|
הקיבוצים והמתנחלים: האם הם יעלמו? | |||||
דוד סיון (יום ראשון, 16/07/2006 שעה 7:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
כתבתי סבירות גבוהה | |||
|
|||
ולא העלמות ודאית. אנו, העירוניים, מכירים את הקיבוץ כמקום שרואה החשבון קם בבוקר מוקדם לחלוב את הפרות,הילדים גרים יחדיו,רובם מגיעים לקורס טייס ובערב רוקדים בגורן (מה זה?). אולי זה היה נכון לפני עשרות שנים, היום אין זכר לכך. רואה החשבון(אם לא נטש)נשלח ''החוצה'' להרוויח כסף ולהביאו לקבוץ,הילדים כבר לא גרים יחד,לקורס טייס מגיעים בעיקר בוגרי רמת השרון ובערב יש פאבים אליהם באים מיטב הנוער מהסביבה. אין לינה משותפת,אין חדר אוכל משותף,אלא אכילה בחדרים,מעט מאוד חקלאות והרבה תעשיה,יש תגמול כספי לפי תרומה לקהילה ולא קופה משותפת,יש ''הרחבות'' ההופכות את הקיבוצים לעיירות קטנות, ועוד ועוד... אז יתכן שהשם ''קיבוץ'' ישאר,אך הקיבוץ כפי שהכרנו אותו נעלם מול עינינו. ולגבי ההתנחלויות: הוקמו בחטא, חיות בחטא,וכדינן של החיים בחטא,ייענשו או בידי שמים או בידי אדם. | |||
_new_ |
כתבתי סבירות גבוהה | |||
|
|||
גם העיר שאתה גר בה הוקמה בחטא,לדעתם של הערבים תל אביב היא אם כל חטאת.(הוקמה על חורבות כפרים ערביים) האם החטא של הקמת תל אביב קטן מחטא הקמת ההתנחלויות? אם אתה סבור שההתנחלויות הוקמו בחטא, מוטב ותסתלק מכאן מפני שאין לך כל אמון בזכות הבלעדית של היהודים על הארץ הזו. | |||
_new_ |
כתבתי סבירות גבוהה | |||
|
|||
יש לי אמון מלא בזכות הבלעדית של היהודים על הארץ הזאת. אין לי בכלל אמון בשקרנים חובשי כיפה,ברמאים עם ציציות ובתאבי בצע שמתחבאים תחת איצטלה של זכות היסטורית. תוריד את הריפוד הכספי מהתנחלויות והמתנחלים ותראה כיצד גזה ונעלמת מהם אהבת הארץ. אין זה אומר שאחרים לא חטאו בחטאים דומים ואין זה פוטר אותם מאשמה. | |||
_new_ |
אתה סותר אתעצמך | |||
|
|||
יש לי אמון מלא ב''זכות הבלעדית של היהודים על הארץ הזאת'' אבל בו בזמן אתה תוקף את ה''שקרנים חובשי כיפה,ברמאים עם ציציות ובתאבי בצע שמתחבאים תחת איצטלה של זכות היסטורית'' שפועלים בדיוק מאותם מניעים? האם הזכות ''הבלעדית של היהודים'' לארץ ישרראל חלה רק עליך בת''א או גם חלה על יהודים אחרים בכל ארץ ישראל? למה אתה חושב שערבי צריךלקבל את זכותך לארץ יותר מאשר את זכות ''הדציים וגו''' על הארץ? האם לי בתור יהודי חילוני ולאומי אין בכלל זכויות על ארץ ישראל? אולי משום שאינני יושב בדיוק בתל אביב? או אולי בגלל שאני חושב שאם יש ליהודים בכלל ''דכות בלעדית על הארץ הזאת'' אז היא חלה גם לגבי ולגבי כל יהודי אחר שרוצה לממש זכות זאת, עם כיפה או בלי כיפה? זכות היא מלאה. מי שפוגע חלקית בזכותו על משהו בסוף זכותו מפסיקה להתקיים. | |||
_new_ |
אתה סותר אתעצמך | |||
|
|||
אתה נשמע לי קצת מבולבל ונסער. ואיני מבין מדוע? מעולם לא ערערתי על זכותם של היהודים על הארץ הזאת.זה הבסיס לקיומה של מדינת ישראל וזו הסיבה שאני חי בארץ הזאת. איך לממש זכות זו,זה ויכוח ארוך שנים ומרובה דעות. למרות האחידות במניע.דרכם של המתנחלים אינה דרכי ומעשיהם להשגת מטרתם מאוסים בעיני. טענתי בעבר ואני חוזר וטוען!! עם ישראל הצביע ברגלים. עצם זה שרק 5% מתוכו הסכימו ,לאחר פיתויים כלכליים ואחרים, להתיישב בשטחי יו''ש מדבר בעד עצמה.יתכן ובאיזו שהיא קומבינציה היסטורית עתידית העם יחשוב אחרת ויממש את זכותו לגבי שטחי ארץ ישראל אחרים. לזמן הזה זה נגמר בגבולות הקו הירוק+.5% אף אחד לא מנע ולא מונע ממך ,בין אם אתה חובש כיפה או לא,לממש את זכותך להתיישב בכל מקום בארץ ישראל,כל זמן שזה נעשה במסגרת החוק ובהשמע להנהגה החוקית והנבחרת של העם היושב בציון. | |||
_new_ |
אתה סותר אתעצמך | |||
|
|||
אני חד, שקול ורגוע. מה עניין השאלות לעניין שאני שואל אותך ולפירושך כאילו אני ''מבולבל ונסער''? האין לך תשובות לעניין? אז לכל היותר תאמר שדרכך אינה דרכם של המתנחלים. זה ברור. אבל למה אתה מכפיש את עצמך בביטויים כמו ''בשקרנים חובשי כיפה,ברמאים עם ציציות ובתאבי בצע שמתחבאים תחת איצטלה של זכות היסטורית.'' שאין לי חשק לומר אילו ביטויים הם מזכירים. מתנהל בקירבנו ויכוח פוליטי בשאלת זכויות על הארץ ומימשן וזה דבר לגיטימי. אינני רואה כל פסול בהתנחלויות אלא להיפך, הן צורך ותכלית. ולא משנה אם המתנחלים הם 5% מהאוכלוסיה היהודית או 95%. אנחנו מתווכחים על העקרון ולא על המספרים. והפיסקה הארונה שלך פשוט מצחיקה אותי ''אף אחד לא מנע ולא מונע ממך ,בין אם אתה חובש כיפה או לא,לממש את זכותך להתיישב בכל מקום בארץ ישראל,כל זמן שזה נעשה במסגרת החוק ובהשמע להנהגה החוקית והנבחרת של העם היושב בציון.'' אתה טבוע בסטריאוטיף שכל מי שימני או שתומך בהתנחלויות הוא חובש כיפה. עוד מעט תאמר לי שכל יהודי... מגדל שפם... או משהו אחר על הגב... ולגבי מדיניות ההתנחלויות אתה צודק. רק מדינה צריכה לקבוע את המדיניות. הבעיה שלממשלות ישראל אין בדיוק מדיניות בנושא. אולי מתוך החלטה ואולי מחוסר יכולת להחליט. אני גם לא בונה על אולמרט, על אף שהוא עכשיו מחזק את מעמדו בציבור והוא נותןלצבא לעשות אתהמלאכה. אבל לאחר שיחלוףהמשבר הלבנוני והעזתי נחזורלעניין חוכמתה העמוקה של הנסיגה החד צדדים ביו''ש ושם צפויים תקלות לממשלה. | |||
_new_ |
אתה סותר אתעצמך | |||
|
|||
כתבתי את מה שכתבתי ,כי כך התרשמתי מכתיבתך,לא בשביל להביך אותך. כשמישהו כותב לי ועלי בצורה מגונה (תסתלק מהארץ.....)אני עונה בהתאם ואיני חוזר בי מהביטוי. כתבת כאילו אני מונע או מתכוון למנוע ממך מלהתיישב ביו''ש,וקשרת זאת לחבישת כיפה. לכן אמרתי שמבחינתי אין מניעה לכך,אדרבא ממש את דעותך. לגבי הסיפא אין מחלוקת בינינו. | |||
_new_ |
אתה עושה צחוק מעצמך. | |||
|
|||
''מעולם לא ערערתי על זכותם של היהודים על הארץ הזאת''- באמת יפה מצידך. ''זה הבסיס לקיומה של מדינת ישראל...''- מהו בדיוק הבסיס? מדינת ישראל הוקמה ע'י חבורת כופרים והם מקור כל הצרות שהעם המסכן הזה עובר. חבורת כופרים זו השתלטה על כל מוקדי הכוח במדינה ויש בידם את הגוף החזק ביותר והוא-התקשורת. באמצעות התשקורת מעבירים חבורת הכופרים את עם ישראל שטיפת מוח יום יומית במשך עשרות שנים וכמעט העבירו אותו על דתו. אבל עם ישראל הולך ומתעורר מן האשליה השיקרית ומתחיל להתקרב אט אט אל אביו שבשמיים. הסמינרים של החזרה בתשובה ''מפוצצים'' ביהודים שצמאים לשמוע דברי תורה ולהתחבר למקורות היהדות. זה רק עניין של זמן(ולא עוד הרבה זמן) וכל יהודי יצטרך להחליט לאן פניו - ליהדות או לעבודה זרה. הבחירה בידי כל אחד ואחד. | |||
_new_ |
אתה עושה צחוק מעצמך. | |||
|
|||
טוב שמדינת ישראל הוקמה על ידי חבורת כופרים,נהדר שהיא השתלטה על כל מוקדי הכח ונמשיך להחזיק בגוף החזק ביותר- התקשורת. נמשיך יום יום להעביר לעבמי''ם כמוך שטיפת מוח ולנסות להחדיר קמצוץ של בינה למוחך. אני כל הזמן רואה סביבי אנשים שנוטשים את האייתולות המקומיים וחוזרים למציאות. גם אתה,יום אחד תראה את האור. | |||
_new_ |
לא ענית לי על השאלה | |||
|
|||
ואני חוזר עליה לנוחותך גם העיר שאתה גר בה הוקמה בחטא,לדעתם של הערבים תל אביב היא אם כל חטאת.(הוקמה על חורבות כפרים ערביים) האם החטא של הקמת תל אביב קטן מחטא הקמת ההתנחלויות? האם דעתם של כמה מאה חמישים מליון ערבים לא חשובה ? ולגבי הדיעות האנטישמיות שלך ושל דומיך , זו כנראה עוד סיבה לסלקכם מכאן.אתה ודומיך נטע זר, אנטישמים. | |||
_new_ |
לא ענית לי על השאלה | |||
|
|||
אני מסתייג ממשפטך האחרון. | |||
_new_ |
,אנטישמי צריך לסלק מכאן | |||
|
|||
יהודים רבים נוהגים לחבוש כפה , וללכת עם ציציות.ולעיתים לגדל אף זקן. זה מנהג אנטישמי ידוע לתקוף את חזותו של היהודי- כך נהג גם גבלס בדער שטירמער, וכך נהגו לפניו אנטשימים רבים. את החבורה הבלתי מכובדת הזו ,יש להוקיע. אין שום הבדל בינם לבין צופיה למרות שהוא מתיימר להקרא יהודי. | |||
_new_ |
לא ענית לי על השאלה | |||
|
|||
התשובה היא פשוטה:אם אתה מקלל ומנאץ,זה הוכחה ניצחת כי לגופו של ענין אין לך מה לענות,ובצדק. ולשאלתך: דעתם של הערבים אינה מעניינת אותי (כנראה היא מאוד מעניינת אוהב-ציון כמותך,)מה שמעניין אותי,זה מה שעם ישראל רוצה, ועם ישראל אינו רוצה את ההתנחלויות וקצה נפשו בהתנשאות ,ביהירות,באלימות,ברמאות,בתאוות הבצע ובצביעות של המתנחלים. והעקירה המבורכת מגוש קטיף והפינוי מעמונה מוכיחים זאת בצורה ניצחת. אז אני מצפה(ולא בקוצר רוח) לקללות הבאות שלך ושל דומיך בפורום,כי הרי משהו אינטילגנטי איך לך להגיד. | |||
_new_ |
הדעה של הערבים לא מענינת אותך.... | |||
|
|||
אבל זה לא מפריע ליצורים כמוך לטעון כלפי הימין, כי, ''הערבים לא יקבלו את הצעתך''. טענה אידיוטית בכל קנה מידה שהוא. ובנוסף צביעות ונוכלות שמאלנית אופינית. לאמר דבר והיפוכו מבלי למצמץ. | |||
_new_ |
הדעה של הערבים לא מענינת אותך.... | |||
|
|||
עם כל הכבוד(ואין הרבה כבוד) איני מבין מה יצור כמוך כותב, אולי אתה מבין ותוכל להסביר גם לי? | |||
_new_ |
הדעה של הערבים לא מענינת אותך.... | |||
|
|||
''...מה יצור כמוך...'' אתה מתכוון לאותו יצור עם כיפה ואף גדול ? לענות על שאלתו לא ענית אלא הכפשת אותו כדי להסיט את הנושא זה ברור לכולם פה. | |||
_new_ |
הדעה של הערבים לא מענינת אותך.... | |||
|
|||
אני מתכוון לאותו יצור/ים שלא מפסיקים מלקלל ולנאץ. לענין הם אף פעם לא כותבים. | |||
_new_ |
[*] ועדיין לא ענית לי על השאלה | |||
|
|||
[* הוסר ביטוי לא ראוי] ההתבטאויות שלך הן התבטאויות אנטישמיות . גם העובדה שאתה מסתתר מאחרי יבבות ,(שמקללים ומנאצים אותך) לא גורעות מהעובדה הזו. | |||
_new_ |
[*] ועדיין לא ענית לי על השאלה | |||
|
|||
אני לא מסתתר בשום מקום משום אדם. העובדה בעינה עומדת!!! אין לך תשובות אינטלגנטיות!! | |||
_new_ |
[*] ועדיין לא ענית לי על השאלה | |||
|
|||
גם בלי הרבה סימני קריאה בהם אתה מרבה להשתמש, לא שאלת אותי שום שאלה ולכן לא זכית לקבל כל תשובה אינטליגנטית או לא אינטליגנטית. אולם אתה לא ענית לי על אף שאלה שנשאלת ובמקום לענות , אתה מבקר להמשיך לילל ולייבב ולנקוט בשפה אנטישמית. התנהגות מוכרת אצלך אני לא מצפה ממך להרבה. | |||
_new_ |
[*] ועדיין לא ענית לי על השאלה | |||
|
|||
עניתי לך על שאלותך,הבנת הנקרא אינה החלק החזק אצלך. יבבות אצלך זה תמיד אחרי הקללות(אתה הרי רוצה להראות ממלכתי). אגב, אם היו לך ציפיות ממני,צער לי ,אל תצפה, אני מאכזב בדרך כלל ימניים ודתיים. | |||
_new_ |
[*] ועדיין לא ענית לי על השאלה | |||
|
|||
בסך בכל שאלתי אותך שאלה אחת . אולם ענית בסדרה של גידופים וקללות כדרכו של כל שמאלן יהיר ומנופח מחשיבות עצמית שבדרך כלל גם לא מסוגל לענות לענין. אינני מצפה גם עכשו שתענה לענין כי אין זו דרכך, אתה מעדיף לנבל את פיך, וקלל, לגדף ולהראות את ערוותך ברבים. אבל אם כבר שיקרת וטענת שענית לי על השאלה, אנא הוכיח את יושרך והראה לי את המקום בו ענית על השאלה. (בלי שום קשר, אם את מאכזכ דתיים, ימניים או את אשתך) ואני חוזר עליה לנוחותך גם העיר שאתה גר בה הוקמה בחטא,לדעתם של הערבים תל אביב היא אם כל חטאת.(הוקמה על חורבות כפרים ערביים) האם החטא של הקמת תל אביב קטן מחטא הקמת ההתנחלויות? | |||
_new_ |
[*] ועדיין לא ענית לי על השאלה | |||
|
|||
למרות שסיגנונך אינו שווה תשובה(ראה הערתו של מר פרקש על תשובתך)הרי עניתי לך מיד כי דעתם של הערבים אינה חשובה בעיני ולכן יתר שאלתך אינו רלוונטי. אם לא הבנת את זה ,כדאי שתתייעץ עם מומחה. | |||
_new_ |
[*] ועדיין לא ענית לי על השאלה | |||
|
|||
לגבי הסגנון, הסגנון הזה שמור במיוחד לאנטישמים יהירים ומנופחים. | |||
_new_ |
[*] ועדיין לא ענית לי על השאלה | |||
|
|||
ארין דבר שמעיד יותר מכל על אישיותך-מתשובותיך!!! המשך להיות אתה עצמך,כך אנו לומדים יותר ויותר להכירך! | |||
_new_ |
[*] ועדיין לא ענית לי על השאלה | |||
|
|||
מר צופיה - אתה או ''אנחנו '' כפי שאתה מתיימר להיות ברבים באמת לא מטרידים אותי יתר על המידה. כך שאם ''אתם'' לומדים או לא לומדים להכיר אותי זה בעיה ''שלכם'' בלבד. ואולי מוטב שתתחיל לכתוב בשמך האמיתי , ולא תסתתר תחת כינוי עמישמישי ואש אולי תתבטא בצורה פחות אנטישמית? דרך אגב- לא צריך הרבה כל כך סימני קריאה. | |||
_new_ |
[*] ועדיין לא ענית לי על השאלה | |||
|
|||
אתה ברמה האישית ממש לא מעניין.גם לא מעניין אותי אם שמך אבי גולדרייך או יחזקאל שטרייכמן.ממש לא מעניין. סימני קריאה? אני מזה אוהב!!!!!!!!!!! | |||
_new_ |
[*] ועדיין לא ענית לי על השאלה | |||
|
|||
אדוני עין צופיה או עין עקומה . מר גולדריך שאל שאלה קטנטונת על תל אביב ולא על כל מרחבי ישראל .אני מתנדב לעזור לך לאתר עוד כמה מאות שאלות .פנה למשל לספריו שר מר חיים גבתי הוא לא היה חובש לא כיפה סרוגה ולא שחורה . קרא בבקשה את הפרקים הראשונים בספרו''מאה שנות התישבות'' ותקבל תשובות על ההתנחלות היהודית בארץ ישראל ולא רק בתל אביב , שיך מוניס , ג'מאסין וכו' . אם תעין במערכת המפות 1ל 100000 משנות החמישים המוקדמות תוכל להתרשם מההדפסות החופות בעברית על המהדורה האנגלית של מחלקת המדידות המנדטורית . תוכל לגלות שם על איזה כפרים ערביים יושבים קיבוצים אשר גידלו וטיפחו את הארכי אנטישמים הרודפים את המתנחלים אשר התישבו על אדמות מדינה . מנברות פופוליסטיות לא עוזרות לביסוס רעיונותיך האנטישמיים . | |||
_new_ |
[*] ועדיין לא ענית לי על השאלה | |||
|
|||
יש שאלות עליהם מר ע. צופיה עונה רק בגידופים, או במניברות אנטישמיות:) | |||
_new_ |
[*] ועדיין לא ענית לי על השאלה | |||
|
|||
וכתיבת שטויות לא הופכת אותך לאדם חכם. עניתי למר גולדרייך והוא כנראה בסוף הבין את התשובה. אני מקוה שבמהרה בימינו גם אתה תבין. ואם לא? לא נורא! | |||
_new_ |
[*] ועדיין לא ענית לי על השאלה | |||
|
|||
השאלה מה הבין מתשובתך . איני חושב שכתבתי שטויות . אני משאיר לאחרים לבחון את חוכמתי . | |||
_new_ |
[*] ועדיין לא ענית לי על השאלה | |||
|
|||
גם אני משאיר לאחרים לבחון את חכמתי. | |||
_new_ |
[*] ועדיין לא ענית לי על השאלה | |||
|
|||
בלתי מספיק | |||
_new_ |
[*] ועדיין לא ענית לי על השאלה | |||
|
|||
מה שהבנתי זה מה שכולם הבינו- דהיינו חבל לבזבז עליך זמן יקר | |||
_new_ |
[*] ועדיין לא ענית לי על השאלה | |||
|
|||
לא התבקשת לבזבז זמן עלי,אני מאושר בחיי גם בלי זיבוליך | |||
_new_ |
לא ענית לי על השאלה | |||
|
|||
הגרוש מגוש קטיף אינה הוכחה שהעם מתנגד למתנחלים אותו הדבר ביחס לארועי עמונה . חבורת מושחתים ביצעה פושט השתלת על מוסדות השלטון בתמיכה נמרצת של מערכת משפטית מושחתת וסחיטה של קצינים שוטרים וחיילים . בינתים אני מזהה באנשי סיעתך יהירות , אלימות , רמאות , תאוות בצע וצביעות ולא בנתנחלים . | |||
_new_ |
''העקירה המבורכת מגוש קטיף'' | |||
|
|||
קאסם-שמאסם, העיקר שדפקנו את נתניהו. אתה לא גר בשדרות או באשקלון במקרה? | |||
_new_ |
''העקירה המבורכת מגוש קטיף'' | |||
|
|||
האם מתלהם כמוך כן גר בשדרות או אשקלון? ואולי נהריה או צפת? או שמא אתה מאותם גבורי חיל ידועים מברוקלין וטורונטו? האם אתה מטיף לנו מהשטח או מסטקיה ביוסטון? כי לאנשים אשר נאה אומרים ונאה מקיימים אני מתייחס בכבוד המתאים. | |||
_new_ |
''העקירה המבורכת מגוש קטיף'' | |||
|
|||
גלשת מגופו של ענין לגופו של מקום . לא כל כך מוצלח . | |||
_new_ |
''העקירה המבורכת מגוש קטיף'' | |||
|
|||
אני גלשתי? בר-ניר(כהרגלו בקודש) מדביק לי או לך או לאחרים אמירות שלא אני אמרתי אותן (אפילו מודה בכך),ספק אם בכלל אני מסכים להן, ומתייחס בתגובתו כאילו אני אמרתי אותן בתגובה קודמת. ותוקף אותי או את השקפת עולמי לפי זה. זה אפילו לא שווה ויכוח,זה שווה ''יריקה(כתובה כמובן)בפרצוף''. שאלת בנימוס,עניתי לך יפה. | |||
_new_ |
''העקירה המבורכת מגוש קטיף'' | |||
|
|||
אני עדין סובר שגלשת . | |||
_new_ |
חביבי, כדאי שבמקום להתפתל | |||
|
|||
תנסה פעם לחשוב על המשמעות של מה שאתה אומר לפני שאתה פולט את זה. הביטוי אותו אני מייחס לך ''קאסם שמאסם, העיקר שדפקנו את נתניהו'' לא נאמר במפורש מפיך, אבל איך אתה רוצה שאני אבין את התגובה (היחידה ) אותה אתה שולף בכל פעם שמצביעים על פאשלה שנובעת ממדיניות ההתנתקות, תגובה האומרת שלמדיניות הזאת היתה ''תוצאה חיובית'' בכך שנתניהו סולק מן השלטון? יש לך הזכות המלאה להאמין שסילוקו של נתניהו מן השלטון הוא דבר טוב, בדיוק כמו שלאחרים יש הזכות המלאה להאמין את ההיפך. אבל כשאתה קושר באופן עקבי את ה''הישג'' הזה (סילוקו של נתניהו) עם מדיניות כושלת שהביאה אסון על המדינה יכולה להיות לזה רק משמעות אחת. כל מה שאני עשיתי היה לחדד ולהבהיר את המשמעות של דבריך. הצגת הדברים בנוסח שלי היא חריפה ולא נעימה למשמע אוזן כי אולי לא התכוונת להציג זאת כך. קצת מחשבה לפני ההקשה על המקלדת היתה אולי חוסכת לך הרבה אי הבנות. | |||
_new_ |
חביבי, כדאי שבמקום להתפתל | |||
|
|||
תזכיר לי איפוא אמרתי ש ''למדיניות הזאת היתה ''תוצאה חיובית'' בכך שנתניהו סולק מו השלטון''?. איני אוהד נתניהו כר''מ ואיני אוהד הליכוד,כך שמדרך הטבע שמחתי על כישלונם בבחירות. איני רואה בזה ''הישג'' אלא הוכחה מה הציבור חושב עליו,על דרכו ועל דרכה של ממשלתו. לי ,אולי, נדרשת קצת מחשבה לפני ההקשה, לך נדרשת הרבה מאוד מחשבה. הרי אתה זה שמצמיד תגובות לאנשים(ובמודה בכך) ולא אני. ושוב תאיר את עייניי היכן אמרתי את הדברים הנ''ל! | |||
_new_ |
כתבתי סבירות גבוהה | |||
|
|||
יצא המרצע מן השק שינאתו לכל סממן יהודי מעבירה אותו על דעתו כנראה שהאנטישמיות בארופה חדרה ללבו ביתר שאת והוא איננו יכול להפתר ממנה והוא מכנה עצמו יהודי ''טוב'' | |||
_new_ |
כנראה שלא הכרת קיבוץ | |||
|
|||
הקיבוץ לפי המושגים שלך (כפי שתיארת במשפט הראשון) כנראה שלא היה קיים כלל. העובדות הן אחרות הקיבוץ הוקם על עיקרון השיתוף המוחלט בנכסים ובהכנסות, ועל העיקרון מה מותר ל''חבר'' להחזיק ממקורות פרטיים-חיצוניים (למשל אם מותר לחבר להחזיק רדיו פרטי), ועוד. כפי שכבר כתבתי במאמר הערכים הללו החלו להשתנות כבר בשנים הראשונות (למשל לינה משפחתית החלה להכנס כבר בעשורים הראשונים). לעומת זאת השיתוף בנכסים ובהכנסות בעיקרון החזיק מעמד עד המשבר של אמצע שנות ה-80. מאז חלו שינויים בהקשר הזה, אבל עדין נשארו קיבוצים ''שיתופיים'' לא מעטים והם לא יעלמו כל כך מהר כפי שאתה מנחש. כאשר חקלאות היתה משימה לאומית החזקת אדמות לאום וגם נתנה פרנסה היתה גם עבודת האדמה ערך בפני עצמו. התעשייה נכנסה לקיבוצים כדי לשפר את מקורות הפרנסה לא כדי להחליף ערכים. גם לקורס טייס עוד הולכים מהקיבוצים, אבל מגזרים אחרים מובילים ברמה הכמותית. | |||
_new_ |
כנראה שלא הכרת קיבוץ | |||
|
|||
אני מודה שלא הכרתי קיבוץ באורח אינטימי.אני מודה שההגדרות שלי היו קצת פשטניות,אני מודה שאני אוהב את קיבוצניקים(כמכלול).איני מייחל להעלמות הקיבוצים,נהפוך הוא. אך נודה כי המציאות שונה ממאווינו וכי אורח החיים הקיבוצי המסורתי דועך ועימו הולך ונעלם הקיבוץ המסורתי. יהיו הסיבות אשר יהיו(ואיני מסכים לחלוטין עם הסיבות שמנית)אך זו המגמה ולא נראה כי מישהו, כולל חברי הקיבוצים, הולך לשנותה ולהחזירה ליושנה. ההתאוששות העסקית כלכלית בקיבוצים היא זו שמשנה את אופיים המסורתי והופכת אותם לעסק כלכלי בעל אופי התנהלות קפיטליסטי בבעלות מספר אנשים רב שילך ויצטמצם במשך הזמן.כאשר טענתי כי הקיבוצים ייעלמו תוך דור, התכוונתי שייעלמו במובן המסורתי שהכרנו אותם ולא במובן הפיזי-מוחשי. לפני שבועות מספר הוצע לי לקנות במחיר אפסי בית ישן(מגורי משפחה בקיבוץ לשעבר)בקבוץ להבות חביבה,כולל חלקת קרקע מסביב לבית והבטחה כי תוך זמן קצר יהיה ניתן להרחיב את הבית.הרי אם כל הבתים הללו ימכרו לאנשים פרטיים הרי הקיבוץ יהפך לקהילה כפרית ויחדל להיות יישוב שיתופי.וזו סתם דוגמא | |||
_new_ |
המגמה היא שינוי | |||
|
|||
לא הכחשתי שזו המגמה אלא שטענתי שהתהליך ימשך עוד הרבה זמן (הרבה יותר ממה שכתבת 10 - 15 שנה). התנועה הקיבוצית נכנסה למשבר בגלל ההבדל בין סמכות ואחריות בהחלטות העסקיות. ההתאוששות העסקית נובעת בעיקר מההתנהלות היותר נכונה שיצרה קשר נכון בין סמכות (להוציא כסף להשקעה) ואחריות (להחזיר את הכסף). זה לא בדיוק התנהלות קפיטליסטית אלא התנהלות אחראית. ישנם קיבוצים שזה קיים כבר עשרות שנים ולכן המשבר לא ממש פגע בהם וגם האופי השיתופי שלהם לא נפגע. הדרך השיתופית-קיבוצית (ניהול קיבוצי) יכולה הגיע להשגים כלכלים-עסקיים לא פחות טובים מהתנהלות קפיטליסטית ''נצחון הבנימינאים'' (דיון 2178). אני לא ממש מכיר את הסיפור של להבות חביבה אבל לפי הסיפור שלך מצבם לא כל כך מוצלח... | |||
_new_ |
הקיבוץ ייקרא כפר X או רובע Y | |||
|
|||
וההתנחלויות ייקראו בשמם וללא כינוי האצולה הנילווה שאנחנו כה מרבים לכנותם כיום. אריאל תהיה אריאל ולא ההתנחלות אריאל. זאת בהנחה שלהתנחלויות יש ויהיה משקל בקביעת גבול הקבע מול הפלסטינים. אתה אומר: ''שתהליכי השינוי שהחלו לפני קרוב ל-40 שנה עדין נמשכים'', אני הייתי אומר שהתנועה הקיבוצית, כמו כל תנועה חברתית חיה אחרת, עוברת תהליכים כל הזמן, לעיתים איטיים ולעיתים מואצים. צריך לראות את השינויים במשמעות הקיבוץ גם בראיה כללית ומתוך הגדרת אופיו של הקיבוץ והתאמתו ל'חיים האחרים' שבסביבתו. יש תמיד מתח בין אידיאולוגיה לבין חיי היומיום ועול הכלכלה. יתכן שבסוף שנות ה-70תחילת ה-80 השינוי היה חד במיוחד אבל הוא לא שונה בעוצמתו, למשל, ממשבר הקיבוצים התפרקות תנועת העבודה והקמת ''אחדות העבודה'') ההתנחלות היא פרוייקט יישוב הארץ (מה שהיה תפקידם של הקיבוצים בשנות ה-40-50). אבל האמצעים הם לא שיתופיים ברמת הפרט, כמו אצל הקיבוצים. לכן הסיכוי שההתנחלויות יתפרקו מבפנים לא קיים כלל, כמו ששדרות וכרמיאל, ההתנחלויות של שנות ה-50/60, לא מתפרקות אלא צומחות כערים רגילות. | |||
_new_ |
הקיבוץ ייקרא כפר X או רובע Y | |||
|
|||
הקיבוצים הוקמו ע''י תנועה ערכית . דור המיסדים בחר את החברים כל אחד הכיר כל אחד וההתנהלות היתה כל אחד עבור כולם וכולם עבור כל אחד . עם הופעת הדורות השני השלישי וכו' הופיעו חברים אשר לא קבלו על עצמם את המחויבות האידיליסטית . רבים פנו לעשות לביתם ולא התאמצו כל כך למען הכלל ואז הכלל לא התאמץ כל כך עבורם . חברים מסוימים אפילו נצלו את את המצב והשתמטו מלעבוד ולתרום . איני יודע אם הקיבוץ יעלם או לא . אני משער שבכל דור קיימים אידאליסטיים אשר מעונינים לחיות בחברה הוגנת מבלי לשים דגש מולט על הנושא הכלכלי אישי . קיבוצים מסוימים אולי יתפרקו אך אני משער שקיבוצים מסוימים ימשיכו בנשיאת דגל הסוציאליזם היפה והטהור . השילטן הישראלי הסתאב , מאס בעם ישראל ובארץ ישראל אך אני משער שקולקטיבים מסוימים ימשיכו ברעיון האוטופי של הקיבוץ . הכסף לא יענה את הכל . באשר להתנחלויות זה מאות שנים שיהודים נסו להתנחל בארץ ישראל . עליות הספרדיות העליות החסידיות , תלמידי הגר''א , העליה הראשונה וכו' . אני בטוח שנסיונות ההתנחלות ימשכו . אומנם בשנים האחרונות אנטישמים ושונאי ישראל מבית גייסו את כל המערכות השילטוניות לעקור אותם מן השורש בשיטות רשע המתחרות בשונאי ישראל שבכל הדורות. אך עם ישראל יקיא מתוכו מושחתים אלו ותהליך ההתנחלות ימשך . עברנו את היטלר נעבור גם את החוליגנים ראשי המערכות השילטוניות הישראליות . | |||
_new_ |
הקיבוץ ייקרא כפר X או רובע Y | |||
|
|||
לק''י לפחות מאז אוסלו ההתנחלויות לא מקבלות שום תקציב עודף אלא ההפך - תקצוב פחות ממה שמגיע. חוץ מזה התנחלות אינה קיבוץ - מדובר בעצם ברובע עירוני שיש קשרים קצתיותר הדוקים בין התושבים. נכון שבעפרה ובעוד מקומות יש יסודות קיבוציים מסויימים - אבל הם הולכים ונשחקים - ולדעתי כך ראוי ונכון. אני הייתי רוצה לראות את עפרה בעוד עשרים שנה כעיר או מועצה מקומית ולא ישוב קהילתי שיתופי כמו היום אליצור | |||
_new_ |
אפרופו עפרה.. | |||
|
|||
האם עפרה נמצאת בטווח הקטיושות של החמאסחיזבאללה ? ואם לא ,תמיד תוכלו לארח כמה מתנחלים מחייפה הכבושה, שסופגת כרגע טילים מדרום לבנון המשוחררת, או משדרות, שסובלת מקסאמים שמאסמים. | |||
_new_ |
אין ספק שהקטיושות שעפות על חיפה | |||
|
|||
יפסיקו , ביום שיוסר עול הכבוש מעל הצפון, חייפה , הגליל המערבי, העליון, עמק יזרעאל, ועמק בית שאן. | |||
_new_ |
אפרופו עפרה.. | |||
|
|||
לק''י כבר הזמנו כמה משפחות מחיפה הכבושה לעפרה המשוחררת. אליצור | |||
_new_ |
אפרופו עפרה.. | |||
|
|||
נתקלתי ביותר ממשפחה אחת אשר הוזמנה למכרים וקרובים בהתנחלויות כדי לההשתחרר מההתכנסות במקלטים . הם ממשו את ההזמנה . מן הסתם נשמע בקרוב מאומלט שכדי לשמור על חייהם של תושבי חיפה הוא ציוה לפנותם . לפי אותה שיטה אשר הופעלה בהצלחה מרובה בגוש קטיף . אפשר כבר לאמן את הכוחות עם המגפים השחורים ולהכין את צווי הפינוי . אותם בעלי מגפיים יתחילו להדביק את צוי הפינוי על הדלתות . אגב , לאן נעלם סר הנגב והגליל סימון ברז ??? כותב ספר בצרפתית על מזרח תיכון חדש . הכנת תוכנית התישבות בבירוביג'ן . גיוס כספים לתוכנית ציונית זו ? | |||
_new_ |
קיבוץ, התנחלות הם מושגים | |||
|
|||
כל עוד קיבוץ שונה מצורת ישוב אחרת יש משמעות למושג ''קיבוץ'', ''קיבוצניקים''. לגבי המושגים ''התנחלות'', ''מתנחלים'', אני מקבל את דעתך ששם הישוב הוא העיקר. השתמשתי במושגים ''התנחלות'', ''מתנחלים'' כדי שיהיה ברור למה הכוונה. כל ישוב יכול להתפרק מבפנים וכבר היו דברים מעולם. | |||
_new_ |
קיבוץ, התנחלות הם מושגים | |||
|
|||
אבל כבר היו קיבוצים שהתפרקו מבפנים וחבריהם התפזרו לכל עבר.... או שהקיבוץ משדרג את עצמו לקיבוץ קפיטליסטי יותר ומשם הדרך לעבור לכפר או מושבה או רובע של עיר קרובה המרחק רב. הקיבוץ הוא צורת התיישבות אידיאולוגית. ההתנחלות היא אידיאולוגיה של התיישבות. לא ככה? | |||
_new_ |
נכון ולא נכון | |||
|
|||
היו קיבוצים שהתפרקו מבפנים ואנשיהם התפזרו והם יושבו מחדש. חלק קטן, כמו שומריה שנמסר לאנשי עצמונה, התפזרו לקיבוץ אחר. הקיבוץ וההתנחלות הם התיישבות אידיאולוגית שמשרתת את האידיאולוגיה של ההתיישבות. | |||
_new_ |
פליטת מקלדת פרוידיאנית? | |||
|
|||
המחבר כותב על היעלמות הקיבוצים, לא הקיבוצניקים, אבל על היעלמות המתנחלים, לא ההתנחלויות... נראה שהשנאה למיישבי ארץ ישראל שאינם שייכים לתנועות השמאל טבועה עמוק עמוק בתת מודע של אחינו הסמולנים... | |||
_new_ |
פליטת מקלדת פרוידיאנית, של מי? | |||
|
|||
הנה ציטוט מהמאמר: ''...הרי שהמתנחלים עצמם, ההתנחלויות וגם שני המושגים יישארו איתנו עוד הרבה זמן, עשרות שנים''. כנראה שהשנאה, הטבועה עמוק, עמוק מפריעה לך לקרוא את מה שכתוב. | |||
_new_ |
כטובע הנאחז בקש | |||
|
|||
דויד יקירי, התשובה הזאת היא עלבון לאינטליגנציה של הימני הטיפש ביותר... | |||
_new_ |
זכותך לקשקש אגדות | |||
|
|||
העובדה הפשוטה היא שטענתך מראה שלא הבנת את המאמר. | |||
_new_ |
זכותך לקשקש אגדות | |||
|
|||
סלח לי ד''ר סיוון מר דר הבחין בשוני של ההתיחסות שלך לקיבוצים ולמתנחלים . בכוונה או שלא בכוונה ההתיחסות שלו תואמת מדרש מענין . נאמר בתהילים '' יתמו חטאים מן הארץ ורשעים עוד אינם ..'' המדרש מדקדק בלשון , נאמר חטאים (ולא חוטאים) כלומר האידאל אינו חיסול החוטאים אלא החטאים כלומר החוטאים יחזרו בתשובה ואז לא יהיו יותר רשעים . כי הם יהפכו לצדיקים . התגובה המתלהמת שלך אינה במקומה . אומנם התוכנית ''יהודי חדש'' אשר הופעלה ע''י הבולשביקים היהודיים אשר כבשו את פלשתינה יצרה עמי ארצות , אבל תמיד אפשר ללמוד . | |||
_new_ |
לא אסלח | |||
|
|||
מר דר החליט להתלהם (''נראה שהשנאה...'') בלי שהבין את המאמר. הוא קיבל תשובה עניינית שהבהירה את אי-הבנתו. הוספתי גם קטע, ''כנראה שהשנאה,...'', בסגנונו המתלהם כדי להציב לפניו מראה. כעת אתה מנסה לגונן על התוקפן. | |||
_new_ |
לא אסלח | |||
|
|||
קטע הפסוק שציטטי הו מסוף פרק ק''ד בתהילים (אולי אני טועה בפרק ) פרק זה המתחיל ב''ברכי נפשי'' נאמר בשבת בין מנחה למעריב בחודשי החורף כמו כן הוא ''שיר של יום'' בימי ראש חודש כך שהוא שגור בפיהם של יהודים שומרי מצוות אשר רבים מהם מתעמקים היטב בהבנת הנקרא . איני סבור שהערתו מצביעה על חוסר הבנה כל שהוא אלא ההפך . איני סבור שתשובתך הבהירה את אי הבנתו של מר דר היא ביססה עוד יותר את הפנטיות שלך . איני מודאג כל כך מאי סליחתך גם החיזבלה והחמס לא סולחים . גם מעלילי רצח רבין לא סולחים . | |||
_new_ |
לא אסלח | |||
|
|||
מר דר דמיין שוני בהתייחסות שלי כי לא קרא בעיון את המאמר. זה בודאי לא היה סיבה לגייס את השנאה כפי שעשה. אם אתה עדין חושב כמוהו הרי גם אתה לא קראת בעיון וגם אתה לא הבנת את המאמר. דבר נוסף בולט כאן ההשתלחות וההתלהמות שלך ושל מי שחושב כמוך לא מציקה לך כלל. אבל להטיף מוסר לאחרים מתוך חוסר הבנה קל לך. | |||
_new_ |
לא אסלח | |||
|
|||
כפי שציינתי בעבר-דוד סיון הוא ערמומי גדול וחושב שכל הימניים והדתיים הם מפגרים רפי שכל שפשוט 'אינם מבינים' את מה שהוא כותב. במאמריו הוא שוזר,בערמומיות רבה,דברי שיטנה ולעג וכשהוא נתפס בקלקלתו יש לו פזמון קבוע- אתם לא מבינים את כוונתי. לוּ היה תוכו כברו,היו כ-ו-ל-ם מבינים אותו. | |||
_new_ |
הקיבוצים יעלמו ברובם | |||
|
|||
כפי שנעלמו המושבות וכפי שנעלמים המושבים, בגלל הקפיטילזציה והאורבנזיציה של המדינה. לקיבוצים היה תפקיד חשוב בזמנו, אולם כעת , הם, לצערי הרב, צורת התישבות בלתי אפקטיבית, פרט למקרים נדירים של אידיאליסטים המוכנים להקריב מרמת חייהם ה''פרטית'' למען הכלל. ההתנחלויות יעלמו, כמושג, או כמקומות ישוב, אם וכאשר תהיה נורמליזציה של הקשרים עם הפלשתינים. דיה לשמחה בשעתה.... | |||
_new_ |
הקיבוצים יעלמו ברובם | |||
|
|||
אמר מי שאמר-'' אם יכסו את הקיבוצים בגג,הם יהפכו לבתי הזונות הגדולים בעולם''. גם בלי גג הם כאלה. ההתנחלויות לא יעלמו אלא ילכו ויתרבו, ככה זה אצל העם היהודי- ככל שיענוהו,כן ירבה וכן יפרוץ. מי שיעלם זה הערב רב מסוגך שנצמד כספחת לעם היהודי כדי להאבידו מן העולם. זה לא הלך 3300 שנה ולא ילך גם עתה. | |||
_new_ |
הקיבוצים יעלמו ברובם | |||
|
|||
הראית איזה שם למאמר הזה נתן סיון? ''הקיבוצים והמתנחלים: האם הם יעלמו?'' סיון מיחל להעלים את המתנחלים וזה באמת מסתדר יפה יפה עם מאמרו על גיזום עצי הזית שלו טוב לדעת מי אלינו ומי נגדנו | |||
_new_ |
אנטישמיות בשרות הניגוח | |||
|
|||
א. איפה כל אותם אלו ששגייסו את המושג אנטישמיות כדי למחות על הביטוי ''אין לי בכלל אמון בשקרנים חובשי כיפה,ברמאים עם ציציות ובתאבי בצע שמתחבאים תחת איצטלה של זכות היסטורית'' (תגובה 80647)? במה הוא שונה משני הביטויים שכתב כאן המטיף יהודה-אודי דוכן(ראה בהמשך)? 1. באמצעות התשקורת מעבירים חבורת הכופרים את עם ישראל שטיפת מוח יום יומית במשך עשרות שנים וכמעט העבירו אותו על דתו'' (תגובה 80713 16.7.2006). 2. ''אמר מי שאמר-''אם יכסו את הקיבוצים בגג,הם יהפכו לבתי הזונות הגדולים בעולם''. גם בלי גג הם כאלה'' (תגובה 80708 16.7.2006). | |||
_new_ |
מה בדיוק הבעיה, דוד? | |||
|
|||
אתה חושב שהביטוי ''''אין לי בכלל אמון בשקרנים חובשי כיפה,ברמאים עם ציציות ובתאבי בצע שמתחבאים תחת איצטלה של זכות היסטורית'', הוא לא ביטוי אנטישמי? | |||
_new_ |
מה בדיוק הבעיה, דוד? | |||
|
|||
אפשר להשתמש גם בביטוי הספרותי ''שיילוק'' חברי הכניס לכלא גוי אנגלי שקרא לו שיילוק אבל זה לא בישראל כמובן זה באנגליה. בישראל מותר לטפוסים כגון ע.צופיה לנקוט בשפה אנטישמית ועוד לתמוה מה רוצים מהם. | |||
_new_ |
הנושא הוא ההתייחסות לדברי משתתפים | |||
|
|||
כאשר משתתף תוקף בחריפות עמדות של אנשי ימין ישר יקפוץ ''חכם'' ויתקוף אותו אישית עם טענות על אנטישמיות. אבל כאשר מישהו תוקף באותו סגנון עמדות של אנשים מהצד השני יש לרבים כאן בעיה של הגינות: 1. לא מוחים כלל על חריפות הביטוי, 2. כאילו שחכו את הביטויים שהשתמשו הם בעצמם. בסביבה מהוגנת יחסית זה לא סביר שביטוי 'אין לי אמון בשקרנים חובשי כיפה' יקבל כינוי אנטישמי ואילו 'הקיבוצים הם בתי זונות'' או 'חבורת הכופרים שעושה שטיפת מוח...' לא. כבר אמרתי מקודם בשני המקרים יש שנאה כלפי יהודים. בראשון בגלל שהם שקרנים ובשני בגלל שביתם בקיבוץ. נדמה לי ששנאה לקיבוצים כמכלול היא יותר בוטה ויותר שלילית משנאה לשקרנים. | |||
_new_ |
הנושא הוא ההתייחסות לדברי משתתפים | |||
|
|||
הגינות?? אין בשמאלנים ולו קורטוב אחד של הגינות. זוהי חבורת דמגוגים המזילים דמעות תנין בכל פעם שנתפסים בקלקלתם. זוהי חבורת כופרים שהשתלטה על העורקים של המדינה ומשתלחת ומשמיצה כל מי שמעז להפנות כלפיה את ראי המציאות. זוהי חבורה של מושחתים מן היסוד שחושבת שהמדינה היא רכושם הפרטי וכמו אותו ילד מופרע שלוקחים לו את הצעצוע הוא משתטח על הרצפה ובועט לכל עבר כשהוא מוכן לשבור את הצעצוע ובלבד שלא יקח אותו מישהו אחר. אתה מר סיון,אדם חכם ו...ערמומי. גם כאשר אינך מתלהם ומשתלח ביריבך ומנסה להיות ''אוביקטיבי והוגן'', אתה משחיל ארס סמוי בדבריך בתקווה שהוא יחדור מבלי ש''הקרבן'' יחוש בכך. לו היית הוגן לא היית כותב-''בראשון בגלל שהם שקרנים ובשני בגלל שביתם בקיבוץ'' אלא -''בראשון בגלל שהם שקרנים חובשי כיפה ובשני בגלל שהם גרים בבית זונות''. אגב,אני שונא שקרנים מכל סוג שהוא ובעיקר אם הם חובשי כיפה. | |||
_new_ |
הנושא הוא ההתייחסות לדברי משתתפים | |||
|
|||
אני מדקפיד לענות יותר לדיברי אנשי השמאל המכובדים שאיתם אני מתווכח .... כמו שאחד מאנשי השמאל המכובדים בפורום אמר לי שהוא נוהג להתווכח יותר עם אנשי ימין.... אם כי אני לפעמים מועֵד ותוקף גם ימנים... | |||
_new_ |
הנושא הוא ההתייחסות לדברי משתתפים | |||
|
|||
בתגובתי למאמרו של ד''ר סיון כתבתי כי '' ההתנחלויות הוקמו בחטא......''. למיטב הבנתי זו הבעת דעה אישית לגיטימית. במענה על כך קרא לי מר גולדרייך ''להסתלק מהארץ....''. אני חושב שאמירה של יהודי ליהודי להסתלק מהארץ היא יותר מאשר אמירה אנטישמית. כולנו יודעים מי היו ,ומי הם היום, הגופים או הכובשים אשר סילקו או רוצים לסלק, יהודים מהארץ. אני מבין שאם למר גולדרייך היה את הכח והסמכות הוא היה מסלק אותי ובעלי דעה דומה לשלי מהארץ. האם אתה היית מסכים לכך? וכיצד אתה היית מגיב אם מישהו היה קורא לך להסתלק מהארץ? מאחר וכולנו מכירים את הרקע בו צמחו,גדלו ,התחנכו משתתפי הפורום כגון:גולדרייך,צדק,המהנדס,הדוכן,לוי,הרי האמירה שלי,שנכתבה ביודעין, הייתה תגובה במקומה לקריאה להסתלק מהארץ. | |||
_new_ |
הנושא הוא ההתייחסות לדברי משתתפים | |||
|
|||
אני יצאתי כנגד המשפט שציטטתי אותו כבר פעמיים באשכול הזה, ובעיני הוא היה רע, כי הוא באמת בנוי לפי מטריצה שהורינו הכירו במקומות מוצאם לפני יותר מחצי מאה שנה. לומר למישהו שיסתלק מהארץ דומה כמו לומר לאחר להסתלק מאריאל או קדומים. זה וגם זה לא מקובליםעלי. לדעתי שני הצדדים נגררו בהבל פיהם והשתמשו בביטויים לא ראויים. אני לא מכיר את הרקע הגידול של אף אחד בפורום הזה ואני לא טורח לעשות ספקולציות, אלא משתדל להגיב לעניין וגם כשאני משתמש בביטויים לא כל שגורים, אני משתדל להיות יותר אירוני ורקסטי מאשר כועס ונרדן. ראה את יחסי האובד לסיפורי ב''דים. אם מישהו היה קורא לי להסתלק מהארץ הייתי אומר לו שאני נוהג כבר להסתלק מהארץ 3 - 5 פעמים בשנה בממוצע ואני טורח גם לחזור לאחר שבוע שבועיים. ושאם הוא רוצה שאני אסתלק יותר, הייתי שמח לו היה גם מממן לי את זה (-: | |||
_new_ |
הנושא הוא ההתייחסות לדברי משתתפים | |||
|
|||
''אני חושב שאמירה של יהודי ליהודי להסתלק מן הארץ...''. אי אפשר גם להיות יהודי וגם אנטי יהדות. העם העברי הפך ליהודי כשקיבל עליו את עול תורה ומצוות במעמד הר סיני. אתה,שכל עצמותיך יוצאות נגד מסורת אבותיך,אינך ראוי לרשת את נחלתם. ארץ הקודש הקיאה מקירבה,לאורך כל הדורות, את אלה שחיללו אותה בין בדיבור בין במעשה. אני לא הייתי קורא לך להסתלק מן הארץ הארץ תסלק אותך בעצמה. | |||
_new_ |
הנושא הוא ההתייחסות לדברי משתתפים | |||
|
|||
אלמלא היית כזה ''גוזל שנשבה''(תחליף עדין למילה טיפש)אולי היה מישהו בכלל מתייחס אליך ברצינות. אבל אין מה לעשות אתה כזה גוזל..... | |||
_new_ |
יש לסלק אנטישמיים מהארץ בכפיה. | |||
|
|||
בין אם הם רוסים או אוקראינים גויים שעלו לארץ במרמה על ידי הצגת תעודות מזוייפות, ובין אם הם ''ישראלים'' המתחזים כיהודים ונוקטים בביטויים שנראים לקוחים היישר מהדער שטירמער. | |||
_new_ |
יש לסלק אנטישמיים מהארץ בכפיה. | |||
|
|||
וגם בריונים עם ציציות מתנפנפות,רבנים גזעניים,תלמידי ישיבה האונסים את חבריהם בחדרי השרותים של בתי הכנסת,ו''קדושים'' שמוכרים מי-ברז למאמינים טיפשים כמים קדושים. והרשימה עוד ארוכה,ארוכה....... (אתה רואה,הפעם,במקום סימני קריאה השתמשתי בנקודות) | |||
_new_ |
מדברים על החמור והוא מופיע | |||
|
|||
דוכן מצא לנכון להדגיש את כוונתו המטופשת מחדש שלא נטעה. הוא רוצה שנהיה בטוחים שהוא נוהג כמו שונא היהודים טיפוסי. קודם הוא קישקש: 'הקיבוצים הם בתי זונות' (תגובה 80708). עכשיו הוא מקשקש: ''זוהי חבורת כופרים [השמאלנים] שהשתלטה על העורקים של המדינה ומשתלחת ומשמיצה כל מי שמעז להפנות כלפיה את ראי המציאות'' (תגובה 80770). כאשר לוקחים בחשבון את ההקשר הרי שהביטויים שלו הרבה יותר חמורים מאלו של תום פרידמן. אחרי שהוא מציג עמדה שסוטה מהיהדות הוא, דוכן, יטען שהוא יהודי כשר... הוא מזכיר גוזל שנשבה... אבל הוא לא גוזל. | |||
_new_ |
מדברים על החמור והוא מופיע | |||
|
|||
מזלי שאנני גוזל אחרת הייתי נטרף מזמן בידי חבורת הצבועים שהשתלטה על המדינה. שמתי לב שכאשר 'פוגעים בול' האמת כואבת והכאב מעביר את האדם על דעתו - ראה תגובותיהם המתלהמות ושלוחות הרסן של סיון,צופיה,נוי וחבורת הכופרים ה''עליזים''. ''אחרי שהוא מציג עמדה שסוטה מהיהדות הוא,דוכן,יטען שהוא יהודי כשר...'' - אתה מוכן להבהיר את השטות הזו שכתבת? | |||
_new_ |
כנראה שיש לך איזו בעיה | |||
|
|||
עם המיניות שלך..אולי אימפוטנציה? בכל מקום אתה הוזה על זונות ובתי זונות מנבל את פיך כאחרון העברינים, מנאץ מגדף ומוציא לשון הרע, ולבסוף , חושב עצמך לצדיק, בעוד אינך אלא בן בליעל. | |||
_new_ |
כנראה שיש לך איזו בעיה | |||
|
|||
ועדיין לא קבלתי תשובה מאף שמאלן משכיל ו''נאור'' מהי הלגיטימציה שהכופר משתמש בה לזְכוּתו על ארץ הקודש. פתאום בא לו עַם,משום מקום,וטוען שפלשתינה היא ארצו. הוא משתלט עליה בכוח,הורג,רוצח וטובח ביושבי הארץ התמימים,מגרש את שארית הפליטה וקובע- זאת ארצי ואני לא זז מפה! באיזה זכות? אשמח לקבל את תשובתך המלומדת,לאחר שתנקה קצת בטרפנטין את המקלדת שזיהמת בנאצותיך. | |||
_new_ |
שוב הטיעון החבוט הזה? | |||
|
|||
עם ישראל שב לארצו, בתוקף זכותו הטבעית וההיסטורית עליה עוד מימי קדם. לכך אין שום קשר לקשקשנות שלך על גן עדן וגיהנום בתי זונות ושמאלנים והמתים הקמים לתחיה. האמריקנים יושבים בארה''ב , המצרים במצרים והגרמנים בגרמניה בלי לחפש לגיטימציה ובלי להזקק לאיזה אל שחותם להם על שטר קניין. הנימוק שזכות עם ישראל לגור בארצו נובעת ממצוות האל הוא מטופש וארכאי | |||
_new_ |
שוב הטיעון החבוט הזה? | |||
|
|||
נראה לי שערפל כבד הולך ומכסה את מוחך,אחרת אי אפשר להבין איך אדם ''משכיל'' ו''נאור'' יכול להוציא שטויות כאלה בקצב רצחני כזה. מעולם לא שעמעתי משפט יותר דבילי מ- ''עם ישראל שב לארצו,בתוקף זכותו הטבעית וההיטורית עליה עוד מימי קדם''. אתה רציני מר נוי? ואתה עוד כותב שאני מקשקש? מנין נובעת הקלישאה הנבובה הזאת - ''...זכותו הטבעית וההיסטורית...''? אכן,אין מדינה בעולם שיש לה שטר קניין על אדמתה. חלקן התישבו על קרקע שוממה וריקה מאדם וחלקן כבשו להן את אדמתן מעם אחר תוך כדי הרג,רצח,טבח ואונס כפי שעשתה האומה הרצחנית ביותר בכל הזמנים-ארה'ב. לאט לאט נחשפת ערוותו של השמאל האטום והוא מתגלה במלוא מערומיו - ציבור בור ועם הארץ שרק ''בזכות'' שליטתו במוקדי הכוח במדינה עדיין חי,נושם ובועט. אולם בע'ה לא לאורך ימים חוסן. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |