|
ישראל מתייחסת אל ניצולי השואה כאל כלי שבור אין חפץ בו | |||||
צבי גיל (יום ראשון, 27/11/2005 שעה 6:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
למה מי הם בכלל? | |||
|
|||
יש להם חברי מרכז? יש להם חברי כנסת או שרים? יש להם קבוצת לחץ או כח פוליטי? יש להם לוביסטים בכנסת? הם כח אלקטורלי או ציבור אילם. אחרי שנבהיר לעצמנו את השאלות נבין את הסיבה להיותם של ניצולי השואה כלי שבוא אין חפץ בו. מזל שממשלת גרמניה דהיום, יותר אנושית ממשלת ישראל וחלק מהניצולים מקבלים רנטה גרמנית ישירות מהאוצר הפדראלי. אם הענין היה תלוי בממשלת הכנופיות השלטת בישראל מזמן היו גוזלים גם את כבשת הרש של הניצולים. | |||
_new_ |
כסף | |||
|
|||
מדובר על כסף,כסף די גדול,וכל אחד שואף לשלוט עליו. לעניות דעתי ,אף ארגון אינו חף מתאוות בצע(במקרה הזה) וטב יהיה אם השליטה תהיה בידי גוף ציבורי נטול אינטרסים (איפוא מוצאים דבר כזה?). | |||
_new_ |
אני מכיר את הנושא מהיבט נוסף | |||
|
|||
בפולין, סלובקיה רוב הרכוש הנדלנ''י במרכזי הערים היה שייך ליהודים. (stare mesto)( stare mestro ) או שהיה שייך לקהילות יהודיות. מאחר ורוב היהודים פשוט התאדו , נעלמו הנהנים הישירים הם השודדים עצמם, הפולנים או הסלובקים. ראוי לציין כי בערים רבות היהודים ישבו במרכזי הערים והפולנים או הסלובקים היו בפרברים החקלאים. החוק הפולני ייצר הגנות לשודדים ושודדי הרכוש הפרטי נהנים מההפקר ומפרי עמלם של בני עמנו ז''ל. הסלובקים קצת יותר נחמדים אבל מאחר וגם אצלם רוב היהודים התאדו הרכוש עבר לרוצחיהם. בהקשר לרכוש הקהילות הענין מעט שונה, אך לא פחות עגום. בפולין, הוקמה קהילה יהודית (גמינה)שרוב חבריה הם ספק יהודים ואני חושד בחלקם שהם גויים גמורים שמתחזים ליהודים מפאת הרכוש הבלתי נתפס בערכו הכספי ששייך לקהילה היהודית. בוארשא היו שייכים לקהילה היהודית יותר מ18 אחוזים מאדמות העיר. פרנסי הקהילה וראשיה מואשמים תדיר בכך שהם מוכרים לכאורע את רכוש הקהילה בפרוטות ובדרך כלל למקורביהם (או לעצמם) במכרזים תפורים. ואכן אנשי הנהלת הקבילה שהיו עניים עד לפני שנים מועטות הפכו להיות מולטי מיליונרים לפי כל קנה מידה. בשנתיים האחרונות הקים הקונגרס היהודי העולמי בעזרה איי''פאק והג'וינט קהילות מקומיות המורכבות מיהודים בני הקהילה המקורית חלקם אפילו ישראלים או אמריקאים כדי לחסום את מסע השוד של ראשי הקהילה היהודית הפולנית. ורק לשם אינפורמציה . בשנה האחרונה אני שותף בהחזרת רכוש הקהילה היהודית בעיר סוסנובייץ. בעיר ישנם נכסים במרכז העיר (כמה מאות!) חלקות ברחובות היקרים ביותר ששייכים לקהילה של סוסנובייץ. 60 בתי כנסת, 40 בתי ספר, 80 יישיבות בתי יתומים, בתי אבות בתי קברות מקוואות, הקדשים שונים ועוד. הרחוב היקר ביותר בעיר (מוז'רובקה) כל החלקות שייכות לקהילה היהודית. הנכסים היהודים. רק בעיר הזו מוערכים בשוווי של 700 מליון זלוטי. על הנכסים של הקהילה קובע החוק, להיות מוחזרים לקהילה. לפעמים הם מוחזרים פיסית ולפעמים מחזירים לקהילה דמי שכירות חופשיים . בכל מקרה אי אפשר לפנות אותם מהנכס השדוד והם מנצלים את זה בכך שמציעים דמי שכירות אפסיים- אולם לא מוותרים להם עד שישלמו סכומי שוק חופשי- אין רצחת וגם ירשת. בסוכות השתלטנו על בית כנסת גדול שהפך להיות סניף בנק בדרך מאד ממזרית- באתי לשם עם קבוצת בני נוער יהודים מצרפת והתחלנו לעשות להם הושענות בבנק עם הקפות הדסים ולולבים. הם קראו למשטרה אולם יש לנו צווי בית משפט פולניים . אחרי יומיים הם באו לעורך דין לדבר על סכום הוגן אולם עד שלא נגמר הסוכות לא חדלנו מההקפות. הנכסים הפרטיים כאמור הלכו לאיבוד אין סיכוי לקבלם לפי החוק הפולני הקיים. בסלובקיה איחוד הקהילות מורכב גם הוא מאנשים שלא טומנים ידם בצלחת בלשון המעטה- אולם שם הענין פרוץ ואפשר בהחלט לראות בתי כנסת ומרכזי קהילה שהפכו להיות רכוש פרטי והמבין יבין... | |||
_new_ |
אני מכיר את הנושא מהיבט נוסף | |||
|
|||
תראה,למיטב הבנתי מהתקשורת, הויכוח עם בנק לאומי הוא לא מי זכאי ,למה וכמה, אלא החזר המגיע בערכו הריאלי לעומת רצון הבנק להתזיר הכסף בערכו הנומינלי. גם ממשלת ישראל מחזירה כך כספים ומאחר והבנק שייך לה ,אין התפוח נוחת רחוק. אין כבר ניצולי שואה,הבודדים שחיים עמנו כבר סיימו את מלחמותיהם, יש ליצור זיקה משפטית בין היורשים לרכוש,זו תהיה הדרך היחידה להשיבו לחיק העם היהודי. | |||
_new_ |
הם לא כל כך מעטים | |||
|
|||
_new_ |
רוב העם היהודי בפולין ה ת א ד ה | |||
|
|||
ישנם מעט אנשים שנשארו והם בדרך כלל לא יודעים פרטים על רכושם כי היו צעירים מאוד כשהופרדו ממשפחותיהם. החוק הפולני הנוכחי אוסר על החזרת רכוש פרטי בתואנות שונות ומשונות. למשל- אם פולני השתלט על דירתו של יהודי או רכושו בתום לב הרי שהרכוש הופך להיות רכושו תוך 10 שנים. אם לא בתום לב אז תוך 20 שנה. כמובן שכל הפולנים השתלטו על הרכוש היהודי בתום לב כך שבשנת 1955 כבר היו בעלי הרכוש... בנוסף ךכך הפולנים שינו את שיטת הרישום בספרי אחוזה ואת מספרי הרחובות בערים כך שרבים שבאים לדרוש רכושם ניצבים מול שוקת שבורה. למשל אדם שלהוריו היה רכוש בעיר פלונית ברח אדם מיצקביץ' 15 בגוש 15 חלקה 84 בא היום לביתו והביית ברחוב אדם מיצקביץ 66 גוש 10004 חלקה 231 . וכך ניצבים להם קשישים מול פקיד העיריה עם נסח טאבו פולני של נכסיהם וזה פשוט מתעלל בהם ,לא מכיר לא יודע... ואם כבר הצליח לאתר את הגוש חלקה החדש ולהוציא על זה הצהרה משפטית פתאום מודיעים לו שהמחזיק בביתו גר שם בתום לב.. יחד עם זאת ישנם נכסים רבים שלא נתפסו ומצליחים להחזיר אותם. דיברתי פעם עם בכיר פולני וזה טען באזני שאם יצטרכו להחזיר ליהודים את כל הנכסים שלהם פולין תתמוטט... | |||
_new_ |
אז אין לי סיכוי להחזיר רכוש משפחתי? | |||
|
|||
סבתי היתה שייכת ל''שבט'' הויטלינים בגליציה. מצד אימי, סבה, מאוריצ´י ויטלין, היה חקלאי ובעל אחוזת ענק בגליציה (הכוללת יערות גדולים) בשם ''נובו - שלצ´ה'' ונמנה במובן מסויים על האצולה הפולנית. עד 1937 נהגה כילדה כל קיץ לשהות שם. המטרופולין שהויטלינים היו קשורים אליה היתה וינה (וגם פראג). ואגב, אותו מאוריצ´י ויטלין היה גם קרוב של אחד מגדולי סופרי פולין, יוזף ויטלין, שגדל אף הוא באחוזה בשם ''דימיטרב'' בגליציה . הויטלינים היו משפחה של בעלי אחוזות שנהגו להתחתן ביניהם. מאוריצ´י למשל נשא לאשה את בת דודתו דורה. העניין הזה כולו, של ''שבט'' הויטלינים בעלי האחוזות בגליציה, הוא מעניין ולא ידוע. הורי ביקרו במקום לפני מספר שנים, ואבי מספר ''לדבר הזה לא היה קצה'', למעלה מ-10 אלפים אקר. בזמן השילטון הקומוניסטי אימי חששה לבקר שם, שכן סברה שאולי יזהוה ואף יהרגוה, מחשש שרצונה להשיב האדמות. יש שם כפר גדול ויערות. כשהורי ניסו לבקר בכנסיה הקטנה שויטלין בנה בשביל האיכרים (והמטפלת הגוייה של אימי נהגה לקחתה לשם בימי א') הרי שהמקום היה נעול ואף אחד ''לא ידע'' איפוא המפתח. אשר למשפחת אבי, סבו היה בעל הזיכיון על כל אספקת המלח במחוז ויילון, ואף סחר בעצים. כשניסה לבקר בבית מגורי משפחתו בעיירה שראץ', הרי שלפתע התריסים היו מוגפים ולא פתחו להם את הדלת.. תמונת סבתי, בתו של מאוריצ´י (איתי ואחותי) בשנות ה-50 בתל אביב סבי ד''ר יעקב ביקלס - תצלום מתוך פספורט מנדטורי של ממשלת פלסתינה-א''י סבתי נשארה כפרית בנשמתה כל ימיה, ונהגנו בחודשי החורף לטפס בהרים בדרך לירושלים, ולקטוף פטריות בהנחייתה, כאשר ידעה לברור פטריות טובות מפטריות רעל. שאלתי את אבי לא מזמן, מדוע היא נראית בתמונה כה טרגית (ניתן לאמר) והרי חיתה בתל אביב בבית אמיד למדי עם בעלה ד''ר ביקלס (שהיה יו''ר ראש ההסתדרות הרפואית, כתב מספר ערכים באנציקלופדיה העברית, ובנה את בית הרופא ברח' הפטמן בתל אביב). אבי אמר שהיא, כבתו של אחד מגדולי עשירי פולין, גדלה במציאות מסויימת, והארץ הקרתנית ולעיתים הלא מיטיבה הזאת ואנשיה היו לפעמים קשים עבורה. | |||
_new_ |
דור שני לניצולת שואה | |||
|
|||
שמי פרידה ע''ש סבתי ז''ל.אני לומדת בבית אריאלה בקורס ''מספרי סיפורים'' ובעקבות סיפוריה של אמי ז''ל שהיתה ניצולת שואה התחלתי לספר את סיפורה וגם ללמוד את הנושא מקרוב וכך הגעתי לאתר זה. ברצוני לשאול האם יש אפשרות ליצור קשר עם תושבי סוסנובייץ ניצולי השואה שעדיין נמצאים בארץ? ובעקבות כתבתו של מר גולדרייך האם אני כדור שני זכאית להכלל במסגרת הפיצויים שציינת המגיעה לתושבי סוסנובייץ פולין לשעבר? עלי לציין שאמי בזמנו קיבלה פיצויים ןכן רנטה חודשית ממשלת גרמניה? | |||
_new_ |
צבי, בשעה 09:00 אמור היה להתחיל דיון | |||
|
|||
ועדת חוק, חוק ומשפט אמורה להיות במהלך דיון להכנת החוק (הצעת חוק נכסים של נספי השואה (השבה ליורשים והקדשה למטרות סיוע והנצחה), התשס”ה-2004) לקריאה שניה ושלישית (http://www.knesset.gov.il/agenda/heb/vaada.asp?id=45...). נוסח החוק (http://www.knesset.gov.il/committees/heb/material/da...). | |||
_new_ |
יחס זהה מקבלת כל אוכלוסיה חלשה בישראל | |||
|
|||
מורה דרך ל´מטריקס´ נוסח ישראל ''קורא יקר. אנא קרא בסבלנות את השאלון המצורף בזה. תשובות מדויקות על כל השאלות יסייעו לך להבהיר את מצבך בחברה הישראלית ולהבין באיזה עולם אתה חי'' (מין סאטירה או שלא). ------- מה נשאר כבר מניצולי השואה, רק מעטים, זקנים מאד, שכל מה שנותר זה להניח להם לסיים את חייהם בכבוד, כמו שראוי שמדינה תדאג לכל זקן אחר. הכסף והרכוש מעניינים את יורשיהם בלבד שגם הם כבר לא כל כך צעירים, וזכותם המלאה לדרוש אותם. רק איני מבין את הצדק הסלקטיבי שמחפשת כל קבוצה חלשה, גם כאן יש מפלגות ורסיסי מפלגות? נכים, עיוורים, חרשים, חד-הוריות, מוכים ומוכות, ילדים בסיכון, ניצולי שואה, סיעודיים................ כל עוד לצדק אין מפלגה אחת (לא פיזית !!) החלשים ידרסו וירמסו עד עפר. | |||
_new_ |
יחס זהה מקבלת כל אוכלוסיה חלשה בישראל | |||
|
|||
בנק לאומי שם ידו על כמה מאות מיליוני דולרים . גופים ציבוריים אחרים שדדו נכסי דלא ניידי בכמה מילירדי דולרים . ואותם ניצולי שואה זקנים וחולים מופקרים למוות תוך עינויים והזנחה . | |||
_new_ |
יחס זהה מקבלת כל אוכלוסיה חלשה בישראל | |||
|
|||
גם לחלשים אחרים נגנבו נכסים השוים מיליארדי דולרים, רק שלשוד זה לא מתיחסים כל כך. תחשוב על אדמות המדינה שנגזלו ונגזלות על ידי חברות גדולות, מקורבים למיניהם ועבריינים. רכוש ציבורי הנמכר לבעלי הון במחיר מגוחך, ואחר כך מתנצלים ''טעינו'', מי מאמין להם. המיליארדים של קרנות הפנסיה שניגזלו ע''י ההסתדרות והשאירו פועלים רעבים. המיליארדים שנגזלים מהחלשים, ע''י הבנקים, ומועברים לכיסי העשירים שמחזירים הלואות או שלא. | |||
_new_ |
אין זו מדינה של יהודים | |||
|
|||
כי אם מדינה ככל העמים זה מה שרציתם לא?! | |||
_new_ |
אין זו מדינה של יהודים | |||
|
|||
_new_ |
הם לוקחים רק את הרע מהגויים | |||
|
|||
לפחות אם היו לוקחים מהם גם דברים טובים. בארה''ב אם תוכיח גזילה של כסף, בית המשפט והמושבעים יקנסו את הגזלן בסכומים עצומים. כאן, אתה לא יכול לעשות למדינה שום דבר, ואפילו ביצוע גזר דין היא יכולה למשוך עד שנכדיך יחזירו את נשמתם לבורא. | |||
_new_ |
אין שום הבדל בין מדינת היהודים לבין 'מדינה ככל העמים' | |||
|
|||
בהנחה שיהודים הם עם. מה שהם באמת. לשם הבהרה: הפלסטינים וחלק מנביאי השמאל, כשהם מדברים על 'מדינה ככל העמים'' הם לא מדברים דווקא על מדינה דמוקרטית ומתוקנת שבה מעמדם האישי של כל האזרחים דומה ללא הבדל דת ומוצא, אלא הם מדברים על לשלול מהעם היהודי את זכותו להקים בית לאומי בארץ ישראל ובכך להיות ככל העמים. | |||
_new_ |
תיקון קטן ומשמעותי | |||
|
|||
זה לא מה שנביאי השמאל אומרים. זה מה שפרקש אומר שנביאי השמאל אומרים. כמו שנאמר: אין דבר המעיד יותר על האומר ,מאשר אמירתו. | |||
_new_ |
שאל את גדעון ספירו, חיים נגבי | |||
|
|||
פרופ' יוסי יונה מה''קשת הדמוקרטית לישראל'', אילן פפה וחבורתו, ראש לשכת עו''ד לשעבר שלמה כהן, כמובן גם מק''י http://www.maki.org.il/veida6.html וספיחיה, עזמי בשארה וכל הח''כים הערביים ושאר הפוסט ציונים שדוגלים בפתרון הזה בדרך כזו או אחרת, מאז הציעה שולמית http://www.kibush.co.il/show_file.asp?num=6815 אלוני את המושג ''מדינת כל אזרחיה'' בתחילת שנות השמונים. לגיטימי יותר לתמוך ב''מדינת כל אזרחיה'' תחת המותג ''פוסט ציוני'' שהוא למעשה ''אנטי ציוני''. | |||
_new_ |
אילן פפה בטוח | |||
|
|||
הוא במפורש תומך ברעיון. אני גם חושב שלפי דעתו אין דבר כזה עם יהודי. כנ''ל עזמי בישארה שבמקביל תומך בקיום מדינה פלשתינאית. לדעתי זו לא מה ששולמית טלוני חושבת או חשבה. קראתי את המאמר של רועי נחמיאס בו ציטוטים נרחבית מהראיון איתה ב-YNET. יש הרבה אמת בביקורת שלה אבל היא גם מזכירה את צרפת ובצרפת יש מדינת כל אזרחיה מוגבלת (עם דגש על התרבות הנוצרית). לדעתי זה חופף עם הרעיון שלה שיכולה להיות מדינה יהודית הרבה יותר הוגנת כלפי המיעוטים הלאומיים שבתוכה....... אפשר כמובן לא להתעמק בדבריה ולהגיע לפרשנות שעמדתה היא כמו זו של אילן פפה (החלפת המדינה היהודית.....). לדעתי זו תהיה טעות. | |||
_new_ |
ישראל היא דמוקרטיה כמו צרפת | |||
|
|||
מדינה של העם היהודי בה המיעוט זכאי לכל זכות וחובה. זה בעקרון וגם הרבה במעשה. אבל מה לעשות שאנחנו במאבק היסטורי נגד העם שמהווה 20% מאזרחי ישראל? זה חייב להשפיע בכל דמות של מדינה שישנה או תהיה. המצב לא דורש הגדרה אחרת למדינה, אלא פשוט לדעת לחיות ביחד עד שיפטרו הסכסוכים הלאומיים. כמו שהםפטורים מחובות מסויימים כך הם ניזוקים בזכויות מסויימות. לא בגלל רעיון או עקרון, אלא רק בגלל המתח החברתי-לאומי. צריךלהשקיע יותר כדי להוריד את רף האי שיוויון, אבל זה כמובן לא על חשבון שינוי דמותה של המדינה. | |||
_new_ |
דלות החומר ועכירות הנוזל | |||
|
|||
כמו שטענתי בעבר ואני טוען ביתר תוקף היום,אתה וידידך(לפחות לדעה)ברניר מסתמכים בכדי לתקוף את השמאל הישראלי באנשי שוליים שבשוליים שבשמאל. הקשת הדמוקרטית הישראלית מייצגת אולי מאות אנשים,אילן פפה וחבורתו מייצגים בקושי את עצמם, מק''י למיטב ידיעתי שוכבת מזמן במוזוליאום הלאומי. עזמי בשארה הוא לאומן פלסטינאי עם פספורט ישראלי, אך אינו שמאל. גב.אלוני ,אולי מייצגת 1% מהאוכלוסיה,אולי. החלת דיעותיהם של שוליים אלו על הכלל מלמדת יותר מכל על דלות טענותיך .ועל עכירות כוונותיך. מר פרקש תפנים: השמאל הוא מפלגת העבודה כל היתר בלתי נחשבים ובלתי רלוונטיים. | |||
_new_ |
אכן דלות החומר ועכירות הנוזל. וכי מה ציפית מהם? | |||
|
|||
נביאים אין הרבה. מספיקים מעטים כדי להכפיש את ישראל ואת השמאל בה. לא טענתי שהעבודה ומר''צ לוקים במחלה הזו. יכולתי בחיפוש נוסף לצרף עוד כמה נביאי שקר כאלה, ואולי אני רשימה ארוכה הרבה יותר בעתיד, אבל אני חושב שכאן מדבר העקרון. אתה יכול לכנות את הקבוצה הזאת ככל שתרצה. אבל לפחות היהודים שבהם יצאו מחממות שמאל ציוניות ולא צמחו על עצים אנטי ציוניים. | |||
_new_ |
אכן דלות החומר ועכירות הנוזל. וכי מה ציפית מהם? | |||
|
|||
הנקודה העיקרית היא ,כי אם תסתמך על השמאל לא יהיו בידיך כלים לניגוח וציטטות להצדקת עמדתך. וזו באמת בעיה גדולה. לכן אתה מקושש בשדה קוצים ומצדיק את עצמך כי זה בשכנות לבוסתן. גם כהנא,בן-גביר, מרזל,יגאל עמיר, אברושמי,ועוד רבים יצאו מחממות הימין, אז מה? פעם תקפו את דעות שרון או נתניהו בציטטות של ה''גאונים'' הללו? גם בויכוח צריך רמה מסוימת של הגינות. לא כל טוען בשער הוא נביא,יש ביניהם גם כאלה שסתם מקבצים נדבות. | |||
_new_ |
איך המדינה הזו תשרוד | |||
|
|||
איך אפשר ככה לנהוג בנצולי שואה , למה? | |||
_new_ |
אני קצת מאבד את הידים והרגלים | |||
|
|||
בכל הסיפור ואשמח אם תוכל להבהיר כמה שאלות. 1. האם יש, או היו, ניצולי שואה שבאו לארץ ובידם הוכחה כלשהי לרכוש שנרכש בארץ או לכסף שהופקד בבנק בארץ ישראל ואשר לא הוחזר להם או לא נמסר לידם? 2. האם יש יורשים חוקיים לאנשים שלעיל, אשר בידם הוכחה כלשהי לקיומו של רכוש או כסף כאן במדינת ישראל ואשר לא הוחזר להם או לא נמסר לידם? 3. הארגונים המוזכרים בכתבה, את מי הם מייצגים בעצם? מי החברים בהם? מי המנהלים אותם? האם אלו ארגונים של בעלי רכוש שנמצא בארץ ולא הוחזר? 4. האם נטענת טענה כי מדינת ישראל מחזיקה בידה רכוש מסוג זה (דהיינו של אנשים בעלי חזקה על הרכוש או יורשיהם החוקיים) או כי מדובר בארגונים מסוג אחר (כגון בנקים או ארגונים ציבוריים כגון הסוכנות וכו') 5. האם לדעתכם הארגונים הללו מייצגים את הנספים ורשאים לדבר בשמם יותר מאשר מדינת ישראל? נראה לי כי לשם הצגה הוגנת של הבעיה בפני אנשים שאינם מכירים את הנושא, כדאי להתייחס לשאלות אלה ואולי לעוד אחרות. | |||
_new_ |
שאלות ותשובה. | |||
|
|||
על כל השאלות ,התשובה היא : כן. לפרטים ניתן לפנות לדובר מרכז הארגונים של ניצולי השואה אורי יעקוב.דוא''ל uri59@zahav.net.il קודמיי, שפרטו את היקף הגזל במזרח אירופה ,יודעים מה שהם שחים. | |||
_new_ |
שאלות ותשובה. | |||
|
|||
אתה רוצה להגיד שיש אנשים או שהיו אנשים שיש להם רכוש ולא נתנו להם אותו כשבאו עם הוכחה? (כאן בארץ). אל תשלח אותי לכל מני דוברים, כתוב כאן בבירור. | |||
_new_ |
שאלות ותשובה. | |||
|
|||
אנא בטובך,אל תכוון אקדח לרקה שלי.השיבותי לשאלות שלך והפניתי אותך למקור שיפרט לך את המצב.תרצה תתעניין,לא תרצה,תמשיך לתהות.גם תהייה היא תופעה חיובית. | |||
_new_ |
אתה בא ושופך כאן ערימה מבולבלת | |||
|
|||
של טענות ומתחמק ממתן הסברים ותשובות לשאלות. אם אתה לא רוצה לדון בעניין לשם מה אתה כותב בכלל? לא ענית לשום שאלה, חלק מהשאלות אינן שאלות של כן ולא. נראה לי שלשלוח אנשים לכל מני כתובות אחרות היא שיטה שאינה תורמת כלל ועיקר לאמינות ולרצינות של דבריך. | |||
_new_ |
גם בתקשורת היו ידיעות בנושא בנק לאומי | |||
|
|||
והידיעות היו דומות לאלו של הבנקים השוויצריים. בבנק לאומי היו חשבונות של יהודים שניספו בשואה, והבנק פשוט ''החרים'' את הכסף שלהם, גנב אותו. הוא לא יידע את היורשים, לא עשה כל מאמץ לאתר אותם, ולא דיווח לשלטונות על הכסף שאינו נידרש. בנק לאומי הודה בעובדות אך לא באשמה. אך עבור כל אדם סביר, זו הודאה באשמה. | |||
_new_ |
עמיש,אתה קצת מפספס | |||
|
|||
לא מדובר בניצולי שואה שביקשו את כספם ולא קיבלו אותו. מדובר באנשים שהפקידו כספים בבנקים ו-או רכשו קרקעות ורכוש אחר וניספו בשואה. הכספים והרכוש נשארו בבנקים או בקק''ל ללא דורש.עתה באים ומבקשים א:לפרסם את שמות בעלי החשבונות או הקרקעות או הרכוש הנטוש בכדי שיורשיהם ,במידה וישנם יוכלו לדרוש אותו ב:יתר הרכוש שיועבר לגוף שמייצג את העם היהודי וישמש למטרות סוציאליות . יש כמה בעיות עם הדרישות הנ''ל.בעיקר תקדים כלפי הציבור הערבי ושנית לפי איזה ערך יוחזר או יועבר הרכוש. בשוויץ לא היתה בעיה:פרנק שויצרי הוא תמיד פרנק שוויצרי. | |||
_new_ |
לא זו תשובתו של מר גיל | |||
|
|||
לטענתו מדובר גם במקרים בהם אנשים (או יורשיהם ) הגיעו לארץ ולא קבלו את רכושם שאת הבעלות עליו יכולים היו להוכיח. ברור כי אם יש רכוש שאין לו דורש ראוי לפרסם זאת ולהודיע את שמות הבעלים האחרונים על מנת למצוא יורשים אם יש כאלו. מאידך, אני איני חושב כי יש להפקיד רכוש שבעליו לא נמצאו בידי כל מני ארגונים ובהחלט יש הגיון וצדק להשאירו בידי המדינה. גם בהסכם השילומים נקבע כי חלק מן הכספים יוקצו לניצולים וחלק למדינת ישראל. ההגיון בחלוקה היה כי הניצולים אינם בהכרח היורשים של כל הנספים ושל כל הקהילות וכי מדינת ישראל היא הגוף הנכון לייצג את העם היהודי ולרשת את רכושם של אלו שנרצחו. ההגיון הזה תקף גם היום, ובודאי שמדינת ישראל הנה יורש הולם יותר מאשר כל מני ארגונים שאין איש יודע בדיוק מיהם ומהם ומה יעשו בכסף אם יפול לידם. (ראה בעניין זה גם את דבריו של גולדרייך). | |||
_new_ |
לא בדיוק | |||
|
|||
אינני חושב שמדובר בכל ''... מני ארגונים שאין איש יודע בדיוק מיהם ומהם...''. יש דרך לברר ולדעת מיהם ומהם ואפשר למצוא דרך להסדיר עניינים של ניהול כספים כמו שנעשה לגבי מאות אירגונים ועמותות אחרים שמקבלים סיוע מהמדינה. אפילו מדף הכותב של צבי (http://www.faz.co.il/author?id=113) ניתן למצוא קצה חוט על מהות האירגונים בהם מדובר. אין שום סיבה שעמותות ואירגונים של ניצולי שואה לא יקבלו סיוע ציבורי כמו עמותות שמקורן בגופים מפלגתיים. נדמה לי שזה המסר העיקרי של המאמר. | |||
_new_ |
בודאי שראוי לסייע | |||
|
|||
אבל אין לקבוע אותם כמנהלי העזבונות של הנספים | |||
_new_ |
צדק אבל. | |||
|
|||
הגופים שפועלים ''בשם'' רובם מפלגתיים, עסקיים ואינטרסנטיים. כולם פועלים למטרת רווח מתוך שאיפה לצבור בצע כסף. אלה שמספרים שעושים את זה ממניעים אלטרואיסטים הם במקרה הטוב שקרנים ונוכלים. תשכח מפילנטרופיים שיעשו עבודה בחינם . חוק נבון שיאלץ את הבנקים או את מחזיקי הרכוש להחזיר את הנכסים בערכו המלא דהיום על פי הערכת כלכלן או שמאי מקרקעין מספיק והותר. כמו כן גם סנקציות נגד כל מי שמנסה להסתיר או להפריע או לנכס לעצמו רכוש של ניצולי שואה. חוק כזה קיים בגרמניה ואכן נכסים מוחזרים בשלמותם לבעלים בישראל לעומת זאת קיימים אלפי נכסי נדל''ן שנשדדו על ידי גופים שונים בייחוד חברות השכון הציבוריות. גבעת שמואל, בני ברק ממזרח לרחוב השומר, חלק נכבד מחולון ועוד הם כולם קרקעות של אנשים שקנו את האדמות בפולין אצל סוחרי מקרקעין. הקרקעות נשדדו והוקמו עליהם שכונים , אין אפשרות חוקית לגלם את הנכסים ולהחזירם ליורשים . | |||
_new_ |
במקרה כזה יש כמובן לפצות אותם | |||
|
|||
אין מחילה לדברים כאלה ואין עליהם התיישנות. בכל מקרה שיש יורש, חובה לתת לו את רכושות או לפצות אותו בצורה הוגנת והולמת. החשש שלי הוא מפני כל מני ''ארגונים''. אני שואל את עצמי על מה ולמה כל העיכובים, הרי חברי הכנסת ששים להתנפל על כל פרשה מהסוג הזה ולעשות עליה קילומטראז' גדול. כמו כן, במהלך 50 השנים האחרונות גם בתי המשפט כבר יכולים היו לדון בחלק גדול מן הפרשות הללו אם אכן קרו מקרי גזל מסוג זה. הסבא שלי למרבה הצער קנה אדמות רק בעפולה אבל לא זכור לי שהיה איזה קושי לממש את הזכויות. | |||
_new_ |
למזלך הסבא שלך היה איש תמים | |||
|
|||
שהאמין לסוחר שעפולה הולכת להיות עיר גדולה עם אופרה. כנראה שהיה ברשותכם גם נייר מתאים או ידע מדוייק על הגוש והחלקה. ואילו יהודים שכבר בשנות השלושים האמינו שגוש דן הולך להיות מטרופולין וקנו שם אדמות נאלצים הם או יורשיהם לעמוד מול מציאות הרבה יותר גרועה מבפולין. בפולין החוק הקיים העושק את היהודים , מותקף יום יום וקונגרסמנים וסנאטורים אמריקאיים מעורבים חזק ישירות מול הממשלה הפולנית כדי לשנותו ולהחזיר את הרכוש לניצולים או ליורשיהם. בישראל יש חוק נכסי נפקדים, חוק שיכונים ציבוריים, או חוק האפוטרופסות ששוללים לחלוטין כל מימוש של נכס שעבר שינוי יעוד ונבנו עליו שכונים ציבוריים. מקרי הגזל האלה רבים, הבעיה היא שוב , ניצולים רבים היו ילדים כשהתחילה השואה, ואינם זוכרים או אינם יודעים איפה היו למשפחתם נכסים- ברוב המשפחות ילדים הרי לא מכותבים בנוגע לנכסי המשפחה. מדובר גם בנכסים בחו''ל וגם בנכסים בארץ. נפגשתי עם רבים שהיום הם קשישים שיודעים בודאות שאבא או הדוד קנו נכס בבני ברק והיום אין סיכוי למצוא אותו. כי הידע שלהם מסתכם בידע של ילד ששמע מאבא שמגיע מזל טוב כי קנינו פרדס בארץ ישראל או משהו כגון זה. בניגוד לכך אלה המעטים (סבא שלך או יורשיו) שהגיעו לכאן לפני המלחמה כאנשים בוגרים, ובידיהם נסכי טאבו או מסמכי בנקים קבלו את הונם חזרה ללא כל בעיה. על גוף כמו מדינת ישראל לייסד מערכת שחוקרת כל טענה כזו של ניצולי שואה ומגלה מהם גלגולי הקניה של המקרקעין. חברת הכשרת היישוב או קק''ל נהגו למכור ליהודים אסיגנציות שטרי מכר מקרקעין וחקירה נמרצת עשויה לגלות רבים מהנכסים במרתפי בל''ל או הכשרת היישוב או בארכיוני קק''ל למשל. | |||
_new_ |
תלוי בסבא | |||
|
|||
היה לי אחד יותר תמים שהפקיד כספים בידי אנשי הסוכנות וכשהגיע לארץ אמרו לו שילך להזדיין. האם כל צווי ההפקעה הללו תקפים לכל תושבי ישראל? | |||
_new_ |
אין צוי הפקעה יש חוקים | |||
|
|||
חוקי ההפקעה מעיקרם מאד דרקוניים. החל בחוק נכסי נפקדים שמכוון לערבים שגורשו ב48 אך כנראה ''מיטיב'' גם עם הרבה יורשים של ניצולי שואה שנחשבים אף הם לנפקדים כי לא היו בישראל בתאריך הקובע. יש חוקים נוספים כמו חוק הדרכים ומסילות הברזל, חוק רשות הפתוח , חוקי התכנון והבניה, חוק שכונים ציבוריים שהוא כנראה השודד הגדול של נכסי הניצולים (הוקמו שכונים על אדמות בשולי הערים הגדולות והאדמות האלה ברובם היו שייכים ליהודי פולין שהושמדו בשואה) וישנם הרבה הרבה שודדים שיפויי הכח של הרוכשים הגיעו לידיהם והם עשו בנכסים כשלהם. בין השנים 1936-39 הבינו יהודים רבים בפולין כי טוב לא יצא מהיטלר לכן קנו נכסים בישראל . הנכסים נקנו אצל סוכנים , חברות נדל''ן - ומפני שרוב הנכסים היו בהסדר הקונים נתנו לסוכנים ייפוי כח לבצע רישום בספרי האחוזה כשייגמרו תהליכי ההסדר, (תהליך ההסדר אורך 5-10 שנים) בהמשך גילו רבים מהסוכנים כי אין סיכוי שהקונים יגיעו לקבל את נכסיהם ורשמו את הנכסים על שמם. כמו בכל עניין לא כל הסוכנים כאלה וישנם כאלה שרשמו את הנכסים על שמם של הקונים אפילו שידעו שהם כבר בעולם הבא.- ואז באו חברות השיכון הציבוריות (שכון עובדים, רסקו וכד') ושדדו את המקרקעין האלה. ניתן בהחלט לאמר שהשואה היתה גם חורבן רוחני , גם אבדן פיסי אבל גם נזק כלכלי בל ישוער לעם ישראל. | |||
_new_ |
למזלך הסבא שלך היה איש תמים | |||
|
|||
איפה כל הרכוש הפלסטיני הגזול??? | |||
_new_ |
או יופי ציפינו לשאלה הזו. | |||
|
|||
רכוש פלסטיני? יותר נכון רכוש יהודי של יהודים שגורשו מארצם ושהוחזר לבעליו. כל שטח ארץ ישראל שייך היסטורית ליהודים ולעם ישראל ----------------------------------------------------- ושנית- היהודים בניגוד לפלסטינים לא היו צד לוחם במלחמה נגד אף אומה אירופית הם היו קורבן. כ-15 מיליון גרמנים גורשו מפולין מהמחוזות שלזיה ופרוסיה המזרחים ומצ'כיה בוהמיה מורביה הסודטים לטביה ליטא ועוד. הם השאירו אחריהם מפעלים , חוות ערים שלמות, נכסי עתק. כולם הגיעו לגרמניה של אחר המלממה ושוקמו ואינם תובעים היום את הנכסים האלה. | |||
_new_ |
או יופי ציפינו לשאלה הזו. | |||
|
|||
פלסטין היא אדמה ערבית. אלוהים גרש את היהודים מארצו בשל חטאיהם. אם היה ליהודים כבוד עצמי, הם היו נוהגים כגרמנים בפולין. | |||
_new_ |
שטויות. | |||
|
|||
אם היהודים היו נוהגים כמו הגרמנים בפולין לא היו נשארים פלסטינאים כבר בשנת 1948. | |||
_new_ |
הרצחת וגם ירשת? | |||
|
|||
אם היהודים היו נוהגים כמו הגרמנים הם היו מחזירים את האדמות ומשלמים פיצויים. | |||
_new_ |
הרצחת וגם ירשת? | |||
|
|||
מדוע אתה חושב שלפלסטינים מותר לרצוח וגם לרשת את רכוש הנרצחים? | |||
_new_ |
הרצחת וגם ירשת? | |||
|
|||
מדוע אתה חושב שליהודים מותר לרצוח וגם לרשת את רכוש הנרצחים? | |||
_new_ |
הרצחת וגם ירשת? | |||
|
|||
כי היהודים לא רצחו ולא חמסו רכוש של אף אחד אחר. | |||
_new_ |
הרצחת וגם ירשת? | |||
|
|||
היהודים לא מפסיקים לרצוח ולחמוס את הפלסטינאים. | |||
_new_ |
הרצחת וגם ירשת? | |||
|
|||
עד כה חשבתי שהערבים רוצחים וחומסים כמשימה לאומית שלהם. תראה לי היכן יהודים עושים זאת תוך ביסוס טענותיך כדת וכדין. | |||
_new_ |
אתה לא קצת תמים, פרקש? | |||
|
|||
שוד הזיתים ביש''ע (http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ShowMessage-e...). | |||
_new_ |
שוד הדם היהודי בארץ ישראל | |||
|
|||
כל סיפורי הזיתים הם עלילות דם שמאלניות-ערביות. את השקרים שלכם אנחנו לא אוכלים. | |||
_new_ |
עלילת הדם של ''צדק'' | |||
|
|||
יצרן עלילות הדם בן תרבות השקר מיילל. אז מה? את השקרים שלכם, צדק, אנחנו לא אוכלים. ממילא אתם אוכלים אותם בעצמכם...... !! | |||
_new_ |
אתה לא קצת תמים, פרקש? | |||
|
|||
למה להיתמם. אנחנו תמימים גם בלי להיתמם. וגם אם יש אצלנו פורעי חוק, הם בודדים. תשובתי ל'דבר האחר' הזה באה בקנטרנות, כשם שהוא נוהג. אני כבר אמרתי ואחזור ואומר, שאם מדברים על ''הרצחת וגם ירשת'' אז הכוונה היא למעשי הפלסטינים ולא למעשי היהודים. הפלסטינים רוצחים יהודים באשר הם יהודים בכוונה לבטל את קיומם כאן. ישראלים לא רוצחים ערבים בכלל, להוציא בודדים שנפשם התעררה מחמת המצב הקשה שעמדנו בו. לכן זו לא תופעה המייצגת יהודים, אלא להיפך, המצביעה על כך שהחברה היהודית בישראל היא חברה בריאה וחזקה, בכל מצב לחץ ובכל הנהגה ציונית. ישראלים מעולם לא העלו את הרעיון לקטול בערבים כדי לרשת את הארץ, ומכאן שהבודאי לא מבצעים זאת. להיפך כשאנחנו מסתכלים על התנהגות הפלסטינים - יש רוב גדול להכרה שישראל היא נטע זר שיש לבטלו בכל דרך אפשרית, מדינית, טרור, צבאית או שילוב בין כולן. בעוד היהודים בעד ''ויחלוקו'' הפלסטינים נגד. רק מעטים מתפשרים על זה, ומעטים מתוכם גם מתכוונים לזה ברצינות. | |||
_new_ |
הסתירה של פרקש | |||
|
|||
פרקש: ''ישראלים לא רוצחים ערבים בכלל, להוציא בודדים שנפשם התעררה מחמת המצב הקשה שעמדנו בו''. הסתירה הזאת שכוללת גם ''לא רוצחים בכלל'' וגם ''להוציא'' נובעת מנסיון לא כנה לעוות אינפורמציה. הרי אנחנו יודעים על מעשי רצח של ערבים. שלא לדבר על מעשי הפחדה...... הפורום שלנו מלא תגובות שמשמעותן היא רצון והמלצות לרצוח ערבים ושהם נטע זר כאן. לא זאת אף זאת זו, תמונה שעולה גם בסקרים שנערכים בציבור, עליהם שומעים מידי פעם. אפילו יש תגובות שלך עוסקות בכך במתינות. נכון שבדרך כלל אתה מציג עמדה ''המצביעה.....'' | |||
_new_ |
ההסתרה של סיון | |||
|
|||
מה אתה קופץ? אין שום סתירה. צורת הביטוי הזאת היא לגיטימית ונהוגה כדי לשלול כל ספק בכוונות המכוון ולהעמידו על טעותו. יש חוק ונוהג שהוא ה'בכלל', ויש החורגים ממנו שהם ה'להוציא' מהכלל. מה קשה כל כך להבין? הישראלים לא רוצחים בכלל=כנורמה. אלא שיש היוצאים מהכלל שחורגים ועוברים על האיסור. מטרת הביטוי הזו מקובלת כדי להדגיש את הניגוד החריף בין השניים. לעיתים נדמה שאתה משחק עם עצמך, זורק ביצה ומרקד סביבה , כאילו היא ביצתו של האחר. אבל לענות לעניין אינך יכול, ולכן אתה מוצא כבר את מפלטך בתגובה מוזרה, חסרת ממשוּת ורלוונטיות לדברי , כמו אמירתך: '' הפורום שלנו מלא תגובות שמשמעותן היא רצון והמלצות לרצוח ערבים ושהם נטע זר כאן'', '' תמונה שעולה גם בסקרים שנערכים בציבור, עליהם שומעים מידי פעם'' וכיוצא בביטויים אלה. מה טענות אלה לענייננו? מה בין זה לבין העובדה שערבים רוצחים ביהודים מתוך אינדוקטרינציה רישמית של ההנהגה המדינית והמערכות הדתית והחינוכית שלהם, בעוד יהודים שרוצחים ערבים עושים זאת בניגוד גמור לכל הערכים עליהם חונכו, גדלו וטופחו רישמית? אתה נופל שדוד לפרשנותך השגויה והמגמתית ומתמכר לה. ישנן דוגמאות אין ספור של דיכוטומיה המעצימה את ההנגדה של הביטוי, כמו: ''כי פרסומא ניסא אין לו שיעור, והכל בכלל התקנה, אלא שלא חייבו, על כן אם מוסיפים כאן להדליק בבית הכנסת ברוב'' ..... http://66.249.93.104/search?q=cache:oZGfXS2IpUQJ:www... | |||
_new_ |
האגרונום משה רפואה מהישוב מוצא | |||
|
|||
לדברי האגרונום אופן כריתת גזעי הזיתים מעיד כי הפעולה נעשתה באופן מבוקר, כנהוג מדי כמה שנים. רפואה אומר שכריתה שכזו נעשית על מנת לחזק את העצים אחת למספר שנים, וניתן להניח כי הפעולה נעשתה דווקא השנה בשל יבול הזיתים המצומצם השנה. בשנה שכזו מנצלים בעלי עצי הזית את התקופה לדילול העצים. אופן הכריתה, כך עולה מהתמונות שצולמו ופורסמו בתקשורת, מוכיח כי מי שכרת את העצים עשה זאת בגובה המתבקש כדי שלא לפגוע בעצים. אין עץ שנעקר במלואו, אלא אך ורק בוצעה כריתה בחלקיו העליונים, מעשה התואם את מגמות הדילול התקופתי, מבאר רפואה. עוד אומר רפואה כי בתקופה זו נוהגים הערבים, בעלי העצים לישון במהלך הלילה בשדה על מנת לנצל את כל שעות האור למסיק. כיוון שכך תמוה לשמוע שלא היה איש בשדות בשעת עקירת העצים על ידי ה''מתנחלים'', כביכול. האישום נגד העוקרים מתייחס לשטח גדול של עשרות דונמים בה בשעה שקיימת רק עדות אחת לגבי המעשים, למרות שכאמור, אמורים היו כפריים רבים להיות נוכחים במקום במהלך הלילה כולו. יו''ר מועצת יש''ע, בנצי ליברמן, דורש מהשר לביטחון פנים, גדעון עזרא, למצות את החקירה בעניין מטע הזיתים בכפר סאלם באופן יסודי ומהיר על מנת להגיע לזהותם האמיתי של הפורעים. נקווה שמעלילי עלילות הדם הסידרתיים יצטרפו לקריאתו, וידרשו עונש חמור על המבצעים והמעלילים שיתפסו... | |||
_new_ |
את אותם סיפורי מעשיות שמענו מהמתנחלים | |||
|
|||
גם לפני שנה וגם לפני שנתיים בעת שלא היתה כל ירידה ביבול. יתר על כן, כאן בפורום זה עצמו נכתבו מאמרים מלומדים המצדיקים את מעשי השוד והגזל הללו בק''ן טעמים. בקיצור, שמענו עליכם. | |||
_new_ |
את אותם סיפורי מעשיות שמענו מהמתנחלים | |||
|
|||
אגרונום מכובד מוכיח לך שהגיזום נעשה לטובתם של הפלסטינאים.ואתה בשלך. עד להיכן יגיע העיורון?..? | |||
_new_ |
זה פרנויה אצל מר עמיש אפילו כינה נחמה | |||
|
|||
שמצא אתמול אצל בתו על הראש היא התנכלות של המתנחלים. הזבל שלא אספו מביתו מזימה של מנהיגי מועצת ישע. החרא שדרך עליו אתמול זה מוקש שהניח נער מהגבעות | |||
_new_ |
LOL :) | |||
|
|||
_new_ |
זה פרנויה אצל מר גולדרייך | |||
|
|||
אצל גולדרייך כל מה שאומרים על פשעי המתנחלים זה התנכלות. אצל גולדרייך מתקבלים רק התשבוחות על המתנחלים. אבל זה לא בטוח אם זה בגלל הכינה או החידק האלים שמתנכל לגולדרייך. | |||
_new_ |
והנה התחילה המישמיש - יאדה | |||
|
|||
_new_ |
הנה עוד אחד | |||
|
|||
אם רצחת וירשת אז תשלם לפלסטינים ותחזור לאותו מקום שממנו באת וזה תופס גם לסתום אחד | |||
_new_ |
הרצחת וגם ירשת? | |||
|
|||
על הקדושים גולדשטיין,זאדה ושו''ת שמעת? | |||
_new_ |
הרצחת וגם ירשת? | |||
|
|||
על מרדכי אנילביץ' ומורדים אחרים בגיטאות שמעת? | |||
_new_ |
הרצחת וגם ירשת? | |||
|
|||
שמעתי משהו. והם לא היו ושות', וזה כל ההבדל. | |||
_new_ |
אבל מה לעשות שליהודים אין כבוד עצמי | |||
|
|||
והם שונאים את מי שהורג בהם וגם שודד את רכושם. הפלסטינים כמו הגרמנים. התחילו במלחמה וצריכים לשלם עליה. | |||
_new_ |
או בא נאמר לו בשפה שהוא מבין | |||
|
|||
הערבים הכעיסו וחטאו לאלוהים לכן הוא גרש אותם. | |||
_new_ |
בינתיים הם חטאו לאללה.... למזלם | |||
|
|||
הם עוד לא הסתכסבו עם אלוהים. הוא לא היה מניח להם לשטות בו. | |||
_new_ |
השואה כעילה למניפולציה וגזל | |||
|
|||
אכן, אין תמה בכך שקורבנות השואה ויורשיהם נעשקו. השואה, הדבר המחריד הזה שאין לו שם, מנוצלת בישראל תכופות על ידי גורמים פאשו-סטליניסטיים למטרות הקפצה לדום שתיקה, וערור אווירת שגב, המסיחה את הדעת מעוולות, ניצול, שחיתות והשתלטות קבוצה קטנה על משאבי המדינה, התקשורת, האקדמייה ומרחב התרבות. לכן, רק ''טיבעי'' הוא שבישראל קורבנות השואה ויורשיהם ניגזלו על ידי הממסד והאליטות. יש להתמקד במטיפי השגב ואבירי מצג ''הלומי הטרגדיה'' המשתמשים בשואה בציניות מזויעה לקידום מטרות הגמוניות: בהקשר זה, כלל אין להתפלא על הדילטנטיות של הכתיבה ההיסטוריוסופית הפאשו-סטליניסטית במקומותינו - כתיבה כבידה, עתירת דימויים רופפים, אי אירגון, פיברוקים וחצאי אמיתות תור ליבוי מצגים כוזבים ומכוונת למניפולציות כלפי הזכרון ההיסטורי (כולל מיתוסי רבין, ושאר פיברוקים).בעקרה, עומדים מאחריה צעירים ציניים ואמביציוזיים שכותבים בקלות דעת וחפיפניקיות חרף הנימה הנישגבת, שהרי הם מריחים היטב איך לקבל כיבודים מהממסד, או להיות מזומנים לנסיעות חינם לגרמנייה בהם הם מטיפים בכובד של שגב גודם והלום פוזה טראגית לנוער גרמני וכיוצא באלה, תוך השתלבות בתעשיית השואה, ששכרה בצידה. עלינו להבין שמאחורי כובד ההבולשו-פאשיזם והדורסנות, עומדת רטוריקה כבדה ומדבירת תודעה שהינה בעיקר מניפולציות במידע והסחת דעת. להלן דוגמא לכתיבה היסטוריוסופית כזאת, וטכניקות הפצת השקרים המלווה בההסתה הכבדה - המתבטאת כאן בכל תחום של הרוח ולא רק בנושא הספציפי הזה - שעומדים מאחוריהן חפיפניקיות, אקלקטיקה ודילטנטיות נוראה, וציניות קלת דעת המתחפשת לכובד ראש: | |||
_new_ |
היושרה מנצחת | |||
|
|||
אף שהודעותי במאמר המעמידות דברים על דיוקם הוסרו, הרי שלאחר מכן מגיבים הגונים היציבו הודעות, ה-4 האחרונות, בהן מתוקנים הסילופים שבמאמר הרשלני - רשלנות שהינה סימפטומטית לתרבות ההונאה בנושא הזכרון ההיסטורי בכל נושא בישראל. | |||
_new_ |
תגיש תלונה באתר הבא: | |||
|
|||
_new_ |
אכן, דומה והתזוזה שמאלה במערכת הפוליטית | |||
|
|||
תביא לאקלים מוקצן של חוסר סובלנות, נוקשות צדקתנית, אי פתיחות, ובלימת הגורמים היצרניים והמחשבה החופשית. מאז יוני 2004 ניתן לראות עליית מגמה זאת, ותרועת הניצחון של העשבים השוטים. יגבר הקרטליזם הממלכתי באיצטלה של הגברת מעורבות במשק, ותגבר הבריחה של טובי המוחות מהמדינה. הלוואי ואתבדה. | |||
_new_ |
ביוני 2004 - | |||
|
|||
ביוני 2004, להזכירכם, התגייסו חוגי הון של השמאל, ובראשם תעשיין התחתונים דב לאוטמן, למסע קידום השמאל והחזרת עמדותיו במדינה, תחת הססמא מאחזת העיניים ''יוצאים מעזה''. | |||
_new_ |
זה התחיל עוד משנות ה- 70 | |||
|
|||
איפה היית ב- 77 ? איך נתתם להם להשתלט על המדינה?! סילקתם את שמיר וקיבלתם את אוסלו. סילקתם את ביבי וקיבלתם את קמפ-דייויד + האינתיפאדה. סילקתם את ברק וקיבלתם את תוכנית ההתנתקות ומפת הדרכים. ''ישראל הולכת קדימה!'' | |||
_new_ |
קדימה לאיפה? | |||
|
|||
להמשך הכיבוש וגאולת הארץ.ואפילו רק את גושי ההתנחלויות ומזרח ירושלים, ונאמר תודה. | |||
_new_ |
ביוני 2004 - | |||
|
|||
ואכן יצאנו.השבח לאל. | |||
_new_ |
תגובה למאמר של צבי גיל | |||
|
|||
בכל שנה עוסקים החברה ומדינת ישראל בקורבנות השואה, אך מעולם לא בסיפור גבורתם של ניצולי השואה.מדינת ישראל הוקמה ושרדה בזכותם של ניצולי השואה. לאחר השואה רוב הניצולים ששרדו את התופת הנאצית עלו לישראל ומיד גוייסו לצה''ל. הם השתתפו במלחמת העצמאות ושליש מהלוחמים שנפלו במלחמה היו ניצולי שואה. בעקבות המלחמה עמדה ישראל בפני סכנה קיומית בטחונית וכלכלית. זאת הייתה הסיבה המרכזית שבן גוריון הורה להיכנס למו''מ עם גרמניה על הסכם השילומים. על פי ההסכם הכסף היה מיועד לשקם את ניצולי השואה. אך הוא הופנה לפרוייקטים כלכליים וביטחוניים שהצילו את המדינה מפני קריסה והניצולים קיבלו זאת בהבנה ושתקו למען המדינה. ניתן לומר שתרומתם של ניצולי השואה כקולקטיב וכיחידים להקמתה ולביסוסה של ישראל בכל תחומי חיינו עולה על כל קבוצה אחרת.חבל שרק מעטים יודעים זאת. למרות זאת הם מעולם לא זכו להכרה והיום בערוב ימיהם רבים מהם חיים מתחת לקו העוני וזקוקקים לסיוע. אך מדינהת ישראל שנהפכה למדינה שבה אין דין ואין דיין, ניצולי השואה נהפכו לקורבנותיה. הם תרמו ושו למען המדינה משום שכמי שעברו את השואה מעולם לא לקחו את המדינה כדבר מובן מאליו. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |