פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
לוחמי האבן
סמרטוט אדום / גדעון ספירו (יום שני, 11/03/2013 שעה 1:00)


לוחמי האבן

גדעון ספירו



מבצע עמוד ענן הצית הפגנות של פלסטינים בשטחים הכבושים. מרבית המפגינים היו צעירים, נוער וסטודנטים, שהביעו את מחאתם, בין השאר גם בזריקת אבנים על כוחות הכיבוש, חיילים ומתנחלים. הנערים הפלסטינים עמדו חשופים מול חיילי צבא הכיבוש המצוידים בחימוש קטלני שעשו בו שימוש. התוצאות בהתאם. מספר נערים הרוגים ומאות פצועים. בשפת הכיבוש הצבאית, הגדירו המפקדים את התנהגות החיילים היורים כ''מאופקת''.

אכן, הכובש הישראלי היה יכול להרוג גם מאה מפגינים, אזי שלושה הרוגים זה ''איפוק''. הכתבים הצבאיים, שהם בדרך כלל שלוחה של דובר הצבא בעיתונות, אימצו את ההגדרה הזו. על פי הגיון זה כל פעילות צבאית ישראלית היא ''איפוק''. בעופרת יצוקה נהרגו קרוב לאלפיים פלסטינים, רק בגלל ''האיפוק'' שהרי יכלו להרוג עשרת אלפים. גם מבצע עמוד ענן היה ביטוי ''לאיפוק'' הישראלי, במקום מאות פצועים ושתי משפחות שנכחדו, ניתן היה להכפיל את הכל פי עשר.

באחת, לא משנה איזו תוקפנות ישראל תבצע, יהיה מספר הקורבנות גבוה ככל שיהיה, ''האיפוק'' יהיה בן לוויה קבוע כי תמיד יכול להיות יותר גרוע. זה מזכיר לי שיחה עם גרמני שישב עימי באותו תא ברכבת מפריז לפרנקפורט, שאמר לי באחד הקטעים של השיחה כי צריך לראות תמיד את הצד האופטימי בחיים, לדוגמה, הוא אמר, ראה את הרג היהודים במלחמת העולם השנייה, זה היה יכול להיות הרבה יותר גרוע.

העימותים בין נערי האבנים לבין כוחות הכיבוש הגיעו ביום שישי האחרון (8 במרץ) גם לרחבת המסגדים בירושלים, ושוטרי הכיבוש פרצו פלשו למסגד הקדוש ומילאו את כל האזור בגז מדמיע, רימוני הלם וכדורי פלסטיק, ופיזרו את המפגינים. היו ''רק'' פצועים בגלל, איך לא, ''איפוק המשטרה''.

עימותים אלה בין לוחמי האבנים לבין כוחות הכיבוש העלו את השאלה האם אנו על סִפה של אינתיפאדה שלישית? מפקדי הצבא, שנחשבים בישראל כמומחים לנושא הפלסטיני, מנסים להרגיע את הציבור המודאג בישראל - אין אינתיפאדה בפתח, הפלסטינים עייפים, אין להם אנרגיה. מפקדים אלה כבר הוכיחו בעבר כי דיכוי לא הופך אותם למומחים, עובדה שלא צפו את האינתיפאדה הראשונה, גם לא את השנייה.

האמת היא שהתקוממות עממית קיימת לאורך כל השנים האחרונות, העוצמה משתנה, יש עליות וירידות אבל אין הפסקה מוחלטת. לוחמי האבנים הם היום דוד הפלסטיני הניצב מול גוליית הישראלי. באופן טבעי הסולידריות שלי היא עם דוד הפלסטיני הנאבק להסיר את שלשלאות הכיבוש.


ערפאת ג'ראדאת ז''ל

ערפאת ג'ראדאת, בן 30, נשוי, אב לשניים, אשתו בהריון, סטודנט שנה שלישית במדע המדינה, נעצר על ידי השב''כ בחשד שהשתתף בהפגנה בה נזרקו אבנים לעבר חיילי הכיבוש. הוא הועבר לכלא מגידו, נחקר חמישה ימים ומת. השב''כ העמיד פני תמים ולפי תגובתו הסיבות למותו של ג'ראדאת לא ידועות. ככה, פתאום נפטר בלי להודיע מראש. הפלסטינים טענו כי מת מעינויים. משפחתו הודיעה כי היה בריא.

בניתוח לאחר המוות במכון הפתלוגי הממשלתי באבו כביר נכח גם רופא פלסטיני. התוצאות לא הפתיעו. המחלוקת נותרה על כנה. הרופא הישראלי טען כי אין סימנים לעינויים וסיבת המוות לא ידועה, ואילו הרופא הפלסטיני טען כי נראו על גופו סימני מכות. לכאורה תיקו. רק לכאורה.

הגעתי למסקנה כי ג'ראדאת לא מת אלא נרצח בעינויים על ידי חוקרי השב''כ. את זאת אני מסיק לא מההודעה הפלסטינית אלא דווקא מהודעת השב''כ לפיה ג'ראדאת נבדק חמש פעמים בחמשת ימי החקירות. ההודעה נועדה לטהר את השרץ אולם למרבה האירוניה הייתה כאן הפללה עצמית.

כחבר עמותת רופאים לזכויות אדם יש לי מושג כיצד מתנהלות חקירות השב''כ. מדוע נבדק ג'ראדאת חמש פעמים בחמשת ימי חקירתו? כי אלה הם דפוסי העבודה בחקירות השב''כ. הנחקר עובר עינויים ולאחר מנת עינויים הוא מובא אל רופא היושב סמוך לחדר העינויים, בודק את הנחקר ומודיע לחוקרים אם הנחקר כשר לעמוד במנת עינויים נוספת. רופאים אלה בוגדים במקצועם ושבועתם. ג'ראדאת נחקר והובא אל הרופא או רופאים שהיו במשמרת באותן שעות, בדקו אותו ונתנו אישור בריאות שמשמעותו – האיש כשר למנת עינויים נוספת. בהסתמך על אישור הרופאים הפעילו חוקרי השב''כ עינויים קשים שבמצטבר ג'ראדאת לא יכול היה לעמוד בהם. כך נרצחה חנה סנש שהפכה לסמל, וכך נרצח ג'ראדאת שאף הוא נהפך עתה לסמל. 40 אלף איש, מכל הפלגים הפלסטינים, השתתפו בהלווייתו. ברשעותו, נבזותו וסכלותו, משתתף השב''כ בבניית האתוס הלאומי הפלסטיני.


800 אלף

הניו יורק טיימס פירסם לאחרונה ידיעה לפיה מספר הפלסטינים שנעצרו [ו/או נחקרו ו/או עונו ו/או נשפטו - ג.ס.] על ידי כוחות הכיבוש הישראלים ב-‏45 שנות הכיבוש, מגיע למספר הפנטסטי של 800 אלף. זו ידיעה שהייתה צריכה לזעזע את אמות הסִפִּים, אבל זה לא קרה. להוציא מספר קטן של פעילי זכויות אדם, הידיעה לא הותירה סימני אי נוחות בחברה הישראלית. נתון זה מעמיד את ישראל בצמרת משטרי הדיכוי בהיסטוריה.

800 אלף, מהווים קרוב לשליש מבני העם הפלסטיני בשטחים הכבושים (הגדה ועזה). אם נוסיף את הפלסטינים שהכובש הישראלי הרג בשנות כיבוש. המספר יגדל בעוד כמה אלפים.

נתונים אלה מאששים את חששותיי, להם נתתי ביטוי לא פעם, כי מתקיים מאמץ עקבי מצד ממשלות ישראל לשבור את רוחו של העם הפלסטיני, לייאש אותו, לטעת בו את ההכרה כי אין לו סיכוי להיות בן חורין, שגורלו נחרץ לחיות ללא זכויות אדם ואזרח. במלים אחרות, עניין לנו במדיניות של השמדת עם לא במובן הפיזי אלא במובן הרוחני נפשי. 45 שנות כיבוש שלא בודדו את ישראל, ובמקביל, השוד הגדול של מפעל ההתנחלויות שבוצע תוך גילויי אדישות מצד הקהילה הבינלאומית שרואה עצמה כידידת ישראל, הזינו את הגזענות הישראלית ונטעו בקרב ישראלים רבים תחושת עליונות שרואה באותה השמדה רוחנית ונפשית מהלך טבעי ומובן מאליו. הפלסטינים נועדו להיות ''עם עבדים ומזי רעב'' ככתוב בהמנון ''האינטרנציונל''. בהקשר זה יש חשיבות ראשונה במעלה בחרם בינלאומי על ישראל שיקעקע את הגזענות והאפרטהייד הישראלים. ככל שהכיבוש והדיכוי יימשכו, הנפילה בסופו של דבר תהיה כואבת יותר.


מיסיסיפי בישראל

המציאות של מיסיסיפי בשנות החמישים, של שלטון לבן השורף כנסיות של שחורים, כופה על השחורים תחבורה ציבורית נפרדת, מבצע מעשי לינץ' בשחורים, משתלטת לאיטה על ישראל באיחור של 60 שנים. שלטון הכיבוש נענה לדרישות המתנחלים לאסור על פלסטינים לנסוע בתחבורה הציבורית הישראלית. תקיפות לינץ' של יהודים נגד ערבים נמצאות בעליה. בטבריה הותקף זוג ערבים שבא לפוש בחוף הכינרת על ידי קבוצה של יהודים. הגבר הוכה קשות, ניסו להטביעו באגם, והוא נזקק למספר ניתוחים בפניו. בתל אביב הותקף פועל ניקיון של עיריית תל אביב, ערבי ישראלי, הוכה בכל גופו ונזקק לאשפוז בבית חולים. בירושלים הותקפה פלסטינית ממזרח ירושלים על ידי צעירות יהודיות. תקיפה נוספת בירושלים חוו שתי מורות, יהודיה וערביה, על ידי תלמידי ישיבות. היהודייה ספגה קללות בנוסח ''כלבה יהודיה שלא מתביישת ללכת עם ערביה'', מכוניתן נופצה והצמיגים נוקבו. אישה ערביה בת 60 הותקפה על ידי צעירים בנצרת עלית. כל זאת התרחש בעשרה ימים. ראש הממשלה לא גינה, כך גם שריו. מזכיר לי את הסרט ''מיסיסיפי בוערת''.


פולארד – לא צדיק הדור

לקראת ביקורו של הנשיא אובמה בישראל מתארגנת עצומה שתובעת מהנשיא לחון את פולארד. 28 שנים הוא יושב בכלא וזה אכן די והותר. אני תומך בדרישה לחון אותו אבל נזהר לא להפוך אותו לקדוש מעונה. ראש עיריית ירושלים ניר ברקת חצה את הגבול בהחלטה להעניק לפולארד את ''אות חירות ירושלים''. הבה נזכור כי פולארד, שעה ששירת בצבא ארה''ב, גויס כמרגל שמכר את מרכולתו למודיעין הישראלי תמורת תשלומים נאים. שום אידיאולוגיה, לבד מתאוות ממון.

לאחר מעשה, כשהוא יושב בכלא כאסיר עולם, הוא ניסה לשדרג את מעשהו לאחור ולשוות לו מניע אידיאליסטי של סיוע לישראל. בתהליך מדורג הוא גידל זקן, חבש כיפה ונהיה יהודי חוזר בתשובה. מי שרוצה לקנות את התרגיל הזה, שיהיה לו לבריאות. אני מאד סקפטי. גם ממשלת ישראל לא ייחסה לפולארד מניע של סיוע לישראל מטעמים של מוסר, שהרי היא מסרה לארה''ב את כל החומר שפולארד סיפק, במסגרת חרטה על יוזמת הריגול אצל ידידה, ובכך סייעה להרשעתו ועונשו החמור למאסר עולם.

אשר על כן יש מקום לבקש את שחרורו מטעמים הומניטריים וגם מטעמים של נוהג בעולם הנאור לפיו מאסר עולם הוא לא עד סוף החיים אלא לתקופה קצובה. דומה שפולארד עומד בקריטריון זה.


ממשלה חדשה

תוך ימים תקום ממשלה חדשה. עוד תהיינה הזדמנויות לכתוב על הממשלה ודרכה. אולם כבר עתה ניתן לומר כי זו לא תהיה ממשלת בשורה. הכיבוש והאפרטהייד יימשכו, הבנייה בהתנחלויות תימשך. השלום לא יפציע. ענני מלחמה נראים באופק. העשירים יוסיפו להתעשר והעניים ימשיכו לחטט בפחי האשפה. הלוואי ואני טועה.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


[•] ==>
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 12/03/2013 שעה 4:23) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שני אנשים נסעו ברכבת מפריז לפרנקפורט .
האחד היה נאצי וגם השני היה גרמני .[•]...
_new_ הוספת תגובה



אנשי האבן, תם זמנם
בצלאל פאר (יום שלישי, 12/03/2013 שעה 8:27) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

'לוחמי האבן' האבן תם זמנם. הם לא נולדו מתוך ''ענן העשן'' ולא יעצרו בהשלכת אבנים. האלימות המכוערת תמיד היתה פרופיל תרבותי של הערבי האלים, התאב בשר, הגוזל נחלות של העם המקומי אותן הוא כבש.

תורת הפעלת הכוח של הערבי היא הצבת ילדים וילדות עד גילאי 14-13 בחזית כדי שהללו ישמשו חומת מגן אל מול חיילי צה''ל ושוטרי ישראל. בגב הילדים ינועו אותם ערברבים פרועי רוח שישאגו דיברי זעם וזהם, תוך כדי שהם זורקים אבנים על חיילי צה''ל כאשר ילדיהם הקטנים משמשים חייץ. תפקידו של החייץ הזה מחד הוא להגן על הערברבים האמיצים, ומנגד, באם נפגעו ילדים הם יצולמו ע''י הגברים הגיבורים נושאי מצלמות ''יש גבול'' ו''שלום עכשיו'' (המימון הוא מביריוני ''הקרן לישראל החדשה'') כדי ל'הוכיח' עד כמה חיילי צה''ל אכזריים. ואם יש ספק בדבר, 'הקרן לישראל החדשה' תשקיע קצת כסף ותיזום הפקת סרט על המצלמות היקרות שנשברות במילוי תפקידן. העריכה עלינו! שם לא יראו אין האספססוף הערבי והשמאלני הנבער מבעיר מנועי אלימות, נכנס להתנגשות חזיתית אלימה בחיילי צה''ל כדי לעורר את החיילים לתגובות קשות שיערבו לחיך שונאי ישראל. אח''כ המספריים של העורך יצנזרו את אלימות הערבים והשמאלנים ויוותרו רק הסצינות בהן החיילים מגיבים לאלימות המפגינים. והבני בליעל האלה עוד רצו לקבל על זה פרס נובל לסרטים !!!!

האשם ביאוש של הערבים הוא רק בערבים עצמם, שאינם מוכנים לקבל את קיומה של מדינה לא-אסלאמים לצידם. אין הסבר אחר לאטימות ההנהגה הערבית ''המתונה'' שכבר כ-‏12 שנים מסרבת לשבת עם נציגי ממשלות ישראל לשיחות רציניות על הפסקת הסכסוך. הערבים לא יכולים לסיים את הסכסוך. הערבים כמהים לסכסוך כמו שהישראלים כמהים לשלום. המטרה של אלה הנקראים פלסטינים היא לא שלום אלא נצחון. הבעיה שלנו היא שאנחנו כל הזמן רואים את המטרה כשלום. הערבים ואנחנו מדברים בשפות ובתרבות שונה, ולכן רבים מביננו הנקראים שמאלנים טועים שבי אחר אמונתם המרמה.

במצב כזה בו התוקפנות היא טבע הערבי, וכשהערבי רואה בתוקפנותו 'צדק טיבעי' לא יהי שום סיכוי להגיע לשלום. אם ישראל תלך לפי דרישות אבו מאזן, לפיהם כדי שהוא יחזור לשיחות על ישראל להודיע מראש שהיא א. מסכימה לנסיגה טוטלית לקווי 48' (החלפת שטחים קטנים דונם תמורת דונם תיעשה רק בשלב שני ורק אם הפלסטינים יסכימו), ב. מסכימה לקבל את ''זכות השיבה'' של הפליטים וצאצאי פליטי 48' לתוך מדינת ישראל, ו- ג. שהערבים לא ייכנעו לדרישת ישראל שהערבים יכירו בזכותה (ב_ז_כ_ו_ת_ה) להתקיים כמדינת העם היהודי לצד מדינת פלסטין שתהיה מדינת העם הפלסטיני. מבחינת הפלסטינים, להם קיימת זכות טיבעית למדינת לאום משל עצמם שתהיה יודן-ריין טוטלית (אולי הם יסכימו לשים בויטרינה שלהם כמה שמאלני-מחמד שעזרו להם במאבקם להשמיד את ישראל), אבל ליהודים שתהיה מדינה? מה פתאום! היהודים מבחינת ערביי ארץ ישראל אינם עם, אין להם קשר להיסטוריה של ארץ ישראל ולכן אין להם באמת זכות למדינה משם עצמם במזרח התיכון האסלאמי.

ערביי ישראל הם אוסף של שבטים וחמולות של ערבים ובני עממים אחרים, נוצרים ומוסלמים, שהתגבשו בארץ ישראל בהיסטוריה עקלקלה של חאמולות וקהילות דתיות במספר מוקדים עירוניים מוגבל. מרביתם בכלל הגיעו לאזורינו רק לאחר תחילת המפעל הציוני בסוף המאה ה-‏19 וכריאקציה לו, מצד אחד , כמו למשל חיפוש עבודה) ומנגד בריחת חמולות מאזורי סכסוך (כמו מספר גדול של בדואים שהגיע מסעודיה על רקע המתיחות בין הנסיכים הסעודיים. הבריטים פתרו חלק מהבעיה ע''י מתן שליטה על עבר הירדן, סוריה ואח''כ עיראק למשפחת הנסיכים ההאשמית ; מוסלמים בוסנים ואלבנים ברחו מהקרבות במקומותיהם בתחילת המאה ה-‏20 וחלקם הגיע לחופי ארץ ישראל ; הצורך בידיים עובדות זולות לתורכים ולבריטים הכובשים הביאה להגירה גדולה של מצרים וסעודים לכל המרחב הדרומי של ארץ ישראל שקודקודה הגיע עד אום אל-פחם, וככה אפשר להצביע על הגירות רבות של ערבים במאה השנים האחרונות. מה עוד שערבים יכלו להיכנס למנדט הפלסטיני בלי סרטיפיקטים לפי הסדר שמי שנכנס עם תעודה של ממשל עבר הירדן הוא נתין הארץ. ערבים רבים ניצלו את המנוף הזה לחדור גם למערב ארץ ישראל לאחר שנת 1921).

לגבי העימותים על הר הבית ובחרבי ''הגדה המערבית'' אני רוצה להפנות את גדעון ספירו לכתוב ב''הארץ'' שידוע בתמיכתו בערבים דווקא. גם בלשותוניהם העגלגלות של כתבי ''הארץ'' מסתבר שהערבים פתחו בהפגנות. לא רק ביום שישי האחרון, אלא בכל יום שישי, כחלק אינטגרלי מסיום תפילת הצהריים שלהם. וכך כתוב בפתלתלנות המזככת של ''הארץ'' של 22 בפבר' 2013: ''פלסטינים דיווחו אחר הצהריים (שישי) על עשרות פצועים ברחבי הגדה המערבית, כולל באזור ירושלים, כתוצאה מעימותים עם כוחות הצבא ומג''ב. על פי עדי ראייה, העימותים החלו בתום תפילות יום השישי כשמפגינים רבים יצאו בתהלוכות לכיוון המחסומים ברחבי הגדה, וחיילים ירו רימוני גז, הלם וכדורי גומי לעבר מפגינים שהשליכו אבנים לעבר כוחות הצבא''. http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.1935972 . האירוע עליו גדעון ספירו מספר דווקא מסופר ברור יותר ב''הארץ'' ובזו הלשון: ''האירוע החל בעת תפילות יום שישי, כשקבוצה גדולה של מתפללים צעירים החלה לרגום באבנים את כוחות המשטרה והמתפללים שמחוץ למתחם ההר. כוח משטרה פרץ לרחבת המסגדים דרך שער המוגרבים והשתמש באמצעים לפיזור הפגנות''. http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.1956264 . ומה עוד צריך לומר? הרי הערבים מוכיחים שוב ושוב שהם אלה שתמיד פותחים בגל האלימות, ואחר כך גם מיללים כמסכנים כשמכים בהם. הרי זה ברור שבמסגרת מלחמת התעמולה שלהם הם המרוויחים מהאלימות שהם יוזמים, מצלמים ומפיצים. ומה טוב מזה שיש משת''פים לג'יהאד הערבי נגד ישראל בתוכנו שמתרוננים לסיע להם להפיץ את שיקריהם.

וכדי להעיר את עיני הקוראים אני רוצה לשבח את גדעון ספירו על שתי דוגמות שיקריות שלו (הן כמובן לא מקוריות שלו, כי את גניבת הדעת הזאת אני רואה בכל אתר וכתבה של שמאלנים בארץ ובחו''ל):
א. שתמיד הוא מכניס את הגרמני שלו לסיפור, כרוצה לרמוז שהישראלים הם הנאצים של היום והערבים הם היהודים שבחלומו. אני כבר מזמן הפסקתי להתייחס בכבוד ללועסי שואה סיזיפיים מקצועיים. אבל מישהו צריך לרמוז לגדעון שזה לא משכנע אף אחד. גם לא את אדומי הצואר שקוראים את כתבותיו המתורגמות ללשונות העוכרים ומצקצקים בלשונם.

ב. המנטרה ''דוד הפלסטיני וגוליית הישראלי'' היא גניבת דעת רדודה, לפיה רוצים אומריה לטעון שהערבים הנקראים פלסטינים הם חלשים, מסכנים, נרדפים והישראלים הם האדון העריץ, הנוגש והרודף. זוהי אמירה תעמולתית ומכאן שיקרית שיכולה להיטען רק נגד היהודים, כי הרי ידוע שנגד היהודים מותר לשקר, לפגוע להרוג. אם היה לגדעון ספירו אומץ לכתוב ולו פעם אחת שהיהודים של היום הם מוחמד ושיבטו והערבים המוסלמים הם השבטים הכופרים של כורייש, הייתי מתענג מהאומץ ומצלילות מחשבתו. שהרי מוחמד היה הרע, הכובש, הרודף והרוצח - ומה טוב מזה לייצג את עמדתו של גדעון ספירו כלפי הסכסוך? ואם אלה הנקראים פלסטינים הם הנרדפים המסכנים, הרי מה יותר קל וצודק לטעון שהם הפלסטינים מוסלמים של היום? נראה אם גדעון ספירו יהיה מוכן לטעון זאת באחת מרשימותיו!!!! אני בטוח שהוא יפחד לרשות את האמת הזאת שלו!!!!

אבל האמת היא שמעולם אבו מאזן ואבו הניה לא היו דוד המלך וגם לא יהיו, כי אין להם את היופי הפנימי, אין להם את כוחות הנפש ואין להם הצדק הפוטי. שהרי להיות דוד המלך לא מספיק להיות 'חלש' אלא צריך גם להיות צודק וגם לנצח. והרי ידוע שיראל היא לא השכן המנסה להכחיד את הערבים הפלסטינים, אלא שהמצב הוא בדיוק ההיפך. הגוללית הפלסטיני של היום ממשיך לשבת בעזה ומכה בעם ישראל מתוך רצון לכבוש ולהשמיד. ודוד שלנו, ישראל, קלע דוד, מגינים עלינו מפני התוקפן האמוציונלי שרואה את עתידתו של העולם רק בדמות עצמו הבהמית.
_new_ הוספת תגובה



ערפאת ג'ראדאת
בצלאל פאר (יום שלישי, 12/03/2013 שעה 9:10) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מת עוד מחבל ערבי. גדעון ספירו ''שוכח'' לציין שהנ''ל נשפט ונכלא על פעילות חתרנית וטרוריסטית, שוחרר בעסקת שליט, הפר את תנאי שחרורו ונעצר שוב לשם חקירה וענישה.

ב''הארץ'', שאינו חשוד באהדה לישראל, נכתב ב-‏28 לפברואר 2013 ש''ממצאים חדשים מנתיחת גופתו של העציר ערפאת ג'ראדאת שוללים את האפשרות שמת כתוצאה מהרעלה או אלימות פיזית. עם זאת, במכון לרפואה משפטית מבהירים כי לא ניתן עדיין לקבוע את סיבת המוות. ג'ראדאת מת ביום שבת בכלא מגידו''. אני מאמין שמאז גדעון ספירו לא קיבל מידע חדש שיסתור את ההנחה הזאת. הספקולציה שלו על עינויים נטולת ראיות ונוגדות את הנהוג מול אסירים פלסטינים בכלל ומנוגדות לכלל העדויות במקרה הפרטי של המקורבן ערפאת ג'ראדאת.

גדעון מתחיל ב''תיקו'' של טיעונים, למרות העובדה שהמכות בחזה מתועדות וברור הוא שהן נעשו כחלק ממאמץ ההחייאה של הרופאים. לכן מה שספירו מכנה מכות הן 'מכות', חלק ידוע לכל מי שלמד מתישהו את הא.ב. של פעולות ההחייאה. לכן ''הגעתי למסקנה'' של ספירו הוא רק הפרחת אויר מריאותיו, עוד קונספירציה זוטא מבית מדרשו. כבר ראינו בעבר כיצד ''ילדים שנרצחו בידי חיילי צה''ל'' הפכו או לילדים חיים או לילדים שנרצחו בידי הטרור הפלסטיני. ככה זה אצלם, כל מי שמת אצלהם נרשם לחובת ישראל אוטומטית. לפעמים הם גם ממציאים מתים כדי לעגל את המספרים כלפי מעלה.

מכאן שגם הודעת השב''כ שערפאת לא עונה והוא נבדק בכל יום חקירה מתפרשת אצלו כהודעה באשמה כאילו שהשב''כ עינה אותו. אכן, הגיון שמאלצני.

השב''כ לא מענה עצירים, אלא חוקר אותם. אכן חקירת שב''כ היא לא קייטנה טאנשים נמצאים בה בלחץ רב. אבל מה בין זה לבין עינויים? סביר שכל מי שיש לו בעייה בלב ובמערכת הנשימה יכול לחטוף 'קצר' בפעולה הלבבית כתוצאה מהלחץ שמופעל עליו. אבל זה יותר לחץ פסיכולוגי שמשפיע על תפקוד הגוף, מאשר לחץ גופני ישיר. הנחקר לא נמצא בתנוחה בלתי אפשרית, הנחקר אינו מוכה. הנחקר נמצא ער לאורך שעות חקירה ארוכות, והלחץ המנטלי בהחלט מתורגם גם לחולשה גופנית ככל שהחקירה נמשכת. סביר שבעלי בריאות לקויה מהסביר או חולי לב סמויים (כאלה שטרם אובחן אצלם בעיה לבבית) יכולים לחטוף תעוקת לב, שבץ, דום לב ולמות. בכל מקרה השב''כ חוקר כאשר רופא נמצא תמיד בסמיכות, ואם ישנה בעיה רפואית ברורה במהלך החקירה, היא נפסקת והרופא מתערב, כולל הובלת הנחקר לטיפול בבית חולים במידת הצורך. העובדה שמבין עשרות אלפי העצורים/אסירים ערבים מתו אחדים בלבד כתוצאה ישירה מלחץ המנטלי של החקירה.

שוב חנה סנש? התוקפנים הציונים והנאצים המסכנים שתפסו את המחבלת המסוכנת ורצחו אותה? מה יהיה איתך גדעון ספירו? אתה מערבולת כחש ותעמולה.

אני משער שחנה סנש לא עסקה בארגון תאי טרור של יהודים בגרמניה ולא דגלה בהשמדת גרמניה. אז למה אתה משתמש בה וזוקר אותה?
_new_ הוספת תגובה



המספרים עושים לו את זה
בצלאל פאר (יום שלישי, 12/03/2013 שעה 9:47) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז הניו יורק טיימס כתב. אז מה? מי שרוצה לחגוג על הדם שמח למספר הזה. אבל מי אמר שהוא אמת? הרי המספר הזה נמסר לעיתון ע''י ''Palestinian leaders'', מי? מה? כמה? מתי? מי ניהל רישומים אמיתיים ומדוייקים מאז ה-‏4 ביוני 1967? בעקרון מדובר ב''לופט גשעפט'', הפרחת מספרים באויר. לכל היותר אפשר לטעון שזוהי הערכה מאוחרת של אותם ''מנהיגים פלסטינים'' מהשנים האחרונות, מאז הם החלו לפעול בשטח בצורה מאורגנת. ואז הפם השליכו לאחור והכפילו בשנים שעברו מאז 1967. אבל כמו שידוע לכולם מכת עצירות הערבים החלה רק באינתפאדה הראשונה. אבל גם אז היקף המעצרים היה קטן יחסית להיקפם באינתיפאדה השניה ומאז ועד היום. המספר חסר המשמעות העובדתית ''800 אלף'' כולל גם מעצרים חוזרים ונשנים של אותם פעילי טרור ופעילי שטח. יש 'יעדי חקירה' שנעצרו לחקירה יותר מ-‏10 פעמים, 20 פעמים, ולאחר חקירה של יום, שבוע, חודש הם שוחררו שוב ושוב. קרוב לודאי שהרשימה מדומיינת הזאת כוללת גם עצירים פליליים בלי קשר למלחמה בטרור. גם ילד שזרק אבן על חייל שנעצר, הוזהר והוריו נקראו לנזיפה וקיבלו את ילדם לאחר זמן קצר נכללים ברשימות האלה..... כלומר.... אם האמת באמת היתה חשובה לערבים. לפי חישוב זה ישנם 17,500 מעצרים מכל סוג בשנה. כלומר, אם חצי מהערבים האלה קשורים לטרור ויש סיכוי שהם נעצרו פעמיים, אז המספר הזה כבר מתקצץ לשני שליש - חצי. אם חלקם נעצר 3, 5,או 10 פעמים, אז הנתונים אולי מתאזנים ו'עושים שכל'. אני נוטה להניח שהמספר הזה מדומיין בכוונה תחילה, הוא משליך מהאינטינסיביות של ה-‏20 השנים האחרונות, לעומת השנים שלפני כן היו בית הבראה לערבים, מציצת האצבע ברוק התעמולה והנפתה לראות לאן נושבת הרוח. ככה תמיד עושה הצד שמפסיד את האמת והצדק ומנצח בתעמולה והקונספירציה.

אכן, אין סיכוי ל''עם הפלסטיני'' להיות בן חורין כל עוד הוא מתקיים מהדם של ארגוני הטרור שלו. אותו עם מדומיין מדם, הוא עם די מוזר, הוא עם שקיים רק כאשר הערבים עומדים במריים נגד ישראל. אבל כשצריך לחיות בינהם כבני אדם, אז העם הזה מתפרק. מספיק לראות כיצר 20 עמים ערביים ''אותנטיים'' התפרקו לעיננו ממש בשנתיים האחרונות, כי הם התחילו להתמודד בתוך עצמם, ולא עם אוייב חיצוני מלכד.

אכם אלה הנקראים פלסטינים הם אוייב מר של ישראל ועלינו לנהוג בהם כאוייבים. אם הם רואים את עצמם כעם אז עלינו להתייחס אליהם כעם. כשהם מחבלים עלינו, אנחנו צריכים להכות בהם פי עשר ומיד. ככה נוהגת כל מדינה דמוקרטית מתוקנת כמידתה של ישראל. רק ההבדל הוא שהאמריקאים והבריטים, הצרפתים והנורבגים לא נלחמים חצי עולם מביתם נגד הטרור האסלאמי באפגניסטאן, כי יש איום ישיר ומיידי להשמדת מדינותיהם. אבל אנחנו נלחמים יום יום נגד טרור אסלאמי מדינתי וארגוני (טרור) על ביתנו ממש. מכאן שזכותנו להכות ולהכריע את אוייבנו גדולה מזכותם של בריטניה ונורבגיה שוחרות השלום.
_new_ הוספת תגובה



מיסיסיפי בישראל עוד מלפני קום המדינה
בצלאל פאר (יום שלישי, 12/03/2013 שעה 10:00) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הגזענות הערבית אסלאמית עושה לנו מיסיסיפי עוד מזמן פרעות 1920, 1928, 1937-8, טרום מלחמת השעצמאות והמלחמה עצמה וכמובן מאז קמה המדינה. כנראה שזה לא כל כך ברור לרבים משום שכאן הגזענים הם 'השחורים' והנרדפים הם 'הלבנים'. מאז תחילת שנות ה-‏20 של המאה ו-‏20 ביצעו הערבים יותר מ-‏70,000 מעשי לינץ' טרוריסטי ביהודים, בהמון דרכי טרור שנולדו בתרבות המזרחית הערבית.

כל בר-דעת צריך להבין דבר בסיסי - הערבים רוצחים ביהודים כקבוצה שנחמת בקבוצה יריבה. רוצח ערבי יצעד לקניון בפתח תקווה ויתפוצץ בו כדי לרצוח יהודי באשר הוא יהודי, בתמיכת ארגוני הטרור והחברה הערבית בכלל. לעומת זאת מחבל יהודי שתוקף ערבי, מייצג רק את עצמו או את עצמו ושניים-שלושה מחבריו, ובדרך כלל זה על רקע של סכסוך קודם. בכל מקרה הטרור של המחבל היהודי נתמך לכל היותר ע''י הקבוצה הקטנה הקרובה אליו, אבל מקבלת גינוי מקיף מקיר לקיר של כל החברה הישראלית. מערכות אכיפת החוק פועלות נגדם, ככל האפשר, וחלקם נענשים בחומרה. מישהו ראה את בתי הדין הפלסטינים שופטים ולו פעם אחת מחבל ערבי? זה מעיד על ההבדל הגדול!

מיסיסיפי לא בוערת אצלנו (אלא דווקא אצל הערבים, וגדעון ספירו לא רואה זאת), כי החברה הישראלית הגונה ושומרת חוק !!!!!
_new_ הוספת תגובה



פולארד לא צדיק הדור, אבל הצדק האמריקאי לא פעל בעניינו
בצלאל פאר (יום שלישי, 12/03/2013 שעה 11:23) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מעניין, ספירו, שאינך מזכיר את מרדכי וענונו שבעת ששירת בקריה הגרעינית גויס כמרגל שמכר את מרכולתו לעיתונות הבריטית תמורת תשלומים נאים ואספקת נשים. שום אידיאולוגיה, לבד מתאוות ממון. האידיאולוגיה באה רק לאחר מכן, לאחר שהשתבר לוענונו שככה הוא יחיה בחו''ל כמלך.

ההבדל בכל זאת הוא שפולארד לא קיבל ''תשלומים נאים'' ובחירתו להעביר מידע לישראל נעשה מתוך תחושה שהאמריקאים פוגעים בהסכמים לחילופי מידע מודיעיני שנחתמו ב-‏1981-2, בתחילת שלטונו של רונאלד רייגן. כמובן שמעשיו לא היו ראויים, הוא בגד ונענש, אבל עונשו היה מעל ומעבר לראוי לו לאור העונשים שמרגלים אמריקאים אחרים קיבלו.

התהליך בכלא בו פולארד ''גידל זקן, חבש כיפה ונהיה יהודי חוזר בתשובה'' רק מסביר ומאשר את תחושת החרדה הסובייקטיבית שלו כלפי ישראל. טענת 'התרגיל' היתה אפשרית, לו יתר העובדות היו תומכות בה.

הטענה שמכיוון שממשלת ישראל מסרה לארה''ב את כל החומר שפולארד סיפק למודיעין הישראלי אינה קשורה כלל לטענת המוסריות - כן או לא. שהרי זה תהליך מתבקש לפי האמריקאים רצו לעשות את הערכת הנזק במעשיו ולא היה כל טעם שממשלת ישראל תתנגד לזה. שכן עצמם החזרת החומר, לא מוחק את המידע ממחשבי המודיעין הישראלי! היה במהלך של הממשלה ניסיון למזער את הנזק שלאחר התפוצצות הפרשה. גם אין במהלך ''סיוע להרשעתו ועונשו החמור למאסר עולם'' אלא דווקא להיפך, ניסיון להנמיך את מידת המעשה ומידת העונש שמשתמע מכך. הכל הפוך אצל ספירו.

בגדול רק אומר שפולארד נשפט גם על דברים שלא ביצע, שלא היה קשור אליהם. פולארד נחשף לאחר שהוברר לאמריקאים שיש בתוך המוידעין הצבאי האמריקאי דליפת מודיעים שמגיעה לבריה''מ. האפ.בי.איי נרתם למבצע גדול כדי לאתר את המדליף שבמהלכו הם עלו על פולארד, שלא היה בכלל מוכשר לעסוק בדבר שעסק בו והתנהגותו היתה חובבנית. האמריקאים חשבו שהם עלו על זה שמוכר ידיעות גם לבריה''צ, ולכן הם פיתחו תיאוריה שפולארד העביר מידע לא רק לישראל אלא גם לגוש המזרחי. הקונספירטור הגדול לעניין זה היה המשומד שר ההגנה כספר ווינברגר, שקנה את הסיפור הרוסי. הוא התערב ישירות במשפט, נפגש בארבע עיניים עם השופט ומסר לו חומרים מסווגים בתנאי שהעניין לא יעלה בדיון המשפטי כלל. כלומר, המשפט של פולארד מראשיתו היה משפט פסול, בו פרקליטי פולארד לא יכלו להגן על מרשם, משום שהאישומים נגדו היו חסויים גם מעיניהם. מכאן שפולארד לא יכולה היה להתגונן. מאסר העולם הוטל עליו בגלל הסיפור המופרך של ווינברגר, ולא בגלל החומר שהוא העביר לישראל.

כאן המקום להעיר מספר הערות חשובות ביחס לאירוע:
א. ישראל אינה מגייסת או מפעילה אמריקאים או מרגלת נגד אמריקה. המקרים הבודדים שהתפרסמו היו תמונות מראה של מקרה פולארד, בו אמריקאי יהודי או לא יהודי תומך ישראל חושב שחשוב שהוא יעביר לנציג השגרירות הישראלית מידע 'חשוב' מתוך הערכה שהאמריקאים לא מעבירים אותו לישראל. אצל פולארד היה מקרה חריג, בו פולארד פנה מיוזמתו לאיש צבא ישראלי (אל''ם אביאם סלע, טייס, אלוף משנה) שאינו בקיא במעשי ריגול ןהנ''ל פנה לסוכנות המודיעין לק''ם (לשכת קישרי מדע - שהיתה כפופה למשרד ראש הממשלה) והיתה ממונה על איסוף מודיעין טכנולוגי ותעשייתי אבל בדרכים אורתודוכסיות של מידע גלוי, פגישות בין תעשיינים, ואיסוף פסיבי אחר כמו תקשורת). הארגון הזה לא היה מוסמך לגייס מקור היומינט, וכאן הוא חרג מסמכותו, אולי בגלל שנפלה לחיכו ''יונת דואר'' אטרקטיבית. הסכמה שפולארד יעבוד בשבילנו היתה מוטעית מיסודה ונגדה את מדיניות איסוף המודיעין מלכתחילה.

ב. גיוס סוכני היומינט בכלל אינם החלטת ממשלה, אלא החלטה מבצעית של ארגון המודיעין המפעיל. מכאן שהלק''ם לא היתה צריכה לדווח לממשלה על הפעלת פולארד. יתכן שבעדכוני ראש הממשלה השוטפים הוא נחשף לדבר ויתכן שלא. אנחנו לא יודעים אם שמעון פרס או יצחק רבין ידעו בזמן אמת שהמקור פולארד עובד למען ישראל. לכן, סביר שעם חשיפת פולארד רבים בצמרת גם הם הופתעו.

ג. קישרי המודיעין בין ארה''ב לישראל החלו לפרוח ב-‏1968 במקביל לשינוי המדיניות האמריקאית לגבי סיוע הנשק לישראל. לפני כן ישראל העבירה לארה''ב מידע אטרקטיבי וחשוב לאמריקאים משנות ה-‏50 , כמו נאום כרושצ'וב בועידת הקומינטרן ה-‏20 של המפלגה הקומוניסטית; מידע טכנולוגי יחשוב על מערכות נשק סובייטיות מרכזיות כמו המיג-‏21 העיראקי (1966) ולאחר מכן הסורי (בשנות ה-‏80). מידע על מערכות הנשק כמו טילי הקרקע-אויר מסדרת הס.א. 2/3/6.
רמת השת''פ והחשיפה המודיעינית בין שתי המדינות אז ויותר מכך היום היא מלאה, וישנן פעילויות משותפות. לפי התקשורת ארה''ב וישראל פועלות גם באיראן במבצעים משותפים. מעבר לשת''פ המודיעני יש שת''פ מדעי וטכנולוגי רחב, שחורג גם מהקשרים הצבאיים. אבל בעניין הצבאי לא רק ארה''ב מסייעתצ לישראל אלא גם ישראל הקטנה מסעיית לארה''ב. לכן ארה''ב מבינה שמעבר לאינטרסים המדיניים והערכיים הדומים, חשוב לה לשמור את ישראל 'קרובה אליה' כדי למצות את הקשר הזה וכדי לא להניח לישראל לחבור לשת''פ דומה עם עוד מדינות.

ד. כאמור, פולארד נענש במאסר עולם משום שהוא הוחשד והואשם בהעברת חומר מודיעיני גם לרוסים. כמה חודשים לאחר שנחרץ גורלו של פולארד הבינו באפ.בי.איי שהם טעו בגדול. מקורות המודיעין המשיכו להעביר מידע לרוסים. ושוב במאמץ מיוחד הצליחו האמריקאים לחשוף לפחות עוד 7 מרגלים אמריקאים שפעלו למען בריה''מ אלדריך איימס ורוברט הנסן קיבלו מאסר עולם ויתר החמישה קיבלו מאסרים שונים, הגדול מבינהם היה ל-‏28 שנים אבל עונשו קוצר והוא שוחרר לאחר כ-‏18 שנים. וזאת למרות שאמריקאים נהרגו בגלל פעולתם של המרגלים למען רוסיה ! ג'יימס וולסי ראש הסי.אי.איי לשעבר כתב במאמר בשנה שעברה למען שחרור של פולארד ששני שליש מ-‏50 מרגלים שפעלו למען רוסיה וסין באותו זמן, ועשו נזקים אמיתיים לאמריקה, שוחררו לפני תום תקופת מאסרם. השופט סטיבן ווליאמס קבע כי פרשת פולארד מהווה ''עיוות חמור של הצדק'', זאת בשל העובדה שפולארד שיתף פעולה עם התביעה, מנע מבוכה מארה''ב ע''י כך שחתם על עסקת טיעון, ובפועל נגזר עליו העונש המקסימאלי של מאסר עולם וזכות העירעור נשללה ממנו מנימוקים טכניים.

לאור כל העובדות הנ''ל ברור שמשהו נוסף מחזיק את פולארד בכלא ולא עצם מעשהו. וזו העובדה שהוא יהודי ופעל למען ישראל. את זה האמריקאים לא יכולים לסבול. זה גם מה שהלהיט את המשומד כספר ווינברגר שהתנדב להראות את נאמנותו לאמריקה ע''י חריגה ממידת הדין, תוך רמיסתו.
_new_ הוספת תגובה



פולארד לא צדיק הדור, אבל הצדק האמריקאי לא פעל בעניינו
אדוארדס (יום שני, 18/03/2013 שעה 19:13)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אובמה יעשה דבר טוב אחד אם יביא את פולארד איתו במטוס בתנאי שישראל תשחרר את 20 אלף הפולארדים שלה שהיא עוצרת במכלאות שלה בלי בג''צ ובצלם. אם נשחרר היום את אלפי כלואי השווא הפלסטינים אז נקדם את השלום כמו שלא עשינו אף פעם.
_new_ הוספת תגובה



פולארד לא צדיק הדור, אבל הצדק האמריקאי לא פעל בעניינו
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 19/03/2013 שעה 5:58)
בתשובה לאדוארדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אם פולרד שווה ערך אל 20.000 מחבלים פלסטינים אז אני מעדיף שיהרגו אותו .
_new_ הוספת תגובה



פולארד לא צדיק הדור, אבל הצדק האמריקאי לא פעל בעניינו
גדעון ספירו (יום ראשון, 24/03/2013 שעה 1:48)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

דייק בניסוח: לא מחבלים כי אם לוחמי תנועת ההתנגדות לכיבוש שנישבו בידי הכובש הישראלי. כפי שזה נראה כיום הסרוב הישראלי לשחרר שבויים פלסטינים כופה על תנועת ההתנגדות הפלסטינית לשבות חיילים נוספים. חבל.
_new_ הוספת תגובה



פולארד לא צדיק הדור, אבל הצדק האמריקאי לא פעל בעניינו
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום ראשון, 24/03/2013 שעה 11:09)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מוכן ללכת לקראתך הרבה יותר מכפי שאתהמוכן ללכת לקראתי .
הנה - ''לא מחבלים כי אם לוחמי תנועת ההתנגדות לכיבוש שנישבו בידי הכובש הישראלי'' זה הנוסח שלך .
אז ככה -
1 - אין מושג בין לאומי - לוחמים . יש ''נושאי נשק'' או ''חיילים'' .
2 - נושאי נשק הם מטרה לגיטימית לירי עליהם , כל עוד הנשק עליהם . ראה אמנת ז'נבה ה-‏4 .
3 - ''חילים'' רק אם הם במדים ונושאים תגי זיהוי יחידתיים + כרטיס שבוי חוקי .
4 - חייל שנתפס הוא ''שבוי'' . אזרח שנתפס הוא חשוד עד שנישפט .
5 - רוצחי אזרחים בכוונה תחילה הם ''רוצחים'' ולא משהוא אחר .
6 - פולרד הוא מרגל או סוכן זר שנתפס , נשפט ונכלא .
===================================================
הצגת אזרח ערבי שרצח אזרח ישראלי בתור ''שבוי פלסטיני'' אינני מכבסת מילים .
זה שקר ברור .

כמובן -
הפלסטינים ינסו לשבות חיילים ישראלים לשם מיקוח/סחיטה .
זו עבירה על אחד מסעיפי אמנת ז'נבה .

גם בזה אפשר לטפל - אבל ממשלות ישראל אינן נוהגות לפי דיעותי .
_new_ הוספת תגובה



פולארד לא צדיק הדור, אבל הצדק האמריקאי לא פעל בעניינו
גדעון ספירו (יום שלישי, 26/03/2013 שעה 0:17)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני ממש מאושר שאתה נעזר ומסתמך על אמנת ז'נווה. תבדוק מה אומרת האמנה על העברת אוכלוסיה אזרחית של המדינה הכובשת לשטח הנכבש וגם את אמנת רומא שמגדירה זאת כפשע מלחמה.

החוק הבינלאומי מכיר בזכותם של עמים כבושים להיאבק נגד הכובש, כולל מאבק מזוין. אינני משתמש במונח לוחמים בהקשר משפטי, אלא כמלה המתארת מצב עובדתי שהשימוש בו מקובל. יש לוחמי המחתרות, לוחמי האצ''ל, לוחמי המחתרת הצרפתית, וכך הלאה.
רוצחי אזרחים שאינם חלק מכוח מזוין בכוונה תחילה הוא רצח - אין לי מחלוקת בנושא זה. אני נאבק למען החלת אותם קני מידה על מתנחלים שרוצחים אזרחים פלסטינים כפי שנוהגים בפלסטינים הרוצחים אזרחים ישראלים בינתיים זה לא המצב.רוצחי מחתרת הטרור היהודית שרצחו בדם קר סטודנטם במכללת חברון, לא ישבו במעצר את הזמן שיושב נהג פלסטיני שהסיע פלסטיני חמוש. ישראל ככוח כובש לא מקיימת את אמנת ג'נווה, אז אתה מצפה שהנכבש יקיים אותה?
אשר לפולארד - כתבתי בבירור שאני תומך בשחרורו, אבל לא משתתף בפסטיבל השדרוג לאחור של מעשהו.
_new_ הוספת תגובה



פולארד לא צדיק הדור, אבל הצדק האמריקאי לא פעל בעניינו
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 26/03/2013 שעה 8:18)
בתשובה לגדעון ספירו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני לא יודע אם אתה מאמן לי , אבל את אמנת זנבה קראתי 4 או 5 פעמים ואני מתמצא בה ברמה סבירה .
לגבי העברת אוכלוסיה כובשת לשטח כבוש -
יו''ש או הגדה המצערבית נכבשה מיד כובש קודם ==> הממלכה ההאשמית . לא מפלסטינים !
הירדנים שסיפחו את הגדה אל ממלכתם נסוגו מסיפוח זה לפני יותר מ-‏20 שנה .
מבחינה יורידית זה שטח שהוא חלק מהמנדט הבריטי על פלסטינה .
היות והירדנים נטשו את השטח אין להם בו שום סמכות .
היות והפלסטינים סירבו להקים מדינה שם ובמקומות נוספים לפי החלטת החלוקה - גם לפלסטינים אין שם שום סמכות .
למעשה השטח היה כבוש עד 31 ביולי 1988 ואחרי הויתור של חוסיין זה לא שטח כבוש .

לכן - ההגדרה הכי אחרונה היא שזה חלק מפלסטינה המנדטורית . ולא שטח שנכבש מהפלסטינים .
בפלסטינה המנדטורית הוקמה מדינה פלסטינית-יהודית וכל השטח הוא בשליטת היהודים .
ואם תקרא בעיון את האמנה תראה שמדובר לא סתם בשטח כבוש אלא בשטח של מדינה .
כך אותו סעיף אינו תקף כאן .
=============================================================
היו כמה מקרי רצח של ערבים שנעשו על ידי יהודים .
כמה ?
כי יהודים שערבים רצחו יש בערך 1700 .
וחלק מהרוצחים ''עם דם על הידים'' שוחררו .
===========================================================
ישראל נוהגת לפי אמנת ז'נבה לפי החלטה משנת 1967 .
לא תמיד - כי יש חריגות , אך נכון באופן כללי .

ואם במצב כזה אנו ''זוכים'' להאשמה כי איננו נוהגים לפי האמנה ומעשי חריגה קטנים נחשבים ''הפרת האמנה'' ואנו .פילו מכונים ''יודונאצים'' על ידי המנוול הידוע
או אז - הבה נחרוג בגדול כי בעיני X אנשים אנו נבלים בכל מיקרה .
_new_ הוספת תגובה



אמנת ג'נבה ובג''ץ
דוד סיון (יום שלישי, 26/03/2013 שעה 12:37)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אמנת ג'נבה ובג''ץ

1. בג''ץ מתייחס לשטחי יהודה ושומרון כשטח כבוש (בג''ץ 253/88, בג''ץ 2690/09 http://elyon1.court.gov.il/files/09/900/026/n05/0902...).
2. באותם פסקי דין הוא מכיר בפלשתינאים כ''אנשים מוגנים'' (protected persons).
3. סעיף 49 של אמנת ג'נבה (http://www.icrc.org/IHL.nsf/1595a804df7efd6bc1256414...) קובע במפורש:
''The Occupying Power shall not deport or transfer parts of its own civilian population into the territory it occupies''.

4. מכאן שהטענות שלך לגבי מעמד השטח וגם לגבי מעמד הפלשתינאים בשטח אינן מבטלות את תקפות סעיף 49.
_new_ הוספת תגובה



אמנת ג'נבה ובג''ץ
בצלאל פאר (יום שלישי, 26/03/2013 שעה 16:02)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בג''צ קבע זאת רק לצורך הגנת הפרטים שחיים ביו''ש ושאינם אזרחי ישראל, ומכאן ברור שמדובר בערבים בעיקר. בג''צ לא קבע ולא אמור היה לקבוע אם ה''שטח כבוש'' או ה''שטח נמצא במחלוקת'' מבחינת הדין הבינ''ל.

השטח כבוש כי הוא נכבש בפועל ע''י צה''ל ב-‏1967. השטח גם כבוש כיא הוא נכבש בפועל ע''י הצבא הירדני ב-‏1948. השאלה של מי השטח הזה היא שאלה פוליטית ולא משפטית, אם כי פרשנות משפטית משמשת כל צד לתמוך בעניינו. בפועל ההגנה על האוכלוסיה הכבושה נעשית באמצעות כללי חוקי ג'נבה, כי אין חוקים אחרים מתאימים למקרה המיוחד כאן.

יו''ש היא 'שטח במחלוקת'. ירדן ויתרה על תביעתה לריבונות בשטח ב-‏1987-8. מרגע זה פסק הסכסוך על המקום להיות סכסוך משפטי בין שתי מדינות. חוקי ג'נבה עוסקים רק בעניין שבין שתי מדינות, ולא בין מדינה לארגון שאינו מדינה, לתנועת טרור או ישות מדינית פלואידית.

לכן אין לעקם בכח את הפסיקה בג''צ בעניין אחד ולחטוף אותה בת ערובה לעניין אחר.
_new_ הוספת תגובה



על תעקם את משמעות הדברים!
דוד סיון (יום שלישי, 26/03/2013 שעה 17:11)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. בג''ץ כתב ''שטח כבוש'' ויש לכך פרוש אחד בלבד.
ב. בג''ץ גם לא פוסל את סעיף 49 באמנת ג'נבה.
ג. לכן הטענה הכמו משפטית של אריה לא נכונה. זה כל מה שכתבתי.
ד. אני מציע שאל תקרא בדברי מה שלא כתוב בהם.
_new_ הוספת תגובה



על תעקם את משמעות הדברים!
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 26/03/2013 שעה 19:37)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בגץ טועה .
_new_ הוספת תגובה



על תעקם את משמעות הדברים!
בצלאל פאר (יום שני, 01/04/2013 שעה 12:30)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. לכן אמרתי שבג''צ כתב ''שטח כבוש'' כי דובר בענין זוטא ולא בעניין המחלוקת המדינית. בג''צ קיבל את המונח שהושם לפניו ולא דן בכלל במהותו.
ב. ישראל חתומה על אמנת ג'נבה. אין באמנת ג'נבה שום סעיף שישראל מפרה.
ג. ראוי שתקרא בדברי את מה שכתוב בהם בלבד.
_new_ הוספת תגובה



אתה מטעה!
דוד סיון (יום שני, 01/04/2013 שעה 12:49)
בתשובה לבצלאל פאר
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. אתה טועה. באותם פסקי דין בג''ץ משתמש במושג ''שטח כבוש'' בכמה מובנים ובמספר לא קטן של פעמים.

ב. אינך ענייני.

ג. לכן ברור שלא הפנמת מה שכתבתי.
_new_ הוספת תגובה



אמנת ג'נבה ובג''ץ
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 26/03/2013 שעה 19:35)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

סעיף 4 -Nationals of a State which is not bound by the Convention are not protected by it
כלומר תושבי יהודה ושומרון אינם מוגנים במשמעות האמנה .

הדגשה מתוך סעיף 49 - ''deport or transfer'' .
אין מצב כזה ביהודה ושומרון .

כמוכן מיום 31/7/88 הפסיק השטח להיות כבוש מידי הממלכה ההאשמית .
מאז זה שטח מוחזק על ידי צהל ולא כבוש .
===================================================================
בגץ ==>
השמאלנים האלה מפרשים לפי השקפת עולמם ולא לפי הכתוב והעובדות .
_new_ הוספת תגובה



אמנת ג'נבה ובג''ץ
דוד סיון (יום רביעי, 27/03/2013 שעה 7:02)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. יש בפסיקות האלה התייחסות אל הפלשתינאים כאנשים מוגנים (''protected person'') ביטוי שמקורו באמנת ג'נבה. כלומר בשפת בג''ץ הפלשתינאים מוגנים במשמעות האמנה.

ב. בסעיף 4 של האמנה כתוב:
Persons protected by the Convention are those who, at a given moment and in any manner whatsoever, find themselves, in case of a conflict or occupation, in the hands of a Party to the conflict or Occupying Power of which they are not nationals.

ג. אתה מפרשן את העובדות והכתוב על פי השקפת עולמך. אני מעדיף לכבד את פסיקות בג''ץ.
_new_ הוספת תגובה



אמנת ג'נבה ובג''ץ
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום רביעי, 27/03/2013 שעה 10:33)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמו תמיד גם כעת
אתה טענת שישראל עוברת על סעיף 49 ואני הראיתי שזה לא נכון .
=====================================
מדינת ישראל בחרה מרצונה העצמי לפעול כלפי ערביי יהודה , שומרון ועזה לפי סעיפי ההגנה שבאמנת ז'נבה .

המשכו של סעיף 4 אומר Nationals of a State which is not bound by the Convention are not protected by it .
כלומר מה שכתבת אינו נכון .

בכל זאת ישראל נוהגת בהם לפי האמנה .
============================================

אין לי אמון בבג''ץ ולא מהיום .
די בזה שאחדות מפסיקות בגץ בענינים לאומיים הם אנטי ישראליים או אנטי ציוניים .
כולל בענין זה .
_new_ הוספת תגובה



אמנת ג'נבה ובג''ץ
דוד סיון (יום רביעי, 27/03/2013 שעה 19:11)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

א. לא טענתי שישראל עוברת על סעיף 49 באמנת ג'נבה. פשוט התייחסתי למשמעותו בעיני בג''ץ.
ב. נדמה לי שלא קראת את שני פסקי הדין. אחרת היית מגלה שלמרות הקביעה שהשטח כבוש, ושהפלשתינאים הם מה שבאמנת ג'נבה נקרא ''אנשים מוגנים'', פוסק הבג''ץ פסיקה ציונית לעילא: ''אין חולק כי כאשר הוראת חוק מפורשת בחוק הישראלי הפנימי עומדת אל מול כללי המשפט הבינלאומי, גם כאשר מדובר במשפט מנהגי, הדין הישראלי מכריע'' (http://elyon1.court.gov.il/files/09/900/026/n05/0902...).

ג. לכן במקרה הנדון זו טעות לטעון שבג''ץ הוא אנטי-ישראלי או אנטי ציוני.
_new_ הוספת תגובה



ישעיהו ליבוביץ היה בעל 5 תארי דוקטור .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 12/03/2013 שעה 23:51) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בישראל הוא נחשב להוגה גדול ומוכשר .
בעולם הוא נמצא אין שם בליגה ב' של ההוגים .
ליד סארטר , פוקו ואחרים הוא רחוק מלהיות ידוע בעולם .
לאיש הזה הייתה הערכה כי הכיבוש של השטחים יביא
את ישראל להתדרדרות מוסרית עד כדי מעשים דוגמת הנאצים .
זה לא קרה עד היום . ישראל אפילו נוהגת בפחות רוע מהאנגלים באירלנד במאה העשרים .
אבל לאיש הזה הייתה מילה מולחמת ''יודונאצים'' כביטוי נגד התנהגות הישראלי הכובש .
כאשר זו מילה לגיטימית בשיח הציבורי ואכן היא בשימוש נרחב , אז היא ראויה בשני הכיוונים .
גדעון ספירו מרוויח במאמרין את הכינוי , יודונאצי .
_new_ הוספת תגובה



ישעיהו ליבוביץ היה בעל 5 תארי דוקטור .
אדוארדס (יום שני, 18/03/2013 שעה 19:15)
בתשובה להמפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לייבוביץ ראה את האמת פנים מול פנים
והסנה בער ולא פסק.
_new_ הוספת תגובה



ישעיהו ליבוביץ היה בעל 5 תארי דוקטור .
המפלגה הקטנה העניה וחסרת ההשפעה (יום שלישי, 19/03/2013 שעה 6:00)
בתשובה לאדוארדס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ליבוביץ .......................
איש בעל יכולות אינטלקטואליות רבות
ואידיוט .
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי