פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
חמור כחול-לבן / טור שבועי
אריה פרלמן (יום רביעי, 02/04/2003 שעה 23:26)


חמור כחול לבן



אריה פרלמן






מגדלים נטועים באדמה

שלשום קיבלתי לביתי את הגיליון החדש של הדו-ירחון ''נתיב'' - (שעליו אדבר בהזדמנות נוספת). לכתב-העת היה מצורף עלון צבעוני. חשבתי שמדובר אולי בעוד הזמנה לפורום של ''מרכז אריאל למחקרי מדיניות'' - אם כי התפלאתי על צבעוניות ההזמנה.

אך לא.

כאשר הבטתי בעלון - אורו עיניי: מדובר בעלון פירסומת להתנחלות חדשה בשומרון - ושמה: ''מגדלים''.
שתי תופעות שבו את ליבי: ראשית כל - מדובר בהתנחלות בת כ- 30 משפחות, דהיינו: לפחות מאה וחמישים תושבים. אוכלוסיה נכבדת למדי יחסית למקום חדש, שלא ידעתי על קיומו בעבר.

ההיבט השני ששבה את ליבי הוא הגדרת האוכלוסיה: ''יישוב קהילתי-חילוני'', כך נאמר. לא ''מעורב''; לא ''פלורליסטי'' - אלא ''חילוני''. ואם ישנן 30 משפחות חילוניות (ברובן) - שבימים אלו עלו והקימו התנחלות חדשה - אני רואה בכך סימן מעודד.

לא שיש לי חלילה דבר וחצי דבר נגד התנחלויות דתיות: אדרבא! העובדה שהלהט והמעשה הציוני הוא ברובו הגדול נחלת הימין הדתי - היא לו תעודת כבוד - ובאותה המידה תעודת-עניות לימין החילוני. כאן - דומני שמתגשם במקצת הפסוק: ''קנאת סופרים תרבה חכמה''. כן תרבה ''קנאת ציונים'' התנחלויות רבות בלב ארצנו.

ההתנחלות שוכנת בקצה רכס הר ''בעל-חצור'', על כביש חוצה-שומרון, בין מעלה אפרים לאריאל. תושבי המקום עובדים בגוש דן, בירושלים ובבקעת הירדן, ובמקום ישנם כבר ספריה, חדר-כושר, חדר-מחשבים, אולם ספורט, בית-כנסת וגם... פאב.

כן יעלו ויצליחו אמן ואמן.




שיחה דימיונית עם קצין בריטי עלום-שם


לאחרונה אירעו כמה טרגדיות בעיראק - וביניהן הרג אזרחים במחסום צבאי - על-ידי חיילי ה''קואליציה'' (דרך נלעגת למדי לתאר את הכוחות האנגלו-אמריקניים). ובכן, בחרתי לנהל ''שיחה'' עם קצין בריטי - ודווקא בריטי - כיוון ששר החוץ של הממלכה הגדולה של בריטניה וצפון-אירלנד (ואיי סיישל; ואיי שטלנד; ואיי פוקלנד) טרח להסביר לנו שיש ''טרור מוצדק'', ויש ''טרור בלתי מוצדק'', ושאר מיני אמירות שונות ומשונות - האופייניים דווקא ליהירות הבריטית - יותר מאשר לאינטרסנטיות האמריקנית קצרת-הטווח.

עקב בעיות טכניות במערכת ההגברה של הדימיון שלי - לא נשמעות תשובתיו של הקצין. הקורא הנבון מתבקש לשחזר בהתאם. וכך, בערך, התנהלה ה''שיחה'':

אני: - אמור נא לי - למה רצחתם שבעה אזרחים עיראקיים במחסום צבאי בעיראק? מה? לא שמעתי. לא הרגתם? הם לא מתו במקרה?

אה.... לא ''רצחתם'' - הבנתי. דהיינו ''הרגתם'' ולא ''רצחתם''. טוב.

וחוץ מזה מה, וחוץ מזה אין להשוות. רגע רגע, יש בעיות בקו המחשבה: ''חוץ מזה אין מה להשוות בין הרג מקרי - שהוא טרגדיה; לבין רצח מכוון על-ידי שליט עריץ''. נשמע סביר - חתמתי.

אבל למה יריתם עליהם - זה לא כזה-כאילו ''כוח מופרז''? מה ''לא מופרז''?! רגע...

כן, כן, לא מופרז בהתחשב בנסיבות... כן... אילו נסיבות? מה?? עוד פעם?

יש לחיילים שלכם זכות להגן על עצמם? הבנתי... נניח. אבל למה בכלל הכנסתם את האף לשם - המנדט הבריטי על עיראק נגמר ב- 1932, זוכר?

איך איך? סיבות? נימוקי-מה? ביזיון? - בי-ט-ח-ון - נימוקי ביטחון - עכשיו קלטתי. אתם כובשים את עיראק מנימוקי ביטחון... אין בעיה סר, אין בעיה.

אבל למה לירות על אזרחים? למה להרוג?

איך? יש חשש למה, לא הבנתי. יש חשש מפני מחבלים מתאבדים! נו טוף.... יש בזה משהו, קיבלתי. יש חשש שמא בתוך אוכלוסיה אזרחית מסתתרים מחבלים מתאבדים.

אבל אני לא מבין - הרי הדיכוי, הכיבוש, הייאוש - הוא זה שמייצר את המחבלים המתאבדים - לא? כמו בישראל, הלא כן? אז תיסוגו מעיראק - וחסל סדר!

מה פירוש ''מאורגן'' - אני כנראה לא שומע טוב. מאורגן על ידי המלך חוסיין? זה שמת מסרטן? מה ''לא מלך''?! אה... סדאם - אז תגיד ''סדאם''... המחבלים המתאבדים אינם תוצאה של ייאוש מהכיבוש - אלא מאורגנים על-ידי סדאם חוסיין. אתה בטוח?

טוב, טוב, לא לצעוק - אני מקבל את דבריך. מאורגנים, שיהיה.

אבל בכל זאת - גם אם מאורגנים, כדבריך, וגו' - למה פשוט לא לסגת משם - וזהו?!

מה מה מה? חזור שוב? באתם לשחרר את העם העיראקי מהרומן? לא רומן? רו-מה? רו-דן רו -- דן! קלטתי. באתם לשחרר את העם העיראקי מהרודן... אין כמוכם, חברים - תאמינו לי - השאור שבעיסה אתם!

אז רק שאני אבין, סר, לסיכום: פלשתם לעיראק - המטרתם עליה אינספור פצצות - הרגתם אזרחים - השתמשתם בכוח מופרז (בסדר בסדר - מופרז ''כביכול'') -

וכל זאת אך ורק בשביל ''להיאבק בטרור'' - ו''לשמור על ביטחון האומה הבריטית''?

הבנתי נכון?

איך איך?

בסדר - סיכמתי כהלכה.


רק הערה קטנה לסיום, סר - בפעם הבאה שתפנה את מבטיך אל ''כוחות מופרזים'' ו''קטל אזרחים במחסומים'' בארץ-ישראל -

תזכור את השיחה הזאת...




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


פרלמן, ביננו, הבריטי יכול לענות לך שאינו מתנחל על
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 03/04/2003 שעה 3:59) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אדמה עיראקית. לך תתווכח עם אנגלים, אלה קשוחים אלה, מאחורי הג'נטלמניות...

אבל מצד שני, בצ'רה ובגדד אינם שמות עבריים, כמו בית-לחם, חברון, שילו, ושאר המקומות בסביבתם יושבים מוסלמים, מקומות שמשום מה נושאים איתם את השם העיברי הקדום - שמות שגם בארה''ב שוחרת התנ''ך עיירות רבות נושאות: בית-לחם, שילו, בית-אל --
_new_ הוספת תגובה



אריה, יש לי המלצה עבורך
דוד סיון (יום חמישי, 03/04/2003 שעה 6:34) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב מאמר כתוב היטב ומעניין.

עבור למגדלים כתומך נלהב של תהליך ההתנחלות-התיישבות ביש''ע והמשכו הגיע הזמן שתתרום מעצמך. מה שבטוח שתזכה לאיכות חיים משופרת לעומת מה שיש לך היום.

לי אין בעיה עם הקצין הבריטי. לי יש בעיה עם עצמי כי אנחנו (אני) נוהגים לא לרוחי כלפי הפלשתינאים - וזה לא מאהבת המן - האויב. איך אמרנו הכוח והשימוש בו משחית !!!!!

לכן גם אם אנחנו (אני) נאלצים להשתמש בכוח עלינו לעשות זאת בזהירות. איך עושה זאת האמריקאי ו/או הבריטי לא ממש רלוונטי עבורי.
_new_ הוספת תגובה



[*] לא מאהבת המן .
אודי (יום חמישי, 03/04/2003 שעה 9:46)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[* הוסרו ביטויים לא ראויים]

תמיד טענתי שהשמאלני הממוצע יוצא להגנתו של הערבי לא מתוך מניעים הומניטרים אלא הפוך על הפוך,מתוך שינאה עזה ובעיקר מתוך פחד. השמאלני הממוצע לעולם לא יסכים שערבי יבוא לגור בשכנות אליו. הוא יהיה מוכן לסוע למרחקים להפגין ליד הכפרים הערבים,למחות בצמתים ולשבש את פעולות כוחות הבטחון אולם לעולם לא יסכים שאותם הערבים יכנסו אליו הביתה.
_new_ הוספת תגובה



לפעמים כשאני שוכח מהי אהבה לאדם שנברא בצלם
מי שזוכר (יום חמישי, 03/04/2003 שעה 10:25)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני קורא את דבריו הנלבבים של אודי ושואב מהם כוחות חדשים.

תודה אודי.
_new_ הוספת תגובה



ומה עם אלה שנולדו שלא בצלם? לא קונץ לבחר נושא קל.
דוד שרמן (יום חמישי, 03/04/2003 שעה 10:54)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כידוע בטבע, לא הכל הולך בדיוק מושלם.
אז במקום לברוח מהקשיים ולבחור את המקרה הקל, שעליו כלם מסכימים, תנסה להתמודד גם עם מקרים קשים, כמו במקרה שמשהוא נברא שלא בצלם.
בקרתי פעם במוזיאון הטבע בזלצבורג שבאוסטריה. יש שם חדר ובו מוצגים כל מני malfunctions in nature. משמרים שם כל מני עוותי טבע, מוטבלים בפורמלין, בגלילים שקופים. למשל תנוקות שנולדו עם עין אחת. תנוק עם שני ראשים. כבש עם 5 רגלים, וכו'. תסכים איתי שזה לא בדיוק ''בצלם''. אז מדוע תחשוב שכאשר מדובר במרכיבים המנטליים של האדם, אין שבושים בטבע? כבר הוכח גם לגבי רב, אם לא כל, הבעיות המנטליות שזה הכל דברים פיזיים גם כן (במח).
אז מה עושים במקרים קשים אלו? אומרים על הערבי שיורק עליך (פיסית או מטה-פיזית) שזה בעצם גשם? שהיהודים שנרצחו ע''י חסרי הצלם שזה בעצם ''קרבנות שלום'' (מה לא נקריב למען השלום? הכל...''השלום'' שוה הכל...).
_new_ הוספת תגובה



למה לי לנסוע למוזיאון מפלצות באוסטריה
מי שזוכר (יום חמישי, 03/04/2003 שעה 12:17)
בתשובה לדוד שרמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כשיש לי אותך כאן?
_new_ הוספת תגובה



עוות הצלם וקשב. חשבתי שבזלצבורג - רק פסטיבל מוצרט
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 03/04/2003 שעה 13:38)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל ממחשבה שנייה - סמיכות מוזיאון הטבע ועיוותי- הטבע, יש בה הרבה מהסימליות.

שכן מוצרט, שהפיק בשטף לא נידלה מוזיקה גאונית שהעשירה את הרוח ותרמה להתקדמות האנושות והציויליזציה (מה אילו מוזיקה זאת לא היתה נכתבת מעולם...) ניזרק לבור/קבר אחים עם אביונים, כשבמותו הוא חסר כל, רעב וכנראה מורעל ככלב שוטה.

היו כאלה שקמו על גאון הרוח ורדפוהו עד השמדתו, מהרסי תרבות ושונאי הארשת היוצרת, ומה אנשים אלה אם לא מעוותי טבע?

''כאלה הם פועליהם של מחריב תרבות האינקה - הכובש הספרדי האמביציוזי וחסר המעצורים פרנסיסקו פיזארו; או של המלחין הבינוני אנטוניו סאליירי.

אנשים אלה ושרשרת האירועים ההרסניים שאותם הם מחוללים, מתוארים באופן דק ורגיש במחזותיו של המחזאי הבריטי פיטר שאפר ''המצוד המלכותי של השמש'' ו''אמדאוס''.

סאליירי - כפי שהוא מתואר ב''אמדאוס'' - מנסה, באופן כמעט מיסיונרי, להמחיש את יתרונה המעשי של הכוחניות הצרופה המלווה בתחבולות שונות, על מצויינות המארגן

[מארגנים: בעלי יכולת גבוהה לבצע מספר דברים בו זמנית -דהיינו חלוקת קשב, יכולת גלובלית וכללית שכיניתי ''אינטליגנציה סימולטנית'' - SI].

זאת תוך היסחפות הולכת וגוברת, החל מהשמטת מקורות עבודתו היוצרת, דרך בידוד חברתי והשפלה, עד להשמדתו בפועל של מייצגה המובהק של מגמת האירגון היוצר (במקרה זה -יצירת ערכי יופי צרוף) - מוצרט.

''מיסיונריות'' זאת [של הרע והסאוב], הקשורה הדוקות לדימוי ולהערכה העצמית של סאליירי, מתבטאת גם בחשיפה בפומבי בזקנתו של מעללי פגיעתו במוצרט.

תגובת הלא-מארגן (הנמוך בחלוקת קשב) כלפי אפשרות היגררותו למצבים פוטנציאליים כאלה של חוסר מעצורים פנימיים תשתקף בפריטים [שהתגלו כמובהקים מבחינה סטטיסטית ובקורולציה גבוהה יחסית עם חלוקת קשב, מתוך שאלון ה-SMOS - ORGANIZATION SCALE , בן 132 פריטים, ובעל גרסה מקוצרת של 57 פריטים] פריטים כגון:

- כל אחד חייב לשים לב כל הזמן לגבולות של טוב ורע בשביל לא להידרדר (''ליפול'' לכוון לא טוב)

- כל אחד צריך ללמוד לרסן (לעצור) במידה רבה את יצריו הטבעיים.

פריטים אלה נשללו על ידי המארגנים''

[הפריטים בשאלון ניסחו נושאים מורכבים בלשון פשוטה, חד משמעית וחד-כיוונית, לשון התואמת גם בעלי אוצר מילים ומושגים דל]

מובאות מתוך תת-הפרק:

2.9.9 - קולקטיביזם ומקיאווליות מול אינדיבידואליזם,

בספר ''חלוקת קשב'', מיכאל שרון, הוצאת צ'ריקובר, גומא מדע ומחקר, 1997.

קישורים:
עוות הצלם וחלוקת קשב [בין יתר הנושאים] , פרק 2.9 , תאור הספר ב''מיתוס'': http://www.mitos.co.il/Book/BookFocus.asp?ID=108544
_new_ הוספת תגובה



עיוות הצלם והפגיעה בתפקודי האונה הפרונטלית
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 03/04/2003 שעה 14:05)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הינן במידה רבה כשל נירכש, שנאכף על אוכלוסיות נירחבות בהיסטוריה במסגרות חברתיות עריצות (ע''ע בולשביזם במאה ה- 20 , למשל).

במאה ה- 17 עם המהפכה המדעית והגברת המוביליות החברתית במערב, יותר ויותר אנשים הופכים ''ראויים'' לשימוש ביכולת שהושבקה (ראה תת-פרק 2.9.5 - אופני אירגון מרחב קונטרפונטליים - באנלוגיה להווצרות המוזיקה ה''תלת-מימדית הרב קולית במערב, החל מהמאה ה- 14 - בספר ''חלוקת קשב'').

היכולת לחלוקת קשב כרוכה בתיפקודי האונות הפרונטליות שהינן המבנה האנטומי המוחי המאוחר ביותר והמורכב ביותר באבולוציה. שיעור נפחן של האונות הפרונטליות מתוך נפח המוח בפרימאטים ובאדם הינו גבוה יחסית - 17 ו- 27 אחוזים בהתאמה, בעוד בכלב הינו כ- 7 אחוזים מנפח המוח.

בשורה של מדדים פיזיולוגיים וממדדי ביצוע מצאתי במחקרי (על כ- 700 נבדקים, במחקר רב שלבי ומהפכני בן 11 שנה, שהוצנע מעט מסיבות עלומות), ירידה באקטיבציה של האונות הפרונטליות אצל נמוכים בחלוקת קשב.

ברם, מדובר בתיפקוד אנושי בסיסי המאפיין את האדם כבן מינו sui generis והירידה בתפקוד הפרונטלי הינה כשל נירכש, העשוי לגרום לסאוב פרטני וחברתי. זאת כשהדיכוי עולה על מסה קריטית חברתית מסויימת (אכיפת תצורת אירגון חברתי בולשביקית למשל, או עריצות אוריינטלית נוסח סאדם חוסיין).
_new_ הוספת תגובה



סאליארי היה סמולני בולשביקי?
מי שזוכר (יום חמישי, 03/04/2003 שעה 14:29)
בתשובה למיכאל מ. שרון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



סאליירי דווקא היה ''בונה חופשי'' ממש כמוצרט, מה שמר
מיכאל מ. שרון (יום חמישי, 03/04/2003 שעה 15:21)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אה שאפילו דגילה פומבית (או חשאית) בעקרונות נישגבים, אפילו זאת אינה משכילה תמיד למנוע סאוב אישי וניבזות.
_new_ הוספת תגובה



זוכמיר:חוץ מגדופים,יש לך גם להגיד משהוא לגבי התכן?
דוד שרמן (יום חמישי, 03/04/2003 שעה 19:28)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

או שהתכן קשה מדי לעכול בשבילך? אם כך, תגיד לי ואני אהיה מוכן לפרט יותר. אין בעיה.
אבל מדוע לכתוב שלא לענין?
לא שאני מתרגש מגדופיך. עוד כשהייתי תלמיד בי''ס, למדתי פעם ממחנך הכתה שלהעלב צריך לדעת ממי.
אז אתה יכול לחסוך מעצמך וכלם זמן.
''יותר קל לכתב כשיש מה להגיד'', הסופר שלום אש.
_new_ הוספת תגובה



למישז' - טעות אופיינית של הכופר המצוי.
אודי (יום חמישי, 03/04/2003 שעה 11:13)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעניין שכשהכופר בא להצדיק את מעשיו הוא מצטט מן התנ'ך. אותו התנ'ך שהוא אינו מאמין בו מלכתחילה. האדם נולד בצלם ו...מעשיו יקרבוהו ומעשיו ירחיקוהו.
_new_ הוספת תגובה



התנ''ך מסמך היסטורי לא רע
דוד סיון (יום חמישי, 03/04/2003 שעה 12:17)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



נתחיל בזאת שהתנך הוא לא שלך
מי שזוכר (יום חמישי, 03/04/2003 שעה 12:19)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואין שום סיבה שלא לאהוב אותו ולהנות ממנו גם אם אני סבור שהאמונות הקשורות בו הן טפשיות וילדותיות.

ודבר שני, אני שואב ממך השראה נפלאה ואני לא מבין מה זה מפריע לך. להפך, תהיה מבסוט.
_new_ הוספת תגובה



נמשיך בזאת שלשמאלנים הכופרים יש תכונה...
אודי (יום חמישי, 03/04/2003 שעה 12:50)
בתשובה למי שזוכר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...בזויה להוציא דברים מהקשרם ולהכניס דברים לפי יריביהם שמעולם לא נאמרו על ידם מתוך תקווה שהם יתפשו כאמיתיים. לדוגמא - מעולם לא אמרתי שהתנ'ך הוא קניינו של פרט זה או אחר,מה שאני כן טוען זה שיש המאמינים בו והולכים לאורו ויש הכופרים בו ומשתמשים בו רק כשנוח להם.בעניין האמונות-אנני מצפה שצאצאיו של הבבון יתעלו ויבינו את כוונתן.
_new_ הוספת תגובה



מה שהכי מצחיק זה שאתה חושב שאתה הולך לאורו
מי שזוכר (יום חמישי, 03/04/2003 שעה 13:35)
בתשובה לאודי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

של ספר הספרים...
אם משה רבנו היה יודע עליך הוא היה מתהפך בקבר
_new_ הוספת תגובה



אכן יש לך בעיה עם עצמך. בימינו יש כבר התקדמות
דוד שרמן (יום חמישי, 03/04/2003 שעה 11:01)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רפואית גם בתחום זה של בעיות.
בתחום זה, בימינו, הבעיה העקרית זה יכולת הפצינט לזהות ולומר ''אכן יש לי בעיה''. מכאן, ובעזרת הרפואה המודרנית, יש הרבה מה לעשות.
היכולת שלך לזהות שיש בעיה אצלך ולא אצל משהוא אחר אכן נותנת תקוה חזקה לשפור המצב.
_new_ הוספת תגובה



אתה ודאי נטול בעיות ומלא חכמה. לא?
דוד סיון (יום חמישי, 03/04/2003 שעה 12:21)
בתשובה לדוד שרמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעיקר בולט הדבר בדרך הניתוח שלך את הנושאים השונים בכל מקום בפורום.
_new_ הוספת תגובה



אך טבעי הוא שבמקום להתיחס לתכן תכתב על דברים אחרים
דוד שרמן (יום חמישי, 03/04/2003 שעה 19:19)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האם כתבתי שאני נטול בעיות? אני רק משתדל שלא להעמיס בעיותי על אחרים. בנגוד לשמאלנים.
אם אתה יכול להתיחס לתכן הודעה, תפאדל. אם לא, לא מוכרחים להגיב. מה היתה מטרת תגובתך? להסיט את הנושא?
ואם יש לך הערה על דרך הנתוח שלי, ושוב, ישר ולענין, אז אתה יותר ממוזמן להגיב ספציפית ולא לזרוק משהוא בעלמא.
_new_ הוספת תגובה



מאחר והודעתך עסקה במצבי הרפואי - לא לעניין
דוד סיון (יום שישי, 04/04/2003 שעה 7:14)
בתשובה לדוד שרמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בחרתי בדרך זו לרמוז לך שסטית מהדיון לגופו של עניין לכיוון גופו של כותב. מאחר והודעתך לא הכילה משהו מהותי אחר אין לי הערות נוספות.
_new_ הוספת תגובה



אריה אם קראת את נתיב החדש
אליצור סגל (יום שישי, 04/04/2003 שעה 11:44) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
אריה אם קראת את נתיב החדש מה אתה אומר על המאמר של פרופ' מנשה הראל שם?
הרי לפי דברי ווליקובסקי התקופה שפרפ' הראל קורא לה התקופה הישראלית היא תקופת בית שני!
איך זה מתישב לך?
אליצור
_new_ הוספת תגובה



אליצור: עוד לא קראתי את נתיב החדש.
אריה פרלמן (יום שישי, 04/04/2003 שעה 21:05)
בתשובה לאליצור סגל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לפרלמן:-''נתיב''הוא דו-ירחון רציני שלא עוסק בפירסומת
רפי אשכנזי (יום שישי, 04/04/2003 שעה 17:36) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לאשכנזי: נתיב הוא כתב עת רציני מאוד
אריה פרלמן (יום שישי, 04/04/2003 שעה 21:17)
בתשובה לרפי אשכנזי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שאל המנויים שלו צורפה פרסומת.

זוהי עובדה - מה לעשות?

עובדה - אבל לא בעיה: אני רואה ברכה וכבוד בצירוף עלון פרסומת להתנחלות למנויי נתיב.
_new_ הוספת תגובה



על מגדלים
אליצור סגל (שבת, 05/04/2003 שעה 19:34)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לק''י
לאחר דברי אריה קראתי גם אני את הפרוספקט - הם מעגלים את המציאות. הנסיעה למעלה אפרים אורכת כעשרים דקות בכביש מרהיב ביופיו אבל מסוכן ביותר עם פיתולים חדים וירידות עמוקות. לצומת תפוח כעשרים דקות ומשם לאריאל עוד כעשרים דקות נוספות. כל זה לפחות.
זה מקום לאקולגיסטים המעונינים להתרחק מהישוב העירוני.
אני בספק אם אפילו במשקפת ניתן לראות את הישוב הקרוב - הן יהודי והן ערבי.
אליצור
_new_ הוספת תגובה



לאריה: אני לשמחתי עם מינויי ''נתיב''
רפי אשכנזי (שבת, 05/04/2003 שעה 19:49)
בתשובה לאריה פרלמן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

{כמובן}. חששתי--שיווצר איזשו קשר למי שלא הבין, כי העיתון עוסק בפירסומת למי פה ולמי שם. החוברת המצורפת כמובן תבורך, היא אינה חלק מה''נתיב'': ועל זאת כתבתי.
למי שלא הבין זאת אני כבר מצטער.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי