פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לאבנרש, 28/12/08 13:38)
יוסלה- יום חג היום לישראל!!
ע.צופיה (יום ראשון, 28/12/2008 שעה 13:49)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני אדם ישר.
אני חוגג את חג החנוכה וחש רוממות רוח על כי ממשלתי מכה בחורשי רעתה. עוד לא נברא החכם ( אולי חוץ מגדעון ספירו)שיודע להגן על מדינתו מבלי לגרום להרג אצל אוייביו.
לכן, בכורח הנסיבות אני מרוצה ממספר הקורבנות.
כתבתי כבר למישהו אחר בפורום: מי שמגלה זילות גדולה בחיי אדם שלא יצפה שאחרים יגלו התחשבות בחייו ובחיי בני עמו.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה- יום חג היום לישראל!!
אבנרש (יום ראשון, 28/12/2008 שעה 14:22)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הייתי שותף לשמחתך, אילו הייתי מאמין שיצא מזה משהו משמעותי.
עוד כמה ערבים מתים אינם סבה למסיבה. נצחון במלחמה (ועמו גם נקמה) אינם מגדרים, בעיני, לפי כמות הנפגעים משני הצדדים. זה רק המחיר. הגדרת הנצחון נמדדת רק לפי הישגים מדיניים.
שמענו מה המטרה המדינית של המבצע - הפסקת ירי הקסאמים על ישראל. אני מרשה לעצמי להוסיף לזה את המלים ''למשך שנה'', נגיד. כי הפסקה של שעתיים לא נחשבת... לאור עתוי הפעולה, אני מניח, בציניות המתבקשת, שהממשלה תסתפק בהפסקה של חדשיים וחצי.
יש לציין לחיוב, שזו מטרה הרבה יותר הגיונית ושקולה מהמטרות הרשמיות שהוכרזו בתחלת מלחמת לבנון השניה: הפגזה רצופה של ישראל בקסאמים קדמה לפרוץ המבצע, וכן זו מטרה שאפשר להשיג באמצעים צבאיים.

אבל, המטרה הנ''ל מטרידה בכל זאת: בסופו של דבר היא מאד ''פרווה''. לחץ מתמשך, בצירוף מודיעין לסכול ממוקד, יחד עם שהיה מתמדת בשטח, יכול להביא לידי הפסקת הירי הזה, כל עוד מדובר בשטח קטן יחסית כרצועת עזה. אם ישכילו גם להדק את המצור ללא רחמים, יתכן שזה יקצר את הזמן עד להשגת המטרה הזו. ומה אז? כשחמאס יציעו לנו תהדיה או הודנא או כל שם אחר לשביתת נשק בין מוסלימים לכופרים, פשוט נקבל את זה ונצא ונחזור לשגרה?
אני נגד מלחמה חסרת תכלית, גם אם בדרך נהרגים כמה ''מרצחים''. הסתפקות ב''הפסקה'' מתאים אולי למצוד משטרתי, לא לפעולה צבאית-מדינית. פעולה כזו צריכה להשיג יעד חיובי כלשהו - שנוי המצב בו האויב הרגיש בטוח כל כך להסיג את גבולינו.
לארך זמן, אנחנו נשארים בארץ ישראל כצלבנים כובשים בלי שום זכות מוסרית, ואותם מרצחים מתקבעים כלוחמי חפש שמסרו נפשם על שחרור חבלי דאר-אל-אסלאם. המטרה הנ''ל לא באה לשנות את המצב, או להציע תשתית לסיום העימות המזוין (דהיינו, להרחקתו אל מחוץ ליישובינו, ודחיית המשכו בצורה חדשה לדור הבא), אלא רק לחזור למצב הזמני שהתקיים כאן לפני בערך 5 שנים - קצב ירי ''נסבל'' - רק בשנוי נקודת הפתיחה לסבוב הבא.

בקיצור, הייתי שמח לשמוע פירוט קצת יותר מעשי להצהרות שרת החוץ שלנו בדבר ''מיגור שלטון החמאס'' או מה שלא יהיה.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה- יום חג היום לישראל!!
ע.צופיה (יום ראשון, 28/12/2008 שעה 15:04)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני ,איני רואה את הדברים כמוך.
אני חושב שיש להידבר עם החמאס,הם נבחרו באורח דמוקרטי והם מייצגים האמיתיים של הציבור הפלסתינאי.יתכן שכרגע אין מה להידבר עימם לגבי מטרות משותפות לטווח ארוך, אך בהחלט יש לנו גבול משותף שצריך להסדיר את החיים סביבו וזה נושא מספיק חשוב.
הצד השני מוכן להידבר עימנו בתנאים שלו. כך היה בעבר ערפאת עד ''שנפתח לו הראש''וההדברות,לטוב או לרע הייתה עניינית.
הצד השני בכדי להגיע להידברות מעמדה הטובה בעיניו יורה לשטחנו טילים,פצצות ומכל הבא ליד. צר לי שממשלתי הבליגה עד היום , אך גם היום הוא יום טוב לתגובה הולמת.
אני באמת צופה שתהיה הבלגה כלשהי לתקופה מסוימת,אני מצפה שכאשר תבוא ההפרה הראשונה התגובה תהיה כפי שהיא היום.
נחישות הוא שם המשחק והצד השני די חזק בזה.
ערבים מתים הם כן ''סיבה למסיבה'',כי החמאס ויתר ארגוני הטירור שואבים את כוחם מהציבור. אי אהדה ציבורית תחסל אותם ולכן פגיעה בציבור היא פגיעה ישירה בהם.
אני רואה בצרוף דיבורים וכתישה (הכל לפי הצורך והמצב)פתרון לשקט ממושך בגבולנו הדרומי.
_new_ הוספת תגובה



עד כה יש פעילות צבאית . היכן ההישג המדיני ?
סתם אחד (יום ראשון, 28/12/2008 שעה 18:37)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במשך יותר משנה כתבתי כאן ולא רק כאן פעמים אחדות , כי את ירי הטילים למיניהם ניתן להפסיק רק בעזרת הישג מדיני !
כעת מכים בחבלנים העזתים ויש שמחים בקרבנו . שימחת טיפשים , הייתי אומר . אמנם עדין אינני רואה את סוף מבצע עופרת יצוקה , ולכן דברי אלה הם על-תנאי ובחזקת לא מושלם . אך לפי הריח לא יהיה לזה תוצר מדיני .
הפצצות אסטראטגיות , אינן שוברות רוחו של עם . בודאי לא תוך כמה ימים . לדעתי האויב נעשה נחוש יותר ומאתיים הרוגים או קצת יותר אינם שיקול חזק דיו .

לכן אני חוזר וכותב ''ניקנוק עזה''
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
יש להשתלט על חלק מצפון הרצועה , לבנות גדר גבול פיזית חדשה , והעיקר העיקר העיקר לספח את החלק הזה למדינת ישראל !
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
מהלך כזה הוא מועט בקורבנות , הן שלנו הן שלהם . הוא קל יחסית , הוא מדיני והוא מחיר ממשי לישות הערבית ברצועת עזה שהיא ספק-מדינה .
במיקרה שירי הטילים יתחדש או יימשך אפשר לחזור על המהלך בקטע נוסף . יש ברצועת עזה כ-‏400 ק''מר . הרבה פרוסות נקניק .

אריה עירן
_new_ הוספת תגובה



עד כה יש פעילות צבאית . היכן ההישג המדיני ?
(יום ראשון, 28/12/2008 שעה 19:19)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
אריה אני תומך בהצעה שלך אבל בכמה שינויים -
ראשית, לא יתכן שנספק ציוד מכל סוגים לאויבינו.
שנית, אני לא מוכן לאבדוץ מיותרות - אם נכנסים נכנסים בכל הכוח מרוקנים את שטח מערבים ומישבים אותו ביהודים.
חנוכה שמח
אליצור
_new_ הוספת תגובה



עד כה יש פעילות צבאית . היכן ההישג המדיני ?
ע.צופיה (יום ראשון, 28/12/2008 שעה 20:56)
בתשובה לelizorrsegal@013.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לפי הפרסומים בתקשורת מסופקים רק מוצרי יסוד למחייה.
אם לא תספק אותם תמצא מהר מאוד רכבת אוירית בינלאומית שמביאה לשם כל טוב.
הרי אנו ,ברוב רחמינו ,עושים זאת לאחרים.
_new_ הוספת תגובה



הכה את המומחה
סתם אחד (יום ראשון, 28/12/2008 שעה 20:58)
בתשובה לelizorrsegal@013.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חנוכה שמח כבוד הרב,
נחמד שהצטרפת אלינו לחגוג את חג האורים היהודי
בשריפת עזה וחיסול תושביה הפלסטינים.

ויפה גם גילוי הדעת שלך בחג החופש החשוב הזה:
''אם נכנסים נכנסים בכל הכוח מרוקנים את שטח מערבים ומישבים אותו ביהודים.''

הרי בעצם שבתך בעפרה על אדמות פלסטיניות
אתה מהווה דוגמא ליהודים הבריונים שלנו.

עכשיו, כאשר עקב האירועים האחרונים עיניך מופנות לעזה,
גם לשם היית רוצה לייצא את הבריונות היהודית האמונית:
1. להכנס בכל הכוח.
2. לרוקן את השטח מערבים.
3. ליישב אותו ביהודים.

כל התורה הבריונית הנפשעת על רגל אחת,
ועוד מפי הרב בכבודו ובעצמו.

אכן, יום חג ליהודים, כאשר רב בישראל מצטרף לחילוני
שבכאן, וקורא ל'ריקון' עזה מתושביה ה'ערבים' על מנת ליישבה
ביהודים.

שאלה לי לרב:
במה שונה תכניתו ל'ריקון' עזה מתושביה מכל תכנית השמדת עם אחרת
שאנו מכירים, ולמה הוא בדיוק מתכוון ב-''מרוקנים את השטח מערבים''?

הרי לרב אליצור בדרך כלל אין מחסור במלים כדי לבטא
את מאוויי נפשו - ביחוד בנושאי מוסר אישיים.

ואשאל את הרב שאלה נוספת:
האם מאמין הרב שגירוש או חיסול תושבי עזה הפלסטינים
על מנת ליישב שם יהודים הוא מעשה מוסרי העומד בקנה אחד
עם מוסר יהודי מסורתי? הרי הרב הוא המומחה בנושא.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה, היכן אתה גר?
אבנרש (יום שני, 29/12/2008 שעה 7:38)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אתה גר בחו''ל, או סתם פלסטינאי דובר עברית - לחיי. לא אוכל להפוך אותך לאדם מוסרי במסגרת הפורום הזה.
אבל, אם איתרע מזלך ונולדת לאם שסבתה היתה יהודיה, ובנוסף לכל זאת אתה גם גר בתוך גבולות מדינת ישראל, הייתי שמח לשמוע, מה בדיוק ההבדל בין בצוע סעיפים 1-3 בשנת 48 לבין בצועם בכל שנה אחרת.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה, היכן אתה גר?
סתם אחד (יום שני, 29/12/2008 שעה 19:44)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבנרש היקר,
כידוע לך, יוסלה גר ברשת, ולמען הדיוק, באופן בלעדי ב'ארץ הצבי'.

מעניינת תגובתך לפנייתי לרב אליצור סגל:

''אם אתה גר בחו''ל, או סתם פלסטינאי דובר עברית - לחיי. לא אוכל להפוך אותך לאדם מוסרי במסגרת הפורום הזה.''

התקשיתי להבין מה משמעות ה''לחיי'' במשפט שלמעלה,
אך נראה שברצף שני המשפטים אתה מציב משפט תנאי שמשמעותו:

'אם אני גר בחו''ל או סתם פלסטינאי דובר עברית, לא תוכל להפוך אותי לאדם
מוסרי (במסגרת הפורום).'

והמשמעות של משפט תנאי זה, מחבלת בכל סיכוי שהיה לך לעשות רושם
טוב על יוסלה, או על מי ממשתתפי האתר.

א. מדוע הפוזה המתנשאת של מי שמינה עצמו להפוך משתתף באתר ל'אדם
מוסרי'?
ב. מדוע מגורים בחו''ל, הם מכשול להיות אדם מוסרי?
ג. מדוע היות 'פלסטינאי דובר עברית' הוא מכשול להיות אדם מוסרי?

ובהמשך תגובתך הקצרה אך החושפנית אתה כותב:

''אבל, אם איתרע מזלך ונולדת לאם שסבתה היתה יהודיה, ובנוסף לכל
זאת אתה גם גר בתוך גבולות מדינת ישראל, הייתי שמח לשמוע...''

א. השימוש במונח 'איתרע' באמת לא משרת את כוונתך כאן.
ב. הינך מציב כתנאי לדיאלוג ביננו את היותי בן לאם שסבתה היתה יהודיה,
- טהרת הדם היהודי של ארבעה דורות אחורה, לא סתם, ואת היותי תושב
ישראל. רק אז תהיה מוכן לשמוע את דברי.

אך אבנרש היקר,
שמעת על 'פיספוסים'? ובכן הודעתך זו הקצרה אך המשכנעת,
שיכנעה אותי ששליטתך בעברית, ולו גם לצרכיך החיוניים ביותר,
מוגבלת,

ושאין בידך לקיים דיון נורמלי עם איזשהו אדם סביר היות
והתנאים המוקדמים שהינך מציב לבן השיחה הפוטנציאלי הם
מגוכחים לפי כל קנה מידה (טוהר הדם היהודי לארבעה דורות, למשל),

ובסוף כל המגילה של התנאים וההגבלות שהינך מציב לתקשורת
בינינו, השאלה העניינית הראשונה והאחרונה שאתה מציג כלל אינה
שאלה בתחום הבנתי, ונראה מאופן ניסוחה שהינך מציג את השאלה
בגלל שאתה כבר יודע את התשובה מראש.

אודה לך לכן, אבנרש, אם תחסוך לכולנו את הציפיה המתוחה, ותרחיב
את דעתנו בתשובה מפורטת ומשכנעת לשאלתך.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה, היכן אתה גר?
אבנרש (יום שלישי, 30/12/2008 שעה 9:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה,
הודעתך הארכנית והטרחנית שכנעה אותי, שמידת הבנת הנקרא שלך אינה מאפשרת לקיים דיון רציני בינך לבין כל אדם סביר. אני שואל שאלה פשוטה, משתמש במלים פשוטות, ואתה מתחיל לספר לי על תנאי סף שהצגתי כביכול, ולנתח את אישיותי.

בכל זאת, היות ועתותי בידי במדה מגבלת, וכדי שלא תצא מצוברח, אענה על שאלותיך התמות:
1א. לא אהפוך אותך לאדם מוסרי. זו לא פוזה מתנשאת - אני לא מנסה, מידיעה ברורה שאין זה בידי.
1ב\ג. לא מכשול. פשוט, השאלה ששאלתי בהמשך אינה רלוונטית לגביך באחד משני המקרים הללו. השאלה הזו אינה אמורה להפוך אותך למוסרי, אלא להציג בפניך אי הבנה שלי לגבי המוסר שלך. אם אתה חף לחלוטין מניצול הנכבה של 48, אני מבין את המוסר שלך.
המוסר שלך מעוות, לא מפני שאתה גוי או גר בחו''ל, אלא מצד עצמו. שאלתי נועדה להציג עוות אפשרי נוסף, והוא החילוק המעניין שבין כבוש 48 לבין מה שאחריו.
כן. אני מודע לכך שבפסקא האחרונה השתמשתי במלים חוזרות, ושזו אינה כתיבה יפה.

2א. אני אחליט מה כוונותי ואלו בטויים משמשים אותם. אבל תודה על העצות.
2ב. לא. ראה בתשובות הקודמות.

ורגע של עברית:
''לחיי'' היא מלה ממקור ארמי, שפירושה - כן, בסדר, אפשר להמשיך. יהודי שמשמר כמה מנהגים מסרתיים מכיר אותה, או את נגזרותיה, מהקידוש של שבת לכל הפחות.
לתומי חשבתי שיהודי משכיל כמוך, ששליטתו בעברית כה מושלמת, מכיר גם רבדים אלה של השפה. אני שמח לגלות שטעיתי.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה, היכן אתה גר?
סתם אחד (יום שלישי, 30/12/2008 שעה 9:33)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זוהי טקטיקה יוסיניאנית לקחת נושא שולי ולפתח אותו כעיקרי, לצבוע אותו בצבעי אדום-שחור ולחזור על המוטיבים העבשים וחסרי הביס שלו. כל הטקטיקה שלו היא להתרחק מויכוח אמיתי ונוקב, לא להשיב לעניין. אני מניח שהוא עושה את זה כי הוא צמוד לברושור התנועה הפוליטית האדומה האהובה עליו.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה, היכן אתה גר?
אבנרש (יום שלישי, 30/12/2008 שעה 10:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טוב. בנוסף, אציין שכשהזכרתי את סעיפים 1-3, התכוונתי לסעיפים הממוספרים המופיעים ב-תגובה 126401 בדיבור המתחיל ''עכשיו''.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה, אני ממש סקרן
אבנרש (יום שלישי, 30/12/2008 שעה 16:22)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכן אנסח את שאלתי מחדש, למען המתקשים שבינינו:

האם יש הבדל בין ''להכנס בכל הכוח, לרוקן את השטח מערבים, ליישב אותו ביהודים'' בשנת 48 לבין בצוע אותו אלגוריתם אחרי שנת 48 ?
אם כן, מהו?
_new_ הוספת תגובה



התממות והתחסדות
סתם אחד (יום שלישי, 30/12/2008 שעה 19:02)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבנרש היקר באדם,
אמנם נחמד להמשיך לשוחח עם מי שהתנה את השתתפותי בשיחה
בהיות הגנים היהודיים שלי טהורים ארבעה דורות לאחור,

-אך עד שלא תבין את העיקר, לא אנוח ולא אשן:
שאלתך, שמסגירה את המסקנה עליה היא מבוססת מלכתחילה,
אינה ראויה לתגובה, לא משום שאין לה תשובה, אלא משום
שבאופן הצגתה חשפת לעין כל את היות התשובה נהירה לך,
ולא במובן הנאור של המילה.

לכן, עשה לכולנו שירות ומצווה לרגל יום הולדתו של ישו,
והאר את עינינו לדבר הבשורה הפוליטית המרעישה שקדמה
לרגע המסעיר בו הפנית אלי את שאלתך הבלתי-שאלתית.

למה התכוון המשורר,
(גם אם הרטוריקה אינה
הצד החזק שלו)?
_new_ הוספת תגובה



עד כה יש פעילות צבאית . היכן ההישג המדיני ?
ע.צופיה (יום ראשון, 28/12/2008 שעה 20:53)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החמאס אינו ממשלה או משהו שדומה לזה,אין לו מחויבויות בינלאומיות, הוא אינו באו''ם ולכן לא ניתן לנקוט נגדו סנקציות הוא ארגון טירור במעבר לגוף ממשלי.
כל הסכם איתו אינו יכול להיות בכתב כי אין מוסדות מחייבים. לכן הסכם הוא תוצאה של כדאיות. אם לא יהיה כדאי לו לירות על ישראל,הוא לא יירה.
לכן צריך לייצר מצב של ''לא כדאיות'' אצלו.
מאחר והוא שואב את כוחו מהציבור,צריך לגרום לכך שהציבור יגיד לו :חדל!.
הבעיה אינה שטחים. מה תעשה? תכבוש עד שתזרוק אותם לים? זה נראה לך רציני?
יתכן שאם לא ניתן להפסיק את ההברחות מהמנהרות,הרי צריך לכבוש רצועה רחבה דיה(כק''מ)לשם ניתוק צפון ומרכז הרצועה מהדרום.אך זה בשלב אחר.
_new_ הוספת תגובה



עד כה יש פעילות צבאית . היכן ההישג המדיני ?
סתם אחד (יום שני, 29/12/2008 שעה 22:16)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החמאס הוא תנועת טרור בעיני עצמו, שהצליח בבחירות דמוקרטיות להקים את ממשלת עזה. אין להם מחוייבויות בינלאומיות משום שהם רואים בקוראן את המחוייבות הבלעדית שלהם.

ניתן לנקוט נגדם סנקציות, כלומר לסגור אותם הרמטית ולא להעביר אליהם מזון ותרופות. אבל זה לא מקובל על מרבית אנשי המוסר. מקובל בעולם שנכון לנהוג כלפי החמאס לא לפי עקרונות ומוסר שהחמאס נוהג כלפי יהודים.
אני בהחלט רואה את צרפת שולחת אוניה מלאה במזון ותרופות לחוף עזה ומגנה את ישראל על שהיא סוגרת את הגבול ולא נותנת לאוייבת שלה סם הרגעה של מוצרים לקיום בסיסי ולקיום חומרי חבלה.

אינני בטוח שיש טעם בכיבוש חלקי בלבד. עלינו או לכבוש טוטלית ולגרש את כל אנשי החמאס וחמולותיהם לסיני בתיאום עם המצרים או בלי תיאום (ואז שיברחו לאן שהם רוצים באמצעות אוניות צרפתיות או בריטיות)... או לכבוש, להרוס, להרוג כל מי ומה שקשורים לחמאס ולסגת מיד בחזרה.

אין טעם לצאת מהרצועה ועדיין להיות כובשים בפועל. גם מבחינה עקרונית, לשונית זה לא נכון, אבל גם מבחינה פרקטית זה לא נכון.
קודם כל רובה רגיל יכול לצלוף בחיילי צה''ל במרחק של 1 ק''מ. שנית הפלסטינים יכולים לבנות מנהרות גם באורך ק''מ + ולצחוק עלינו. אז למה לשחק לידיהם?
_new_ הוספת תגובה



עד כה יש פעילות צבאית . היכן ההישג המדיני ?
ע.צופיה (יום שלישי, 30/12/2008 שעה 3:35)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אתה רואה בכל יריה או טילשנשלח לכיוון ישראל כנצחון של החמאס,הרי שלעולם לא תצליח לנצח אף אחד בכל דבר.
החמאס היא התנועה הפרקטית ביותר בעולם הערבי. צריך לבדוק ולגלות את תחומי ההסתכנות שלהם ושם לפעול.
כפי שכתבתי: כאשר לא תהיה כדאיות בירי,הם לא יירו.כאשר תהיה סכנה לשלטונם הם ירגיעו.
הירי, למשל, הלילה מצידם היה,לדעתי, יריה עצמית שלהם ברגלם.
כי מחר יתחיל הלחץ על ישראל לעצור את המבצע,אך לאור הירי,הלחץ יהיה על 2 הצדדים.לכן בעקיפין הם בזה עוזרים לישראל להשיג את מטרותיה. אותו דבר קרה עם החיזבאללה בלבנון. הם יכולים להכריז בוקר צהרים וערב וגם ביניהם על נצחון,הרי מעשית הם הפסידו כי נאלצו להפסיק את הירי ויש גם השגחה קפדנית על כך.
כל ההזיות שלך ושל אחרים על חזרה לעזה מעידות על תופעת הבורבוניות שתמיד קיימת בימין הישראלי.
די, תתעוררו, יש גם חיים אחרי גוש קטיף,עמונה ופינויים אחרים בעתיד.
_new_ הוספת תגובה



עד כה יש פעילות צבאית . היכן ההישג המדיני ?
סתם אחד (יום שלישי, 30/12/2008 שעה 7:21)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישראל יכולה לעמוד בלחצים בינ''ל. אפשר למשוך את הזמן עד להשלמת משימה - בתנאי שיש משימה מוגדרת.

אתה צודק כשאתה אומר שכאשר לא יהיה כדאי לחמאס לירות אז הם יפסיקו. על ישראל להפוך כל שיגור שלהם ללא כדאי. על כל שיגור, עלינו לבצע תקיפות מאסיביות ולרטש אותם. הם כבר יבינו או שהקהל שלהם יבין להם.

לא כתבתי על חזרה לעזה, ואינני יודע מניין אתה יונק את זה. כתבתי שיש רק שתי אופציות: או כיבוש מלא, או כניסה חלקית, טיהור מקסימלי ויציאה. וכתבתי למה יש להעדיף את האפשרות השניה.

סליחה שלא הבנת.
_new_ הוספת תגובה



עד כה יש פעילות צבאית . היכן ההישג המדיני ?
ע.צופיה (יום שלישי, 30/12/2008 שעה 8:17)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מילת המפתח היא נחישות. שלנו או שלהם. אני מאוד מקווה שהיא תהיה שלנו.
כיבוש חלקי וחכם, עשוי להיות ברירת המחדל שלא נוכל להימנע ממנה.
הימים הקרובים יגידו.
_new_ הוספת תגובה



עד כה יש פעילות צבאית . היכן ההישג המדיני ?
סתם אחד (יום שלישי, 30/12/2008 שעה 8:52)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני נגד כיבוש מבחינת זמן. כלומר, צריך להיכנס לעזה למקומות שבהם ינתן לצה''ל מלוא היתרון להשלים את הפגיעה בתשתיות הטרור, לפעול מספר קטן של ימים ולצאת לאט ובצורה מסודרת במשך יומיים שלושה, לאור היום ולמצלמות הטלוויזיה כדי שהפרופגנדה הפלסטינית לא תטען שברחנו.
_new_ הוספת תגובה



עד כה יש פעילות צבאית . היכן ההישג המדיני ?
ע.צופיה (יום שלישי, 30/12/2008 שעה 15:30)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעיקרון אני מסכים. הערה קטנה: הפרופגנדה הפלסטינאית אינה צריכה לעניין אותנו.היא אינה מיועדת לנו.
אך לצערי תקשורתנו החסודה והצבועה עושה חלק גדול מעבודת הפרופגנדה הפלשתינאית.
_new_ הוספת תגובה



עד כה יש פעילות צבאית . היכן ההישג המדיני ?
סתם אחד (יום שלישי, 30/12/2008 שעה 6:55)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

השתלטות על שטח קטן בצפון רצועת עזה וסיפוחו לישראל בחקיקה הוא מהלך ישראלי מעולה .
להלן ייתרונותיו -
1 - היקף פעולה מצומצם ומיעוט קורבנות .
2 - מהלך ענישה מובהק ששום תעמולה אינה יכולה למחוק .
3 - מסיט את הדיון מהצגת נפגעי גוף , לדיון מדיני .
4 - ניתן לחזור על המהלך שוב ושוב , בהתאם להתהגות תושבי רצועת עזה .

אריה עירן
_new_ הוספת תגובה



עד כה יש פעילות צבאית . היכן ההישג המדיני ?
סתם אחד (יום שלישי, 30/12/2008 שעה 7:23)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין שום משמעות להשתלטות על שטח בצפון הרצועה.
1- זה לא יצמצם קורבנות אלא דווקא יגדיל אותם.
2- זו לא ממש ענישה אלא למעשה הצדקת הטיעון העזתי שאנחנו עדיין כובשים בעזה,
3- זה יסיט את הדיון לכיבוש הקטנטן בצפון עזה ולא לשום דיון מדיני אפקטיבי,
4- ניתן לחזור על כל מהלך גם אם לא נשב בצפון עזה.
_new_ הוספת תגובה



עד כה יש פעילות צבאית . היכן ההישג המדיני ?
סתם אחד (יום שלישי, 30/12/2008 שעה 7:52)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1 - כיבוש שטח קטן מצריך פחות קורבנות מכיבוש שטח גדול . זה ברור כמו כל פעולה בחשבון .
2 - תשובתך בסעיף זה פגומה מבחינה לוגית . ניתוק חלק בצפון מרצועת עזה זו ענישה . נקודה . הטיעון שאנחנו כובשים לא עושה פעולה זו ל ''לא ענישה'' .
3 - דיון על הכיבוש הקטנטן הוא מצויין ועדיף על דיון על כיבוש גדול .
4 - אנחנו לא ''נשב בצפון עזה'' אני מציע לספח לישראל .

פעולה מסוג זה היא מסר לתושבי עזה ''אם לא תתנהגו יפה לא תהיה לכם קרקע !''
היות וקורבנות אדם לא נחשבים בעיניהם אלא קדושת דר-א-סלם הרי שבזה צריך לפגוע !

וכמו שאמר דייל קארניגי -
אני אוהב תות שדה בשמנת ודגים אוהבים תולעים . לכן אני שם תולעת בקצה החכה כשאני הולך לדוג ולא תות שדה למרות שלדעתי זה יותר טעים .

או בהסבר לקשי הבנה
לנו אבדות בנפש חשובות מאד אך לא לפלסטינים , להם הקרקע חשובה ולכן בזה צריך לפגוע .
_new_ הוספת תגובה



עד כה יש פעילות צבאית . היכן ההישג המדיני ?
סתם אחד (יום שלישי, 30/12/2008 שעה 8:59)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1- לא צריך עכשיו שום כיבוש בעזה. רק להיכנס חכם ולצאת חכם בתוך זמן קצר וסביר.
2- ניתוק צפון עזה היא ענישה עצמית והכנסת חיילי צה''ל לאיום מתמיד, קונקרטי ומדוייק. אנחנו משחקים פשוט לידיהם מבחינה תעמולתית וביטחונית.
3- למעשה לא יהיה כל דיון של ממש, כי החמאס נגד דיונים. פשוט רק תהיה עילה חדשה ונוחה יותר לחמאס להמשך הפיגועים. בשיקלול היתרונות והחסרונות, פעולה כזאת מלאה יותר בחסרונות מאשר ביתרונות.
4- לא משנה אם נספח או לא, הרי שאנחנו ''נשב'' בצפון רצועת עזה לפי הגדרתך.

אמרתי או הכל (ואז גירוש כל אנשי הטרור ביחד עם כל החמולות שלהם שזה מעל מיליון נפש ערבי בומביה) או לא כלום. אין דונאם ועוד דונאם. במקרה הזה זה לא תכליתי.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי