פורום ארץ הצבי


http://www.faz.co.il/thread?rep=16905
ניסים היקר - כמה רע הוא לסלף את האמת ועוד לציין
ראובן גרפיט (יום שלישי, 05/11/2002 שעה 18:57)

שזהו רצון האל, אל האמת והצדק.
יעקב לא למד במדרש כי לא היה מדרש ולא היו ספרים ולא היתה תורה. יעקב היה עקר בית, טבח . לא שזה רע. עשו היה אדם חרוץ שפרנסת המשפחה היתה עליו. הוא כיבד את הוריו ואת אביו הזקן וטרח להביא לו ציד, אוכל שהוא אוהב. וכבדתך את אביך ואת אימך - כן הוא ריים זאת. הוא היה אח אוהב - ויתר לאחיו שרימה אותו וגם במפגש עימו, יעקב חשש שעשיו יפגע בו, אבל עשו קיבל אותו בחיבוק. יעקב היה נוכל, רמאי - וגם יחסו לילדי היו לא הוגנים. יעקב לא היה דמות חנוכית ממש כפי שדוד המלך לא היה. דוד עשה את כל הרע בעיני ה', הרג, רימה , לקח אשת איש, היה מוכן ואכן יצא עם פלשתים להלחם במשיח האל - שאול. היה מעורב במחמת אחים עקובה מדם. לפני מותו תדרך את שלמה להרוג את האדם שבזכות ורק בזכותו הוא הומלך למלך ואשר שמר עליו כל ימיו, את יואב.
יעקב כמו דוד - אנשים לא מכובדים שהמדרש עשה מאמצים גדולים לסלף את האמת רק על מנת לטהר את השרצים, את החטאים הנוראים של שניהם.

http://www.faz.co.il/thread?rep=16908
ראובן היקר, אני חי טוב מאד עם הידיעה
נסים ישעיהו (יום שלישי, 05/11/2002 שעה 19:15)
בתשובה לראובן גרפיט

שסבא שלי הוא יעקב (ולא עשו) ודוד המלך הוא ''דוד מלך ישראל חי וקיים'' והוא מודל המלך האידיאלי בעם ישראל.

ואיך אתה חי עם זה?

אגב, איך אתה יודע מה היה או לא היה אז? דוקא נמצאו (בחפירות) ספרים המכחישים את קביעתך.

והיכן מצאת הכחשה לכיבוד האב של עשו? חז''ל דוקא משבחים אותו מאד על כך.

גם כל יתר דבריך מכחישים פסוקים מפורשים; אני מניח שאין זו כוונתך אבל זה מה שיצא.

בברכה,
נסים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=16931
ניסים חז''ל עם כל הכבוד חיו אז ולתורה פנים רבות
סוריא (יום שלישי, 05/11/2002 שעה 22:02)
בתשובה לנסים ישעיהו

ולפעמים לא נעים לשמוע אזי באים פרושים שונים שעושים טוב על הלב סוריא

http://www.faz.co.il/thread?rep=16950
סוריא, באמת חז''ל התייחסו לפנים (כלומר לפנימיות)
נסים ישעיהו (יום רביעי, 06/11/2002 שעה 8:20)
בתשובה לסוריא

בעוד אנחנו נוטים להתייחס לאחור (כלומר לחיצוניות) ומכאן מתפתחים אצלנו המון בילבולים.

הנחיתות של הנשים מול הגברים, כהכללה, נובעת מדמיונם של אנשים שהם גברים בעיני עצמם ומפתיות נשים המאמינות להם. במקורותינו זה לא קיים.

לפני שבועיים ציטטנו את מאמר חז''ל כי 'אברהם היה טפל לשרה בנביאות'. השבוע אנו רואים כי יצחק לא מתווכח עם רבקה על התרגיל שעשתה לו ומיד מודה שהברכות מגיעות ליעקב כטענת רבקה; אז על איזו נחיתות/אפליה של נשים מדובר?

בברכה,
נסים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=16958
ניסים-
סוריא (יום רביעי, 06/11/2002 שעה 9:16)
בתשובה לנסים ישעיהו

בנושא - חוכמת הנשים התיחסתי לטור רב-גוני-מאת יעקב יזרעאלי, במידה ולא קראת אודה לך באם תקרא ואשמח לשמוע דעתך בנושא בכל אופן אני הזדעזתי מהמפורש והכתוב,סוריא

http://www.faz.co.il/thread?rep=16975
סוריא, אני קראתי ולא הזדעזעתי.
נסים ישעיהו (יום רביעי, 06/11/2002 שעה 13:54)
בתשובה לסוריא

אבל מזמן הגעתי למסקנה שלהתמודד מול דעות קדומות לא ניתן בשיטת הזבנג וגמרנו.

'בינה יתרה ניתנה באשה' זו אמירה-קביעה של חז''ל בצד הרבה קביעות אמת ביחס ליתרונותיה הייחודיים של האשה.

הבעיה כאן, כמו בהרבה נושאים, שאיננו מכירים את השפה של חז''ל ולכן מבינים לא נכון את דבריהם.

בודאי שמת לב שלא רשמתי דבר בפתיל ההוא כמו גם בהרבה פתילים כי אינני מדבר כדי שישמעו אותי אלא אך ורק כשיש לי מה לומר ויש סיכוי שיקשיבו.

כשלא רוצים להקשיב - לא מקשיבים וזה מה שקרה גם בפתיל ההוא.

אגב, מאותה סיבה לא לכל תגובה לטור שלי אני מתייחס. יש כאלה שכותבים כדי לכתוב ולא כי יש להם מה לומר, אז חבל לקלקל להם.

בברכה,
נסים.

http://www.faz.co.il/thread?rep=17119
לגרפיט: יעקב ודוד היו אנשים רגילים וזו גדולתם!
רפי אשכנזי (יום שישי, 08/11/2002 שעה 1:07)
בתשובה לראובן גרפיט


מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.