|
אני קראתי את הקישורים . | |||
|
|||
מתוך הכתוב שהבאת אני מבין שחלק מהאדמות נמכרו ליהודים וחלק נעזב כתוצאה מהקרבות והמתחים של אז . כיום השטחים האלה הם למעשה מסופחים למדינת ישראל . יש מאות מקומות בישראל שננטשו והם היום חלק ממדינת ישראל . חלקים ממקומות אלה וחלקים מאדמות אלה הם אדמות של קיבוצים רבים . היקף הנתונים והיקף תמונת המצב לא ידועה לי , אך ברור לי שיש מצב כזה . מה שאני למעשה שואל הוא מדוע ועל איזה בסיס מוסרי פעולות של ניכוס נכסי נפקדים בתוך מדינת ישראל תקף ואילו במקומות מחוץ למדינת ישראל אינו תקף . במיוחד חשוב המעמד הערכי של אנשים שמגוריהם על אדמות נפקדים ערבים ומוחים על גזל אדמות ערבים ביהודה ושומרון . | |||
_new_ |
יש תשובה אחת נכונה לשאלה שלך! | |||
|
|||
אני לא חושב שהמעמד הערכי (אם הוא בכלל ערכי) של עמדותיך תלוי בצורה כלשהי במקום מגוריך. הדילמה הזאת יכולה אולי להיות רלוונטית רק כאשר פועלים לשינוי. מה שמעניין בהודעות שאתה כותב כאן היא הדאגה שלך לרמתם המוסרית של אחרים כאשר לגבי דעותיך הדאגה הזאת כאילו נעלמת-נאלמת. ראה למשל את האמירה החדשה שלך (תגובה 113688). | |||
_new_ |
יש תשובה אחת נכונה לשאלה שלך! | |||
|
|||
היות ולא נערך דיון בנושא המוסר כאן למרות שנעניתי ליוסלה אז זה נשאר פתוח . הגישה של אדם שמתגורר על אדמה ערבית של ניפקד במדינת ישראל ובאותו זמן סבור שאחרים אינם צריכים לנהוג כמוהו היא בניגוד לעקרון המוסרי הראשון . לדעתי בלבד , זה שומט את הבסיס לטיעוניו . אני סבור שצריך להגיע למצב שבו כל ארץ ישראל המנדטורית תהייה מדינת ישראל . אני סבור שרצוי להקטין ככל האפשר את מספר הערבים בשטח הזה . אני סבור שצריך לפצות בכסף בני אדם אלה . אני עצמי גר על אדמה שניקנתה בכסף מלא . | |||
_new_ |
אתה שומט את הבסיס לטיעון שלך | |||
|
|||
גם בהודעה האחרונה (תגובה 113696) אתה דואג לרמתם המוסרית של אחרים כאשר לגבי דעותיך הדאגה הזאת כאילו נעלמת-נאלמת. אני גם חוזר על החלק הראשון של הודעתי הקודמת: המעמד הערכי של עמדותיך לא תלוי בצורה כלשהי במקום מגוריך. הדילמה הזאת יכולה אולי להיות רלוונטית רק כאשר פועלים לשינוי. מאחר וזה לא המצב הטיעון שלך חסר בסיס מעשי. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |