פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
יַיִן בָּעַיִן
חֲמוֹר כָּחֹל לָבָן / אריה פרלמן (יום חמישי, 02/06/2005 שעה 9:38)


יַיִן בָּעַיִן

אַריֵה פֶּרְלְמַן



אֲנִי חַיָּב לְהוֹדוֹת בִּמְבוּכַת-מַה, שֶׁהָאֻמָּה הַצָּרְפָתִית - שֶׁאֵינֶנָּה חֲבִיבָה עָלַי בִּמְיֻחָד - סִפְּקָה לִי לָאַחֲרוֹנָה סִבָּה לַהֲנָאָה, לְאַחַת הַהֲנָאוֹת הַגְּדוֹלוֹת בְּיוֹתֵר, הַלֹּא הִיא שִׂמְחָה לְאֵיד.

וְכָל כָּךְ לָמָּה?

צָרְפַת הִיא לְמַעֲשֶׂה הַמְּיַסֶּדֶת שֶׁל הָאִחוּד הָאֵירוֹפִּי, כַּאֲשֶׁר לְפָחוֹת אַחַת מֵהַכַּוָּנוֹת שֶׁל הָאִחוּד הָיְתָה לְהַבְלִיעַ אֶת מַעֲרָב-גֶּרְמַנְיָה הַחֲזָקָה בְּתוֹךְ אִחוּד אֵירוֹפִּי שֶׁיֻּנְהַג עַל-יְדֵי צָרְפַת.

עַל כֵּן מַה רַבָּה הָיְתָה הָאִירוֹנְיָה כַּאֲשֶׁר דַּוְקָא בְּצָרְפַת נִדְחֲתָה הַחֻקָּה הָאֵירוֹפִּית בְּרֹב מֻבְהָק שֶׁל 55%; עַל רֶקַע אֲחוּזֵי הַצְבָּעָה גְּבוֹהִים בִּמְיֻחָד (לְמַעְלָה מ-‏70%) - וְלַמְרוֹת מַאֲמַצֵּי הַמֶּמְשָׁלָה וְחֵלֶק מֵהָאוֹפּוֹזִיצְיָה.

הַצִּבּוּר הַצָּרְפָתִי הוֹכִיחַ בַּגְרוּת וְאֹמֶץ-לֵב, כַּאֲשֶׁר הוֹצִיא אֶצְבַּע מְשֻׁלֶּשֶׁת וְעָמַד מוּל רָאשֵׁי הַשִּׁלְטוֹן וּשְׁאָר רוֹזְנֵי אֵירוֹפָּא שֶׁנִּצְּבוּ כְּעוֹרְבִים הַמְּשַׁחֲרִים לַטֶּרֶף מֵעַל צָרְפַת, וּבְפִיהֶם אִיּוּם: „אוֹ שֶׁתַּצְבִּיעוּ בְּעַד - אוֹ שֶׁנִּדַּרְדֵּר לַתְּהוֹם”.

בִּמְיֻחָד אָהַבְתִּי אֶת הִדְהוּדָהּ שֶׁל הַסְּטִירָה הַמְּצַלְצֶלֶת שֶׁחָטַף אָהוּב-נַפְשִׁי זָ'אק שִׁירַאק, נְשִׂיא צָרְפַת.

סוֹף-סוֹף מָצְאוּ לָהֶם מִתְנַגְּדֵי שִׁירַאק פֻּרְקָן לִנְקָמָה מְתוּקָה. כַּזָּכוּר - בַּבְּחִירוֹת הָאַחֲרוֹנוֹת לַנְּשִׂיאוּת, עָלָה לַסִּיבוּב הַשֵּׁנִי הַ„גִּזְעָן” וְהָ„אַנְטִישֵׁמִי” זַ'אן מָארִי לָה-פן, אֲשֶׁר הִדִּיחַ אֶת יְדִיד יִשְׂרָאֵל הַמֻּבְהָק - לָיוֹנֶל ז'וֹסְפֶּן.

לְפִיכָךְ מָצְאוּ עַצְמָם הַסּוֹצְיָאלִיסְטִים בְּצָרְפַת נֶאֱלָצִים לִבְחֹר בְּשִׁירַאק, שֶׁלֹּא רַק מְיַצֵּג אֶת הַיָּמִין הַשַּׁמְרָנִי - אֶלָּא גַּם מֻשְׁחָת בְּעַצְמוֹ וְנִתְלֶה בְּקַרְנוֹת-הַמִּזְבֵּחַ שֶׁל הַחֲסִינוּת.

כְּמוֹ לְאַלֵּץ אֶת זֶהָבָה גַּלְאוֹן לִבְחֹר בֵּין בִּנְיָמִין נְתַנְיָהוּ לְאֵפִי אֵיתָם...

מִתְנַגְּדֵי הַחֻקָּה לֹא הָיוּ מֻרְכָּבִים, כַּמּוּבָן, רַק מִנַּקְמָנִים וְדַוְקָאִים, אֶלָּא גַּם מֵאַנְשֵׁי הַשְּׂמֹאל שֶׁחָשְׁשׁוּ מִפְּנֵי אָבְדָן מְדִינַת הָרְוָחָה הַצָּרְפָתִית, וְגַם מֵאַנְשֵׁי הַיָּמִין הַלְּאֻמָּנִי שֶׁאֵינָם מְעֻנְיָנִים בִּפְתִיחַת גְּבוּלוֹת צָרְפַת לִמְהַגְּרִים מִמַּעֲמָד נָמוּךְ אוֹ מִשָּׂפָה אוֹ דָּת אַחֶרֶת.

וְכָךְ, עוֹמְדִים לָהֶם פְּעוּרֵי-פֶּה וְחַסְרֵי-אוֹנִים כָּל שׁוֹעֵי אֵירוֹפָּה, וְכָל אוֹתָם לִיבֶּרָלִים „פְּרוֹגְרֶסִיבִיִּים” שבַּעֲבוּרָם זֶהוּת לְאֻמִּית הִיא רֵאַקְצְיָה - וְצוֹפִים בְּעֵינַיִם כַּלּוֹת כֵּיצַד מִתְעַרְעֵר הָאִחוּד עַד הַיְּסוֹד.

וְאִם צָרְפַת הִיא מִי שֶׁמִּתְיַמֶּרֶת לִהְיוֹת הַנְּאוֹרָה בְּיוֹתֵר, הַחֲשׁוּבָה וְהַמּוֹבִילָה שֶׁבָּאִחוּד - הֲרֵי שֶׁהוֹלַנְד הִיא הַמַּתִּירָנִית בְּיוֹתֵר, הַלִּיבֶּרָלִית וְהַקּוֹסְמוֹפּוֹלִיטִית בְּיוֹתֵר בְּאֵירוֹפָּה, וְגַם שָׁם קִבְּלָה הַחֻקָּה סְטִירָה מְצַלְצֶלֶת.

וְהַיְּהוּדִים?

הַיְּהוּדִים יְכוֹלִים לְחַכֵּךְ יְדֵיהֶם בַּהֲנָאָה וְלִרְשֹׁם לִפְנֵיהֶם שֶׁלֹּא רַק אַנְשֵׁי יְרוּשָׁלַיִם וְהַשּׁוֹמְרוֹן וִידִידֵיהֶם נוֹתְרוּ נֶאֱמָנִים לַלְּאֹם וְלַמּוֹרֶשֶׁת - אֶלָּא גַּם אַנְשֵׁי הָאג וּפָּרִיז.

וּכְכָל שֶׁיִּהְיֶה פָּחוֹת אִחוּד אֵירוֹפִּי - כָּךְ גַּם יִהְיֶה פָּחוֹת לָחַץ עַל יִשְׂרָאֵל וּפָחוֹת סִיּוּעַ לְאוֹיְבֵי יִשְׂרָאֵל.

קִצּוּרוֹ שֶׁל דָּבָר - אֵין סָפֵק שֶׁלְּפָחוֹת חֵלֶק מִמַּצְבִּיעֵי ה„לָאו” עָשׂוּ זֹאת מֵהַסִּבּוֹת הֲלֹא-נְכוֹנוֹת... אַךְ הַתּוֹצָאָה הַסּוֹפִית הַמְּשֻׁקְלֶלֶת הִיא הַנּוֹתֶנֶת.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


מעניין מדוע יַיִן בָּעַיִן?
דוד סיון (יום חמישי, 02/06/2005 שעה 9:52) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

טענה של אחת המצביעות שאני מכיר אמרה שהחוקה המוצעת היא לא דמוקרטית. היא גם אמרה שהחוקה מורכבת ומסובכת מידי בשביל אדם ''מן הישוב''.

אהבתי את הדרך הקלילה בה אתה מביע עמדה נחרצת של שמחה על יַיִן בָּעַיִן. אבל ממש צחקתי בגלל: ''כְּמוֹ לְאַלֵּץ אֶת זֶהָבָה גַּלְאוֹן לִבְחֹר בֵּין בִּנְיָמִין נְתַנְיָהוּ לְאֵפִי אֵיתָם...''
_new_ הוספת תגובה



למרות ההצבעה
אנטיתזה (יום חמישי, 02/06/2005 שעה 10:10) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יש כאן מעין חוסר אמון בין ממסדי הולנד וצרפת לבין אזרחיהן. לא רק זה , אלא שמתחת לפני השטח ישנו תהליך של חשבון נפש בקרב עמי אירופה לגבי כל הנושא של האיחוד האירופי. הסיבה היחידה שהימין לא עולה בצרפת ובהולנד היא סיבה תדמיתית, הרבה לא רוצים להצביע למפלגות הללו בגלל התדמית השלילית שיש לימין ומסע ההפחדות שמנוהל ע''י הממסדים.

דוגמא למצב דומה , גם בישראל היה מצב דומה עד 1977. כזכור בשנת 1977 שבגין עלה לשלטון ברוב מוחץ, ושלח את המערך לאופוזיציה. זה לא היה רק בשביל שיפור חברתי ומלחמה בשחיתויות של המערך שנחשפו, וגם לא רק בגלל הכשל של המערך ביום כיפור. בשביל שינוי צריך רצון לשינוי, איזה דחף מהפכני שיסחוף.

באירופה של היום הדחף הזה די מדוכא עדיין, אבל טריגר קטן , למשל חשיפת שחיתויות או מכות טרור נוספות עשויים בהחלט להפיל את האסימון , מה שיהפוך את האיחוד האירופי למבנה פוליטי שבו מדינות יהיו מאוגדות יחד אבל יפעלו לחלוטין במדיניות כלכליות וצבאיות שונות לחלוטין , ומעניין כיצד סימלי האיחוד האירופי כמו מטבע האירו ישרדו.

אני חושב שכאשר תפתח המלחמה הגדולה שלנו עם הערבים האיחוד האירופי יכריע לכאן או לכאן כי לא תהיה להם ברירה או לאפשר להמוני המוסלמים לטבוח ביהודים וישראלים או להכות בהם ולא יהיה שום דבר באמצע.
_new_ הוספת תגובה



ואיפה העובדות אנטוש?
עמיש (יום חמישי, 02/06/2005 שעה 15:08)
בתשובה לאנטיתזה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בגין עלה לשלטון כחוט השערה, גם ב 77 וגם ב 81
_new_ הוספת תגובה



שמחת עניים
ע.צופיה (יום חמישי, 02/06/2005 שעה 14:15) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמחתך ,שהיא במידה מסוימת(רק בקטע של שמחה לאיד)גם שימחתי ,מעידה יותר מכל עד כמה נקודת ראותנו מעוותת.
אירופה מאוחדת כמו ארה'':ב מאוחדת ועוד גושים מדיניים טובים לעולם. טובים ליהודים וטובים לישראל. וזאת ,כי בעולם מסודר עם כללי התנהגות מדיניים וקוסמופוליטיים אנו מוגנים יותר ובטוחים יותר.לדוגמא האו''ם. נכון שאנו אוהבים לשנוא אותו,אך כל גבולותינו היו וחלקם עדיין מובטחים על ידי האום.ולמרות תגובות הזלזול שיבואו עדיין החלטות מועצת הבטחון חזקות יותר מכל יכולת צבאית ויש לכך הרבה דוגמאות בעולם.גם היהודים חיים טוב יותר ובטוח יותר בגוש מדיני מאשר במדינות לאומיות מובהקות.
חוץ מזה למה רק יושבי י''ם והשומרון שומרים על הלאום?מה כל היתר בוגדים?נראה לי כי ''נסחפת'' קצת.
_new_ הוספת תגובה



שמחת עניים
יאיר ש (יום חמישי, 02/06/2005 שעה 15:16)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אני חושב שבמאמר יש בעיקר שמחה לאיד ( דבר לגיטימי כשלעצמו במקרה של ז'אק שיראק), ומעט מאד מעבר לכך.

קודם כל ההנחה שאוטוטו השוק האירופי קורס היא בוודאי נמהרת. שנית אני לא בטוח כלל שאירופה מופצלת יותר טובה לישראל. שלישית ההצבעה אינה מעידה על עלית הרגש הפטריוטי, אלא נובעת מהרצון לשמור על זכיות מקומיות ויתרונות כלכליים, ואחרון יש מרחק גדול מאוד בין לאומיות בריאה ללאומנות קיצונית.
_new_ הוספת תגובה



אני חיי בלהודות ששמחה לאיד
עמיש (יום חמישי, 02/06/2005 שעה 16:24)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה דבר נעים ונחמד.
גם אני שמח לאידם של המתנחלים והימין, אין בכך כל רע.
_new_ הוספת תגובה



קשקשן
פרקש (יום חמישי, 02/06/2005 שעה 17:58)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התאזר בסבלנות כי עוד מעט תאלץ לשוב ולהפגין נגד הממשלה ולא רק נגד הגדר (-:
_new_ הוספת תגובה



ליאיר
ע.צופיה (יום חמישי, 02/06/2005 שעה 17:45)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חותם על כל מילה
_new_ הוספת תגובה



מה זה?
פרקש (יום חמישי, 02/06/2005 שעה 18:00)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''ההצבעה אינה מעידה על עלית הרגש הפטריוטי, אלא נובעת מהרצון לשמור על זכיות מקומיות''?
_new_ הוספת תגובה



בתשובה לפרלמן
יאיר ש (יום חמישי, 02/06/2005 שעה 18:17)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שהפך את ההתנגדות לחוקה למבחן ללאומיות:

''שֶׁלֹּא רַק אַנְשֵׁי יְרוּשָׁלַיִם וְהַשּׁוֹמְרוֹן וִידִידֵיהֶם נוֹתְרוּ נֶאֱמָנִים לַלְּאֹם וְלַמּוֹרֶשֶׁת - אֶלָּא גַּם אַנְשֵׁי הָאג וּפָּרִיז.''

אבל כמו שהוא אמר בעצמו ''אנשי השמאל חששו מאובדן מדינת הרווחה''. אנשי הימין מתנגדים באופן די מסורתי לאיחוד בגלל אלמנט הרגולציה שבו. בקיצור ההתנגדות לחוקה לא נבעה בעיקרה ממניעים לאומיים אלא כלכליים וחברתיים.
_new_ הוספת תגובה



בתשובה לפרלמן
פרקש (יום חמישי, 02/06/2005 שעה 19:29)
בתשובה ליאיר ש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שמירת ''זכויות מקומיות'' הן ממיטב התכונות הפטריוטיות, גם אם מדובר בזכויות או מניעים כלכליים וחברתיים. הרי כיצד תמדוד לאומיוּת אם לא גם לפי פרמטרים כלכליים וחברתיים?

לדעתי יש בהצבעה גם מימד של שמירת הלאום, האינטרס הלאומי בתוך יצור גדול של מדינת-על שכופה את דעתו על כולם ממקום רחוק ויוצר קשיים כלכליים מקומיים. צרפת והולנד הביעו רצון לחזור לנורמליות הישנה.

יקח לאירופה זמן עד שתגיע להיות ארצות הברית של אירופה.
_new_ הוספת תגובה



נחמד לשמוח
פרקש (יום חמישי, 02/06/2005 שעה 17:56)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

וגם להיות צודקים.
_new_ הוספת תגובה



נחמד לשמוח
ע.צופיה (יום חמישי, 02/06/2005 שעה 21:19)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נחמד לשמוח-תמיד.
לא הבנתי למה אתה מתכוון בלהיות צודקים?
אתה בטח טופח לעצמך על הכתף?
_new_ הוספת תגובה



לא לעצמי
פרקש (יום שישי, 03/06/2005 שעה 0:09)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלא לנו. אנחנו צודקים, אסור לנו להתבייש במעשינו ואסור לנו להתנצל. גם אם עשינו טעויות פה ושם אפשר ללמוד לקחים ולהמשיך הלאה במאבקינו הצודק נגד הברבריות הערבית.

מה כאן לא בסדר?
_new_ הוספת תגובה



מה כאן לא בסדר?
ע.צופיה (יום שישי, 03/06/2005 שעה 2:48)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מותר להתבייש כי כולנו עושים טעויות.
מותר להתנצל וזה אפילו תרבותי,על אחת כמה וכמה אם עשינו או עשית טעויות.
מאבקנו לא תמיד צודק,אך הוא כורח המציאות
הברבריות היא לא ערבית בלבד,גם אנו די ברברים תסתכל ימינה ושמאלה וגם פנימה.
אך איני מבין עדיין לאיזו התייחסות שלי כוונתך?
_new_ הוספת תגובה



בסך הכל
פרקש (יום שישי, 03/06/2005 שעה 8:08)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עניתי לך לשאלתך: ''לא הבנתי למה אתה מתכוון בלהיות צודקים?''

אנחנו צודקים במעשינו. כשאני אומר שעשינו טעויות אינני מתכוון שעשינו טעויות שעליהן עלינו להתנצל בפני משהו, אלא שבכח עשיה יש לעיתים טעויות ויש לתקנן כדי להמשיך הלאה.

אני לא חש שעלינו להתנצל לפני מישהו אצלנו או אצל הערבים. אם עשינו טעויות מול הערבים הן הפוכות מכוונתך, פשוט לא הערכנו (חלקנו) נכונה את האסטרטגיה שלהם כלפי ישראל, ולצערי אנחנו עדיין לא. אז מה בדיוק יש לנו להתנצל בפניהם? על שהם לא הצליחו לחסל אותנו?
_new_ הוספת תגובה



בסך הכל
ע.צופיה (יום שישי, 03/06/2005 שעה 12:44)
בתשובה לפרקש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התכוונתי כי יש להודות בטעויות ולהתנצל,כאורח חיים תרבותי בלי קשר לאירוע מסוים.
אין מה להתנצל בפני הערבים,כפי שהם בודאי חושבים אותו דבר.
אולי בבוא המשיח.
זה עדיין לא מצדיק בעיני,בדו-שיח תרבותי לכנות את הערבים''ברברים''
אני בטוח שלא תשמח לקרוא בפורום ערבי כינויי גנאי ליהודים.
_new_ הוספת תגובה



מה זה מחבלים מתאבדים, מטענים מתפוצצים
פרקש (שבת, 04/06/2005 שעה 8:16)
בתשובה לע.צופיה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה יכול לכנות זאת כדו-שיח תרבותי?

חברה השמחה ומקבלת התנהגות זאת ומגדירה אותה כהתנהגות של גיבורים, היא חברה ברברית.

אין כאן כל העלבה, כי אם הגדרה מציאותית. הנסיון לחשוב שזו העלבה של ציבור שלם מכשילה את השמאל בהכרת הערבים, ומכאן נובעים הרבה מהטעויות שהוא עשה ועושה ב-‏40 השנים האחרונות.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי