|
יוסלה לא פאשיסט, אלא סוציאל-דמוקרט | |||
|
|||
זה המכנה עצמו 'צדק' לא יודע להגדיר עצמו מבחינה פוליטית אך כנראה מתאים לו הכינוי 'אמוני-לאומני-שונא-ערבים-ויהודים-שאינם אמוניים-לאומניים-שונאי-ערבים'. אם יוסלה היה פאשיסט, לא היה מאמין בשוויון כל תושבי ארץ ישראל בפני החוק, ולא היה מקבל עווית קלה בכל פעם שעירן מחיפה או יחזקאל מהרצליה או יענקלה מדברים בהתלהבות על גירושם של הפלסטינים תושבי ארץ ישראל. אילו היה יוסלה פאשיסט לא היו שערותיו סומרות בכל פעם שעירן מסביר בטון רציני שהפוליטיקה, הפילוסופיה והספרות הן נגזרות של הילודה. אילו היה יוסלה פאשיסט לא היה רואה בשר המשפטים מ'טעם' פרידמן את אוייב העם והמדינה. אך 'אמוני-לאומני-שונא-ערבים- ויהודים-שאינם-שונאי-ערבים', מביא להשוואה מקרים שאינם ברי-השוואה, ושעצם הבאתם באופן שכזה מותירה טעם רע. - אין מקום להשוות בין אחד ממקומות היישוב הרבים בישראל ש'אינם מוכרים' לבין יישוב מתנחלים שהולך ונבנה על קרקע שעדיין שייכת לתושבי כפר פלסטיני, קרקע שנלקחה בכוח ו'הוגדרה' מכוח תוואי גדר-ההפרדה ובחסות צה''ל. ולמעשה בניגוד לחוק הישראלי, כפי שבג''ץ קבע. חצאי האמיתות של 'שונא-בג''ץ-ואת-כל-מי-שלא-שונא-בג''ץ' גרועות משקר. ולכן אפשר לקרוא לו לפחות שקרן. | |||
_new_ |
[•] יוסלה לא סוציאל-דמוקרט . | |||
|
|||
אתה מתנגד לשיקום מיספרי של העם היהודי . הפשיזם שלך בא לביטוי בהתנגדותך לשיקום העם היהודי . הפאשיזם שלך בא לביטוי בסירבך לקבל את הטענה שארץ ישראל היא ''ארצו של ישראל'' . בתמיכתך בכיבוש ארץ ישראל בידי צבאות זרים . בתמיכתך בקושאן טורקי להוכחת בעלות על הקרקע . | |||
_new_ |
חסר טעם וריח | |||
|
|||
עירן כותב חמישה משפטים הערוכים במתכונת של תשובה להצהרה של יוסלה שהוא סוציאל-דמוקרט. ראשית יוסלה מעולם לא הצהיר שהוא מתנגד לשיקום מספרי של העם היהודי. נהפוך הוא. אך יוסלה מוצא את הטיעונים של עירן בנושא מופרכים ומיותרים, ואת הקשר של טיעוניו בנושא הילודה לנושא הטרנפסר דוחה ביותר. כך ש- ''אתה מתנגד לשיקום מיספרי של העם היהודי .'' שגוי. ''הפשיזם שלך בא לביטוי בהתנגדותך לשיקום העם היהודי.'' שגוי. ''הפאשיזם שלך בא לביטוי בסירבך לקבל את הטענה שארץ ישראל היא ''ארצו של ישראל'' .'' לא רלוונטי לנושא המאפיינים של פאשיזם. גם אין קשר ישיר בין אהבת הארץ ויישובה לשליטה בעם אחר. ''בתמיכתך בכיבוש ארץ ישראל בידי צבאות זרים .'' לא נכון - מופרך לחלוטין. איזה צבאות זרים. הפלסטינים תושבי הארץ צבא זר? הכיבוש הוא כיבוש ישראלי מזה ארבעים שנה. בקיצור עירן שוב התחרפן לנו וייצר עוד 'לכאורה תגובה'. | |||
_new_ |
יוסלה לא פאשיסט, אלא סוציאל-דמוקרט | |||
|
|||
ההתנחלויות לא הוקמו בנגוד לחוק הישראלי . הבגץ האנטישמי הסמולני החליט לגרש יהודים מארץ ישראל . הכפרים הבלתי חוקיים שהקימו הערבים הם בנגוד לחוק הישראלי . יוסלה חמודלה בעקבות האנטישמים הישראלים אתה מכבס את הכפרים הערביים הבלתי חוקיים ומכנה אותם בלתי מוכרים . | |||
_new_ |
ובפינוי ההתנחלויות ננוחם | |||
|
|||
ההתנחלויות הוקמו בניגוד לחוק הישראלי והבינלאומי. בית הדין הגבוה לצדק אינו אנטישמי. מספיק עם השטות הזאת. הכפרים הלא מוכרים אינם בניגוד לחוק הישראלי. הם לא מוכרים מאותן סיבות שגורמות לישראל להתעקש על המשך הכיבוש הנואל. קום התהלך בארץ, אולי תחכים. | |||
_new_ |
טעות קשה | |||
|
|||
הכפרים הלא מוכרים של הבדואים הוקמו שלא על פי החוק. | |||
_new_ |
וגם | |||
|
|||
התנחלויות ומאחזים הוקמו בניגוד לחוק על אדמות פרטיות של פלשתינאים. חלקם קיבלו אישורים בדיעבד. | |||
_new_ |
וגם | |||
|
|||
דוגמאות בולטות הם כמה מאות קיבוצים . למשל עיקרית, ברעם יזראל וכו' . תוכל למצוא רשימה מלאה יותר אם תעיין במפות טופוגרפיות אשר הוצאו ע''י מפ''י בשנים הראשונות לקום המדינה . במפות אלו, שלי כמה מהן תוכל לראות את שם הכפר ובהדפסה החופה את שם הקיבוץ והמושב . למעשה כל האנטישמים הסמולניים יושבים באתרים אלו . משום מה שלום עכשיו האנטישמי לא מטפל בהם . | |||
_new_ |
איפה הדוגמאות? | |||
|
|||
מי שממציא תירוצים כדאי לו לדעת שכאשר הוא במעמד של מתחבא אפשר להעמיד אותו במקומו. השיטה שלך לשלוח מפה לשם, בלי כתובת ברורה, היא בדיחה עלובה (לוי: תגובה 113393). | |||
_new_ |
איפה הדוגמאות? | |||
|
|||
אמרתי את דברי חד וחלק . אם אתה מעונין, בדוק .לא מעונין, אל תבדוק . אם תשים לב איני מצטט את עצמי . | |||
_new_ |
איפה הדוגמאות? | |||
|
|||
דבריך לא לעניין וכזה הוא גם התירוץ שלך. הציטוטים שהצגתי מדברים שכתבתי היו לב העניין. העובדה שאתה כאילו ''לא מבין'' זאת מעידה על הגישה הדמגוגית שלך. מי שכמוך ממציא תירוצים חסרי תועלת כדאי לו לדעת שכאשר הוא במעמד של מתחבא מפוחד אפשר להעמיד אותו במקומו. זה נכון גם כאשר להכחיש עד מחרתיים. השיטה שלך היא בדיחה דמגוגית עלובה. | |||
_new_ |
איפה הדוגמאות? | |||
|
|||
חיחלה איני מפוחד ואיני דמגוג . תגובותיך הנרגזות מוכיחות שאתה מפוחד . | |||
_new_ |
אתה, לוי, עוסק בדמגוגיה | |||
|
|||
העובדות הן שאני מזדהה ואתה מתחבא. העובדות הן שהראיתי שאתה עוסק בדמגוגיה. העובדות הן שאתה מנסה לקבוע כללים שאין לך כוונה לקיים בעצמך. | |||
_new_ |
אתה, לוי, עוסק בדמגוגיה | |||
|
|||
לא הראת ולא הוכחת דבר . איני מכתיב תנאים נתחתי את מתכון הערותיך . אתה מנסה להמלט מהנושא אשר העלתי . הקיבוצים ברעם וסאסא יושבים על אדמות איקרית וברעם . כמו כן קיבוץ יזרעאל בעמק יזרעאל יושב על אדמות איזראיל . אתה מתחמק מלהודות בכך ופתחת חזית אישית . איני מונה את מאות הקיבוצים , המושבים ,העיירות והערים היושבים על ישובים ערביים לשעבר כדי לא להכביר מילים . כדי להסיר ספק ,החלפת תושבים זו מוצדקת כי ארץ ישראל שייכת לעם ישראל ולא לכובשים הערביים . עד עליית הליכוד לשלטון אשר למעשה אימץ את מדיניות בן גוריון ,הדעה שארץ ישראל שייכת לעם ישראל הייתה הקונצנזוס פרט לאי אלו הזויים ממפמ הבלשביקית והקומוניסטים האנישמיים . שלום עכשיו ירשה מנבלים אלו את עמדתם אבל אינה מעיזה להתגרות בכרישי הנדלן-קיבוצי השומר הצעיר העושים לביתם . | |||
_new_ |
אתה, לוי, עוסק בדמגוגיה | |||
|
|||
לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה חיו בשנת 1939 בערך 17 מיליון יהודים . לפי אותו מקור חיים היום 13.2 מיליון יהודים . לפי אותו מקור בישראל חיים 5.4 מיליון יהודים . בקשר לנתון האחרון יש הסתיגות מסויימת , היות ובערך 300.000 לא נחשבים יהודים ממש . תוכל למצוא את הנתונים בקלות . בישראל יש בממוצע 2.75 לידות אצל היהודים . אצל הערבים 3.68 בממוצע . במשק בית ממוצע יש 3.34 נפשות . השכר הממוצע במשק 7.576 ש''ח . הכנסה ממוצעת כוללת למשק בית 11.133 ש''ח מזה דיור , אחזקה וריהוט 35.7% כלומר 7.158 הוצאה למחיה . כלומר בממוצע 2.143 שח לאדם . היות והעשירון העליון בישראל אינו נמצא במצוקה כלכלית אישית , אני יכול להניח שסכום של 20.000 שקלים לשנה יכול לכסות את הנטל הכלכלי של ילד נוסף במשפחה . | |||
_new_ |
יוסלה עוסק בהעתקות . | |||
|
|||
הטקסט הזה מועתק ישירות ממני . כמה יוסלה יש כאן ? | |||
_new_ |
יוסלה עוסק בהעתקות . | |||
|
|||
לכותב המאמר צפויה שורה שך תגובות בסיגנון הזה וגרוע יותר . נושא המאמר אינו עוסק ביחסי מין . הילודה יש לה קשר קצר מאד ליחסי מין . אבל אנשים חסרי בשלות רואים רק את יחסי המין . הם גם מרגישים לא נוח עם הנושא . דבר שבא לביטוי בתגובות שפזורות בקשת רחבה מבדיחות ועד גסות ממש . ילודה קשורה קודם כל ברצון ללדת ולפעמים בחוסר מזל . הילודה קשורה במצב הכללי ובמצב הכלכלי . במרחב ובפרנסה , באיום הקיומי , בתרבות וכדומה . | |||
_new_ |
אתה, לוי, עוסק בדמגוגיה | |||
|
|||
לוי ממשיך לקשקש ולגדף בשרות הדמגוגיה של... מי שפתח בחזית אישית זה לוי. אם יפסיק האדון לוי לעסוק בדמגוגיה ובגידופים ולא יתקוף משתתפים על לא עוול בכפם יהיה אולי מקום לדיון חוזר על השקרים שהוא אוהב לשדר שוב ושוב. שינסה לקרוא בתגובה 59708 ובתגובה 95614. אם יעשה זאת יגלה לוי שאין שחר גם לטענות אחרות שהוא מקשקש. | |||
_new_ |
אתה, לוי, עוסק בדמגוגיה | |||
|
|||
שמתה לב שהתגובה שלך יכולה להכתב על כל דבר מאחר שאינה מתיחסת לנושא מוגדר . לא , איני עוסק בדמגוגיה . אתה טועה . | |||
_new_ |
אתה, לוי, עוסק בדמגוגיה | |||
|
|||
לוי כרגיל מנסה להטעות. מה לעשות שהגישה הדמגוגית של לוי חוזרת על עצמה? אפשר לכתוב הודעות כמו שלי (תגובה 113503) אשר שמאירות את הגישה המופרכת הזאת שמדגישה פחדנות. | |||
_new_ |
קיבוץ נגבה הוכשר בשנת 1980 !!!!! | |||
|
|||
_new_ |
קיבוץ נגבה הוכשר בשנת 1980 !!!!! | |||
|
|||
שמת לב שסיון אינו מתייחס לעובדות שהעלתי . איקרית , ברעם , איזראיל . אוסיף עוד מה שהוא , קקון למשל . יוסלה אולי יסביר לדוד מניין משתין שלום עכשיו . אפשר להמשיך עם הדו שיח למרחקים אם דוד ימשיך עם ההפרשות שלו . | |||
_new_ |
קיבוץ נגבה הוכשר בשנת 1980 !!!!! | |||
|
|||
עוד פריט בבקשה . הפעם לא קיבוץ . על מה יושב עין הוד עם האומנים חובבי החוק, הסדר, המוסר וכו' חלאות צבועות . | |||
_new_ |
ולוי ממשיך בדמגוגיה, בשקרים ובגידופים בתגובה 113503 | |||
|
|||
לוי ממשיך לשקר ולנהוג בפחדנות. | |||
_new_ |
ולוי ממשיך בדמגוגיה, בשקרים ובגידופים ב<תגובה 113503 | |||
|
|||
שלום דווידל . כדי לא להרגיז אותך יותר מדי לא אגלה את ה''סוד'' של אילו קיבוצי השומר הצעיר . מי יושב על העיירה אישודד ? מי מכיר ? מי יודע ? מי שמע ? מי ראה ? אתה מחכה לקישור ? | |||
_new_ |
ולוי ממשיך בדמגוגיה, בשקרים ובגידופים בתגובה 113503 | |||
|
|||
אם וכאשר תבוא בידיים נקיות יהיה טעם. בנתיים שוב הזכרת את הכינוי של האמא שלך. | |||
_new_ |
ולוי ממשיך בדמגוגיה, בשקרים ובגידופים בתגובה 113503 | |||
|
|||
זה לא מוסיף לך כבוד , הזכרת האמא . אתה כמובן יכול להמשיך , אבל למה ? יש לי רשימה שכתב בני מוריס זה הרבה עבודה אבל אפשר להעלות אותה לכאן . הישובים הערבים ועל חורבותיהם הישראליים . נדמה לך שאין קיבוצים ברשימה ? | |||
_new_ |
ולוי ממשיך בדמגוגיה, בשקרים ובגידופים בתגובה 113503 | |||
|
|||
מי שהזכיר את האמא שלו היה לוי. עד לרגעים אלו העובדות מעידות: שלא אתה ולא לוי מעוניינים לשמור על הכבוד. שלא אתה ולא לוי מעוניינים בדיון ענייני. גם אתה וגם לוי משתמשים בתירוצים כדי להתחמק מדיון ענייני. השאלה שלך מעידה שאינך בודק את מה שכבר נאמר בתת-הדיון. א. אתה מנסה להצטרף לתת-דיון בלי לדעת ממה הוא התחיל. אם אתה באמת רציני אז קרא את תגובה 113321 שהיא הערה שלי לאיזון ההודעה של יוסלה. ב. בדוק מה כתבתי בתגובה 113503 ובהודעות האחרות המוזכרות שם. ----- אם תעשה את המעט הזה אולי אתייחס למה שתכתוב בנדון. | |||
_new_ |
ולוי ממשיך בדמגוגיה, בשקרים ובגידופים בתגובה 113503 | |||
|
|||
הלכתי את כל הדרך לפי הקישורים שלך . מה שמצאתי שם זה ויכוח שלך על רוב או חצי או מירב וכו' . אבל נשאר הנושא של ישיבת קיבוצים על אדמות ערבים . גם מאמרו של קרליבך משנת 1953 קראתי . בקצרה , קיבוצים יושבים על אדמות והריסות כפרים ערביים . אני יודע , אתה יודע , שלום עכשיו יודעים וחברי הקיבוצים יודעים . מכאן הדרך קצרה . מי שקורא בישראל לפינוי ישובים ביהודה ושומרון אינו מקיים את הכלל הראשון של המוסר . זה כמובן הולך הרבה יותר עמוק אבל אסתפק בזה בינתיים . את האמא של לוי לא מצאתי בכל אלה . | |||
_new_ |
ולוי ממשיך בדמגוגיה, בשקרים ובגידופים בתגובה 113503 | |||
|
|||
סוף סוף לא התחמקת מבדיקה והגעת אל העיקר. יפה אז גילית מה שאני כתבתי בנדון. עכשיו ברר את מהו שורש טענתו המופרכת כלפי שמלווה בגידופים ושקרים. בתוך כך אולי תגלה את העובדה שהזכרת האמא של לוי היא מעשה קל ערך לעומת הגידופים והשקרים של לוי כלפי. אני מבין שאתה ''רגיש'' מאד לענייני מוסר ושניסחת עיקרון מוסרי (''דין אחד לכולם'' בתגובה 113631). על הרקע הזה אפשר לצפות שמול ההערות שלך כלפי (על האמא...) יבואו הערות מאותו סוג גם כלפי לוי שעושה דברים יותר חמורים כלפי. זה משום מה לא קורה. מדוע? | |||
_new_ |
ולוי ממשיך בדמגוגיה, בשקרים ובגידופים בתגובה 113503 | |||
|
|||
אני לא עוסק בשיפוט . אני ראיתי שיש הרבה התנצחויות שלא מדברות אלי . הוא אמר , אתה אמרת , אני אמרתי . OK . אז מה ? תנסה אם אתה רוצה לא להכנס לסגנון הזה גם אם הוא התחיל . אולי זה יעזור לך ? אמי מאמין בדין אחד לכולם , אבל יש לי אופי חלש . יוסלה תוקף אותי ואני בחולשה ממשיך לענות לו . דבר שאני מייעץ לך . בכל אופן אומרים שזו השיטה . | |||
_new_ |
ולוי ממשיך בדמגוגיה, בשקרים ובגידופים בתגובה 113503 | |||
|
|||
מצד אחד אתה שופט ומצד שני אתה ''לא עוסק בשיפוט''. מכאן שאינך נוהג לפי עיקרון ''דין אחד לכולם''. אבל אתה מנפנף בעיקרון הזה כלפי אחרים. | |||
_new_ |
לוי ממשיך בהצגת נתונים | |||
|
|||
כפי שציינתי ברשותי מפות 1:100000 מימיה הראשונים של המדינה לפני ההתארגנות שמחלקת המדידות . אז הוצאו מפות מנדטוריות ועליהם הדפסה חופה בצבע סגול . הכתובים המקוריים הם באנגלית וההדפסה החופה היא בעברית . במפות אלו אפשר לזהות מאות קיבוצים . העבודה של בני מוריס וכנראה תוספות מועיפה באתר פלסתיני . כולל תמונות ממקומות שונים . הנתונים האלה לא נעימים לד''ר סיוון . אינו מתמודד איתם אלא פותח חזיתות צדדיות . | |||
_new_ |
לוי ממשיך בהצגת שקרים ובדמגוגיה | |||
|
|||
בתגובה 113503 מוצגת ההתמודדות שלי כאשר היו ברי שיח ולא דמגוגים שלא נמנעים משקר. העובדה שאינך מכיר בכך מעידה שאינך בא בידיים נקיות. | |||
_new_ |
ולוי ממשיך בדמגוגיה, בשקרים ובגידופים בתגובה 113503 | |||
|
|||
לא הזכרתי את הכינוי של אמי . אני בא בידיים נקיות . אינך מוסיף לדיון של איפה ואיפה ביחס להנחלויות בתוך הקו הירוק מעבר לקו הירוק חובשי כיפות וסמולניים אינך מעונין בדיון לא צריך . | |||
_new_ |
ולוי ממשיך בדמגוגיה, בשקרים ובגידופים בתגובה 113503 | |||
|
|||
מי שמוסיף כינויים וגידופים זה לוי. לוי מנסה להטות דיונים ולהקניט. מכאן שלוי לא בא בידיים נקיות. מכאן שלוי אינו מעוניין בדיון ענייני. | |||
_new_ |
לוי בא בידים נקיות | |||
|
|||
לוי מתיחס לנושא . לוי בא בידיים נקיות. לוי אינו דמגוג . אינני מטה את הדיון . הדיון הוא על איפה ואיפה מצד גורמים אנטישמיים כמו שלום עכשיו והבגץ . הדיון הוא על לחץ אמריקאי הנתמך ע''י גופים אנטישממים מבני ברית ושאינם בני ברית . הדיון הוא על פוליטיקאים זנותיים שבמקום להודות שאין בכוחם לעמוד בלחץ מספרים שקרים על צדק , מוסר ושאר ירקות . ד''ר סיוון מנסה להחלץ מהמבוכה ע''י כך שהוא מספר שמספר היישובים אינו מאות רבות אלא רק מאות מועטות מבלי לשים לב שגם אם מדובר במעטים אזי עקרונית אין הבדל מבחינה מוסרית וערכית. בכלמקרה מדובר באיפה ואיפה שהיא מעשה תועיבה . אני מבין את המצוקה שלו . | |||
_new_ |
ולוי בדמגוגיה, בשקרים ובגידופים כפי שכתבתי בתגובה 113503 | |||
|
|||
משמעות דבריו של לוי היא גם דמגוגיה, גם איפה ואיפה וגם שקר מפורש. זה כמובן מעשה תועבה בהגדרה. הפיסקה האחרונה של ההודעה היא עדות מובהקת שזו גם כוונתו של לוי. לוי לא בא בידיים נקייות. | |||
_new_ |
לוי עניני לחלוטין | |||
|
|||
לוי בא בידיים נקיות לוי אינו דמגוג לוי אינו משקר הפסקה האחרונה מציינת שהבר פלוגתא מנסה להטות את הדיון | |||
_new_ |
ולוי בדמגוגיה, בשקרים ובגידופים כפי שכתבתי בתגובה 113503 | |||
|
|||
משמעות דבריו של לוי היא גם דמגוגיה, גם איפה ואיפה וגם שקר מפורש. זה כמובן מעשה תועבה בהגדרה (תגובה 113610). | |||
_new_ |
לוי נגע בעצב הרגיש | |||
|
|||
מה כתוב בכל הביבליוגרפיה שאתה מציג ? עובדתית המציאות היתה שיהודים התישבו במקום ערבים . מה המשקל של קרליבך או יוצמח שמשילביץ משניפישוק . אם מי שהוא בדעה שארץ ישראל לא שייכת לעם ישראל אין לו מה לעשות כאן . ולא משנה מה שמו . הערבים הם הגזלנים והיהודים הם הבעלים החוקיים . ההטפלות למאחזים ביהודה ושומרון אינם מסיבות של חוק וצדק אלא פוליטיקה מושחתת פוליטיקה אשר לא הופעלה על ההתישבות היהודית במאה השנים האחרונות . גם קנית האדמות היא פרובלמטית . ראה סיפרו של חיים גבתי שאינו ממנהיגות יהודית . | |||
_new_ |
לוי עוסק בדמגוגיה ולכן אינו בר-שיח | |||
|
|||
משמעות דבריו של לוי היא גם דמגוגיה, גם איפה ואיפה וגם שקר מפורש (תגובה 113503). זה כמובן מעשה תועבה בהגדרה (תגובה 113610). גישתך והתנהלותך הפחדנית פסולות. אם אתה רוצה להיות בר-שיח עליך לשנות את הפסול כתנאי פתיחה. | |||
_new_ |
[•] אין לי ענין להיות בר שיח | |||
|
|||
קבוץ גליל ים יושב על סידני עלי . מתחם בורסת היהלומים ברמת גן יושבת אדמות ג'מסין . אוניברסיטת תל אביב והשכונות סביבה יושבים על שיך מוניס . איפה פה הדמגוגיה ? מה הבלבולים האלה ? | |||
_new_ |
אין לי ענין להיות בר שיח | |||
|
|||
א. את עניין הדמגוגיה והשקר כבר הסברתי לך בתגובה 113503 ובתגובה 113610 ולכן לא אטרח חוץ מלציין שהצגת השאלה בנדון היא סוג של התממות שמקובלת על דמגוגים. ב. לעניין גליל-ים האמת ''קצת'' אחרת האדמות נרכשו והכפר נשאר במקום אפריל 1948. 1. הקיבוץ עלה על הקרקע בשנת 1943 על אדמות שנרכשו מהכפר הפלשתינאי ''אג'ליל'' (שמקור שמו שומרוני) שנותר בסמוך עד מלחמת השחרור (http://tnuathaavoda.info/zope/home/100/places/114030...). 2. הנה הקישור לאתר הנקבה (http://nakba-online.tripod.com/Jalil.htm). גם המושבות רמת השרון והרצליה הוקמו על אדמות שנרכשו מהכפר. | |||
_new_ |
אני קראתי את הקישורים . | |||
|
|||
מתוך הכתוב שהבאת אני מבין שחלק מהאדמות נמכרו ליהודים וחלק נעזב כתוצאה מהקרבות והמתחים של אז . כיום השטחים האלה הם למעשה מסופחים למדינת ישראל . יש מאות מקומות בישראל שננטשו והם היום חלק ממדינת ישראל . חלקים ממקומות אלה וחלקים מאדמות אלה הם אדמות של קיבוצים רבים . היקף הנתונים והיקף תמונת המצב לא ידועה לי , אך ברור לי שיש מצב כזה . מה שאני למעשה שואל הוא מדוע ועל איזה בסיס מוסרי פעולות של ניכוס נכסי נפקדים בתוך מדינת ישראל תקף ואילו במקומות מחוץ למדינת ישראל אינו תקף . במיוחד חשוב המעמד הערכי של אנשים שמגוריהם על אדמות נפקדים ערבים ומוחים על גזל אדמות ערבים ביהודה ושומרון . | |||
_new_ |
יש תשובה אחת נכונה לשאלה שלך! | |||
|
|||
אני לא חושב שהמעמד הערכי (אם הוא בכלל ערכי) של עמדותיך תלוי בצורה כלשהי במקום מגוריך. הדילמה הזאת יכולה אולי להיות רלוונטית רק כאשר פועלים לשינוי. מה שמעניין בהודעות שאתה כותב כאן היא הדאגה שלך לרמתם המוסרית של אחרים כאשר לגבי דעותיך הדאגה הזאת כאילו נעלמת-נאלמת. ראה למשל את האמירה החדשה שלך (תגובה 113688). | |||
_new_ |
יש תשובה אחת נכונה לשאלה שלך! | |||
|
|||
היות ולא נערך דיון בנושא המוסר כאן למרות שנעניתי ליוסלה אז זה נשאר פתוח . הגישה של אדם שמתגורר על אדמה ערבית של ניפקד במדינת ישראל ובאותו זמן סבור שאחרים אינם צריכים לנהוג כמוהו היא בניגוד לעקרון המוסרי הראשון . לדעתי בלבד , זה שומט את הבסיס לטיעוניו . אני סבור שצריך להגיע למצב שבו כל ארץ ישראל המנדטורית תהייה מדינת ישראל . אני סבור שרצוי להקטין ככל האפשר את מספר הערבים בשטח הזה . אני סבור שצריך לפצות בכסף בני אדם אלה . אני עצמי גר על אדמה שניקנתה בכסף מלא . | |||
_new_ |
אתה שומט את הבסיס לטיעון שלך | |||
|
|||
גם בהודעה האחרונה (תגובה 113696) אתה דואג לרמתם המוסרית של אחרים כאשר לגבי דעותיך הדאגה הזאת כאילו נעלמת-נאלמת. אני גם חוזר על החלק הראשון של הודעתי הקודמת: המעמד הערכי של עמדותיך לא תלוי בצורה כלשהי במקום מגוריך. הדילמה הזאת יכולה אולי להיות רלוונטית רק כאשר פועלים לשינוי. מאחר וזה לא המצב הטיעון שלך חסר בסיס מעשי. | |||
_new_ |
האם האדמות נרכשו מהבעלים ? | |||
|
|||
חיים גבתי מאה שנות התישבות הוצאת הקיבוץ המאוחד ...במשך מאות שנים של אנרכיה התעררו כל סדרי הקרקעות במדינה...בשנות השישים חקקה הממשלה חוק שכל אדמת מירי אשר אינה מעובדת במשך 3 שנים נמסרת לאוצר המדינה...הממשלה מכרה את הקרקעות האלה במכירה פומבית לאפנדים עשירים . באופן כזה נמכרה אדמת עמק יזרעאל ב-1872 לסורקוס בסך 6000 לירות ..בעלי הקרקעות אולצו לרשום את אדמתם בטאבו. פלחים רבים שחששו פן תכביד הוראה זו את עול המסים ביקשו את חסותם של תקיפים ורשמו את אדמתם על שמם למראית עין, כדי שיגנו עליהם מסחטנותם של שייכים...אולם במרוצת הזמן נהפכו הקרקעות שנרשמו למראית עין לרכושם של התקיפים והם הורישו אותן לבניהם אחריהם .....בנסיבות אלו יכלו המוסדות היהודיים ...לרכוש שיטחי קרקע גדולים.. מאידך נוצר על ידי כך רקע לסכסוכי קרקע קשים וממושכים בין המתישבים החדשים לבין האריסים (בעלי הקרקעות לשעבר )... לפי זה הסיפרים על רכישת קרקעות של קיבוצים הוא גם כן בעייתי . אותה בעיה היתה עם אדמות עמק חפר ואיזורים אחרים . כך שלמעשה ההתישבות בישע הרבה יותר ''מוסרית'' מההתישבות בתחומי הקו הירוק . עוד לא הבנתי מניין צמחה הדמגוגיה השקרים ואמא שלי ממי נקנו אדמות גליל ים ? הקיבוץ לא הזיזו קצת את הגדר ? אני נטפל לקיבוצים כי האידאולוגים שלהם בעיקר מהשומר הצעיר דברו ומדברים גבוהה גבוהה על צדק ומוסר באשר להתישבות בישע . מוזר גם לשמוע את הברבורים של החברה מאוניברסיטת תל אביב היושבים על שיך מוניס . חביבי , אין חילוקי דעות בינינו ביחס להתיישבות של יהודים על אדמות אשר היו תפוסות ע''י ערבים . ההטפלות דווקא לתושבי ישע ולא לאחרים היא איפה ואיפה . | |||
_new_ |
האם האדמות נרכשו מהבעלים ? | |||
|
|||
הכלל המוסרי הראשון הוא ''דין אחד לכולם'' . לכן מי שגר בעצמו על אדמה פלסטינית לא מוסרי בביקרתו על המתנחלים . זה כולל רבים מהתומכים של שלום עכשיו . וגם רציתי להגיד FALASTIN DLENDA EST . | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |