פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
יחי האיזון הקדוש
אורי מילשטיין (שבת, 25/05/2002 שעה 20:19) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריסטו תבע את המושג דרך המלך, יחד עם זאת הוא הזהיר מפני דרך המלך בענינים אינטלקטואלים. בפרשת דיר יאסין יש שתי אפשרויות: א. או שהיה שם טבח במובן הפשוט של המלה, ואז מבצעי הטבח ראויים לגינוי חמור. ב. או שלא היה שם טבח ואז יוצרי הפרובוקציה ומפיציה ראויים לגינוי חמור.

אם אכן היתה שם פרובוקציה אין היא חלה על הפלמ''ח גם משום שהיתה זאת פרובוקציה של שירות הידיעות של ההגנה ולא של הפלמ''ח, שאת מורשתו אתה מבקש לשמר, וגם משום שהפרובוקטור מאיר פעיל אינו הפלמ''ח עם כל הכבוד.

להבדיל, אותם דברים אמורים לגבי פרשת רצח ארלוזורוב שהסעירה את הציבור לא פחות מפרשת דיר יאסין ואולי יותר: א. או שאנשי ברית הבריונים רצחו את חיים ארלוזורב ואז הם ראויים לגינוי חמור. ב. או שהיתה בפרשה ההיא פרובוקציה של השמאל היישובי נגד הימין היישובי ואז הם ראויים לגינוי חמור.

ואגב, לפי ממצאי מחקרי, אחד המואשמים ברצח היה סוכן של ההגנה בברית הבריונים.

התחמקות מהכרעה וחיפוש אחר איזון קדוש היא דרך אנטי-תרבותית ואנטי אינטקלטואלית
_new_ הוספת תגובה



ז'דאנוביזם, פופר והאמת, וצמיחת נארטיבים
מיכאל שרון )שכטל( (שבת, 25/05/2002 שעה 21:35)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאורי שלום רב,

אני מסכים עם כל מילה. אין דבר השנוא עלי יותר מהפרווע של ''יש אומרים כך, ויש אחרת, והאמת, כרגיל, באמצע''. אכן אין ''אמת באמצע'', הבנתנו את המציאות צריכה להיות חדה, שכן רק כך היא מוסיפה אינפורמציה משמעותית, דהיינו, לפי פופר, ניתנת בעקרון להפרכה (טענות מעורפלות אינן ניתנות עקרון להפרכה, ומתיישבות אם כל טענה נוספת, בין א' ובין א' ~ היפוכה המוחלט.

אינטגרציה אינה ''האמצע'' אך לשם הבנת מושג מורכב זה, יש לקרוא את החלקים בספרי הדנים בו. אני מתכוון, מכל מקום, למקומם של זרמים שונים בהתפתחות היסטורית.

אכן, אני סבור שנעשתה כאן מניפולציה אלימינטיבית (סלקנית) שהסתייעה בנארטיב עטיר דמוניזציה מצד השמאל כלפי הימין הציוני. בנארטיב זה שהינו סט תיאורי שלם, צמחו גם אנקדוטות דמיוניות, וסיפורים בנוסח הצ'יזבט, שהחזרה עליהם היקנטה להם מעמד של ''עובדות''. מתיחה הדרגתית עד כדי אבסורד זו, לא הזדקרה במלוא שיקרותה לעיני ''יוצריה'', שכן תאמה הנחותיהם המוקדמות, להם יחסו מעמד של ''אמת פנימית'' עזה. לדעתי, מדובר פה בהצגת מנגנון קוגניטיבי/סוציולוגי של צמיחת נארטיב שקרי בעליל, שעם זאת, אינו גורר ציניות מוחלטת תוך הכרה בשקרותו (''ביננו'') של הנוגעים בדבר, אלא דווקא נכונות משולהבת להגן עליו עד חורמה תוך מידה רבה של צדקתנות עצמית, שכנוע עצמי, ודו-חושב נוסח אורוול.
אכן, דיברתי כנגד הקנאות הקשה שצדקנות סלקנית כזאת עשוייה לגרור, כאשר הגישה הינה מונומנטליסטית בנוסח ההרואי של ז'דאנוב (בבחינת ''האדם הפשוט אינו מבין מורכבות ותחכום'', הטוב צריך להיות הטוב שבטוב, והרע - השטן עצמו. ומעל לכל, תנופת המהפכה, קומרדס'').

נ.ב.

עניין ''האמת תמיד באמצע'' מזכיר לי את זלמן. כשנשאל, תגיד, אישתך טובה במטה, ענה בצניעות מבויישת: אני יודע? יש אומרים ככה, יש אומרים אחרת..
_new_ הוספת תגובה



עבור השמאל היישובי אנשי אצ''ל ולח''י היו אויבים
אורי מילשטיין (יום ראשון, 26/05/2002 שעה 6:17)
בתשובה למיכאל שרון )שכטל(
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שלום מיכאל,

כבר כתבתי בפורום זה כי לדעתי השמאל מחפש את האוייב בפנים והימין מחפש את האויב בחוץ. הבחנה זאת היא מפתח להבין את הנושא: עבור השמאל היישובי חברי אצ''ל ולח''י היו אויבים ולכן מותר היה לערוך נגדם מלחמה פסיכולוגית ולבצע נגדם פרובוקציות כמו בפרשת הטבח בדיר יאסין שלא היה ולא נברא. עבור השמאל של מדינת ישראל עד ספירו היום ועד בכלל, אנשי אצ''ל ולח''י ומי שלא מגנה אותם ממשיכים להיות אויבים וכך ישארו עד אחרית ימיהם.

לעומת זאת מבחינת הימין אנשי השמאל טועים אך לא אויבים. לכן הימניים לא החזירו מלחמה שערה ולא פרסמו ברבים את פרשת הטבח בלוד.

דוגמא מוחשית: בפורום זה מתיחס השמאלן ספירו אל בעלי דעות ימניות, בעיניו, כאל אויבים שיש לקעקע בכל דרך אפשרית ולעשות להם דלגיטימציה. אל הערבים לעומת זאת הוא מתייחס בדחילו ורחימו.
_new_ הוספת תגובה



יפה דרשת.
מיכאל שרון )שכטל( (יום ראשון, 26/05/2002 שעה 8:09)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



בל נשלה עצמנו - פשוט מוישה דער גזלן הנוגש החמדן
מיכאל שרון )שכטל( (יום שני, 27/05/2002 שעה 15:26)
בתשובה למיכאל שרון )שכטל(
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חוגים בשמאל לא ראו את הימין בהכרח כאויב. דומה שתכופות ראו גורמי שמאל באנשי וחוגי ימין את אלה שעושים את העבודה ה''שחורה'', לעיתים המשובחת, עבור חבורות ומגזרים כאלה או אחרים של אליטות-גזל חמדניות ונהנתניות. שכן, דהלגיטימציה, ביזוי, דמוניזצייה וכיוצא באלה תפעולי דחיקה לשולי הכוח וההשפעה, פועלים להפוך את הדחוקים לקצה המוקצן-לכאורא לחמורים נושאים בעול של אנשי ''אתה בחרתנו'', וזאת באפס מחיר. ההזחה לשוליים - שכרה הגזלני בצידה.

הנה למשל פרופ' חדווה אלמוג (שם בדוי) שעבודותיה האקדמיות רשלניות, אך זוכות לשבח מפי עמיתיה במדעי החברה (אף שבחו''ל, מה לעשות, אף חוקר אינו מצטט אותן), מציגה את עבודותיו של פלוני הימני בתור ''לא ראויות''. אז היא אמרה. אבל, רגע, זו פשוט חדווה אלמוג, שאינה אלא סורע ביילע המרשעת החמדנית מהשטעייטעל, זו הרי סורע ביילע, והלוא מכירים אותה בעיירה

ארהל'ה פלד (שם בדוי) שאתה פונה אליו למינוי במערכת Z , עסוק. ועוד פעם עסוק. ועדיין לא הספיק לדבריו לעיין בכל הרזומה' והחומר המשובח שנתת לו, הוא שעבודותיו (הנכתבות בחלקן על ידי מלחכי פינכה מקשקשי זנב) אינם ''מגיעות'' לבוהן רגלך. לבסוף הוא אומר לך בטלפון (''אתקשר אליך בסוף היום'') בקול צרוד שמתעשת, שכרגע יש ''אי בהירות'', מצביע על קטע קטן בעבודתך שכביכול מוקצן בנימתו - וזאת בשביל שתחוש שבמו ידיך קלקלת כל מעשה ידיך, והעניין נדחה.
אבל היי, זה פשוט מוישע דער גאנעף, הרי רואים, אז הוא אמר (כמובן, כעבור זמן מה נמצאים חלקים מעבודתך בעבודותיו ועבודות קהל הגרופיס' שלו).

ניתן גם לספר ממעללי סא''ל ניר מגידור (שם בדוי) מענף - שאמר כך וכך בפסקנות סמכותית, אמר אמר, רק מה, מדובר הרי במופיקו דער גאזלען, אחד מהג'מעה, ממזריקו שכזה, המרצין מאחורי משקפיו המוכספים בפני אורחים פורחים. ניתן לספר, אך תקצר היריעה.
_new_ הוספת תגובה



הפועלים השחורים של המערכת האקדמית
אורי מילשטיין (יום שני, 27/05/2002 שעה 15:28)
בתשובה למיכאל שרון )שכטל(
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מיכאל,

השנאה כלפי הימין נותנת לגיטימציה להתיחס לכל מי שלא שייך לחבר'ה שגדלו בקן של התנועה מאוחדת ושרתו יחד בנח''ל המונצח, אלא בבית''ר, כאל פועל שחור שיש לנצלו עד קצה כוחותיו. ואם הלה מבקש צדק משיבים לו גם שהוא פשיסט וגם שכישוריו אינם מתאימים אלא אולי לקבל פירורים.

טול לדוגמא את אוניברסיטת תל אביב והגרעון הענק שהיא נקלעה אליו המאיים על עצם קיומה. מסתבר שהפרופסורים מן המנין שם צריכים לעבוד קשה יותר: שש שעות הוראה בשבוע רחמנא ליצלן, שעה שאת הפועלים השחורים מן הימין הם דוחקים למכללות להרצאות 14 שעות בשבוע, רק שמונה חודשים בתעריף נמוך בחמישים אחוזים מן הפרופסורים המכובדים ורק 8 חודשים בשנה.ארבע חודשים דמי אבטלה. אם הפועלים השחורים מתלוננים, משליכים אותם גם מן המכללות. לפועלים השחורים אין תקציבים למחקרים, ואין להם גם פנאי לעשות אותם. כך פרופסור איתמר רבינוביץ וחבריו נישאים על גל המצוינות על גבם של הפועלים השחורים העושים עבורם את העבודה: מלמדים את הסטודנטים.
_new_ הוספת תגובה



הונאת ''המצויינות-באקדמיה'' על גב המלוסטמים
מיכאל שרון )שכטל( (יום שני, 27/05/2002 שעה 15:30)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אורי,
בדיוק כדבריך, ואף גרוע מזה. במדעי החברה והרוח בארץ שוררת רוח של ליסטום קשה, ומצגי מצויינות המחפים על בינוניות משוועת ונהנתנות חוגגת וצינית.
במדה רבה ''חמורו של משיח'' היציג בעיה מדומה ה''קוברת'' את מציאות החמורים האמיתיים במערכות רבות כאן. חמוריו של ליסטים השמאל.

אכן, באקדמיה במדעי החברה והרוח, הנתפסים כמוקד השפעה שנועד לעצב קהל שחוח, כנוע ומשותק מחשבתית, המועסק בבעיות דמי ובטלהנובלות, לא ינתן מרחב השפעה לימין. הקידום האקדמי הינו עניין להתגודדות סהרורית של יד לוחצת יד, ללא זיקה להישגים ולמצויינות אמיתיים. כיוון שחברי קליקות הגזל מודעים לסהרוריות וההרמטית הכוחנית של מעמד אקדמי במדעי החברה והרוח שהושג בארץ, הרי שמפעם לפעם הם שולחים מישהו מחברי הקליקה ללימודים לחו''ל, מרופד בהמלצות מתרוננות, לקבלת הערכה אובייקטיבית. בנסיבות מרופדות היטב משיגים חברי הקליקות תואר גבוה (דוקטורט או פוסט דוקטורט), שהינו תנאי ולא יעבור כמעט למינוי אקדמי, עקב המודעות להיעדר קריטריון אוביקטיבי אחר במציאות ההתגודדות ההרמטית והשיבוח ההדדי.
_new_ הוספת תגובה



הבעיה של הימין
נסים ישעיהו (יום שני, 27/05/2002 שעה 2:21)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הימין מקבל את הנחות היסוד ואת הטרמינולוגיה של השמאל ומוותר מראש על כל התמודדות. עדיין טרי בזכרוני משפט שהופנה אלי לפני למעלה מעשרים שנה: ''מה? הצבעת לימין? איך יכולת?'' שאל אותי המ''פ ביום שהתגייסנו למילואים ימים ספורים לאחר הבחירות. חייכתי אליו וביקשתי שיקשיב לעצמו: ''ברגע זה עשית דהלגיטימציה של למעלה מחמישים אחוז של הבוחרים...'' - ''מה?! סליחה, לא התכוונתי.'' - ''לא התכוונת אבל זה מה שעשית.'' השמאל הקיצוני ממשיך לעשות זאת גם בפורום זה, ואנחנו, כמו שפוטים של שפה שיקרית, מתייחסים אליו, מגיבים וסופגים עלבונות והכפשות. כדאי לחשוב על כך.

קישורים:
מה גורם לחורבן ואיך לעצור אותו?: http://wind.prohosting.com/~orisrael/MAMR/ahavtisrae...
_new_ הוספת תגובה



קבוצות השררה מן השמאל קובעות את הערכים
אורי מילשטיין (יום שני, 27/05/2002 שעה 6:19)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זאת בעייה סוציו-תרבותית של מדינת ישראל כי קבוצות השררה (אליטות) ביישוב ובמדינה הן שמאלניות והן קובעות עדיין את הערכים.
_new_ הוספת תגובה



אורי: אין לך סיבה להיעלב.
גדעון ספירו (יום שני, 27/05/2002 שעה 23:14)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אורי,
בחיי שאינני מבין אותך. אתה הרוב במדינה ואתה גם הרוב בפורום. לא עשו לך כאן דה-לגיטימציה יותר ממה שעשית לאחרים. אין לך סיבה להיעלב.
אפילו אני לא עשיתי דה-לגיטימציה למחקר שלך, אלא טענתי כי נכשלת (מחמת הגינותך) בנסיון להוכיח שלא היה טבח. אני הסקתי ממחקרך בדיוק את ההיפך.
חוץ מזה היתה בינינו מחלוקת לגבי עדותו של פרופ' גיחון. הוא הצהיר כי מה שציטטת בשמו הוא לא אמר, מה שכמובן לא מותיר לי ברירה אלא לשמוע את הקלטת שברשותך. העובדה שסרבת לתת אותה, היא שעוררה תמיהה. שלחת אותי למוזיאון לח''י, והם לא ממהרים להעמיד לרשותי קלטות. אתה מדביק ללא הצדקה תוויות כשאתה מדבר על ''ספירו ונגרריו''. מי הם ניגררי? הייתי למעשה האיש הבודד שהתעמת איתך, והעובדה שיובל הסכים איתי בנקודה אחת, חשיפת הקלטת, לא הופכת אותו ל''נגרר'' שלי. בסך הכל הוא הרבה יותר קרוב אליך מאשר אליי.

בענין הטבח בלוד-רמלה שביצע הפלמ''ח, אני כמובן מסכים עימך במאה אחוזים. הטבח אינו סוד, אבל בגלל שהמעורבים בו היו זמן רב בשלטון, הם הצליחו להצניע אותו.
מפליא אותי שאלכסנדר מאן, מופתע מכך. בוקר טוב אליהו. מלחמת העצמאות היתה כרוכה בהרבה פשעי מלחמה. היה טיהור אתני, מודע ומתוכנן, כדי ליצור את הרוב היהודי שהתנועה הציונית רצתה להשיג ולא מומש בתכנית החלוקה. המלחמה היתה פורצת גם אילו קיבלו הערבים את תכנית החלוקה. המדינה היהודית, לפי תכנית החלוקה של האו''ם, היתה זעירה ובעלת גבולות בלתי נסבלים מבחינת התנועה הציונית, שכללה כמעט שוויון בין יהודים לערבים.
ככל שזכרוני אינו מטעני פורסמו פרוטוקולים (או מחקרים על פרוטוקולים) של ישיבות הנהלת הסוכנות בהן תוכננו תכניות שנועדו להפר את תכנית החלוקה וליצור גבולות אחרים עם רוב יהודי ברור. למזלה של התנועה הציונית והנהלת הסוכנות, הערבים התנגדו לתכנית החלוקה, ופלישת צבאות ערב היוותה הזדמנות מצויינת לממש מאזן דמוגרפי שלא העמיד בסימן שאלה את הרוב היהודי. גירוש וטבח לוד ורמלה, היה חלק מכך.

אורי, אתה טועה כשאתה עושה אבחנה בין שמאל וימין באשר לעוינות ההדדית, כאילו השמאל רואה בימין אויב, והימין רואה בשמאל ''טועים''.
אם כך היו פני הדברים קסטנר לא היה נרצח, אמיל גרינצווייג לא היה נרצח ויצחק רבין לא היה נרצח. אין זה מקרה שהרציחות הפוליטיות במדינת ישראל היו מצד אנשי ימין כלפי אלה שהם העריכו כשמאל (שהרי רבין היה שמאל כמו שאתה שמאל).
אין שוב הבדל ביו העוינות שלי לימין לבין העוינות שלו כלפיי. אני שונא את המתנחלים לא פחות ממה שהם שונאים אותי או את הערבים. אולם בעוד אנשי ימין מקימים מחתרות ורוצחים חפים מפשע, ורק עתה עומדים לדין כמה אנשי ימין שתכננו לבצע טבח המוני בילדים פלסטינים במזרח ירושלים, הרי אני (כדגם שמאלי שאתה מזכיר) לא מעלה על דעתי להזדקק לשיטות כאלה. עבורי אין זו אופציה להניח פצצות ליד בית ספר בו לומדים ילדי מתנחלים, או להתנקש בחייו של מנהיג ימני שאני רואה בו פשיסט וסכנת חיים. מחוייבותי לכללי משחק דמוקרטיים בלתי אלימים היא הרבה יותר מובנית בהשקפת העולם שלי, מאשר אצל הימין.
אתה יכול לראות זאת גם בפורום זה. מידת העוינות והשטנה של אנשי ימין כלפיי (אם היו יכולים אולי היו מרחיקים לכת מעבר למלל, אבל מרחקי האינטרנט מצילים אותי), עולה בכמה דרגות מזו שמשתקפת בתמלילים שלי.
תשים לב שאנשי ימין דורשים בתוקפנות רבה להפסיק את טורי, להרחיק אותי מהפורום, בעוד שממני לא תשמע ולו דרישה אחת מסוג זה. כאשר מערכת הפורום החליטה להסיר קטע שתקף אותי לדעתה בצורה בלתי קבילה, אני הצעתי להשאיר אותו, כי אצלי חופש ביטוי אינה רק סיסמא, אלא השקפת עולם.

כאשר הייתי עורך עיתון הסטודנטים באוניברסיטת חיפה, ראיינתי את הרב כהנא. אצלי היה חופש ביטוי לשמאל, לערבים ולימין. כאשר הימין השתלט על העיתון, חסל סדר חופש ביטוי לערבים ולשמאל. במלים אחרות, אני מהווה עבור הימין אויב מסוכן שיש להשתיקו, אם לא לחסלו. בשבילי הימין הוא לא פחות אויב, אבל יש להביסו באמצעות הקלפי.
_new_ הוספת תגובה



להיעלב אין לי סבה, להתעייף יש לי סיבה
אורי מילשטיין (יום שלישי, 28/05/2002 שעה 8:18)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גדעון,

קרא שוב את המחקר על דיר יאסין. זאת עבודת נמלים שכמוה אף אחד לא עשה. וכמו המחקר הזה כל ארבעת הכרכים שפרסמתי עד כה על מלחמת העצמאות. לא רק פרצופם האמיתי של מאיר פעיל ומרדכי גיחון נחשף במחקר הזה אלא גם פרצופו יצחק רביןשברח מקרב שיירת הדמים ב- 20 באפריל 1948, ואחר כך הודח מפיקוד על חטיבת הראל, , גם פרצופו של צבי זמיר שברח מקרב שיירת נבי דניאל ומקרב רכס התותחים, גם פרצופו של אורי בן ארי שארבע שעות לא הספיקו לו להגיע ליעדו במרחק של קילומטר וחצי בלבד בקרב נבי סמואל , ופרצופם של שאר החבריהם.

כדי לא התמודד עם הממצאים המביכים האלה הם הצהירו שאני שקרן ושכל מה שכתבתי לא היה ולא נברא. נוצר תיק''ו: מלה שלהם מול מלה שלי. מכיוון שהם רבים והם שייכים לקבוצות השררה עלי להוכיח את חפותי אחרת אני נוהג כילד ונעלב.

ואז אתה בא ומספר לי מדוע בעשרים השנים האחרונות לא הוזמנתי לשום כנס על מלחמת העצמאות, שהרי אינני היסטוריון ואינני ראוי להופיע בין אנשים רציניים כיואב גלבר לדוגמא. אחר כך אתה מתמם ומסביר לי איך נוהגים היסטוריונים גדולים בענין המקורות שבידיהם.

עמדותיך, גדעון, ידיעות לי הרבה שנים ובוודאי שאינך חלק מן הממסד. אבל בוויכוח על פרשת דיר יאסין שירתת, לא כוונה אולי את הממסד הציוני הישן, שאנשיו מנסים להסתיר את האמת. מותר לך לעשות זאת אך לי אין ענין בסוג הזה של הויכוחים. מחקרי פתוחים לכל וכך גם מקורותי וכל מי שמעוניין יקרא בו ויגבש את דעתו על מה התרחש בדיר יאסין ב- 9 באפריל 1948, ואיך התפתחו אירועי אותו יום לפרשת הטבח החמורה ביותר במלחמת העצמאות ואולי בתולדות מדינת ישראל בכלל.
_new_ הוספת תגובה



הצדיק הנרדף והקוזק הנגזל-ליובל ר
ימאי מישראל (יום שלישי, 28/05/2002 שעה 12:59)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כעת ספירו שינה צבע (פעם חדשה) כמו הזיקית הוא מגיב לחום וסביבה.פתאום נהיה צדיק.
החידוש הכי משפיל זה שהטיפוס כבר מפתח פארנויה מתנהג כמו פרנואיד ופתאום מגן על מערכת המשפט המעמידה לדין חתרני ימין. מחר יכריז עליה פושעת מלחמה כי תשפוט רוצח פלסתיני.
הוא הורס-הורג לך את הפורום ואתה בא בהצדקות אינטרנטיות...ממש תגובה עלובה. העובדה היא שהפורום שלך נהיה קופי פשוט של סמרטוט אדום וכמו שספירו הורס הרבה וחורך אדמה במשך הרבה זמן ובכל מיני אמצעי תקשדורת ככה יעשה גם לך ובסוף תשאר אתו.האם זו מטרת הפורום ?ובבקשה נא לא לבלבל המח עם חופש ביטוי אתה תתן לגזען ימני להשתולל או לנאצי?.....מסופקני
שמע בקול המוחים ורסן את הנבזה.לא צריך להוריד אותו רק להוריד לו את הטון הוא משתלט לבד ובגלל תגובות האחרים על האתר שלך ועוד יורק לך בפנים.האמן לי ד''ר נכבד רוק זה לא גשם
_new_ הוספת תגובה



תודה, אבל
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 28/05/2002 שעה 13:15)
בתשובה לימאי מישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לגדעון ספירו יש מה לומר, וחשוב שהוא יאמר אותו.
הוא מרגיז אנשים רבים. העניין המפריע לי ביותר הוא השימוש הפלקאטי התכוף שהוא עושה בביטוי 'פשע מלחמה' בהקשר מטעה. בכך הוא גורם גם לבנאליזציה של פשעי מלחמה אמיתיים, וגם מאשים אנשים בפשעי מלחמה כעניין שבשיגרה, תמיד באופן מוטעה ומוטה.

אין בכוונתי לרסן או למתן את מר ספירו באמצעות מספרי הצנזור שברשותי. התשובה צריכה להיות עניינית לטענותיו. פעמיים כבר ביקשתי ממנו לפרט את פשעי המלחמה בהקשרים שונים ולא קיבלתי תשובה ממוקדת. אני מניח שגם זה יגיע.

לדעתי - מר ספירו גורם לנזק רציני לטיעוני השמאל בכל פעם. אינני מתרעם על כך כלל.

אגב, האם חשבת לכתוב תחת שמך האמיתי, כדי לבטל את היתרון הזה של מר ספירו?
_new_ הוספת תגובה



וליפול ישר לגור'א של ספירו? תודה!
ימאי מישראל (יום שלישי, 28/05/2002 שעה 13:47)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדר רבינוביץ
שמי יחשוף אותי להתקפות אפשריות מצד מטורפים.אין לי שום כוונה לאפשר לעשות את זה.השתתפותי בפורומים היא לצורך מידע כללי והחלפת דעות.דעותי הפוליטיות לא ענינו של המעביד שלי למשל או של סגני או קצין המכונות או מישהוא מהצוות.יש לי בן באוניברסיטה בישראל ובת בצבא הקבע שאני מאד גאה בהם היא סא''ל ובני היה ביחידת מסתערבים.אין לי כוננה לחשוף גם אותם להתקפות מטיפוסים שלפי דעתי מגלים סימני פאראנויה.
אני לא רופא.אני ימאי.אבל בספריית האוניה יש מדריכים רפואיים לכל צרה.לא תמיד יש בסביבה רופא. אנחנו צריכים לנסות לפעמים להבין מדוע מישהוא משתולל או מסכן את האחרים או נכנס לדיכאון וכו, כדי שנוכל להתייעץ ברדיו עם מומחה.לכן הרשתי לעצמי לחפש קצת סימנים למושג פארנויה שלפי דעתי בולטת מההתבטאויות של מר ספירו אבל זו רק התרשמות ממרחקים ועל סמך מילים בלבד.יכול להיות שהוא סתם רשע היושב בבית ונהנה להתעלל בפורום.זה עניין שלך.כמובן תעשה מה שאתה רוצה.זה הפורום שלך.אני לא בטוח שמר סםפירו מעריך את זה ובטח כבר מתכונן לשפריץ הבא שלו ולכן טוב ששמי נשאר בפסויודנים.
_new_ הוספת תגובה



התייחסות נכונה למסית ומדיח
נסים ישעיהו (יום שלישי, 28/05/2002 שעה 23:59)
בתשובה לימאי מישראל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההצעה שלי להתעלם משיטפון הרפש ולהמשיך, בבחינת 'הכלבים נובחים והשיירה עוברת', באה דווקא מתוך הכרת הנושא. ההשוואה לתנועת האניות בים נכונה חלקית. שם עלולה להתרחש התנגשות פיזית ח''ו. כאן יש לנו עניין עם פרובוקטור מדעת או, ליתר דיוק, מחוסר דעת, וכל תגובה והתייחסות לדבריו מאלצת אותנו לרדת אל השפלות בה הוא מבוסס. כך הרי כתוב בספר משלי, כזכור מתגובה שלי לסמרטוט: ''אל תען כסיל כאיוולתו פן תשווה לו גם אתה''. אישית, למדתי לחסוך מעצמי את תחושת הקבס העולה בי למקרא (או משמע) דברים מסוימים גם אם אינם מכוונים אלי אישית.
אינני מכיר את מנהל הפורום ואילו אני במקומו לא הייתי נותן במה לשפה כזאת. אבל אני לא במקומו, לשמחתי, ואני יכול לבחור לעצמי למי להתייחס ולמי לא. את מי לקרוא וממי להתעלם גם כשהוא פונה אלי ישירות.
אגב, דומני כי התעלמות היא התרופה הטובה ביותר במקרה הנדון. כדאי גם לך ולאחרים לנסות אותה.
_new_ הוספת תגובה



לפעמים התעלמות מתפרשת שאין לך מה להשיב
אורי מילשטיין (יום רביעי, 29/05/2002 שעה 7:59)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מצד שני כאשר אתה מציג את התזה המרכזית בשיח, התעלמות יכולה להתפרש כחוסר מענה. או אז כל המאמץ להציג את הנתונים המבוססים של חקר פרשת דיר יאסין יוצא ניזוק עד כדי תחושה שחבל על המאמץ. אתה יכול לנהוג כך כלפי גדעון ספירו כמגיב אני לא יכול להתעלם ממנו כמי שהציג מחקר מהפכני על פרשת דיר יאסין.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי