פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
פיצוץ של עיתוי
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום שני, 23/02/2004 שעה 18:49)


פיצוץ של עיתוי


גדעון ספירו




בעקבות פעולות הרצח והחיסול של טרור הכיבוש הישראלי בעזה לפני שבועיים בהן נהרגו וניפצעו קרוב למאה פלסטינים, כתבתי בטורי כי אזרחי ישראל נכנסו לכוננות ספיגה. התגמול באמצעות טיל אנושי מתאבד יגיע, זה היה ברור, וכולנו היינו פקעת עצבים, כי לא ידענו היכן ומתי. אז אתמול (יום א' 22.2.2004) זה הגיע בירושלים. טרור ההתנגדות הפלסטינית התפוצץ שוב באוטובוס ולרשימת ההרוגים והפצועים נוספו עוד עשרות שמות מקרב נוסעי התחבורה הציבורית.

אחד הקורבנות הוא תלמיד בית הספר הניסויי בירושלים, בניה יהונתן צוקרמן, שם למדו גם ילדיי מהגן ועד סוף הי''ב.
במשך למעלה מ-‏12 שנים היה בית הספר מקום בו שהינו, ההורים, זמן רב, כי בניסויי ההורים הם חלק פעיל מהמערך הלימודי והחינוכי. החינוך לדמוקרטיה ולדו קיום בין יהודים לערבים, הינו אחד מנדבכי היסוד של בית הספר, לפחות כך זה היה בזמן שילדיי למדו שם, ואני מקווה שהדבר לא השתנה. במציאות הישראלית זה לא קל לשחות נגד זרם הלאומנות והשבטיות הדתית צרת האופקים שהשתלטו בשנות שלטון הליכוד, ובימי השרה לבנת ביתר עוצמה, על בתי ספר רבים. בית הספר הניסויי בירושלים הוא אחד הניסיונות לעמוד מול הסחף של שנאה וגזענות, והנה גם הוא בין הנפגעים ממעגל הדמים שמדיניות הכיבוש וההתנחלות הישראלית כופה עלינו. נקווה שהדבר לא יערער את אופיו המיוחד של בית הספר.

מנהל גימנסיה רחביה בירושלים, שאחד מתלמידיו נהרג בפיגוע, התראיין ברשת ב' של קול ישראל וסיפר כי אחת התלמידות שאלה אותו, ''למה זה קורה רק אצלנו שתלמיד נוסע בבוקר לבית הספר, ובערב אנו קוברים אותו''? ''אין לי תשובה על כך'' אמר המנהל בראיון. רע מאד, שלמנהל בית ספר אין תשובה לשאלה כזו.
יש תשובה ברורה. זה לא קורה רק אצלנו, זה קורה לעתים הרבה יותר קרובות במרחק לא גדול מגימנסיה רחביה לשכנינו הפלסטינים. מאות ילדים פלסטינים נפצעו ונהרגו מאש חיילי הכיבוש הישראלי בדרכם לבית הספר. המנהל היה צריך לומר לתלמידה כי יש קשר בין העובדה שמאות אלפי ילדים פלסטינים אינם יכולים ללמוד באופן סדיר בבית ספרם בגלל הירי, המצור, (הכתר והסגר בשפת המכבסה של הכיבוש) שצבא הכיבוש מטיל מזה שנים על העם הפלסטיני בשטחים הכבושים, לבין מותם של ילדים ישראלים בדרכם בי הספר. יש קשר בין התעקשותה של ממשלת ישראל להמשיך לשלוט, לדכא ולהשפיל מיליוני פלסטינים שהכיבוש והטרור הישראלים שללו מהם זכויות אדם ואזרח, לבין מותם של ילדים ישראלים בפעולות תגמול של הטרור הפלסטיני הנגדי.

אחד הדברים שצדו את אזני ועיני בדיווחים משדה הקטל מול גן הפעמון בירושלים שם התפוצץ המתאבד, הייתה הדגשה חוזרת ונשנית של הכתבים המדווחים, הפרשנים ומרואייני משרד החוץ, על כך שהפיצוץ מאד יסייע להסברה הישראלית עם פתיחת הדיונים בבית הדין הבינלאומי בהאג על חוקיות חומת האפרטהייד הישראלית.
כמעט התפתיתי לחשוב שהשב''כ השתיל פרובוקטור בקרב הארגונים הפלסטינים כדי לדאוג לכך שפעולת התגמול הפלסטינית תתרחש ממש ערב פתיחת הדיונים בהאג, כי הדבר ''יסייע להסברה הישראלית''. ואכן ראינו בשידורים הישירים מהאג כיצד חבורת התועמלנים ששלח משרד החוץ להאג, קופצת כמוצאת שלל רב על הפיצוץ, בבחינת ''כמה טוב שהגעת בעיתוי הנכון''.

זה כבר קרה בעבר שמדינת ישראל יזמה פרובוקציות שעלו בחיי אדם. רק לאחרונה הוקרן בטלוויזיה סרט קשה שסיפר על השקרים והפקרת האנשים שאפיינו את מדיניות הצבא והממשלה בסוגיית המחתרת היהודית בקהיר. בתחילת שנות ה-‏50 של המאה ה-‏20 הקימה מדינת ישראל מחתרת יהודית במצרים, והפעילה אותה כדי להניח פצצות במוסדות של ארה''ב ואנגליה במטרה לערער את היחסים בין מצרים למערב. כאשר נתפשו חברי המחתרת, התכחשה להם ישראל. שניים מחברי המחתרת נידונו למוות, והשאר נרקבו שנים בכלא המצרי. בשנת 1956, לאחר מלחמת סיני, סירבה מדינת ישראל לכלול את חברי המחתרת במסגרת הסכם חילופי שבויים עם מצרים, ונתנה להם להירקב עוד 11 שנים בכלא המצרי.
הציניות של העומדים בראשות הממשלה והצבא, בהחלט מסוגלת לעוד מבצעים מצחינים מסוג זה.
רק בעוד עשרות שנים, כאשר יפתחו הארכיונים, ידעו בנינו ונכדינו את האמת, האם עיתוי הפיצוץ בירושלים ערב פתיחת הדיונים בהאג, היה אף הוא תכנון מקאברי של ''הראש היהודי הממציא לנו פטנטים'' כמאמר שירו המפורסם של אורי זוהר (בטרם חזר בתשובה), או שמא היה זה עיוורונם של הפלסטינים ששיחק לידי ההסברה הישראלית.


סרבני המצפון והכיבוש מכל העולם – התאחדו

העיתון האנגלי ''גרדיאן'' מביא השבוע את סיפורו של ג'רמי הינצמן חייל בגדוד הצנחנים 504 שנלחם באפגניסטן. כאשר קיבלה יחידתו פקודה לעבור לעיראק, לקח ג'רמי בן ה-‏25 את אשתו ובתו וביקש מקלט פוליטי בקנדה. ג'רמי הינצמן אמר כי המלחמה בעיראק היא פעולה תוקפנית של ארצות הברית. ''התחייבתי להגן על ארצי אבל לא לקחת חלק במלחמות תוקפניות'' אומר ג'רמי הינצמן, וזה בדיוק מה שאמרו ואומרים אנשי תנועת ''יש גבול'' וזה מה שאומרים חמשת אסירי המצפון שנשפטו לשנת מאסר על סירובם להתגייס לצבא הישראלי לקחת חלק בפעולות צבא הכיבוש.
הינצמן אמר כי המלחמה בעיראק היא ניצול ציני של פיגוע ה-‏11 בספטמבר. זו לא מלחמה לחיסול נשק השמדה המוני, שכלל לא היה בעיראק, אלא מלחמה למען הנפט ותאוות בצע.
ג'רמי הוא החייל הראשון שמבקש מקלט בקנדה על סירובו להשתתף במלחמה בעיראק, אולם ככל שיגדל מספר החללים האמריקאים בעיראק, יגדל מספר החיילים שיחפשו דרכים לסרב לקחת בה חלק.
בקנדה כבר נמצאים כמה סרבני כיבוש ישראלים שמצאו בה מקלט, והם בוודאי ישמחו לפגוש את עמיתם החדש מארה''ב.
חמשת סרבני המצפון היושבים בכלא לנוכח סירובם להתגייס לצבא הכיבוש הישראלי, לא יכולים עתה, גם אם רצו, להשתמש באופציה הקנדית. אולם מקנדה הרחוקה ומארצות רבות בעולם ועד לישראל הולכת וצוברת תאוצה הדרישה ממשלת ישראל וצבאה: ישוחררו סרבני המצפון.


''אגוצנטרי''

חברי ''ועדת המצפון'' של הצבא שדנו שוב בבקשתו סרבן המלחמה והאלימות יוני בן ארצי לקבל פטור משרות בצבא על בסיס השקפתו הפציפיסטית, וזאת לאחר שבית הדין הצבאי קבע בפסק דינו כי הוא מאמין בכנותו של בן ארצי, החליטו להמשיך ולהתעקש על עמדתם הקודמת, וקבעו כי יוני בן ארצי הוא ''אגוצנטרי'' שאינו ''מוכן לתרום לחברה''. הם הרי ידעו כי בן ארצי הציע מיוזמתו לשרת שרות אזרחי אלטרנטיבי (למשל מורה למתמטיקה באחת מעיירות הפיתוח – שזהו באמת שרות לחברה). מדוע הם מקבלים החלטות מוזרות כאלו? הגעתי למסקנה שלא יתכן שקצינים בצה''ל הם כה מטומטמים, כלומר הם כן, אבל לא במינון כה קטסטרופלי, וכי יש לזקוף את החלטתם לא לטמטומם הקולוסאלי אלא דווקא לחוש ההומור שלהם.

במלים אחרות, רק אנשים עם חוש הומור חריף במיוחד מסוגלים לומר משפט כה ציני ששרות בצבא הוא ''שרות לחברה'', שבן אדם משרת את החברה אם הוא לומד להרוג בני אדם אחרים ואחר כך גם מיישם זאת. הקצינים הרי יודעים מידיעה אישית עד כמה הצבא הוא גוף פרזיטי החי כערפד על הגוף ההולך ומידלדל של החלק היצרני של החברה הישראלית.

חברי ועדת המצפון, בעיקר בעתות של שעמום מקבלים כל מיני החלטות מצחיקות, כמו למשל החלטתם להעביר את הנושא לוועדת אי ההתאמה כדי שזו תשחרר את יוני בן ארצי מהצבא על בסיס ''חוסר התאמה''. ובעצם אין מחמאה גדולה יותר מאשר לומר לפציפיסט ישראלי שהוא לא מתאים לצבא. את זה הרי אמר בן ארצי מהיום הראשון. למה היה צריך לטרטר אותו למעלה משנה בבתי כלא צבאיים, לבזבז עליו משאבים (אוכל, לינה, שמירה, בגדים, לא חבל?).


ולמשיח איתם הייתה התגלות דמוקרטית

בתי הפנתה את תשומת ליבי לראיון עם שר השיכון המתנחל אפי איתם, שם אמר כי הגיש הצעת חוק שתאסור על הצבא לפנות מתנחלים ממאחזים והתנחלויות בשטחים הכבושים. לטענתו זהו תפקידה של המשטרה. צבא לדבריו לא צריך להתעסק עם אזרחים, וכדוגמא הביא את הפגנות אוקטובר 2000 שבדיכוין עסקה המשטרה ולא הצבא.

אני ממש נרעש מהתקף דמוקרטי זה של איתם. הוא צודק במאה אחוזים. צבא לא צריך להתעסק באזרחים מתפרעים. אולם בכדי שמעמדם של האזרחים היהודים בשטחים הכבושים יהיה זהה למעמדם של הפלסטינים אזרחי ישראל, צריך לעשות רק כמה צעדים קטנים, ממש זעירים, ביניהם: ביטול הממשל הצבאי בשטחים הכבושים וסיפוחם לישראל ובמקביל לבטל את משטר האפרטהייד שם, וגם כמובן מתן אזרחות לכל הפלסטינים מיריחו ושכם ועד עזה. או אז, באמת לא יהיה זה מתפקידו של הצבא להתעסק עם הפרעות ומופרעים אזרחיים, ולהשאיר זאת למשטרה בלבד.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


פיצוץ של עיתוי - ולך יש תשובה?
בננה ספליט (יום שני, 23/02/2004 שעה 19:29) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם זה כל כך ברור לך, אז למה היו פיגועים לפני הכיבוש ולאחריו?

למה יש פיגועים עם משא ומתן ובלעדיו?

מתברר שהסיבה קבועה וברורה, אלא שתשובתך מתפתלת ומשבשבת ונשאת אל כל רוח.
_new_ הוספת תגובה



הגיע הזמן - שתתאחדו כבר בקנדה
בננה ספליט (יום שני, 23/02/2004 שעה 19:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כ-ו-ל-כ-ם.
_new_ הוספת תגובה



''אגוצנטרי'' - צריך לכלוא אותו לשלוש שנים
בננה ספליט (יום שני, 23/02/2004 שעה 19:36) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפחות ואח''כ לשחררו בתקווה שיהגר גם הוא לקנדה. בכל מקווה - הס סרבני גיוס ואנחנו נסרב לתת להם זכות בחירה.
_new_ הוספת תגובה



''משיח איתם '' - ידיעה ישנה גלים חדשים
בננה ספליט (יום שני, 23/02/2004 שעה 19:38) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בכל מקרה המתנחלים הם אזרחי ישראל ומכאן שאין זה ראוי להפעיל צבא כנגדם. הצבא, שאין בו סרובניקים, נלחם באוייב, והאוייב הם הערבים, אם שכחת.
_new_ הוספת תגובה



[*] הקונספירציה עם הרקע האדום
pit (יום שני, 23/02/2004 שעה 19:42) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* מהודעה זו הוסר ביטוי לא ראוי]

להבדיל מהחייל האמריקאי שסרב להשתתף במלחמת הרוע של המעצמה הפאשיטית כנגד הארץ הענוגה עירק ומחל על אזרחותו האמריקאית והחליפה בקנדית נעבעך ,הנה בעל הרקע האדום שלנו השתתף ולא יסר עצמו במלחמה כנגד העולם השלישי והשפם של נאצר (מלחמה שהיא אכן נצר לאירופה והמערב הקולוניאלי),אבל אין בעצם לחימתו העיקשת של הסמרטוט במלחמה חסרת טעם בצניחה אפופת גבורה מעל המיתלה בכדי להמשיך את ההשתוללות של הצבא הישראלי כנגד בן ארצי שאכן סרבן מצפון ופציפיסט הוא , להבדיל ממי שצנח בכובד נעל גסה על המיתלה.

אכן דינם של ילדים מתים הוא דין רע ולא משנה מה ההסבר ,עצם מותם מדבר בפני עצמו .

אלא שאפילו גורלם המר של ילדים אלו יכול להימנע אפילו בעזרתה של גדר חסרת תועלת בתוואי בעייתי,גם החיכוך עם ילדים פלסטינים יקטן בעזרתה של הגדר הפושעת.

האם באמת התוואי הוא העניין ,האם לא עצם קיומה של הגדר ושלילת זכות ההגנה של ישראל?

קושיה אחת עדיין לא באה על מקומה ,שואל הסמרטוט אם נדע בימים ובשנים הבאות אם יזם השב''כ את פיצוץ האוטובוס כפעולה שיכולה לשפר את התעמולה הציונית כנגד ערפאת והעם הפלסטיני הכבוש (?!) והגדר המתרקמת עליו.

אכן קושיה ראויה זו ,מעלתה הגדולה שהיא מזכירה את האשמתו של ערפאת בימיו של רבין ז''ל כאשר היה הפיצוץ השאהידי בבית ליד , בזמנו,ואז לראשונה העלה מר ערפאת את הטיעון הקונספירטיבי הזה-שהפיצוץ בוצע ע''י השב''כ או איזו זרוע מיסתורית של הציונים בכדי להוציא שם רע לערפאת ולעם הפלסטיני (היעלה על הדעת?).אני לא חושד ששפתיו של הסמרטוט רוטטות כמו אצל ערפאת אבל אולי שווה לבדוק.

אולם הסמרטוט שלנו שהיה בעצמו כובש מהסוג שהיום היה נשפט על ביצוע פשע נגד האנושות -באותה צניחה אלמותית במיתלה ,הנה אותו סמרטוט לא מבהיר לנו מה קרה למצפונו הקונספירטיבי שעה שטיפס על מטוס דקוטה וצנח לו כמו זלזל על המיתלה.

אני דורש שבטרם נפתור את הקושיה -האם השב''כ יזם את הפיצוץ באוטובוס בירושלים ,נבקש מהסמרטוט שיועיל בטובו להסביר לנו ,להיכן נעלם מצפונו האדמדם שעה שעסק בהתעלקות פושעת על מדינת העולם השלישי מצרים(ושלא יחמוק בטענות על היותו צעיר אז ,גם בן ארצי הוא עלם צעיר ומבריק). או שלא יעז לנמק את הצניחה הזו בצניחה אחרת של מצפונו האלמותי עוד לפני שהגוף יצא מפתח המטוס.

כמו שנאמר אצל חז''לינו -נאה דורש ונאה מקיים ,עד שלא יסבר לנו באוזן מה הוא עשה שם ,אל יספר לנו על בן ארצי ,אל יקשה עלינו בנסיון לבדוק את הקונספירציה של השב''כ ,אנו רוצים לשמוע האם האיש יודע באיזו גבעת חול נטושה קבר הוא את מצפונו אז.

ובל נאמר כי הקונספירציה היא מפלטו של סמרטוט סהרורי בדומה לפאשיסטים מהימין שעיטרו את רצח ראש הממשלה בשלל קונספירציות. האם זה מסמן את הסהרוריות עצמה?
אולי בכלל זה סינדרום רוטט ,אולי זוהי מחלה שאיש לא עמד על טיבה ,אבל ברור שהיא מיפלטו של הסהרורי הרדיקלי שמתנחל על כל קונספירציה אפשרית כאילו היה נוער של הגבעות החוליות והטובעניות במיתלה.

העיקרון הקונספירטיבי מאפיין אנשים רדיקלים שטובעים ברדיקליות רוטטת ,והם נמצאים הן בימין ורחמנא ליצלן אפילו בשמאל.
_new_ הוספת תגובה



האובססיה של פיט
ספרטקוס (יום שלישי, 24/02/2004 שעה 0:58)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה כי צניחתו של ספירו במיתלה במלחמת סיני ב-‏1956 לא נותנת מנוח לפיט. הוא חוזר שוב ושוב לנושא. זה לא שהצניחה של ספירו במיתלה מדירה שינה מעיניו. להיפך, פיט מלא הערצה לצנחני המיתלה. מה שפיט לא מסוגל לעכל, היא העובדה שספירו, שבנורמות של ישראל הוא גיבור מלחמה, שינה את עמדותיו, והוא תומך היום בסרבני הכיבוש.

אין טעם בנסיונותיו של פיט להקניט את ספירו בבחינת, איפה היה מצפונו שעה שצנח במיתלה. ספירו כתב על כך יותר מפעם אחת בטוריו. אני זוכר שקראתי באחד מטוריו מעין וידוי בו הביע צער על כך שהשתתף במלחמה קולוניאלית ב-‏1956, והוסיף כי אם דעותיו אז היו כפי שהן כיום, היה מסרב, אלא שאז, הוא היה ילד טוב של התנועה הקיבוצית, פרודוקט של החינוך הקיבוצי שחינך את תלמידיו להתגייס ולהתנדב ליחידות מובחרות. הוא כתב כי ב-‏1956, כחייל בשרות חובה, שררו נורמות פוליטיות ותרבותיות אחרות. הוא האמין בתמימותו למפקדיו ולממשלתו כאשר נאמר לו כי הוא צונח במיתלה למען הגנה על המולדת. רק כעבור שנים, כאשר ניפתחו הארכיונים וניכתבו ספרי זכרונות של פוליטיקאים שלקחו חלק בהרפתקה, התגלתה לו התרמית. הוא, בניגוד לפיט וחבריו, הסיק את המסקנות הנכונות. אני מברך על השינוי שחל בו. טוב שספירו, בניגוד לפיט, אינו דוגמט שדבק כבול עץ בכל מה שעשה בימי נעוריו. יש לו את הכוח להשתנות, ועל כך הוא זכאי למחיאות כפיים.
_new_ הוספת תגובה



אתה צודק ספירוטקוס
ישראל אחת (יום שלישי, 24/02/2004 שעה 8:25)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין הצניחה במיתלה עומדת לזכותך בכל דיון פוליטי שהוא.
_new_ הוספת תגובה



שלומות ספרקי
pit (יום שלישי, 24/02/2004 שעה 10:28)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל באמת נדמה מתוך הכתיבה שלך שמי מעריץ את הצנחן הסמרטוט הוא ספרקי הסוציאליסט המעורפל.

אגב כך אם בכלל נתן לעשות תעלול כזה ,האם לפי הערכתך ספרקי ,אפשר לכנות את הסמרטוט פושע מלחמה בדימוס?

ואגב שני ,אני מעולם אבל מעולם לא אהבתי את הצבא ,או הערצתי גנרלים ,לא כשהייתי בן שש עשרה ובטח שלא כאשר המדים חיבקו את גזרתי החביבה.

אני מקווה שאתה לא משליך ככה באופן סדרתי וקל דעת ומופגן את המומים שלך על זולתך..
_new_ הוספת תגובה



פיט המעריץ
ספרטקוס (יום שלישי, 24/02/2004 שעה 13:21)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פיט ממשיך במסע ההערצה של ספירו בכל הקשור לצניחתו במיתלה. מבחינתו של פיט צנחני המיתלה אינם פושעי מלחמה אלא גיבורי האומה. אילו באמת רצה להיאבק נגד פושעי מלחמה, הוא לא היה מתעסק עם חייל זוטר בשירות חובה בשנת 1956, אלא נאבק כארי נגד פושעי המלחמה הרבים שממלאים היום את הצבא והפוליטיקה בישראל. חסרים לך פושעי מלחמה? יש לך בשפע כאן ועכשיו, אולם איתם פיט הפטפטן לא רוצה להתעסק, כי הוא חלק ממערך התמיכה בפושעים, אם לא יותר, שהרי לא נדע מה חלקו בנושא מפאת אלמוניותו, בניגוד לספירו שמופיע בשמו ולא מסתיר את זהותו וקורותיו.
_new_ הוספת תגובה



ספירו טקוס, אני ממש עצובה
ישראל אחת (יום שלישי, 24/02/2004 שעה 15:35)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לשמוע שהיית פושע מלחמה. גם במקומות אחרים באירופה זכורים לי חיילים שביקשו לברוח מגזר הדין של ההיסטוריה בטענה שהיו רק חיילים זוטרים ממלאי פקודה.
_new_ הוספת תגובה



מה ספירו? השתתפת באותה קונספירציה
מיכאל מ. שרון (יום שישי, 27/02/2004 שעה 5:53)
בתשובה לישראל אחת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קולוניאליסטית מתועבת של אנגליה, צרפת, פרס ודיין כנגד התנועה הנאצריסטית של שיחרור העמים המדוכאים וכנגד המדינות הבלתי מזדהות המתנערות מעול הקולוניאליזם?

ביננו, השתתפת גם בחיסול בדם קר של מאות לוחמי חופש פדאיונים בעזה?

אז, כשישראל נילחמה במלחמה קולוניאליסטית צרופה לכיבוש תעלת סואץ לא מחית, וכיום כשישראל נלחמת לבדה על זכויות הלאום היהודי לארצו ההיסטורית שהוענקה לו על ידי חבר הלאומים אתה כן מוחה?

והרי, בטרם פצחו הפלשתינאים בחסות מאות מיליונים של מדינות ערב במלחמה הפלשתינאית-ערבית השנייה (לאחר מלחמת 47 ) לא היה כמעט כל כיבוש. אף צנחן קולוניאליסטי לא צנח בג'נין, בשכם או בחאלב ובצור (בדומה לנחתים האמריקנים בבירות ב-‏1958).

ספירו, פשוט היה קשוב להבדל: ישראל נילחמת כיום על הבית ועל זכויות הלאום היהודי למדינתו ההיסטורית, נלחמת לבדה. דווקא היום, כשבני הדור הזה שרויים במאבק האומה שאין יפה ממנו לחיים ואינם פולים את הגחלים עבור איזו מעצמה קולוניאלית בסגנון הישן, דווקא היום אתה מכניס לנו את מלוא מילון אוצר המילים האנטי קולוניאליסטיות מאז? יש לך מה שהפסיכולוגים קוראים unfinished business כנראה עם דמות האב של בן גוריון, האב-האח הגדול של הממשל הצבאי ושילטון החושך.
_new_ הוספת תגובה



בניגוד אליך, שרון, ספירו למד את לקח
ספרטקוס (יום שישי, 27/02/2004 שעה 12:46)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כאיש השמאל הרדיקלי האנטי ציוני שמחתי לקרוא את ביקורתך על ההרפתקה האימפריאליסטית של ישראל במלחמת סיני 1956.
שוחחתי על כך עם ספירו, והוא מלא הערכה על כך שאיש ימין כמוך ואשה ימנית כמו גברת ''ישראל אחת'' הגיעו למסקנה כי מדובר היה אז במלחמה נפסדת של מעצמות קולוניאליות שוקעות שלא השלימו עם איבוד אחזקותיהן. גברת ''ישראל אחת'' אפילו הרחיקה לכת והישוותה את השתתפותו של חיילי שירות החובה במלחמת סיני עם השתפותם של חיילים גרמניים במלחמת העולם השנייה. אפילו אנוכי לא הגעתי כה רחוק בביקורתי.
דומה כי ספירו הפיק לקחים מאז, שאתה לא הפקת. הוא כבר לא מאמין כאותה עיזה עיוורת למה שהשלטון מטפטף. הוא בוחן את הדברים באור ביקורתי כיאה לאזרח חושב.
לאור דאגתך שמא השתתף ספירו בדיכוי בעזה ב-‏1956, שוחחתי עימו והוא הבטיחני נאמנה כי לא שירת בעזה אז, כך שלא לקח חלק בשום פעילות צבאית שם. אני מאד מעריך את הסולידריות שאתה מגלה עם הפדאיונים של עזה ב-‏1956.
שאלתי את ספירו האם לדעתו יש ממש בספקולציה הפסיכולוגית שלך באשר לחשבון לא גמור עם דמות האב של בן גוריון, והוא עודד אותי בנושא, ואמר כי אין חשש כזה. הוא התנגד לממשל הצבאי ובתחילת שנות ה-‏60 השתתף בפעילות נגדה. ספירו כבר הסביר לא אחת בטוריו, כי בחלוף השנים, עם פתיחת הארכיונים ופרסום זכרונות של פוליטיקאים שעמדו במרכז ההרפתקה במלחמת סיני, למד עוד ועוד עד כמה הוליכו שולל את החיילים במידע מסולף, וכפי שציינתי לעיל, ספירו הפיק לקחים נכונים.
באשר להערכותיך הפוליטיות הנוכחיות, דומה כי נסוגות אחורה ואתה מצדיק היום את הדיכוי, הכיבוש ופשעי המלחמה של ישראל, שחמורים לאין ערוך מכל מה שעשתה ישראל ב-‏1956.
בניגוד לעמדתך, אינני סבור כי ישראל נילחמת היום על קיומה או על חייה, אלא על המשך כיבושיה ופשעיה. לא נישקפת כיום כל סכנה לקיומה מגורם חיצוני, זולת הסכנה לעצמה ממדיניותה שלה, שמגלה סימנים מדאיגים של סינדרום ההתאבדות. בניגוד לדבריך ישראל לא ניצבת לבדה, אלא ניתמכת בכסף, בציוד צבאי ובתמיכה פוליטית מארה''ב.
אני מציע שתתחיל לדאוג לזכויות האדם בישראל ובשטחים הכבושים לפחות באותה עוצמה כפי שאתה דואג לזכויות החתולים.
_new_ הוספת תגובה



ההונאות רבתי של אוליגרכיית הנבלות בישראל
מיכאל מ. שרון (יום שישי, 27/02/2004 שעה 15:30)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אגב גדעון, לישראל כן נישקפת סכנה. ישראל תחת טרור כיום ללא זיקה למדיניותה. גם בתקופת רבין ופרס ולאחר הסכמי אוסלו בשנים 94-96 היה טרור. גם לאחר שרוב שטח הגדה היה בידי הרשות, וכאשר ברק התכוון למסור את שאר השטח, כמעט עד האינץ' המרובע האחרון, פרץ טרור בספטמבר 2000 .

בחינה ''קרה'' של העובדות הפשוטות עשוייה ללמד שראשית, הפלשתינאים יוזמים פעולות נגדנו, גם אם בישראל מנהיגות המתכוונת לסיים את ה''כיבוש'', וגם אם הם חולשים על רובה של הגדה. תגובות ישראל, שאינם שונות מהותית ממה שהיתה עושה כל מדינה אחרת כהולנד, בריטניה, צרפת או ספרד וגרמנייה, תגובות אלה משמשות בידיהם בשלב השני לגייס התערבות של גורמים לזכויות שמירת האדם. בדומה לנער חלש התוקף אותך פיזית, ובשעה שאתם שתיכם מתגוללים בחול צועק החלש על כך שפוגעים בו, בחלש. הדבר עשוי להעיד על מגמה פלשתינאית לצעוד כחלוצת העולם הערבי לסלק את ישראל מהאיזור.

גם אם האליטות בישראל ובראשם אליטות הביטחוניסטיות השמאליות המזרימות לעצמן כסף רב, מרמות את הציבור ללא הרף, הרי עדיין רמאות קשה זאת מסתמכת על גרעין קשה של עובדות - האיבה הערבית לקיומה של ישראל והרצון לסלק נוכחותה.

איבה זו והטרור פועלות הן להזרים כספי עתק לכיסה של האוליגרכיה השמאלית, והן לגייס כספים ותמיכה בחו''ל ל''מלחמה בפאשיזם היהודי השואף להבעיר את המזרח התיכון כולו''. לשם כך הוקמה המחלקה היהודית בשב''כ שהינה מחלקה של בני עשירים מפונקים שרובם חסרי תעסוקה וזוללים על חשבוננו אוכל במסעדות פאר, מחלקה מנופחת מאד. וכל זאת נבנה וניזון מגרעין של 10 או 15 מטורפים משיחיים הנהנים מהתהודה והפירסום והרוח שהם מחוללים.

הדבר משמש על מנת להראות למדינות המערב שהאוליגרכייה נילחמת בפאשיזם היהודי המאיים להבעיר את המזרח התיכון, ולגייס כספי עתק ותמיכה.

החקיינות כאן היא של שליטים מושחתים כפאפה דוק בהאיטי בשנות ה-‏50 שהיציג כמה מחוגי האופוזיצייה בפני ה-CIA כקומוניסטים נלהבים (למרות שאנשים אלה כלל לא ידעו מה זה מרקסיזם וקומוניזם) לגייס כספים ואמצעי דיכוי עבור אוליגרכיה שחלבה את העם וחלבה כספי סיוע חוץ למטרת ''מלחמה בקומוניזם''.

האוליגרכייה בישראל, שהחקיינות אמונה עליה, אימצה את המודל הדרום אמריקני הזה, רק שהחליפה את המילה קומוניזם במילה ''ימין קיצוני'' או ''פאשיזם''.

לכן, גם הסכסוך שהינו אמיתי ומאיים, אם לא בהשמדה כרגע, הרי שבטרור ללא פתרון, וגם גרעין של כמה מטורפי ימין (שחלקם אולי מקבלים כספים למטרה זו מהאוליגרכייה -בישראל כפי שנוכחת עוד במלחמת 56 ובפרשת עסק הביש במצריים, הכל אפשרי), כל אלה משרתים את האוליגרכיה ומנווליה הקשים.

הדברים לא נעשים לשם שמיים - ראה את בניני הפאר בהם גרה האוליגרכייה הזאת, כל דירה מתחילה ב-‏300 אלף דולר. ראה את מכוניותיהם, מ-‏1.6 ליטר ומעלה, כל אחת כזאת מתחילה מ-‏90 אלף שקל. ראה את משכורותיהם הענקיות ואת ההזרמות מתחת לשולחן.

גדעון, מה שראית אז הינו חלק קטן מתמונה של מסכת שקרים והונאת העם כאן. בני האוליגרכייה הזאת המשרתים במחסומים יוזמים בכוונה מעשי התעללות פסיכופטיים בבחינת פרובוקציות שנועדו להבעיר את הטרור ולסייע למכונת הזרמת הכספים לאוליגרכייה הביטחוניסטית השמאלית. הגדר וההפרדות, או למצער, חיסול מעשי ההתעללות אכן יצננו את החיכוך הזה, אך הרי האוליגרכייה מעונינת בחיכוך שכן זה מזרים כסף עתק לכיסיה.

כתוצאה מאוליגרכיית השקר והנוולות ישראל היא היום המדינה המסואבת ביותר במערב והאכזרית ביותר בו. מדובר בהתעללויות בזקנים בבתי אבות, בחולי רוח ובמפגרים במוסדות, בין היתר. מדובר גם בהתעללות בבעלי חיים, ומכאן פנייתי אליך בעניין החתולים, שהיה בה גרעין מוצק של רצינות. מדובר בגניבות ענק בכל מערכות האדמיניסטרצייה במדינה, בראשם יושבים אנשי צבא שהוצנחו, אנשי האוליגרכייה. מדובר גם בחוסר יעילות נוראה ובביצוע רשלני. גריפת הכסף , הכוח וחיי הפאר הם העיקר כאן, והביצוע והתפוקות כלל אינן רלוונטיות.
_new_ הוספת תגובה



שרון-האם אלו הזיות בהשפעת חתולים?
ספרטקוס (יום שישי, 27/02/2004 שעה 23:23)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמע, אתה זקוק לנעור דחוף, אולי אפילו לטיפול גמילה, אתה פשוט סובל מאיזו פוביה שמאלית.
הימין שולט בישראל כבר עשרות שנים ואתה עדיין רואה בכל מקום ''אוליגרכיות שמאליות''. השר ליברמן, השרה ליבנת, השר מופז, השר לנדאו, או סגן ראש הממשלה השר לפיד הם אוליגרכיה שמאלית? ממלא מקום ראש הממשלה השר אולמרט הוא אוליגרכיה שמאלית? הקצונה בצבא הכיבוש שחלקים הולכים וגדלים ממנה הם מתנחלים חובשי כיפה פשיסטית, הם אוליגרכיה שמאלית? דודי אפל ובניו של שרון הם אוליגרכיה שמאלית? כל השמות האלה ורבים אחחרים מהצמרת הפוליטית כלכלית צבאית של ישראל היו מקבלים תעודת כשרות אנטי שמאלית אפילו מהסנטור רודף השמאל ג'ו מקרתי. הבעייה שלך כבר לא פוליטית. אם תמשיך כך תעבור באופן מוחלט את סף השפיות ותשייך גם את החתולים לאוליגרכיה השמאלית ותתמוך בהשמדתם.
_new_ הוספת תגובה



הימין שולט -עוד מנטרה. בקושי על הרשות הביצועית
מיכאל מ. שרון (שבת, 28/02/2004 שעה 1:06)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בדומה לאימפריה הבריטית שנתנה לאיזה צ'יף שלמד במכללה בבריטניה לעמוד כביכול בראש המדינה, ועוד כמה חבר'ה מהשבט מינו לשרים (באפריקה, הודו, בורמה וכד'). אך השילטון הבריטי ריבד את כל המשרות הגבוהות ואת האדמיניסטרצייה בדרגים גבוהים במדינה.

כך גם בישראל: אוליגרכייה שמאלית מרבדת את כל עמדות המפתח במוסדות המדינה, באדמיניסטרציה ובאירגונים כלכליים מזה עשרות שנים. ואתה, הייתי משער, יודע זאת.

באשר לצבא: בצבא אמנם בדרגים נמוכים ובינוניים לכל היותר (פרט למקרים ספורים) יש גם קצינים חובשי כיפות. אך מי הרוב המרבד את הדרגים הגבוהים? בוגי יעלון - קיבוצניק, לא? ליפקין שחק, בעצם, כל הרמטכ''לים פרט לרפול ולשר הביטחון הנוכחי); וכן רוב רובם של האלופים ועד דרגי התת-אלופים ברובם המכריע (אולי פרט לחריג של עמידרור באמ''ן).

הנה דבריה של שלי יחמוביץ שאינה חשודה בהימנות על ''הימין השולט במדינה'', לדבריך
מדבריה: הם (יוצאי מפלגת העבודה) ''שולטים על כל מוקדי הכוח, הם הצמרת הכלכלית, הצמרת האקדמית, הצמרת התיקשורתית...''

קישורים נוספים: האוליגרכיה הביטחוניסטית השמאלית והווצרות האזרחיות המיליטריסטית

מהו מקור הכשלים החוזרים ונישנים בכל המערכות הציבוריות והאדמיניסטרטיביות במדינה?

סגנון האיוולת הכמו-ביטחוניסטית בביצוע וקבלת החלטות בישראל

סגנון ה''ניהול'' מהטיפוס של ביטחוניזם השמאל
יש לי מעורבות אישית לוהטת בעניין, עלי להודות, שכן האדונים הללו חסמו את דרכי במיטב השיילוקיזם של ''לא להשליך פרור'' ונישלו אותי מפירות עבודה של יותר מ-‏30 שנה תוך התחלקות בשלל של רבים. והנבלות הללו גם ניסו לקבור אותי בכל דרך, באמצעות השמצות שבהם חוגגת עווית השקר הפתולוגי כשרק שיכרון הכוח של מפיצי ההכפשה עולה על ניוולותם. בהיותי בזמנו איש שמאל, הניכוס הזה התנהל ביתר שאת מאשר כיום, אולי, שכן גישתם החביבה היתה ''טוב שיש חמורים שעושים לנו את כל העבודה''. ואמנם עלי להודות שהייתי ועודני וורקהוליק העובד גם בשבתות וחגים וממעט תכופות בשינה, בפרט כשהועסקתי במחקר בפיזיולוגיה ופסיכולוגיה קוגניטיבית (בו אני ממשיך גם היום, אך במנותק מאירגון כלשהו וללא התמריצים העלובים אמנם של העבר). ברם, בחלומותי הגרועים ביותר בגיל 16 לא שיערתי שהנבלות הללו יגרמו לי לאובדן גדול כזה של שנים וימאיסו את חיי. טוב אם כך, הגם שזו נחמת עניים, טוב מבחינת תרומתי הביקורתית, ויש חשיבות ענק לביקורת לא סטרילית שאינה פלגמטית ומדומה (מבחינת הפריית החשיבה למשל, כפי שהבין זאת עוד ג'והן סטיוארט מיל ורבים אחרים), שה-case האישי שלי הינו מקבילה, משל ותוצר של תחלואה קשה בחברתנו, שאותה אני אמנם בעמדה לחשוף ברבדיה השונים. ושל חוסר איזון חברתי נורא שעוד נשלם עליו אנושות אם לא נמזער גילויים קשים שונים לקראת יתר בגרות חברתית ופלורליזם תרבותי כמקובל במערב.
_new_ הוספת תגובה



קשה קשה
ספרטקוס (שבת, 28/02/2004 שעה 1:37)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נראה שקשה לך בחיים, והעובדה שמישהו המאיס אותם עליך, כדבריך, מחייבת טיפול, אבל איני רואה איך הדבר קשור לשמאל.
אלה שאתה קורה להם שמאל, כמו אנשי מפלגת העבודה, הם שמאל כמו שאתה שמאל. עוד לא פגשתי מיליונר שתרם למשל למרצ, לחד''ש ולליכוד. אולם אין זה מקרה שרבים מהצמרת הפיננסית הישראלית תורמים בו זמנית גם לליכוד וגם לעבודה, שהרי עבורם אין הבדל משמעותי בין השניים.
_new_ הוספת תגובה



גדעון, אתה צודק שהעבודה אינה שמאל
מיכאל מ. שרון (שבת, 28/02/2004 שעה 2:32)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בזמנו היתה האוליגרכיה הזאת שילטון מנגנוני בעיקרו בגוון בולשביקי באופיו, צפיד ודכאני. וכיום הפכה רוח המנגנון הזה גלגול צורה לקרטליזם חובק כל, עושק, אכזרי באופן שאין דומה לו במערב, ובעל מצח נחושה בפריצותו, תוך רטוריקה של דרוויניזם ביבים (ההפוך אגב לדרויניזם המקורי, שכן אין כאן תגמול על פעולתו האינדיוידואלית של הפרט - על מצויינות אישית ועל כשרונו, אלא הזרמת המשאבים נעשית על בסיס של התגודדות בחבורות פוחחים מסואבות וירודות מבחינת מצויינות ותושייה יוצרת).

זאת ממש כשם שקרה הדבר בבריה''מ לשעבר, שכלל לא היתה אגב סוציאליסטית במובן של חירות וכוח הפרט (ביקורתם של טרוצקי - ''המהפכה שניבגדה'' - ודג'ילאס מוכרות לך, אני מניח) ואותם ראשי המנגנון הקשיח לשעבר הפכו שם לראשי האוליגרכיות הקרטליסטיות.

במובן זה, בישראל השמאל במובנו האירופי כמעט אינו קיים, פרט לחד''ש ומתי מספר ממרצ. אלה היחידים אגב שלפחות לא מוצאים אצלם רוח של נוקשות מנגנונית צפודה וחונקת כל חיות, ושנאה קרתנית ונובורישית לכל תרבות, כאצל אוליגרכיות ה''שמאל''.

עד כמה שהדבר מוזר, הייתי רוצה לקוות שימצאו ביניהם ובין הימין הליברלי-באמת יותר מכנים משותפים מאשר עם אוליגרכיית ה''שמאל'' הביטחוניסטי המסואבת והצפודה, שכן אלה גם אלה, ואני מדבר על ימין כהילכתו, גורסים מזעור כוחם הדכאני של מנגנוני המדינה. ימין יכול להיות גם רחום, ליברלי מאד ובעל רוח חיה ויוצרת, ומנוגד להרחבת כוחה האלים והכלכלי של המדינה.

ימין אמיתי חייב להתנגד לכך שהמדינה תשתמש בכוח הכפייה האלים שלה בכוחו היא גובה כספים (העשויים להגיע לאחוז גבוה מהתוצר), על מנת לחלק את הכספים הללו לאילי הון שעשו הונם בחסות צינור הכסף של המדינה - אותם אילי הון מדומים שכל הונם - מהמדינה בא, והשרדותם והתעצמותם מותנית בכך שהמדינה ומנגנוניה מסוככים עליהם מתחרות חופשית ויוצרים קרטלים (כדוגמת זאבי איש מצנע ורוב ''אילי'' ההון המקומיים שצמחו מתוך המנגנון ומתוך התגודדות וזהות עם אנשיו).

ב''שמאל'' המדומה והמנגנוני התחלף המצפון בצדקתנות עצמית, ותכופות במנטליות של לינץ' במיטב המסורת של הדרום הריאקציוני בארצות הברית, red necks , אלבמה וכאלה. אצל השמאל האמיתי עדיין רווחים מושגי צדק ורגישות אנושית, ויתכן שגם אצל הימין, המתרענן ועולה בחלקו על במת ההיסטוריה בישראל ככוח דינמי ולא מת ברוחו.

אשר לאוליגרכיית ה''שמאל'' המדומה, מתאים כאן להפליא פסוק של ישוע דווקא: אתם סגרתם לעצמכם את השער למלכות שמים, ולאחרים אינכם נותנים להגיע...
_new_ הוספת תגובה



יש לך השערה למה גדעון מופיע כאן
ישראל אחת (שבת, 28/02/2004 שעה 11:01)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

באין ספור ניקים?
אני אתאמץ להביא תשובה הגיונית. אבל אם לא אצליח אל תטילו את האשמה בי.
_new_ הוספת תגובה



אני לא אוהבת שאנשים בוגרים בורחים מאחריות
ישראל אחת (שבת, 28/02/2004 שעה 10:59)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל אימת שמדביקים בהם רבב אמת. זה קל ביותר לטעון שהשמאלנים אינם שמאלנים ולברוח מאשמה. זה כמו לטעון שכל השמות שהעלית אינם בכלל ימין (שרון, לבנת, מופז, טומי....).
אני לא אוהבת שיטה זו של בריחה מזירת הויכוח על ידי טיעוני דמה בלתי מבוררים עד תום.
_new_ הוספת תגובה



קשה קשה: הלגלגנות חשפה באיבחה את הציניות והסאוב שלך עצמך
מיכאל מ. שרון (שבת, 28/02/2004 שעה 20:07)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לעיתים אנו ניתקלים באיזו מילה, בדבר לא בולט כלשהו, אך שהינם עדות אינדיקטיבית ממדרגה ראשונה. למשל, אם שמעון רואה בקיר בחדר עבודתו קו דק באורך 6 ס''מ שהותווה על ידי עפרון צהוב, אין זה משנה שהקו דק ולא שאורכו רק 6 ס''מ.

משנה שהקו לא היה צריך להיות שם.

ואין דרך סבירה להסביר את נוכחותו. (לשמעון אין עפרון או עט צהובים, לא ביקרו שם ילדים עם עפרונות צבעוניים וכד').

כך גם צימוד המילים הלגלגני של גדעון ''קשה קשה'' לא היה צריך להיות שם.

לא ישנה מה יאמר ובאיזה תקיפות או נחרצות יאמר זאת, המסר העולה כאן בעליל הוא ציניות איומה: לאלה שעובדים קשה, אלה שזכויות היוצרים שלהם נחמסו שנים רבות והם נירמסו והוכפשו שנים רבות. אך זה כמובן ''משום שלא ידעו לעשות קומבינות או ''להסתדר''. או אולי משום שהם, אליבא דגדעון, ''חלשים שכאלה'', לא כאיזה איש מנגנון נוקשה ורע שמזיין בכיף מהצד ומצפצף על כולם.

קשה קשה.

ביטוי אחד, בשולי הדברים. צמד מילים כמעט לא מורגשות שרישמן אולי פג תחת רושם המילים הרבות הבאות בהמשך.

רק שהן לא היו צריכות להיות שם.

גדעון, המשלים עם הסאוב, גדעון היודע להיות כאב דאוג לכמה נערים טועים, אך שסבור במעמקי נפשו, בעומק נפשו, שהנבלה והסאוב הינם טבע הדברים. גדעון של הציניות.

האם זה אמנם טבע הדברים? או שהמילים הנשגבות של גדעון משמשות כחיפוי להסב את שימת הלב ממה שקורה מתחת לאפנו ואינו כלל הכרחי?

מה כל כך הכרחי, גדעון, שבקרב האליטות וקובעי המציאות והאקלים החברתי של חיינו, בעמדות לגיטימיות ומכובדות, מפיצי ערכים ונורמות, מהלכים חופשי ובמצח נחושה, ומשמשים כדוגמא אישית לחיים הרצויים כמה מהנבלים הגדולים ביותר שקיימים כיום בפלנטה הזאת?

כאלה שמשלימים איתם, אנשים כגדעון למשל, בבחינת ''זאת היא המציאות ועליך להסתגל''...

האם זה הכרח המציאות?

כאלה שבארה''ב היו נחשפים לאור השמש ונידונים למאות שנות מאסר?

כאלה שאף בבריה''מ לשעבר היו מעמידים אותם מול כיתת יורים על חבלה נוראה בכלכלת המדינה ובחברה, עידוד והפצת נורמות של גניבה בקנה מידה גדול, וגניבות וביזה אישית למטרת חיי פאר?
_new_ הוספת תגובה



גדעון, גם אני שוחחתי עם ספירו
ישראל אחת (יום שישי, 27/02/2004 שעה 23:00)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל הוא היה מלא נופת צופים.
_new_ הוספת תגובה



ספירו כעיזה עיוורת
pit (שבת, 28/02/2004 שעה 16:42)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני נאלץ להסכים עם ספרקי שאכן עברו של ספירו מתחיל בתצורת העיזה העיוורת ,אלא שבניגוד לספרקי אני טוען שהעיזה לא רק עיוורת ,אלא היא גם נטולת כל יכולת להבנת המציאות בימים אלו .

מה פירוש ספירו הסיק לקחים?

וכי יש מי שלא הכיר אז וגם היום ואפילו בספסלים האחוריים של העבודה-ליכוד שהמלחמה אז היתה חסרת טעם ושלא לומר רע מכך.
אז מה הרבותא ובמה שיכלל ספירו את מוחו שמוגדר בפי ספרקי ''עיזה עיוורת'' ,אדרבא האם לא עדים אנו שמאז אותה מלחמה שיקע עצמו ספירו בשמאל הסהרורי רדקלי ,והפך לעיזה עיוורת משוכללת של אותו שמאל קונספרטיבי?

ומי מאמין בכלל לכל עדות או נפחנות ממשלתית ,מה אנחנו ילדים מחוסרי הגיון ,יש בכלל אדם קונפורמי עד כדי הסכמה עם הממשלה ,לא משנה איזו ,ברמה כזו או אחרת ,אז מה החידוש? - חוץ מאשר הגעה למסקנה שהמים אותם מים והאויר אותו אויר ,והעיזה היא אותה עיזה?

נדמה שהשיחות האינטימיות של ספרקי עם גדעון או ההפך ,מהוות דרך בטוחה לפיצוח הקוד הנוכח , בו עיזות עיוורות הופכות ברבות הימים לעיזות פזיזות ,ומחליפות לעיזות סהרוריות ,ומייד מתעלות לכדי עיזות טרחניות ,ולפעמים אפילו עיזות סוציאליסטיות ,אלא שמרוב עיזים לא רואים את היער.

האורקל העיוור שמטיח כלפי סביבתו נופחים מנופחים חסרי טעם ובסטייל ירוד על כי כולם עיוורים וחסרי חוש שמע ,ותתרנים, כשהוא בעצמו מפגין דווקא דבקות עילאית באותה התחלה מפוארת כחייל שצנח לו והגיע לקרקע בדמות עיזה עיוורת. מעצים את העצב במסקנה שאין חדש תחת העז הזו..

אשרנו שיש לנו עד כמו ספרקי שמנציח כל רגע ורגע וכל עווית נחוצה של אותו אורקל נחוש , כעיזה עיוורת .
_new_ הוספת תגובה



אכן תשובה לעניין
ישראל אחת (שבת, 28/02/2004 שעה 18:00)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זו בושה וחרפה שספירו חושב את מעשהו שלו לפשע ולא מסגיר עצמו ליישות שיפוטית וירטואלית בהאג ולא מקבל על עצמו את גירסתו שלו למלחמת סיני. איזו גבהות לב שלו, איזו מוסר כליות רופף!
_new_ הוספת תגובה



ספרקי מה יהיה איתך?
pit (יום שלישי, 24/02/2004 שעה 15:58)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אני אלמוני מאין הגעת למסקנה חסרת השחר שאני פושע מלחמה ?...תתבייש לך.

ואיפה מצאת אצלי ולו ברמז קלוש שצנחני המיתלה הם גיבורי האומה ? השלכת עלי את התת-מודע שלך?

,חייל זוטר ?

האם אתה טוען שחיילים זוטרים הם חומה בצורה של טימטום וחסרי כל רגישות הומנית מוקפצת?,נימוק מזעזע אגב בהקשרים היסטוריים.

דווקא אתה מאשש את קבעתי הבלתי ניתנת להפרכה שהסמרטוט הוא פושע מלחמה בדימוס ,ואין בהייתו זוטר בכדי לטשטש עובדה מעציבה זו.

כישלנו של הסמרטוט כזוטר במדים מהפרספקטיבה ההומנית מדגימה את התוצאות שבאופן טבעי נובעות מאותה זוטרות סמרטוטית.

צר לי אבל קו ההגנה שלך אינו מצליח להגביה מספיק לכדי שלילת דברי..אבל אולי גם אתה היית זוטר ועדיין זוטרותך מפעמת בעוז בתוך דבריך הריקים.
_new_ הוספת תגובה



פיט המעריץ
ספרטקוס (יום שלישי, 24/02/2004 שעה 20:32)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מתקשה להבין את פיט. הוא תוקף את ספירו על צניחתו במיתלה, שלדעתו היתה פשע מלחמה. כאיש שמאל אנטי ציוני אני יכול רק לברך פיט, וגם את הגברת ''ישראל אחת'' שחושבת כך. ברוכים הבאים בצל קורתנו. אז על מה בעצם הויכוח? הרי ספירו מסכים שהמלחמה ההיא בה לקח חלק היתה מזימה איפריאליסטית, והוא אכן מכה על חטא השתתפותו, אז על מה המחלוקת? מדוע המיתלה כה בוער בעצמותיכם? מאז המיתלה פסו פשעי מלחמה מישראל שאתם מקובעים כל הזמן לארוע האחד הזה? האם לדעתכם כל הצנחנים במיתלה היו פושעי מלחמה? האם לדעתכם רפול, שהיה מפקד הגדוד שצנח במיתלה, הוא פושע מלחמה? או שמא לדעתכם ספירו בלבד הוא האשם היחיד בכל ההרפתקה ההיא?
_new_ הוספת תגובה



אתה מארח אותי בצל קורתך?
pit (יום רביעי, 25/02/2004 שעה 0:30)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בחייך ספרקי אתה די שבלוני ,כאילו ..למה שאתה לא תצטרף לצל קורתי ,מה הסוכה שלך באמת עומדת יציבה ?

אפילו את המושג סוציאליזם יצגת בצורה עלובה ,לבד מסיסמאות שדופות אינך יכול לארגן משהו מוצק בתכלית שתהיה בו בשורה ולא בדלים שאספת ממניפסטים אנכרוניסטים ,נדיב נהיית פתאום ,מצרף אותי לקורתך הרעועה, נו באמת.

האמת היא שזה מעייף ,כי הקיר שאני כותב אליו אטום ,זוהי פוזה ולא ראש חושב שעלי להתמודד עימו ,זוהי פוזה שאינה מתחשבת במציאות ,ומרחיקה עד כדי יחוס של אירגון מתאבדים ע''י מר שרון מפקדו של ספירו בעבר- שמפוצצים אוטובוסים בשביל ספין תקשורתי..פחחח .

אתה שם לב ספרקי שאף אחד כבר לא מתרגש מספירו ,רף הסהרוריות נהפך לכל כך בזארי שהתחרות היחידה שלו היא עם הימין הרדקלי - שם יש ספרות שלמה של קונספרציות ,שבהם מה פלא מיוחסות לשב''כ מפעלות מוזרות ,בן היתר רצח ראש הממשלה ,למי יש כח לזבל הזה?

את הפוזה האנטי-ציונית ניסתי בגיל שש עשרה והאמת היא הצליחה לא רע ,גם ד''ר בני מוריס היה אנטי-ציוני או פוסט ציוני עד לא מזמן.

בשלב כלשהו אדם שואל עצמו עד מתי יהיה עלי לעצום עיניים למול מתקפת הרצח הזו של ההנהגה הפלסטינית. ועוד משהו אדם שואל את עצמו ,איך יחיו פה שני העמים ,עם כבוד הדדי ,ללא רצח ,עם שיויון ,איך עושים שאפשר יהיה לכבד את שני הצדדים.
אני כבר מזמן הפסקתי לבטל את עצמי למען האחר ,אם משמעות הויתור שלי למען האחר ,היא ביטול הזהות שלי ,אני מוחל על צל קורתך ,אין שום רבותא בכך שאתה מותר על זהותך היהודית או הציונית למען זהות פלסטינית ,ההבדל הוא האם יכולים שני הצדדים לא לבטל עצמם ולחיות זה לצידו של זה.

הפרשנות שלך לדו-קיום מעוותת בכך שהיא מבטלת את זהותך ,אתה נוטל זהות וירטואלית פלסטינית שאתה מכנה כמדינת כל אזרחיה ,בפירוש זוהי אימוץ זהות פלסטינית.
לחיים הנגבי ולמירון בנבניסטי יש את האינטרגרטי לפחות להודות שהם נכנעו לנרטיב הפלסטיני ,שמדינת כל אזרחיה בעצם היא מיסדרון לפלסטין הגדולה שבמיקרה הטוב יחיה בה מיעוט יהודי נפחד בחסות הרוב ''הליברלי'' האיסלמיסטי-פלסטיני.

אני מה לעשות רוצה לחיות במציאות שונה ,אז תרשה לי לא להיכנס לצל קורתך.
עוד לא מאוחר בשבילך ספרקי להפסיק להיות פוזה טכסטואלית ,כבר הבנו שאתה לא שוס כזה גדול כאשר החלטת לנסות ליצג פה ''סוציאליזם חדש''.
_new_ הוספת תגובה



פיט, אתה צריך לחזור לילדות
ספרטקוס (יום רביעי, 25/02/2004 שעה 1:57)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה משדר הרבה אלימות ועצבנות. אינני יודע אם זה נובע מילדות עשוקה, הורים אלימים, בית ספר שדחה אותך, שרות צבאי מתסכל. בין כך ובין כך, כתיבתך מאד אלימה ועוינת.
ניכר עליך שעברת תהליך הפוך לזה של ספירו. בעוד הוא בנערותו היה ציוני ועבר תהליך (חלקי לפחות) של השתחררות מהאלימות הציונית, אתה עברת תהליך הפוך. מנער נבון ואנטי ציוני הפכת לציוני ואלים, מגדף כאחד הבריונים בשוק.
עוד הערה לענין מדינת כל אזרחיה. אתה מגלה בורות אופיינית ללאומן ציוני כאשר אתה מזהה מיד את מדינת כל אזרחיה עם סוציאליזם. מדינת כל אזרחיה יכולה להיות קפיטליסטית ויכולה להיות סוציאליסטית, אבל היא חייבת להיות דמוקרטית. כמו כן אין כל קשר בין מדינת כל אזרחיה לבין מדינה עם רוב פלסטיני. ספירו למשל, וכאן אני חולק עליו, תומך במדינת כל אזרחיה בגבולות הקו הירוק ומתנגד לזכות השיבה. אני, לעומת זאת, תומך במדינת כל אזרחיה בגבולות ארץ ישראל/פלסטין השלמה מהים עד הנהר. בניגוד לנאמר על ידך, תמיכתי במדינה חילונית דמוקרטית אינה כרוכה בויתור על זהותי היהודית.
באשר לרצח של הפלסטינים: אם אינך מבין את הקשר בין פעולות הרצח הדיכוי והגזל של מדינת האפרטהייד והכיבוש הציונית ישראלית, לבין פעולות הטרור הנגדי של הפלסטינים אזיי יש לך כשלים בהבנת ובקריאת המציאות.
ככה זה עם הציונים. הם, בדיוק כמו הלאומנים הפלסטינים, חיים בתוך בועה ורואים רק את עצמם. אוטיזם לאומני.
_new_ הוספת תגובה



הרשה לי לתקן אותך
pit (יום רביעי, 25/02/2004 שעה 10:34)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא זיהיתי את מדינת כל אזרחיה כסוציאליסטית אלא כגחמה ,או יותר נכון נסיון להרכין ראש בפני לאומנות פלסטינית.
את הערך סוציאליזם ניסיתי באופן פרטיקולרי ליחס לך (כנסיון חיובי דווקא שלא איפשרת לי בסופו של עניין ליחס לך),ולו כנסיון לדלות ממך משהו מעבר לכתיבה השדופה שאתה מציג בדרך כלל.

כרגיל אתה לא מסוגל להתיחס לטיעונים אבל זה לא חדש.

אגב כך יש חפיפה בין מה שאתה מציג כמדינה מהים עד הנהר ,לבין הימין המתנחל.
ולמה לעצור בנהר ?

אין ספק שאתה סהרורי ,וחסר כל קשר למציאות.

בהקשר של הגזל והדיכוי אני מכיר דווקא בו ,ופיתרונו יבוא ע''י חלוקה לשתי מדינות ,אצלך דווקא ההתנחלויות נשארות על מקומם ,אם ככה אתה לפי הגדרתך לאומן פאשיסט ורקוב.ציונות אינה מילת גנאי ברוב המיקרים ובכל אופן אין היא ביטוי רע לזהות ולו מפני שיש בה צדק אפילו אונברסלי כלפי האנשים שחוו אותה.

חוץ מזה אני מחכה למצגת ראויה וסוציאליסטית בלי שום קשר למיקומה ,אלא כעניין תיאורטי בלבד ,נו ספרקי תן לנו בסוציאליזם.

הויכוח מהפרספקטיבה שלך אינו ראוי לתואר שמאל מכמה בחינות :

א. את האלימות הפלסטינית אתה מיחס לתוצאה של פעולות ישראליות בלבד.
ב. את האלימות הישראלית אתה מיחס גם לתוצאה של ההתנהלות הישראלית בלבד.
ג. שיויון מבחנתך אינו אונברסלי ,אלא מימוש של לאומנות פלסטינית.
ד.שמאל אינו רק עניין שקשור לקונפליקט הישראלי -פלסטיני ,יש לו עוד כמה ביטויים .

ובכן ,אתה לא מצליח בכל מקרה להביא ולו באופן תיאורטי דגם שיהיה בעל נוכחות הומניסטית אונברסלית,צר לי ספרקי אבל חזרה על סיסמאות אינה תחליף לציור נכון של המציאות.
הומניזם אינו פרשנות חד-צדדית וכניעה לנרטיב פלסטיני או פאן-ערביסטי ,זוהי גחמה כי ברור לכל בר דעת מי ההומניסט שהביא אותה לעולם.
אגב ראוי בכל מיקרה לדרוש כמה דרישות גם מהצד הנגדי .

בלי קשר אליך ספרקי ,דווקא בעת האחרונה לציונות יש נימוקים בעלי תוקף ,ולו בהקשר האנטישמי ,לא כמקום שפותר אנטישמיות אבל לפחות מקום שמאפשר להתגונן ולו תיאורטית מול האנטישמיות.
אומרים וזה נכון שהציונות לא חיסלה את האנטישמיות ,אבל אל נשכח שמי מאיתנו שגדל והתחנך פה בארץ הזו לטוב ולרע ,נולד כבן חורין .
ואת זה אין ברירה אלא לזקוף לזכותה של המדינה היהודית-ציונית.גם הערבים ילידי ישראל הם בני חורין ,ועובדה היא שהם ברובם המכריע לא מוכנים להתנתק מהמדינה הציונית ''הגזענית''.אין ספק שיש עדות מכריעה במציאות שלא כל מפעלות הציונות היו לשוא ,ואפילו לא בהקשר של הרגשת השייכות של ערביי ישראל-למרות שיש אפליה ולמרות שגם המודל הציוני אינו מושלם.
ערביי ישראל הם הציבור הכי חופשי מכל הערבים בכל מדינות ערב כולן ,זוהי מסקנה של הערבים עצמם.
אנו למדנו להפריד בין הטיעונים הרטוריים של מנהגי הציבור הערבי-ישראלי לבין עמדתם החד-משמעית של אי-רצון לחיות מחוץ למדינה הציונית.
משהו פה לא מסתדר ,לו באמת הטיעון נגד הציונות הוא נכון ,הרי שנדרש שיהיה לו ביטוי במציאות ונסיון של ערביי ישראל להתנתקות מהמדינה הציונית .
למדנו להתיחס לחלק מהביקורת חלקה כנכון-כביקורת בונה וראויה ,אבל חלק מהביקורת של ערביי ישראל אינה מתישבת עם בדיקה אובייקטיבית כשלעצמה.המילה פאשיזם לרוב מיוחסת ליהדות עצמה ,יהודי בפי מנהגי ציבור ערביים הוא פאשיסט כאשר הוא חרד לזהותו היהודית לאומית,צר לי שגם אתה וגם הסמרטוט אימצתם את הקלישאה חסרת השחר הזו.
אפשר לפרוט את כל העניין לפרטים ,להשוותם למקומות אחרים ,או אפילו למול היהודים הציונים החלק האחר במישוואה ,מה המדינה הציונית עשתה למול נניח אירופה ויחסה לאחר הערבי -האם הרעלה בצרפת לא מסמנת דווקא את ישראל הציונית כמקום יותר ליברלי וכמודל הרבה יותר סובלני מאירופה עצמה?.
יש לזכור שגם חלקים גדולים יהודיים בחברה הישראלית הופלו ,ולא באו לידי ביטוי .

המקום הזה לא מושלם ,אבל חוסר השלמות שלו ,אינה סיבה להחליפו במושג חסר כל טעם ,ובלתי ראוי .סופו של דבר למרות הקושי הציונות אינה מילת גנאי ,ההפך מכך.
_new_ הוספת תגובה



רחמנות על הספרטקוס
סתם אחד (יום רביעי, 25/02/2004 שעה 18:12)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפילו את הכינוי הוא לא בחר לעצמו. מה אתם רוצים ממנו. אמא יהודיה, אבא ערבי ישראלי. שלא יצא מבולבל?
_new_ הוספת תגובה



מדינת כל חתוליה, ספירו, כל חתוליה!
מיכאל מ. שרון (יום שישי, 27/02/2004 שעה 6:09)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עניינם של החתולים הופך ביש יותר ויותר, ומי לא זועק?
_new_ הוספת תגובה



יופי ספירו ט קוס,
ישראל אחת (יום שישי, 27/02/2004 שעה 8:08)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''אינני יודע'' צמד מילים חזק ומרשים.

ואני לא אומרת את זה בעצמי, אלא הנחתום.
_new_ הוספת תגובה



כשייפתחו הארכיונים
סתם אחד (יום שני, 23/02/2004 שעה 20:19) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רק בעוד עשרות שנים, כאשר יפתחו הארכיונים, ידעו בניכם ונכדיכם את האמת, אם גדעון ספירו היה סוכן של משטר האייטולות האיראני שיזם ותכנן את פיגוע ההתאבדות של ברוך גולדשטיין בחברון כפרובוקציה.

רק בעוד עשרות שנים, כאשר יפתחו הארכיונים, ידעו בניכם ונכדיכם את האמת, אם גדעון ספירו היה סוכן של השב''כ (''בוז'ולה האדום'') שארגן את ההתנקשות ברה''מ.

בינתיים כמובן לא יודעים. חכו עשרות שנים עד שתתבהר התמונה בקשר למי שעומד מאחורי פיצוץ האוטובוס בירושלים, ואז אפשר יהיה גם לנקות את איראן וגדעון ספירו מהחשדות גם כן.
_new_ הוספת תגובה



לפני זמן רב עלה כאן החשש שספירו...
אנונימי (יום שני, 23/02/2004 שעה 23:15)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוא למעשה סוכן של שרותי הביון שלנו אשר מטרתו לאתר ולסכל חתרנות מדינית של גורמים קיצוניים מהשמאל. עד כמה שזה ישמע מופרך ספירו הוא למעשה איש ימין אידיאולוגי ולא איש שמאל.

נשמע לכם מוזר? איך אמר ''סתם אחד'' חכו חיום שבו הארכיונים יפתחו.
_new_ הוספת תגובה



''עלה כאן החשש''
סתם אחד (יום שני, 23/02/2004 שעה 23:21)
בתשובה לאנונימי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל אחד יכול לכתוב כאן הבלים, וכך ''להעלות חשש''. גדעון ספירו עשה את זה במאמר, ואני ניסיתי להראות כמה זה מטופש בתגובה הראשונה שלי. כנראה יש מי שלא הבין, אז אני אגיד בפירוש: לא איראן עמדה מאחורי פיגוע ההתאבדות של גולדשטיין וגדעון ספירו לא עבד בשירות איראן. לא השב''כ שלח את יגאל עמיר להתנקש ברה''מ רבין. לא ישראל ביצעה, יזמה או תיזמנה את הפיגוע בירושלים אתמול בבוקר. ולא צריך לחכות לשום ארכיונים בשביל לדעת את זה. די בשכל ישר.
_new_ הוספת תגובה



שכל ישר?
pit (יום שלישי, 24/02/2004 שעה 10:39)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה אתה אומר ?

שכל דיעה קדומה היא שכל ישר?

ןלא טוב להסביר בדיחות ....
_new_ הוספת תגובה



לא
סתם אחד (יום שלישי, 24/02/2004 שעה 10:43)
בתשובה לpit
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



סתם אחד-סתם מניפולטור של ספקולציות
ספרטקוס (יום שלישי, 24/02/2004 שעה 13:15)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההבדל בין ''סתם אחד'' לבין ספירו ש''סתם אחד'' מעלה סתם ספקולציות לצורך קינטור והקנטה, ואילו ספירו נעזר בדוגמאות, הן במאמרו והן בתגובתו לעיל, המגבות את חששותיו.
כאשר ניתפשו חברי מחתרת הטרור היהודית שישראל הקימה במצרים, הכחישה ישראל כל קשר למחתרת, ודובריה טענו שהכל פרובוקציה מצרית, הכל שקר וכזב. העיתונות הממושמעת של אז שיקפה וחיזקה את עמדת הממשלה במאמרי פרשנות כאילו מלומדים. כאשר העיזו מספר אנשים לערער על הגירסה הממשלתית ולטעון כי יש להתייחס להאשמות המצריות ביותר רצינות ואמינות, הם הוקעו כאויבי העם, כסוכני השלטון המצרי בערך כפי שעושה עתה ''סתם אחד'' לגדעון ספירו.
תמיד יהיו חסידים שוטים שיענו אמן אחרי גירסת השלטון, כאז כן עתה. ''סתם אחד'' הוא באמת עוד סתם אחד מאומרי ההן והאמן שמוחו נאטם למי שמנסים להאיר זווית אחרת, של ביקורת מצד שמאל, למכונת התעמולה הישראלית.
_new_ הוספת תגובה



סתם שטויות
סתם אחד (יום שלישי, 24/02/2004 שעה 13:36)
בתשובה לספרטקוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר הסברתי, אבל לא קוראים אז אני אחזור: לא הוקעתי את ''גדעון ספירו'' כאויב העם או כסוכן, רק כדובר הבלים. אני מבין שאתה ודומיך בימין הסהרורי ייאחזו בכל ''דוגמא'' כדי לגבות את חששותיהם שרבין בכלל התאבד, ואנונו בכלל סוכן מוסד, וכיו''ב - הכל כדי שלא יאלצו להכיר במציאות הפשוטה והקשה להם.
_new_ הוספת תגובה



''דמו עלינו ועל-בנינו''
ישראל בר-ניר (יום שלישי, 24/02/2004 שעה 4:18) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דברי הכהן הגדול על צליבת ישו בימי בית שני.

''דמם עלינו ועל-ממשלתינו''

בשורת הכהן עם הסמרטוט האדום על קורבנות הרצח בירושלים בימינו.

''אמן ואמן, מי לנו עוד כספירו המרעיף דברי חוכמה ומוסר''

תגובת קהל המאמינים (מושה, ספרקי ושיבוטיהם).
_new_ הוספת תגובה



אני כבר קראתי שכולם הם אותו ספירו
ישראל אחת (יום שלישי, 24/02/2004 שעה 8:43)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שתמיד דואג לשבח(ט) את עצמו.
_new_ הוספת תגובה



איזה קשקוש ספירו!!!
רמי נוידרפר (יום שלישי, 24/02/2004 שעה 14:01) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם הממשלה האיומה שיש לנו עכשיו לא היתה מעלה בדעתה בתרחיש במסויט ביותר להרוג בבני עמה כדי להרוויח איזשהו רווח משני של הסברה כביכול ערב הדיון בהאג.

רק מוח מעוות יכול להמציא השערה כזו.

פרשה נפשעת כמו עסק הביש של שנות החמשים היתה יכולה להתרחש רק בעידן של תקשורת נשלטת ומגויסת על ידי השלטון , וגם אז נחשפה האמת חיש קל.

מה גם שהממשלה יודעת שההליך בהאג אינו קשור בכלל לטרור אלא למיקומה של הגדר בשטחים הכבושים על ידי ישראל.

ספירו - הממשלה הזו עושה מספיק עוולות אמיתיות שאתה יכול להילחם בהם מתוך עמדה שתזכה אולי להבנה מצד הנוכחים כאן. יש לי ההרגשה העזה , מזה שנים רבות , שאתה פשוט נהנה מלחולל פרובוקציות...

ובאשר לפיגוע האחרון - החמאס ייחס את הפיגוע לעצמו ואף הצביע על המפגע - אולי גם החמאס מבצע פעילותו בשרות ישראל??? דרך אגב ברור לי לחוטין שהאינטרס של החמאס ושל הימין בישראל חופפים - אבל זה לא אומר שאחד מופעל על ידי השני
_new_ הוספת תגובה



אתה נותן קרדיט לשודדים, אני לא.
גדעון ספירו (יום שלישי, 24/02/2004 שעה 15:28)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רמי,
אני לא נותן שום קרדיט לחבורת השודדים והליסטים ששולטת בנו. פרשה נפשעת כמו עסק הביש יכולה להערכתי להתרחש גם היום, ואני בטוח שעל כל ''עסק ביש'' או פרשת ''קו 300'' שנחשפו, יש עשרות, אם לא מאות, פרשיות דומות שטרם נחשפו. על כמה מהן שמעתי מכלי שני ושלישי ואני זקוק עדיין לאימות.
מפליא אותי שאתה נותן קרדיט לממשלת הרשעים הזו שלא תהרוג ''בבני עמה''.
רמי, איפה אתה חי? בראש הממשלה עומד שרון, שגחמותיו, הרפתקאותיו ופשעיו גרמו, רק בלבנון, ליותר מאלף חיילים ישראלים הרוגים, ''בני עמו'' כדבריך. אתה חושב שזה מזיז לו? הוא לא בגין שלפחות לקח ללב את אבדן חיי החיילים ונכנס לדיכאון ופרש לביתו. גם היום, מאות ההרוגים הישראלים בשנות שלטונו, ''בני עמו'', הם תוצאה של מדיניותו הסרבנית להגיע עם הפלסטינים להסכם פוליטי.
בשבילו שמונה הרוגים וחמישים פצועים זה כסף קטן, ואם הם יכולים להוות שמן על גלגלי סרבנות השלום שלו, הוא לא יניד עףעף. בכך דרך אגב הוא לא שונה מהרבה גנרלים אחרים, שחיי אדם לא משחקים אצלם תפקיד גדול, שהרי מקצועם כרוך בהרג ובהרס, זהו העסק שלהם, על כך פרנסתם. אצל שרון זה פשוט בקנה מידה קצת יותר גדול.
וחוץ מזה צריך לדייק. לא טענתי שהפיצוץ האחרון היה מעשה ידי שרון או פרובוקציה של השב''כ. מצאתי לנכון להעיר כי לאור צהלות ההסברה הישראלית לאחר הפיצוץ, לא אתפלא אם בעוד חמישים או מאה שנים, כאשר יפתחו ארכיונים והיסטוריונים יתחילו לנבור במסמכים, פתאום יתגלה שהשב''כ השתיל סוכן או סוכנים בקרב הארגונים הפלסטינים ואחד מהם דאג לכך שעיתוי הפיצוץ ישרת את ההסברה הישראלית לקראת הדיון בהאג. מי שקרא ספרות בנושאי ביטחון ומודיעין, יודע כי תסריטים כאלה הם לחם חוקם של שרותים חשאיים.
_new_ הוספת תגובה



פושע מלחמה בדימוס
pit (יום שלישי, 24/02/2004 שעה 16:13)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבול בסמרטוטים.

פירכה אוילית מקושקשת .

היחידי שמחציף פנים באיזור ושעל ידיו יש פשע מלחמה לא תאורטי הוא הסמרטוט ,אדם רציונלי ומיושב בדעתו עם עבר דומה היה מאמץ טאקטיקה צנועה פי כמה ,או היה מחביא את הקרחת הבוהקת שלו שמכוסה בסמרטוט דהוי .

הן איש כבר לא רשאי להתיחס ברצינות לחבילת ההבלים שהסמרטוטון משחרר בטוענות כוזבות על היותו שמאלני ראוי ובר דעת.
לו באמת היה מישהו מתיחס לסמרטוט ברצינות הוא היה נתבע לתת דין וחשבון על דבריו (אבל חוששים שיטען לאי-שפיות),הכזב והסהרוריות מיצגות מוח אוילי במיוחד שיש אנשים תמימים בעלי כוונות טובות עם אמונה יוקדת בזכויות אדם שנשבו בקסמו של הסמרטוטון (רומנטיקה מהפכנית ),אפילו השב''כ סתם מתיחס לסמרטוט כבדיחה עלובה ,מידי פעם הם עושים טובה לסמרטוט ומכניסים אותו לרשימה כלשהי רק על מנת שהאיש יפרח כפוזה נפוחה ,ואז הם משחררים אותו מהרשימה ומהבלון הסמרטוטי משתחררים באחת כל הגאזים הרעילים ,והוא מתחיל ליבב כי העז השב''כ להעליבו והרהיב עוז להוציאו מרשימת הסיכונים מה-(ס) שמאל הרדקלי.
תשוקתו של הסמרטוט להחשב כסיכון בטחוני ,מעבירה אותו מדעתו ,ומי יודע מה מחר ימציא המוח שצנח במיתלה .
_new_ הוספת תגובה



אני דווקא חושבת שיש משהו שאתה יודע
ישראל אחת (יום שלישי, 24/02/2004 שעה 17:47)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואנחנו לא. ממשלות עובדות לנו מאחרי הגב.

אם נפתח את הקונספציה הזו, מה דעתך שאתה סוכן של החמאס שבא לתקוף את היהודים במה שהם חזקים, בדיבורים. וככה אתה משלים את המאבק הצבאי שלהם.
_new_ הוספת תגובה



החאמס פרי כפיה של ישראל
pit (יום שלישי, 24/02/2004 שעה 16:24)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכן ובהנתן שכך הרי שהחמאס הוא זרוע לטנטית של המוסד ,חלק מהפעילים שם צנחו עם הסמרטוט במיתלה,בחיי רמי מה אתה מתפלא ...אחת מהסיבות שאנו כבר לא מסוגלים להוציא מישפט כמו '' היעלה על הדעת'' כי אנו כולנו וכל השיח הפוליטי שבויים בידי סהרורים ,קנאים ,פאנטים ,וחסרי הגיון אלמנטרי.

זה עולם הפוך על הפוך...

מה לעשות אלו הם פני הדברים ,ולא צריך לתמוה..
_new_ הוספת תגובה



שני המשפטים הכי הכי הכי חכמים שקראתי בחמש הדקות האחרונות....
ישראל אחת (יום שלישי, 24/02/2004 שעה 17:32)
בתשובה לרמי נוידרפר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''... שההליך בהאג אינו קשור בכלל לטרור... ''

'' ...דרך אגב ברור לי לחוטין שהאינטרס של החמאס ושל הימין בישראל חופפים... ''

למישו יש השגות על קביעתי זו?
_new_ הוספת תגובה



שני המשפטים הכי הכי הכי חכמים שקראתי בחמש הדקות האחרונות....
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 24/02/2004 שעה 22:10)
בתשובה לישראל אחת
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נו, לפחות הוא יכול לקבל קרדיט על עקביות.

רבים הצביעו כאן לא אחת על ההבלים שבדברי ספירו, אבל עייפנו. הצד השני הוא דוגמאטי מכדי לקבל טיעונים לוגיים.

אבל אני ממנה אותך לתורנית לוגיקה. תורך לענות לו.
_new_ הוספת תגובה



חבל שספירו מפנה אצבע מאשימה
א.ש. מיכל (יום שלישי, 24/02/2004 שעה 15:38) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לעבר האשמים, לדעתו, במעגל הדמים ואיננו קושר את המעגל הארור הזה עם השאלה האם האם הסכסוך בין ישראל לפלסטין הוא סכסוך גבולות או שמא מאבק קיומי.
כל מי שמאזין לטקסטים הפלסטינאים באוזן בלתי משוחדת מגיע למסקנה העגומה שגם אם נתייצב על גבולות 67 ממש ונחזיר את עטרת מעבר מנדלבאום ליושנה - מעגל הדמים יימשך, באשר במאבק קיומי המדובר.
_new_ הוספת תגובה



תנסי להסביר את זה לספירו ולנוידרפר
ישראל אחת (יום שלישי, 24/02/2004 שעה 17:34)
בתשובה לא.ש. מיכל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את באמת חושבת שהם יבינו?
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי