פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לדוד סיון, 31/01/05 22:41)
מרכסיסזם ושטרנהל
אברהם שלום (יום שלישי, 01/02/2005 שעה 14:38)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הדיון היה על המשטר בארץ וזהוי האנטרסים שלה עם המדינה. המפלגה השתמשה בשיטות של המשטר הבולשביקי בברית המועצות. אני מקוה שנחה דעתך עכשו - כתבתי בולשביקי ולא מרכסיסטי.

בלי קשר לדעות האמתיות של מרכס בכתביו שאיני בקי בהם - אם מפלגות ומשטרים בברית המועצות ובמזרח ארופה קוראים לעצמם מרכסיסטים - אז זאת המשמעות שהכנוי מקבל. אם איתולה חומיני קורא לאירן הרפובליקה האסלמית - המתנגדים לטרור שלו יאמרו כי הם מתנגדים לטרור האסלמי, ואין עליהם לבדק אם ח'ומיני מקים את הקראן או סוטה ממנו.

עד כמה שהצלחתי להבין, שטרנהל סבור כי מפא''י היתה לאמית - דאגה לקיום מדינה וזנחה את המאבק המעמדי. הוא גם מחלק תפקידים לפי התאוריה שלו - אנו בתפקיד הכובשים - של איזו מדינה, של איזה עם (שלש מאות מליון ערבים שיש להם עשרים ואחת מדינות) זה לא מענין אותו - הערבים בתפקיד עם פלסטיני נכבש החיב לקים התנגדות לכבוש של 1967 אבל לקבל את הכבוש של 1949. למה? אולי כי זאת התאוריה שלו על אמפריליזם, אולי מסבות אחרות - אבל כל זה בלי קשר למציאות ההסטורית. האסלם מתנגד כי שטח שהיה כבוש בידי יעבור לידי לא מוסלמים. יתרה מזאת - על המוסלמים לכבש כל שטח שאפשר כאשר תבא ההזדמנות ולהשליט בו את האסלם. זה רק נסיון שלי להבין איך יכול אדם לתמוך ברצח היהודים תושבי חברון ובית אל ולקרא לזה 'מאבק מזוין'. מדוע אסור ליהודים לגור במקומות האלה ומותר למוסלמים לגור בצרפת ואמריקה? אינני מצפה לתשובה - אבל אני זכאי לומר כי שטרנהל אינו מודה במציאות אלא בונה מודל מסוים, ובעקבות שאלותיך המפגיעות בי להצדיק את דברי, אוסיף את מה שלא אמרתי קודם, כי זה לא היה נושא הדיון - בעקבות המודל שלו מצדיק שטרנהל רצח וטבח.
_new_ הוספת תגובה



לא נחה דעתי
דוד סיון (יום שלישי, 01/02/2005 שעה 15:57)
בתשובה לאברהם שלום
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העמדה שלך לא מקובלת עלי ובודאי שלא האמירה ''.... מצדיק שטרנהל רצח וטבח''. הניתוח שלך הוא מאד מגמתי ומוטה.
כן נכון אין עליך לבדוק את מה שאתה אומר יותר ממה שמעניין אותך. לכן לא משנה מה שאתה קורא התוצאה צפויה - כולל מתי היא תהיה מוטה (לפי העמדה הפוליטית-מדינית שלך).

לפי הגישה שלך משמעות הרצח שביצע ברוך גולדשטיין
הוא שכל היהודים רוצחים. אין בכך בסיס לדיון פורה ומועיל למישהו או למשהו - לא משנה מה שאומר.....
_new_ הוספת תגובה



לא נחה דעתי
אברהם שלום (יום רביעי, 02/02/2005 שעה 2:30)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה כמה פעמים האשמתי אותי בדעות מסולפות ובאמירת דברים מוטים ובאותו הזמן התעלמת ממה שכתבתי.

זאב שטרנהל כתב 'אין ספק בדבר לגיטימיות ההתנגדות המזוינת בשטחים עצמם. אלו היתה בפלשתינים מעט תבונה, הם היו מרכזים את מאבקם נגד ההתנחלויות. כן היו נמנעים מהנחת מטענים בצדו המערבי של הקו הירק'. אנו יודעים מה הם המעשים שהוא קורא להם התנגדות מזוינת לגטימית בשטחים. הוא מסתיג מהנחת מטענים בצד המערבי של הקו הירק ומכאן שהוא מסכים להנחתם בצד המזרחי. אנו יודעים מה התועבות שעשו המחבלים שהוא קורא להם להתרכז במאבק נגד ההתנחלויות, וקורא להם התגלות של תבונה. אם אתה חולק על המסקנה שהוא מצדיק רצח וטבח ביהודים , אכן אין יסוד לדיון מועיל.
_new_ הוספת תגובה



אני ממשיך לחלוק עליך
דוד סיון (יום רביעי, 02/02/2005 שעה 6:11)
בתשובה לאברהם שלום
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משום שאתה סבור שמאבק נגד ההתנחלויות אינו לגיטימי ועל בסיס זה מגיע לניתוח מוטה ולמסקנות מוטות - שגויות. על פי הבנתי את הציטוט שהבאת, שטרנהל חושב שזה מאבק לגיטימי. אין בכך שום אמירה על רצח יהודים. לכן מי שטוען ששטרנהל בעד רצח יהודים שוגה.

ניתוח מוטה כזה מקשה על דיון בונה (קונסטרוקטיבי). מה גם שהמעבר לדיון על האיש היא סטיה מהדיון המקורי..... גם את זה ניסיתי לרמוז לך אבל אתה לא זיהית...
_new_ הוספת תגובה



אני ממשיך לחלוק עליך
אברהם שלום (יום רביעי, 02/02/2005 שעה 18:35)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאבק נגד ההתנחלויות? שינית את הבטוי שכתב שטרנהל - מאבק מזוין והנחת מטענים. לא מדובר על שביתות שבת או הפגנות או כתיבת מאמרים. המחבלים רוצחים אנשים נשים וטף ושטרנהל קורא להם להגביל עצמם לקו הירק - 'אילו היתה בהם תבונה' - כלומר אלו היו רוצחים רק יהודים בישובים חדשים היו בעיניו אנשים נבונים.

לא היה לי כל ענין להתיחס לדברי שטרנהל -אבל אתה הבאת מובאה מדבריו ודרשת ממני ללמד את מאמרו לפני שאהיה רשאי להביע דעה על התאר 'לאמי' שמחנה ז'בוטינסקי נטל לעצמו. וכאשר אמרתי כי שטרנהל אינו מבין את המציאות ודעותיו מסולפות, בקשת הסבר מדוע לא דעותי הן המסולפות אלא דעותיו.
גם הוכחתני על שאני מביע דעות נחרצות על המשטר הסוביטי אף על פי שאיני בקי בתורת מרכס.

כל זה התחיל בהתנגדותך להערות המגיבים כאן על הבטוי 'ההתישבות העובדת', שכון עובדים, בית חנוך לילדי עובדים - שבאו להנציח שלטון של מפלגה מסוימת במדינה, כמו שהמפלגה הקומוניסטית זהתה את עצמה עם המדינה בברית המועצות.
_new_ הוספת תגובה



אברהם אתה צודק - אני נכשלתי
דוד סיון (יום רביעי, 02/02/2005 שעה 19:47)
בתשובה לאברהם שלום
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הכשלון הגדול שלי שאתה לא קורא בדברי את כוונותי.
הכשלון שלי הוא שאינני מצליח לשכנע אותך לנטרל את הדיון מעמדה הפוליטית.
אני מודה שלא הצלחתי. להלן כמה הוכחות לאי הצלחתי:

1. הבאתי את המאמר של שטרנהל כאסמכתא שבן-גוריון היה ''לאומי''. המאמר של שטרנהל הוא ודאי אחת הדוגמאות לכך שהגשמת מטרות הלאום (למרות הויכוח עם ז'בוטינסקי זו עדין היתה עמדתו) עמדו בראש דאגותיו. אתה בחרת לעסוק במיהו שטרנהל ולא ממש בהפרכת העמדה שלו בהקשר הזה. אבל לעניות דעתי זה לא מספיק כדי להפריך את הטענה שבן גוריון היה לאומי.

2. הפיסקה הראשונה שלך מלאה חורים (מצוטטת בסוף הודעה זו). דרך אגב לא שיניתי שום ביטוי - לא טענתי ששטרנהל לא אמר מה שטענת שאמר. הצדקת מאבק מזויין נגד התנחלויות אינו בהכרח הצדקת רצח יהודים - בדיוק שמי שנאבק במחבלים אינו בהכרח רוצח ערבים כמו ברוך גולדשטיין.

3. מכל מה שאמרת עדין לא הסברת מדוע שטרנהל הוא מסולף.

4. ביטויים לעולם לא מנציחים שלטון מפלגה מסויימת אלא אולי השימוש בהם. בנושא ההתיישבות העובדת כבר אמרתי מספיק ואתה כנראה נשאר בשלך. על יתר הביטויים שצירפת כעת אני אומר אותו הדבר: הביטויים הללו לא עשו כלום אלא אולי השימוש בהם.

5. בית חינוך לילדי עובדים או מערכת החינוך שנקראה בשם דומה פורקה על ידי בן גוריון בגלל העמדות שהוא ביטא בנושא הלאומי. זאת אולי הוכחה שהוא העדיף את האינטרס הלאומי אפילו במחיר החלשת בסיס הכוח של מפלגתו.

לעומת זאת גופים אחרים הקימו להם מערכת חינוך שמשרתת את הצרכים המפלגתיים-פוליטיים שלהם. המערכות הללו עדין קיימות.

-------

ציטוט מדברי א. שלום בהודעה קודמת: ''מאבק נגד ההתנחלויות? שינית את הבטוי שכתב שטרנהל - מאבק מזוין והנחת מטענים. לא מדובר על שביתות שבת או הפגנות או כתיבת מאמרים. המחבלים רוצחים אנשים נשים וטף ושטרנהל קורא להם להגביל עצמם לקו הירק - 'אילו היתה בהם תבונה' - כלומר אלו היו רוצחים רק יהודים בישובים חדשים היו בעיניו אנשים נבונים''.
_new_ הוספת תגובה



דוד, כושר הכתיבה שלך מעולה
אברהם שלום (יום חמישי, 03/02/2005 שעה 0:39)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכן אני נמשך לקרא את דבריך. לא נכשלת.
האם אתה נצר לרבנים? אתה בונה את טעוניך על דקויות.
אולי אסים את הצד שלי הדיון הזה בדרך זאת -אומר מה אני מסכים או איני מסכים בנקודות שסיכמת.
1. בן גוריון היה לאומי. שטרנהל רואה בזאת מגרעת. נתוח הסטורי שטרנהל אינו מהימן בעיני ויצריך בדיקה מיגעת. אעדיף לקרא נתוח הסטורי של מחבר שאינו מכפיף הכל לתאוריה שלו על הויות העולם.
2. מי שנאבק מאבק מזוין במחבלים ישמח להרוג מחבלים חמושים בהתקלות עמם ולא למות בעצמו. אלה הנאבקים 'מאבק מזוין' בהתנחלויות הורגים משפחות הנוסעות במכוניותיהן ומשפחות בבתיהן.
3. בגלל אי הבנתו את מלחמת האסלם בנו ודבריו בפסקה שהואלת להביא שוב מדברי.
4. התיחסתי כמובן לשמוש בבטויים ולא לבטויים עצמם הנשארים כתובים במילון.
5. היתה גם תחרות בין מפ''ם ובין מפא''י ולכן באו פרוקי הפלמ''ח וזרם העובדים בחנוך. עם זאת הפרוק אינו מעיד על ממלכתיות -הלאום והמדינה היו מזוהים עם מפא''י בעיני מנהיגיה.
נכון, 'חנוך ממלכתי דתי' שירת את הצרכים של המפד''ל ולא התלמידים. היה ממלכה של המפד''ל שחילקה בו משרות - מנהלים, מפקחים וכדומה. התוצאה - רמה ירודה ופגיעה בתלמידים.
_new_ הוספת תגובה



קשה להסכים איתך
דוד סיון (יום חמישי, 03/02/2005 שעה 8:05)
בתשובה לאברהם שלום
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני גם מעדיף לקרוא הודעות של מי שלא מכפיף את דבריו לתיאוריה שלו על הוויות העולם. אז מה, זה מבטיח שאמצא היסטוריון כזה? לא.

1. אין לי בעיה עם ההעדפה שלך אלא:
1.1 אל תזרוק את הניתוח שיש לפני שיש לך ניתוח אחר. את זה עוד לא עשית. עד עתה רק ניסית לטעון שהניתוח של שטרנהל לא נכון.
1.2 עבודה היסטוריונית טובה מתחילה מתאוריה בסיסית על הווית העולם.
אתה מכיר היסטוריון ''אמיתי'' שלא מכפיף את עצמו לתיאוריה שלו על הוויות העולם?
אתה מכיר היסטוריון שלא מערב את גישתו הפוליטית בניתוח?

2. לא ענית: הורג מחבלים הוא רוצח ערבים?
מי שתומך במאבק מזויין נגד התנחלויות לא בהכרח תומך בהרג או רצח מתנחלים. לפני שאתה מרחיב את הפרשנות שלך צריך לחפש את הפרשנות של בעל הדבר. נדמה לי שלא עשית זאת.
לכן האמירה שלך כאן שגויה.

3. מי אמר לך, על מה אתה מסתמך, ששטרנהל לא מבין ''את מלחמת האסלם בנו''?

4.
4.1. לא נכון, זו לא היתה הסיבה לפירוקים השונים.
4.2. בקשר לציטוט של דבריך המובא כאן בסוף ההודעה שלי:
א. אי אפשר לטעון שהם באו להנציח את שלטון מפלגה מסויימת במדינה כאשר הם פורקו עם הקמת המדינה (בית חינוך לילדי עובדים).
ב. שלטון איזה מפלגה במדינה הונצח ואיך על ידי השימוש במושג ''ההתיישבות העובדת''?
ג. לגבי שיכון עובדים אני יכול להבין את עמדתך משום שזה היה גם מפעל עסקי שאני מכיר משהו מתולדותיו.

-----

''כל זה התחיל בהתנגדותך להערות המגיבים כאן על הבטוי 'ההתישבות העובדת', שכון עובדים, בית חנוך לילדי עובדים - שבאו להנציח שלטון של מפלגה מסוימת במדינה, כמו שהמפלגה הקומוניסטית זהתה את עצמה עם המדינה בברית המועצות'' (תגובה 56176).
_new_ הוספת תגובה



קשה להסכים איתך
אברהם שלום (יום חמישי, 03/02/2005 שעה 13:29)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הסבר לי מהו 'מאבק מזוין בהתנחלויות' ומה היא 'הנחת מטענים רק בצדו המזרחי של הקו הירק'? לדבריך אין בהם רצח או הרג יהודים.

התמיכה של שטרנהל במאבק המזוין נגד ההתנחלויות באה לאחר שהערבים רצחו 1400 יהודים במלחמת אוסלו ופצעו אלפים.

אתה מבקש להשוות עם ה'מאבק נגד המחבלים'. בבקשה - לא מאבק אלא מלחמה, והמלחמה נגד המחבלים פרושה הריגתם.
_new_ הוספת תגובה



חובת ההוכחה היא עליך
דוד סיון (יום חמישי, 03/02/2005 שעה 18:42)
בתשובה לאברהם שלום
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעית השיכנוע היא עליך, ממציא הטענה. אם אין
לך יותר מאותו משפט אליו אתה חוזר כל הזמן
אז אין לך, לצערי, כלום.
_new_ הוספת תגובה



הצדקת רצח יהודים - האמנם?
אברהם שלום (יום חמישי, 03/02/2005 שעה 20:49)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קיויתי, אולי יש לך הסבר שונה שנעלם ממני.

לצערי הרב אין עלי להודות אלא במה שרואות עיני. המשפט של שטרנהל משמעותו ברורה - רצח יהודים בישובי יש''ע לגטימי ומעשה נבון לדעת שטרנהל. חלקת על ההסבר הזה וחזרת על המשפט בתגובתך ולא ספקת הסבר חליפי. גם עכשו אשמח מאד אם אתבדה ויתברר כי כונתו היתה אחרת. הלואי.

אדם החושב כי הערבים מבחינים בין קו 1949 ובין קו 1967 במלחמתם ביהודים אינו מבין את מניעיהם ושוכח את ההסטוריה. אין הבדל במניעים בין הרוצחים של התינוקת שלהבת פס ז''ל בחברון בימינו לרוצחים בחברון בימי האנגלים בשנת 1929 או הרוצחים ביפו שרצחו את חיים ברנר או ה'פורעים ' בימי התרכים שפגעו במתישבי חדרה. הם מתנגדים להתישבות יהודים בארץ כי אינם רוצים שישלטו בה לא מוסלמים. את ההתנגדות שלהם אינם מבטאים במאמרים מלומדים כי אם ברצח וטבח שהם מהללים ומשבחים. הרוצחים אינם יחידים הפועלים על דעת עצמם כי אם בשם 'המרד הערבי' או 'ארגון שחרור פלסטין' או שאר שמות - ונחשבים למיצגים את עמם במלחמה נגד הכופרים. גם אין הבדל בינם ובין ההמון בבגדד ב 1941 אשר טבחו את שכניהם היהודים ברגע שהשלטון המרכזי התמוטט והיה נדמה להם שהמפכה הנאצית הצליחה - רצח בכופרים (חלושים אשר אינם מגינים על חייהם) וביזה ושוד של המון נבער המקנא ביהודים מצליחים בבגדד - כמו היהודים בגוש קטיף שהפכו אדמה צחיחה לישוב פורח.
_new_ הוספת תגובה



נאום יפה ומכובד - אבל לא משכנע
דוד סיון (יום שישי, 04/02/2005 שעה 5:42)
בתשובה לאברהם שלום
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. נוח לך שלא הצלחת אז גם לי נוח.

2. הפיסקה השניה היא הצגת תיזה ועובדות מחוץ להקשרן.

חבל להתפזר על כל ההיסטוריה כאשר ממילא בחינת העובדות לא תשנה את דעתך.
_new_ הוספת תגובה



נאום יפה ומכובד - אבל לא משכנע
אברהם שלום (יום שישי, 04/02/2005 שעה 13:34)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה שכתבת
'הצדקת מאבק מזויין נגד התנחלויות אינו בהכרח הצדקת רצח יהודים - בדיוק (כמו) שמי שנאבק במחבלים אינו בהכרח רוצח ערבים כמו ברוך גולדשטיין'
נשאר מופרך.
_new_ הוספת תגובה



גולדשטיין היה רוצח מטונף
סתם אחד (יום שישי, 04/02/2005 שעה 14:02)
בתשובה לאברהם שלום
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וגרוע ממחבל
_new_ הוספת תגובה



לסתם אחד - סתם לא הבנת
אברהם שלום (יום שישי, 04/02/2005 שעה 17:42)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא הבנת את מה שקראת. מובן מאליו כי לא כל מי שנאבק במחבלים הוא ברוך גולדשטין. דוד סיון אומר כי באותו אפן לא כל 'מאבק מזוין לגיטימי בהתנחלויות' אינו כרוך בהרג. אם לא הבנת את דבריו היה עליך לקרא פעמים ושלש לפני שהתפרצת. הוכוח שלי אתו היה לענין הכונה של אדם שלישי בדברו על ההתנחלויות.
_new_ הוספת תגובה



הבנתי מצויין
סתם אחד (יום שישי, 04/02/2005 שעה 18:08)
בתשובה לאברהם שלום
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואני אגב תומך באמירה כי מאבק פלשתינאי בהתנחלויות הוא דבר לגיטימי
_new_ הוספת תגובה



לא הבנתי בדיוק
ישראל בר-ניר (יום שישי, 04/02/2005 שעה 21:29)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם מאבק פלשתינאי בהתנחלות שדרות למשל הוא לגיטימי לדעתך? ומה ביחס להתנחלויות כיסופים, נירים ונחל עוז?
ובאותו עיניין, מה בקשר לשייך מוניס (רמת אביב) ורמת גן?

רן כהן הגדיר בזמנו את מאבקם של הפלשתינאים כ''מילחמת שיחרור'' --- מילחמה לשיחרור האזור מנוכחותנו. אני מבין שאתה לא חולק עליו בנקודה זאת.
_new_ הוספת תגובה



זו אכן מלחמת שחרור
דוד סיון (יום שישי, 04/02/2005 שעה 23:18)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בדיוק כמו מלחמת השחרור שלנו בסוף שנות ה-‏40.
רן כהן צודק.
_new_ הוספת תגובה



מילחמתה של מדינת ישראל
ישראל בר-ניר (שבת, 05/02/2005 שעה 1:12)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בסןף שנות הארבעים לא היתה ''מילחמת שיחרור'' (למרות השימוש המטעה בשם הזה). הישוב היהודי לא ''השתחרר'', הוא הדף פלישה של מדינות ערב. השם הנכון הוא ''מילחמת הקוממיות'' --- אולי זה לא מה שלימדו אותך בקיבוץ, אבל זה מה שהיה.
המילחמה הנוכחית שהערבים מנהלים איננה ''מילחמת שיחרור'' אלא סיבוב נוסף בניסיונם להחזיר את הגלגל ולשנות את תוצאות מילחמת הקוממיות.
_new_ הוספת תגובה



אולי השחצנות מיותרת
דוד סיון (שבת, 05/02/2005 שעה 9:08)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפילו אם מקבלים את ההגדרה היותר מדוייקת שלך לגבי ''מלחמת השחרור'' של סוף שנות ה-‏40. עדין יהיה
תקין לגמרי לקרוא למלחמה שמנהלים הפלשתינאים מלחמת שחרור. אפשר כמובן להוסיף שהם שהפלשתינאים מנסים להחזיר את הגלגל.... וזה לא סותר את המושג מלחמת שחרור...
_new_ הוספת תגובה



דויד, אולי תתחיל להיות ריאלי?
ישראל בר-ניר (שבת, 05/02/2005 שעה 17:45)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ממי או ממה הערבים צריכים ל''השתחרר''? הרי הם פתחו במילחמה לפני שמי שהוא מהם היה תחת ''כיבוש'' כל שהוא (אלא אם כן אתה רואה בהתנחלויות כמו גן שמואל בה אתה ורן כהן גדלתם, ''כיבוש'').

לפי קו החשיבה שלך אפשר גם לקרוא למילחמה שהגרמנים פתחו בה נגד רוסיה ''מילחמת שיחרור'' --- כי מה שהם שאפו להשיג היה ''מרחב מחיה'' lebensraum
זה גם כן ''שיחרור'' --- זה נראה לך ''תקין''?
_new_ הוספת תגובה



מי הריאלי בין שנינו
דוד סיון (שבת, 05/02/2005 שעה 22:09)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפני שאתה מכניס עוד דוגמאות לא טובות, לא רלוונטיות כדי לעקוץ אותי שקול שוב את עמדתך (אינני מתכוון להמשיך ולהסביר מדוע הדוגמה לא רלוונטית או לדון בהקשר הזה בכלל). עדיף להיות ענייני.

אני מבין היטב את העמדה המסולפת של רבים שחושבים כמוך
שאתה-אנחנו לא כובשים כי חזרנו הביתה. זוהי עמדה די סבירה, אלא שהיא אינה מחייבת את הפלשתינאים וגם לא אותי. אני חושב שכרגע הם נמצאים תחת כיבוש. זו עובדה.

גם לגבי מי פתח במלחמה יש לי ספקות, במיוחד שאינך מציין תאריכים. בכלל אני חושב שכדאי לך לחזור קצת לספרי ההיסטוריה משום שמדבריך אפשר להסיק שהדעה הפוליטית-הקונקרטית שלך בולטת במקום העובדות ההיסטוריות. לדעתי העובדות ההיסטוריות הרבה יותר חשובות בדיון הזה. הרי אנחנו לא מדברים על מה צריך לעשות מחר אלא על מה יש לנו היום.
_new_ הוספת תגובה



''גם לגבי מי פתח במלחמה יש לי ספקות''
ישראל בר-ניר (שבת, 05/02/2005 שעה 23:51)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאחר ואני יודע במקרה מתי נולדת, אינני מתפלא על המשפט הזה, אבל זה אומר הרבה על טיבה של מערכת החינוך של קיבוץ גן שמואל.

אני חושב שאורי אילן, בן דור קודם בקיבוצך גן שמואל, היה מסמיק למיקרא דבריך כאן, אבל זה כבר נושא לדיון אחר.

אני נולדתי קצת לפניך וחוויתי את הדברים באופן ישיר. אז אם נפחו לך את השכל במעשיות כאלה, לא נשאר לנו על מה להתווכח.
_new_ הוספת תגובה



הפזיזות היא מן השטן
דוד סיון (יום ראשון, 06/02/2005 שעה 8:33)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בהודעה קודמת המלצתי לך לא להשתמש בדוגמאות לא רלוונטיות וגם פיזרתי לך רמזים מדוע. אבל אתה העדפת להמשיך להשתמש בדוגמאות לא רלוונטיות כדי לעקוץ אותי עם קשר למוצאי. ובכן עשית טעות נוספת.

הפעם הרחבת את הפיספוס והדגשת עוד יותר את החורים בהשכלתך.

1. הקיבוץ בו גדלתי לא כבש ולא נכבש ולכן מי שכמוך מתעקש להכניס אותו לויכוח המושגי טועה. אם תקרא את המאמר ''זכויות בקרקע ופרנסה'' (דיון 1049) אולי תבין סוף סוף. אם לא נסה לשוחח על הנושא עם פרופסור (מיל.) עזרא סדן.
2. למרות גילך ''המתקדם'' לא נולדת מספיק מוקדם כדי לחוות ''...את הדברים באופן ישיר''. המלחמה עם הערבים החלה הרבה לפני הולדתך.
3. הישוב בו גדלתי (שאתה מנסה להשמיץ... ) נוסד, כנראה, לפני שהחלה המלחמה עם הערבים.
4. אורי אילן ז''ל, אותו הכרתי די טוב, לא רק שהיה מסמיק למיקרא דבריך, אלא גם היה מתבייש. עבורו מי שהתחנך במערכת עם אותם ערכים לא הי מתעקש כמוך להפגין את החורים בהשכלתו כל כך בשמחה.

גם אם יש לך חשק גדול לירוק על הבאר ממנה שתית לא צריך להיחפז ולנפח סיפור.....
_new_ הוספת תגובה



''הקיבוץ בו גדלתי לא כבש ולא נכבש''
ישראל בר-ניר (יום ראשון, 06/02/2005 שעה 17:21)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש לי חדשות בשבילך. אצל הערבים רווחת נקודת השקפה אחרת. גם בקרב חוגי השמאל הנאור --- עדיין לא בארץ, אבל בעולם הרחב --- יש הסכמה מלאה עם העמדה הערבית בנקודה זאת.

המילחמה עליה אני מדבר פרצה ב 1948 (סוף 1947 למען הדיוק), ואין כל מחלוקת לגבי השאלה מי פתח בה. לפני כן היה אולי סכסוך או מחלוקת, אך בפרוש לא מילחמה.

אינני זוכר את התאריך המדוייק של הולדתך, אך נראה לי שאתה קצת צעיר מלהכיר אישית את אורי אילן --- הפרשה שלו היתה בזמני בצבא.
_new_ הוספת תגובה



קודם מה אני חושב, אחר כך מה אחרים חושבים
דוד סיון (יום ראשון, 06/02/2005 שעה 21:02)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מצטער ישראל שאתה כל הזמן מנסה להדביק לי תוויות על סמך כמה אמירות. עדיף לפעמים לשאול אותי כי אתה יודע היטב שלא אשקר לך.

חבל שכאשר ציינתי שלא הצגת תאריך התעלמת וניסית להשמיץ אותי לפי כור מחצבתי. לכן יצא דיון-ויכוח מיותר.

אתה עדין לא מאמין לי בקשר לאורי אילן. זו זכותך. מצד שני יש לך יותר מדרך אחת לבדוק בדיוק מתי נולדתי ולכן לחשב את הפרש הגילים. בשלב זה אתה כנראה טועה. מה שאולי לא יכולת לדעת זה על הקשרים שהיו בין המשפחות שלי ושלו (עוד מימי ורשה העליזים וקיבוץ בנימינה). באחד המוספים שעסק בנושא אורי אילן לאחרונה הופיעה תמונה מההלוויה של אורי אילן בה נראה אבי בבירור תומך ומחבק את שלמק (האב השכול).

אז להבא כדאי לשאול לפני שקובעים בפסקנות.
_new_ הוספת תגובה



דמגוגיה בגרוש
סתם אחד (שבת, 05/02/2005 שעה 0:52)
בתשובה לישראל בר-ניר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



האמירה שלך היא סימן לפזיזות
דוד סיון (יום שישי, 04/02/2005 שעה 23:11)
בתשובה לאברהם שלום
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. מאבק מזויין הוא מלחמה אבל לא כל מלחמה היא רצח. אם אני טועה הרי צריך להעמיד לדין על רצח הרבה ממשתתפי מלחמות ישראל כולל שרון......

הויכוח שלי איתך החל על האמירה שלך ששטרנהל תומך ברצח יהודים. על פי האמור כאן האמירה שלך היא טעות.

2. לא כל מלחמה מביאה להרג אפילו אם משתמשים בנשק.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי