פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
מהפכת הענישה
טל רבינוביץ' (שבת, 15/04/2006 שעה 8:01)


מהפכת הענישה

טל רבינוביץ'



גירסה דומה של המאמר פורסמה באתר BSH.

  1. על פי דין תורה, אדם שעבר עבירה ''ישלם'' את עונשו בהתאם למעשה האסור. למרבה הצער, במערכת המשפט שלנו הדברים מתנהלים אחרת...
    גישת בתי המשפט כלפי עבריינים היא גישה המתחשבת ברקע, בעבר, באופי ובעתיד. על ידי כך נותנת כוח רב בידיים זרות ובעלות אינטרסים ''מגוונים'' כגון: פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים, מליצי יושר, עדי אופי, קרובים של בוזגלו, קרובים של בוזגלוביץ' וכו'... למעשה, כל אלה גם יחד הם שיכריעו בסופו של דבר את גזר הדין לאחר שהשפעתם על בית המשפט תהיה מכרעת.

  2. התוצאה היא שאנו רואים מדי יום פסקי דין מגוחכים, החלטות שיפוטיות מקוממות וחגיגת פשע ברחובות, בערים ובראשי חוצות.

  3. ההשלכות של תוצאות אלה הן איבוד אמון הציבור במערכת עשיית הצדק ושמירת שלטון החוק – אבדן האמון בבתי המשפט ובפרנסיו.
עד כה הבאתי את עיקרי מאמרי הקודם: שנים ישלם.

במאמר זה אציע פתרון אשר מחייב רה-ארגון בתוך בתי הכלא, חשיבה שונה ומחודשת, חוקים ותקנות חדשים, מנגנונים חדשים, תקציבים... בקיצור ניתן לומר כי הוא רעיון ''מהפכני'', ואין כמו דוגמא להמחשת עיקריו:

במקום שבתי המשפט יגזרו את עונשו של פושע פלוני על פי עדי אופי, מליצי יושר, צבע הצווארון, שם המשפחה, מצבו המשפחתי, הרקע האישי וקשריו הפוליטיים/כלכליים... שיקולים המהווים רעש רקע לעבירה שבוצעה, רעש שמאפיל על העבירה ועל חומרתה... יניחו בתי המשפט לכל השיקולים (הזרים לעבירה) ויבחנו אך ורק את העבירה ואת דרגת חומרתה. (יצוין כי זה כשלעצמו אינו דבר פשוט ואין הדבר מרוקן מתוכן הפעלת שיקול דעת שיפוטי חס וחלילה). העונש יינתן בהתאם למעשה העבירה שנעשה ''נטו''.

למשל: רופא בכיר שקיבל שוחד והפר אמונים.
הנכון, הראוי והצודק הוא שרופא זה ילך לכלא.
העובדה שרופא זה הינו מנהל מחלקה, מנתח בעל שם עולמי, איש משפחה למופת ואלוף לשעבר בצה''ל – כל אלה אינם קשורים לעבירה. לא יתכן כי אדם יצבור לו תארים, קשרים וכוח ואז ''ירשה'' לעצמו לפשוע בידיעה כי בעצם יש לו ''פטור'' מענישה (ובמקרים מסוימים הפטור הוא אף מעמידה לדין).

גם גנב שפרץ לביתה של קשישה, פגע בה קשות וגנב את תכשיטיה צריך ללכת לכלא ועל כך אין עוררין. אולם ברגע שמתחיל מצעד הבכי מול עיניו הרחומות של בית המשפט... מתחשבים בילדיו הזקוקים לפרנסה, מתחשבים באישה הנותרת בדד, מתחשבים במצוקתו החברתית ובהיותו קורבן המדיניות הכלכלית – שיקולים שאינם קשורים לעבירה ולחומרתה.
במקום לפטור אותו במאסר על תנאי ראוי כי ילך לכלא.
והאם תופקר משפחתו?
לא ולא.

ההצעה היא כי בכלא, לאחר הענישה ובמסגרתה, יהיו מנגנוני סעד, רווחה ושיקום שיטפלו בכל הבעיות (שגם כך קיימות) בהבדל אחד: העבריין נענש.
כך לא יופקרו ילדים, כך לא יופקרו אסירים חולים ללא טיפול, כך לא יופקר הציבור לפשעים שמשתלמים לפושעים, כך ייעשה צדק.

אפילו הרוצח שעשה זאת מתוך אי שפיות.
גם הוא צריך להיענש.
לאחר שייגזר עונשו והוא יישלח לכלא, יטפלו בו המנגנונים בתוך הכלא והם שיחליטו אם לטפל בו במסגרת אשפוז פסיכיאטרי כאסיר!

בצורה כזו, בוזגלו ייענש בדיוק כפי שייענש בוזגלוביץ, הפשע לא ישתלם לבעלי הממון/שררה/קשרים/כוח, הציבור ישוב להאמין בבתי המשפט וצדק צדק ישרור.

נשמע מרתיע?

האלטרנטיבה השנייה, זו הקיימת כיום, מרתיעה יותר.
השיטה הפועלת בבתי המשפט נכון למציאות שלנו, היא שיטה המשאירה אותנו עם הרפש. בשביל להתרומם מעלה צריך לעיתים לעשות לא את מה שקל ונוח אלא את מה שראוי, את מה שצריך לעשות.
מילים אלה אני אומרת לכל מי שמבקש לשנות את מצבו העגום. רבים בוחרים שלא להתאמץ ובכך הם מחזקים את שקיעתם בביצה שבה הם חיים. חבל.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מהמקלדת שלך למחשבי הכנסת ובית המשפט העליון
א. פרקש (שבת, 15/04/2006 שעה 8:56) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגובה 76213
_new_ הוספת תגובה



נגיד שרופא לקח שוחד
עמיש (שבת, 15/04/2006 שעה 9:38) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על מנת לקדם טיפול, או נגיד שסחט כסף על מנת להבטיח טיפול מועדף, למה הוא בהכרח צריך ללכת לכלא?

האם לא מספיק לחייב אותו בקנס כבד, או לשלול את רשיונו, או לפטר אותו?

היו מקרים של חומרה יתרה שבהם רופאים סחטו כסף על מנת להבטיח טיפול בסיסי בבית החולים, זהו מקרה קיצוני בחומרתו, אבל האם את בטוחה כי העבירות האחרות מצדיקות כליאה?
_new_ הוספת תגובה



נגיד שרופא לקח שוחד
טל רבינוביץ' (שבת, 15/04/2006 שעה 9:47)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדגש הוא על עצם הענישה בהתאם לעבירה (ללא התחשבות בשיקולים זרים לעבירה) ולא על סוג הענישה.
יתכן שענישה תהיה קנס, איבוד רשיון, הגבלה כזו או אחרת... נושא זה ייקבע בחוק.
במאמר הבא אדון במקרים שבהם תוצאת העבירה היא אותה התוצאה כגון מוות כאשר הנסיבות שונות: רצח במזיד או הריגה בשוגג. גם לכך התייחסה התורה ולדעתי יש לשכלל את המדרג בהתאם לתקופה.
_new_ הוספת תגובה



אין דבר כזה שיקולים זרים לעבירה
עמיש (שבת, 15/04/2006 שעה 10:48)
בתשובה לטל רבינוביץ'
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עבריינות או סטייה חברתית אינם עניין טכני בלבד, ולשם הערכת הנסיבות והחומרה יש בית משפט.
אם אין שיקולים לקביעת עונש לשם מה צריך בכלל שופטים?
במקרים רבים תופסים עבריינים ''על חם'' ואז לשיטתך אפשר לכלוא אותם או להעניש אותם בלי שום שיקול נוסף על פי העונש הקבוע בחוק וגמרנו עניין.
תפקידו של שופט אינו מצטמצם רק לקביעת האשמה אלא לבירור כל הנסיבות והתנאים שבהם נוצרה עבירה.

הבה נתא רלעצמנו מצב שבו אדם מצולם בעת גניבה מחנות, האם ניתן לקבוע את ענשו באופן אוטומטי (נגיד באמצעות מחשב)?
_new_ הוספת תגובה



אין דבר כזה שיקולים זרים לעבירה
טל רבינוביץ' (שבת, 15/04/2006 שעה 11:15)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין הכוונה לבטל את שיקול הדעת של השופטים. לשם כך יש חוק ולו סעיפים רבים, דיני ראיות, הוכחות, פרשנות החוק, וכל אלה באים לידי ביטוי בעבודת השופט. אל תדאג לשופטים אין הצעתי מרוקנת מתוכן את עבודתם. עדיין יש להם תמרון רב, אפשרות לפתח נושאים, ועבודה משפטית רבה.

הקושי החברתי הקיים כיום עם התגברות הפשיעה נובע מכך שלתוך עבודת השופטים נכנסו שיקולים זרים כפי שתיינתי במאמר.

כאשר פלוני מבצע עבירה הוא צריך להישפט בהתאם לעבירה שביצע ולא בהתאם למניעיו, ועדיין יש לשופטים עבודה רבה בנושא זה גם ללא מצעד הבכי של ההגנה (או של התביעה).

באופן בוטה הייתי מסכמת זאת כך: זה שאימא שלך זונה ואבא שלך שיכור לא נותן לך תעודת הכשר לגנוב או לרצוח.
(אגב, לנושא זה התייחסתי לעומק בספרי ''כלה ונחרצה''.)

לשיטתך (אם הבנתי נכון), ישנן נסיבות שמצדיקות עבירה... לשיטתי - לא.
פירוט יינתן במאמר הבא.
_new_ הוספת תגובה



את בהחלט צודקת שהבירור המשפטי
א. פרקש (שבת, 15/04/2006 שעה 11:25)
בתשובה לטל רבינוביץ'
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

צריך להיעשות ללא שיקולים שמחוץ לזירת הפשע. גם קביעת העונש צריכה להינתן ביחס ישיר לפשע, ואינה צריכה לקחת בחשבון כל דבר אחד, כמו מעמדו החברתי כלכלי של הנאשם, מצב בריאותו, שירותו הצבאי וכו', כי הם לא שיקול לקביעת עונש ואינם פקטור בפסק הדין, כמו שהם לא פקטור בפשע עצמו.

התהליך הזה צריך להיעשות כדי לתקן ולכייל את מערכת המשפט בעוסקת בזילות החוק, מכניסה רוצחים למאסר של כמה חודשים או על תנאי ע''י שהיא מוציאה את מקדם הכוונה מהפשע בתרגילים משפטיים ובהסכמות בין התביעה להגנה וכו'.

עניינים אחרים שמשפיעים על הנאשם - מצב פסיכולוגי, בריאות, עבר נקי/בעייתי וכו' צריכים להילקח בחשבון (ולטיפול) רק לאחר גזר הדין ובכפוף לנוהלי בית הסוהר. חייבים להחמיר בענישה וליצור תאימות רבה בין העבירה/פשע לבין העונש עליהם.

צריך לעצור את הסחף בבתי המשפט בתהליך קיצוני הפוך, כדי שענייני קביעת העונש יתאזנו.
_new_ הוספת תגובה



למה נימת הזלזול הזו בדברי?
עמיש (שבת, 15/04/2006 שעה 12:09)
בתשובה לטל רבינוביץ'
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה פשר האמירה שלך ''אל תדאג לשופטים''?

לעבירה יש מניעים ויש לה נסיבות ואי אפשר להתעלם מהם.
ברור שאסור לערב שיקולים זרים בקביעת החיוב, החפות, או בקביעת העונש אולם הנושאים שאת מציינת אינם שיקולים זרים אלא עניניים.

המניעים לעבירה הם בהחלט שיקול חשוב ובאופן פשטני אביא לדוגמה מישהו שגונב מתוך רעב או מישהו שגונב מחמת חמדנות.

נסיבות העבירה אף הן חשובות (למשל אם מישהו הרג אדם כשעבר באדום באמצע התקף לב)
וכן תוצאות העבירה חשובות
(אם למשל מישהו עבר ברמזור אדום ולא היתה תאונה או שעבר באדום והרג מישהו, העבירה היא אותה עבירה)

הרצון לקבוע עונש אחיד ללא שיקול דעת שיפוטי יביא לעוולות גדולות ללא כל תועלת.
_new_ הוספת תגובה



איך אתה מציע להתייחס למיקרה הבא.
ישראל בר-ניר (שבת, 15/04/2006 שעה 18:27)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הייתי פעם במישפט בו דנו נהג שהשתולל על הכביש וגרם לתאונה בה נהרגו שני אנשים. היו גם מיספר פצועים, ביניהם הנהג עצמו שנפצע קשה מאוד. במהלך המישפט עורך דינו דאג להביא אותו על כיסא גלגלים כשהוא חבוש מכף רגל ועד ראש, ואת דברי ההגנה שלו פתח במישפט ''מרשי נענש בידי שמיים . . .'' אתה יכול לתאר לך לבד מה בא בהמשך.

הנהג נענש בסופו של דבר בשלילת רשיונו לצמיתות וגם איזה קנס לא מי יודע מה, אבל השופט הסתפק במאסר על תנאי.
_new_ הוספת תגובה



אין לי מושג
עמיש (שבת, 15/04/2006 שעה 19:52)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל בודאי בפחות חומרה ממקרה בו הנהג יצא בריא ושלם...
_new_ הוספת תגובה



הבעיה במערכת השיפוטית, הינה בחוסר פיקוח
חזי (שבת, 15/04/2006 שעה 10:21) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שופטים בישראל, בכל הדרגים, זוכים לחסינות מוגזמת בפני ביקורת.

תבדקי את דוחות מבקרי המדינה,
למשך עשרות שנים לאחור.
כמה ביקורת יש שם על הנעשה מערכת המשפט ?

מבקרי המדינה נמנעים במתכוון מכל נגיעה בתחום המערכת השיפוטית.

המצב הנוכחי, שבו אין על השופטים בישראל כל אמצעי ביקורת פרלמנטרית,
מהווה הפקרות של ממש בתחום השיפוט.
_new_ הוספת תגובה



הבעיה במערכת השיפוטית, הינה בחוסר פיקוח
חזי (שבת, 15/04/2006 שעה 14:21)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לציין כי גם בכל הנוגיע למשרד המשפטים,
מבקר המדינה נמנע מלבקר, כפי שהוא מחוייב לעשות...

אם מישהו יכול להצדיק ולהעלים עיין מהתנהגותו לגבי המערכת השיפוטית,
אסור להעלים עיין מחוסר הביקורת הנאותה כלפי הנעשה במשרד המשפטים.
_new_ הוספת תגובה



הבעיה במערכת השיפוטית, הינה בחוסר פיקוח
טל רבינוביץ' (שבת, 15/04/2006 שעה 16:54)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה צודק חזי.

מן הסתם גם בנושא זה יש מקום רב לעשייה.

נראה כי אתה מתמצא בנושא, ומאמר ביקורת פרי עטך מתבקש.

האם למשל בדקת אם קיימות הצעות חוק בנושא?
_new_ הוספת תגובה



הבעיה במערכת השיפוטית, הינה בחוסר פיקוח
חזי (שבת, 15/04/2006 שעה 17:49)
בתשובה לטל רבינוביץ'
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן אני מתמצא בנושא.

בנושא זה לא יעזור מאמר בפורום.
לצערי, עיתונאים ומחברי ספרים פוחדים להתעמת עם המערכת המשפטית (והשיפוטית במיוחד).

הדרך הטובה ביותר הינה להעלות את הנושאים הללו על בימת הכנסת.

יש לי מחשבות רציניות בעניין זה...
_new_ הוספת תגובה



תרגעי
שפי (יום ראשון, 16/04/2006 שעה 0:02) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בהחלט צריך לבטל את האפשרות לטעון לאי-שפיות, כי בכל מקרה כל מעשה קרימינלי (אלימות וכו') הוא בלתי שפוי, איבוד שליטה... כן, הכת מיסודו של הקרימינל פרויד ''חושבת'' אחרת, כי היא הממונה-המתקיימת מההבחנות האלה... היא גם המנסחת אותן... החתול שומר על השמנת... ביביליוגרפיה בהקשר זה:
אבל באופן כללי ובלשון המעטה את טועה. נקודת המוצא שלך היא פסימיסטית מדי, מזכירה את אלה שטוענים שצריך להפריט כל-דבר-שזז כי אי אפשר לסמוך על תיפקודם של עובדי ציבור. תשתדלי תמיד לצאת מהנחה שיצר לב האדם הוא טוב מיסודו, וששופטים וסוהרים וכו' בסך-הכל רוצים לעשות עבודה טובה, מכל המניעים שבעולם, בעיקר מפאת כבודם העצמי. ואם שופטים וסוהרים וכו' לוקחים בחשבון חוות דעת כאלו ואחרות, לא תמיד הם טועים ולא תמיד הם חלשי אופי ובוודאי שלא תמיד הם משוחדים. לפני שעושים מהפכות דרמטיות צריך קודם-כל למצות את האפשרות לתקן מבפנים, את וודאי יודעת שרוב רובם של עקרונות וערכי המשפט והענישה לא השתנו מהותית במהלך מאות אם לא אלפי השנים האחרונות, הם עוצבו ע''י מיטב המוחות בהסטוריה (למשל חכמי התלמוד). קצת צניעות לא תזיק, ללכת שפי...:)
_new_ הוספת תגובה



נקודת המוצא שלך שגויה
חזי (יום ראשון, 16/04/2006 שעה 7:15)
בתשובה לשפי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יצר האדם הוא איגואיסטי מיסודו.

לכן, שופטים ככל האדם, רואים את טובתם האישית מעבר לכל שיקול אחר.

אומנם ברוב המקרים, השופטים מגיעים למסקנה כי טובתם האישית מחייבת לפסוק לפי הצדק, אך במקרים רבים הם מרשים לעצמם לנהוג גם בניגוד לצדק, תוך מציאת תירוץ הולם...
_new_ הוספת תגובה



היא לא תרגע
סתם אחד (יום ראשון, 16/04/2006 שעה 8:46)
בתשובה לשפי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היא יודעת יותר טוב מכולם וגם מרשה לעצמה
>>באופן בוטה הייתי מסכמת זאת כך: זה שאימא שלך זונה ואבא שלך שיכור לא נותן לך תעודת הכשר לגנוב או לרצוח.
<<
_new_ הוספת תגובה



עונשי מינימום הם כנראה
יאיר (יום ראשון, 16/04/2006 שעה 8:29) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמצעי ההרתעה הנחוץ - דבר אל הפושעים בשפתם שהיא שפת הכוח כי זה מה שהם מבינים , למשל : תקיפה חמורה ? 5 עד 8 שנים , כשה'משחק' של השופט הוא במרווח 3 השנים האלה , בכפוף לטיעוני ההגנה - > א-ב-ל : זה לא ימנע את עונש המינימום שבכל מקרה ייגזר על הנאשם מתוקף חוק והשופט לא יוכל לעשות כרצונו אלא ייכפף למינימום . זוהי דעתי, אין לי כל השכלה במשפטים , אני סתם ''אזרח מודאג'' שרואה איך המדינה מתדרדרת לה מוסרית במתכונת '' כל המרחם על אכזרים וכיוב' ..'' חג שמח
_new_ הוספת תגובה



אהבה אמיתית חסרת צביעות..
מיכאל שרון (יום ראשון, 16/04/2006 שעה 16:51) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איברהים אכברייה (מגיב לפורטרט עצמי של אמנית צעירה באינטרנט בשם אסנת):

- וואללה, איך נעמד לי - תורן! אומרים אצלנו - העולם כולו אוקיאנוס מים, ורק הזין שלי - פלדה.
אפשר לקבוע משהוא, יא אמירה? תהיי אצלי נסיכה, אנחנו יודעים לפנק אשה אמיתית, לתת לה את העולם.

- אסנת (מגיבה קצרות): מה הקשר?

איברהים אכברייה:
מה הקשר, את שואלת, יפה שלי? ואצלי הלב נשבר אבל הזין, תותח. לא כמו אצלכם אשכנזים חנונים, מה אהבה זה רק דיבורים ולהוציא כסף, אבל זיון עלא כיפק - עם מישהו אחר, ככה מתחת לשולחן שלא ידעו, מישהו מהצד כזה, מרביצים עם כל הגוף והנשמה, אבל שששש, לא לספר.

אצלנו הכל על השולחן, גלוי, לא ככה עקמומי ונוכלי כמו אצלכם, יא כלבים ובני חזירים וקופים
(סליחה, אבל אני כותב חופשי, כאן, בלי שב''כ וכאלה) מה שמזדיינות מהצד בלי הפסקה, אבל מחפשות אחד נאיבי שידבר על אהבה ומסירות, ויביא כסף.

אתן מדברות על אהבה, וחושבות על כסף, מה אנחנו לא מכירים את היאהוד?

אבל אני גבר. אצלי, זין, אהבה, כסף, זיונים, מסירות, הקרבה, הכל הולך בחבילה אחת. אנחנו עם אציל אנחנו, ולא מפחדים לאמר שבשביל תשוקה, שהיא גם אהבה, שהיא דבר של גוף, תחת, לב מתגעגע, ברכיים, שדיים, קוס וזין ענק וכואב מגעגועים, נעשה הכל. אז עכשו את מבינה מה הקשר ושיפתחו לך העיניים, יא עיני, יא נישמתי, יא אמירה. שלך לתמיד עם זין מפציר ולב חם, איברהים.
_new_ הוספת תגובה



הלו, זה רדיו זה ?
חזי (יום ראשון, 16/04/2006 שעה 17:12)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



(: ערוץ ''7'' (בגימטריה). צריך רדיו שידבר ישירות
מיכאל שרון (יום שני, 17/04/2006 שעה 0:36)
בתשובה לחזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גלויות, ללא פחד וללא משוא פנים, כמו שאומרים.
_new_ הוספת תגובה



עיוות
ע.צופיה (יום שני, 17/04/2006 שעה 22:43) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש משהו מעוות בגישתך.
את באמת חושבת שהפורץ ששדד את הקשישה ופצע אותה ,באמת חשב לפני זה על בית הכלא?
הרופא שלקח שוחד, פחד שיתפסו אותו?
אילו בית הכלא היה מרתיע מראש את העבריינים ,לא היה לנו פשע.
אני נזכר כיצד היה נכמר ליבנו כשקראנו על העונשים באנגליה בתקופה הויקטוריאנית,שאדם הוגלה לצמיתות למושבת עונשין על גנבה.
כיום חברתנו מתוכמת יותר ואנו נותנים משקל לגורמים שונים שדחפו את האדם לבצע את מעשהו,או מתחשבים בתרומתו לחברה.
נכון שיש עיוותים ופיספוסים,אך האם כל הפושעים יוצאים זכאים או בעונש מצחיק?
נקודת הבסיס בחברה דמוקרטית הוא מתן כבוד לשופטים ולהחלטותיהם.
את אינך עושה זאת וגישתך לאורך כל מאמריך מראה על גישה אנטי דמוקרטית ואי השלמה עם שלטון החוק.
מאחר ואינך שופטת,ספק אם את עורכת דין ,אין לך את הכלים הנכונים להחליף את השופטים ולפסוק במחי -עט את פסיקותיהם.
על פי הצעתך אנשים ,קודם כל יהיו אשמים ואחר כך יטענו להקלות, זה בדיוק ההיפך מאושיות הדמוקרטיה .
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי