| רגעים של תחושת שלילה גורפת כלפי מציאות נתונה, יש להניח, ולכל אדם יש לעיתים, לתחושתו סיבות מצויינות לאמירות גורפות נוסח ''יקח השד את כל זה'', או ''לעזאזל עם כל זה''.
אעיר רק כי תחושות מורעלות ואמירות גורפות הנאמרות בלאות מסוייגת על ידי האדם היום יומי ובמצבי היום יום השונים על תקלותיהם, הינם החג והלחם של התועמלן - או של בעל עניין כזה או אחר, שמגמתו גם לנטרל אפשרות פעולה מושכלת של מושאו - וכלפיהם הוא מפנה את זרקורו מכלל עשרות אלפי אמירותיו האחרות של מושא התמקדותו, גם לתעמולה, וגם ליצור לתפיסתו חרדה או אי נוחות מנטרלת אצל מושאו.
לעיתים גם שואף התועמלן או המנטרל או רוצה ה''גם וגם'' (כמו גם בעל עניין כזה או אחר), מטבע הדברים, ליצור ולתפעל בדיוק לשם כך, מצבים מוקצנים ואבסורדיים בחוסר תקינותם וסבירותם, המפרים בבוטות את תחושות ההוגנות הטבעיות של כל אדם סביר, על מנת ליזום בכוח את הדיבוב שהוא נזקק לו למטרותיו.
בכל מקרה, מדובר בשיטות מניפולציה מוקצנות, תוך השאת אחרים לכך שמושא ענינם הינו מעין ''אובייקט'' שהוא גם חלש אך גם שטני (דמוני), פטפטן-יתר או sucker כך שבזיזה ופגיעה הינם כאן עניין ש''במצווה ממש'' (''חלש אך דמוני/שטני'' הוא מוטיב ידוע בתפעול רדיפת יהודים תוך בזיזתם, ומנוצל גם למטרות מניפולטיביות רבות אחרות).
טכניקה צינית שגורה הינה מעין מחווה של עצירת נשימה וקול המבטאים ''הזדזעות נוראה'' נוכח חוצפתו הפוגענית של מושא הפורענות, ומבטאים מעין הבלגה נוסח ''אני מתאפק בכל כוחי ומנסה בלום עצמי מול המנוול חסר התקדים הזה''.
תפעול מחוות אלה עשוי לשמש אינדיקציה שננקטת כנגד האדם באותו פרק זמן גם הסתה קשה. |