פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
''הפרוטוקולים (המשוכתבים) של זקָני טהראן''
צבי גיל (יום שלישי, 19/12/2006 שעה 9:42)


''הפרוטוקולים (המשוכתבים) של זקָני טהראן''

צבי גיל



המאמר מתפרסם בעת ובעונה אחת באתר המחבר זרקור.
הווירוס המגפתי שהגיע לאיראן באמצעות נשאים של גלוחי ראש, חובשי כאפיה ושטריימל – החממה שלו היא באירופה ובמדינות ערב. זהו נגע פתולוגי, בימין ובשמאל, בגלאביה, ברעלה ובג'ינס שניזון מן ''הפרוטוקולים (המפוברקים) של זקני ציון'' – אחד הפרסומים האנטי ישראליים הרעילים והיעילים הנפוצים כיום בעולם. העולם היהודי לא הפנים במידה מספקת את הזן הזה של אנטישמיות ולא נתן לה ביטוי תהודתי הולם בעולם. מזמן צריך היה לקדם את הרעיון של העמדתו לדין בינלאומי של אחמדינג'אד.
איך אתה יכול להסביר את הסתירה בין הקביעה הבלתי ניתנת לערעור ב''פרוטוקולים של זקני ציון'' שליהודים מיוחסת יכולת בלתי נדלית וחובקת עולם בשעה שהם לא הצליחו למנוע את השואה, כלומר: השמדת ששה מיליונים מעמם? שאלה גברת אחת את פרופסור ריצ'רד לאנדס מאוניברסיטת בוסטון. לאנדס הרצה במרכז למדינה ולחברה בירושלים, בנושא: ''תיאוריות של קונספירציה אנטישמית, הפרוטוקולים של זקני ציון, ומלחמות התרבות של המאה ה- 21''. פרופסור לאנדס השיב לה במשפט אחד: הם יגידו לך שהיהודים הם שיזמו את השואה כמנוף לקידום צרכיהם, כאמצעי להשפעתם בעולם.

כך, במשפט אחד, טמונה הליבה של המפלצת האנטישמית החדשה אשר זרועותיה שלוחות כמעט לכל מקום בעולם והזיקוקים שלה האירו באחרונה את שמי טהראן. אילו אחמדינג'אד היה במקום מן הסתם היה סותר את השאלה הזאת, בקובעו שהנה עוד נימוק שלא הייתה שואה וכי היהודים אכן המציאו אותה לצרכיהם.

בספרה השקר מסרב למות - מאה שנה לפרוטוקולים של זקני ציון (הוצאת ''דביר'' 2005), ציינה המחברת, השופטת בדימוס הדסה בן עיתו, את שנת 1905 כשנת המצאת העלילה. אולם למעשה, הבסיס למסמך האנטישמי הנפוץ ביותר בעולם הוא פרסום משנת 1856 של הסופר הצרפתי אז'ן סי (Eugene Seu). אז'ן סי מייחס את המזימה לישועים נגד האנושות. המסמך שימש מסה סטירית בצרפת, ובגלגול גרמני של הסופר הרמן גשדה (Herman Goedsche) מופיעה בו חבורה של רבנים שמתכנסים פעם במאה שנים בבית העלמין העתיק בפראג, כדי לחרוש מזימות מרושעות נגד העולם הנוצרי.

בראשית המאה ה-‏20, כשהוקם הפרלמנט הרוסי והכוחות הליברליים יצאו נגד המלוכה, יזמה המשטרה הרוסית החשאית את הפצת המסמך המסמל את הקנוניה היהודית כנגד כוחות החוק והסדר. כומר רוסי בשם סרגיי נילוס קבע חד משמעית שהפרוטוקולים מקשרים בקשר נסתר את הציונים נגד העמים שבקרבם הם יושבים. כשהדסה בן עיתו מתייחסת למאה שנים, הכוונה היא לאותה ''מזימה'', שהמציאה המשטרה החשאית הרוסית.

כריכה קלאסית
כריכה קלאסית
רוב הפגעים הרעים שאירעו באירופה מיוחסים לאותו ''קשר'' יהודי. בראשם – תבוסתה של גרמניה במלחמת העולם הראשונה. בחממה של תפיסה זו צמח אדולף היטלר. היום כבר לא צריך את היטלר לשיווק ''הפרוטוקולים של זקני ציון''. לתורה הזאת יש הרבה חסידים באירופה במדינות ערב ובעולם המוסלמי – בראש וראשונה באיראן החומייניסטית. הממשלות שם עומדות מאחורי הפרסומים ואף תומכות כספית בהוצאות לאור.

עד להקמת המדינה שימש המסמך כתב פלסתר נגד היהודים. מאז הקמת המדינה הוא משמש נשק, בעיקר כלפי מדינת ישראל. לעתים יש גם היבט ביזארי לפופולאריות של מסמך שטנה זה. כך למשל, משלחת של אישים יפניים שהגיעה לארץ בשנת 1960, ראתה לנכון להביא לארץ תרגום יפני של ''הפרוטוקולים של זקני ציון'', בהנחה שהדבר יחמיא למארחים הישראליים. שערו בנפשכם כמה היו נבוכים האורחים כאשר המארחים הסבירו להם את פשר המסמך.

השיחה עם פרופסור לאנדס, שהוזכרה בראשית המאמר, נסבה על שורשי ''הפרוטוקולים של זקני ציון''. בייסוד המסמך המזויף הזה מצויים הקשרים ההדוקים שבין צורות שונות של אמונה אפוקליפטית וקונספירציה בינלאומית אשר בה היהודים הם האלופים במשיכת חוטים אנטי נוצריים. תיאוריות אלה של הקונספירציות היודיאופוביות ככוח מניע נגד המשטרים, רובם אוטוריטאריים או טוטאליטריים, זכו לתחייה מחודשת במאה ה-‏21. אלא שהאנטישמיות החדשה היא באופן פרדוקסאלי מוצר שעטנז שבין הימין הדתי הקנאי, השמאל הרדיקאלי והעולם הערבי והמוסלמי. מין ברית בלתי קדושה נגד ישראל. לכל זה מצטרף חידוש נוסף, שבאמצעותו אפשר להפיץ את הרעל האנטי ישראלי: האינטרנט.


אנטישמיות בחסות האינטרנט

במאמר בשם ''שנאה סיברנטית ואנטישמיות'', פרסום שראה אור ב''מרכז הירושלמי למדינה ולחברה'', כותב מייקל וויין כי הגידול שחל במספר האתרים ומדורי הצ'טים באינטרנט, אשר מקדמים גזענות ואנטישמיות, הפך למוקד דאגה בקרב מדינות וארגונים בינלאומיים. אתרים אלה מאפשרים לקבוצות קיצוניות ואף לתנועות טרור לקדם את ענייניהם ולשמש במה לפרסום מסרים של שטנה כנגד היהודים בכלל ומדינת ישראל בפרט. עוד עולה מהמאמר כי מלבד שיווק התפיסות שלהם מעל דפי האינטרנט, הקבוצות הגזעניות מגדילות את החשיפה שלהן באמצעות פרסומים מודפסים במסגרות ענק בארה''ב. מנגד, במדינות אירופה הם מנועים מלעשות זאת, מחשש כי הפרסומים יגרמו להסתה גזענית ולאלימות. לא מעט חיכוכים משפטיים נוצרו בין ארה''ב למדינות אירופה בנושא זה.

המגפה הסיברנטית הזאת התפשטה למימדים כאלה שהובילו את מדינות אירופה והמערב לחוקק חוקים הקובעים כי הסתה באינטרנט מהווה מעשה פלילי. יחד עם זאת, הגורמים השליליים האלה עדיין מוצאים דרכים להפצת השנאה. גם ברוסיה, שבה קיימת אנטישמיות גלויה, הצהירו השלטונות כי בכוונתם להילחם בנושא הפצת השטנה באינטרנט.

באתר האינטרנט של העיתון 'גלובס' סיפר מעיין כהן, (ב-‏13.11.06) כי בסקר שנערך באתר stormfront, האתר האנטישמי הוותיק ביותר ברשת (שהוקם בשנת 1995) נשאלה השאלה: מי היה המנהיג הגדול ביותר במאה ה-‏20?. 50% מן הנסקרים השיבו: אדולף היטלר. בסקר אחר נשאלה השאלה: האם אתה נגד ישראל או נגד התמיכה האמריקנית בישראל? 52% מן המשתתפים הצביעו נגד התמיכה האמריקנית בישראל, 38% חשבו שלישראל אין בכלל זכות קיום ורק 6% מרוצים מן המצב הקיים.

לדברי אלי הכהן, עיתונאי ומנהל מכון נטוויז'יון לחקר האינטרנט, פועלים כיום ברחבי הרשת אלפי אתרי שנאה שהמגמות השולטות בהן הן שמאל רדיקלי, ימין רדיקלי, קיצונים מוסלמים, אנרכיסטים ומכחישי שואה. בהרצאה שנשא ביום עיון של האוניברסיטה הפתוחה בנושא שנאה דיגיטאלית גילה אלי הכהן כי מפעילי אתרי השטנה הללו משתמשים בכל האמצעים שעומדים לרשותם כדי לקדם את האג'נדה האנטי ישראלית. לדבריו, הם עושים זאת בהצלחה מקוממת.
את האתרים האלה אפשר למצוא במנועי החיפוש הפופולאריים בעולם כמו ''גוגל'', ''יאהו'' וכד'. באתר של הקבוצה ''ילדים למען היטלר'' אפשר למצוא ''הוכחות'' מצולמות לכך שלא הייתה שואה בכלל.

ד''ר בועז גנור, מומחה ללוחמה בטרור מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, כותב כי הג'יהאד הגלובאלי פונה לכל אותם מהגרים, דור שני באירופה, שמרגישים מנוכרים במדינות בהן הם חיים, ומעודד אותם להיות אקטיביים יותר. אקטיביזם פירושו לא רק פעילות בתוך אירופה אלא גם מחוצה לה.


האירופאים יושבים על הגדר

ריק ואן דאם (Rijk van Dam), המנהל האקזקוטיבי של הקואליציה האירופית למען ישראל, היה בעבר חבר הפרלמנט האירופי אשר ייצג מספר מפלגות נוצריות בהולנד. בשיחה עם ד''ר מנפרד גרסטפלד, חוקר נושא האנטישמיות, הוא תיאר את התמיכה האירופית בישראל באופן הבא:

כ-‏20% מחברי הפרלמנט האירופי הם ידידי ישראל, 20% הם פרו פלשתינאים מובהקים, 60% הנותרים יושבים על הגדר. זאת ועוד – בזמן שחלק מידידי ישראל נותנים ביטוי לעמדתם, הרוב שומרים על פרופיל נמוך. במילים אחרות: אין זה באופנה להיות פרו ישראלי גלוי.

לא מכבר פורסמה עצומה מטעם ארגון בינלאומי שנקרא: ''חברי האקדמיה למען שלום בין ישראל לפלשתין''. במסמך שפורסם ישנה ביקורת קשה כלפי ישראל וכן גינוי לצה''ל על כך שהוא מבצע הרג המוני ללא כל פרופורציה בתגובה לחטיפתו של חייל ישראלי. לחינם תחפש בעצומה מילה על הרג אזרחים ישראליים מירי קאסאמים או פעולות אחרות נגד אזרחים תמימים מצד ארגוני טרור פלשתינאים. ה''איזון'' בא לידי ביטוי, כביכול, בגינוי ''לכל סוג של אלימות נגד אזרחים.''

במסמך מסכם על ''מדיניות אירופה בעקבות מלחמת לבנון'' כותב ד''ר גרסטפלד:
קובעי המדיניות בישראל חייבים להבין שאירופאים רבים תמיד יתמכו בערבים, בין אם ידם על העליונה או על התחתונה, שכן הם מזמן איבדו את היכולת להבדיל בין פושעים לבין קורבנות, בין דמוקרטים לבין טרוריסטים. משום כך, גם במצבים של איום גדול לישראל, אירופה תישאר בדרך כלל ניטראלית.
גישה זו מאוד פסימית בכל הקשור באירופה וישראל. ד''ר גרסטפלד אמנם יכול להיות מוגדר כנמנה עם הימין האקדמי המתון בישראל, אך קביעתו ללא ספק מבוססת על נתונים בדוקים.

הנתונים לא נאספים רק באמצעות סקרים או מעקבים. הם כלולים גם בכרוניקה יומיומית שמתועדת בתקשורת. כאשר נשיא צרפת, ז'אק שיראק, מצהיר שקיימת אנטישמיות חריפה בארצו והוא עושה הכול כדי למגרה, הוא דובר אמת. אולם, כאשר אנטישמיות מן הסוג של ה''פרוטוקולים של זקני ציון'' מושרשת בחלקים בקרב הציבור, אזי גם הפסד של קבוצת 'סאן ג'רמיין' הפריסאית ל ''הפועל תל אביב'', גורמת להתפרעות אלימה של אוהדים צרפתיים. רבים מהם גלוחי ראש, משתתפי כנס טהראן, שקראו לעבר שחקני הפועל: ''יהודים מסריחים'', ''מוות ליהודים'', ''לה-פן לשלטון''.

נכון שגם אצלנו יכולים חוליגאנים מבין ה''אוהדים'' להשמיע דברי בלע כלפי שחקן ערבי, אבל זה לא יגיע לכלל מהומה אנטי יהודית או ערבית. מתברר שזו רק דוגמא אחת מיני רבות. על פי נתונים רשמיים (דניאל בן סימון – ''הארץ'' 28.11.2006), בחמש השנים שקדמו לאינתיפאדה השנייה נרשמו בצרפת 16 תקריות אנטישמיות, בעוד שבחמש השנים שלאחריה – 672. משרד הפנים הצרפתי מצא שהסיכוי של יהודי להיות קורבן לתקיפה גדול פי 44 מזה של מוסלמי או שחור.


הכיבוש כ''ערך מוסף'' לאנטישמיות

אין כל ספק כי הכיבוש הוא סוגיה כבדת משקל בקרב ציבור רחב באירופה ומחוצה לה, קהל שלא שייך לאנטישמים הכרוניים. אסור להתעלם מהיבט זה. בריאיון עם כתב הטלוויזיה בוושינגטון, ירון דקל, (''רואים עולם'' 16.12.2006) ציין נשיא ארה''ב בעבר ג'ימי קרטר כי הכיבוש דומה לאפרטהייד של דרום אפריקה. הריאיון נערך לרגל פרסום הספר של קרטר, פלסטין – שלום ולא אפרטהייד. זאת הגדרה מופרכת יש לומר. הוא הודה בריאיון שיש באזכור האפרטהייד אלמנט פרובוקטיבי, ואף פרסם מכתב התנצלות.

כמה מילים על ג'ימי קרטר. הוא בשום אופן איננו אנטי ישראלי. הוא הדגיש בשיחה עם דקל, את הצדק ההיסטורי שהוא ראה בהקמת מדינת ישראל. הוא פוליטיקאי בעל יושרה – דבר נדיר. אולי הוא נאיבי בעולמנו. אבל הוא יירשם בהיסטוריה כמי שהביא שלום בין ישראל למצרים ובכך הסיר את המצור המדיני והפיסי מצד שכנותיה של ישראל. הוא איננו ג'יימס בייקר. גם בייקר הוא לא אנטי ישראלי, אלא לפי תפיסתו פרו אמריקאי והשקפתו היא גם בעד ישראל לטווח הארוך. קרטר הוא גם אוניברסאליסט מובהק, וגם הומניסט.

כריכה מודרנית
כריכה מודרנית
עם זאת, הדיווחים על מצב הפלשתינאים ועל הרג חפים מפשע, גם אם הדבר קורה כחלק ממערכה ישראלית נגד הטרור, משפיעים על דעת הקהל בעולם. אנחנו כיהודים בכלל וכניצולי שואה בפרט חייבים להיות רגישים להיבט הזה. מה שניתן להסברה צריך להסביר ומה שניתן למנוע חייבים למנוע בכל דרך אפשרית. יחד עם זאת יש לקחת בחשבון שלא כל המותחים ביקורת על מדיניותה של ישראל בשטחים הם אנטישמיים או אנטי ישראליים.

די במקרים בודדים אך בולטים, אשר מתפרסמים בארץ ובחו''ל, כדי להעלות את להבות האנטי ישראליות והאנטישמיות. הדבר משמעותי עוד יותר בשעה שהממשלות באירופה נאבקות נגד תופעות של גזענות ואנטישמיות, בייחוד לאור השינוי שחל בהתייחסות האירופית לשורש הבעיה במזרח התיכון. עליית החמאס ברשות הפלשתינית, התקפות החיזבאללה בצפון והקטיושות בדרום החלישו את התמיכה בפלשתינאים בראש ובראשונה בארה''ב, אבל גם באירופה, שם קיימת בקרב הציבור יתר הבנה לעמדתה של ישראל.

מוקד חשוב אחר הוא הקמפוסים בארה''ב, בהם יש השפעה ניכרת לארגונים פלשתינאיים על רקע המתרחש בשטחים. ארגון הסטודנטים היהודיים ''הלל'' עשה רבות בתחום ההסברה ועשיית נפשות לישראל, אבל לנוכח אירועים חריגים, הם נתקלים בקשיים.
תהיה זאת טעות לחשוב שביקורת בישראל בנושא זכויות אדם משמשת רק את האנטישמים. הם לא זקוקים לזה. לעומת זאת הפרו ישראלים או אפילו הניטרליים רואים בכך תעודת כבוד לחברה הישראלית. כך למשל, בארגוני זכויות אדם ברכו על דבריו של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, שאמר לאחרונה כי מצב אכיפת החוק כלפי המתנחלים בשטחים הוא ירוד מאוד. בהודעה המצוטטת של ארגונים אלה נאמר: אנו מברכים על הודעתו של היועץ המשפטי שרשויות האכיפה כושלות לחלוטין בפעולתן נגד ישראלים הפוגעים בפלשתינאים וברכושם.

נטייה חיובית זאת היא, לדעתי ,מאד שבירה ורופפת, עדיין לא מושרשת, ואנו חייבים לטפח אותה. בהשוואה לקוראים הנאמנים של ''הפרוטוקולים של זקני ציון'', ושל ''הפרוטוקולים של זקָני טהראן'', אלה שקוראים את נאומו של מזוז ומשבחים אותו, הם, לצערנו, לא הרוב המכריע. בחזית הזאת הניצולים, כגורם ציבורי, חייבים להוביל. להם הזכות והחובה. העולם מכיר בשניהם.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


האנטישמיות היא מחלת נפש
צדק (יום שלישי, 19/12/2006 שעה 11:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל נסיון להסבירה בכלים היגיוניים לא יצלח.
כאשר אדם ''מפחד'' מאדם שלא ראה מעולם ואין לו מושג מיהו, הוא חולה נפש.
כאשר אדם הופך מישהו אחר למפלצת מאיימת ללא כל סיבה מיוחדת, הוא חולה נפש.
כל השאר,השנאה החולנית, השקרים, ועלילות הדם, נובעים מאותה מחלת נפש.

ל''כיבוש'' אין שום ערך מוסף, אפילו לא כקליפת השום !!
האנטישמי ימצא תירוץ אחר, לתירוצים יש מאגר אינסופי.
הוא שונא את היהודי כשהוא עשיר וגם כשהוא עני,
כשהוא מתבדל וכשהוא משתלב, כשהוא שותק וכשהוא מדבר.
ובלשון הבדיחה, כשיש לו סיגריה עם פילטר או כשיש לו סיגריה בלי פילטר.

הדבר היחיד הנתון בידינו הוא לנסות ולמנוע מיותר בני אדם מלחלות במחלה הזו,
ולתת אומץ לאלו החוששים מהאנטישמים.
רק שיש לנו בעיה קשה מאד. המחלה האנושה קיימת גם בשמאלנינו.
איך ילחמו באנטישמיות אלו הלוקים בה בעצמם ואינם מכירים במחלתם?
_new_ הוספת תגובה



אם כל היהודים היו כמוך
רמי נוי (יום שלישי, 19/12/2006 שעה 11:20)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאנטישמיות היתה סיבה מוצדקת
_new_ הוספת תגובה



אם כל היהודים היו כמוך
צדק (יום שלישי, 19/12/2006 שעה 11:36)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבריך הם חיזוק לדברי:
''רק שיש לנו בעיה קשה מאד. המחלה האנושה קיימת גם בשמאלנינו.
איך ילחמו באנטישמיות אלו הלוקים בה בעצמם ואינם מכירים במחלתם?''
_new_ הוספת תגובה



stormfront זה אתר נאצי
רמי נוי (יום שלישי, 19/12/2006 שעה 11:21) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה בדיוק הפלא ש50% מהגולשים בו רואים בהיטלר מנהיג דגול?
_new_ הוספת תגובה



התופעה המזעזעת ביותר של המאה ה 21
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 19/12/2006 שעה 19:11) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא הרניסאנס של האנטישמיות. אחרי תקופת רגיעה בעקבות השואה, בה אנטישמים שמרו על פרופיל נמוך, התופעה החלה חוזרת למרכז הבמה בצורות שונות ובעוצמה לא פחות מבעבר.

בהשאלה מ''כנר על הגג'', אפשר לאמר ש''להיות אנטישמי זה עדיין לא כבוד גדול, אבל זה כבר לא בושה''. לא ירחק היום וגם זה ישתנה.

מה שמבחיל במיוחד הוא ייחסם של יהודים, מרביתם ישראלים, הרואים באנטישמיות תופעה מוצדקת הנובעת מההתנהגות או מהמראה של היהודים. למשל יגאל תומרקין ''כשאני רואה את החרדים עם פאות והקפוטות, אני מבין את הנאצים'' (אני מצטט כאן מהזכרון, ואינני מתחייב על הדיוק). דוגמה אחרת כאן בפורום, רמי נוי הקובע ש''אילו כל היהודים היו כמו צדק לאנטישמיות היתה סיבה מוצדקת''.

אם זה מה שיש לנו בבית, פרי באושים של החשיבה השלום עכשווית, אין מה לבוא בטענות לזרים.
_new_ הוספת תגובה



התופעה המזעזעת ביותר של המאה ה 21
יובב (יום שלישי, 19/12/2006 שעה 21:12)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שרמי אמר היה הגיוני:
אם היה עם שכל כולו מורכב מאנשים בורים, מקובעים, מחרפים ומשתלחים, היה הגיוני לשנוא אותו.

כדי לומר שרמי מצדיק אנטישמיות אתה צריך להסיק שכל היהודים הם כאלה, מה שרמי בודאי לא טען (''*אם* כל היהודים...'').

רמי לא הצדיק אנטישמיות.
מאידך, אתה, בתרגיל ימני אופייני, נתת פירוש מוטעה לאמירה, ומייד השתמשת בו על מנת ללבות שנאה לפלג רעיוני נגדי.
אני חייב להגיד שאני די מאוכזב.
_new_ הוספת תגובה



כלל לא מקובל עלי
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 19/12/2006 שעה 22:18)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהגיוני לשנוא עם שכל כולו מורכב מאנשים בורים, מקובעים, מחרפים ומשתלחים.

שנאה זה פגם נפשי ואף פעם אין לה שום הצדקה. אם אתה חושב את מה שאתה חושב על ציבור מסויים אז אל תתחבר אליו, תתנתק ממנו תשמור על מרחק או כל דבר אחר שנראה לך. אבל לשנוא אותו בגלל זה? צריך להיות עם שכל דפוק בשביל לחשוב ככה.

אל תשכח שקביעתך אודות ''אנשים בורים, מקובעים, מחרפים ומשתלחים'' היא קביעה סובייקטיבית לחלוטין. זו הדעה שלך ושל תואמי החשיבה שלך על צדק (גם אני לא נמנה על מעריציו, אבל בעיני הוא פשוט מגוחך ולא אובייקט לשנאה). אחרים יכולים לחשוב אחרת. יש לא מעטים שחושבים בדיוק את אותו הדבר עליך ועל הציבור עליו אתה נמנה.

להשתמש בזה כהצדקה לשנאה זה חולני.

ישנה אימרה ידועה המיוחסת לברנרד שאו ''כל אישה המטיילת עם כלב היא זונה, ואם אין לה כלב, משמע שהשאירה אותו בבית''. על אותו משקל אפשר להתייחס להצדקה שאתה הבאת לאנטישמיות ''שנאתי מכוונת רק ליהודים שהם 'אנשים בורים, מקובעים, מחרפים ומשתלחים', אבל היהודים שאינם נראים או נשמעים כאלה הם רק מתחזים''. דרך אגב, זה בדיוק מה שהנאצים אמרו על יהודים שהיה להם שער בלונדיני ומראה ארי.

אתה ורמי בחברה טובה.
_new_ הוספת תגובה



כלל לא מקובל עלי
יובב (יום שלישי, 19/12/2006 שעה 23:05)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ושוב אתה מסובב את הדברים כדי להשתלח.
לא יאמן.
_new_ הוספת תגובה



מה אתה מתפלא?
דוד סיון (יום רביעי, 20/12/2006 שעה 0:10)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעיניו צדק, מטפח השנאה החולנית, הוא רק מגוחך ואותך ואת רמי הוא
משווה לגרועים שבאנשים. קרא שוב בתגובה 89661 מה שאני חושב על חוסר האיזון הזה.
_new_ הוספת תגובה



מדברים על החמור והוא מופיע
דוד סיון (יום רביעי, 20/12/2006 שעה 7:18)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מ.ש.ל: דברי האיש, צדק, לא שונים בהרבה מדברי
אחמדינג'אד (תגובה 89665)?
_new_ הוספת תגובה



כלל לא מקובל עלי
סתם אחד (יום רביעי, 27/12/2006 שעה 16:16)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא כאילו מסובב לך את הדברים כדי שתתחיל לראות אותם נכון.
_new_ הוספת תגובה



כלל לא מקובל עלי
דוד סיון (יום רביעי, 20/12/2006 שעה 0:02)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה לעשות אתה לא קורא את הדברים שצדק כותב נכון. מצד שני אתה מגנה את דבריו של רמי. קריאה לא נכונה של המציאות. הרי צדק מוצא מלא הצדקות לשנאה ולטיפוחה. הרי דברי שנאתו וחרפותיו מכוונים ליהודים שדעתם שונה משלו. זה כל חטאם.

מי שכמו צדק מפיץ דברי שטנה ושנאה על בסיס דימוי קבוצתי ותוויות שהוא בעצמו מייצר דומה מאד לאנשים שאת המתודה שלהם אתה מזכיר בפיסקה האחרונה שלך.

אם כדבריך ''להשתמש בזה כהצדקה לשנאה זה חולני'' אז דבריו חולניים ולא רק מגוחכים.

במה דברי השנאה והגידוף שלו שונים מדברים של האנטישמיים?
מדוע הוא אתה טוען שמדובר בגיחוך בלבד?
_new_ הוספת תגובה



דעה שונה משלו.....
צדק (יום רביעי, 20/12/2006 שעה 6:24)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דעת השמאלנים איננה דעה כלל. השמאלני הוא חסר דעת.

תמיכה ברוצחי יהודים איננה דעה. היא פשע שדינו מוות.
מסירת שטחי מולדת לאויב איננה דעה. היא עבירה שדינה מוות.
אנטישמיות איננה דעה. היא מחלת נפש.

אדם נורמלי שונא את מי שרוצה לרצוח אותו.
והשמאלני רוצה לרצוח אותי כי אני יהודי.
_new_ הוספת תגובה



כלל לא מקובל עלי
יובב (יום רביעי, 20/12/2006 שעה 9:20)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שנאה איננה פגם נפשי אלא רגש שלצערנו בנוי לתוך האופי האנושי.

תיאורי את צדק אינו סובייקטיבי - ניתן להדגים מדבריו את 'זכאותו' לכל ה'תארים'.

התסריט שהעלה רמי הוא היפותטי ''*אם* כל היהודים''
אין עם שמורכב מקשה אחת. כל אדם הוא אינדיבידואל.
לכן לא יכולה להיות הצדקה לשנאת עם שלם.
יש לשפוט התנהגות כל אדם לפי החלטותיו ומעשיו הבוגרים, לא לפי השתייכותו לעם.
_new_ הוספת תגובה



גם הגרמנים יכולים להדגים
צדק (יום רביעי, 20/12/2006 שעה 9:51)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנטישמים יכולים להדגים כל פשע העולה על רוחם. זהו תחום התמחותם.

אין שום היפותטיות במשפט ''אם כל היהודים'',
יש כאן הבנה מלאה למחלת הנפש האנטישמית.
מי שמוצא איזשהו תירוץ לאנטישמיות, הוא אנטישמי.
מי שמוצא איזשהו תירוץ להצדקת הרוצחים הערבים, הוא שותף מלא לרצח.

אין ''אימ-ים'', אין ''אוליים'' כאשר מדובר בחולים כמו אנטישמים ורוצחים ערבים.
כל גמגום, כל ''הסבר'' בנושאים כאלו הוא שותפות מלאה בפשע.
_new_ הוספת תגובה



השנאה היא רגש נפשי
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 20/12/2006 שעה 18:24)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו רגשות אחרים. זה הופך להיות פגם נפשי כאשר אתה נותן לשנאה להכתיב לך את צעדיך ואת התנהגותך.

''הטינופות שעטם זב כאן רעל, ארס , שנאה וטומאה, ששנאתם היוקדת לכל יהודי השונה מהם ולו במעט, שתיעובם היוקד למדינה השומרת יום יום על קיומם במחיר דמם הטהור של בנינו, שמחנכים את בניהם לחיים של המנעות מלשרת את הכלל, בעודם הם מגלגלים עיניים לשמים כחסידים. עכשיו הלכו להם החלאות הללו להתנחם בזרועות אלוהיהם, להשיח לבם לפניו על כי שוב שבחו והודו לשמו הקדוש במנת המלל היומית שלהם של זוהמה, טומאה, ארס ורפש מילולי''
נאום ה''גבר'' רמי נוי (פא''ץ, 24 בנובמבר, 2006)

''זכאות'' לאלו תארים ניתן להדגים מדבריו אלה של ידידנו רמי?

באופן אישי הדברים האלה מעוררים בי בחילה עמוקה (בדומה להתבטאויות דומות של עמוס עוז או יגאל תומרקין או אחרים בשמאל הנאור), אבל שנאה? בשום פנים לא.
ל''זכותו'' של צדק עומדת בורותו והעובדה שהוא חי עם מנטליות של ימי הביניים, ולכן אינני רואה בו יותר מאשר דמות מגוכחת. איזה תרוץ יש לרמי נוי (או לעמוס עוז לצורך העניין)? הרי הם אמורים לייצג קידמה ונאורות.
_new_ הוספת תגובה



גם אם תגיד מאה פעמים עמוס עוז
עמיש (יום רביעי, 20/12/2006 שעה 18:28)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני בספק אם הוא אמר או כתב דברים מסוג זה.
_new_ הוספת תגובה



מהו היעד של בר-ניר?
דוד סיון (יום רביעי, 20/12/2006 שעה 19:16)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השאלה בולטת כאשר הביטויים של רמי מעוררים בו כל
מיני טענות. ההקשר לדבריו של רמי חסר: דבריו של רמי הם תגובה לדברים, לא פחות חמורים, שכתבו כאן מכל מיני מזוהים ובלתי מזוהים. אחד מהבולטים שבהם, צדק (למשל תגובה 89665), אפילו זוכה מבר-ניר להגנת 'הבחילה והבורות'.

האם זו השאיפה למצוא תירוץ ''עבור'' כאלו המטפחים שנאה לפי זיהוי קבוצתי שמתאים להשקפת עולמו?
_new_ הוספת תגובה



מספיקה פעם אחת, עמיש
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 20/12/2006 שעה 19:51)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''כת משיחית, אטומה ואכזרית, כנופיית גנגסטרים חמושים, פושעים נגד האנושות, סדיסטים, פוגרומיסטים ורוצחים, שהגיחה מתוך פינה אפילה של היהדות... מתוך מרתפי ההתבהמות וסיאוב.... על מנת להשליט פולחן דמים צמא ומטורף''

התפרסם ב''ידיעות אחרונות'' ב 8 ביוני 1989, במאמר שנשא את הכותרת ''בשם החיים והשלום''. כותב המאמר? לא תאמין, קראו לו עמוס עוז. אולי יש עוד אחד?

כבר כתבתי לך בעבר את דעתי על האמונות שלך ועל הספקנות אותה אתה מביע בכל פעם שאתה צריך להתעמת (כמעט שיצא לי ''להתעמש'') עם עובדות שאינן עולות בקנה אחד עם התוכנה בה מילאו את ראשך בהכשרה הרעיונית אותה קבלת ב''שלום עכשיו''.

מה שניתן לאמר עליך זה ש''עמיש בחוסר אמונתו יחיה''.
_new_ הוספת תגובה



עם כל הכבוד
עמיש (יום רביעי, 20/12/2006 שעה 21:21)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מעדיף לקרא את המאמר השלם ולא את הציטוטים הללו.
וכידוע, הראש שלי ריק, לא מלאו אותו אף פעם.
_new_ הוספת תגובה



עמיש, שכחת להגיד
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 20/12/2006 שעה 23:19)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שזה ''אנאכרוניזם'' (אחרי ככלות הכל הדברים נאמרו לפני קרוב לעשרים שנה). מה קרה? החלטת לשנות את הטקטיקה?

יש לי הצעה עבורך: למה שלא תגיד ש''הדברים הוצאו מהקשרם''? או שאולי אתה מעדיף להשאיר מה שהוא לחכמולוגים אחרים.

לאומר (יותר נכון כותב) הדברים האלה לא מגיע שום כבוד. מגיע לו רק בוז ואולי גם יריקה בפנים כתוספת. הציטוט הוא מדוייק ולא הוצא משום הקשר. אני בטוח שבארכיון של ''ידיעות אחרונות'' תוכל למצוא את המאמר המלא. מסופקני אם אכן תעשה זאת , כי אתה יודע כמוני שהמאמר המלא לא יחדש לך כלום.
אתה תמיד תעדיף להתחזות כלא יודע כדי שתוכל להמשיך ולהביע ''כבוד'' לרוח הדברים ולאומרם.

אתה עקבי בנאמנותך לאימרה ש''הבורות היא ברכה'' (Ignorance is a Bliss).
_new_ הוספת תגובה



תגיד דוקטור
עמיש (יום רביעי, 20/12/2006 שעה 23:39)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש סיכוי שפעם תהיה רציני?
_new_ הוספת תגובה



אני תמיד רציני
ישראל בר-ניר (יום חמישי, 21/12/2006 שעה 0:09)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם כשאני מספר בדיחות. חבל שאי אפשר לאמר זאת עליך.
_new_ הוספת תגובה



אין סיכוי
דוד סיון (יום חמישי, 21/12/2006 שעה 1:05)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היורקים על המראה ששמים מול פניהם
(''מגיע לו רק בוז ואולי גם יריקה בפנים כתוספת''),
לא יודעים מה היא רצינות של דיון...

מי שיורק לבאר יורק גם על המראה...
_new_ הוספת תגובה



סוף סוף אמרת דבר אמת
צדק (יום חמישי, 21/12/2006 שעה 0:49)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''וכידוע, הראש שלי ריק, לא מלאו אותו אף פעם.''
_new_ הוספת תגובה



פרופ' גרשון שקד
צדק (יום חמישי, 21/12/2006 שעה 1:05)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''השמאל, מרוב תשוקה למצוא חן בעיני האירופים, איבד כל אמת מידה מוסרית, שלא לדבר על כל אמת מידה פטריוטית מינימלית'' (יולי 2006)

קבוצה של 100 מורים ותלמידים מישיבת ההסדר בשילה הגיעה בטיול יום-עצמאות לגולן, לקיבוץ חרוב, וביקשה רשות לאכול בצהריים על הדשא. אחד החברים התבטא: ''כל הצרות שיש לנו זה בגלל הדתיים. חבל שלא נשרפתם כולכם בשואה'' (ידיעות אחרונות, 15.5.2000).

Noam Chomsky:
In other words, being Antisemitic is a good thing. We should all wear this label with pride. In fact, we should all wear badges saying 'I'm an Antisemite - All decent people are

http://www.ziopedia.org/content/view/2113/1

''הם (המתנחלים) צריכים את דמה של עפרה מוזס, הם שותים אותו'' (דדי צוקר בהרצאה, יום לאחר הירצחה של עופרה מוזס)

''אל נלין על החרדים. הם בסך הכל ממלאים נאמנה אחרי התפקיד המוטל על היהודים בספרות האנטישמית . מנצלים את הגוי, סוחרים בדמו, וצוחקים מאחורי גבו. רק שהגויים הפעם זה אנחנו''
(טומי לפיד, במעריב)
_new_ הוספת תגובה



מה זה יעזור לנופף בציטוטים?
יובב (יום חמישי, 21/12/2006 שעה 9:21)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

והפוסל במומו...
_new_ הוספת תגובה



עוזר לך להכיר את עצמך
צדק (יום חמישי, 21/12/2006 שעה 9:56)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להכיר את המחנה ה''נאור'' אליו אתה שייך......
את המחנה הלא גזעני, לא אנטישמי, לא מסית לרצח....
_new_ הוספת תגובה



עוזר לך להכיר את עצמך
יובב (יום חמישי, 21/12/2006 שעה 10:16)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את עצמי אני מכיר, תודה..

לא כל האנשים והציטוטים שאתה מביא הם רלוונטים (בטח לא של איזה קיבוצניק ושל חומסקי שמייצגים רק את עצמם).

דבריהם של טומי ודדי אכן מגונים.

אבל קשוט עצמך.
_new_ הוספת תגובה



עוזר לך להכיר את עצמך
צדק (יום שישי, 22/12/2006 שעה 7:17)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לא מכיר את עצמך כראוי.
מי שמכיר את עצמו לא יכול להיות שמאלני.
הכרה עצמית דורשת יושר, מצרך שאיננו קיים בשמאל כלל.

הציטוטים הם תמיד רלוונטיים. ציטוטים פושעים כאלו הם לחק חוק במחנה השמאל.
יש מאות ציטוטים כאלו מאנשי שמאל בולטים, ולא ''קיבוצניקים''.
מידי פעם מובאים סדרות של ציטוטים כאלו.

אני מקושט וכל אנשי הימין מקושטים. העובדות מוכיחות.
שמאלנים מאיימים בהבאת ציטוטים דומים של אנשי ימין.
האיומים הם כמובן איומי סרק סרק סרק,
כי הם לא ימצאו אפילו ציטוט אחד דומה !!
_new_ הוספת תגובה



צדק השמאלני, במה שונים דבריך?
דוד סיון (יום חמישי, 21/12/2006 שעה 10:32)
בתשובה לצדק
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לא מפסיק להציג ציטוטים (מחוץ להקשרם) מדברים שאחרים כתבו או כותבים. רק
שאתה שוכח שדבריך לא שונים כלל. הנה דוגמה עדכנית אחת ממאות:

''דעת השמאלנים איננה דעה כלל. השמאלני הוא חסר דעת. תמיכה ברוצחי יהודים איננה דעה.
היא פשע שדינו מוות. מסירת שטחי מולדת לאויב איננה דעה. היא עבירה שדינה מוות. אנטישמיות
איננה דעה. היא מחלת נפש.

אדם נורמלי שונא את מי שרוצה לרצוח אותו. והשמאלני רוצה לרצוח אותי כי אני יהודי'' (תגובה 89665).

לפי דבריך, צדק, אין לך שום יתרון מוסרי על אף אחד מאותם אנשים
שציטוטים מדבריהם הצגת כאן.

כנראה שאינך מגיר את עצמך מספיק טוב. כדאי לך ללמוד
על עצמך ועל חטאיך לפני שאתה מזכיר את של אחרים.
אחד מהחטאים הללו משתמע מהציטוט.
_new_ הוספת תגובה



צדק השמאלני, במה שונים דבריך?
לוי (יום חמישי, 21/12/2006 שעה 17:38)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד לא מסכים אתך .
הציטוטים אותם מציג צדק הרבה יותר גרועים מאלו שאתה מביא בשם צדק .
שוב אותו תרגיל המאפין את המתווכח התלוש . מדוע אינך מתיחס למהות הדברים ? כי אינך יכול להצדיקם ?
_new_ הוספת תגובה



שוב אותו הקישקוש של לוי
דוד סיון (יום חמישי, 21/12/2006 שעה 18:13)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצידי שלא תסכים. ממילא לא היה סיכוי גדול שתסכים.

לגופו של עניין:

1. אם כבר היה לך איכפת לך שיצמדו לנושא הדיון, ''הפרוטוקולים של זקָני טהראן'', היית ודאי מעיר לצדק ולאחרים שהסיטו אותו. אבל אותך זה משום מה לא מעניין כלל. מה שמציק לך זה תגובות לעניין הדמגוגיה של צדק - ציטוטים מחוץ להקשרם.

2. ממש כמו בסיבוב הקודם אין לך זכויות יתר. רק כאשר תתייחס לגופו של עניין תהיה לך זכות לבקש לדרוש זאת מאחרים וגם אז לא אהיה חייב להענות לקישקושים שלך.

3. נכון אני לא מצדיק את דברי הבלע של צדק.
_new_ הוספת תגובה



שוב אותו הקישקוש של לוי
לוי (יום חמישי, 21/12/2006 שעה 18:26)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איני מבקש ומעולם לא בקשתי זכויות יתר .
אני בדעה שרבים מדבריך הם דברי בלע .
קטעים רבים מאוד מדברי צדק מתארים מציאות קיימת ואין בהם משום דברי בלע .
_new_ הוספת תגובה



שוב אותו הקישקוש של לוי
דוד סיון (יום חמישי, 21/12/2006 שעה 20:02)
בתשובה ללוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אין לך זכויות יתר אל תנסה לנהל את הדיון.
הדעה שלך על דברי הבלע והגידוף שלך ושל צדק
לא ממש מפתיעה...
_new_ הוספת תגובה



שוב אותו הקישקוש של לוי
לוי (יום חמישי, 21/12/2006 שעה 20:15)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא מבין מה אתה רוצה אני בסה''כ מציג את עמדתי ואת דעתי .
_new_ הוספת תגובה



השנאה היא רגש נפשי
יובב (יום חמישי, 21/12/2006 שעה 20:29)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בוא נעשה פה ניתוח מדוייק קטן של התאמת הדברים לדרך כתיבתם של צדק ואייזנמן:

טינופות - דבר נאצה
עטם זב רעל, ארס, שנאה - עובדתי
טומאה - נו, מילא
שנאתם יוקדת לכל יהודי השונה מהם ולו במעט - 'ולו במעט' - הגזמה, השאר נכון
תיעובם היוקד למדינה - עובדתי
השומרת יום יום על קיומם - עובדתי
במחיר דמם הטהור של בנינו - קצת ליריקה
שמחנכים את בניהם לחיים של המנעות מלשרת את הכלל - שירות צבאי הוא מקרה פרטי. הם יתגוננו בטענה של שירות לקהילה. נגיד שזה לא מדוייק.
בעוד הם מגלגלים עיניים לשמים כחסידים - לא ראיתי, אבל נניח
עכשיו הלכו להם החלאות האלה - דבר נאצה
להתנחם בזרועות אלוהיהם, וכו'... - תפילה נחשבת?
במנת המלל היומית שלהם של ... - התייחסתי למעלה

בסה''כ 2 נאצות, 2 אי דיוקים, כל השאר אמת.
הפתוס מוסיף קצת לרוח השלילית, אבל בסה''כ די מדוייק.
_new_ הוספת תגובה



על טעם וריח . . .
ישראל בר-ניר (יום שישי, 22/12/2006 שעה 0:32)
בתשובה ליובב
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואידך זיל גמור. מאחר ולדעתך דברים שנראים לך הם ''אמת'', אז כמו שאומרים באידיש, זיי מיר געזונט (אני מתנצל מראש - האידיש שלי מאוד מצומצמת וחלודה).

אתה פשוט מנסה לגרור את הדיון כדי לא לענות על הנושא (למדת מה שהוא מחכמולוגים אחרים כאן בפורום) הוויכוח בינינו איננו על הנכונות או אי הנכונות, הדיוק או אי הדיוק, הפאתוס או לא הפאתוס שב''נאום הגבר'' של רמי נוי.

הנושא היה ונשאר השנאה כפגם נפשי. כל מי שנותן לרגש השנאה לכוון את צעדיו ומעשיו, ואין זה משנה מה הסיבות שהוא משתמש בהן כדי להצדיק את זה, מה שהוא בסיסי דפוק אצלו בשכל.

על זה נמנעת מלענות בעבר וגם עכשיו אין לך תשובה.
_new_ הוספת תגובה



על טעם וריח . . .
יובב (יום שישי, 22/12/2006 שעה 15:49)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הייתי מודע לזה שזה הנושא, הרי אתה העלית את נאום הגבר.
לאמיתותם של הדברים ישנה חשיבות מכרעת.
להיות צודק אבל לא חכם עדיף בהרבה על לא להיות צודק...

שנאה היא רגש אנושי טבעי ואיננה פגם.
כמו כל רגש, היא עלולה לעיתים ובאופן זמני לתפוס שליטה ולהכווין מעשים מסויימים.
מסכים שאדם שרוב מעשיו מונעים משנאה הוא כנראה חולה נפש.
_new_ הוספת תגובה



הערת תיקון ושאלה בצידה
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 19/12/2006 שעה 23:08) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית לכותב במאמר מגיע יישר כוח. עבודה טובה המתארת יפה את המצב וכן את הרקע ההיסטורי.

בדבר אחד הכותב שוגה או אולי מגזים. ''ג'ימי קרטר יירשם בהיסטוריה כמי שהביא שלום בין ישראל למצריים''. זה מה שקרטר היה רוצה וזה גם המיתוס שבשמאל מנסים לטפח (זו ווריאציה על המונח ''יוזמת סאדאת'' כדי להימנע מלתת לבגין את הקרדיט). חלקו של ג'ימי קרטר בהשגת השלום בין ישראל ומצריים היה שולי, וגם זה רק בגלל שהתמזל מזלו והוא היה זה ששכן בבית הלבן כאשר בגין החליט לנקוט ביוזמת השלום ולהזמין את סאדאת לירושליים. עויינותו של קרטר לישראל היא שם דבר (זה לא חייב להיות תוצאה של אנטישמיות דווקא). ''פוליטיקאי בעל יושרה''? חכה לדיונים בבית המשפט על הפלגיאטים שבספרו. שאר המחמאות לקרטר במאמר --- חבל על הזמן (במובן הישן) להתייחס אליהן.

השאלה שלי לכותב מתייחסת לקריטריונים שהנחו אותו. לא מזמן (אינני זוכר את התאריך המדוייק), התפרסמה בארה''ב גירסא מודרנית של הפרוטוקולים של זקני ציון. המסמך שנשא את התואר ''השדולה הפרו ישראלית'' (The Israeli Lobby), היה כתוב בשפה האנגלית ומחבריו היו שני פרופסורים מכובדים, האחד מאוניברסיטת הרווארד והשני מאוניברסיטת שיקגו. המסמך (כ 80 עמודים של טקסט) התיימר להיות מחקר מדעי יסודי והוא יצא לאור בחסות במחלקה למדעי המדינה (School; of Government) של אוניברסיטת הרווארד. אורי אבנרי, באחד ממדוריו כאן בפורום, כתב עליו בהרחבה וחילק לו הרבה שבחים. התיזה הבסיסית של ה''מחקר'' הזה היתה שמדיניות ממשלת ארה ''ב וכל החלטותיה מוכתבות ע''י לובי התומך בישראל. מחברי המסמך לא היו בעלי זקנים פנאטיים עם מנטליות של ימי הביניים, ולא סוכנים חשאיים אנטישמיים של משטרת הצאר הרוסי. אלה היו פרופסורים מהשורה הראשונה של האקדמיה. המסמך נכתב בשפה תרבותית ללא שימוש בכינויי גנאי כל שהם או בביטויים מתלהמים. אבל הרעיון הבסיסי, שהעולם מתנהל ע''י איזו קבוצה מסתורית של היהודים הפועלת מאחורי הקלעים, עובר כחוט השני במסמך החדש, בדיוק כמו שזה היה במסמך המקורי מתחילת המאה העשרים. לא ראיתי בעבודה הנוכחית כל התייחסות, אפילו ברמז, למסמך הזה . האם זה נעשה במכוון? צריך להבין שהנזק הפוטנציאלי של המיסמך הזה, בגלל הקרקע ממנה הוא צמח, זהות המחברים, והצורה החיצונית היוצרת את הרושם שמדובר בחקר מדעי, גדול עשרות מונים מזה של המיסמך המקורי או מזה של הגירסא הפרסית.
_new_ הוספת תגובה



'כפיל' מ''מ סיון!!?
Israeli101 (יום שישי, 22/12/2006 שעה 9:33)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קרא את תגובותיו של סיון בימים האחרונים?
לא משתמע לך שזה לא אותו סיון מימים ימימה!?
כאילו 'כפיל' מ''מ סיון!!
_new_ הוספת תגובה



לא מובנת לי הרגישות שלכם לעניין הזה
חזי (יום שישי, 22/12/2006 שעה 11:17)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתם ממשיכים את המנטליות של היהודי הגלותי,
אשר חייב להיות מסכן כדי להמשיך ולהתקיים.

אני הייתי מתגאה בדוחו''ת מחמיאים אילו.
הרי בין כה וכה היהדות עומדת לשלוט על כל העולם בעוד פחות ממאתיים שנים...

נדמה לי שסיפרתי כאן את הבדיחה המהלכת על השחק פאול ניומן:
הוא התלונן כי היהודים שולטים בהוליבוד.

השדולה היהודית שלחה לו מייד מכתב דחוף, בזו הלשון:
''אם לא תחזור בכה מדבריכה, ותתנצל מייד,
לא יתנו לכה יותר לשחק באף סרט נוסף''...
_new_ הוספת תגובה



הכי מעניין זה מה שאין במאמר הזה
בועז מושקוביץ (שבת, 23/12/2006 שעה 13:16) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין במאמר הזה כל איזכור לאנטישמיות והכחשת השואה הנלמדות ברש''פ כחלק אינטגראלי של החינוך לעם, ילדי בית ספר ומבוגרים כאחד. הכותב, שהוא חלק מהציבור שתמך בהקמת רש''פ בוחן את אחמדינג'אד ואנטישמים מערביים, אבל לא האנטישמיות המשודרת ברש''פ על ידי כלי התקשורת על התדרים שנלקחו מ''קול ישראל''.
מאמר בנושא הזה:
תוכנית הלימודים מאת משרד החינוך הפלשתנאי כוללת מזה שנים רבות את ''הפרוטוקולים של זקני ציון'' כמסמך הרשמי, שהתקבל, על פי ספרי הלימוד שלהם, בקונגרס הציוני הראשון. את זה מר צבי גיל ''לא יודע'' ולא משמיעה קול מחאה.

החלק האחרון של המאמר מלמד, שתוכנית הפעולה של השמאל נגד האנטישמיות היא אותה התוכנית ישנה: לכתוב את ''הפרוטוקולים'' הישראלים שיאשימו את המתנחלים בהאשמות מפוברקות.
התוצאה הישנה-חדשה הצפויה מראש: עוד כמה מתנחלים יופללו והאנשים כמו צבי גיל שוב לא יבינו מדוע זה לא עוזר נגד האנטישמיות...
_new_ הוספת תגובה



מפנה לקטע מתוך הספר ''עתידה של הכחשה''
מר_מפנה (יום חמישי, 28/12/2006 שעה 16:23) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להלן קטע מתוך הספר ''עתידה של הכחשה'', מאת אלן פינקלקראוט:

_new_ הוספת תגובה



הגיע הזמן לתירגום
חזי מהרצליה (יום שישי, 05/01/2007 שעה 13:37) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמעתי הרבה על הפרוטוקולים של זיקני ציון.
מכיוון שזהו ספר משמעותי. שהשפיע רבות על גורלנו.
הגיע הזמן. לתרגם אותו לעיברית. כדי שנדע ונכיר.
דרוש להכיר בעיברית את הספרים האסורים :הפרוטוקולים, מיין קמפף, הקפיטל, וכו'.
_new_ הוספת תגובה



אם דרוש לך, לך לספריה
עמיש (שבת, 06/01/2007 שעה 13:58)
בתשובה לחזי מהרצליה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקפיטל תורגם כבר לפני עשרות שנים. איזה תהום של בורות וטפשות מביא אותך לשים אותו יחד עם מיין קאמפף והפרוטוקולים, רק אלוהים יודע.
וכמו כן, דומני כי ספרו של היטלר תורגם לעברית בזמן האחרון.
_new_ הוספת תגובה



תגובה לעמיש
חזי מהרצליה (יום שלישי, 16/01/2007 שעה 19:07)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דרוש לתרגם את הפרוטוקולים של זיקני ציון לעיברית.
זה העיקר וזו כוונתי. לפי דבריך -היא הנותנת :
הקפיטל של מרקס תורגם מזמן. ודרוש תירגום בשפה עיברית
עכשווית. ברור לי שיש הרבה מיתנגדים למרקסיזם-קומוניזם
וזאת כוונתי.
נכון שלא קראתי את הקפיטל של מרקס.למרות שראיתי את
הספר בסיפריה. מתוך פחד.זהו ספר של קומוניסטים.
_new_ הוספת תגובה



אתה טועה
עמיש (יום שלישי, 16/01/2007 שעה 19:16)
בתשובה לחזי מהרצליה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקפיטל הוא ספר לפילוסופים, לכלכלנים, להיסטוריונים ולסוציולוגים.
הקומוניסטים קוראים את ספרי הפרשנות שבאו אחריו.
אני מעריך כי תרגום לעברית עדכנית הוא מבצע יקר מדי ולא ברור אם הוא ממש בעדיפות.
לדעתי אין אדם שקרא את כולו חוץ אולי ממתרגמים.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי