|
שרלטנות באיצטלא אקדמאית | |||||
ישראל בר-ניר (יום רביעי, 04/05/2005 שעה 13:00) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
אמת ויציב | |||
|
|||
מסכים לכל מילה . בידוי ממצאים זו העבירה האקדמית החמורה ביותר . בלי קשר או עם קשר לדעות פוליטיות . איני יודע מה מטרותיו של אותו ארגון מרצים. לא שמעתי עליו מעודי . אם הוא קבל החלטה כזו על סמך דבריו של ד''ר פפה ללא בדיקה ממשית אין הוא אלא ארגון נפל עלוב . | |||
_new_ |
במכתבו לאירגון המרצים הבריטי | |||
|
|||
פפה טען ש''רודפים'' אותו ו''מתנכלים'' לו בשל תמיכתו ב''מחקר'' של תדי כ''ץ. האידיוטים האלה באנגליה קרוב לוודאי שאפילו לא העלו על דעתם שמדובר במחקר מפוברק, כי דבר כזה אפילו באנגליה לא יעבור ללא תגובה הולמת. הם הניחו, בלי לבדוק, שמדובר בארוע עם השלכות פוליטיות, והגיבו בהתאם. לא ברור מה בדיוק מסתתר מאחורי המונח ''תמיכה''. מאחר ומדובר במחקר מפוברק, סביר להניח שפפה, שאיננו טיפש, בחר בזהירות את המלים בהן השתמש (אולי אפילו קיבל יעוץ מישפטי) כדי שבבוא העת, אם יצטרך לתת את הדין, יוכל להיתמם ולהתכחש לחלקו במעל. יהיו וודאי רבים בשמאל שיקנו את הלוקש שמדובר ב''תמיכה מוסרית'' בלבד. | |||
_new_ |
במכתבו לאירגון המרצים הבריטי | |||
|
|||
איני מתצא בפרטי האירוע . אך איני מבין איך גוף ציבורי כל שהו מקבל החלטה מבלי להתאמץ לקבל את תגובתו של הנידון .זה הרי צעד אלמנטרי . | |||
_new_ |
אירגון המרצים הבריטי | |||
|
|||
לא רק שלא התאמצו הם סירבו לשמוע את תגובת הנידון - העבירו החלטה במחטף.... | |||
_new_ |
כנראה שאתה יודע מעט מאוד על הבריטים | |||
|
|||
ועל יחסם לישראל. | |||
_new_ |
הפעם בר-ניר כמעט צודק | |||
|
|||
על סמך מה קבעת שזה ''מחקר מפוברק'' ו''אפילו באנגליה...'' 1. הרי לא קראת את המסמך של תדי כ''ץ ואינך יודע מה יש בו. 2. גם אם אתה מכיר טוב את האקדמיה האנגלית אתה ''לא יודע''. גם הפעם הנושא האמיתי שלך הוא לא ''מחקר מפוברק'' למרות שמרבית המילים מוקדשות לכך. המשפט האחרון שלך (''יהיו וודאי רבים בשמאל....'') מוכיח זאת. גם לזה אין לך מספיק אסמכתאות.... זה בערך כמו להגיד: שרבים בימין יקנו את הלוקשים .... שבוקעי הוא חוקר מכובד בלי לקרוא ''מחקר'' אחד שלו. | |||
_new_ |
הפעם בר-ניר כמעט טועה | |||
|
|||
המחקר מפוברק מבחינת האמת שלו ואמיתי מבחינת הפיברוק. | |||
_new_ |
דויד אתה טועה לאורך כל הדרך - כמו תמיד . . . | |||
|
|||
''הרי לא קראת את המסמך של תדי כ''ץ ואינך יודע מה יש בו.'' אני בקיא בכל פרטי ה''מחקר'' של תדי כ''ץ, כולל ההקלטות שהוא הביא מאיזה ערבי מטנטורה שבכלל לא ידע מה רוצים ממנו עד שתדי כ''ץ ''הסביר'' לו מה עליו לאמר. מאחר ותדי כ''ץ נאלץ להודות בפרהסיה שכל הסיפור היה פרי דימיונו (אחרי שהתברר לו מה צפוי לו במישפט הדיבה שהוגש נגדו ע''י חיילי חטיבת אלכסנדרוני) לא היה כל קושי להשיג את החומר (גם לך לא יהיה קשה לאתר את הפרטים אם אתה באמת מעוניין). 'גם אם אתה מכיר טוב את האקדמיה האנגלית אתה ''לא יודע'' ' יודע גם יודע. הכרתי אישית שני מיקרים של אנשים שזייפו תוצאות מחקר, וראיתי מקרוב מה עלה בגורלם. אני גם יודע על כמה מיקרים כאלה בארה''ב וגם שם הגישה איננה שונה. כדרכך אתה מנסה לטהר את השרץ ע''י הפניית תשומת הלב למי שהוא שכביכול מעד מהימין. אינני יודע מי זה בוקעי או מה התחום שלו, אך מכל מה שקראתי בדבריך עליו הדבר היחיד שהבנתי זה שהוא הביע דעות שאינן מוצאות חן בעיניך. לא ראיתי שאתה מטיל ספק בכישוריו או ביצועיו כחוקר. דעות חריגות אינן חטא. כנראה שבעיניך אין דבר יותר חמור מאשר להביע דעות שאינן עולות בקנה אחד עם אלו שלך, אבל אני מתייחס לצד המדעי מחקרי ולא לדעות. דעותיו של פפה כלל לא מפריעות לי. הנושא הוא ההונאה המדעית ולא הדעות שלו. אתה תמיד ניטפל לפרטים לא רלוונטיים או מערבב דברים שלא לעיניין. אתה לא שונה בהרבה ממיש מיש. | |||
_new_ |
הפעם הפתעת אותי | |||
|
|||
בשביל להגיד שמחקר מפוברק לא מספיק לעסוק רק בפרק אחד כפי שמשתמע מדבריך. את זה לא עשית עדין. אני במקומך לא הלכתי רחוק והסתפקתי לקרוא כמה פסקי דין בעניין התביעה. נכון רציתי למצוא את הנוסח המדוייק של מכתב ההתנצלות משום שמפסקי הדין שקראתי התברר הטריק ''המלוכלך'' של אלו שתבעו את כ''ץ. אבל אין לי מספיק רצון בשלב זה. מעניין מאד על מה אתה נתפס - על דוגמאות שלי להראות כמה אתה מגזים לפעמים כדי ''לדפוק'' את השמאל. אצלך כל האמצעים כשרים. לגבי ד''ר בוקעי הבאתי מספיק קישורים בפתיל שבו העליתי את הטענה שיש עוד ''עבריינים אקדמיים'' חוץ מפפה. זה היה מאד רלוונטי אז, במיוחד הקטע בו הוא מתראיין על ''הגישה המחקרית'' שלו. הנושא שלי בהקשר הזה היה בדיוק השימוש שלו בכישוריו המחקריים למטרות אחרות, בדיוק כמו פפה. באותו ההקשר אפילו הדגשתי שאינני מתייחס לדעות ולאמירות שצוטטו לגביו בעיתונות למרות שהיה שם מישהו שניסה למשוך אותי לעשות זאת. הטענה שלך (''לא ראיתי שאתה מטיל ספק בכישוריו או ביצועיו כחוקר'') היא מופרכת, מקוממת ואולי מרושעת. הכי מעציב הוא שאתה כבר העלית את הטענה המופרכת הזאת באותו הפתיל. את הטפות המוסר שלך (''דעות חריגות אינן חטא....'') תשמור לעצמך.... ההודעה הקודמת שלי עסקה גם בדרך שלך להגיב לדעות ''חריגות'' בעיניך. היא גם נתנה דוגמה לשיטה שלך. אני לא קובע עמדה מוחלטת על סמך דוגמאות בודדות, כפי שאתה עושה בקשר להתנהלות המערכת האקדמית באנגליה. דוגמאות הן לא הוכחה או אסמכתא אלא רק סיבה לחשוש או לבדוק..... מי שעירבב דברים מופרכים זה אתה. | |||
_new_ |
''פרק אחד''? | |||
|
|||
הרי כל התיזה של תדי כ''ץ בנוייה על הטבח שלא היה ולא נברא (סליחה המאסאקר --- Massacre, כי הרי כפי שטוען ידידינו עמיש, תדי כ''ץ לא השתמש במונח ''טבח''). אז מה אתה רוצה לאמר? שהמבוא בסדר? שתאורי הנוף הם בסדר? שהקביעה שמדובר במילחמת הקוממיות היא אמת? שזאת עובדה היסטורית שחטיבת אלססנדרוני כבשה את טנטורה? שישנה שם ''תגלית'' מרעישה (ונכונה) שבמילחמה נהרגים אנשים, ולפעמים גם לא לוחמים שנקלעים לשטח? אפשר להמשיך ולמנות עוד כהנה וכהנה פרקים שנכתבו שם שהם ''בסדר''. זו בדיוק העמדה הפסולה בה נקטה הנהלת האוניברסיטה כשהסתפקה ב''תיקונים'' במקום לזרוק את ה''חוקר'' ואת ה''מחקר'' שלו לאשפה. הרבה עבודות מחקר עוברות תיקונים, ולא מעט דיסרטציות נכתבות מספר פעמים עקב טעויות שמתגלות (זה גם קורה בדרך כלל לפני הפירסום). אבל זה כשמדובר בשגיאות שנעשו בתום לב. זה לא עובד כשמדובר ברמאות. אספר לך סיםור מן החיים, אחד ממכרי, פרופ' מהבכירים בטכניון, עשה את הדוקטורט שלו בתחום בו מספר המומחים בעולם הוא לא גדול במיוחד, ולא היו בנמצא הרבה אנשים שהיו מסוגלים לבדוק ביסודיות את החישובים השונים. אחרי סיום הדוקטורט הוא פרסם חמישה (!) מאמרים שהיו תיקונים של טעויות שהתגלו בעבודתו. מאחר ואחד הקריטריונים למדידת ההישגים של מדען בימינו הוא מספר הפירסומים שלו, נהגנו להתלוצץ על כך שהוא הבטיח לעצמו פרנסה לאורך זמן. מאחר ולא היה ספק ביושרו האקדמאי, ולא היה ספק שהטעויות נעשו בתום לב זה לא פגע בקריירה שלו. זה בפרוש לא המיקרה של תדי כ''ץ. לגבי מעורבות של פפה, כפי שאמרתי, לא ברור בדיוק מה מעמדו בכל הפרשה, אבל נוסח מכתבו לאירגון המרצים הבריטי לא משאיר הרבה מקום לספק, גם אם הוא לא היה המנחה הרשמי של תדי כ''ץ. אני יכול להוסיף את התרומה הבאה לגבי יושרו המדעי של פפה. הוא הופיע כאן (זה היה באוניברסיטת סטנפורד) לפני מספר שנים ונתן הרצאה לציבור. בתום ההרצאה ניגשנו אליו (מספר ישראלים שהיו בקהל) ושאלנו אותו איך הוא לא מתבייש לשקר --- מנינו שורה של עובדות ספציפיות בהן דבריו היו ההיפך מן האמת. תשובתו היתה ''זה לא מעניין אותי, כי יש לי אג'נדה'' --- הוא הקפיד לענות לנו בעברית כדי שרוב הקהל, שהיה אמריקאי, לא יבין את מה שהוא אמר. גם עכשיו, הסיפור שלו לאיגוד המרצים הבריטי על כך ש''רודפים'' אותו ו''מתנכלים'' לו הוא שקר מההתחלה ועד הסוף, ונאמר אך ורק על מנת להצדיק את ה''אג'נדה'' שלו, ובכל זאת אתה מוצא כל מיני מיש מישים שמגינים על גירסתו. | |||
_new_ |
כרגיל אתה מסלף ומשקר בזדון | |||
|
|||
נושא התיזה שלו היה ''יציאת הערבים מכפרים למרגלות הכרמל הדרומי ב-1948'', טנטורה היתה רק אחד היישובים בהם עסק. זה לא היה בהכרח הפרק המרכזי ונושא מספר ההרוגים הפלשתינאים היה רק אחד הנושאים שנכללו בפרק זה. הטענה שלו היתה כי למרות שמספר ההרוגים הערבים בלחימה היה קטן ''בסופו של אותו היום היו בכפר לא פחות מ-200 עד 250 גברים הרוגים, בנסיבות בהן היו אנשי הכפר נטולי נשק ונטולי מגן לחלוטין''. אין ספק שהמשמעות הקשה של הערה זו הצדיקה את המהומה שקמה לאחריה וגם את הבדיקות של החומר עליו התבסס, בדיקה שכאמור נעשתה גם על ידי אילן פפה שחשף את אי הדיוקים. | |||
_new_ |
הרבה מילים - אותה התוצאה | |||
|
|||
כתבת הרבה מילים ופרטים מעניינים כמעט מאמר חדש: 1. על המכיר שלך מהטכניון, 2. על הפרוצדורה שעוברים כותבי הדוקטורטים, 3. דוגמה ליושר אקדמאי, 4. העימות שלך עם פפה - בסטנפורד. 5. עוד. התוצאה: לא הראית שהמחקר של תדי כ''ץ היה מפוברק. זה מזכיר לי ביטויים ''רעים'' שאתה נוהג להדביק לאחרים...... ---- אתה מתעלם מהעובדה שהעלית נגדי טענה מופרכת (''לא ראיתי שאתה מטיל ספק בכישוריו או ביצועיו כחוקר'') וזה חבל. | |||
_new_ |
אז מה פפה צודק? | |||
|
|||
מדוע מסתבכים פה? מדוע אף אחד מכם רבותיי לא מרים את הכפפה ומביא דברים כפי שהם ,במה הטעה פפה בכלל ומה על תדי כץ , הוא נראה די תמהוני , חייבים להודות , במיוחד השפם שלו. למה תמיד רבים פה בארכנות על עובדות? מה יש לכם ? כמה שנים תחיו? 5000 שנה שיש לכם זמן לריב על הברור מאליו? אם זה בלתי אפשרי להביא עובדות יבשות אז אולי מוטב לשתוק, מן הסתם זה נכון גם לגביי ,טוב אז אשתוק. | |||
_new_ |
אני צריך להראות שהמחקר היה מפוברק? | |||
|
|||
הרי הוא הודה בכך בראש חוצות, אז על מה יש עוד לדבר? הנושא שלי היה התגובה (או יותר נכון חוסר התגובה) של שילטונות האוניברסיטה כאשר הפרשה יצאה לאור, ומעמדו של פפה בנושא --- ולגבי זה כל הדוגמאות שהבאתי רלוונטיות. עצם המעשה של תדי כ''ץ? על זה אין וויכוח, מאחר והודאתו של הבעל דבר אומרת את הכל. | |||
_new_ |
אתה לא צריך להראות כלום | |||
|
|||
אבל הטענה שלך שהמחקר של תדי כ''ץ מפוברק, נשארת מופרכת. במה בדיוק הוא, תדי כ''ץ, הודה? על בדיוק אין ויכוח? עוד הצהרות חסרות שחר שאחר כך תיטען שהן לא היו הנושא שלך. | |||
_new_ |
דויד, איפה אתה חי? | |||
|
|||
לפי דבריך תדי כ''ץ לא הודה ש''מימצאיו'' היו שקר וכזב, ושבבית המישפט לא הוכח שלא היה כל קשר בין ה''עדויות'' שהיו בהקלטות שלו לבין המעשיות שכתב במחקרו. הכל ''המצאה'' שלי. אם ככה אתה מנהל את המחקרים שלך בכלכלה אז מעניין אותי מי נתן לך דוקטורט. | |||
_new_ |
ישראל, עכשיו נטשת את ההגינות | |||
|
|||
לפי מיטב הבנתי, משלושה פסקי דין בפרשת תדי כ''ץ, אין ציון להוכחות משפטיות בפסק הדין או במסמכים שזמינים לציבור. זהו נוהל שגור כפי שהבנתי מדברי עו''ד ששאלתיו על כך. לפי אותם פסקי דין ומה שכתוב בפתיל עד הרגע הזה ההודאה של כ''ץ מתייחסת רק לפרשת טנטורה. אין בפסקי הדין הללו התייחסות לאיכותם (אם הם מפוברקים) של יתר חלקי התיזה. לכן עדין: 1. הטענה שלך שהמחקר של תדי כ''ץ מפוברק, נשארת מופרכת. 2. לא ענית לשאלה הנוגעת לנוסח ההתנצלות-הודאה של כ''ץ. האם זה בגלל שאינך יודע מה כתוב שם? -------- ההתנהלות שלך בויכוח-דיון מזכירה לי תהליך הדרגתי של רקבון בפרי - כמו מיש - מיש בתהליך של ריקבון. קודם רמזים קלים שדברי המפורשים לא מובנים כהלכה ופרשנות ''שגויה'' כאילו לא בכוונה. אחר כך הרמז הגס שלך לגבי איכות הדוקטורט, היושרה והיושר שלי בהודעה שלך כעת, היא רק הוכחה אחת לדרכך הרעה בנידון. כנראה שהכישלון שלך לענות כהלכה על השאלות הנוקבות שלי הרגיז אותך. אולי, בכל זאת, הנושא שלך הוא פוליטי כי בנתיים אתה מנסה בעקשנות להזניח את העיסוק בעובדות האקדמיות בפרשה. כל זאת למרות טענותיך שאתה מכיר אותן טוב. | |||
_new_ |
דויד, רצוי שתבין דבר בסיסי | |||
|
|||
במחקר (אולי זה לא חל על כלכלה, אבל זה עיקרון יסוד בכל תחומי המדע אותם אני מכיר), אין דבר כזה ''פרק אחד מפוברק'' ושאר העבודה ''בסדר''. אם פרק אחד מפוברק זה חל על כל העבודה, מה גם שבמיקרה של תדי כ''ץ מדובר בתיזה המרכזית של כל העבודה -- אחזור לנקודה זו להלן. אינני יודע למה כוונתך ב''פסקי דין'', למיטב ידיעתי הפרשה הסתיימה בהסדר פשרה בין הצדדים, הסדר לפיו תדי כ''ץ הודה ששיקר ובדה את כל המעשייה מליבו ופרסם התנצלות. בצורה כזאת הוא חסך לעצמו תשלום פיצויים בהם לא היה מסוגל לעמוד, והרשעה פורמאלית בבית המישפט. אתה כל הזמן מתמקד בכך ש''פרק'' מפוברק אחד אינו מהווה עילה להתייחס לשאר העבודה באותה צורה. ובכן, יש לי חדשות בשבילך. כל ''עבודת המחקר'' הזאת לא נועדה אלא למטרה אחת ויחידה: להוות כיסוי להפצת הבדיה אודות הטבח שלא היה ולא נברא. ללא מעשיית הטבח, כל המחקר הזה נותר ללא רגליים, וספק רב אם היו טורחים לעשות אותו. לתדי כ''ץ, כמו לפטרונו פפה, יש ''אג'נדה''. במיסגרת האג'נדה הזאת הדבר האחרון שמעניין אותם זה חקר ההיסטוריה או מה באמת קרה בשטח. מה שהם עוסקים בו במרץ רב (והם לא היחידים לצערי), זה שיכתוב של ההיסטוריה כדי שתתאים לאג'נדה שלהם. מאחר והם החליטו מראש שהיה טבח, מה שנותר להם לעשות היה להמציא ארוע ולשתול אותו בתוך עטיפה תמימה של ''מחקר'' מדעי. באווירה השוררת בשנים האחרונות במדינת ישראל של הפוסט ציונות הם ידעו שיימצאו קונים לסחורה שלהם (אתה ההוכחה הטובה ביותר לכך), וגם אם מי שהוא יחשוף את השקר, הרעש והפירסומת כבר יעשו את שלהם. | |||
_new_ |
ישראל, רצוי שתבין דבר בסיסי | |||
|
|||
אינך יודע אולי אבל קראתי לפחות 4 פסקי דין בפרשה הזאת ובאף אחד, באף אחד מהם לא עסקו ביתר חלקי העבודה. למרות שכבר כתבתי זאת כאן אתה נוהג כאילו לא ברור לך על מה מדובר. אבל אתה כרגיל עושה הכללות מוגזמות כאילו אתה מכיר טוב טוב את הפרשה. אתה כל פעם חוזר על הטריק. מוצא פרט, אפילו חשוב, ועושה הכללה מופרכת. אולי זו שיטה מקובלת בלימודי הפיזיקה אבל היא לא מקובלת בתחומי הידע האחרים. אם גם תדי כ''ץ עשה דבר כזה או לא אינני יודע כי עדין לא מצאתי מספיק חומר על הנושא. אם מישהו יראה לי את החומר-עובדות גם אני אטען שהתיזה היא מופרכת. הרעש והפרסומת בנידון הם הלחם שלך ולא העניין האקדמי. אחרת לא היית חוזר לזה כל הזמן | |||
_new_ |
דויד, אני חוזר שוב | |||
|
|||
''למיטב ידיעתי הפרשה הסתיימה בהסדר פשרה בין הצדדים, הסדר לפיו תדי כ''ץ הודה ששיקר ובדה את כל המעשייה מליבו ופרסם התנצלות.'' לא היה לפיכך שום מקום לפסיקה של בית מישפט, לא כל שכן ארבע פסיקות. באשר ל''יתר חלקי העבודה'', זה לא מתפקידו של בית המישפט להתייחס אליהם, ואם היה עושה זאת היה פולש לטריטוריה לא לו. אם היה בכלל מקום להתייחס אליהם זה היה במיסגרת של ההערכה האקדמאית של העבודה. אבל כפי שאמרתי לך קודם, זה בכלל לא רלוונטי, כי פרק אחד מפוברק פוסל את כל העבודה. זה בדיוק כמו סטייק מהבשר הכי מעולה שמי שהוא הזריק לתוכו כמה גרמים של צואה. ישנם כאלה שיראו חלקים של הסטייק שאולי לא נפגעו כראויים למאכל. מסופקני אם אתה תהיה בינהם. | |||
_new_ |
וכמובן נשארת העובדה הבסיסית | |||
|
|||
פפה לא היה המנחה של העבודה הזו ולא היתה לו שום אג'נדה בכתיבתה או בחיבורה. אבל את מי מעניינות העובדות... | |||
_new_ |
פפה לא היה המנחה הפורמאלי | |||
|
|||
אבל על פי הודאתו במכתבו לאיגוד המרצים הבריטי היתה לו מעורבות עמוקה בהכנת המחקר. במה זה התבטא? תשאל אותו. אם היה לך צל של מושג איך דברים מתנהלים בסביבה אקדמאית היית יודע שלעתים קרובות מעורבותם של אנשים ללא מעמד פורמאלי היא גדולה לאין שיעור מזו של המנחה הפורמאלי. לגבי השאלה אם היתה לפפה אג'נדה בכתיבתה או בחיבורה של העבודה שוב, התשובה לכך נמצאת במלואה במכתבו לאיגוד המרצים הבריטי. | |||
_new_ |
קלוש ביותר | |||
|
|||
ולא שיש לי משהו לטובת פפה | |||
_new_ |
סוף סוף התקרבת | |||
|
|||
הדיון הזה הוא הוכחה כמה זה קשה לך להתייחס ישר להערות על עמדתך. רק עכשיו, לאחר שלושה ימים ועשרות הערות, התחלת להפריד בין העובדות ובין עמדתך ביחס אליהן כפי שאני חושב היית צריך. עכשיו ניסחת אמירה סבירה שכנראה גם משתמעת מפסיקת בתי המשפט. במילים שלי זה יוצא כך ''יש פרק מפוברק''. לכן אתה אומר שלדעתך העבודה פסולה. אבל ''הודה ששיקר ובדה את כל המעשייה....'' בלי להגדיר מהי המעשייה, היא תוספת לא רצינית. אגב, אם היית קורא את פסיקות בית המשפט שאני כן קראתי היית מגלה עובדות חשובות נוספות בקשר לפרשת התיזה של תדי כ''ץ. במיוחד היית יודע שזה לא נכון לטעון שתדי כ''ץ ''פרסם התנצלות'' ובכך מוסיף עוד זרדים למדורה שכל כך היית להוט להבעיר. אני מתחיל לחשוב שנקטת עמדה מבלי לבדוק את כל העובדות סביב התיזה המדוברת. אולי הסטייק ''שטיגנת'' היה מספיק טעים לך בלי שטרחת לבדוק מה הזריקו לתוכו.... שיבוסם לך. | |||
_new_ |
אתה לא יודע לקרוא? | |||
|
|||
''בלי להגדיר מהי המעשייה'' --- כמה פעמים צריך לחזור על זה כדי שתבין שה''מעשיה'' היא אודות הטבח שלא היה ולא נברא? תדי כ''ץ הודה בראש חוצות שהמעשיה אודות הטבח היתה בדיה - יציר מוחו החולני (אלו כבר מלים שלי). כשאדם מודה בפרהסיא שהוא שיקר אתה יכול להתייחס לזה איך שאתה רוצה, אבל לאמר שזה ' לא נכון לטעון שתדי כ''ץ ''פרסם התנצלות'' ' זה כבר קצת מוגזם. | |||
_new_ |
אתה אולי יודע לקרוא - אז מה | |||
|
|||
אתה שוב חוזר על עובדה לא נכונה. העקשנות הזאת שלך לא מתאימה למי שבאמת מכיר את העובדות סביב הפרשה, כפי שהגדרת את עצמך בהודעה יותר מוקדמת. ובכן תדי כ''ץ לא פרסם התנצלות. גם אם תחזור על השטות הזאת עוד 100 פעמים זה לא יהפוך לאמת. הנה האסמכתא: ''לאור הנ''ל החליטו התובעים לפרסם בעצמם ובמימונם את מכתב ההתנצלות. ביום 15.11.01 פורסמו שתי מודעות ההתנצלות בעיתונים ''ידיעות אחרונות'' ו''הארץ'',......'' (מתוך פסק דין של בית משפט השלום בתל-אביב שכתב סגן הנשיא י. שבח, ת''א 131588/01, מתאריך 31.10.2002). אז מי פה ''מגזים''? מי טען שהוא מכיר את העובדות ואפילו לא בדק אם זה נכון? מי ביטל את חשיבות פסקי הדין להכרת העובדות? ----- הצורך שלך לעשות ''רצח אופי'' לאנשי שמאל מבלבל את היכולת שלך לאסוף עובדות לפני הסקת מסקנות. זו לא הפעם הראשונה. | |||
_new_ |
תן לי לעשות את ''רצח האופי'' לכ''ץ | |||
|
|||
תדי חזר בו כ''ץ. | |||
_new_ |
דוד אתה פשוט בלתי-אפשרי | |||
|
|||
ללא ספק שיש פה בעיה אתית בלשון המעטה ,וללא צל של ספק שתדי כץ לא ראוי לאיזשהו תואר אקדמאי ,הוא רמאי . אבל מה שהכי חשוב פה זה הדיון מעבר , למשל מה בעצם קורה באקדמיה ,מי מחלק שם תוארים ,ומה בעצם אנחנו לא יודעים (ולא נדע) על שמתרחש שם בכתלי האקדמיה. הרי ברור שתדי כ''ץ , אינו ראוי לשום במה אקדמאית הוא מהסוג שכל איש הגון תהה דעתו אשר תהה - לא ירצה להיות במחיצתו ,ולא ידון איתו . במקום שלפחות לא יהיה ויכוח על עצם אי-האמינות של האיש שללא ספק הוכחה ,מתעקש דוד , לחפש את הנקודה שתביא להוכחה ניצחת ,מן משהו שמשקלו טון והוא מעבר להשערה אפילו מלומדת ,כאילו שפסק דין אינו כזה. ודוד איש העובדות מחפש בתוך פסק הדין איזשהי נחמה ,כי הוא לא יתן לימני לומר את המילה האחרונה ,קוראים אתכם ומשתוממים בבעטה לפעמים ,עד להיכן תשעממו איש את רעהו ,מה הבעיה תדי כ''ץ הוא רמאי עלוב ,על מה הויכוח? | |||
_new_ |
כנראה שדוד סיון רוצה לומר | |||
|
|||
שאפילו שמר כ''ץ שיקר הוא עדיין יכול להיות דוקטור. עכשיו, למה להוכיח שהוא משקר? אז בוא נעבור הלאה - האם הד''ר קלעי שקרן גם הוא? ולמה בכלל מדברים על קלעי כשהבעיה היא פפה-כ''ץ? האם רק לשם הסטת הויכוח והסתת השמאל כנגד הימין? אלו הן שאלות נכבדות שיש לתת עליהן את הדעת, ולו רק לשם תיקון האקדמיה שלנו. | |||
_new_ |
עם כל הכבוד אתה חצוף | |||
|
|||
ממתי אני צריך לשאול אותך על מה לדון ועם מי? אם באמת רצית לדעת על מה הויכוח עם ישראל יכולת פשוט לשאול. אם הויכוח הזה משעמם אותך אינך חייב לקרוא את הדברים. אבל אצלך קורה ההיפך דוקא על מה שמשעמם אותך אתה מכביר במילים. אם תשאל, בכנות, על מה ומדוע אני מתווכח עם ישראל אני מבטיח לך תשובה, אפילו מפורטת. עד אז אתה יכול להמשיך לקטר ולשגות בפירוש דברי ובכך להמשיך את דרכו של פרקש. | |||
_new_ |
עם כל הכבוד אתה חצוף! | |||
|
|||
חצוף ,נכון. אבל מה עדיף למרוט את השערות איש לרעהו שנים על קוצו של יוד-אבסורדי-פתטי? ראבק , מה קשה לך לומר שתדי כץ רמאי עלוב .. בשום מקום על הפלנטה הזו אין חופש אקדמאי ברמה כל כך אבסורדית להחריד ובהפוך ,אפילו לשקר יש פה תואר אקדמאי , בשום מדינה נאורה מערבית אדם כמו תדי כץ לא היה שורד בתוך איזשהו מוסד עם יומרות מינמום ,לא רק את האקדמיה ,היה צריך לבדוק לו בציציות למה שיקר, מאיפה נחת עלינו התדי כץ הזה . הוא היה הופך לקוריוז , אז כשתבין שאתה מנהל פה ויכוח למען אדם תמהוני , קוריוז שאפילו לשקר לא יודע- ברמת ילד בתיכון , אז אולי יהיה נחמד ,אני צופה שלו ניתן לך היית יום וליל מנסה למצוא איזשהי מילת מפתח שתעתיק את כובד הפאדיחה מהזבנג הזה שבשנים האחרונות השמאל חוטף . פעם היו בשמאל באמת אנשי ספר ,אנשי מעש וספר ,איכותיים ,פתאום במה עוסקים?..בתדי כץ..הלו זו עדות לשפל העמוק אליו התדרדר השמאל ,מתדי כ''ץ אפילו סיפור טוב לא יצא ,רק טעם חמוץ של עליבות . פתאום בכל מקום אתה קולט שהדמויות יותר ויותר סהרוריות ,יותר ויותר פתטיות כאילו זו אמירה כשלעצמה בזכות איזשהי נורמה של אבסורד ...תדי כ''ץ ריבונו של עולם ,בחיי היו לי מורים ביסודי עם יותר תובנות ומוח חריף מהשפם הפתטי הזה שהשליך פפה לחלל האקדמיה , גם הפפה נראה כמו בדיחה ,כאילו במאי ימני רוצה להנכיח את העליבות של השמאל הסהרורי ,מוריס כבר תפס לאיזו פינה דחקו אותו , אז נשאר רק פפה שם ועוד כמה סהרורים מסביבו , ודוד כן אתה תגן בחירוף נפש על אחרון הסהרורים מהשמאל. | |||
_new_ |
תדי כ''ץ הודה לפני ועדת הבדיקה | |||
|
|||
של של האוניברסיטה שהוא ''טיגן'' כמה עדויות כדי שיתאימו (ויטעימו) לחיכו ולחכתו. אלא שיום לאחר שקיבל שהועדה פירסמה את מסקנותיה והוא נידרש לתקן את עבודתו ולשקלל את כל המידע שהיה ברשותו, כולל את עדויות לוחמי אלכסנדרוני, הוא קיבל רגלים קרות והתחרט. יש לציין שהוא פגש את ד''ר אילן פפה באותו יום. | |||
_new_ |
בעצם לא חידשת דבר | |||
|
|||
אולי אתה יכול לפרט במה בדיוק כ''ץ הודה? היכן אפשר לראות מסמך בקשר להודאה הזאת? | |||
_new_ |
מניעיו האין-טלה-קטואלים של אילן פפה | |||
|
|||
''חלון ההזדמנות לפלשתינים וליהודים הולך ונסגר. אם המובלעת הפוסט קולוניאלית האירופית האחרונה תיפול בחרב ולא תתפרק מרצון ותהפוך למדינה שוויונית ואזרחית, היא תוחלף על ידי משטר של נקם, לאומנות וקיצוניות דתית. בבנק הפלשתיני, כאשר התרחיש הבלתי נמנע הזה יקרה, חשבון העוולות יהיה כה ארוך וכבד, עד כי יהיה זה בלתי אנושי לדרוש מתינות, שיקול דעת ובנייה. ייתכן שאלה יבואו בהמשך - אבל אם לשפוט בכל רחבי העולם הערבי שעבר דה קולוניזציה באמצעות מאבק ולא פיוס, הסיכויים לכך הם קלושים. לכן מי שתומך כיום בזכות השיבה תמיכה מלאה מאמין שהחלון הזה עודו פתוח. מי שטורח, יכול להתחבר לרשתות הקשר הפוליטיות ולהבין שאכן הצוהר לא נסגר. מי שמדבר תמידות עם פליטים כאן, בשטחים ובגלות, יודע כי זה אפשרי וכי עדיין יש בסיס למציאות אחרת. מי שמבין זאת יודע את הפער בין עוצמת הפשע שבוצע בשנת 48' לחולשת תאוות הנקם הפלשתינית''. | |||
_new_ |
הפעם בר-ניר כמעט צודק | |||
|
|||
המחקר מפוברק!!!!!!!!!!!!! הטעות של פפה היתה ש''המחקר'' פורסם מוקדם מדי אילו היה מחכה עוד כמה שנים כל הנוגעים בדבר , חיילי חטיבת אלכסנדרוני , היו בעולם האמת או במוסדות סיעודיים . בעת הפרסום הם היו בסביבות 80 , אספו כסף והגישו תביעה .השופט בקש להציג בפניו את החומר הגולמי , כלומר טייפים של הראיונות , כביכול ,עם עדי הראיה והתברר שבחומר שהוגש לא היה כל תימוכין למה שנכתב בתיזה . לאור זאת השופט קבע מה שקבע . אני מציע לא לגלוש לביצה הפוליטית נא להצמד לאקדמיה . אותו גוף איפנטילי , כביכול , מבסס פעילותו על שקולים אקדמיים . | |||
_new_ |
שטויות מקושקשות | |||
|
|||
כאמור - לפפה לא היה כל קשר למחקר הזה. הוא נכנס לתמונה רק לאחר שהוגשה תביעה של אנשי אלכסנדרוני נגד כץ. הוא תמלל את סרטי ההקלטה, והוא שחשף את המקומות בהם היה חוסר התאמה בין התמליל לבין הטכסט של התיזה של כץ. ולמרות אי ההתאמות הללו, לדעת פפה יש שם מספיק חומר התומך בטענת כץ כי מספרם של ההרוגים בקרב תושבי טנטורה מעיד על הרג מכוון של תושבים בכפר. (ואגב כך, כץ מעולם לא השתמש במונח ''טבח'') | |||
_new_ |
'כץ מעולם לא השתמש במונח ''טבח'' ' | |||
|
|||
זה נכון, כי הוא השתמש במונח ''מאסאקר'' (Massacre). | |||
_new_ |
תעזוב אותו | |||
|
|||
לעמיש יש את האמת שלו ומותר לו לפפמפם הרבה פפה פה. | |||
_new_ |
באיזו שפה הוא כתב את התיזה שלו? | |||
|
|||
_new_ |
באיזו שפה הוא כתב את התיזה שלו? | |||
|
|||
אתה התיזה הוא כתב בעברית. בהקלטה של ה''עד'' הערבי הוא השתמש פעם אחר פעם במונח ''מאסאקר''. הוא גם טרח להסביר (באמצעות המתוגמן, כי הערבית שלו היא לא מי יודע מה) למרואיין מה זה ''מאסאקר'' . . . | |||
_new_ |
ממתי בית המשפט מבין בעבודה מדעית היסטורית? | |||
|
|||
בתור פיזקאי מהולל לא היית מסכים שבית משפט יפסוק בעניני פיזיקה. הטענה שבית משפט ציוני ישראלי יכול לקבוע מהי האמת בפרשה היא עצמה שערוריה. | |||
_new_ |
ממתי בית המשפט מבין בעבודה מדעית היסטורית? | |||
|
|||
בית המשפט לא פסק בעיניני מדע אלא בנקודה טכנית האם קיימות ראיות למשפטים מסוימים בחומר הגולמי האותנטי . בתי משפט פוסקים בנושאים טכנולוגיים כמו למשל התיקרה שקרסה . הגשר שקרס . השופט לא מתערב בחישובים אם הם נכונים או לא אלא אם בוצעו מהלכים לא שקריים . במקרה של טנטורה בוצע מהלך שקרי . | |||
_new_ |
טוב לך תסביר את זה לעמיש... | |||
|
|||
_new_ |
ממתי בית המשפט מבין בעבודה מדעית היסטורית? | |||
|
|||
השופט הלך וביצע את המחקר בעצמו.השופט דובר ערבית. שהשופט יתעסק במשפט ,היסטוריונים בהיסטוריה ופיזיקאים בפיזיקה. במקרה של טנטורה מערכת משפט הישראילת מגבה אקדמיה פוליטית.מקרה קלאסי של אפרטהייד ציוני. | |||
_new_ |
עמיש, אני מקווה שאספסוף אתה צודק | |||
|
|||
לשם שינוי. | |||
_new_ |
בית המשפט לא נדרש לפסוק מה היא האמת ההיסטורית | |||
|
|||
בית המישפט היה צריך להחליט אם דבריו של תדי כ''ץ היו בגדר הוצאת דיבה. זה בהחלט בתחום סמכותו. כל מה שתדי כ''ץ צריך היה לעשות זה להמציא עדויות ולטעון ''אמת דברתי''. הוא ידע טוב מאוד שאין מקום להגנה כזאת. | |||
_new_ |
אני מאמין שאם במקום | |||
|
|||
לכבוש את טנטורה, צה''ל היה יוצא עכשיו לכבוש את עירק אז האקדמיה הבריטית, אם לא היתה בעדנו, הרי לפחות היתה סותמת לעצמה את הפפה. כמה שיותר רחוק יותר קרוב, ולהיפך. | |||
_new_ |
בית המשפט לא נדרש לפסוק מה היא האמת ההיסטורית | |||
|
|||
טדי כ''ץ חזר בו. הופעל פה לחץ סטלינסטי על ידי מערכת המשפט הציונית. אם היתה כאן הוצאת דיבה מדוע לא תבעו את טדי כץ על הוצאת דיבה והסתפקו בהתנצלות. אין כאן שום אמת,אלא אידיאלוגיה ציונית של שקר ואיומים. | |||
_new_ |
שוב אין לי אלא לקוות שאתה צודק | |||
|
|||
סיכויים נמוכים, אבל התקווה גדולה. | |||
_new_ |
הפעם לוי כמעט צודק | |||
|
|||
הטעות שלך היא שאתה חוזר על מנטרות מבלי לבסס אותן. אנשי חטיבת אלכסנדרוני המבוגרים (באחד מהם אפילו התחשבו בגיל שלהם) ''ניצחו'' במשפט(ים) שהתייחסו למסקנות של פרק אחד במסמך. למרות זאת אין בכך בסיס מספיק להצהרה שהמחקר הוא מפוברק. אני מציע להמנע מתגובות, הודעות לא מבוססות. מי האינפנטיל לא אגיד. | |||
_new_ |
עדיף שתשמור על הפפה שלך | |||
|
|||
במשפט תדי כ''ץ הוכח מעל לכל ספק שעבודתו מפוברקת, בכך שהוא הסתיר עדויות מקוריות ולא הביאן בעבודתו, רק מתוך כוונה לתעל את העבודה לפי רוחו הפוליטית (מר''צ-שמאללן). אין כל עדות לטבח בטנטורה זולת פרופגנדה באתרים פלסטינים. וגם שם הם מדברים על לא יותר מ-50 הרוגים.אבל העובדות לא חשובות לתדי-פפה, כי לעיתים הן פוגמות באינטר-רציונל שמניע אותם, שעיקרו הוא שאין לישראל זכות קיום כמדינה יהודית-ציונית, ושהדרך היחידה להמשיך לחיות כאן בשלום זה רק במסגרת מדינה פלסטינית, כשהיהודים הם מיעוט בתוכה. אתה הבנת את זה, דוד? | |||
_new_ |
הפעם לוי כמעט צודק | |||
|
|||
דודוש היקר . היה מי שאמר שכדי לגלות שהתבשיל מקולקל לא חייבים לאכול את כולו מספיק לטעום . מסמר התיזה של טדי היה ענין טנטורה . הפרקים האחרים לא ענינו אלא אולי כמה תולעי ספרים . התברר שצימוק טנטורה הוא המצאה ואין לה אחיזה במציאות .הדבר התברר בבית המשפט כאשר טדי לא טען אמת דיברתי והציג את הקלטות הרלוונטיות . הפשרה שקבלה תוקף של פסק דין היתה שתדי יפרסם התנצלות . הוא לא קיים את פסק הדין . דהינו עבר על בזיון בית המשפט . חיילי אלבסנדרוני מפאת גילם המתקדם פרסמו את ההתנצלות על חשבונם . כי לא היה להם ענין לרדוף את תדי אלא מה שענין אותם היה שמם . לאחר שהתברר בבית המשפט שקיים חשש לדווח שקרי בתיזה הוקמה ועדה לבדוק את הנושא . לדעתי היא נהגה עם תדי לפנים משורת הדין . אם סטודנט שלי היה מדווח תוצאות נסוי שקריים במודע דהינו מרמה אותי הייתי שולח אותו לכל הרוחות כי זו בעיה בסיסים של יושרה אינטלקטואלית . הועדה דרשה ממנו לתקן את התיזה לפי הממצאים . היא לא המליצה להעמידו לדין על רמאות . אני הייתי מגיש תלונה לועדה האקדמית על רמאות וזיוף . אתה דויד עוסק בכלכלה האם היית מצטט נתונים שקריים ? האם היית סובלני ביחס ל''מדען'' כל שהוא המצטט נתונים שקריים גם אם הכלים המקובלים בתחום ראוים ? תמיהני ? התנהגותו של פפה לא נאותה מאחר והוא האשים את אוניברסיטת חיפה בהאשמת שווא . עוונו כפול ומכופל הוא תמך בהליך פסול מעיקרו . הליך אשר לא מאפשר לנאשם להציג את גירסתו . במקביל חזר על השקר אשר נכתב ע''י תדי בתיזה שלו . נראה שעשה מה מה שעשה לא למען אישוש האקדמיה אלא במטרה לקדם את האג'נדה הפוליטית שלו . | |||
_new_ |
כמה הערות | |||
|
|||
1. יש לי שם ועדיף שתשתמש בו ולא בכינויים. 2. לאנשי אלכסנדרוני היה עניין לנקום או לרדוף. אחרת הם היו מפרסמים את מכתב ההתנצלות בנוסח עליו הוסכם. הם בחרו להציג המכתב באופן שונה מהותית ממה שהוסכם. העובדה הזאת בולטת בפסק הדין לתביעה שהגישו כדי לכפות על תדי כ''ץ את מימון המודעה. לא ממש התעמקתי בכל האמור בפסק הדין אבל בלט בו הרצון של השופט לדאוג שתדי כ''ץ ישלם להם את עלות המודעות. לדעתי הוא עשה תמרונים מפותלים כדי לשכנע את עצמו שצריך כך לפסוק (פסק דין, בבית משפט השלום בתל אביב יפו, בפני: כבוד סגן הנשיא י. שבח, ת''א 131588/01, 31.10.2002). 3. אני לא אשקר בכלל ואם גיליתי שטעיתי, כפי שקרה כאן פעם אחת, אפרסם התנצלות עוד לפני שאדרש. 4. אני עדין לא מכיר את התיזה עצמה ולא את מכתב ההתנצלות עליו הוסכם. אבל כבר נכתב כאן שנושא התיזה כלל גם כפרים אחרים. מצד שני יש הטענה שלך שטנטורה היתה המסמר וכל היתר שולי. אבל בשביל לטעון כך צריך לקרוא את התיזה או לפחות את ההקדמה והסיכום. 5. בקשר לעמדתי לגבי ''מדענים'' שמהנדסים עובדות כבר הבעתי כאן בימים האחרונים כאשר הזכרתי את ד''ר בוקעי (תוך הסתמכות על דברים שצוטט אומר לעיתון). מי שמתפרנס ממשרה של חוקר ומרצה (מכספי ציבור) פוגע בחוקרים ישרים ובכיס הציבורי (מי שבנתיים מממן את המשרות האקדמיות). זה הרבה יותר חמור ממי שכתב תיזה ולעולם לא יתפרנס מכך. בכל מקרה מבחינתי שני המקרים עוסקים במעשה שקר ואני לא ארצה לצטט או להסתמך על דברים שהם כתבו. 6. גם אם טענותיו של פפה על אוניברסיטת חיפה (שסותמים לו את הפה) היו כולן נכונות אסור היה לו לדאוג שהיא תוחרם. זו פגיעה בחופש הביטוי ובחופש האקאדמי - עץ שהוא יושב על ענפיו. סתימת פיות היא מעשה מסוכן והכי גרוע הרי יתכן והמזמין יפגע מכך בעצמו. ****** קוריוז: בזמן לימודי הדוקטורט שלי הכרתי סטודנט ירדני (שהפלשתינאים אמרו שהוא משלהם והוא לא אהב את הרעיון). בשלבי הסיום של הדוקטורט שלו אחרי תיקונים רבים במהלך הזמן, ביקשה הועדה שישנה את הסיכום בהתאם והוא סירב. למיטב זכרוני הם ויתרו לו כי ידעו שהוא חוזר ללמד בתיכון בירדן (לא היו מודאגים שהוא יגיע למעמד שיפגע בשמם הטוב). לא מדובר בשקר אבל אני לא הייתי מוותר ודורש עידכון העבודה שכל חלקיה יתיאמו. | |||
_new_ |
כמה הערות | |||
|
|||
1. אתה צודק בהחלט. 2. אנשי 'אלכסנדרוני' לא חזרו בהם, אלא תדי כ''ץ חזר בו למחרת ההסכמות שהיו בדיון המשפטי. 3. רק פעם אחת טעית? או שאינך מודע לטעויות נוספות שעשית?! 4. אני קראתי חלקים מהתיזה שהובאו בפני לפני מספר שנים. והתרשמתי שהעבודה רשלנית מבחינה אקדמית גרידא. מסכם זאת יפה ההסטוריון שמקובל בכל הגווארדיה כמקצועי וכאמין, ד''ר יואב גלבר, שמעלה באופן מנומס מדי הרבה הסתייגויות מקצועיות. בלינק המצורף: גירסת HTML קובץ 5. כתבה בעיתון אינה משקפת עבודה אקדמאית. ד''ר בוקעי לא חרג באמירותיו הכוללניות יותר או פחות ממה שחרגו הרבה מרצי שמאל (יודו-נאצים ושאר ביטויים קלוקלים על אנשי ימין). ד''ר בוקעי מוכר כבקיא בנושאים עליהם הוא מרצה ואותם הוא חוקר. ד''ר בוקעי לא פגע בשום חוקר, ובודאי שלא בחוקר ''ישר''. 6. אתה צודק. אבל אני רוצה להבהיר שאף אחד באוניברסטיה לא ניסה לסתור לפפה את הפה או להגבילו אקדמאית. אפילו נשיא האוניברסיטה, שמזלזל באמינותו האקדמאית, הדגיש שאין בכוונת האוניברסיטה להתערב מנהלתית בויכוח או להדיח את ד''ר פפה. בזה הנהלת אוניברסיטת חיפה מראה בגרות ונאורות, המאפשרת קיום ויכוחים אקדמאים בתוכה, גם אם הוכח שצד אחד משקר בעובדות (הצד של פפה&כ''ץ). | |||
_new_ |
לא עניינך | |||
|
|||
1. לא עניינך. 2. אז מה? 3. לא עניינך. 4. תודה על הקישור לעמדתו של גלבר שבין השאר כתב: ''בכל הליקויים שציינתי לא היה תדי כ''ץ לבדו. אין הוא תחקירן עצמאי אלא תלמיד הנתון במסגרת ומכין את עבודתו תחת פיקוח, הנחיה ושיפוט. מן הבחינה האקדמית אחראים לתוצר שלו, לא פחות ממנו, האוניברסיטה שהעניקה את התואר ושלוחיה: המדריך הרשמי, המדריך בפועל ד''ר אילן פפה - שתדי כ''ץ מודה לו בחום רב בהקדמתו לעבודה - והשופטים.... שנתנו לו פרס על התוכן והתעלמו מן הכשלים המתודולוגיים. אין כאן רק, וגם לא בעיקר, בעיה משמעתית של הכותב אלא זוהי בעיה אקדמית של המערכת שבתוכה כתב''. בקיצור עבודה לא ראויה, עוד לפני שדנים בתוכנה. ''מסופקני אם ראוי היה להכיר בעבודה כזו כעבודת מחקר המזכה בתואר מ''א מסלול א,..'' דברי גלבר מקובלים עלי. 5. מהדברים שאמר בוקעי למראיינת עולה המתודה ''המחקרית'' שלו לא ראויה ולכן בעיני הוא לא חוקר ראוי. כך זה ישאר עד שמישהו ישכנע אותי לחשוב אחרת. אתה ממשיך וטורח להעלות טענות שאינן קשורות לכך. אין סיכוי שתשכנע אותי בדרך הזאת או באמירות סתמיות אחרות. | |||
_new_ |
לא עניינך | |||
|
|||
1. דווקא כן ענייני. 2. סתם, שתדע את העובדות. לא מדובר בשום נקמה או ברדיפה אלא בחתירה ללחשיפת האמת. 3. דווקא כן ענייני. 4. אני שמח. 5. הכתבה אינה מחקר. גם הראיון ודבריו של ד''ר בוקעי לעיתונאית אינם מחקר, אלא שיחה בשניים. אני לא הייתי לוקח כתבה כזו ומצטט אותה בעבודת מחקר שלי, אלא רק במחקר על העיתונאות הישראלית או של ה''ארץ''. וגם זה לאחר שהייתי בודק את תוכן השיחה עם כל משתתפיה ושומעיה. הייתי ממליץ לך לקרוא כמה מעבודותיו ופרסומיו של ד''ר בוקעי, ורק אח''כ להביע עליו דיעה מקצועית. כתבת עיתון עדיין אינה עדות קבילה לצורך זה. 6. כל טענותי הן לעניין ולכן קביעתך היא מיותרת ורשלנית. בברכה צ. פרקש | |||
_new_ |
סתם שתדע את העובדות ואחר כך תביע דעה | |||
|
|||
יתכן והראיון עם בוקעי הוא לא עדות קבילה בעיניך או בעיני חכמים אחרים (כמו המחלקה בה הוא עובד וכל מי שאתה מכיר). בעיני הראיון בו הוא דיבר מרצונו הוא אינדיקציה שהמחקר שלו לא תקין מבחינת אמות מידה אקדמיות ובזה תם העניין שלי לחפש עוד נתונים ולטרוח (המאמר של גלבר הוא עוד גורם שמשכנע אותי). מי שכמוך, פרקש, מגיב לדברים שאני או אחרים כותבים בתגובה לא עניינית - כזאת שלא מתייחסת לאותם דברים (ובעיקר מפספסת את רוחם) הוא הרשלן אם לא תחמן..... | |||
_new_ |
אל תאשים אחרים בכישלונך (בעניין תגובות) | |||
|
|||
ואני מקווה שאתה גם יודע לנתח ולאמת כתבות עיתונאיות כשאתה משלבן בעבודות האקדמיות שאתה עושה. לטובת עמישראל. ראיון עיתונאי הוא לא אינדיקציה לרמת המחקר של אף אקדמאי. אמירה זו שלך יכולה למוסס הרבה אקדמאים מהשמאל גם ללא הצצה לתוך עבודותיהם. (מפספסת את רוחם'' - בדיחה טובה, דוד. השלמה ל-''בעניין תגובות''). | |||
_new_ |
אתה לא אשם בכלום - זמנך עבר | |||
|
|||
_new_ |
(-: | |||
|
|||
_new_ |
סתם שתדע את העובדות ואחר כך תביע דעה | |||
|
|||
עיתונאים כותבים בעיתון לאו דווקא את מה שנאמר להם . לעיתים קרובות מדי הם כותבים במטרה לקדם את האג'נדה שלהם . מה שיותר גרוע , העורך בוחש בכתבה כרצונו כדי לקדם את האג'נדה שלו . מן הראוי לציין שבתחום בו אני עוסק עורך או רפרי לא יעיז לפרסם מה שהוא שהמחבר לא הסכים עליו מראש . חוץ מכל זה הארץ נוטה לאנטישמיות ואי אפשר לסמוך עליו בנושאים יהודיים . | |||
_new_ |
אתה צריך להבין שלא זו הבעיה | |||
|
|||
יש אקא-דמיים שמספחים אליהם ידיעות שמשרתות את תפיסת עולמם ומחזקות את דעתם. אותם לא תצליח לשכנע שבטרם שימוש ב''עובדה'' או ב''ידיעה'' הם צריכים לבדוק, לאמת ורק אז לתת להם את משמעות הנכונה. | |||
_new_ |
כבר התרגלת לשקר | |||
|
|||
יש אנשים כמוך, פרקש, שמשתמשים בשקרים במטרה להרגיז. לפעמים אתה מחכה קצת ומוציא את השקר מחדש. אתה כבר מזמן ירדת לרמה של תקיפות אישיות ללא בדיקת העובדות שאתה מפיץ - הרי הן לא כתובות בשום מקום. | |||
_new_ |
העיקר שיהיה לך חג שמח | |||
|
|||
(לא תקפתי אותך אישית. אני דווקא מעריך אותך ביותר מאוד מאוד). | |||
_new_ |
הדוקטור הנכבד מאמריקה ''לא יודע'' | |||
|
|||
אם פפה היה או לא היה המנחה של טדי כץ. ולמרות זאת הוא מכריז על עצמו כמומחה לנושא. מעניין לא? אז רק על מנת להעמיד דברים על דיוקם - אילן פפה לא היה המנחה של טדי כץ ונכנס לעניין רק אחרי הגשת התביעה של אנשי אלכסנדרוני. | |||
_new_ |
הדוקטור הנכבד מאמריקה ''לא יודע'' | |||
|
|||
זאת אומרת שפפה מוביל מהלך של פיברוק וזהו פגם אקדמי חמור אולי החמור ביותר . אם מנחה או איש סגל אונס סטודנטית (או , בימינו , סטודנט ) זו עבירה משמעתית ופלילית אבל לא אקדמית . המקרה של בוקעי שונה לחלוטין הוא מביע דעות , השערות מודלים וכו' אולי לא מוצלחים אבל הוא לא פיברק מימצאים . אולי הוא שוגה , קביעותיו אינן מבוססות . לא שמעתי טענה שפיברק דהינו , שיקר . | |||
_new_ |
בוקעי מצטייר כטמבל | |||
|
|||
וזה מותר. לגבי פפה, אנא הצמד לעובדות. יש הרבה מה להגיד נגד פפה גם מבלי לשקר ולסלף. | |||
_new_ |
אין ספק שזה מותר | |||
|
|||
ואתה מראה לנו זאת יום יום. | |||
_new_ |
איך בדיוק אתה רוצה שפפה ישלול | |||
|
|||
את הצדק שבקיומה של מדינת ישראל בלי לפברק ובלי לשקר? אסור לסמוך על שמאללנים האלה. | |||
_new_ |
כל הכבוד, בר ניר! | |||
|
|||
אתה פוגע פפה בשמאל ומציד אותו נכוחה במערומיו. | |||
_new_ |
לכבות את הנכבא !!!! | |||
|
|||
עלילת הנכבא הראשונה פרצה באירופה בעיר נוריץ' באנגליה בשנת 1144. אחת מעלילות הדם האחרונות עלינו הוא סיפור טנטורה, המצוץ מאצבעו השמאלית של תדי כ''ץ וחונכו אילן פפה. עבודת המסטר של טדי כץ מאוניברסיטת חיפה, הוקיעה רצח שלא היה ולא נברא, שביצעו לכאורה אנשי חטיבת אלכסנדרוני בתושבי הכפר טנטורה ב-1948. בית המשפט קבע, וטדי כץ אף התנצל בשל כך, כי העבודה היתה מבוססת על עדויות מפוברקות או על כאלה שעברו מניפולציה. כעת, מבקש המנחה האקדמי של טדי כץ להציל את כבודו בטענה שמדובר ב''סתימת פיות אקדמית'', ולכן הוא מבקש להחרים את אוניברסיטת חיפה, מקור פרנסתו. כלומר, כדי להגן על שמו ולהסתיר את אשמתו, הוא מבקש לחַרֵּב את הבאר ממנה הוא ינק ויונק בשקיקה. למה הדבר דומה? לפרנואיד התלוי על בד עץ ומחליט לקטוע את הענף עליו הוא תלוי כדי להיחלץ ממצוקתו. מנגד המרצים הבריטים שהחליטו על החרם הם כנופיה סטליניסטית-פשיסטית שמטילה את פחדה על כל ארגון המרצים הזה, שברגע של כושר הם העבירו את ההחלטה הגזענית הזו, בלי לתת למתנגדים יכולת להגיב. הרי המחטף הזה הוא תהליך בולשביקי טיפוסי קלסי. זוהי מורשת האינטלקטואלים הבריטים שהתנגדו ב-1939 למלחמה ברשע וכיום הם מתנגדים למלחמת ישראל בפש''ע (פלסטינים, שונאי-ישראל ועוזריהם). ואם אמת אקדמאית מטרידה בכלל את ''מרצי'' בריטניה, כיצד הם בכלל תומכים באוניברסיטאות פלסטיניות (שהוקמו בכלל ביוזמת ממשלת ישראל והשר דיין) שכל עבודתן תעמולה היא? הרי קודם כל, רק הכיבוש הישראלי המדכא והמשחית יכול היה להקים להם אוניברסיטאות, ומכאן שיש לחשוד בטהרתן האקדמאית. וחשד זה היה מתאמת להם, לו היו עובדים הבריטים על תכנית הלימוד ועל העבודות האקדמאיות שלהם. אני חושב שאסור לנו להחרים את אילן פפה ובכך לתת לו להנות ממעשיו ולצאת ''גיבור'' בעיני עצמו ובעיני שונאי ישראל. צריך לתת לו להמשיך ולקבל את כספו מה''שטן הקטן'' עד שיחנק לו שהמעמרות חבריו בו, מביזויו על יושרו האקדמאי ועל הזילזול על התחברותו לתורות גזע פלסטיניות ושמאלניות. זוהי הנקמה המתוקה. מנגד ראוי לשקול חרם נגדי על אגוד המרצים הבריטי, או יותר נכון על הסיעה הטרוצקיסטית שעשתה את המחטף, ולא להזמין ולשתף את הנ''ל בעבודות מחקר, פרסומים וכו' ולבקר את עבודותיהם בביקורת עם זכוכית מגדלת. כי לא יכול להיות אקדמאי טוב עם מערכת מוסרית כה מעוותת. צריך לגייס לחרם את כל האקדמאים שתומכים בישראל, ויש רבים כאלה באירופה ובצפון אמריקה ואפילו בקן הצרעות הבריטי הזה. | |||
_new_ |
לכבות את הנכבא !!!! | |||
|
|||
אף אחד מכם לא הזכיר את פרופ' קייס פירו, ראש המדור הדרוזי ומרצה לענייני המזה''ת באוניברסיטת חיפה שהוא הוא היה המנחה של המסטר (המפוקפק) של תדי כ''ץ. ד''ר אילן פפה היה רק המורה שלו והור שלקח על עצמו את המהלך שיוביל להחזרת הציון (98) לתדי. חוץ מזה: לאחר שהתבררה השערוריה בבית המשפט קמה ועדת חקירה (פנימית) באוניברסיטה וזו השיקה קלחת של רותחין על ראשיהם של מנחה העבודה ועל המורה קיי פירו ואילן פפה (עבוד המסטר נפסלה). ואין זה מקרה משובב נפש באקדמיה לפסול מסטר בציון ראוי לשבח. נניח את המנחה כרגע בצד שכבר לא משמיע קול. אבל זה עם הפה העקום שממנו בוקע קול השקר כאילו זה ציוץ כנרית ושמו ככה ''פפה'' (פא-פא-אאא... רק בלי יודים...)הוא הוא נסיך עושה הצרות עם הפייפ הנצחי שלו כביכול ג'נטלמן בריטי בחליפת טוויד משובצת מסקוטיה. מנוול זה ורמאי עם דיפלומה אקדמית ('טבח') משטה בנו ללא בושה ובכוונה תחילה כאשר הוא בקי בכל האמת - אך צוחק עליה. ולכן, כל אלה הגולשים כאן וממלאים פה של שלושת הקופים כדי לטהר את השרץ בק''ן טעמים מסיבות של אהבת שרצים - אלה הם זוחלי האבק שראוי לדרוס את רצונם להתל בנו כאילו זה תיאטרון של משוגעים. לפפה יש בכלל תיאוריה לא רק לגבי אופייה של מלחמת השחרור שתחילתה בהתקפות רצח בדם קר אכזריות של כנופיות ערביות על נוסעים יהודים באוטובוסים וההגנה על הנוסעים היהודים היא ''כיבוש'' הכפרים הערבים ולא סילוק הכנופיות כמו שהיה בטנטורה - שם תקפו כנופיות נוסעים יהודים ושמו אמבושים ורק אחרי זה יצא מבצע ''נמל'' ב-23 למאי 48 בסילוק הכנמופיות מטנטורה. בספר ''יזכור'' מונצחים שמות החללים היהודים בקרבות שם, רק פפה יודע שיהודים ''כבשו''. זה מגעיל יותר מאשר מדכא. ולכן, כל מילה על מנתבי שקרים ועלילות לא מיותרת. | |||
_new_ |
לכבות את הנכבא !!!! | |||
|
|||
תראה, הם לא הזכירו עוד הרבה שמאלנים שעושים את עבודת הבושת של הפלסטינים. בכל מקרה תודה רבה שהזכרת את שמו של המנחה שלו (פרופ' קייס פירו), שמראה עד כמה האוניברסיטה בחיפה היא ''גזענית''. אילן פפי הוא לא שה תמים. הוא מעין אנרכיסטי, כדוגמת אנשי השלום המפגינים לנו בת''א קודש ומפריעים לחיילינו האמיצים להקים את גדר הבטחון. זה בן אדם שנולד לכפור בטוב ולחתור לרע. לכן אנחנו צריכים לדעת איך לזלזל בו היטב. ומקובלת עלי דעתם של אחרים בפורום שאין לנו מה לעשות נגדו בהליכים פורמליים, אלא רק להמשיך לזלזל בו בפומבי ולהשמיץ את רדידות טענותיו ברבים. עד שבסוף יברח לאנגליה מכורתו. | |||
_new_ |
כלהכבוד !!!! | |||
|
|||
מצא חן בעיני ביותר הביטוי: פש''ע (פלסטינים, שונאי-ישראל ועוזריהם). | |||
_new_ |
חן כן !!!! | |||
|
|||
לך. | |||
_new_ |
סתם ככה למידע כללי | |||
|
|||
אוניברסיטת חיפה בהחלט מקשה על פפה את החיים וגם עמיתיו לא מביאים לו נחת. לעומת זאת, גם באוניברסיטת תל אביב יש פרופסורים ומרצים שחתמו על העצומה להטלת חרם על האוניברסיטאות בארץ ואין כלפיהם שום סנקציה ולו גם סימלית. יתר על כן, חלקם מועמדים לקידום. | |||
_new_ |
סתם ככה למידע כללי | |||
|
|||
פפה מנסה לאנוס את אוניברסיטת חיפה לתת יד לפעילות פוליטית תוך עוות המושג מחקר כאשר מושג זה הוא נשמת אפה של אוניברסיטה או כל מוסד מדעי . אני מבין שבאוניברסיטת תל אביב קיימים חברי סגל אנטישמיים בעלי דעות אבסורדיות אבל הם לא מנסים להפוך את האוניברסיטה לסניף פוליטי של אשף . מכיוון שתל אביב מנוהלת לפי קווים של אוניברסיטה דעות לחוד ומחקר לחוד . פפה שלנו כנראה לא כל כך מצטיין במחקר לכן פנה לשערוריה אשר תעזור לו לעלות בדרגא כי האוניברסיטה תפחד לטפל בו כראוי לפי אמות מידה אקדמיות . הוא לא היסס להפוך את השרוריה לבין לאומית . | |||
_new_ |
אין לך מושג על מה שאתה מדבר | |||
|
|||
צר לי | |||
_new_ |
אין לך מושג על מה שאתה מדבר | |||
|
|||
איך הגעת למסקנה הזו ? | |||
_new_ |
לפי השטויות שאתה כותב | |||
|
|||
_new_ |
לפי השטויות שאתה כותב | |||
|
|||
אני חלק עליך איני מדבר וכותב שטויות . | |||
_new_ |
פפה נפל לבור של אי-אמינות | |||
|
|||
ואין לו ברירה אלא לנסות ולחלץ את עצמו בכל מחיר. מה עוד שהמחיר דווקא משחק כאילו לידיו של הפפושון, אוגדות של שונאי ישראל כבר מקלסים אותו. | |||
_new_ |
עוד על התדוש ''שלנו''..... | |||
|
|||
תדי כ''ץ והטבח בטנטורה תדי כ''ץ, נזכיר, התפרסם בשנים האחרונות ''בזכות'' עבודת מאסטר שהגיש לאוניברסיטת חיפה ונפסלה, לאחר שוועדה שהקימה האוניברסיטה קבעה, כי ''כשלה בשלב העמדת החומר הגולמי לשיפוט הקורא ובמקרים מסויימים לא כיבדה את עדויות המרואיינים''. כזכור, בעבודתו טען כ''ץ, כי לאחר שלוחמי חטיבת אלכסנדרוני כבשו את הכפר טנטורה שלמרגלות הכרמל, בשנת 48', הם טבחו ב-200 מתושביו. בעקבות תביעת דיבה שהגישו לוחמי החטיבה נגד ה''חוקר'', הוקמה הוועדה שמצאה מקרים בהם קיים פער בין הקלטות והרשימות המקוריות לבין טקסט העבודה. התביעה נמחקה רק לאחר שכ''ץ חזר בו ממסקנות העבודה והתחייב לחתום על מכתב התנצלות כלפי הלוחמים. האוניברסיטה הורתה לכ''ץ להגיש עבודה מתוקנת תוך כחצי שנה. המועצה ללימודים מתקדמים באוניברסיטה פסלה גם את העבודה המתוקנת שהגיש כ''ץ, לאחר שמתוך חמישה שופטים, שניים פסלו לחלוטין את העבודה, ושלושת האחרים קיבלו אותה אך צירפו הערות ביקורתיות ומחמירות ביותר, באשר ל''פגמים מחקריים מהותיים'' הקשורים למתודולגיה המחקרית ולרמת הניתוח. כ''ץ, אגב, מימן את הוצאות פרקליטו, עו''ד אביגדור פלדמן, באמצעות כספים שקיבל ממי שהיה אז מחזיק תיק ירושלים באש''ף, פייסל אל-חוסייני. חוסייני העביר לכ''ץ כ-8,000 דולרים במזומן. על-כך אמר כ''ץ: ''אף מוסד אחר לא עזר לי, וזה חשוב לאמת ההיסטורית''. נוצר ביום: 11/04/2004 | עודכן ביום: 11/04/2004 16:38:42 | |||
_new_ |
עוד על תדי.... | |||
|
|||
דיון 1785 אש''ף מימן את הגנת החוקר שטען: צה''ל רצח לאחר שפרסם מחקר על טבח במלחמת השחרור, נדרש החוקר תדי כץ לממן את תביעת הדיבה שהגישו נגדו הלוחמים. מי ששמח לסייע היה איש אש''ף פייסל חוסייני: הוא העניק אלפי דולרים להגנה המשפטית על המחקר, שהיווה הישג תעמולתי לפלסטינים. אבל כץ לא מתחרט על בקשת הכסף מהפלסטינים: ''אף מוסד אחר לא עזר לי, וזה חשוב לאמת ההיסטורית'' משיקרי תדי & פפה | |||
_new_ |
החרם בוטל | |||
|
|||
בוטל החרם האקדמי על אוניברסיטאות בר אילן וחיפה: http://news.walla.co.il/?w=//721933 | |||
_new_ |
עדיין לא משנה את העובדה ש | |||
|
|||
''להחרים את אוניברסיטת חיפה, היתה מוצדקת ובהחלט במקומה, אם כי לא בדיוק מהסיבות אותן מנה ה-AUT. הסיבות הן חוסר עמידה בקריטריונים אקדמאיים מינימליים הנדרשים כדי להתהדר בתואר ''אוניברסיטה''''. בוגר אוניברסיטת קליפורניה, U.C. IVINE ... | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |