פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
יַצְאָנִית עִם כָּבוֹד
חֲמוֹר כָּחֹל לָבָן / אריה פרלמן (שבת, 03/04/2010 שעה 11:00)


יַצְאָנִית עִם כָּבוֹד

אַרְיֵה פֶּרְלְמָן



''אֲנִי הִזְדַּקַּנְתִּי בְּעֶשֶׂר שָׁנִים וּבִּיבִּי הִתְבַּגֵּר בְּעֶשֶׂר שָׁנִים'', כָּךְ אָמַר בֶּנִי בֶּגִין כַּאֲשֶׁר נִשְׁאַל כֵּיצַד הוּא מְסֻגָּל לְשַׁתֵּף פְּעֻלָּה עִם הָאִישׁ שֶׁכֹּה הוֹקִיעַ בְּעֵת פְּרִישָׂתוֹ מֵהַפּוֹלִיטִיקָה לַמָּכוֹן הַגֵּאוֹלוֹגִי.

וְאָכֵן, מַיִם רַבִּים זָרְמוּ בַּבְּרָזִים שֶׁל בֵּית רֹאשׁ הַמֶּמְשָׁלָה מֵאָז כְּהֻנָּתוֹ הָרִאשׁוֹנָה שֶׁל נְתַנְיָהוּ. בַּשָּׁנִים הָהֵן כִּמְעַט לֹא הָיָה צַעַד אֶחָד שֶׁעָשָׂה שֶׁלֹּא הָיָה נָגוּעַ בִּתְבוּסְתָנוּת עֲמֻקָּה:
  • הַמְשָׁכַת הֶסְכֵּמֵי אוֹסְלוֹ;
  • פְּגִישָׁה לְבָבִית עִם עֲרָפַאת כִּפְרָס עַל רַצְחָנוּתוֹ הַמִּשְׁתּוֹלֶלֶת לְאַחַר פְּתִיחַת מִנְהֶרֶת הַכֹּתֶל;
  • הַנְּסִיגָה מֵחֶבְרוֹן;
  • הִמָּנְעוּת מֵרִסּוּק הָרִשְׁעוּת הַ''פָלַשְׂתִּינִית'';
  • חֲתִימַת הֶסְכֵּם וַואי וּתְחִלַּת מִמּוּשׁוֹ;
וְעוֹד וְעוֹד.

חוּץ מֵאֲשֶׁר בְּמִקְרֶה אֶחָד, חָרִיג וּמְיֻחָד:

בְּמֶרְץ 1998, כַּאֲשֶׁר שַׂר הַחוּץ הַבְּרִיטִי הִתְעַקֵּשׁ לְבַקֵּר יַחַד עִם נְצִיג אַשַּׁ''ף בְּהַר-חוֹמָה שֶׁבִּירוּשָׁלַיִם, בִּטֵּל נְתַנְיָהוּ בִּתְגוּבָה אֲרוּחַת עֶרֶב עִם הַשַּׂר, וְהוֹדִיעַ בַּחֲרִיפוּת שֶׁיִּשְׂרָאֵל לֹא תְּקַבֵּל עִרְעוּר עַל מַעֲמָדָהּ שֶׁל יְרוּשָׁלַיִם הַמְּאֻחֶדֶת כְּבִירַת יִשְׂרָאֵל.

עַל הַצַּעַד הַזֶּה הוּא זָכָה בִּתְמִיכָה בַּתִּקְשֹׁרֶת הַבְּרִיטִית (מַאֲמָר הַמַּעֲרֶכֶת הָרָאשִׁי שֶׁל הַלוֹנְדּוֹן טַיְמְס יָצָא בְּגָלוּי נֶגֶד שַׂר הַחוּץ הַבְּרִיטִי וּבְעַד רֹאשׁ מֶמְשֶׁלֶת יִשְׂרָאֵל), וְרֹאשׁ מֶמְשֶׁלֶת בְּרִיטַנְיָה - שֶׁהָיָה הַנָּשִׂיא הַתּוֹרָן שֶׁל הָאִחוּד הָאֵירוֹפִּי - טִאְטֵא אֶת הָעִנְיָן בְּדִיסְקְרֶטִיּוּת מִתַּחַת לַשָּׁטִיחַ.

מִצַּד אֶחָד, אָז הַמַּצָּב הָיָה טוֹב בְּהַרְבֵּה מֵהַיּוֹם. טֶרֶם עִדָּן בָּרָק, נוֹשֵׂא יְרוּשָׁלַיִם הָיָה בְּקוֹנְצֶנְזוּס כֹּה עָמֹק בַּחֶבְרָה הַיִּשְׂרְאֵלִית, עַד כִּי יוֹסִי שָׂרִיד בִּכְבוֹדוֹ וּבְעַצְמוֹ הֵטִיל אֶת כָּל כֹּבֶד מִשְׁקָלוֹ, מס' חֳדָשִׁים לִפְנֵי כֵן, כְּדֵי לִמְנֹעַ הַחְלָטָה בְּמוֹעֶצֶת מֶרֶצ בִּזְכוּת חֲלֻקַּת הָעִיר. הַצָּעַת הַהַחְלָטָה נִדְחֲתָה בְּרֹב שֶׁל שְׁנֵי שְׁלִישִׁים. לֹא שֶׁהוּא הָיָה צַדִּיק גָּדוֹל אָז. הוּא דָּגַל בַּחֲלֻקַּת יְרוּשָׁלַיִם, אֶלָּא שֶׁמִּתּוֹךְ חָכְמָתוֹ הַפּוֹלִיטִית הֵבִין שֶׁבָּעֵת הַהִיא חֲלֻקַּת יְרוּשָׁלַיִם תְּהַוֶּה נֵטֶל פּוֹלִיטִי אֲפִלּוּ עַל מִפְלָגָה כְּמֶרֶצ.

נָכוֹן לְהַיּוֹם הַמַּצָּב שׁוֹנֶה לַחֲלוּטִין. גְּאוֹן הַדּוֹר כְּבִנְיָמִין בֵּן אֱלִיעֶזֶר כְּבָר מְנוֹפֵף בְּרֹאשׁ חוּצוֹת בַּחֲלֻקַּת יְרוּשָׁלַיִם, כְּאִלּוּ הָיְתָה מֶדַלְיַת 'גִּבּוֹר בְּרִית הַמּוֹעָצוֹת' מִתְּקוּפַת מִלְחֶמֶת הָעוֹלָם הַשְּׁנִיָּה, וִירוּשָׁלַיִם הָיְתָה לְמִרְמָס בְּרֶגֶל כָּל זַב חֹטֶם וּמְצֹרָע עַל כָּל גִּבְעָה רָמָה וְתַחַת כָּל עֵץ רַעֲנָן.

אַךְ מִצַּד שֵׁנִי, גַּם מַפַּת הַתִּקְשֹׁרֶת הִשְׁתַּנְּתָה לַחֲלוּטִין. אָז, מִלְּבַד ''מָקוֹר רִאשׁוֹן'' שֶׁתָּמַךְ בַּיָּמִין, הָיוּ ''הָאָרֶץ'', ''מַעֲרִיב'', ''יְדִיעוֹת אַחֲרוֹנוֹת'' וְכָל הַתִּקְשֹׁרֶת הָאֶלֶקְטְרוֹנִית נֶגֶד נְתַנְיָהוּ, וְאִלּוּ כְּתָב עֵת כְּגוֹן ''תְּכֵלֶת'' (שֶׁהִצְלִיחַ, לְמָשָׁל בְּמַאֲבָקִים כְּגוֹן סִכּוּל הַקּוֹד הָאֶתִי הַפּוֹסְט-מוֹדֶרְנִיסְטִי שֶׁל צַהַ''ל וּבִטּוּל תָּכְנִית לִמּוּדִים רָדִיקָלִית שֶׁל פְּרוֹפֶסוֹר צִימֶרְמָן) וְעוֹלָם הָאִינְטֶרְנֶט הָיוּ בְּחִתּוּלֵיהֶם.

כַּיּוֹם עוֹלָם הַתִּקְשֹׁרֶת וּזְרִימַת הַמֵּידָע פָּתוּחַ הַרְבֵּה יוֹתֵר בִּזְכוּת הָאִינְטֶרְנֶט, וְאֶזְרָחִים מִן הַשּׁוּרָה יְכוֹלִים לִמְצֹא בְּקַלּוּת נוֹגְדָנִים לִשְׁטִיפַת הַמֹּחַ וְלַמָּנִיפּוּלַצְיוֹת שֶׁל כְּלֵי הַתִּקְשֹׁרֶת שֶׁנּוֹתְרוּ בִּשְׂמָאלִיּוּתָם הַיְּשָׁנָה. ''מָקוֹר רִאשׁוֹן'' הוֹכִיחַ עֲמִידוּת לְאֹרֶךְ הַשָּׁנִים, ''יִשְׂרָאֵל הַיּוֹם'' תּוֹמֵךְ בִּנְתַנְיָהוּ בִּפְרָט וּבַיְּהוּדִים בִּכְלָל, וַאֲפִלּוּ בַּתִּקְשֹׁרֶת הַמְּמֻסֶּדֶת הֵחֵלּוּ לְהִשָּׁמַע קוֹלוֹת חֲשׁוּבִים וְעִקְבִיִּים, שֶׁאִם כִּי אֵינָם תּוֹמְכִים לֹא בַּיָּמִין וְלֹא בִּנְתַנְיָהוּ, לְפָחוֹת תּוֹרְמִים (אוּלַי אֲפִלּוּ בִּבְלִי-דַּעַת) לְמַעֲטֶפֶת אוֹהֶדֶת, כְּגוֹן הַתְקָפוֹתָיו הַשְּׁנוּנוֹת שֶׁל בֵּן-דְּרוֹר יְמִינִי עַל הַשְּׂמֹאל הָרָדִיקָלִי, וְהַתְקָפוֹתָיו הַמַּפְתִּיעוֹת בְּעָצְמָתָן וּבְכֵנוּתָן שֶׁל בֵּן כַּסְפִּית עַל מַה שֶׁמְּכֻנֶּה בַּיָּמִין ''כְּנוּפְיַת שִׁלְטוֹן הַחֹק'', וַאֲפִלּוּ בַּמִּישׁוֹר הַכַּלְכָּלִי-חֶבְרָתִי, הֵעֵז אֲתָר ''מַעֲרִיב'' וְהִצִּיב אֶת עוֹרְכֵי ''הַקָּפִּיטָלִיסְט הַיּוֹמִי'' בְּרֹאשׁ הַבְּלוֹג הַכַּלְכָּלִי.

בְּמַצָּב עִנְיָנִים זֶה, כַּאֲשֶׁר רֹאשׁ הַמֶּמְשָׁלָה זוֹכֶה לְגִבּוּי הֵן מִתּוֹצְאוֹת הַבְּחִירוֹת וְהֵן מֵאִזּוּן שָׁפוּי יוֹתֵר שֶׁל עוֹלָם הַתִּקְשֹׁרֶת, הָיָה מְעַנְיֵן לִרְאוֹת כֵּיצַד יִתְנַהֵל.

וְהִנֵּה, הִתְנַהֲלוּתוֹ שֶׁל נְתַנְיָהוּ הִיא תַּמְהִיל מוּזָר בֵּין הִתְנַהֲגוּת מֻפְקֶרֶת לַחֲלוּטִין, דְּהַיְנוּ שֶׁל יַצְאָנִית הַמּוּכָנָה לַעֲשׂוֹת הַכֹּל - כָּל דָּבָר - בִּתְמוּרָה לְ... מַשֶּׁהוּ, לְבֵין הִתְנַהֲגוּת מְכֻבֶּדֶת הַמַּצִּיבָה גְּבוּלוֹת, דְּהַיְנוּ שֶׁל יַצְאָנִית הַמּוֹכֶרֶת אֶת גּוּפָה תְּמוּרַת כֶּסֶף, אוּלָם פּוֹסֶלֶת בְּאֹפֶן קָטֵגוֹרִי הֶבֵּטִים מְסֻיָּמִים, שֶׁאוֹתָם לֹא תְּבַצֵּעַ בְּעַד שׁוּם הוֹן שֶׁבָּעוֹלָם, אֲפִלּוּ בִּמְחִיר עִמּוּת חָרִיף עִם הַלָּקוֹחַ...
  • נְאוּם ''שְׁתֵּי הַמְּדִינוֹת'' הַתְּבוּסְתָנִי שֶׁל נְתַנְיָהוּ, סוֹתֵר לֹא רַק אֶת הַשֵּׂכֶל הַיָּשָׁר וְאֶת הַעֲמָדוֹת שֶׁעַל פִּיהֶן נִבְחַר - אֶלָּא גַּם הַשְׁקָפוֹתָיו-הוּא כְּפִי שֶׁהִבִּיעַ אוֹתָן בְּמֶשֶׁךְ שָׁנִים בִּרְהִיטוּת רַבָּה.
  • הַהַקְפָּאָה הַתְּבוּסְתָנִית וְהָאֱוִילִית, גַּם הִיא סוֹתֶרֶת אֶת הַבְטָחוֹתָיו לַבּוֹחֵר וְאֶת הַשְׁקָפַת עוֹלָמוֹ וְגַם אֶת הַהִגָּיוֹן הַבְּסִיסִי בְּיוֹתֵר...
אוּלָם כָּאן בָּאָה הִתְנַהֲלוּתוֹ בְּסוּגְיַת יְרוּשָׁלַיִם, שֶׁהִיא הַמְּעַנְיֶנֶת מִכָּל:

בְּעֵת הַהַכְרָזָה עַל הַהַקְפָּאָה הָאֻמְלָלָה, הִקְפִּיד נְתַנְיָהוּ לְהוֹצִיא אֶת יְרוּשָׁלַיִם מִן הַכְּלָל. עַד כָּאן הַכֹּל טוֹב וְיָפֶה. בְּכָל זֹאת, הָרֹב הַקּוֹאָלִיצְיוֹנִי וְחֵלֶק נִכְבָּד מִמִּפְלֶגֶת הָאוֹפּוֹזִיצְיָה הָרָאשִׁית, עֲדַיִן לֹא נָפְלוּ לְגַמְרֵי עַל הָרֹאשׁ, עַד כְּדֵי הַקְפָּאַת 300,000 תּוֹשָׁבִים, שֶׁמֵּעוֹלָם לֹא רָאוּ עַצְמָם כְּמִתְנַחֲלִים.

אֶלָּא שֶׁחֲשָׁשׁוֹתַי הַכְּבֵדִים הִתְגַּבְּרוּ לְאַחַר שֶׁאוֹבָּמָה הֵחֵל לְהַכּוֹת בְּנַבּוּט דִּיפְּלוֹמָטִי וְתִקְשָׁרְתִּי עַל רֹאשׁוֹ שֶׁל רֹאשׁ הַמֶּמְשָׁלָה, תּוֹךְ כְּדֵי חִנְגַּת תְּמִיכָה וְהַלֵּל מִבַּיִת. לֹא הָיָה לִי כִּמְעַט סָפֵק שֶׁהוּא יִתְקַפֵּל כְּמוֹ גַּלְגַּל-יָם מִתְנַפֵּחַ שֶׁהוֹצִיאוּ לוֹ אֶת הָאֲוִיר.

אוּלָם לְהַפְתָּעָתִי הָרַבָּה, וְעַל אַף שְׁמוּעוֹת שֶׁהוּא הִסְכִּים לְהַקְפָּאָה בִּירוּשָׁלַיִם, הִכְרִיז רֹאשׁ הַמֶּמְשָׁלָה שֶׁדִּין יְרוּשָׁלַיִם כְּדִין תֵּל-אָבִיב, וְכִי ''יְרוּשָׁלַיִם אֵינָהּ הִתְנַחֲלוּת, הִיא בִּירָתֵנוּ''.

הַנְּסִיגָה הַהַדְרָגָתִית וְהַנִּרְגֶּנֶת שֶׁל הַמִּמְשָׁל הָאָמֶרִיקָנִי מֵהַלַּחַץ הַבּוֹטֶה עַל יִשְׂרָאֵל, מְלַמֶּדֶת עַל הֲבָנָתוֹ שֶׁהוּא הָלַךְ צַעַד אֶחָד רָחוֹק מִדַּי, וּמְהַוָּה לֶקַח חָשׁוּב לְכָל רֹאשׁ מֶמְשָׁלָה, וּבְיִחוּד מֵהַיָּמִין: נִתַּן לִשְׁמֹר עַל אִינְטֶרֶסִים חִיּוּנִיִּים שֶׁל מְדִינַת יִשְׂרָאֵל (וּבִכְלָל זֶה שְׁמִירָה בְּסִיסִית, וְלוּ גַּם מִינִימָלִיסְטִית עַל הַכָּבוֹד הַלְּאֻמִּי) וּלְהִשָּׁאֵר עַל שְׁתֵּי הָרַגְלַיִם. יֶתֶר עַל כֵּן, בַּטְּוָח הָאָרֹךְ עֲמִידָה נְחוּשָׁה עַל הָאִינְטֶרֶסִים הַחִיּוּנִיִּים רַק מוֹעִילָה לְהִדּוּק הַיְּחָסִים הָאַסְטְרָטֶגִיִּים עִם אַרְצוֹת-הַבְּרִית, וְתָעִיד עַל כָּךְ הַבַּעַת הַתּוֹדָה הַפֻּמְבִּית בְּדֶצֶמְבֶּר 1991 לְמֶמְשֶׁלֶת יִשְׂרָאֵל, עַל הַשְׁמָדַת הַכּוּר הָעִירָאקִי כְּעֶשֶׂר שָׁנִים קֹדֶם לָכֵן, עַל אַפּוֹ וְעַל חֲמָתוֹ שֶׁל מִמְשָׁל רֵיקִים גֶן.

רֻבֵּנוּ, מִן הַסְּתָם, קָרָאנוּ וְרָאִינוּ אֶת אוֹבָּמָה מִשְׁתַּתֵּף בְּלֵיל הַסֵּדֶר בַּבַּיִת הַלָּבָן, וְשׁוֹמֵעַ בְּקוֹל צָלוּל וּבָרוּר אֶת הַבְּרָכָה שֶׁיְּהוּדִים קוֹרְאִים אַלְפַּיִם שָׁנָה: ''לַשָּׁנָה הַבָּאָה בִּירוּשָׁלַיִם הַבְּנוּיָה''.
עַל כֵּן, כֻּלִּי תִּקְוָה שֶׁאֲפִלּוּ הוּא הֵבִין עַד כַּמָּה אַבְּסוּרְדִּית הַדְּרִישָׁה לִמְנֹעַ מִמֶּמְשֶׁלֶת הַיְּהוּדִים לִבְנוֹת בְּבִירַת הַיְּהוּדִים.

וְכֻלִּי תִּקְוָה, שֶׁנְּתַנְיָהוּ לָמַד שֶׁעֲמִידָה עַל עֶקְרוֹנוֹת מִשְׁתַּלֶּמֶת גַּם בַּמִּישׁוֹר הַבֵּינְלְאֻמִּי, וְגַם בַּמִּישׁוֹר הַפּוֹלִיטִי הַפְּנִימִי.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


משל הזונות של מר פרלמן
יוסף אליעז (שבת, 03/04/2010 שעה 12:12) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תיתי לך מר פרלמן הנכבד. כתבת מאמר יפה שניתן להסכים עם כל מילה בו.
כבר כתבתי שאינך יכול לכופף גווך לכל רוח, כמו לליצמן, שומר קברי הפלשתים באשקלון, ולנסות להפגין עמוד שדרה לאומי ומוסרי קשוח בוושינגטון.

אולם מאמרך הנכון היה עומד יפה גם בלי השוואת ראש הממשלה לזונה! אם אתה חפץ בגאווה לאומית , ובחוסן של ראש-ממשלה, אינך יכול להשפילו כך.

בכל הכבוד, מר פרלמן, אינך נביא כישעיהו שקרא מנהמת לבו על ירושלים: ''איכה היתה לזונה קריה נאמנה'' [שם, א' 21 ].

בכבוד ובברכה

אזרח ישראלי שזו ממשלתו הנבחרת
_new_ הוספת תגובה



שאלה
דוד סיון (שבת, 03/04/2010 שעה 12:18)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אריה, איך יצא שאתה למעשה נמנע מלבקר את בני בגין שבדריו נפתח המאמר?
_new_ הוספת תגובה



שאלה
אריה פרלמן (שבת, 03/04/2010 שעה 14:32)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בֶּנִי בֶּגִין הִצְטָרֵף לְמֶמְשֶׁלֶת נְתַנְיָהוּ מִתּוֹךְ הֲבָנָה שֶׁאֵין שׁוּם סִכּוּי שֶׁהַמַּחֲלוֹקוֹת בֵּינוֹ לְבֵין אַחְמַד טִיבִּי יַגִּיעוּ אֵי פַּעַם לְמִבְחַן הַמְּצִיאוּת. לְמַה הַדָּבָר דּוֹמֶה? לְצִמְחוֹנִי מֻשְׁבָּע שֶׁמֵּסֵב אֶל שֻׁלְחָנוֹ שֶׁל זוֹלֵל בָּשָׂר לְתֵאָבוֹן, מִתּוֹךְ יְדִיעָה שֶׁהַזּוֹלֵל לָקָה בְּאָלֶרְגְּיָה חֲמוּרָה לְכָל בָּשָׂר אוֹ אַף דְּבַר מַאֲכָל שֶׁיֵּשׁ בּוֹ רְכִיב שֶׁל בָּשָׂר, וְעַל כֵּן אֵין סִכּוּי שֶׁיֵּאָלֵץ לִפְגֹּעַ בְּעֶקְרוֹנוֹתָיו בְּפֹעַל.

מַה שֶׁחָמוּר מְאוֹד בְּעֵינַי הוּא הַסְכָּמָתוֹ שֶׁל הַשַּׂר בֶּגִין לַהַקְפָּאָה הָאֻמְלָלָה. אֲבָל לְצַעֲרִי כְּבָר לָמַדְתִּי שֶׁאֵין אַף אָדָם אֶחָד - וְלוּ גַּם בָּאֹפֶק הָרָחוֹק, שֶׁאֶפְשָׁר לְהַפְקִיד בְּיָדָיו אֶת הֶגֶה הַמְּדִינָה וְלָלֶכֶת לִישֹׁן.
_new_ הוספת תגובה



הצלחת לבלבל אותי! 
דוד סיון (שבת, 03/04/2010 שעה 15:34)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם את בני בגין לא מבקרים מדוע בכלל מבקרים את נתניהו?
_new_ הוספת תגובה



הצלחת לבלבל אותי! 
אריה פרלמן (שבת, 03/04/2010 שעה 15:47)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בִּקַּרְתִּי אֶת בֶּנִי בֶּגִין עַל הַסְכָּמָתוֹ לַהַקְפָּאָה, וּבְוַדַּאי שֶׁגַּם אֶת רֹאשׁ הַמֶּמְשָׁלָה שֶׁהוּא הָאַחֲרַאי הָרָאשִׁי לָהּ. אֵין כָּאן שׁוּם סִבָּה לְבִלְבּוּל.
_new_ הוספת תגובה



משל הזונות של מר פרלמן
אריה פרלמן (שבת, 03/04/2010 שעה 13:33)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לֹא הִשְׁתַּמַּשְׁתִּי בַּמִּלָּה שֶׁצִּיַּנְתָּ, חֲלִילָה. בִּשְׁבִיל זֶה יֵשׁ מִלִּים כְּגוֹן יַצְאָנִית וְנַפְקָנִית...
_new_ הוספת תגובה



משל הזונות של מר פרלמן
יוסף אליעז (שבת, 03/04/2010 שעה 18:06)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר פרלמן הנכבד,
על כך נאמר במקורותינו, על דרך השימש בביטוי לא במובן בו נכתב: ''כסוס כפרד אין הבין''...
אם תקשט זונה בשם ארמי זה יתרום לה כבוד?
האם זה יתורגם אחרת לאנגלית או לערבית?

בניגוד לך- אינני רואה אסון גדול בהקפאת בניה לעשרה חודשים, זהו הרף עין בהיסטוריה, אלא שמסתבר שגם זה נעשה בפה ופה [והפיות פה ענקים ופעורים לרווחה, [ממש ''בעל פְּעוֹר'']. ואכן בנסיבות הפטפטת בביקורו של ביידן פה, ועשרים הדירות של מלון שפרד בעת ''ההליכה לקאנוסה'' [כלשון אורי אבנרי] של נתניהו לאובאמה, נמצא שאין הקומץ משביע את הארי האמריקאי [או את הפָּרִיץ, כבחירתך].

התחלת בנתניהו, מה נחתתם אתה וסיון על בגין? האם משום ששמו הפרטי בנימין?

פחות הבנתי מה אחמד טיבי עושה בתגובות. האיש מתוסכל מאז שעראפת, לו יעץ תוך שהוא ח''כ ישראלי [עוד אחת מנפלאות הדמוקרטיה המופרעת פה], עבר לעולם שכולו טוב. אולי הוא ממתין שם לרופא הגניקולוג ד''ר טיבי, שיבדוק את 72 הבתולות השמורות לכל שהיד...או שהוזמן לנושא לטיפול רפואי באותן ''נערות עובדות'' להן נזקקת [במאמר, רק במאמר!}.

האמן לי שמאמרך הטוב חכם וראוי גם בלי אותן נפקות.
יכולת לפנות לעולם החי: שם יש זיקיות, יצורים המשילים עורם, או כסרטני נזיר מאמצים לעצמם קונכיות...
_new_ הוספת תגובה



מי שמתחיל
עמיש (שבת, 03/04/2010 שעה 12:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בדין נצרים כדין תל אביב ממשיך בדין ירושלים כדין תל אביב ומי יודע איפה הוא יגמור.
רק מי שמציב מטרות ריאליות יוכל אולי להשיג אותן.
ובתנאי כמובן שהוא אינו טיפוס מפוקפק כמו ביביהו.
_new_ הוספת תגובה



קבעון ימני ההולך ופוחת
ע.צופיה (שבת, 03/04/2010 שעה 13:55) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בני בגין החכים בעשר שנים, אולי עכשיו יבין סוף סוף את מעשי אביו.
בנימין נתניהו התבגר בעשר שנים, רואים, התנהגותו הרבה יותר רצינית.
רק קבוצה פוחתת והולכת בימין הישראלי נשארה מקובעת במצב ששרר בארץ עד סוף שנות השמונים שעדין האמינו שהפלשתינאים יהיו מאושרים לחיות תחת שלטוננו ורק צריך להסביר להם זאת כמו שמסבירים לילידים שעלו לכיתה א'.
כיום יש קונצנזוס לאומי, החל במר ליברמן וכלה במר ג'ומס המקבל כמובן מאליו הקמת מדינה עצמאית לפלשתינאים ברצועת עזה ובחלק מירבי של יהודה ושומרון.חילוקי הדעות הן על מידת העצמאות של המדינה שבדרך, שטחה המדוייק (הויכוח הוא על פרומילי אחוז)וגבולותיה המדוייקים.
אין חילוקי דעות בעם על פתרון בעיית הפליטים ועל ירושלים.
למזלה של אותה קבוצה ימנית פוחתת ,עומדת מולה הנהגה פלשתינאית שמזמן זכתה במקום של כבוד בספר גינס כהנהגה הטיפשה ביותר שהייתה אי פעם לעם.
מר נתניהו יודע בדיוק היכן מרחב התמרון המדיני שלו והיכן הוא מוגבל.
לצערנו יושב בבית הלבן נשיא מאוד לא חכם שכנראה יקח לו כמה שנים טובות (פחות מאשר למר בני בגין)להבין מהי מדיניות חוץ. בינתיים אנחנו סובלים מטיפשותו.
_new_ הוספת תגובה



קבעון שמאלני נשאר
איתן אדיר (שבת, 03/04/2010 שעה 15:20)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

← אתה ממשיך להתווכח בין ימין לשמאל איך צריכים ל∂תור את הסכסוך.
←← שאלת את ה∂לסטינים האם הם מוכנים לעשות שלום ולהכיר בישראל גם בתנאים של למשל יוסי שריד?
_new_ הוספת תגובה



קבעון שמאלני נשאר
ע.צופיה (שבת, 03/04/2010 שעה 15:36)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כפי שודאי הצלחת להבין,אין לי הערכה רבה למנהיגות הפלשתינאית.
זה אינו אמור לגבות עמדה פוליטית שאבד עליה הכלח.
גם בבחירות 2006 וגם בבחירות 2009 הציבור אמר את דברו- פשרה מדינית סבירה והגיונית הכוללת הקמת מדינה פלשתינאית על רוב מוחלט של שטחי יהודה שומרון ועזה- מקובלת.
זה כולל את ליברמן ואת העבודה,בטח ובטח את הליכוד וקדימה שנמצאים באמצע.
עמדתו של מר פרלמן אולי מקובלת על אריה אלדד ,גם בזה איני בטוח.
_new_ הוספת תגובה



להזכירך, ה∂לסטינים \\''המתונים\\'' לא קיבלו א∂ילו את הצעתו ℓל אולמרט
איתן אדיר (שבת, 03/04/2010 שעה 15:55)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לנסיגה מ-‏98% מ\\''הℓטחים הכבוℓים\\''.

אז למה ℓיסכימו לנתניהו ולברק ℓמציעים אולי נסיגה מ-‏95%?

כמובן ℓצריך לציין ℓאין הכרה יℓראלית ב\\''זכות הℓיבה\\'' ואולי זוהי הבעיה הרצינית מכל...... הרי מתן זכות כניסה ל-‏100 אלף ∂לסטינים או מℓהו כזה כפי ℓהוצע בג\\'נבה אינו מקובל על המתון ℓב∂לסטינים... הם רוצים הכרה יℓראלית ב\\''זכות הℓיבה\\'' ℓמℓמעותה כניסת מיליוני ערבים ליℓראל של טרום 67.
_new_ הוספת תגובה



להזכירך, ה∂לסטינים \''המתונים\'' לא קיבלו א∂ילו את הצעתו ℓל אולמרט
ע.צופיה (שבת, 03/04/2010 שעה 16:07)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נו? מה חידשת? הרי על כל זה אין ויכוח בינינו.
למעשה אין ויכוח על כך בין ג'ומס לליברמן,אז למה שיהיה ויכוח בינינו?
העלאת דברים כאילו יש עליהם מחלוקת היא שיטה ידועה ובזויה.
_new_ הוספת תגובה



היה יום אחד
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 03/04/2010 שעה 16:21)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

היה יום אחד שבו רק אדם אחד ידע כי כדור הארץ מקיף את השמש .
היה יום אחד שבו רק אדם אחד ידע שלבעירה נחוץ חמצן .
היה יום אחד שבו רק אדם אחד ידע שהזזת תיל בשדה מגנטי יוצר מתח חשמלי .
היה יום אחד שבו רק אדם אחד ידע שהאור מושפע מכח הכובד .

היו הרבה ימים שבהם אדם בודד ידע את האמת וכל השאר טעו .
כמה קטן היה הרוב המוחלט שלו !
_new_ הוספת תגובה



היה יום אחד
ע.צופיה (שבת, 03/04/2010 שעה 20:31)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה נכון.
אך בכל יום נתון מאז קיום האדם כיצור אנושי בעל מחשבה עצמאית היה אדם אחד שחשב נכון ולצידו מיליונים שחשבו לא נכון.
סטטיסטית מקומך בין המיליונים.
_new_ הוספת תגובה



היה יום אחד
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 04/04/2010 שעה 8:27)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תודה רבה לך על חוות דעתך .
אינני מסכים לה .
אפילו העובדה שרבים סבורים שאני בין בשוגים משחקת לטובתי .
חג שמח יקירי .
_new_ הוספת תגובה



היה יום אחד
ע.צופיה (יום ראשון, 04/04/2010 שעה 10:18)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חג שמח, אריה.
_new_ הוספת תגובה



[•]להזכירך, הלסטינים 'המתונים' לא קיבלו אפילו את הצעתו
איתן אדיר (שבת, 03/04/2010 שעה 16:34)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[• אם עוד לא הבנת הסימנים הללו לא רצויים. בהמשך הודעות מהסוג הזה ימחקו בשלמות.]

מה אתה אומר?
הרי השמאלנים חוזרים ואומרים שהימין לא רוצה שלום.
כלומר, הם עוד מאמינים בו.
על זה הויכוח ביננו. אין לנו ויכוח עם הפלסטינים... כלומר, אין לנו כישראלים בסיס משותף לשיחות עם הפלסטינים. עלינו להכיר בזה ולא להשלות את עצמנו.
הימין פשוט מכיר את המציאות, השמאלנים עדיין מעופפים בה.
_new_ הוספת תגובה



[•]להזכירך, הלסטינים 'המתונים' לא קיבלו אפילו את הצעתו
ע.צופיה (שבת, 03/04/2010 שעה 20:36)
בתשובה לאיתן אדיר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חביבי, אפילו ימני כמו פרלמן מסכים שהימין הולך ופוחת.לכן אין כל חשיבות האם הימין רוצה שלום או לא.
אילו הימין היה מכיר את המציאות אזיי מספר תומכיו לא היה בירידה תלולה מבחירות לבחירות.
העיקר הוא שהעם רוצה שלום.
מה שקורה אצל הפלשתינאים זו בעיה שלהם ואוי לנו אם נתנחם בה.
השמאל כיום משתרע מליברמן ועד ג'ומס.
בן-ארי עדיין לא נכלל בו.
בינתיים.
_new_ הוספת תגובה



קבעון ימני ההולך ופוחת
אריה פרלמן (שבת, 03/04/2010 שעה 15:45)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בֶּנִי בֶּגִין מֵעוֹלָם לֹא שָׁלַל אֶת מַעֲשֵׂי אָבִיו. הוּא תּוֹמֵךְ בְּחוֹזֶה הַשָּׁלוֹם עִם מִצְרַיִם.
הִתְנַהֲגוּתוֹ שֶׁל נְתַנְיָהוּ אָכֵן הַרְבֵּה יוֹתֵר אַחֲרָאִית וּרְצִינִית.
הַקְּבוּצָה הַיְּמָנִית הוֹלֶכֶת וּפוֹחֶתֶת לְצַעֲרִי הָרַב, אוּלָם לְמַרְבֵּה הָאִירוֹנְיָה לֹא עוֹמֵד לָהּ ''מַרְבֶּה מַזָּלָהּ'', כְּפִי שֶׁכָּתַבְתָּ, וְלֹא מְדֻבָּר כָּאן בְּאֵיזוֹ הַנְהָגָה ''פָלַשְׂתִּינִית'' טִפְּשָׁה, אֶלָּא בְּחֹסֶר הֲבָנָה אוֹ בְּחֹסֶר רָצוֹן לְהָבִין אֶת הַתּוֹפָעָה הַ''פָלַשְׂתִּינִית'' לַאֲשׁוּרָהּ.
לֹא רַק הַנָּשִׂיא הַזֶּה בַּבַּיִת הַלָּבָן הִסְתַּבֵּךְ בִּשְׁטֻיּוֹת. רֹב נְשִׂיאֵי אַרְצוֹת-הַבְּרִית נִדְבְּקוּ לִשְׁטֻיּוֹת קוֹלוֹסָלִיּוֹת שֶׁעַל רֻבָּן שִׁלַּמְנוּ בְּדָם רָב, וְהָאֱמֶת הִיא שֶׁדַּוְקָא הַהִתְנַהֲגוּת שֶׁלָּנוּ הִוְּתָה בְּרֹב הַמִּקְרִים פִּרְצָה הַקּוֹרֵאת, מַמָּשׁ מִתְחַנֶּנֶת, לַשְּׁטֻיּוֹת שֶׁיִּכָּנְסוּ פְּנִימָה.
_new_ הוספת תגובה



קבעון ימני ההולך ופוחת
ע.צופיה (שבת, 03/04/2010 שעה 16:15)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פרישת בני בגין מהליכוד ולאחר מכן מהפוליטיקה וחזרתו לפוליטיקה מעידה לטעמי על הבנתו המאוחרת של מעשי אביו. ברור שלא עלה על דעתו ל''צאת'' בפומבי נגד מעשי אביו.
מה שמעניין בנשיא הנוכחי שהציפיות שיצר והציפיות שאחרים יצרו עבורו נוטלים ממנו כל אפשרות של מחשבה וגישה רציונלית.
_new_ הוספת תגובה



אין שום דרך בעולם לקיים את ה''עקרונות'' של הימין הישראלי
עמיש (שבת, 03/04/2010 שעה 17:28) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלא אם אנחנו רוצים למות לאט ובייסורים.
אין דרך להחזיק את השטחים הכבושים ואת תושביהם ועדיין לקיים כאן מדינה טוב הובטוחה לתושביה ולעם היהודי בכלל.
ההזיה האיומה הזו כבר סיבכה אותנו עד לבלי התר כמעט, היום עומדות בפנינו רק שתי אפשרויות אמיתיות:
1. לספח את השטחים ולהקים מדינה אחת לכל התושבים שבין הים לירדן.
2. לצאת מהשטחים הכבושים ולהקים בינינו לבינם חומה שאין לחצותה.
דרך שלישית אין.
_new_ הוספת תגובה



אין שום דרך בעולם לקיים את ה''עקרונות'' של הימין הישראלי
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (שבת, 03/04/2010 שעה 17:42)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יופי יקירי ,
לסעיף 2 - גם עם חומה ''שאין לחצותה'' יש ותהייה תמיד כניסה זוחלת של ערבים .
לסעיף 1 - מצוין , אם ילווה בטרנספר של הערבים .
_new_ הוספת תגובה



מדינה פלשתינית
יוסף אליעז (שבת, 03/04/2010 שעה 19:15)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קראתי את התגובות עד כאן, וגם את הראיון שנערך לעיתונאי היהודי-אמריקאי תום פרידמן בעיתון ייעות אחרונות ביום 26 למרץ 2010. אותו פרידמן שהזיק לנו מאד בסדרת כתבותיו בניו-יורק טיימס, בהן תקף קשות את נתניהו ואת ממשלת ישראל.

ע. צופיה, כאותו פרידמן, מתעלמים משלוש בעיות קשות:

א. המדינה הפלשתינית כבר אינה נושא למו''מ בינינו לבין הפלסטינים. היא הפכה מכבר לחלק מהמאבק בין האיסלם הקיצוני לבין המערב. בינתיים האיסלם נוחל הצלחה אחר הצלחה, פולש למדינות העיקריות באירופה, מאסלם אמריקאים, לוחם בהם בעירק ובאפגניסטן, ואינו מהסס במקביל לתקוף ע''י צ'צ'נים את רוסיה, ע''י אויגורים את סין, ובינתיים אחמדניג'אד מצחצח חרבות וצנטריפוגות, ומאיים על כל השליטים הפרו-מערביים לפחות לכאורה, והחוסים תחת כנפי הנשר האמריקאי, תוך שהם מורטים את נוצותיו, כמו סעודיה , כוויית ונסיכויות המפרץ, ובמידה רבה גם מצרים וירדן.

ב. הבעיה השניה: הפלסטינים , כמו הסורים, כבר אילפו אותנו לשיטתם: הם דורשים הקלות, מחוות, ג'סטות והגרוע מכל: ברגע שהם מקבלים הצעה כלשהי במסגרת המשא-ומתן הם מתייקים את ההצעה כאילו היא כבר בכיסם, והיא משמשת נקודת-מוצא לתביעות חדשות, וחוזר חלילה.

ראו נא כיצד פורשה אצלם הנסיגה מלבנון בהנהגת ברק. כיצד פורשה אצלם ההתנתקות מגוש קטיף, בהנהגתם של שרון,אולמרט וציפי לבני, וכיצד פורשו ההצעות הנדיבות מדי של רבין ז''ל, ברק ושל אולמרט למשפחת אסאד הסורית, כל אחד בשעתו.

ג. שלישית- כל חסידי המדינה הפלסטינית משלים את עצמם שהקמתה תפתור את הקונפליקט בין הפלסטינים למדינת ישראל.
הקמת מדינה כזו רק תחמיר את העוינות ותפגע בישראל ובתושביה.

פת''ח מעל בכספים שניתנו למנהיגיו עבור עַמָם. חלק המנהיגים גנבו לכיסם [ועל בסיס שחיתות זו רכש החמ''ס אהדה עצומה בין הפלסטינים], וברוב הכסף רכשו אמצעי לחימה ומימנו בו את האינתיפאדות ו''פיצוי'' משפחות הנפגעים. חלק מהכסף הושקע לתעמולה מאסיבית ומוצלחת מאד נגדנו.

והנה אירע אסון- החמ''ס התקומם בעזה והשתלט על הרצועה. האם נעשה איזה נסיון לבנות את עזה ולכונן יחסים סבירים כלשהם עם ישראל? נהפוך הוא. מיד החלה הפגזה קשה של ישראל, מלווה בהברחת נשק מסיבית לרצועה, מעזה, מהים ובכל דרך אפשרית.

הנסיון מוכיח, גם לתמימים בינינו, שהקמת מדינה פלסטינית לא תביא לפירוזה, אלא להקמת מדינה אויבת על גבולנו, שיותר משתנסה לקומם את עצמה ואת עַמָה [בעזרתנו נראה שכבר יש עָם כזה] היא תצבור נשק למלחמת הַשְׁמֵד נגדנו.

שימו לב: האם ישהו ביטל את ''האמנה הפלשתינית'' הקוראת להשמדת ישראל?
האם מישהו שם ויתר על ''זכות השיבה''?
האם מישהו הבטיח שלום עם כל העולם המוסלמי, כולל אסאד, קדאפי, אחמדניג'אד, בין לאדן ושאר המנהיגים הראויים.

מישהו הבטיח שכל האויבים המוסלמים של המערב יעשו מיד שלום עם ארה''ב ואנגליה?

כאשר תוקם מדינה פלסטינית היא תתקבל חיש לאו''מ, היא תעשה כרצונה, ואיש בעולם לא יתן לנו ללחום בה כדי להגן על עצמנו כאשר תמשיך בפיגועים, או לערוך בה מבצע בנוסח ''עופרת יצוקה''.

לא אתפלא אם יוקמו במדינה עצמאית כזו מיד בסיסים של ''משמרות המהפכה'' האירניים, של חיזבאללה ושל קנאים מוסלמים מכל רחבי תבל.

עורו אחי, עורו. אם לא הצלחנו למנוע הצפת הרצועה בנשק כאשר אנו שולטים במעברי היבשה [בטרם נמסר ציר פילדלפי למצרים], ובידינו שליטה מוחלטת בים ובאויר - אתם מאמינים שנוכל לעשות זאת מול מדינה עצמאית, בעלת שגרירות באו''מ, ובה שגרירויות של כל מעצמות תבל?

אוי לנו שהקמנו את העם הפלסטיני, אך עוד נתגעגע למצב זה לכשנקים לו מדינה.

הרשוני מילה אישית: אני נולדתי ממש לקראת מלחמת העולם השניה, היא עברה עלי כילד יהודי באירופה. עליתי כילד למלחמץ השחרור בירושלים הנצורה. שמרתי בקיבוץ מול הגלבוע במלחמת קדש, לחמתי במלחמות ששת הימים, ההתשה ויום הכיפורים. רוב בוגרי קורס קציני השריון שעברתי כבר אינם. אני כַּמֵהַּ לשלום. אך לא זו הדרך לשלום. עוד לא הקמנו קיר ברזל, וגדר ההפרדה עדיין אינה איתנה.
בנינו קיר ברזל פיזית בציר פילדלפי והפקדנו עליו את...הצבא המצרי.

נכון, אנו עתה בשפל פוליטי כי העולם הדמוקרטי יָשֵׁן. ונשיא צעיר ונמרץ מנסה את צעדיו הראשונים בפוליטיקה בינלאומית. הצעדים כרגע הם על גבנו. נקוה שירד מהגב הזה ויחל לצעוד על קרקע המציאות.
האמנם הוא מאמין שאם יקים כאן מדינה פלסטינית מיד העולם המוסלמי ירגע? הטאליבן יכרות שלום, בין לאדן יתנצר ויהגר לארה''ב, אחמדניג'אד ישלח בעזרת טיליו טלסקופים מדעיים לחלל ואסאד יסתפק בשכשוך רגליו בכנרת?

[ באימרת אגב: הנשיא אובאמה נהנה מהשוואתו לנשיא קנדי, שהיה גם הוא צעיר, כריזמטי, ועורר ציפיות עצומות.
האם זכור לו שאת רוברט קנדי, המועמד לנשיאות ארה''ב, רצח פלסטיני ושמו סירחאן סירחאן?].

העולם המערבי ישן, כמוהו כדב הרוסי בשנת החורף שלו, גם בתקופה שהיטלר ביסס את הנאציזם בגרמניה , בחבל הרוהר, באוסטריה ובצ'כוסלובקיה המערב והדב הרוסי ישנו. הרוסים אפילו סיפקו ציוד, דלק ומ לנאצים.
זון
זו היתה השינה היקרה ביותר וכולם שילמו על כך מחיר מחריד, בעיקר עמנו.

לכן- חשבו שוב ואל נא תתלהבו כל-כך ממדינה פלסטינית.

לא פותרים בעיה ביצירת בעיה גדולה ממנה.

לבי לפלסטינים. הם אמנם סובלים. אולם הם המליכו עליהם את עראפת, משעל והניה. הם הוחזקו 65 שנה כפליטים או תחת ידי הברזל של הלגיון ושל הצבא המצרי.
עד שלא יחליף את מנהיגיו חוששני שלא נוכל לעזור לו הרבה.
הם נתונים כיום בכף הקלע של הגל המוסלמי הקיצוני.

הקרבת עצמנו לא תועיל להם, פרט אולי לכמה רגעי גאווה לאומית.
הנשים תוספנה להיות מדוכאות השחיתות במנהיגות טרם נרפאה. אם נעקור לעצמנו עין לא יאורו יותר עיני העם הפלסטיני.
_new_ הוספת תגובה



לא הצלחתי להבין
עמיש (שבת, 03/04/2010 שעה 20:01)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה אתה מציע.
לפי התיאורים שלך צריך או לקפוץ מהגג או לחזור לפולניה.
_new_ הוספת תגובה



לא הצלחתי להבין
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 04/04/2010 שעה 8:31)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תחשוב לעומק .
אם יש רק שתי ברירות - לחיות בגלות ממנה בא כל אחד או לחיות כמיעוט במדינה פלסטינית , מה היית בוחר ?
_new_ הוספת תגובה



מדינה פלשתינית
(שבת, 03/04/2010 שעה 21:00)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מדינה פלשתינית לא תוקם אף פעם מתוך הסכם עם ישראל
-- היהודים בארץ ישראל הם בעיני האיסלם צלבנים
--הערבים הם 300 מליון והמוסלמים עוד מליארד. היהודים הם 6 מליון. זה מערך יחסי הכוחות בעיניהם
-- המוסלמים יכולים לארגן 50 מליון שיעלו על ארץ ישראל ללא נשק. איש אינו מבין מדוע זה אינו מתרחש. (הכוונה לאיש חילוני).
-- היהודים מפולגים ויש ביניהם יותר שונאי יהודים מלוחמים בערבים.
-- 80% מתומכי הפלשתינים באוניברסיטאות האמריקניות וברחובות שם הם יהודים
-- אנגליה נעשית מוסלמית. עוד עשרים וחמש שנים החוק שם יהיה האיסלם. מדינות אחרות בעקבותיה.
-- כל עוד יהיה מאבק בישראל הפלשתינים ימשיכו לקבל מליארדים מכל העולם ולבזבז על זבל ושנאה.

אז למה צריך להיות הסכם שלום עם ישראל?
_new_ הוספת תגובה



מדינה פלשתינית
ע.צופיה (שבת, 03/04/2010 שעה 21:01)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אליעז,דברתי עם טום. פוליצר או לא פוליצר, השוואה לע.צופיה היא תמיד מחמאה.
לגופו של ענין. אפשר להיות מאוד שטחי, אך גם לשיטחיות יש גבולות.
העם בישראל,ומנהיגיו, הגיעו מאז האינתיפדה הראשונה להכרה שמדינת ישראל אין בכוחה לשלוט על עם אחר לאורך זמן.זה לא משנה מה יעשו,או לא יעשו, הגויים, אין הדבר בכוחנו.
ולאט לאט חדרה ההכרה כי הפתרון נמצא במתן עצמאות מסוייגת, לפחות בשלב הראשוני, לפלשתינאים.
דוקא מעשי הטירוריסטים האיסלמיים באירופה וברוסיה הגבירו מאוד את השנאה אליהם מצד ארצות אירופה וצפון אמריקה ובמקביל את האהדה לישראל. ארועי ''התאומים'' הם דוגמא לכך.
יש תסכול רב בארה''ב על אי הצלחת הצבא האמריקאי לנצחון מהיר בעירק ובאפגניסטן. לא מעט אמריקאים מנסים לגלגל זאת לפתחה של ישראל.כמו שיש גבול לשיטחיות כך יש גם גבול לטיפשות.
מדינה פלשתינאית שתקום בתנאים שיתאימו למדינת ישראל אינה אמורה להיות אוייב,אלא בן ברית. גם על השלום עם מצרים שפכו קיתונות לא מעטים, ע''ע מוטה גור ז''ל.
כמובן שאין להסכים להקמת מדינה פלשתינאית שתהוה יריב לישראל, נדמה לי שאפילו לא-חכם כמו אובמה מבין זאת.
ראש הממשלה בנאום ''בר-אילן'' הצהיר על הסכמתו להקמת מדינה פלשתינאית, לא ראיתי אפילו ח''כ אחד שברח ממשלתו, האם זה בגלל התנגדותם העזה? או אולי הסכמתם בשתיקה?
נסה קצת להעמיק בכך,מר אליעז.
ראה זה פלא, ההיסטוריה האישית שלי דומה לשלך,אך אני בעד מדינה פלשתינאית. היתכן שקיבלתי חנוך קלוקל?
האיסלם הקיצוני אינו אוייב של ישראל, הוא אוייב של התרבות המערבית. בעיניו אנו ראש החץ של תרבות זו.לכן אני בעד שיחות ישירות עם מר הנייה ומר נסראללה ואפילו מר אחמדינגד בכדי להבהיר להם כי אנו איננו משתתפים במלחמת תרבויות אלא חפצים את קיומנו כמדינה עצמאית.
נכון, אין הנהגה לעם הפלשתינאי,לכן אין בעצם גורם אמיתי שאיתו ניתן להגיע להסכם בר-קיימא.זו בעיה שלהם ואנו צריכים להתאזר בסבלנות עד שתקום הנהגה כזו.בטח שאין אנו צריכים להקים הנהגה כזו.
_new_ הוספת תגובה



מדינה פלשתינית
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 04/04/2010 שעה 8:38)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה עיוור לעובדה שהערבים והמוסלמים לא רוצים שנחיה כאן .
ולכן הפרשנות שכתבת היא שטות .
_new_ הוספת תגובה



רק הדרך השלישית אפשרית
גלעד היפתחי (שבת, 03/04/2010 שעה 19:28)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ארץ ישראל המזרחית היא ירדן הפלסטינית וארץ ישראל המערבית היא ישראל. מספיקה חלוקה אחת וכל חלוקה נוספת מנציחה את הסכסוך.
כל יתר הניסיונות למצוא פתרון של נסיגה כזאת או אחרת ינציח את הסכסוך ויעודד את המשך הטרור וזכות השיבה עד לפירוקה של ישראל.
_new_ הוספת תגובה



רק הדרך השלישית אפשרית
ע.צופיה (שבת, 03/04/2010 שעה 21:03)
בתשובה לגלעד היפתחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפילו ביצהר ירדו מהשטות הזו ואתה עדיין אוחז בה?
_new_ הוספת תגובה



לעמיש ולע. צופיה - מדינה פלסטינית
יוסף אליעז (שבת, 03/04/2010 שעה 23:19) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עמיש, אל תמהר לפולניה.
אבל לא תמיד מצוה ''לעשות''.
לעל עת ולכל זמן תחת השמים.

כאשר אין מה לעשות, כמו כשההנהגה הפלסטינית מפוצלת. כשחמ''ס רוצה את ראשך ואילו הפת''ח משחק את הקשוח ולא מוכן לדון אתך- אין מנוס, שב וחכה שהדברים ישתנו.

עד היום בפלסטינים לא קבלו שום הצעה שלום, רחוקה וקשה לנו ככל שהיתה.

הנסיגה החד צדדית מלבנון וההתנתקות מגוש קטיף רק הצטיירו כנצחון ועוררו תקוות לעוד מתנות ללא תמורה.

לא תמיד צריך לרוץ ולעשות בחפזון. כלשון הערבים: ''אֶל עַגְ'לָה מן אל שֵייטאן''- החפזון מן השטן.
אם אין ברירה, כמו כשחקירות המשטרה כבר מהדקות את החבל על צוארך אפשר לרוץ להתנתקות נוסח שרון, אולמרט ולבני...

לע. צופיה: האמת- נמאס לי מהערותיך על רדידות ו''הצורך להעמיק''. לא ראית שהעמקת במשהו או שמצאת נפט. ההערות האישיות שלך חסרות טעם, וחבל, כי לעתים אתה כותב לענין. אעזוב את זה שוב.

יש מדינה פלסטינית מעבר לנהר. מי שמחפש ביטוי ללאומיותו יכול לעבור לשם.
יתכן שכבר אין מנוס מלהקים מדינה פלסטינית שניה מערבה לירדן.
אולם - לא עכשו, עם מי תקים מדינה? עם אבו-מאזן הפוחד מהצל של עצמו? עם הניה שלא מהסס להרוג באחיו הפלסטינים וראינו את רוחב דעתו ולבו הן בהנתקות, הן בירי על אזרחים והן בהברחות הנשק והנסיונות לחטוף חיילים.

אין לנו כרגע אופציה של מדינה פלסטינית שוחרת שלום ממערב לירדן, שתותר על זכות השיבה, על ירושלים ותחתום עמנו שלום של קבע וידידות.
אם אתה מאמין שזו אופציה קיימת אתה באמת מעמיק מאד. תזהר רק שהקרקע לא תתמוטט עליך כשאתה בתוך החפירה.

אני מצטער שאתה גורר אותי לתגובה מעט חריפה. נסה פעם לכתוב לגופם של דברים ולא לגופם של דוברים.

קודם כל אתה חייב להגיע למצב של יצוג מוכר לפלסתינים. אינך יכול לכרות ברית שלום עם יד שמאל ולחטוף אגרופים מיד ימין. או אולי אתה חפץ בשלוש מדינות פלסטיניות?
_new_ הוספת תגובה



אתה מטיף ולא מקיים, מר אליעז!
דוד סיון (יום ראשון, 04/04/2010 שעה 0:42)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התחלת יותר מוקדם בהתייחסות אישית לע. צופיה וכאשר הוא
מגיב באותה מטבע אתה מתלונן, אבל לא מתאפק. חבל מאד!

הערה: לכתוב על רדידות הדברים שמישהו כותב זה בהחלט
לגיטימי ואולי פחות חמור מלטעון, כפי שעשית אתה שע.
צופיה מזיק... (תגובה 148335).

אם רצונך שישמר כבודך קודם כל היזהר בעצמך.
_new_ הוספת תגובה



אתה מטיף ולא מקיים, מר אליעז!
יוסף אליעז (יום ראשון, 04/04/2010 שעה 12:13)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד סיון,
נאה שהתפרצת להגן על ע. צופיה. כנראה שהוא זקוק לזה.

אני לא תקפתי את ע. צופיה, כתבתי שהוא, כמו אותו חתן פרסי פוליצר, העתונאי פרידמן, מתעלמים משלוש נקודות שפירטתי.
לא היתה שום רמיזה אפילו לפגיעה בכבודו.

לענין הרדידות: כמו שהוכיח המשבר העולמי האחרון הכלכלה היא נושא רציני מדי מכדי להשאירו בידי הכלכלנים...

אתה סבור שאם אתה כותב מאמר ארוך, ובו ציטוטים ודיאגרמות, אתה בזה מוכיח עומק או עמקות- אזי אתה תכופות טועה.

על זה נאמר: ''מרוב עצים לא רואים את היער''. ראה כתבותיך על התפלת מים.

כאשר יש בעיה המזדקרת לעיני כל צריך לראותה כולה, ולא לפרטה לפרטי-פרטים, כאותם עשרה סומים שנגשו לפיל וכל אחד תיאר אותו ממקום מישושו. ואני כותב דברי מתוך הערכה כנה למאמריך.

אם ברצונך לאשש טיעון על רדידות - עליך לפרט היכן היא ומה מראים מחקרי העומק. להטיח באדם ''רדידות'' זו השיטה של צופיה והיא זהה לשיטתך.

פעמים רבות תקפת בתגובות קודמות שלך כמה וכמה כותבים שדבריהם או אישיותם לא נראו לך. השתמשת הרבה במילה ''דמגוגיה'', או בביטוי מבושם מעולם החי: ''ככלב השב אל קיאו''. - אכן: תגובות עומק סייסמיות...

וכאשר מרוב עצים לא רואים את היער קורה גם שיוצאים ממנו שתיים דובים, כמקרה שאירע למבזיו של הנביא הקרח אלישע...

לדעתי, אתה - הקורא להתמתנות בביטויים באופן שלא יביישו את הבמה המכובדת, הגשת פה שירות דב לע. צופיה ולבלוג כולו.

''נאמנו פצעי אוהב'' - אני כתבתי זאת כידיד.
השב אש !
_new_ הוספת תגובה



אתה מטיף ולא מקיים, מר אליעז!
ע.צופיה (יום ראשון, 04/04/2010 שעה 13:07)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא ביקשתי את ''הגנתו'' של מר סיון ובטח איני זקוק לה ''כנגד'' כותב ברמתך.
אם אינך מבין היכן רדידותך,זו באמת בעיה ןלא אני האדם שמסוגל לעזור לך להבינה.
_new_ הוספת תגובה



אתה מטיף ולא מקיים, מר אליעז!
דוד סיון (יום ראשון, 04/04/2010 שעה 18:39)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. בודאי שתקפת את ע. צופיה. הנה מה שכתבת ביחס אליו (תגובה 148335):
''אותו פרידמן שהזיק לנו מאד בסדרת כתבותיו בניו-יורק טיימס, בהן תקף קשות את נתניהו ואת ממשלת ישראל. ע. צופיה, כאותו פרידמן, מתעלמים משלוש בעיות קשות...''

אם אינך מבין הרי שהמשמעות היא:
1.1 תום פרידמן גרם נזק לישראל,
1.2 השוואה של ע. צופיה לאדם שגרם נזק...
1.3 שי חלקי הציטוט מהווים תקיפה אישית נגד ע. צופיה על לא עוול בכפו.

2. מאי-הבנה הנובעת מחוסר הכרת המצב במקרה הטוב, או מהצורך להתנקם ולתקוף אישית כתבת (תגובה 148371):
''פעמים רבות תקפת בתגובות קודמות שלך כמה וכמה כותבים שדבריהם או אישיותם לא נראו לך. השתמשת הרבה במילה ''דמגוגיה'', או בביטוי מבושם מעולם החי: ''ככלב השב אל קיאו''.

אנסה להסביר:
2.1 ברוב רובם של המקרים שהשתמשתי במושג ''דמגוגיה'' הוצג גם ההקשר וגם ההסבר מדוע. לשקר ביודעין כדי לקבוע עמדה על דברים שכתבת או מישהו אחר זה מעשה דמגוגיה. זה בהחלט לגיטימי לציין זאת כאשר אותו האדם חוזר על השקר ומצרף שקרים חדשים.

הדבר הכי חשוב הוא שזה בהחלט לא נכון שהשתמשתי במושג דמגוגיה ביחס לאישיותם של כותבים כאן. מכאן שדבריך המצוטטים אינם מתארים את תמונת המציאות.

2.2 כאשר אתה מותקף באופן אישי בגסות באמצעות שקרים ודמגוגיה בלי סוף על ידי אותו בן אדם והסברים כבר לא עוזרים הרי הביטוי ''כְּכֶלֶב, שָׁב עַל-קֵאוֹ-- שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ''הוא תגובה הולמת. במקרה הנדון זה נמשך כבר חודשים רבים. גם בעניין הביטוי השני דבריך אינת תיאור תמונת המציאות.

2.3 אתה מופיע חדש וכנראה לא ממש קורא את כל ההודעות ולכן אינך רואה את ההקשר.

3. נאה שהתפרצת (הציטוט במס' 2) לתקוף אישית במקום באמת להשיב על הדברים שכתבתי.

4. צר לי אבל אתה הוא זה המרבה בהגשת שרות דב. עדיף שלפני שאתה יוצא למתפרצות תשקול פעם נוספת כי הפעם פיספסת.
_new_ הוספת תגובה



אני מוצא בכתיבתך זו כמה משגים .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 04/04/2010 שעה 19:10)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1 - ההשוואה לתום פרידמן היא בנושא ''משלוש בעיות קשות'' ולא בנושא ''תקף קשות את נתניהו ואת ממשלת ישראל'' .

2 - הביטוי ''ככלב השב אל קיאו'' חוזר אצלך ביחס לספינר גם כאשר אין לו הצדקה .
לדעתי
נכון הוא להגיב זה מול זה . כאשר פלוני גס ענה בגסות וכאשר הוא מנומס ענה בנימוס .
תמיד קיימת האפשרות שפלוני ישוב אל הדרך הראויה .

3 - האמירה ''לשקר ביודעין כדי לקבוע עמדה על דברים שכתבת או מישהו אחר זה מעשה דמגוגיה.'' היא לדעתי אמירה שגויה .
לדעתי
דמגוגיה היא דיבור (או כתיבה) מניפולטיבי ברגשות הזולת . זה ניתן לעשות בעזרת שקרים אך גם בעזרת אמת . לא השקר עושה מסר לדמגוגיה אלא המשחק ברגשות הזולת לתועלת המדבר .
_new_ הוספת תגובה



אתה כרגיל חוזר על שגיאותיך
דוד סיון (יום ראשון, 04/04/2010 שעה 19:29)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

2. כבר כתבתי שביחס לספינר אינך רואה את הדברים נכון גם בגלל שאינך מכיר את כל העובדות הרלוונטיות. לכן דעתך היתה שגויה ועדין שגויה.

דעתך לגבי השימוש בביטוי כמובן סותרת את עצתך כי הביטוי המדובר מתיישב היטב עם עצתך, ''... ענה בגסות...''

3. ההגדרה שלך היא אכן ההגדרה המדוייקת במילון אבן שושן ואני מניח שבעוד כמה וכמה. מצד שני יש למושג גם הגדרות יותר רחבות שכוללות את השקרים ואת ההוצאה מההקשר כחלקים אפשריים ממעשה הדמגוגיה. כמובן שאפשר במקום המתאים בהגדרה שלי לצרף את שנשמט ''לא נכונה (=מניפולציה על הרגשות)''.
_new_ הוספת תגובה



אתה כרגיל חוזר על שגיאותיך
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 04/04/2010 שעה 19:37)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש מילים טעונות ריגשית כמו ''שואה'' ''פאשיזם'' וגם המילה ''דמגוגיה'' .
מנקודת מבטי השימוש שאתה עושה במילה זו ואתה משתמש בה הרבה היא עצמה שימוש דמגוגי .

ביחס ל''... ענה בגסות...'' אתה תמיד יכול להיות נקודתי . לא כל מסר של ספינר ראוי למשפט הסטנדרטי שלך . הוא לפעמים מעלה טיעונים שראוים לתגובה אף אם היא שלילת דבריו .
_new_ הוספת תגובה



אתה כרגיל חוזר על שגיאותיך!
דוד סיון (יום ראשון, 04/04/2010 שעה 19:52)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. אתה ממשיך לפספס את העיקר ביחס לספינר וזה כשלעצמו מעשה דמגוגי.
2. להלן משפט שלך שמהווה תיאור לא נכון של המצב: ''לא כל מסר של ספינר ראוי למשפט הסטנדרטי שלך''. גם זה שימוש דמגוגי.

 
_new_ הוספת תגובה



אתה מטיף ולא מקיים, מר אליעז!
יוסף אליעז (יום שני, 05/04/2010 שעה 0:39)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד סיון- אפילו ע. צופיה לא חשב שהשוואת כתיבתו,או דעתו, לזו של תום פרידמן, היא עלבון...
שוב- פרידמן וע. צופיה, להבדיל}?}, חושבים שעלינו למצוא חיש פתרון לבעיה עם הפלסטינאים. אני ניסיתי להבהיר שעתה אין זו השעה, משלושה נימוקים. היכן כאן העלבון?

אבל מיד חשת להתפרץ ולהגן על מי שבעצמו אומר שאינו זקוק להגנתך, ממני, הקטן בעיניו.

אתה יודע מה- נואשתי. נראה שע. צופיה ואתה מתאימים זה לזה ולא נותר לי אלא לברככם שתיהנו אהדדי ובא לציון גואל.

בענין עומק הכתבות- לא מפיכם אני חי. מוטב שלא אוסיף...
בזה סיימתי את הדיון המטופש הזה בעלבון שלא היה.
_new_ הוספת תגובה



אתה מטיף ולא מקיים, מר אליעז!
דוד סיון (יום שני, 05/04/2010 שעה 7:03)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. הרבה יותר חכם היה לו לא התחלת בדיון המטופש כדבריך.
ב. הפרשנות המופרכת שלך חוזרת על עצמה בלי סוף. הערתי לך הערה עניינית לא כדי להגן על ע. צופיה אלא כדי להראות לך את שקיים בדברים שאתה כותב ושכנראה קשה לך לראות - תקיפות אישיות.

הדרך בה אתה מבקש לסיים את חלקך בדיון הזה רק מעידה שהקשיים נמשכים.
_new_ הוספת תגובה



אתה מטיף ולא מקיים, מר אליעז!
יוסף אליעז (יום שני, 05/04/2010 שעה 12:40)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לאדון סיון,
לא היה עלבון. אתה מתעבר על ריב לא לך,
כבר ציינתי שנואשתי. גוואלד !
אתה מוזמן להמשיך לכתוב על העלבונות שלא היו. כך יהא נושא חדש בספרות העברית שתזכה לפריחה , ונקרא לו: עליבלוב. די. הנח לי.
_new_ הוספת תגובה



אתה מטיף ולא מקיים, מר אליעז!
דוד סיון (יום שני, 05/04/2010 שעה 12:57)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה צועק הנח לי אבל מסרב להניח לאחרים.
אתה מתקיף על רמה אישית אבל לא מסוגל לסבול את ההחזר.

זכותך!

אם עוד לא שמת לב המהות של הפורום היא התערבות והבעת דעה על מה שאחרים כותבים. אתה בעצמך לא מפסיק להתערב ולהביע דעות ביחס למה שאנשים כותבים. מדוע אתה חושב שלאחרים אסור?
_new_ הוספת תגובה



אתה מטיף ולא מקיים, מר אליעז!
יוסף אליעז (יום רביעי, 07/04/2010 שעה 2:00)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דוד סיון, אתה כבר לא יודע מה אתה כותב.

אני התיחסתי בתגובתי הראשונה לתוכן, ולתוכן בלבד.
ע. צופיה העיר לְגַבָּי ככותב, לא לעצם הכתיבה. הוןא כנראה אינו מסוגל אחרת.

אתה כל הזמן פוגע בגסות באנשים, וספינר הוא רק דוגמא.

אף אחד לא ביקש ממך להגן על ע. צופיה, התעברת על מה שלא היה ריב, ובוודאי לא ריב שלך. על מה נזעקת? שכתבתי שיש 3 נקודות שצופיה [ופרידמן] התעלמו מהן?

תגובותיך ירדו לרמה כזו שאמרתי שלי זה מספיק, אבל אתה כ.. לא אכתוב על קיא.

משהו קורה לך לפעמים. התחלתי להבין את אותם כותבים שהפסיקו לכתוב בבלוג בגללך.
כן, הבנתי שאינך מצטער על ''איבניר'' ועוד כמה.

או. קיי. תמשיך כך.
אני מצטער עליך ובגללך.
_new_ הוספת תגובה



אתה מטיף ולא מקיים, מר אליעז!
דוד סיון (יום רביעי, 07/04/2010 שעה 6:42)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגובותיך עדין לא עלו מעל לרמה ירודה!
''או. קיי. תמשיך כך''.
_new_ הוספת תגובה



לעמיש ולע. צופיה - מדינה פלסטינית
ע.צופיה (יום ראשון, 04/04/2010 שעה 10:26)
בתשובה ליוסף אליעז
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל הכתיבה שלך מלאה רמיזות אישיות לגבי המככבים בהודעותך.
הפרחת סיסמאות רייקות באויר אין לה הגדרה אחרת מאשר רדידות, בין אם זה נעים לך לקרוא ובין אם לא.
הרי אני חוזר וטוען כי כרגע אין ,באמת, עם מי לדבר בצד הפלשתינאי. אך אין זה מצדיק קבלת החלטות ש''יסתמו את הגולל'' על שיחות והסכמות בעתיד.
זו אוילות מוחלטת לחשוב שממלכת ירדן תהפוך למדינה פלשתינאית שתקלוט את ערביי מערב הירדן. אפילו אנשי ימין מובהקים כבר מבינים את ההבלות שבזה, אך ההוזים רק מתחלפים.
_new_ הוספת תגובה



הנעלים זולות - אבל כעת אין במלאי !
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 04/04/2010 שעה 10:44)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי