: ורטה לא ביקר פעולה מסוימת אלא השמיץ את כלל הצבא, כמקשה אחת. על כן ראוי היה לקראו לסדר ולשקול את המשך העסקתו כמורה רוחני [הוא אינו מלמד שם מקצוע כמו נגרות, מסגרות או מתמטיקה, אלא הוא המחנך!]. הגיעו אלי דבריו של עיתונאי המספר על חינוכו בבית-הספר , ומוטב שאביא דברים מפי אומרם: . כך נסחפתי אחר הזרם השמאלני בתיכון (יורי ילון - עיתונאי בישראל היום 2/2/14) פרשת המורה אדם ורטה החזירה אותי אל שלהי שנות ה-80 של המאה הקודמת, אז נמניתי עם תלמידי התיכון שליד האוניברסיטה בירושלים, אחד מבתי הספר התיכון הטובים והנחשבים במדינה. כנער צעיר, שעדיין לא גיבש את השקפת עולמו, הושפעתי מהלך הרוח של בית הספר האליטיסטי, שטיפח מצוינות וחשיבה חופשית וליברלית, אבל דאג לייצר אווירה שבה הדעה הפוליטית הרווחת והמקובלת נוטה שמאלה באופן מובהק. הנהלת בית הספר וצוות המורים נתנו לתלמידים אפשרות לבטא את דעתם בכל נושא והעניקו במה נרחבת לערכים דוגמת הומניזם, סובלנות, וקבלת האחר, עד שמרבית התלמידים יישרו קו עם התפיסה הרווחת בין כותלי בית הספר ומפלגות השמאל זכו לתמיכה גורפת בקרב התלמידים. אני זוכר היטב את שני התלמידים בכיתתי שהביעו דעות הנחשבות ימניות ואשר הפכו, בעל כורחם, לנטע זר בקרב התלמידים, שהתחרו בהשמע השקפות שמאלניות קיצוניות גם כדי לרצות את המורים ואת ההנהלה. באותם ימים לא עמדתי על דעתי, נסחפתי אחר הזרם ושתיתי בצמא את דבריהם של הפוליטיקאים מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, שהובאו אל בית הספר כדי להשמיע את דעותיהם הנחרצות. הייתי כפתי מאמין והצבעתי בפעם הראשונה בחיי למפלגת שמאל. מאוחר יותר נחשפתי לראשונה אל כור ההיתוך של החברה הישראלית וזכיתי לשרת בחיל המודיעין. נדהמתי לגלות כי המציאות שונה לחלוטין מהדרך שבה ניסו לצייר לי אותה, בבועת התיכון שליד האוניברסיטה. ביצעתי תפקידם שונים ומסווגים, שלא אוכל לפרטם, אבל מה שאפשר לכתוב עליו, הוא מידת השנאה התהומית והמזוקקת של אויבינו כלפי ישראל ויהודים באשר הם, שאותה ראיתי במהלך שירותי הצבאי. רק אז הבנתי כי נעשה לי עוול בבית הספר התיכון, שהציג את אויבינו המרים כשיות תמימות, ועברתי תהלך של התפכחות. מטבע הדברים, דעותיי הפוליטיות השתנו מן הקצה אל הקצה. ברבות השנים הפכתי לאדם המזדהה עם תפיסת עולם, ולפיה ארץ ישראל שייכת לעם היהודי מדורי דורות. כיום חשוב לי לשמור על האינטרסים, על המסורת ועל המורשת של בני עמי, לחזק את צבא ההגנה לישראל ואת חייליו, ובעיקר להתגאות על כך שאני יהודי כדי שגם שלושת ילדיי יבינו כי דרכנו צודקת, מוסרית ונכונה. | |||
_new_ |
כהרגלך את לא קורא את המשמעות הנכונה | |||
|
|||
א. הטענה שלך כאילו ורטה לא נהג נכון בכיתה על ידי הצגת דעות לא מאוזנת, נמצאה לא נכונה. עובדה שבוטלו הפיטורין. אם היית מקשיב לקצת מההקלטה של השימוע היית מבין זאת. ב. דעותיו של מורה מחוץ לבית הספר לא רלוונטיות אם הן לא נכנסות לשיעור בצורה לא מאוזנת. זה נכון גם לגבי המנכ''ל של אורט שהתפקד למנהיגות יהודית ותרם כספים למתמודדים בבחירות המקדימות שם. | |||
_new_ |
כהרגלך את לא קורא את המשמעות הנכונה | |||
|
|||
העובדה שהפיטורים [היו פיטורים או רק דובר על זה?] אינה מכשירה את השרץ. [ד''ר סיון, תירגע, השרץ הם הדברים, לא אומרם, חלילה !] בראש אורט עמד בזמנו גיבור ישראל , תא''ל אביגדור קהלני. מה חבל שהוא לא הצליח כנראה להטמיע במורי הרשת את אהבת המדינה וצבאה הנאמן. ורטה השמיץ את הצבא באוזני הצעירים שאמורים תוך שנה או שתיים להתגייס אליו. זה עבר לו בקלות רבה מדי. איני חושב שהיה כורח לפטרו, אך בהחלט היה מקום לקראו לסדר ולראות אם הקריאה הועילה. מזמן איני מתפעל מאלו שיורקים לבאר ששתו ממנה, ועוד פחות - מאלו שעדיין גומעים ממנה מלוא משכורתם. לרבות אותם מרצים שמאלנים באוניברסיטאות, שיש ביניהם הקוראים לחרם על המוסדות המעסיקים אותם... מר סיון לא הצליח, כרגיל, להמנע מסניטה אישית, מילא. הכותבים ב''ארץ הצבי'' זקוקים לא לעור של צבי אלא לעור של פיל. אולם הוא לא התיחס לכל דברי. גם על כך: מילא. רק נקודה אחת: האם ורטה הציג את הדעה ההפוכה לדעתו ככתוב בחוזר שד''ר סיון ציטט? לפחות לזה היה עליו להתיחס. ב | |||
_new_ |
כהרגלך, אליעז, אתה לא קורא את המשמעות הנכונה | |||
|
|||
א. השרץ עליו אתה מדבר לא היה ולכן בוטלו הפיטורין. ב. לפי הידוע, כולל מההקלטות של השימוע ורטר לא השמיץ את צה''ל. ג. מר אליעז לא מצליח להמנע מסניטה אישית. אבל שוב מתלונן שנדמה לו שזה חלקו. מילא! ד. אם היית מקשיב להקלטות לא היית שואל את השאלה האחרונה. | |||
_new_ |
כהרגלך, אליעז, אתה לא קורא את המשמעות הנכונה | |||
|
|||
מי שרוצה מאמין לורטה . אני לא מאמין לו . | |||
_new_ |
כהרגלך, אליעז, אתה לא קורא את המשמעות הנכונה | |||
|
|||
זכותך להאמין במה שתרצה. אין זה אומר שהאמונה שלך נתמכת על ידי העובדות. | |||
_new_ |
כהרגלך, אליעז, אתה לא קורא את המשמעות הנכונה | |||
|
|||
מה שמכונה כאן ''עובדות'' הן דברים שנאמרו על ידי ורטה והתלמידה . זה אמר X וזו אמרה Y . למי להאמין ? זו השאלה . אתה בחרת להאמין לורטה . אני בחרתי לא להאמין לו . ברור כי לורטה שאינו רוצה שיפטרוהו יש אינטרס מובהק להגיד שלא אמר בכיתה כי צהל אינו מוסרי . | |||
_new_ |
יש עוד עובדות | |||
|
|||
א. מה שנאמר בשימוע על ידי המשתתפים הן עובדות נוספות. ב. מה שכתבו, או אמרו (או לא אמרו) תלמידים אחרים מהכיתה הן עוד עובדות. ג. המוטיבציה הפוליטית שהניעה את המתלוננת שהוצגה בראיון אצל עודד בן עמי, היא עוד עובדה. ד. המוטיבציה הפוליטית של מנכ''ל אורט גם היא חלק מהעובדות. מה שאמר וכתב שר החינוך גם הם חלק מהעובדות. נראה שהעובדות האלה אלה לא נכללות בשיקוליך. בניגוד לך שבחרת להאמין או לא, עמדתי מבוססת על כל העובדות האלה ואחרות שכבר עלו בדיון שאני מכיר. | |||
_new_ |
כהרגלך, אליעז, אתה לא קורא את המשמעות הנכונה | |||
|
|||
המפלגה הקטנטונת מאושרת שאינה חיה בארה''ב, בה מרשה התיקון הראשון לחוקה לאדם להביע את דעתו מבלי שיצטרך לחשוש מפיטורין או התקפות פיזיות. | |||
_new_ |
קובי גר, תפסיק למכור לאנשים כאן לוקשים על אמריקה | |||
|
|||
בטח לפני שאתה לומר את העניין. | |||
_new_ |
כהרגלך, אליעז, אתה לא קורא את המשמעות הנכונה | |||
|
|||
בארהב אם תוצג דיעה לא מאוזנת יהיו הדורשים לאזנה . והיא אכן תאוזן . זה לא קרה בכיתתו של ורטה . | |||
_new_ |
כהרגלך, אליעז, אתה לא קורא את המשמעות הנכונה | |||
|
|||
זה כן קרה בכיתה של ורטה. בכיתה של ורטה כן הוצגו דעות שונות והתנהל דיון. | |||
_new_ |
ישראל התקבלה אתמול לקבוצה JUSCANZ | |||
|
|||
אדם ורטה סבל כאבים כל הלילה . אגב ''יסורי ורטר הצעיר'' הוא ספר . אדם ורטה אינו ורטר . | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |