|
מצלמת מהירות – כגובה מסים | |||||
חדשות / המערכת (יום שישי, 27/08/2010 שעה 13:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
אם | |||
|
|||
בגלל שנדע שיש מצלמות שמצלמות אותנו וזה יעלה לנו כסף,אזיי נסע לאט יותר- הרווחנו! ישנו הסיפור הידוע על הנהג שראה מכמונת מהירות של המשטרה ולכן נסע הלוך ושוב וסימן באמצעות האורות לנהגים על המכמונת וכולם האטו. המשטרה ראתה בזה הפרעה לעבודתה והביאה אותו לבית המשפט. אמר השופט: כדי שתלמדו מאדם זה ובמקום מכמונות מהירות תפעילו מכוניות שיזהירו את הנהגים מפני המכמונות וכך לא תהיו זקוקים להם. אז מאיפוא יגיעו הקנסות? | |||
_new_ |
אכיפת החוק בכבישים מהירים היא בעיקר במטרה לגבות כספים מהציבור | |||
|
|||
ולא למנוע תאונות. ידוע שכמות התאונות בכבישים מהירים כתוצאה ישירה למהירות הנסיעה היא שולית בלבד. ולא שבשל כך צריך להפחית באכיפה, כי כל תאונה היא מיותרת. אבל המשטרה צריכה להראות שהיא באמת מתמודדת במטרה להפחית את התאונות ולפזר את מאמציה בצורה מושכלת בין כל סוגי העבירות, ובעיקר העירוניות. רוב הרוגי ופצועי תאונות הדרכים הם כתוצאה מנהיגה לקוייה בשטחים עירוניים. אני מקווה שלפחות הכספים שיגבו מהאכיפה בכבישים הבין עירוניים תועבר במלואה למשטרה במטרה שהיא תרחיב את האכיפה בתוך הערים, שם קיימת הפקרות רבה. | |||
_new_ |
אכיפת החוק בכבישים מהירים היא בעיקר במטרה לגבות כספים מהציבור | |||
|
|||
אם למהירות אין השפעה על כמות תאונות הדרכים, אז מדוע מגבילים אותה? | |||
_new_ |
אכיפת החוק בכבישים מהירים היא בעיקר במטרה לגבות כספים מהציבור | |||
|
|||
המטבע ברחוב החשוך . תחת הפנס אין דבר . 1 - השלטון צריך להראות שפועלים למען הבטיחות בתעבורה . 2 - תאונה במהירות גבוה גוררת נזק מוגדל . אנרגית ההתנגשות גדלה בריבוע המהירות . 3 - עבירות מהירות קל לתפוס , אך מספר התאונות מסיבה זו מועט . כך גם איסורי חניה . 4 - עקיפה מסוכנת , חציית צומת כשאסור , עקיפה על מעבר חציה להולכי רגל , חציית קו הפרדה , שיכרות , סמים , דיבור בטלפון , עייפות הנהג הם גורמי תאונה מרכזיים שקשה לתפוס ולהעניש . | |||
_new_ |
אכיפת החוק בכבישים מהירים היא בעיקר במטרה לגבות כספים מהציבור | |||
|
|||
צריך להילחם בכל הגורמים לתאונות הדרכים. הנושא הוא מכמונות מהירות, האם הן יעילות או רק מכניסות כספים? מאחר והמהירות היא בידיו של הנהג, הרי גם הכנסת/הוצאת הכספים היא בשליטתו. יסע במהירות המותרת לא ישלם, יחרוג-ישלם. לדעתי הגורם העיקרי, אולי לא הכמותי ביותר, לתאונות הדרכים היא הנהיגה ללא רשיון וחוסר הזהירות של נהגי רכבים גדולים,כמו משאיות ואוטובוסים. צריך להתחיל משם. מעשית המשטרה מחפשת את הכסף ולא את מניעת העבירה. | |||
_new_ |
אכיפת החוק בכבישים מהירים היא בעיקר במטרה לגבות כספים מהציבור | |||
|
|||
כי הכי קל לגבות כספים ממדידת מהירות הנסיעה. בשביל זה צריך רק מצלות שפועלות 24 שעות ביממה. היחס של השקעה במשאב לבין התפוקת הכסף הוא יחס כדאי ביותר. המדינה גובה ככה מאות מיליוני שקלים בשנה, כאשר כל מצלמה כזאת ואחזקתה לשנה עולים כ-50 אלף שקל (שבתוכם מחושב גם החלק היחסי של זמן טיפול השוטרים במצלמה). למהירות השפעה שולית על גרימת תאונות. אבל אם כבר נגרמת תאונה מכל סיבה שהיא במהירות גבוהה, אז נזקי התאונה גדולים לעין שיעור ככל שמהירות בהתנגשות היתה גבוהה יותר. | |||
_new_ |
אכיפת החוק בכבישים מהירים היא בעיקר במטרה לגבות כספים מהציבור | |||
|
|||
לא יעברו את המהירות המותרת, לא יהיו קנסות, ההשקעה לא תניב פירות. | |||
_new_ |
אכיפת החוק בכבישים מהירים היא בעיקר במטרה לגבות כספים מהציבור | |||
|
|||
זה נכון לגבי כל עבירת תנועה. השאלה היא איך המשטרה מורידה את כמות התאונות. התשובה: הגברת האכיפה בתחומי הערים, ישובים. | |||
_new_ |
אכיפת החוק בכבישים מהירים היא בעיקר במטרה לגבות כספים מהציבור | |||
|
|||
לכל דרך וצורת נהיגה יש השפעות על תאונות הדרכים. גם למהירות יש השפעה וצריכים לאכוף את החוק בעניין זה. ככל שהמהירות גבוהה יש יותר סיכוי לתאונה במצבי קיצון, כי התגובה האנושית והמכנית של הרכב תמיד תהיה אוחרת לאנרציה של המסה של הרכב. אבל אם מפלחים את אירועי התאונות, אנחנו רואים שנסיעה מעל המהירות המותרת בכבישים בין עירוניים הם אחת מהסיבות המישניות לתאונות. מצבו של הנהג ושיקול דעתו, כשירות מערכות הבלימה והצמיגים הם הגורמים היותר נפוצים. מאחר שהסיבות לתאונות דרכים הם קודם כל מצבו של הנהג וצורת קבלת ההחלטות שלו, הרי שהם באים לידי ביטוי אינטנסיבי יותר בשטחים עירוניים ושם אכן מתרחשים רוב התאונות. הסיבות העיקריות הן אי ציות לחוקי הנהיגה - רמזורים, תמרורים, שמירת מרחק, מעבר מנתיב לנתיב וכו'. ישנו פער רציני בין המאמץ שהמשטרה מפעילה בכבישים ראשיים ובין המאמץ בתוך שטחים בנויים, שהוא הפוך למספר התאונות. לדעתי המשטרה חייבת לתקן את התמודדותה עם אכיפת החוק ע''י הפעלת משטרת התנועה בצורה רחבה יותר בתוך הערים. ואם הם דואגים לכסף, אז אני מבטיח להם שהמדינה תרוויח הרבה יותר ואז הם יוכלו לדרוש מהאוצר שיעביר אליהם יותר תקציב. | |||
_new_ |
משרד האוצר שולט על הכספים | |||
|
|||
יתכן שצריך לקבוע בחוק שכל כספי גביית אכיפת המשטרה יועברו ישירות למשטרה ואז תהיה למשטרה מוטיבציה להרחיב את האכיפה גם אל תוך הערים. | |||
_new_ |
בני והמצלמה | |||
|
|||
בני קיבל הודעה בדואר שהוא נתפס כשהוא חוצה הצטלבות באור אדום, ושהקנס הוא $400. באותיות קטנות הוסבר שהוידיאו שצולם יועלה לאינטרנט תוך 10 ימים, כך שהוא יוכל לראות את מה שהמצלמה ראתה. תגובתו הראשונה של בני הייתה שהכל טעות, ושאין מצב בו הוא חצה באור אדום. כשהקליפ הועלה לאינטרנט, ראינו אותו נוהג בנינוחא, במהירות של כ-20 קמ''ש, חוצה באור אדום כשהוא משוחח בסלולרי. בסאן דייגו, בה הוא צולם, הייתה עברה כזו גוררת קנס של $100 לו נעצר בידי שוטר בשר-ודם. בעברות מצלמה הקנסות גבוהים ב-300-400% והעיריה מתחלקת בקנס עם החברה הפרטית שלה הזיכיון על המצלמות. | |||
_new_ |
עיקרון 20/80 . | |||
|
|||
קיים ניסוח האומר כי 20% מהסיבות יוצרים 80% מהתוצאות . ובהשפעת אמירה זו אני סבור כי 20% מהנהגים גורמים ל-80% מהתאונות . אותם 20% עוברים עבירות מסוגים שונים בגלל זילזול כולל בחוקי הנהיגה וחוסר התחשבות בזולתם . לכן צריך לנקוט בכמה פעולות פשוטות כדי להורידם מהנהיגה . 1 - לצלם ברמזורים את הנהגים החוצים את הקו בצומת כשהאור אדום . לנהגים אלה יש לשלול את הרישיון מידית עד משפטו וסך הכל לשנה , בפסיקת שופט . על עבירה שניה מסוג זה לשלול את הרישיון ל-10 שנים . 2 - כל נהג הנתפס כשהוא נוהג בזמן השלילה , יבלה את שארית הזמן בכלא . 3 - המביא באשמתו למות צד שלישי בתאונת דרכים יענש ב-25 שנות מאסר . 4 - תותר חניה ב-90% מהמקומות בכל הארץ ללא תשלום וללא קנסות . 5 - יבוטלו כל סוגי הקנסות בתעבורה . הענישה תיעשה רק בשלילה למועדים שונים או במאסר . | |||
_new_ |
צריך לשחוט, לאבד ולחסל. | |||
|
|||
_new_ |
צריך לשחוט, לאבד ולחסל. | |||
|
|||
מיכאל, ישראל אינה מדינה נוצרית. | |||
_new_ |
המדינה ענייה, צריכה כסף. בעלי הרכבים הם פרה חולבת | |||
|
|||
_new_ |
פרה חולבת? | |||
|
|||
את מי הפרה חולבת? אותך? | |||
_new_ |
אם החנייה תהיה חינם, איך יגבו כספים? | |||
|
|||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |