![]()
|
![]() ![]() | |||||
נסים ישעיהו (יום שני, 04/11/2002 שעה 2:29) | |||||
![]() הצגת המאמר בלבד |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
את אחיו וסחט ממנו את הבכורה ברגע של חולשה? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מצ''ב קישורים: הלינק: http://www.biu.ac.il/JH/Parasha/toldot/sha.html | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מצ''ב קישורים: לינק 1: http://www.biu.ac.il/JH/Parasha/toldot/reg.html לינק 2: http://www.vbm-torah.org/dk/528daf.htm | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
שאלה טובה שאלת ידידי המלומד. לכאורה,היתה פה ''קומבינה'' אבל ''עם נבר תתבר ועם עקש תתפל''. בהמשך..''כאן הודה לו על הבכורה''..גם עשיו הסכים שהוא (יעקב) יותר ראוי. אבל כללות הסיפור המקראי די מורכבת כי בברית בין הבתרים ה' אמר לאברהם''כי גר יהיה זרעך בארץ לא להם ועבדום ועינו אותם ארבע מאות שנה וגם את הגוי אשר יעבודו דן אנוכי ואחרי כן יצאו ברכוש גדול''. עשו גם ידע על ברית בין הבתרים כי מורת היתה לו מאביו יצחק. אבל, הוא לא היה מוכן. ובהמשך זאת היתה הסיבה למלחמת עמלק,שהיה בן בנו של עשיו,ביציאת מצרים. אתה רוצה ארחיב בנושא? אין אמרנו? עוד נדבר..ידידי המלומד. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
כדי להכשיר את השרץ, ניתן להשתמש בדברים מצוצים מהאצבע ולא לענין. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
ע''פי הבנתי יעקב הוא ישראל- עשו הוא עמי ערב המדבר,לכן נעשה פה סדר, כי ע''פי ההבטחה מלמעלה שניתנה לאברהם אבינו מזרעו יהיה גוי גדול ויצא העם המובחר לכן גנב יעקב (ישראל) את הבכורה מאחיו עשו( עמי ערב והמדבר),וזאת כדי שההבטחה אכן תתקיים, ויש בה מן הקללה כי עשו לדאבונו נאלץ להתברך ב-על חרבך תחיה ואחיך הקטן ימשול בך, והנה עמי ערב מזרע עשו שהפכו בחלקם למוסלמים עם השנים נושאים היום את נס הטרור והלוחמה וגם בינהם ואכן חיים על החרב רחוק מלהיות צידים אלא חרב אחרת, ואלו בני יעקב ישראל ומעטים ושולטים - היום ברבים. סוריא | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
התרבות המוסלמית זה המשך של ישמעאל והתרבות המערבית זה ההמשך של עשו שמכונה אדום. בברכה, נסים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
בכל זאת יעקב גנב את הבכורה! ואולי עקב זאת אנו נענשים בצרות, מלחמה ? | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אך למטיב הבנתי יעקב בעזרת אימו גנב את הבכורה כדי שהבטחה לאברהם תתקיים. סוריא | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
את הברכות הוא קיבל במירמה (כלומר בחכמה) ביוזמת אימו. בברכה, נסים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
וראויות ללמוד הכל ,גם תורה ותלמוד רבקה פעלה בתושיה ובעורמה וכל זאת כי היא חשבה ובחנה את המצב, סוריא | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
שווה את כל הטורח | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
ומהו בכלל אותו סוף? בראיה עכשוויסטית, זה באמת לא משתלם ואת זה כתבנו בגוף המאמר. הצעקה המרה של עשו בסוף השלב הזה מלמדת על התפכחות חלקית לפחות, הלא כן? בברכה, נסים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
מאז ועדיין לא קבלנו שום דבר חוץ מצרות צרורות, גם מהעולם וגם מהאלים לסוגיהם. למה יש עוד לחכות וכמה זמן זה עוד יקח? לדעתי לא היה לנו רע אילו היינו מקבלים את ירושתו של עשו וחיים קצת יותר טוב. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אז מה? אנחנו שבים וחוזרים על אותן שגיאות מאז ועד היום. מצורף קובץ, מאמר שנכתב אשתקד, בו נזכר עניין דחיקת הקץ והסכנות הכרוכות בכך. אחת הסכנות היא ההתייחסות ל'אלים' בעוד דרכו של יעקב שהיא דרכנו היא דבקות בה' אחד ושמו אחד. ברגע שיש 'אלים' יש בילבול ובהחלט אפשר לומר כי תפיסה זו נמצאת ביסוד כל הצרות בעולם. העובדה היא שהגענו לסוף ההיסטוריה ובאמת הגיע הזמן לשינוי המיוחל. כעת זה תלוי רק בנו. על רקע זה הקמנו את תנועת 'אור ישראל', כדי לחולל את השינוי הדרוש. בברכה, נסים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
ואסתפק בכך שאומר שגם 3000 וגם 4000 שנה הם יותר מדי זמן. אפשר להגיד לאלוהים שזמנו עבר ואנחנו מחפשים שיטה יותר טובה. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
ממאה שנה; איך קראנו בשבוע שעבר ...אין יראת אלוקים והרגוני... אם יש משמעות ל- ''אנכי ה' אלקיך'' יש משמעות ל- ''לא תרצח'' וגם ההפך נכון. בברכה, נסים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
למען האמת נראה לי די ההפך, בשם האמונה נרצחו יותר מדי אנשים בעולם. גם בעבר וגם בימינו אלה. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
הוראות וצריכים להשמע להוראותיו. תשאל את רוצחי דרק רוט ועוד כמה כאלה. בברכה, נסים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
ישמעאל הוא עמי ערב. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אך מכל מלמדי השכלתי תודה, | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
שזהו רצון האל, אל האמת והצדק. יעקב לא למד במדרש כי לא היה מדרש ולא היו ספרים ולא היתה תורה. יעקב היה עקר בית, טבח . לא שזה רע. עשו היה אדם חרוץ שפרנסת המשפחה היתה עליו. הוא כיבד את הוריו ואת אביו הזקן וטרח להביא לו ציד, אוכל שהוא אוהב. וכבדתך את אביך ואת אימך - כן הוא ריים זאת. הוא היה אח אוהב - ויתר לאחיו שרימה אותו וגם במפגש עימו, יעקב חשש שעשיו יפגע בו, אבל עשו קיבל אותו בחיבוק. יעקב היה נוכל, רמאי - וגם יחסו לילדי היו לא הוגנים. יעקב לא היה דמות חנוכית ממש כפי שדוד המלך לא היה. דוד עשה את כל הרע בעיני ה', הרג, רימה , לקח אשת איש, היה מוכן ואכן יצא עם פלשתים להלחם במשיח האל - שאול. היה מעורב במחמת אחים עקובה מדם. לפני מותו תדרך את שלמה להרוג את האדם שבזכות ורק בזכותו הוא הומלך למלך ואשר שמר עליו כל ימיו, את יואב. יעקב כמו דוד - אנשים לא מכובדים שהמדרש עשה מאמצים גדולים לסלף את האמת רק על מנת לטהר את השרצים, את החטאים הנוראים של שניהם. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
שסבא שלי הוא יעקב (ולא עשו) ודוד המלך הוא ''דוד מלך ישראל חי וקיים'' והוא מודל המלך האידיאלי בעם ישראל. ואיך אתה חי עם זה? אגב, איך אתה יודע מה היה או לא היה אז? דוקא נמצאו (בחפירות) ספרים המכחישים את קביעתך. והיכן מצאת הכחשה לכיבוד האב של עשו? חז''ל דוקא משבחים אותו מאד על כך. גם כל יתר דבריך מכחישים פסוקים מפורשים; אני מניח שאין זו כוונתך אבל זה מה שיצא. בברכה, נסים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
ולפעמים לא נעים לשמוע אזי באים פרושים שונים שעושים טוב על הלב סוריא | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
בעוד אנחנו נוטים להתייחס לאחור (כלומר לחיצוניות) ומכאן מתפתחים אצלנו המון בילבולים. הנחיתות של הנשים מול הגברים, כהכללה, נובעת מדמיונם של אנשים שהם גברים בעיני עצמם ומפתיות נשים המאמינות להם. במקורותינו זה לא קיים. לפני שבועיים ציטטנו את מאמר חז''ל כי 'אברהם היה טפל לשרה בנביאות'. השבוע אנו רואים כי יצחק לא מתווכח עם רבקה על התרגיל שעשתה לו ומיד מודה שהברכות מגיעות ליעקב כטענת רבקה; אז על איזו נחיתות/אפליה של נשים מדובר? בברכה, נסים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
בנושא - חוכמת הנשים התיחסתי לטור רב-גוני-מאת יעקב יזרעאלי, במידה ולא קראת אודה לך באם תקרא ואשמח לשמוע דעתך בנושא בכל אופן אני הזדעזתי מהמפורש והכתוב,סוריא | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
אבל מזמן הגעתי למסקנה שלהתמודד מול דעות קדומות לא ניתן בשיטת הזבנג וגמרנו. 'בינה יתרה ניתנה באשה' זו אמירה-קביעה של חז''ל בצד הרבה קביעות אמת ביחס ליתרונותיה הייחודיים של האשה. הבעיה כאן, כמו בהרבה נושאים, שאיננו מכירים את השפה של חז''ל ולכן מבינים לא נכון את דבריהם. בודאי שמת לב שלא רשמתי דבר בפתיל ההוא כמו גם בהרבה פתילים כי אינני מדבר כדי שישמעו אותי אלא אך ורק כשיש לי מה לומר ויש סיכוי שיקשיבו. כשלא רוצים להקשיב - לא מקשיבים וזה מה שקרה גם בפתיל ההוא. אגב, מאותה סיבה לא לכל תגובה לטור שלי אני מתייחס. יש כאלה שכותבים כדי לכתוב ולא כי יש להם מה לומר, אז חבל לקלקל להם. בברכה, נסים. | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() ![]() |
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |