|
אין זה פסול | |||
|
|||
אכן כל ספר ראוי לקרואה . הבעיה בספר של זנד היא שהוא שיקרי ומתיימר להיות אמיתי . כמו סיינס-פיקשן המתיימר להעניק ידע לאנושות . | |||
_new_ |
קראת את הספר? | |||
|
|||
או שכרגיל אתה סתם מקשקש | |||
_new_ |
קראת את הספר? | |||
|
|||
ראה תגובתי לאבנרי . אגב האם קראת את הספר שלי ? ויש לי עוד כמה ספרים מומלצים . | |||
_new_ |
בקיצור - לא קראת | |||
|
|||
זה לא ספר חובה, בעצם שום ספר הוא לא חובה. מה שלא ברור לי מאיפה אתה שואב את החוצפה לבקר ספר שלא קראת. | |||
_new_ |
בקיצור - לא קראת | |||
|
|||
אני מניח שאתה נמנע מלאכול מזון ש ''אמרו לך'' שהוא רע . החוצפה שלי באה מאותו מקום . את זנד שמעתי לפחות 3 פעמים . הוא ''מבשל'' מזון רע . יגאל גרנות נגע בכמה נקודות רעות בסיפרו וגם אחרים . מה אתה כתבת על סיפרו ? תזכיר לי .... אני גם לא קראתי את ''מיין קאמפף'' וגם לא את ''הפרוטוקולים של זיקני ציון'' לפי שיטתך אני מנוע מלבקר אותם........... תתעורר ותתאפס . | |||
_new_ |
אתה בהחלט מנוע מלבקר ספרים שלא קראת | |||
|
|||
וההשואה בין ספרו של זנד לספרו של היטלר אינה ראויה למאכל אדם. | |||
_new_ |
אתה קראת וכך הגבת | |||
|
|||
הבעיה העיקרית עם הספר של זנד היא הנסיון לראות אותו כספר היסטוריה או כמחקר היסטורי. זנד מתיימר לכתוב היסטוריה והקוראים נופלים בפח הזה. הספר של זנד הוא מסה אידאולוגית המבוססת על ממצאים היסטוריים הנראים נכונים ורלוונטיים בעיני המחבר. הבעיה עם זנד איננה העובדה שהוא מנסה (ולרוב גם מצליח) להפריך דעות שונות על מוצא העם היהודי בתפוצותיו. זוהי עמדה לגיטימית וכל הרוצה להפריך אותה מוזמן להביא את ממצאיו וטענותיו ולכתוב אותם בספר או בכל מקום אחר. הבעיה של זנד היא שהוא מלגלג על עמדות השנות מעמדותיו, הוא עושה בספרו ככל שרק ניתן להשפיל, לבזות ולהכפיש אנשים, אמונות ודעות. הדבר מתבטא בסגנון הספר (כפי שכתב גם גרנות), בבחירת המילים, השמות והמובאות. אין טעם להכנס לכל פרט ולכל דוגמה אפשרית אבל אציין למשל שהוא מקפיד לקרא לזאב ז'בוטינסקי בשם ולדימיר, או כי הוא שם במרכאות את הביטוי ''מחשבת ישראל'' ויש עוד דוגמאות. אתה עצמך רואה בספר ''מזון רע'' . | |||
_new_ |
אתה קראת וכך הגבת | |||
|
|||
יש הבדל בין אחד ששמע משהו ומיד צועק זאת בקולי קולות לבין מישהו שראה משהו וצועק זאת בקולי קולות. יחי ההבדל הקטן. | |||
_new_ |
אתה קראת וכך הגבת | |||
|
|||
לעמיש זה לא מפריע ולי כן . לכן הוא מוחה קלות ואני נמרצות . | |||
_new_ |
קראת את הספר? | |||
|
|||
כך הוא רגיל: ''כמו סיינס-פיקשן המתיימר להעניק ידע לאנושות''. | |||
_new_ |
אריה... | |||
|
|||
תכניס לך לראש: סיפור הגלות הוא מסורת ומיתוס בלבד, וולא כל הוכחה ועובדה כלשהי. ואם אתה חושב, שכמה אלפיי עבדים יהודים, הם אלה שיצרו את העם היהודי שבאירופה, אז זה ממש מצחיק. ולמה? 1.הם הגיעו לשם ללא בני משפחתם, נכון? 2.האם הם התחתנו ברומא? ועשו ילדים עם נשים רומאיות? 3.האם בכלל איפשרו להם להשתחרר מן העבדות, להתחתן,להתרבות, ולעזוב את המקום? 4.עבדים עובדים עד המוות, ולא מתחתנים ומתרבים, ויוצרים ''עם''. 5.ואם הם התחתנו והתרבו, אז צאצאיהם כבר אינם יהודים כלל, נכון? בקיצור: תן קצת מקום להיגיון. | |||
_new_ |
אריה... | |||
|
|||
על איזה קומץ עבדים אתה מדבר ומתי? | |||
_new_ |
אריה... | |||
|
|||
יהודים היגרו אל רחבי האימפריה הרומית טרם החורבן . יהודים חילצו עבדים יהודים מהעבדות . זו מסורת של פדיון שבויים ! היהודים קיימו משפחות גדולות בציות ל ''פרו ורבו'' הגיון מצריך נתונים . לא דימיון בלבד . | |||
_new_ |
אריה... | |||
|
|||
לק''י קהילה יהודית גדולה מאוד הייתה קיימת ברומא לפני החורבן. למשל קרוב לחורבן עמד בראש אדם המכונה בתלמוד תודוס איש רומי. בחפירות הר הבית התגלה בית כנסת ולידו מערך של אכסניות שנבנו לפי היכתוב עליהן בידי תדאוס מרומי - הוא כנראה תודוס איש רומי של חז''ל. רבבות היהודים שהוגלו לרומי נפדו בידי היהודים המקומיים שבדרך כלל היכרו אתם עוד קודם לכן מעליות רצופות לארץ והקימו כמובן משפחות עם היהודים המקומיים שהגרו מרצון לפניהם לרומא. כמובן שהדבר נכון לא רק לגבי רומא אלא גם לגבי אלכסנדיה בבל אנטיוכיה ומקומות אחרים. כדאי לציין שיש ממצאים ארכיאולוגים חד משמעיים לכך - כמו הדוגמא היחידה שנתתי לעילל. אליצור | |||
_new_ |
נכון, ברומא היתה קהילה יהודית גדולה | |||
|
|||
השאלה היא האם בני הקהילה הזו היו יהודים מארץ ישראל או גרים וצאצאי גרים ממקומות אחרים. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |