פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לדוד סיון, 23/05/08 21:10)
מה פתאום טענות האקונומיסט מבוססות על דברי?
מיכאל שרון (יום שישי, 23/05/2008 שעה 21:29)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יצאת מדעתך? אתה שם מילים מטורפות בפי, שכלל לא אמרתי. הרי מה שאמרתי הוא בלי קשר לזה. אמרתי משהוא אחר לגמרי, והוא שהאקונומיסט אף הוא היבחין, כרבים אחרים, כולל אני, במרכיבים ספקולנטיים ולא סולידיים, וגם במרכיבי אי יושר במשק הישראלי.

כתבתי כך: ''האקונומיסט הבריטי דירג את ישראל באפריל 2008 בכתבה מקיפה כבעלת כלכלה רעועה, תוך השענות על מאפיינים המשקפים את המהות ההלא יצרנית של המשק הישראלי, מהסוג שפרטתי (כרגע כאן)''.

לא כתבתי בשום מקום שהאקונומיסט הסתמך על דברים ישנים שלי. אגב, איפוא כתוב ''ישנים''?

אם נידמה לך שגורם ממסדי מגבה אותך בהכפשתי בשקרים והצגתי כחולה רוח, יש לך טעות גדולה. הממסד מעדיף אנשים מבריקים פי אלף יותר מאשר אנשים חסרי מקוריות, המדקלמים כתוכי מאמרי כתלבלבים כלכליים שמשלים ומשקרים לעם בישראל. קצת צניעות דוד, קירנוף ושקרנות אינם מעלות. גם לא פרובוקציות שנועדות למשוך אותי לכתוב כאן, ולהתקל בפרובוקציות שקר נוספות המכפישות את שמי והמוניטין שלי.

סדרת רשימותי על מצבה הכלכלי והבעייתיות הפוליטית הנוכחית של ישראל. אתר הסקופים רוטר. קראו: 9700 איש. בלוויית תגובות קוראים.
_new_ הוספת תגובה



דבריך הם עדות לפזיזות והאהבה לגידופים
דוד סיון (יום שישי, 23/05/2008 שעה 23:19)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דבריך הם עדות שלא הבנת או שאינך שקול ואתה מעדיף להשתמש בגידופים.

ראשית כדאי שלפני שאתה מתקומם ומגדף את דברי (''יצאת מדעתך?'', ''קצת צניעות דוד, קירנוף ושקרנות אינם מעלות'')
קרא שוב ובעיון את דברי. אחר כך קרא שוב את ההודעה שלך אליה הם מתייחסים. דברי נשקלו היטב באופן רציונלי וזו גם עמדתי כרגע.

קצת צניעות מיכאל, קצת שיקול דעת עדיפים. נסה לגייס את המאפיינים הללו לפני שאתה כותב גידופים.
_new_ הוספת תגובה



אם היתה אי הבנה לגבי משמעות דבריך, אני מתנצל.
מיכאל שרון (יום שישי, 23/05/2008 שעה 23:28)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



קצת עובדות שכדאי לזכור כאשר מבקרים
דוד סיון (שבת, 24/05/2008 שעה 9:12)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישנו עורך דין אחד שהוא גם עיתונאי, בן דרור ימיני, שמשתדל ללמוד מהעובדות ונתונים שהוא מלקט. לפני כשבוע הוא כתב בראשית המאמר שהוכתר ''מצעד הגאווה'' את הקטע:
''האם יש להלקאה-שנאה הזאת, העצמית והחיצונית, בסיס עובדתי? מרוב ביקורת, טחו עינינו מראות. חגיגות ה-‏60 הן הזדמנות לסיכום ביניים. הפעם, לשם שינוי, עם עובדות, לא עם דמוניזציה עצמית, שרק מתדלקת את החיצונית'' (http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/734/075.html).

לאנשים עם שמרבים לטעון טענות כשלך, מיכאל, כדאי מאד להכיר מאמרים מהסוג הזה וכדוגמת זה של סבר פלוצקר שהצגתי קודם. זה יאפשר לך להרחיב את הפרספקטיבה...
_new_ הוספת תגובה



שחרור כוחות היצור, סולידריות חברתית, סין ובן דרור ימיני
מיכאל שרון (יום ראשון, 25/05/2008 שעה 6:36)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית, יובל הלפרין צודק.
שנית, נעים להיות בסין, יש איזו תחושה משכרת, סחרור מופלא, זה מה שאתה חש כששוחררו כוחות היצור, והאדם חי בהתאם לטיבעו כמייצר. מרקס היצביע על כך כי מהותו של האדם היא ''הומו פאבר'' האדם היצרן, אלא שבקפיטליזם האדם נעשה מנוכר לדבר האינטימי והעמוק ביותר שלו, שנעשה בבחינת סחורה, כפוף ליחסים מושאיים. זאת ועוד, ככל שהאדם מייצר יותר, כך הוא מתרושש יותר, זהו פרדוקס קפיטליסטי. מכאן ההרגל האינסטינקטיבי של מגיבים כאן לכתוב על ''יצירת פערים עקב ייצור'', אף שהנתונים מצביעים על מגמה לעליית רמת חיים כללית, ומגמה של פיקוח מרכזי קומוניסטי לצמצומם ולמזעור עיוותים. מגמה זאת אינה קיימת במדינה קפיטליסטית, שם אתה נתון לחלוטין לשרירות כוחות השוק המתועלים על ידי ספקולנטים וקוצרי רווחים מהירים באין מווסת אחראי.

אבל מאפיין מרכזי של סין, מאפיין קיומי היא -- הנעימות. ארץ שיש בה סולידריות חברתית. בישראל, ארץ שאנו מתנסים בחיים בה, אין נעימות כזאת, בחלל הציבורי, ברחוב, בכל מקום, אנשים משולחים איש ברעהו, קיימת עוינות צפה free floating hostility קיימת אווירה רעה, נעדרת כל תחושה של אתיקה ואחריות. הייצור מוחלף ב''שרדנות'' חייתית על חשבון הזולת ותוך אופקי סלקנות כלפיו, ולא בכדי מוקדשת לכך כתבה באתר זה. האוירה הקיומית בישראל היא מעין נטרנות רעה של אדם ביחס לזולתו, כשמדי פעם, ניתן לפרוץ זאת, להגיע לזולת, ואז זה בבחינת חסד מיוחד, מה שמתארים כ''גרעיני אנושיות'' ולא הנורמה.

לא אחת, כחוקר בפסיכולוגיה תעשייתית, ניתקלתי במעסיקים ומנהלים המספרים בדיחות אכזריות, רעות, משפילות ומלאות לצון זדוני על עובדיהם ה''נעבעכים''. דברים אלה נעדרים בסין - הייצור והעצמתו יוצרים דגשי יצור, ולא דגשי חטפנות, לא דגשים של נברנות, נברנות המחפשת להטיל דופי באחר, על מנת להדירו מחלוקת המשאבים ולהגדיל זכאותך וחלקך שלך באותו אופן ''השרדותי''.

ישראל חברה נטולת חסד, בארצות קפיטליסטיות אחרות, וותיקות, תמצא מדי פעם שביבי חסד, אך בסין החסד הוא כל הזמן, והמושג מיותר, שכן זה האוויר שנושמים, סין, מקום שנעים להמצא בו, נעים להמצא בקרב המון, זה המון נעים, תרבותי, ולא המון היסטרי, משתולל, הנע בהתאם לקריאות מאנייק וגידופים ודחיפות הדדיות.

ולאלה המשבחים כאן את בן דרור ימיני, האיש שוכח משום מה להזכיר שהתוצר לנפש בישראל הפנטסטית לדבריו, נמוך בהרבה מכל מדינה מערבית כיום, ומגיע לזה של סלובקייה, ארץ נחשלת למדי. יוון עברה את ישראל כבר לפני שנתיים. והפערים גדולים יותר מכל מדינה אחרת, ואלימות בני נוער היא מהגבוהות בעולם

והחשוב מכל - יצא בימים אלה גיליון מדהים, מדהים של National geographic (בעברית, ומבוסס על הגיליון האמריקני) המוקדש לסין, קניתי שלשום, וקראתי מרותק, פשוט נפלא. עולם חדש אמיץ, כביטויו של אלדוס הקסלי. נותן פשוט רצון לחיות.
_new_ הוספת תגובה



שחרור כוחות היצור, סולידריות חברתית, סין ובן דרור ימיני
אריה עירן (יום ראשון, 25/05/2008 שעה 7:04)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני תוהה אם אתה מכיר את הבדיחה העצובה על ביקור בגן העדן והגהינום של נשמת פלוני טרם הכרעת גורלו . הוא ראה שבגיהינום כולם שרים רוקדים אוכלים ושותים ולכן בחר בגיהינום . כאשר הושלך ליורה הרותחת זעק למה הוא לא כמו שראה קודם ונענה שהראו לו את מדור התעמולה .
לפני שנתיים היה שיטפון בסין 5 מיליון אנשים נהרגו . במהפכה התעשייתית של סין איבדו את חייהם 70 מיליון סינים . הסינים מתנגדים ליבוא ! במקום זה הם דורשים הקמת מפעלים בשטחם . הם מזהמים כמו ארה''ב ויזהמו יותר עקב עלית רמת חייהם . מנסיוני עם מוצרים סיניים אני יודע שהם באיכות נמוכה מזו שבמערב . הם הקולוניאליסטים החדשים באפריקה .
אדם כמוך שמתלונן ''העתיקו ממני , גנבו לי'' את רעיונותך היה הופך קורבן לגניבת זכויות רוחניות אלם , אילו לרעיונותיך היה ערך בסין . הם מדפיסים כל מה שרוצים ללא תשלום תמלוגים ומעתיקים פטנטים ודגמים מסחריים בלי שום בושה או עקבות מוסר . ליבם הטוב מפעם בחזה של אנשים מהמערב אחרי הוצאה להורג בזהירות .
אנא עבור לסין , שחרר אותנו ממך . תוכל גם לעבור טבילה שם וללכת ישר לכלא .
_new_ הוספת תגובה



במקום לנסות לשפר את ארצך, אתה מהלל הבלים, ומקלל את בעלי
מיכאל שרון (יום ראשון, 25/05/2008 שעה 7:29)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הביקורת הבונה. שהרי איך תקדם משהו, אם לא בעקבות ביקורת? הביקורת היא הכלי החשוב ביותר לקידום כלכלי וחברתי, כפי שהיצביע על כך באופן מצויין ג'והן סטיוארט מיל.

אתה מציג עצמך כ''יהודי'' אך שוכח שהמסורת המהוללת ביותר של העם היהודי והתרבות היהודית, היתה הביקורת של נביאי ישראל הגדולים.

איזה חפץ יש באנשים מקורנפים, היוצרים אווירת מחראות של מילות שבח ריקות מלוות בניאוצים כלפי כל מה שמסמל מגמת בנייה, קידום, רעיונות חדשים ואפקטיביים?
_new_ הוספת תגובה



במקום לנסות לשפר את ארצך, אתה מהלל הבלים, ומקלל את בעלי
אריה עירן (יום ראשון, 25/05/2008 שעה 7:47)
בתשובה למיכאל שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מציג עצמי ''אריה עירן'' לא ''יהודי'' למרות שאני יהודי . אינני מסתתר מאחורי ניק .
נביאי ישראל הגדולים היו גדולים אך גם חיו בזמן העבר המאד רחוק . הביקורת החברתית שלהם נדחקה הצידה , ביקורתם המדינית הייתה שגויה , זעמם השפוך כמיצגי ''אל נורא הוד'' ודבריהם על ''דברי אלוהים חיים'' הם מה שמובלט היום . בתחום הביולוגי והאסטרונומי הם היו חסרי ידע ממש .
עמדתם כפי שמופיעה בספר איוב היא אמנם שיר הלל למסירות ולאמונה באל האחד שלנו אך במחיר נורא של מות חפים מפשע .
נכון שביקורת בונה , האם אתה נבנה מהביקורת כלפיך ?
המדינה הסינית היא מפלצת דורסנית . אני אומר את זה גם כשאני זוכר שלסינים תרבות כתובה בת 7000 שנה , המצאת הניר , הדפוס , הברונזה , יציקת הברזל . התעופה , אבק השריפה והתותח , השימוש בגז ונפט , קדרות ממדרגה ראשונה וטובה מזו של המערב האירפי . בניין ספינות גדולות וצי ענק . ספרות שירה והגות .
_new_ הוספת תגובה



דברי אלוהים חיים
יוסלה  (יום ראשון, 25/05/2008 שעה 10:06)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

'נביאי ישראל הגדולים היו גדולים אך גם חיו בזמן העבר המאד רחוק .'

אכן, תקופת התנ''ך, והדברים שנאמרו אז,
תוקף מועט להם.

ובייחוד נביאי ישראל - מה הרלוונטיות של נבואותיהם
לחיינו כיום?

אני חושב שעירן עלה כאן על משהו.
רק חבל שאינו מפעיל את אותו קנה המידה
בעניין אחר, לא פחות חשוב: זכות הקניין על ארץ ישראל.
הרי ארץ ישראל הובטחה לאברהם, ואם אלוהים לא היה
מדבר עם אברהם, ומאוחר יותר עם משה, בעניין הזכות
על ארץ ישראל, יהודים פשוטים כמוני וכמו עירן לא היו יודעים
על כך.

אז שעירן יחליט באיזה כיוון הוא הולך:
או שיש תוקף גם בימינו לדברי הנביאים,
או שאין הם תקפים.

אם אין להם תוקף כיום ('נביאי ישראל הגדולים היו גדולים אך גם
חיו בזמן העבר המאד רחוק .'), אז גם זכות הקניין על ארץ ישראל
מוטלת בספק.

אם אנו אמורים להאמין שגם כיום יש תוקף לדברי הנביאים
(במעמדם כ'מתווכים' לדבר אלוהים) אז עירן חייב לקבל את טענתו של
מר שרון שכותב: ''אתה מציג עצמך כ''יהודי'' אך שוכח שהמסורת
המהוללת ביותר של העם היהודי והתרבות היהודית, היתה הביקורת
של נביאי ישראל הגדולים.''

היות ועירן שולל את טענתו של שרון, נראה שגם רצונו שנקבל את
הבטחת ארץ ישראל לעם ישראל כ'תורה מסיני' חסר כל בסיס.
והיות וכל תפיסתו של עירן את המצב המדיני במזרח התיכון כיום
מעוגנת בתקפות של ההבטחה של קניין ארץ ישראל לעם ישראל
כפי שהיא באה לביטוי בדברי הנביאים,
הרי שגם טענותיו בעניין זה מופרכות.

ההיבט המעניין במה שנוגע לנביאים ותקפות דבריהם הוא,
בהקשר זה, ההתעלמות של עירן לאורך כל הדרך מהעקרון המנחה
לדברי הנביאים: עניין המוסר. הנושא המוסרי, גם כמגדיר את
היהדות והיהודים, וגם כעקרון מרכזי המבטא את הקשר לאלוהים.

אחרת כיצד ניתן להבין את השטויות הקולוסליות שעירן
כותב בנוגע לנביאים:
''בתחום הביולוגי והאסטרונומי הם היו חסרי ידע ממש .
עמדתם כפי שמופיעה בספר איוב היא אמנם שיר הלל למסירות ולאמונה באל האחד שלנו אך במחיר נורא של מות חפים מפשע .''

אמנם הנבואה ניתנה לשוטים,
אך ברוח התקופה, וכדי לשמור על (ב)צלם
האדם, ובתקווה לשלום עכשיו, אבקש להזכיר
לכולנו שיש גבול ויש דין.
_new_ הוספת תגובה



דברי אלוהים חיים - או רדידות האבחנה ?
אריה עירן (יום ראשון, 25/05/2008 שעה 17:25)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן יוסלה , היו נביאים והם הרבו לדבר . לא פחות מאבנרי וממך .הם דיברו על נושאים שונים . על יחס רע לעניי העם , כפי שאבנרי הפנה את גבו אליהם וכפי שדוד סיון פוסל גישות סוציאליסטיות . הם עסקו ביעוץ מדיני , חלקם צדקו וחלקם טעו . הם כתבו על אמונה דתית באלוהים ואת דעתם על מוסר .
אני חלש בידע תנכי . אבל נדמה לי שההבטחה האלוהית את ארץ ישראל ניתנה אלף שנים לפני הולדת הראשון בנביאים . אבל גם אם היו הנביאים אומרים זאת , אפשר שבנושא אחד צדקו ובאחר טעו . לכן הזכרתי את הידע הפגום שלהם בביולוגיה ואסטרונומיה .
התנך בין שאר הדברים שהוא , הוא גם דיווח לא מדוייק על התרחשויות היסטוריות , הוא לבדו אולי אינו ראיה אך חפירות ארכיאולוגיות מעלות ראיות תומכות לחיי העם היהודי- ישראלי הקדום בארץ ישראל . לזה מתווספות הראיות ששימרו הערבים והם שמות המקומות . אלה יחד הם עדות טובה דייה לזה שארץ ישראל היא מולדתנו הקדומה .
גם הכתובים של הרומאים כולל שער טיטוס ועוד הם עדות להיות ארץ ישראל ארצנו . גם עדויות מוסלמיות מראות שהמוסלמים כבשו את ארץ ישראל בשנת 640 בערך .

כל אלה הם בנושא טאבו ומקרקעין . נושא המקרקעין ונושא המוסר האלוהי והחברתי כרוכים יחד בספרי התנך הרבים והשונים .
אדם נבון יודע לשמוע עדות רבת פרטים , להצליב מידע ולהבחין בין נושאים שונים בהם מדבר עד . לכן אפשר שעדות המקרקעין תקפה וחלקים אחרים לא . ואין לקחת משפט זה כאילו אמרתי שלא , זה נכתב כי לוגית זו אפשרות .

מלבד כל דברי אלה אם תחפש לא תמצא שאני נסמך על ההבטחה לאברהם אבינו בענין המקרקעין . הגישה שלי היא הסתמכות היסטורית . לזה אפשר להוסיף ענינים ביולוגיים .

אני מוצא את הגישה המוסרנית-סלקטיבית שלך כפסולה מתוך עצמה . את המוסר הנבואי אתה מטיח בי ואת ההבטחה האלוהית אינך מקבל . זה עומד בניגוד לתפיסה המוסרית של דין אחד לכולם . אבל את זה אני יודע שאתה גם כן לא מקבל , אז אל תתלונן עלי .

מה שנישאר לכן הוא דיון בעיסקי מקרקעין ובהישרדות על פי הגישה הביולגית .
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן עוסק בדמגוגיה
דוד סיון (יום ראשון, 25/05/2008 שעה 18:37)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד סיון טען שעמדתך היא סוציאליסטית ואתה הכחשת והמשכת להכחיש (תגובה 116438). כעת הדחת
את שיקול הדעת ואתה פשוט עוסק בדמגוגיה ובשקר: ''...דוד סיון פוסל גישות סוציאליסטיות''.

מכאן שאריה עירן פוסל הגינות.
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן עוסק בדמגוגיה
אריה עירן (יום ראשון, 25/05/2008 שעה 18:59)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה מה שמבינים ממה שאתה כותב . כבר הסברתי לך שאתה לא לגמרי מובן .
_new_ הוספת תגובה



אריה עירן עוסק בדמגוגיה
דוד סיון (יום ראשון, 25/05/2008 שעה 21:50)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראשית אתה צריך להחליט אם אתה מבינים או שאתה לא מבין.

שנית, ההגון שמתקשה בהבנה נזהר מהסקת מסקנות ובודאי לא מציג את המסקנות מחוץ להקשר. ההגון שמתקשה בהבנה לא היה חוזר על המעשה הזה ''כל פעם'' שהוא אינו מבין. אבל זה הדפוס ההתנהלות שלך, אריה עירן. כעת אתה מנסה להסביר כמו הרקדן הכושל שהריצפה עקומה.

שלישית, אם היית פוסק ''שדוד סיון פוסל גישות סוציאליסטיות'' בפתיל הדיון הרלוונטי, בהקשר הנכון ניחא. אבל אתה עירן בחרת בדרך לא ראויה.
_new_ הוספת תגובה



[•] על יצירת סלידה וגועל בכמה מילים משקרות
מיכאל שרון (יום ראשון, 25/05/2008 שעה 14:32)
בתשובה לאריה עירן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[•]...
__________________

מעניין שאם קוראים את הודעתו של פ בתנופה אחת, דבריו כאילו ''משכנעים'', יוצרים רושם מדכא בנושא סין. זהו האפקט של המילה הנהגית, אפילו כייס הניתפס על חם, וטוען דברים ברהיטות, כאשר אינו הופך למבוהל ולחוץ (מילות פניקה אינן משכנעות, ומגבירות את רצון הפגיעה בזולת), מצליח לרגע לשכנענו, למילים יש לעיתים אפקט מאגי, כמו לתאטרון, זאת כוחה של רטוריקה, וכבר אריסטו איפיין זאת באופן מצויין.

אבל ברגעים שלאחר הקריאה אנו אומרים, רגע, רגע, האיש אמנם יצר טעם רע בפינו, עורר סלידה, אבל הוא פשוט משקר. לאט לאן מחשבתנו הביקורתית, חושפת את השקרנות הבוטה, שהרטוריקה הסוחפת היסתירה את ההבל השקרני שלה:

1) עיור, מאבק לשרדנות קשה. כאן הכותב בכישרון קופירייט לקח את המושג ''שרדנות'' שהשתמשתי בו, והפכו לחרב פיפיות, אבל זאת באמצעות שקרנות המצוצה מן השרוול. שכן היזכרות קצרה בידע המוכר לנו, מראה שבערי סין יש ביקוש עצום לעבודה מחד. מאידך, יש השקעות ענק וביקוש גדול ליזמים וגם לאנשי מיקצוע בתחומים אכנולוגיים. מציאות של ביקוש יתר לעבודה מנוגדת לשרדנות, שכן שרדנות אכזרית קיימת בתנאי מחסור קשה, ביצה מתייבשת (ליצורים החיים בביצה) וכד', זה שקר תועמלני ראשון. קוראים חלק ממחשבה ביקורתית זאת היכולת לזהות תוך latency קצר, זמן תגובה קצר ככל האפשר, מתי עובדים עליכם. כלי ראשוני במעלה של העבודה בעיניים היא היכולת הרטורית

2) שקר 2: יחס רע לתיירים, ממש שודדים אותם לאור היום. שוב שקר המצטרף לתנופת השקר הקודם על ה''שרדנות הקשה'' וכך אופיו כשקר מעומעם. היזכרות קצרה מראה שסין היא ההפך מכך, תרבות וגישה תרבותית, יחס נהדר ובעקר תבוני, נבון, סובלני לזולת. אתה נהנה כצרכן. המשקר אינו אלא משליך מהגישה הצרכנית הנפוצה תכופות בישראל. לפני 3 שנים כתב ה-lonely planet על ישראל הקדמה קטלנית: ''מדינה בה רואים בך ארנק מהלך, ומנסים בכל דרך לחלוב את כספך, באופן גס, מלחיץ, מעורר גועל'' ישראל היפעילה אירגונים יהודים בארה''ב, ואלה היפעילו מכבש על המדריך התיירותי הפופולרי, ששינה את ההקדמה למשהו בנוסח: ''ארץ של ישן וחדש, מקומות קדושים, תווכך בעצמך בטיב הדברים''..

3) יורקים ברחוב... שוב ניסיון קופירייטרי לעורר תנופת גועל וסלידה בקורא...

בכמה מילים הכותב שרטט תמונה מגעילה, מסלידה, אלא שזהו כשרון הכותב בעל אוריינטציית הקופירייטר, כשרון לא יחודי שיש למליונים רבים מספור, כולל לכל סוכן מכירות זריז לשון, הנעוץ ביכולת המילולית של המין האנושי.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי