| לכל דרך וצורת נהיגה יש השפעות על תאונות הדרכים. גם למהירות יש השפעה וצריכים לאכוף את החוק בעניין זה. ככל שהמהירות גבוהה יש יותר סיכוי לתאונה במצבי קיצון, כי התגובה האנושית והמכנית של הרכב תמיד תהיה אוחרת לאנרציה של המסה של הרכב.
אבל אם מפלחים את אירועי התאונות, אנחנו רואים שנסיעה מעל המהירות המותרת בכבישים בין עירוניים הם אחת מהסיבות המישניות לתאונות. מצבו של הנהג ושיקול דעתו, כשירות מערכות הבלימה והצמיגים הם הגורמים היותר נפוצים.
מאחר שהסיבות לתאונות דרכים הם קודם כל מצבו של הנהג וצורת קבלת ההחלטות שלו, הרי שהם באים לידי ביטוי אינטנסיבי יותר בשטחים עירוניים ושם אכן מתרחשים רוב התאונות. הסיבות העיקריות הן אי ציות לחוקי הנהיגה - רמזורים, תמרורים, שמירת מרחק, מעבר מנתיב לנתיב וכו'.
ישנו פער רציני בין המאמץ שהמשטרה מפעילה בכבישים ראשיים ובין המאמץ בתוך שטחים בנויים, שהוא הפוך למספר התאונות. לדעתי המשטרה חייבת לתקן את התמודדותה עם אכיפת החוק ע''י הפעלת משטרת התנועה בצורה רחבה יותר בתוך הערים. ואם הם דואגים לכסף, אז אני מבטיח להם שהמדינה תרוויח הרבה יותר ואז הם יוכלו לדרוש מהאוצר שיעביר אליהם יותר תקציב. |