פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לelizorrsegal@013.net.il, 28/12/08 19:19)
הכה את המומחה
סתם אחד (יום ראשון, 28/12/2008 שעה 20:58)
בתשובה לelizorrsegal@013.net.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חנוכה שמח כבוד הרב,
נחמד שהצטרפת אלינו לחגוג את חג האורים היהודי
בשריפת עזה וחיסול תושביה הפלסטינים.

ויפה גם גילוי הדעת שלך בחג החופש החשוב הזה:
''אם נכנסים נכנסים בכל הכוח מרוקנים את שטח מערבים ומישבים אותו ביהודים.''

הרי בעצם שבתך בעפרה על אדמות פלסטיניות
אתה מהווה דוגמא ליהודים הבריונים שלנו.

עכשיו, כאשר עקב האירועים האחרונים עיניך מופנות לעזה,
גם לשם היית רוצה לייצא את הבריונות היהודית האמונית:
1. להכנס בכל הכוח.
2. לרוקן את השטח מערבים.
3. ליישב אותו ביהודים.

כל התורה הבריונית הנפשעת על רגל אחת,
ועוד מפי הרב בכבודו ובעצמו.

אכן, יום חג ליהודים, כאשר רב בישראל מצטרף לחילוני
שבכאן, וקורא ל'ריקון' עזה מתושביה ה'ערבים' על מנת ליישבה
ביהודים.

שאלה לי לרב:
במה שונה תכניתו ל'ריקון' עזה מתושביה מכל תכנית השמדת עם אחרת
שאנו מכירים, ולמה הוא בדיוק מתכוון ב-''מרוקנים את השטח מערבים''?

הרי לרב אליצור בדרך כלל אין מחסור במלים כדי לבטא
את מאוויי נפשו - ביחוד בנושאי מוסר אישיים.

ואשאל את הרב שאלה נוספת:
האם מאמין הרב שגירוש או חיסול תושבי עזה הפלסטינים
על מנת ליישב שם יהודים הוא מעשה מוסרי העומד בקנה אחד
עם מוסר יהודי מסורתי? הרי הרב הוא המומחה בנושא.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה, היכן אתה גר?
אבנרש (יום שני, 29/12/2008 שעה 7:38)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם אתה גר בחו''ל, או סתם פלסטינאי דובר עברית - לחיי. לא אוכל להפוך אותך לאדם מוסרי במסגרת הפורום הזה.
אבל, אם איתרע מזלך ונולדת לאם שסבתה היתה יהודיה, ובנוסף לכל זאת אתה גם גר בתוך גבולות מדינת ישראל, הייתי שמח לשמוע, מה בדיוק ההבדל בין בצוע סעיפים 1-3 בשנת 48 לבין בצועם בכל שנה אחרת.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה, היכן אתה גר?
סתם אחד (יום שני, 29/12/2008 שעה 19:44)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבנרש היקר,
כידוע לך, יוסלה גר ברשת, ולמען הדיוק, באופן בלעדי ב'ארץ הצבי'.

מעניינת תגובתך לפנייתי לרב אליצור סגל:

''אם אתה גר בחו''ל, או סתם פלסטינאי דובר עברית - לחיי. לא אוכל להפוך אותך לאדם מוסרי במסגרת הפורום הזה.''

התקשיתי להבין מה משמעות ה''לחיי'' במשפט שלמעלה,
אך נראה שברצף שני המשפטים אתה מציב משפט תנאי שמשמעותו:

'אם אני גר בחו''ל או סתם פלסטינאי דובר עברית, לא תוכל להפוך אותי לאדם
מוסרי (במסגרת הפורום).'

והמשמעות של משפט תנאי זה, מחבלת בכל סיכוי שהיה לך לעשות רושם
טוב על יוסלה, או על מי ממשתתפי האתר.

א. מדוע הפוזה המתנשאת של מי שמינה עצמו להפוך משתתף באתר ל'אדם
מוסרי'?
ב. מדוע מגורים בחו''ל, הם מכשול להיות אדם מוסרי?
ג. מדוע היות 'פלסטינאי דובר עברית' הוא מכשול להיות אדם מוסרי?

ובהמשך תגובתך הקצרה אך החושפנית אתה כותב:

''אבל, אם איתרע מזלך ונולדת לאם שסבתה היתה יהודיה, ובנוסף לכל
זאת אתה גם גר בתוך גבולות מדינת ישראל, הייתי שמח לשמוע...''

א. השימוש במונח 'איתרע' באמת לא משרת את כוונתך כאן.
ב. הינך מציב כתנאי לדיאלוג ביננו את היותי בן לאם שסבתה היתה יהודיה,
- טהרת הדם היהודי של ארבעה דורות אחורה, לא סתם, ואת היותי תושב
ישראל. רק אז תהיה מוכן לשמוע את דברי.

אך אבנרש היקר,
שמעת על 'פיספוסים'? ובכן הודעתך זו הקצרה אך המשכנעת,
שיכנעה אותי ששליטתך בעברית, ולו גם לצרכיך החיוניים ביותר,
מוגבלת,

ושאין בידך לקיים דיון נורמלי עם איזשהו אדם סביר היות
והתנאים המוקדמים שהינך מציב לבן השיחה הפוטנציאלי הם
מגוכחים לפי כל קנה מידה (טוהר הדם היהודי לארבעה דורות, למשל),

ובסוף כל המגילה של התנאים וההגבלות שהינך מציב לתקשורת
בינינו, השאלה העניינית הראשונה והאחרונה שאתה מציג כלל אינה
שאלה בתחום הבנתי, ונראה מאופן ניסוחה שהינך מציג את השאלה
בגלל שאתה כבר יודע את התשובה מראש.

אודה לך לכן, אבנרש, אם תחסוך לכולנו את הציפיה המתוחה, ותרחיב
את דעתנו בתשובה מפורטת ומשכנעת לשאלתך.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה, היכן אתה גר?
אבנרש (יום שלישי, 30/12/2008 שעה 9:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה,
הודעתך הארכנית והטרחנית שכנעה אותי, שמידת הבנת הנקרא שלך אינה מאפשרת לקיים דיון רציני בינך לבין כל אדם סביר. אני שואל שאלה פשוטה, משתמש במלים פשוטות, ואתה מתחיל לספר לי על תנאי סף שהצגתי כביכול, ולנתח את אישיותי.

בכל זאת, היות ועתותי בידי במדה מגבלת, וכדי שלא תצא מצוברח, אענה על שאלותיך התמות:
1א. לא אהפוך אותך לאדם מוסרי. זו לא פוזה מתנשאת - אני לא מנסה, מידיעה ברורה שאין זה בידי.
1ב\ג. לא מכשול. פשוט, השאלה ששאלתי בהמשך אינה רלוונטית לגביך באחד משני המקרים הללו. השאלה הזו אינה אמורה להפוך אותך למוסרי, אלא להציג בפניך אי הבנה שלי לגבי המוסר שלך. אם אתה חף לחלוטין מניצול הנכבה של 48, אני מבין את המוסר שלך.
המוסר שלך מעוות, לא מפני שאתה גוי או גר בחו''ל, אלא מצד עצמו. שאלתי נועדה להציג עוות אפשרי נוסף, והוא החילוק המעניין שבין כבוש 48 לבין מה שאחריו.
כן. אני מודע לכך שבפסקא האחרונה השתמשתי במלים חוזרות, ושזו אינה כתיבה יפה.

2א. אני אחליט מה כוונותי ואלו בטויים משמשים אותם. אבל תודה על העצות.
2ב. לא. ראה בתשובות הקודמות.

ורגע של עברית:
''לחיי'' היא מלה ממקור ארמי, שפירושה - כן, בסדר, אפשר להמשיך. יהודי שמשמר כמה מנהגים מסרתיים מכיר אותה, או את נגזרותיה, מהקידוש של שבת לכל הפחות.
לתומי חשבתי שיהודי משכיל כמוך, ששליטתו בעברית כה מושלמת, מכיר גם רבדים אלה של השפה. אני שמח לגלות שטעיתי.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה, היכן אתה גר?
סתם אחד (יום שלישי, 30/12/2008 שעה 9:33)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זוהי טקטיקה יוסיניאנית לקחת נושא שולי ולפתח אותו כעיקרי, לצבוע אותו בצבעי אדום-שחור ולחזור על המוטיבים העבשים וחסרי הביס שלו. כל הטקטיקה שלו היא להתרחק מויכוח אמיתי ונוקב, לא להשיב לעניין. אני מניח שהוא עושה את זה כי הוא צמוד לברושור התנועה הפוליטית האדומה האהובה עליו.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה, היכן אתה גר?
אבנרש (יום שלישי, 30/12/2008 שעה 10:20)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טוב. בנוסף, אציין שכשהזכרתי את סעיפים 1-3, התכוונתי לסעיפים הממוספרים המופיעים ב-תגובה 126401 בדיבור המתחיל ''עכשיו''.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה, אני ממש סקרן
אבנרש (יום שלישי, 30/12/2008 שעה 16:22)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לכן אנסח את שאלתי מחדש, למען המתקשים שבינינו:

האם יש הבדל בין ''להכנס בכל הכוח, לרוקן את השטח מערבים, ליישב אותו ביהודים'' בשנת 48 לבין בצוע אותו אלגוריתם אחרי שנת 48 ?
אם כן, מהו?
_new_ הוספת תגובה



התממות והתחסדות
סתם אחד (יום שלישי, 30/12/2008 שעה 19:02)
בתשובה לאבנרש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבנרש היקר באדם,
אמנם נחמד להמשיך לשוחח עם מי שהתנה את השתתפותי בשיחה
בהיות הגנים היהודיים שלי טהורים ארבעה דורות לאחור,

-אך עד שלא תבין את העיקר, לא אנוח ולא אשן:
שאלתך, שמסגירה את המסקנה עליה היא מבוססת מלכתחילה,
אינה ראויה לתגובה, לא משום שאין לה תשובה, אלא משום
שבאופן הצגתה חשפת לעין כל את היות התשובה נהירה לך,
ולא במובן הנאור של המילה.

לכן, עשה לכולנו שירות ומצווה לרגל יום הולדתו של ישו,
והאר את עינינו לדבר הבשורה הפוליטית המרעישה שקדמה
לרגע המסעיר בו הפנית אלי את שאלתך הבלתי-שאלתית.

למה התכוון המשורר,
(גם אם הרטוריקה אינה
הצד החזק שלו)?
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי