|
חמור כחול-לבן / טור שבועי | |||||
אריה פרלמן (יום רביעי, 20/11/2002 שעה 20:36) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
גם הקו הקיים נחוץ | |||
|
|||
הקו הקיים נחוץ - אך לא לקשר בין ת''א וירושלים, אלא לקשר בין בית-שמש לבין שתי הערים הנ''ל. בינתיים, המסילה לנתב''ג כמעט הושלמה, ויצאו מכרזים לסלילת מסילה למודיעין. ממודיעין לירושלים, המרחק יותר קצר, וקל יותר לשכנע לסלול את המשך המסילה בקטע זה אחרי שכבר תהיה מסילה מת''א למודיעין. אגב, טעות חמורה בהרבה היא הרכבת הקלה בירושלים, חלומו הרטוב של כל חמאסניק מתחיל - אם שיקולים בטחוניים היו נכנסים לעניין, הרכבת הקלה היתה מוקמת כרכבת תחתית, עם בקרה סבירה על תחנות הרכבת, מה שלא ניתן לבצע ברכבת קלה (חשמלית) הנוסעת במפלס הרחוב, הנגיש לכל. | |||
_new_ |
הרכבת המהירה בירושלים הוא רעיון ענק | |||
|
|||
שאלת הפיגועים היא משנית בראיה ארוכת טווח. ירושלים היא עיר ענקים במימדים ישראליים, עם פריסה קרקעית גדולה ביותר וצפיפות מבנים גדולה מאוד. הדבר מקשה על התנועה המוטורית והוא יוצר עומסי תנועה בלב העיר, בשעות הלחץ. רשת הרכבות תקל על התנועה ותהפוך אותה לנוחה ומהירה, לשביעות הכלל. | |||
_new_ |
אתה ברצינות הבאת את הסעיף אושוויץ הזה? | |||
|
|||
_new_ |
בשיא הרצינות | |||
|
|||
אני מניח שבפקולטות לפסיכולוגיה/היסטוריה/תחבורה עשו על זה כמה מחקרים - אם כי אינני מחזיק בידי אחד כזה. לי אישית אין רתיעה מפני רכבות, אבל בעיקר במחצית הראשונה של שנות עצמאותנו, אני סבור שהיתה לכך השפעה, גם אם סמויה. | |||
_new_ |
בודאי תסלח לי אם אציין כי לדעתי זהו דבר הבל | |||
|
|||
_new_ |
ודבריך הם דברי קין | |||
|
|||
_new_ |
אסלח לך. כבר התרגלתי. | |||
|
|||
תרשה לי רק לעוץ לך עצה קטנה, כפי שיעצתי לאנה: ככל שתפזר יותר הכרזות בנוסח ''שטויות/קישקוש/הבל'' - ערך ההצהרות רק ירד. לתשומת ליבך. | |||
_new_ |
אולי אתה צודק וההודעה שלי היתה מיותרת במקרה זה | |||
|
|||
כי כל אחד יכול לראות שזה דבר הבל גם בלי שיהיה צורך לציין זאת במיוחד. להבא אשמור את חוות דעתי רק למקרים הקשים. | |||
_new_ |
וכמובן שכל ילד זוכר כי בכסף הראשון שקבלה מדינת | |||
|
|||
ישראל מגרמניה קנו קרונות רכבת. לא אושוויץ ולא בטיח. אבל זה באמת לא כל כך חשוב. | |||
_new_ |
מה שחשוב זה לא אושוויץ אלא שהפרענק יהיה במקום שני | |||
|
|||
כרגע הרי מה שמעסיק את ''החבר'ה'' זאת כמובן השאלה איך חרף גישות כושלות יזכו לקולות רבים ככל האפשר בקרב הבוחרים. ובכן, יש ''להם'' קהל שהם מעריכים כי הוא ''שלהם'', בתנאי שאינם מרחיקים אותו מהם ב''איוולתם''. מי הקהל הזה? פרופסור ברוך קימרלינג (''הפלשתינאים היו עם בורגני מפותח ועצום במספרו שאף מרד בתורכים [מרד עכו] באמצע המאה ה- 19 , ושאר פנינים מסוג זה) הגדיר קהל זה בכנותו אותם ''אחוסאלים'' משהוא מעין לבנים ואמידים ובעלי השקפות יוניות מאד. לבנים? אז צריך לנפנף מראשות המפלגה את ה''פרענק''. יוניים? אז ''הפרענק'' הסתבך במשרד הבטחון בהצהרות ניציות, אין לו מקום. זה שמצנע בתקופת האנטיפאדה הראשונה (זו שלא ירו ולא התאבדו בה) הורה ככל הידוע להתעמר ואף לירות בילדים ונערים לא חמושים, שממילא היו שלוחיהם של המבוגרים והמנהיגים שלא הופיעו להם? (הוא לא סבר אז שעדיפות פגיעות ממוקדות בשולחי הטרור ולא בילדים המובלים). נו טוב, שיופיע הפעם כיונה צחורה. מילים לא עולות כסף. העיקר שהמזרחי סולק. | |||
_new_ |
הנושא יותר מורכב מכפי שהצגת | |||
|
|||
לכל חלופה יש יתרונות וחסרונות ואין זה נכון להציג נתון בודד - זמן הנסיעה המשוער - כחזות הכל. מה שחסידי ''הקו המהיר'' (A1) (שאכן מתגאה בזמן נסיעה אופטימלי של 28 דקות בין ירושלים ותל אביב) נוטים לשכוח הוא שקו זה אינו מהיר כלל וכלל בכל מה שקשור למשך הזמן שתדרוש הקמתו. תכנון הנדסי ראשוני הוא רק ראשיתה של דרך ארוכה מאוד: המדובר במסלול חדש לחלוטין ולכן אין כיום לרכבת ''זכויות דרך'' לגביו. כמו כן טרם נבדק כלל נושא הבעלות על הקרקעות בהן יעבור הקו (עד איזור שער הגיא) וקשה להעריך את מורכבות ועלות תהליך הההפקעה והפיצוי. גם צריך לעבור משוכות תכנוניות רבות והתנגדויות שונות ומשונות (לא רק קו הרכבת אלא גם התחנה התת קרקעית שהיא חדשה לחלוטין). אמנם כיום זה נראה כאילו חלופה זו היא בתמיכת הארגונים ''הירוקים'' אך במהלך הזמן אין ספק שיצוצו התנגדויות סביבתיות - אולי מצד ''ירוקים'' אחרים. לכאורה כל פתרון מנהרתי מנטרל (בעלות כבדה) מתנגדים פוטנציאלים. אני מציע לך להתענין כיצד תקוע כבר כמה שנים טובות פרוייקט מנהרת הכרמל. בקיצור, שלב התכנון המלא והשגת כל האישורים יכול כמו כלום לקחת 10 שנים ואף יותר כיון שבתכנון עורק תחבורה חדש לחלוטין יש בעיות אובייקטיביות לא פשוטות. לגבי העלות - כל המספרים המופרחים הם בגדר השערות. עלויות ההפקעה כאמור אינן ידועות. הנסיון (לא רק בישראל) מראה שבביצוע פרוייקטים גראנדיוזיים העלות תמיד חורגת בהרבה ממה שהעריכו בראשית הדרך - תמיד צצים סיבוכים שלא הוערכו מראש. משרד האוצר בוודאי יטען שנוכח הביקוש הגבוה לקו זה יופיע זכיין פרטי שייקח עליו את ההקמה והתפעול ויוריד את העול מכתפי משלם המסים... אפשר רק לדמיין כמה זמן ילך לטמיון על הויכוחים האלה ועל הכנת המכרזים וממיון ההצעות השונות. נקודה נוספת: בגלל שהקו המוצע הוא יש מאין ואינו נסמך על תשתיות קיימות, אין כלל חפיפה בין שלב התכנון, שלב הביצוע, ושלב השימוש. אם נשווה זאת לנתיבי איילון - נקודת המפנה שם היתה בזה שתפסו שניתן לדרג את הפרוייקט: תחילה פתחו לציבור קטע קצר יחסית (השלום-הלכה) עם 2 נתיבים, אח''כ האריכו עד רוקח ולה גארדיה, הוסיפו קטעים נוספים, הרחיבו את הכביש, והוסיפו עוד קטעים וחוזר חלילה. בעצם יתכן שהפרוייקט ''טרם הסתיים'' מאחר שניתן להאריכו צפונה עד נתניה אבל נוסעים בו כבר 20 שנה. מה היה קורא לוא חלילה היו מתיחסים לנתיבי איילון בגישת ''הכל או לא כלום''? בקיצור, אפשר לפנטז על קו מהיר סופר מודרני. צריך לקחת בחשבון שעד נסיעת הבכורה יחלפו משהו כמו 15 שנה (במקרה הטוב - ע''ע חוצה ישראל, מנהרת הכרמל, נתב''ג 2000, תעלת הימים, הרכבת התחתית של ת''א ועוד). דווקא האופציה המושמצת ביותר (שדרוג הקו הישן) המתבצעת בימים אלו מבטיחה שלא נצא קרחים מכל הכיוונים! | |||
_new_ |
אני מסכים שהנושא יותר מורכב | |||
|
|||
אבל כל העלויות וההתארכויות שפירטת לעיל בשום-שכל, עדיין מתגמדות לעומת הקפיצה האדירה שתיתן רכבת מהירה מתל-אביב לירושלים. אני בכלל לא מבין מדוע 28 דקות, ולא 20. האם לא יכולה רכבת לנסוע במהירות ממוצעת של 300 קמ''ש? אותו הדבר תקף, וביתר שאת - לגבי רכבת מאילת לבאר-שבע ומעיירות הדרום לירושלים ותל-אביב. | |||
_new_ |
צריך להתחיל, זה שווה את הכסף | |||
|
|||
A1 והמסילה הישנה נראים פתרונות טובים, במקביל. אפשר להפריט את ההתקנה, כפי שעשו לכביש חוצה ישראל. נושאי הבעלות על הקרקע פתיר. מרבית הדרך היא אדמת מדינה. באזור לטרון ניתן להפקיע בתהליך מזורז (אדמה חקלאית). | |||
_new_ |
אני מעודד | |||
|
|||
מהמחשבה שאיש ימין כמוך אריה תומך באיכות הסביבה וברכבת. שנים עסקתי בפעילות סביבתית בתנועות שונות, אך לצערי בעיות קשות יותר צצו והייתי צריך להתעסק בפעילות פולטית בהן. אך אין ספק שאיכות הסביבה ותחבורה הן נושאים חשובים עד מאוד, ואני שמח שלפחות בנושא הזה איש מרצ שכמותי ואיש מולדת שכמותך מסכימים. | |||
_new_ |
הללויה | |||
|
|||
באמת הופתעתי, אפילו נדהמתי לטובה, כשחזיתי במו-עיניי בתא של ''מגמה ירוקה'' שתומך נחרצות בקו המהיר. אין שום ניגוד בין דאגה לאיכות הסביבה לבין השקפת עולם ימנית ו/או שמרנית. ולו בהסכמה זו נבורך. | |||
_new_ |
רשימת חברי הכנסת הירוקים | |||
|
|||
התפרסמה ע''י ארגון הגג ''חיים וסביבה'' אתמול, ביניהם חמישה ח''כים מכל קצוות הקשת הפוליטית. מצ''ב הקישור קישורים: רשימת הח''כים הירוקים: http://www.indymedia.org.il/imc/israel/webcast/42496... | |||
_new_ |
בשוויצריה אין כמעט שמאל, אך נושא איכות הסביבה | |||
|
|||
והאסתטיקה הסביבתית מפותחת בה כמעט יותר מכל מדינה אחרת. במדינה ימנית זאת, גם האוכלוסיה משרתת במילואים כמו בישראל, עד קרוב לגיל 50. מדינה יפה, עשירה, ובעלת תודעת סביבה מפותחת - מעוררת חמדנות מצד שכנים. איני אגב רואה קשר רב בין שמאלנים קיצונים המתבהמים לעיתים בלכלוך סביבתי וגם בד' אמות, בחוסר הגיינה, תוך חוסר אירגון מרחבי ואסתטי, היעדר בוטה של טעם אסתטי, וצבירת פסולת המתגוללת במקומות רבים בדירתם וחונקת את החלל במרחב המגורים, ובין הרטוריקה של איכות סביבה ואסתטיקה סביבתית לה הם מטיפים. נכון שלעיתים במידה שהם מתעשרים, עומדים לרשותם מעצבי פנים ומשרתים אסיאתים וכד' המחפים על חוסר האירגון האסתטי, המרחבי והסביבתי המובנים האישיים. אך נאה דורש צריך להיות נאה מקיים, אך כאן ככל שאתה מיליטנטי יותר לעניין מסויים, כך פחות מבקרים אותך עצמך באותו עניין. | |||
_new_ |
לעיתים נראה לי בפשטות, שלא יוצלחים בעלי פה גדול | |||
|
|||
חסרי יכולות אירגון, חסרי המצאתיות ותושייה (פרט למקיאווליזם ותחבולות בחבורות זאבים חמסניות), נעדרי טעם אסתטי, חסרי יכולות ליעל מצבים ותהליכים תוך שקול דעת מורכב (דהיינו מבלי לשפוך את המים עם התינוק) אלא לבלגנם, הנוטים מטבע הדברים לעריצות וקפריזיות אישית, השתלטו על משאבי המדינה ועל משרות המפתח בכל תחום משמעותי, תוך מניעת בעלי יכולת עדיפה להשתלב. כיצד התאפשר הדבר? בעזרת רטוריקה מילולית מיליטנטית בכל תחום המהדהד נאור, על מנת לחפות על פרקטיקה הפוכה. לכן חלק רב ממציאותנו הפך לתרבות שקר וכזבים. לכן אנו נראים כפי שאנו נראים. | |||
_new_ |
עם ישראל מתפוצץ לרסיסים ומצעד האיוולת ממשיך. | |||
|
|||
_new_ |
באמת צריך שהמסילה תגיע לרבת עמון | |||
|
|||
_new_ |
אבל נדמה לי | |||
|
|||
שעדיין לא פרחו הנרקיסים באלסקה. | |||
_new_ |
ולכן יש גם כאלה שהיו מעדיפים שתיסע לשוויצריה. | |||
|
|||
הם לא אוהבים שאומרים להם את זה. | |||
_new_ |
כתבתי: *לעיתים* נראה לי *בפשטות*: לכל אדם יש | |||
|
|||
רגעים של תחושת שלילה גורפת כלפי מציאות נתונה, יש להניח, ולכל אדם יש לעיתים, לתחושתו סיבות מצויינות לאמירות גורפות נוסח ''יקח השד את כל זה'', או ''לעזאזל עם כל זה''. אעיר רק כי תחושות מורעלות ואמירות גורפות הנאמרות בלאות מסוייגת על ידי האדם היום יומי ובמצבי היום יום השונים על תקלותיהם, הינם החג והלחם של התועמלן - או של בעל עניין כזה או אחר, שמגמתו גם לנטרל אפשרות פעולה מושכלת של מושאו - וכלפיהם הוא מפנה את זרקורו מכלל עשרות אלפי אמירותיו האחרות של מושא התמקדותו, גם לתעמולה, וגם ליצור לתפיסתו חרדה או אי נוחות מנטרלת אצל מושאו. לעיתים גם שואף התועמלן או המנטרל או רוצה ה''גם וגם'' (כמו גם בעל עניין כזה או אחר), מטבע הדברים, ליצור ולתפעל בדיוק לשם כך, מצבים מוקצנים ואבסורדיים בחוסר תקינותם וסבירותם, המפרים בבוטות את תחושות ההוגנות הטבעיות של כל אדם סביר, על מנת ליזום בכוח את הדיבוב שהוא נזקק לו למטרותיו. בכל מקרה, מדובר בשיטות מניפולציה מוקצנות, תוך השאת אחרים לכך שמושא ענינם הינו מעין ''אובייקט'' שהוא גם חלש אך גם שטני (דמוני), פטפטן-יתר או sucker כך שבזיזה ופגיעה הינם כאן עניין ש''במצווה ממש'' (''חלש אך דמוני/שטני'' הוא מוטיב ידוע בתפעול רדיפת יהודים תוך בזיזתם, ומנוצל גם למטרות מניפולטיביות רבות אחרות). טכניקה צינית שגורה הינה מעין מחווה של עצירת נשימה וקול המבטאים ''הזדזעות נוראה'' נוכח חוצפתו הפוגענית של מושא הפורענות, ומבטאים מעין הבלגה נוסח ''אני מתאפק בכל כוחי ומנסה בלום עצמי מול המנוול חסר התקדים הזה''. תפעול מחוות אלה עשוי לשמש אינדיקציה שננקטת כנגד האדם באותו פרק זמן גם הסתה קשה. | |||
_new_ |
במסגרת הדה הומניזציה שאתה עושה עושה לשמאל, | |||
|
|||
שכחת לציין שהשמאלנים לא גוזרים ציפרניים. | |||
_new_ |
לגטניו: בשיא הכנות המותרת- הדה הומניזציה היא- - | |||
|
|||
--נישקם של השמאלנים עוד משילהי המהפכה הרוסית: צא ולמד מהם הביטויים: ''לא שפוי'', ''מתלהם'', ''פראזיט'', ''חתרן'', ''דיסידנט'' {חברתי},''קיצוני'' ''ימני-קיצוני'', והכי הכי הלו הוא הידוע מכולם לכל בר פלוגתא לשמאלנים- ''פאשיסט'', ועוד ועוד. מה שעושה מיכאל שרון הוא שמוש בטרמינולוגיה שמאלנית לעקיצותיו המושחזות ותו לא. אל תשגה- הדמוניזאציה של היריב עוד מימים ימימה היא תרמינולוגיה שמאלנית ומבית יוצרה. | |||
_new_ |
שרון, אולי באמת תצא כבר לחופשה או תעבור דירה | |||
|
|||
שוויצריה זה רעיון בכלל לא רע למנוחת הנפש. | |||
_new_ |
לשקד: אכן חלק מאנשי השמאל בישראל רואים שלא בדין | |||
|
|||
את הסכנה הקשה ביותר מבחינתם באנשי ימין מתונים, בעלי הומור, מעמיקים, ואינטלקטואלים בעלי משקל. בארה''ב, בריטניה וצרפת למשל הימין והאינטלקטואלים שלו קובעים קו מחשבתי רציני ורעיוני מורכב לרבים. בצרפת, עיתון הימין Le Monde כמדומני, הינו במעמד מוביל, וכך גם עיתונות ימנית בארה''ב (new republic)או אינטלקטואלים שמרנים מובילים כמו Allan Bloom , חתן פרס נובל לכלכלה מילטון פרידמן, פרופ' הנרי קיסינג'ר ורבים אחרים. בארץ קיימת שליטה של השמאל על חיי הרוח המורכבים, תופעה העשוייה לגרום להרמת גבה במערב. אנשי ימין רבים נאלצו להפעיל מה שמצטייר כגימיקים שונים -להופיע או כאנשים חביבים וליצניים משהו, או כבעלי רצינות חגיגית מאד ונמלצת (שלא לדבר על התבטאויות מתלהמות ומוקצנות), ובשתי המקרים חשו אנשי השמאל בסיפוק שאכן לא נשקפת סכנה להגמוניה שלהם. לעיתים קיימים גם שקרים פתולוגיים, שלא לדבר על דברים גרועים מאלה, אך אשתוק בשלב זה, הגם שאמר מי שאמר ש''שקט הוא רפש''. דברי איש ימין מורכב הנדחק לאחר מסכת פריעה להתבטאות קצה המהדהדת כבעלת איזון ''מפוקפק'', הינם בבחינת השמעת מוזיקה ערבה לאוזניים מסויימות. אני מכנה זאת ''להשמיע לחבר'ה-ליצים מוצרט''. ניתן לראות זאת בתחושת ההקלה וההנאה של ''מי שזוכר'' נוכח מאמר ביזרי משהו של כותב כאן. זוהי אנומליה קשה. לכן, לעיתים איש ימין בעל שיעור קומה מסויים ברוח המקובלת במערב, עשוי, דווקא הוא ולא המתלהם המוקצן, להתקל בפרובוקציות והטרדות קשות, שנועדו להקצין את התנהגותו, להטותו משווי משקלו, למרוט את עצביו, להטיל דופי ברוך- דמיון בחייו האישיים והתנהלותו, לגרום לו לרגעים להראות מרושל בלבושו או לא מגולח, לבזותו בפומבי, להציגו כ''עלוב'' וכיוצא באלה שיקולים עד לפרטי פרטים קטנוניים. אזי ''חבר'ה, העניין הסתדר''. כל זאת בשביל לא לשנות את הסטטוס קוו המוזר הזה. | |||
_new_ |
בחיי שהשתדלתי להבין. שוב הלכתי לאיבוד. | |||
|
|||
_new_ |
שיטה בולשביקית מספר 14 | |||
|
|||
כמו כל אסמולניות משינקין שמסניפות עם עיגולדים | |||
_new_ |
אל נא תחפז, אנחנו רק במספר 9, ואם אצה לך הדרך | |||
|
|||
אל נא תחשוף את מצוקתך ברבים. | |||
_new_ |
סתם מאותגרת הבנה | |||
|
|||
רק בגלל העיגולדים - כמובן :-) | |||
_new_ |
בגלל זה אני כאן, שיהיה מי שיסביר ויזכיר | |||
|
|||
_new_ |
תנו לי תנו לי שוצריות | |||
|
|||
אני למשל רדיקל חסר חוש הומור ורדוד ככנרת, ובנוסף פרימטיבי וולגרי ופרענק מצד האמא,ואין שום יכולת אינטלקטואלית ,אני גם איש שמאל קיצוני. השוצריות מנסיוני מתות עלי השוצרים פחות. | |||
_new_ |
שנסדר לך שוויצרית ביבוא אישי? | |||
|
|||
_new_ |
שקד, אבל אפשר לכתוב בפא''צ גם משווייצריה. | |||
|
|||
_new_ |
אולי בשפות שוויצריה נבין סופסוף את כוונתו... | |||
|
|||
_new_ |
רכבת מהירה הינה כורח המציאות וגלומה בה פיזור | |||
|
|||
אוכלוסין, צמיחה כלכלית ועוד יתרונות וכל זה למה?! 1. רכבת מהירה של 200-300 קמ''ש תאפשר להוזיל דרסטית את עלויות הדיור כי ניתן יהיה לגור בנגב לבנות וילה במחיר מצחיק בהשוואה למחיר דירה בבית משותף בתל-אביב. ניתן לגיע בפחות משעה , בעוד מרחובות לתל אביב ברכב אורך שעה ומחצה בשעות העומס. 2. איזור אשדוד חיפה ופרבריה הינם מהצפופים ביותר בעולם ולדבר יש השלכות על מגוון רחב של נושאים: עלויות השירותים, זיהום אויר, בזבוז זמן יקר של אנשים, בזבוז דלק, השלכות בטחוניות, דמוגרפיות ועוד. כל זאת ניתן לפתור עם רכבת מהירה. בנוסף זה יהווה מנוע לצמיחה כלכלית כפי שקרה בארה''ב] באירופה, יפן ועוד. | |||
_new_ |
אריה, אני מקווה שאינך ממגדפי ומחרפי הלינקים שלי, | |||
|
|||
ועל כן התכבד נא בהבטחה לרכבת כלבבך: | |||
_new_ |
מנשביק, אני לא ממחרפי הלינקים שלך | |||
|
|||
אני פשוט לא מכיר בקיומם של ''לינקים'', אלא קישורים בלבד. | |||
_new_ |
לפרלמן: אכן החלופה הטובה ביותר היא דרך מודיעין- | |||
|
|||
--בית חורון גבעת זאב ולירושלים מצפון מערב. הנתיב הוא הקצר ביותר וגם מבחינה טופוגראפית, העליה היא מתונה ללא שברים וואדיות עמוקים. ישנה בעיה קטנה: בלהט ''אוירת השלום'' ושירבוט הצבעים של אוסלו על המפה, התחלק הטוש החום ומרוב חופזה להיפטר מהשטח, ניצבע כמעט כל הנתיב בצבע חום- שהוא צבעו של אזור בי', במקום להשאירו לבן כשטח סי'. כידוע, אזור בי' היה אמור להימסר למינהל אזרחי פלשתינאי בהסכמי אוסלו, ולאחר ההסכם הסופי להיות חלק מהמדינה הפלשתינאית. כאב לא קטן, אך בינתיים הערבים כנראה הצילונו {כרגיל}מרעה זאת, ע''י פתיחת המילחמה הנוכחית, אבל זה נושא ארוך ואחר. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |