| ההבדל בין ''סתם אחד'' לבין ספירו ש''סתם אחד'' מעלה סתם ספקולציות לצורך קינטור והקנטה, ואילו ספירו נעזר בדוגמאות, הן במאמרו והן בתגובתו לעיל, המגבות את חששותיו. כאשר ניתפשו חברי מחתרת הטרור היהודית שישראל הקימה במצרים, הכחישה ישראל כל קשר למחתרת, ודובריה טענו שהכל פרובוקציה מצרית, הכל שקר וכזב. העיתונות הממושמעת של אז שיקפה וחיזקה את עמדת הממשלה במאמרי פרשנות כאילו מלומדים. כאשר העיזו מספר אנשים לערער על הגירסה הממשלתית ולטעון כי יש להתייחס להאשמות המצריות ביותר רצינות ואמינות, הם הוקעו כאויבי העם, כסוכני השלטון המצרי בערך כפי שעושה עתה ''סתם אחד'' לגדעון ספירו. תמיד יהיו חסידים שוטים שיענו אמן אחרי גירסת השלטון, כאז כן עתה. ''סתם אחד'' הוא באמת עוד סתם אחד מאומרי ההן והאמן שמוחו נאטם למי שמנסים להאיר זווית אחרת, של ביקורת מצד שמאל, למכונת התעמולה הישראלית. |