|
ספירו כעיזה עיוורת | |||
|
|||
אני נאלץ להסכים עם ספרקי שאכן עברו של ספירו מתחיל בתצורת העיזה העיוורת ,אלא שבניגוד לספרקי אני טוען שהעיזה לא רק עיוורת ,אלא היא גם נטולת כל יכולת להבנת המציאות בימים אלו . מה פירוש ספירו הסיק לקחים? וכי יש מי שלא הכיר אז וגם היום ואפילו בספסלים האחוריים של העבודה-ליכוד שהמלחמה אז היתה חסרת טעם ושלא לומר רע מכך. אז מה הרבותא ובמה שיכלל ספירו את מוחו שמוגדר בפי ספרקי ''עיזה עיוורת'' ,אדרבא האם לא עדים אנו שמאז אותה מלחמה שיקע עצמו ספירו בשמאל הסהרורי רדקלי ,והפך לעיזה עיוורת משוכללת של אותו שמאל קונספרטיבי? ומי מאמין בכלל לכל עדות או נפחנות ממשלתית ,מה אנחנו ילדים מחוסרי הגיון ,יש בכלל אדם קונפורמי עד כדי הסכמה עם הממשלה ,לא משנה איזו ,ברמה כזו או אחרת ,אז מה החידוש? - חוץ מאשר הגעה למסקנה שהמים אותם מים והאויר אותו אויר ,והעיזה היא אותה עיזה? נדמה שהשיחות האינטימיות של ספרקי עם גדעון או ההפך ,מהוות דרך בטוחה לפיצוח הקוד הנוכח , בו עיזות עיוורות הופכות ברבות הימים לעיזות פזיזות ,ומחליפות לעיזות סהרוריות ,ומייד מתעלות לכדי עיזות טרחניות ,ולפעמים אפילו עיזות סוציאליסטיות ,אלא שמרוב עיזים לא רואים את היער. האורקל העיוור שמטיח כלפי סביבתו נופחים מנופחים חסרי טעם ובסטייל ירוד על כי כולם עיוורים וחסרי חוש שמע ,ותתרנים, כשהוא בעצמו מפגין דווקא דבקות עילאית באותה התחלה מפוארת כחייל שצנח לו והגיע לקרקע בדמות עיזה עיוורת. מעצים את העצב במסקנה שאין חדש תחת העז הזו.. אשרנו שיש לנו עד כמו ספרקי שמנציח כל רגע ורגע וכל עווית נחוצה של אותו אורקל נחוש , כעיזה עיוורת . | |||
_new_ |
אכן תשובה לעניין | |||
|
|||
זו בושה וחרפה שספירו חושב את מעשהו שלו לפשע ולא מסגיר עצמו ליישות שיפוטית וירטואלית בהאג ולא מקבל על עצמו את גירסתו שלו למלחמת סיני. איזו גבהות לב שלו, איזו מוסר כליות רופף! | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |