פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
''אם אשכחך, אום-טובא...''
אורי אבנרי (יום ראשון, 27/07/2008 שעה 8:00)


''אם אשכחך, אום-טובא...''

אורי אבנרי



באחד השירים היפים ביותר בתנ''ך נשבע המשורר (תהילים קל''ז): ה אִם-אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי. ו תִּדְבַּק-לְשׁוֹנִי, לְחִכִּי אִם-לֹא אֶזְכְּרֵכִי: אִם-לֹא אַעֲלֶה, אֶת-יְרוּשָׁלִַם עַל, רֹאשׁ שִׂמְחָתִי.

משום-מה לא כתב המשורר: ''אם אשכחך, אום-טובא!'' ולא ''אם אשכחך, צור-באהר!'' וגם לא ''אם אשכחך, ג'בל-מוכאבר!'' ואפילו לא ''אם אשכחך, עין-כרם!''

זוהי העובדה הראשונה שיש לזכור אותה בדיון על ירושלים: אין דמיון בין ירושלים של התנ''ך לבין ''ירושלים'' של המפה הישראלית. מושא געגועיהם של הגולים שבכו על נהרות בבל הייתה ירושלים האמיתית - פחות או יותר בגבולות העיר העתיקה, ובמרכזה הר-הבית. קילומטר מרובע אחד, זה הכול.

תחום-השיפוט של עיריית ירושלים, אחרי הסיפוח של 1967, משתרע על שטח ענק, 126 קמ''ר, מבית-לחם בדרום עד מבואות רמאללה בצפון. על שטח זה הולבש השם ''ירושלים'' כדי לתת צביון דתי-לאומי-היסטורי למבצע של גזל אדמות והתנחלות.

למתכנני המפה הזאת, וביניהם האלוף רחבעם זאבי (''גנדי''), הקצין הימני-הקיצוני ביותר בצה''ל של אז, הייתה תכנית פשוטה: לספח לירושלים עד כמה שיותר שטחים ריקים מערבים, כדי להקים בהם התנחלויות יהודיות. הם היו רדופי השד הדמוגרפי, המשתולל אצלנו גם היום: לנפח את האוכלוסייה היהודית ולגמד את האוכלוסייה הערבית - בירושלים ובארץ כולה.

כדי להגשים מטרה זו הם נאלצו לספח גם את הכפרים הערביים הסמוכים. לא רק את השכונות הערביות שהיו צמודות לעיר העתיקה, כמו הר-הזיתים, סילוואן וראס-אל-עמוד, אלא גם את הכפרים המרוחקים יותר - אום-טובא, צור-באהר, ג'בל-מוכאבר במזרח, בית-חנינא וכפר-עקב בצפון, שרפאת ובית צפאפא בדרום.

השד הדמוגרפי שהריץ את ''גנדי'' אז, הוא הרודף אותנו כיום ברחובות ירושלים המערבית, כשהוא רכוב על דחפור קטלני.

עד מלחמת 1948 הייתה ירושלים עיר מעורבת ממש. שכונות יהודיות ושכונות ערביות שימשו בה בערבוביה.

המפה הדמוגרפית של ירושלים חרוטה בזיכרוני בגלל חוויה אישית. כשנה לפני המלחמה החלטנו, כמה צעירים וצעירות תל-אביביים, חברי קבוצת ''במאבק'', לערוך טיול בחברון. יהודים מעטים מאוד הגיעו אז לעיר הדרומית, שהייתה ידועה כמבצר מוסלמי, דתי ולאומי.

עלינו בירושלים לאוטובוס ערבי והגענו לחברון, הסתובבנו בסמטאות, קנינו את כלי הזכוכית הכחולים מתוצרת העיר, ביקרנו בקיבוצי גוש עציון וחזרנו לירושלים. אלא שבינתיים קרה משהו: אחת ממחתרות ''הפורשים'' ביצעה פיגוע חמור במיוחד (נדמה לי שזה היה פיצוץ מועדון הקצינים בירושלים), והבריטים הטילו עוצר על השכונות היהודיות בכל הארץ.

בכניסה לירושלים ירדנו מהאוטובוס וחצינו את העיר ברגל - כשאנחנו מקפידים לעבור רק בשכונות הערביות. משם עלינו לאוטובוס ערבי שהביא אותנו לרמלה, ולאוטובוס שני שלקח אותנו ליפו. משם הסתננו דרך חצרות ורחובות צדדים הביתה. איש מאיתנו לא נתפס.

למדתי להכיר את השכונות הערביות, שהפכו אחרי המלחמה ללב ירושלים העברית, וביניהן שכונות מפוארות כמו טלביה ובקעה. ב-‏1948 ברחו / גורשו תושביהן לירושלים המזרחית והסתדרו שם - עד שגם שכונות אלה נכבשו על-ידי צה''ל וסופחו לישראל.

סיפוח העיר המזרחית יצר דילמה. מה עושים באוכלוסייתה הערבית? לא ניתן לגרש אותה. הריסת שכונת המוגרבים מול הכותל המערבי והגירוש האכזרי של הערבים מהרובע היהודי בעיר העתיקה כבר עוררו תגובה עולמית שלילית.

אילו רצתה הממשלה באמת ב''איחוד'' העיר, היא הייתה מלווה את הסיפוח בכמה מעשים מיידיים: הענקת אזרחות אוטומטית לכל האוכלוסייה הערבית בעיר והחזרת הרכוש הערבי ''הנטוש'' במערב העיר לבעליו (או, לפחות, תשלום פיצויים עבורו).

אבל הממשלה כלל לא חלמה על כך. לתושבי העיר לא הוענקה אזרחות, דבר שהיה מעניק להם את אותן הזכויות שיש לאזרחי-ישראל הערביים בגליל ובמשולש. הוענק להם רק מעמד של ''תושבים'' נסבלים בעיר שבה גרו אבותיהם לפחות מזה 1300 שנה. זהו מעמד שברירי, הנותן להם אמנם תעודת-זהות ישראלית, אבל לא את הזכות לבחור לכנסת.

תיאורטית יש אמנם לערבי ירושלמי אפשרות לפנות ולבקש אזרחות, אך בקשה כזאת נתונה לשרירות ליבם של פקידים עוינים. הממשלה, כמובן, סמכה על כך שכמעט אף ערבי לא יפנה אליה בבקשה כזאת, שהרי פירושה הכרה בחוקיותו של הכיבוש הישראלי.

האמת היא שירושלים מעולם לא אוחדה. ''העיר שחוברה לה יחדיו, בירת ישראל לנצח נצחים'' הייתה ונשארה מנטרה תעמולתית, חסרת כל משמעות במציאות.

ירושלים המזרחית הייתה ונשארה שטח כבוש לכל דבר.

התושבים הערביים יכולים להשתתף בבחירות לעירייה. אבל רק מעטים - פקידים עירוניים ושאר תושבים הזקוקים לחסדי השלטון - מנצלים זכות זו, מפני שגם זה היה מהווה הכרה בכיבוש. בפועל המצב הוא שעיריית ירושלים היא מוסד של יהודים למען יהודים. ראשיה נבחרים על-ידי יהודים בלבד, והם רואים את משימתם העיקרית בייהוד העיר. בשעתו חשף ''העולם הזה'' הוראה סודית שציוותה על כל מוסדות הממשלה והעירייה לדאוג לכך ששיעור הערבים בעיר לא יעלה על 27.5% - אותו השיעור שהיה קיים בעת הכיבוש.

אין זאת הגזמה לומר שראש-העיר הנבחר והדמוקרטי של מערב העיר הוא גם המושל הצבאי של מזרח העיר.

מאז 1967, כל ראשי-העירייה ראו ורואים את תפקידם כך. יחד עם כל שלוחות השלטון, הם דואגים לכך שערבים הגרים מחוץ לעיר לא יחזרו אליה, ושערבים הגרים בעיר ייצאו ממנה. אלף ואחת תחבולות גדולות וקטנות אמורות להבטיח זאת, החל במניעה כמעט מוחלטת של רישיונות-בנייה למשפחות הערביות, המתרבות במהירות, וכלה בשלילת מעמד התושבות ממי ששוהה זמן-מה בחו''ל או בגדה המערבית.

המגע בין תושבי ירושלים לבין תושבי הגדה המערבית הסמוכה, שהיוו מארג צפוף, מנותק לגמרי. ירושלים, ששימשה מרכז כלכלי, פוליטי, תרבותי, רפואי וחברתי, נחתכה לגמרי מהעורף הטבעי שלה. בניית החומה, המפרידה בין אב לבניו, בין תלמידים לבית-ספרם, בין סוחר ללקוחותיו, בין פועלים למקום-עבודתם, בין רופאים למטופליהם, בין מסגד למאמיניו, אפילו בין בית-קברות לנפטרים, באה לשרת מגמה זו.

בישראל מרבים לדבר על כך שהתושבים הערביים ''נהנים מהביטוח הלאומי''. זוהי טענה כוזבת לחלוטין: שהרי הביטוח אינו בגדר זכות המוענקת חינם. ביטוח הוא ביטוח - כל אדם, ערבי כיהודי, נדרש לשלם עבורו מדי חודש.

תושבי ירושלים המזרחית גם משלמים ארנונה מלאה, אך זוכים רק בשבריר השירותים העירוניים, הן מבחינה כמותית והן מבחינה איכותית. לבתי-הספר חסרים מאות חדרי-כיתות, ורמת ההוראה בהם נופלת בהרבה מרמת בתי-הספר האסלאמיים הפרטיים. סילוק האשפה ושאר השירותים הם מתחת לכל ביקורת. גנים ציבוריים, מתנ''סים,גינון - הס מלהזכיר. תושבי כפר-עקב, השוכן מצפון למחסום קלנדיה, משלמים ארנונה ואינם מקבלים שירותים בכלל - בטענה שעובדי העירייה פוחדים להגיע לשם.

הציבור היהודי בירושלים אינו מעוניין בבעיות האלה. אין הוא יודע - ואין הוא רוצה לדעת - מה קורה אצל שכניו הערביים, הגרים במרחק של כמה מאות מטרים ממנו.

לכן הוא מופתע, מופתע ונדהם מכפיות-הטובה של התושבים הערביים. צעיר מצור-באהר ירה בתלמידי ישיבה במערב העיר. צעיר מג'בל-מוכאבר, נוהג בדחפור, דרס כל מה שנקרה בדרכו. השבוע חזר צעיר מאום-טובא על אותו המעשה בדיוק.

מחוללי כל המעשים האלה היו צעירים רגילים, נורמאליים (מה שנקרא עכשיו ''נורמטיביים''), ולא דתיים במיוחד. נראה שאיש מהם לא השתייך לארגון כלשהו. פשוט נראה שקם צעיר בבוקר, מחליט שנמאס לו ומבצע פיגוע על דעת עצמו, בכל כלי שמזדמן לו - אקדח שקנה בכספו, במקרה הראשון, ודחפורים שהם עובדים בהם, בשני המקרים האחרים.

אם אכן כך היו הדברים, נשאלת השאלה: מדוע עשו זאת ירושלמים דווקא? קודם כל, מפני שיש להם הזדמנות. אדם העובד על דחפור באתר-בנייה במערב העיר יכול פשוט להתנגש ברכבים ברחוב הסמוך. נהג של משאית כבדה יכול לדרוס בני-אדם. קל יחסית לבצע פיגוע-ירי. שום פעולת-מודיעין לא תמנע אותו, מפני שאין למבצע שותפים או ארגון.

בדברי הפרשנים שקראנו ושמענו השבוע ניכר שאין הם יכולים כלל לתאר לעצמם את הזעם המצטבר בליבו של צעיר ערבי בירושלים במשך שנים של השפלות, התעללויות, קיפוח והרגשת אין-אונים. הרבה יותר קל ומענג היה להשתעשע בתיאורים פורנוגראפיים על 72 הבתולות הממתינות לשאהידים בגן-עדן המוסלמי: מה יעשו להן, איך יעשו להן, למי יש כוח בשבילן.

אחד הגורמים העיקריים התורמים למצבור השנאה הוא הריסת הבתים ''הבלתי-חוקיים'' של התושבים הערבים, שאין להם כל אפשרות לבנות באופן ''חוקי''. על גודל הטמטום השלטוני מעידה תביעתו של ראש השב''כ, שהציע השבוע שוב להרוס את בתיהן של משפחות המפגעים, לשם ''הרתעה''. הוא לא שמע, כנראה, על עשרות המחקרים ועל הנסיון המצטבר המוכיחים שכל בית הרוס הופך לחממה לגידול שונאים תאבי נקמה חדשים.

מקרה השבוע מאלף במיוחד. לא ברור כלל מה קרה שם: האם תיכנן רסאן אבו-טר את הפיגוע מראש? או שמא הייתה זאת סערת-רגשות של רגע? האם בכלל היה זה פיגוע - או שנהג הדחפור התנגש באוטובוס בטעות, ומאותו הרגע, מוכה פאניקה, ניסה לברוח או לדרוס את רודפיו והפך למטרה במטווח של אזרחים וחיילים מזדמנים? באווירת החשד והפחד השוררת עכשיו בירושלים, כל תאונת-דרכים שבה מעורב ערבי הופכת לפיגוע, וכל נהג ערבי המעורב בתאונה רבים הסיכויים שיוצא להורג בו במקום בלי דין ומשפט. (כדאי לזכור שהאינתיפאדה הראשונה פרצה בגלל תאונה, שבה דרס נהג יהודי כמה עוברי-אורח ערביים.)

ושוב נשאלת השאלה: מה הפיתרון לבעיה המורכבת הזאת, הטעונה אמוציות חזקות, מיתוסים מושרשים ודילמות מוסריות בשביל מיליוני אנשים בעולם.

השבוע עלה שלל הצעות, כגון לבנות חומת-הפרדה בלב ירושלים, כמו חומת-ברלין, בעיר ש''חוברה לה יחדיו'', בירת ישראל לנצח-נצחים. להטיל על משפחות שלמות את האחריות למעשי בניהן, כפי שעשו הנאצים. לגרש את המשפחות מהעיר או לשלול מהן את מעמד התושבות. להרוס את בתיהן. לשלול מהן את זכויות הביטוח, שהן שילמו בעדן.

המשותף לכל ה''פתרונות'' האלה הוא שהם כבר נוסו בעבר, פה ובמקומות אחרים, ונכשלו כשלון חרוץ.

זולת הפיתרון האחד, היחיד והברור: להפוך את מזרח ירושלים לבירת פלסטין, לאפשר לתושביה להקים בה עירייה משלהם, תוך שמירת העיר כיחידה אורבאנית מאוחדת תחת עיריית-על, שבה יהיו הערבים שווי-זכויות עם היהודים. אני שמח שברק אובמה, בביקורו אצלנו השבוע, חזר באחרונה כמעט מילה במילה על התוכנית כמו שפירסם אותה ''גוש שלום'' לפני עשר שנים בעצה אחת עם פייסל אל-חוסייני, מנהיג הציבור הערבי בירושלים.

הפיגועים הם תוצאה של ייאוש, תסכול, חוסר-מוצא ושנאה. רק פיתרון שיביא לסילוק הרגשות האלה יכול להביא ביטחון לירושלים - על שני חלקיה. ובא לציון גואל.




חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


אבנרי, שוב זריית חול בעניים...
חזי (יום ראשון, 27/07/2008 שעה 8:31) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

על מה אורי אבנרי זועק ?
על שטחים ריקים שמעולם לא היו בשימוש ע''י ערבים.
לא לבניה ולא לחקלאות.
רובן הן אדמות טרשים, אשר לולא היהודים, אף אחד לא היה מתייחס אליהם.

אז מה קרה אבנרי ?
מה שקרה:
זה שיהודים וותרו על זכויותיהם הקניניות גם בארצות ערב, והתקבצו בישראל כדי לבנות כאן את בתיהם החילופיים.
מה נותן לפלסטינים שחיו כאן את הזכות על אדמות הפקר אילו ?
הרי לפלסטינים שחי כאן אין יותר זכות על אדמת הפקר אילו, יותר מאשר יכול לטעון יהודי שנאלץ לעזוב את עיראק על אדמות הפקר בעיראק.

הכפרים הערביים סביב ירושלים, היו נשארים כפי שהיו לעוד מאות שנים לפחות, ללא היהודים...
_new_ הוספת תגובה



שטחים ריקים
יוסלה  (יום ראשון, 27/07/2008 שעה 8:58) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כך נראית הפעילות של המילואימניקים של
פלוגה א' ב'שטחים הריקים' של יהודה ושומרון:

לא פלא שצה''ל, שכבר מזמן הפסיק להיות 'צבא ההגנה לישראל'
והפך ל'צבא הכיבוש לישראל', מוצא עצמו בקשיים
כשיש צורך בלחימה אמיתית בשטח בנוי. כפי שרואים בווידיאו
חקירת אזרחים בביתם בחדרי חדרים עם מ-‏16 בהיכון זה
הנוהל הקבוע. לכל מי שאי פעם היה חייל
זה עושה צמרמורת.
_new_ הוספת תגובה



צבא של קלגסים פחדנים
עמיש (יום ראשון, 27/07/2008 שעה 17:55)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראינו את הגיבורים הללו בלבנון איך הם עושים במכנסיים במלחמה.
אבל לעצור אזרחים, בזה הם כולם גיבורים גדולים, והם גם אנושיים מאד - הם אוהבים כלבים.

אני מקווה שהם לא צימחוניים ושאין להם כלב בשם בלונדי...
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום ראשון, 27/07/2008 שעה 20:38)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני יודע לגביך,
אבל כשאני צופה בסרטונים האלה
של פלוגה א', בחגור מלא
ועייפות שחיקה של פעילות
במילואים, אני רואה את עצמי.

זה הרי כל העניין. אלה לא אסטרונאוטים
על פלנטה אחרת, - זה אתה ואני.
_new_ הוספת תגובה



אתה עשית צבא?
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 27/07/2008 שעה 21:03)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קרבי...
_new_ הוספת תגובה



עמיש אתה טועה בגדול
פופקורן (יום ראשון, 27/07/2008 שעה 23:19)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפילו גדעון לוי הודה פעם בפני
שאתם טועים בגדול.
אבל אתם שומרים על המומנטום
אבל בהחלט לא על המוניטין.
_new_ הוספת תגובה



[•] צבא של קלגסים פחדנים
במחשבה שניה (יום שני, 28/07/2008 שעה 22:26)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[•]...
_new_ הוספת תגובה



צבא של קלגסים פחדנים
סתם אחד (יום שלישי, 29/07/2008 שעה 10:06)
בתשובה לעמיש
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לדעתי הפיגוע הפלילי אתמול על חוף ים חולון גם הוא תוצאה של הכיבוש !!!!!
_new_ הוספת תגובה



צבא של קלגסים פחדנים
סתם אחד (יום שלישי, 29/07/2008 שעה 11:05)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין ספק שאתה צודק. יש לזה עדויות רבות ואני מקווה שהמשטרה הפעם תפרסם את זה מהר.
יש מומחים שטוענים שגם הפיצוץ בתחנת הדלק בכניסה לקיבוץ איילון קשורה לכיבוש. אני עדיין בודק עניין זה ולכשיתגלו הפרטים אני אעביר את זה לפורום.
_new_ הוספת תגובה



צבא של קלגסים פחדנים
פופקורן (יום שלישי, 29/07/2008 שעה 21:08)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפיגוע היה בבת ים על הים.
_new_ הוספת תגובה



ולמרות כל הצרות ירושלים תהה מחוברת ואחת !
(יום ראשון, 27/07/2008 שעה 17:40) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום שני, 28/07/2008 שעה 9:11)
בתשובה לsoria@walla.co.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ירושלים היא עיר הרוסה. כולה מניפולציה מתנחלית אחת
גדולה. כבר בשנות השמונים של המאה הקודמת איבדה העיר
את חינה בשל הבניה והסיפוחים הבלתי פוסקים שכל מטרתם
היתה 'לשריין' את ירושלים ולנתקה ממדינה פלסטינית עתידית
בגדה. כיום העיר היא בדיחה לא מוצלחת.
הנה דוגמא אחת מהמתרחש ב'שכונות ירושלים':

והנה קטע מהידיעה כפי שפורסמה בגלי-צה''ל און ליין ב2007:

''בבית הספר שבו לומדים הילדים משכונת תל-עדאסה במזרח-ירושלים דווקא לא שובתים, אבל התלמידים בכל זאת לא יכולים להגיע לכיתות: מערכת הביטחון סגרה את הפתח בגדר-ההפרדה שאיפשר להם לצאת לכיוון ביר-נבאללה הסמוכה, שם נמצא בית הספר; לאלה מהם שכן מצליחים לחצות את הגבול - הדבר לוקח בממוצע שעתיים לכל כיוון.
הפעם זו לא השביתה במערכת החינוך שמונעת מעשרות ילדים במזרח-ירושלים את ההגעה לבית הספר מדי בוקר. לפני כמעט חודש ימים החליטו גורמים בכירים במערכת הביטחון לסגור שער אחד בגדר ההפרדה, שהיווה למעשה את שער הכניסה והיציאה של תושבי שכונת תל-עדאסה.
63 התושבים שם נשארו אמנם בצד הישראלי כביכול, אבל בלי תעודות זהות כחולות. עכשיו, כדי להגיע לבית הספר צריכים הילדים להמתין שעות ארוכות במחסומים, לשלם למוניות, ולהיעזר בגופים ההומניטאריים. ''סגרו לנו את הפתח'', מספרת אינתיסאר אל- כעבנה בת ה-‏10, ''עכשיו המשפחה שלי מאחורי הגדר''.''
ושימו נא לב ידידי הטרנספריסטים המנומסים: אתם עדים כאן לשיתוף
פעולה נוגע ללב של 'בצלם' ו'גלי-צה''ל'. 'בצלם' סיפקו את הווידיאו,
וגלי צה''ל און ליין פירסמו את הכתבה המלאה. איזו שחיתות! כנראה
שגם גלי צה''ל אנטישמים.
_new_ הוספת תגובה



אלו החיים בעיר גבול
theWatcher (יום שני, 28/07/2008 שעה 11:36)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במקומם הייתי עובר דירה לשכם או לעכו תלוי אם אני יכול להשיג אזרחות ישראלית או שלא.
_new_ הוספת תגובה



הפלשתנאים הביאו על עצמם את החומה ואת הצרות / קללות
(יום שני, 28/07/2008 שעה 21:52)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

במקום לחלום חלומות לא מציאותיים / אי אפשר לקום ולחסל ארץ ולחלום על טרור צריכים היו אז והיום ללכת בדרך התבונה והשלום
_new_ הוספת תגובה



הפלשתנאים הביאו על עצמם את החומה ואת הצרות / קללות
ירח של אוגוסט (יום חמישי, 31/07/2008 שעה 17:36)
בתשובה לsoria@walla.co.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטרור הוא כלי באסלאם להשגת מטרות למען האחדות המוסלמית. הטרור לא קם עם תקומת ישראל ולא ייפסק אם נברח מהשטחים מהכבושים, ואפילו אם ה''ישות הציונית'' תתאדה לחלל.
שמאלנינו אינם מכירים את המולסמים ולכן הם רואים בהם מעמד דפוק שטוחן חול בשיניים ויורק בוץ והכל בגלל ''היהודים הדתיים'' שבולעים את אדמות בילעין.
שכל שמאלני - שכל קטן.
_new_ הוספת תגובה



הפלשתנאים הביאו על עצמם את החומה ואת הצרות / קללות
חכם ציון (יום חמישי, 31/07/2008 שעה 17:38)
בתשובה לירח של אוגוסט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עצוב הרבה יותר.... אפילו דוקטורים שמאלנים מדברים עם עצמם אל הקיר בענניני פלסטינים, ערבים, אסלאם, כיבוש, ג'יהאד וכו'.
_new_ הוספת תגובה



כתיבת יוסלה היא מניפולציה מתלהמית אחת גדולה
חכם ציון (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 21:33)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ירושלים היא עיר הרוסה בפליקסים של יוסילה.
הסיפוחים של כפרי הסביבה חשובים
ליוסלה כמו משחת שיניים לא משומשת.
ושמה הוא מרבה לנשוך עם שיניו. אז טוב,
נזרוק את ישובי עוטף ירושלים הערביים
קיבינימאט לשליטת הערבים, האם יוסלה יהיה מרוצה
אם היהודים ישאָרו וישלטו על לב ירושלים,
על העיר העתיקה והר הזיתים (כי הר הצופים
הוא כבר שלנו בהכשרת יוסלה את כיבושי
1948)?

לגבי החלק השני של סיפורי יוסלה
הייתי רק רומז ליוסלה, שהערבים
פשוט לא היו צריכים לפתוח במלחמת
השמד נגד היהודים. למה הם פגעו?
למה הם פוצצו והתפוצצו? למה הם
נזעקו לרצוח יהודים רק משום שהם
יהודים?
אז שיפסיק היוסלה למכור לנו לוקשים
ולבכות בשמם על שהם ''ממתינים שעות
ארוכות במחסומים, משלמים למוניות,
ונעזרים בגופים ההומניטאריים''.... אם
כי השניים האחרונים הם תמיד עשו גם בעבר.
אני מעריך שנהגי המוניות מעולם לא הסיעו
ערבי בחינם, אפילו אם הוא היה במשימת
חייו האחרונה - התאבדות. וערביי השטחים
והחוץ מוצצים את לשד הגופים ההומנטיריים
כבר 60 שנה להנאת שני הצדדים. למעשה
מה שהשתנה ממש זה הצורך של הפלסטינים
לעמוד לבידוק ארוך השלל המחסומים שהציבו
כוחות השלום וההגנה של צבא ההגנה לישראל.
אז מה הוא מתפלא היוסילה?
_new_ הוספת תגובה



ירושלים של מטה
יוסלה  (יום חמישי, 31/07/2008 שעה 0:51)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כבר הצעתי לחכמולוג שיפנה את
טרוניותיו הלא-ממוקדות כל-כך
לכתובת אחרת. על המציאות ה'מתנחלית'
בירושלים אין הרי וויכוח, כי במשך שנים
ארוכות המדיניות הרשמית של ממשלת ישראל
כפי שהיא מופיעה בכתובים היתה לבנות מסביב
לירושלים שכונות חדשות במטרה לנתק את
העיר העתיקה מהגדה. על זה הרי איש אינו מתווכח.

וגם אין וויכוח על כך שירושלמים רבים מרגישים
שחטפו להם את העיר מתחת לרגליים, בכך שהפכו
אותה לתמנון אורבני חסר פשר תכנוני.

ההשחתה של תהליך התכנון האורבאני בירושלים באה
לידי ביטוי גם במקרים בודדים, קטנים לכאורה.
וניתן להדגים את ההשחתה של תהליכי התכנון והבניה
באמצעות מקרה אחד הנוגע להקמת מבנים בגילה:

בתחילת שנות השבעים, עשה סטודנט במחלקה לעיצוב
ב'בצלאל' פרוייקט מעקב אחר בניין שהקים שם הארכיטקט
שרון - בנין מדורג דמוי 'ההביטט' של ספדי. ממש בקצה
הבנין רב הקומות המתוכנן עמד בית אבן בן שני חדרים של
משפחה פלסטינית ולידה עץ תאנה עתיק. עם סיום הקמת
הבנין של שרון, המרחק בין קצה הבית הפלסטיני (שנראה
כמו לקוח מסיפורי האבות) לבין הבנין הישראלי החדש היה
פחות משני מטרים.

לרשויות התכנון הישראליות, ולרשויות הממשל הצבאי במקום
לא נמצאה עילה לפנות את המשפחה הפלסטינית ולהרוס את ביתה,
היות וגם לפי חוקי החירום החלים על תושבי הגדה, חל איסור
על פינוי והריסת בית מגורים על מנת לפנות מקום לבניין מגורים.

אך כפי שחשפה עבודת המחקר של הסטודנט לעיצוב, הישראלים
מצאו תחבולה לפתרון המצב הבלתי אפשרי הזה שבו ממש בקצה
ההתנחלות השרונית המדורגת יעמוד לרועץ כאילו בנין פלסטיני
עתיק ובו משפחה ילידת המקום: הפתרון היה פשוט, הרשויות הכריזו
על השטח עליו עמד הבית הפלסטיני בתור שטח המיועד לשמש
בתור מגרש החנייה של הבניין הישראלי. ולפי החוקים הקיימים, מותר
היה להרוס בית מגורים אחד לצורך הקצאת השטח למטרות חניה.

וכך פינו את המשפחה הפלסטינית והרסו את הבית הקטן, ועקרו את
העץ העתיק שלידו. ואנשי גילה צהלו, למראה הסרת השריד הזה
של בית ג'אללה, והמתכננים הישראלים נשמו לרווחה.

זה כמובן רק מקרה אחד מלפני שלושים שנה. אך זהו מקרה המייצג
היטב את מה שקרה בשטח מאז.

ואם נעזוב לרגע את ירושלים וננוע בכיוון השפלה, הרי מקרה הכפר
בילעין, ותהליך הקמת השכונות החדשות של מודיעין, הוא אחת
הדוגמאות העכשוויות הבוטות לשידרוג תהליך ההפקעות, גניבת האדמות,
והקמת בתים למגורי יהודים על קרקע פלסטינית. במקרה
של בילעין, השתמשה הממשלה בתוואי הגדר על מנת לגנוב כששים אחוזים
של אדמות הכפר. ועל כך כבר יש החלטה של בג''צ שמורה לשנות את
תוואי הגדר ולהחזיר לפחות חלק מהאדמות לבעליהן החוקיים אנשי הכפר.

אך מה שבוטה כל-כך בעניין בילעין, זה שניתן לראות כיצד על האדמות
של בילעין, אשר נמצאות מעבר לגדר כיום, ניבנות במהירות שכונות
של מודיעין.

יש קרמה אולי, כי הרי החברה שבנתה במודיעין, חפציבה, פשטה את
הרגל. וחברה אחרת קטנה יותר שאף היא בנתה במודיעין נמצאת היום
בצרות. היהודים גנבו אדמות פלסטיניות בחסות הממשלה והצבא, על מנת
לבנות בתי מגורים בזול ליהודים, דתיים ברובם, ועל מנת, שיבואו בסופו של
דבר יהודים נוספים -הקבלנים - ויגנבו את כספי היהודים שרצו לקנות דירה
חדשה. אפשר לומר על זה בעיוות קל, ש'הגונב מגנב פטור', או אולי יותר
מדויק לומר, 'הנגנב על ידי גנב פטור'.

יש כאן בכל זאת לקח לציבור. רוב הפשעים שהזכרנו, ורבים אחרים, מתועדים
להפליא. ולגנבים אין מקום להתחבא, ביחוד אם הם מאורגנים כממשלה,
מינהל אזרחי, וצבא המדינה. והלקח העיקרי הוא שכאשר ציבור שלם,
על מוסדותיו, עוסק בפשיעה נגד אוכלוסיה, כדוגמת האוכלוסיה הפלסטינית
בשטחים, הפשיעה הופכת לשיטה, ולנחלת הכלל, ובסופו של דבר, אדם לאדם
זאב בתוככי אותו הציבור אשר קידש את הפשיעה המאורגנת מלכתחילה,
וכל אחד ממשיך לגנוב מהשני, גם כאשר לא נותר רכוש שניתן לגנוב
מהאוכלוסיה הפלסטינית. זה באמת לא טוב ליהודים.

ואם כל זה לא מטריד את היהודים חובבי התנ''ך והמוסר הסלקטיבי
שהם מפיקים ממנו, אז יוסלה מבקש שלא יטרידו אותו בתגובות לא
ענייניות. הרי על העובדות כלל אין וויכוח.
_new_ הוספת תגובה



ירושלים של מיטה
ירח של אוגוסט (יום חמישי, 31/07/2008 שעה 17:30)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

רואים שאתה בכלל לא מבין על מה אתה כותב, העיקר לכתוב הרבה מילים שיהיה כמה שיותר כבד ושיכה לימנמנים בראש. אז שתדע לך שהימנמנים לא מתרשמים מהיקפי המילים שרובן ללא תוכן וללא נקודת מפגש למילה שלפניה ולמילה שלאחריה. הרבה סיפורי אגדות של ''שתו לי'', סתם למרוח ולעשות כאילו.
לא חבל על הזמן היקר שלך?
_new_ הוספת תגובה



ירושלים של מטה
חכם ציון (יום חמישי, 31/07/2008 שעה 17:36)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החכם כבר מבין את היוסלה של מטה
שכשאין לו תשובה נאותה לסוגיה
הוא תוקף את השאלה שהציבו בפניו
כי ללא רוח המלחמה, אין לו חזון.

הוא מרחיק עדותו לתכנון אורבני
במקום לעסוק בעיקר, בכיבוש.
מה עם ירושלים העתיקה אשר עליה
יש קונצנזוס לסיפוח בקרב השמאל הציוני.
הוא מכניס עצמו לחוקי התכנון והבניה
וממציא סיפור עליבאבא, שבהם אסור.
לפנות ולהרוס בית מגורים על מנת
לפנות מקום לבניין מגורים, אבל מותר לפנות
ולהרוס בית מגורים אחד, רק אחד, לצורך
הקצאת השטח למטרות חניה. הבנתם?

יוסלה מזיל דמעת תנין על פינוי בית משפחה
פלסטינית והרס את הבית הקטן (דוביל'ה, מוצל'ה),
ועקירת העץ העתיק שלידו (בטח שהיה שם
2000 שנים), אבל עומד על דעתו להרוס
מאות בתים ועצים של יהודים ולגרשם
מעל אדמתם. במה טוב הערבי מהיהודי?

הכל זה ''עבודת המחקר של הסטודנט לעיצוב''
לפני כך וכך שנים.... מחקר.... הבנתם?

כל זה כנראה מצטרף לאגדות החרמת
כמה מיליוני הדונאמים ביו''ש ע''י המדינה
כפי שהופצו ע''י יוסלה שלנו.

ואז הוא מוביל אותנו בדימיונו הפרוע
לבילעין (בית הבליעה של השמאל)
ונעלין (כפות הרגליים של השמאל)
וכל החורים שבינהם של השמאל.
העיקר לפלוט כאילו עובדות ולומר
שלישראל אסור להפקיע קרקעות
בשטחים הכבושים. אז שידע כל יוסלה מצוי
שלישראל מותר להפקיע אדמות כבושות,
וזו לא היתה שנשאלה בבית המשפט (שהרי
ישראל הפקיעה ומפקיעה אדמות). בית
המשפט המקובד שאל שאלות אחרות שלא היו
ואינן בכלל בסמכותו – האם חיוני היה להעביר
את הגדר במקום בו הצבא קבע? ואז בית
המשפט התערב בשיקולים בטחוניים שאינם
כלל באחריותו והתחיל להתחשבן על קרקעות
לכאן או לכאן. בחלק מהמקומות קבעו
השופטים כך ובחלק אחרת בכלל, בלי
קשר לעמדותיו ולשאיפותיו של היוסילה.
בית המשפט ניהל תגרנות מיותרת והצבא
נכנע לו, כי לצבא לא היה עניין להיכנס
לנישה שבין ביהמ''ש לבין הממשלה.

היתר אלה בילבולי ביצים של יוסלה.
והעיקר לא להשיב בכלל, לשאלות
החזקות של החכם. אחר כך מתרברב יוסלה
שהוא ממוקד ולעניין.
אפשר רק לפהק ולתקוע גרעפס. אבל
מאלה נס היוסלה בורח:

• האם יוסלה יהיה מרוצה
אם היהודים ישאָרו וישלטו על לב ירושלים,
על העיר העתיקה והר הזיתים (כי הר הצופים
הוא כבר שלנו בהכשרת יוסלה את כיבושי
1948)?
• יוסלה ברח ממענה לגבי הערתו החכמה
ביותר של חכם ציון לגבי השילוש הקדוש
של יוסלה ''שעות ארוכות במחסומים,
לשלם למוניות, ולהיעזר בגופים ההומניטאריים''.

ברח השפן והפך לארי !!!!!
_new_ הוספת תגובה



היהודים הגנבים
יוסלה  (יום חמישי, 31/07/2008 שעה 21:30)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''יוסלה מזיל דמעת תנין על פינוי בית משפחה
פלסטינית והרס את הבית הקטן ...
אבל עומד על דעתו להרוס
מאות בתים ועצים של יהודים ולגרשם
מעל אדמתם. במה טוב הערבי מהיהודי?
הכל זה ''עבודת המחקר של הסטודנט לעיצוב''
לפני כך וכך שנים.... מחקר.... הבנתם?''

החכמולוג אכן מנסה לעשות סדר
במציאות הבלתי אפשרית של הכיבוש הישראלי בשטחים,
אך לכתוב הכל 'הפוך על הפוך'
בסך הכל מייצר טקסט שקשה למצוא בו מובן.

יוסלה הביא דוגמא של הרס בית בבית ג'אלה, אשר
הפך לנושא של עבודת סיום של סטודנט שנה רביעית
בבצלאל (אכן עבודת מחקר) - עבודה אשר הוצגה בליווי
שיקופיות בפני הסטודנטים והמורים של בצלאל.

החכמולוג טוען שיוסלה,
''אבל עומד על דעתו להרוס
מאות בתים ועצים של יהודים ולגרשם
מעל אדמתם. במה טוב הערבי מהיהודי?''

ובכן, ילדים, הצגת מציאות הכיבוש במונחים של
סימטריה, היא בגדר גניבת הדעת (הגנב הוא החכמולוג,
במקרה הזה).
ניקח את מקרה בילעין למשל: אם יוחזרו אדמות הכפר לבעליהם
החוקיים ותתאפשר להם גישה חופשית לאדמות אלה, לא יהיה
מנוס מלפנות את הבניינים שניבנו על אדמות אלה עבור יהודים.
אך פינוי זה נעשה במסגרת החוק המונע הפקת רווחים ושימוש
מרכוש גנוב. ואת זה יודע כל גנב: אם נתפסת בגניבה, לא רק שהרכוש
שגנבת יוחרם, אלא סביר שתיענש על הגניבה.

כיום במדינת ישראל שכחו מענין האחריות למעשה הגניבה,
וכמעשה יומיומי, גונבים אדמות בשטחים (ואסור לממשלה להפקיע
אדמות בשטחים), וכאשר בית המשפט מתערב לעיתים די רחוקות
על מנת להחזיר את הנכסים שנגזלו לבעליהם הפלסטיניים, אין
הקצאת עונשים למי שעסקו בגניבה מלכתחילה. הממשלה והמתנחלים
יודעים מראש שגם אם ייתפסו באקט של גניבת אדמות, לא יאונה להם
כל רע. במקרה הכי גרוע יצטרכו לפנות בצו של בית משפט.

לכן הטרור הזה ממשיך בשטחים, וכפרים ועיירות רבים בשטחים נאלצים
לפנות לבית המשפט על מנת לתבוע את החזרת אדמותיהם, וזאת מתוך
ידיעה שבמקרה הטוב יוחזר להם חלק מיזער מרכושם, ושהסיכוי
להטלת עונשים על הגנבים הממסדיים והפרטיים הוא אפסי.

משפח ולא משפט.
ופינוי מתנחלים מישובים לא חוקיים ברחבי יהודה ושומרון
אינו בר השוואה לפינוי תושבי המקום הפלסטינים במטרה ליישב
שם יהודים.

הקטע הכי מבולבל בנקניק שלמעלה הוא הקטע על
הדיון המשפטי בנושא אדמות בילעין. הרמטכל עצמו התבטא
לאחרונה בעניין דומה, שאין להשתמש בתוואי הגדר כדי
לספח אדמות מתוך שיקולי נדל''ן ועל מנת להרחיב יישובים יהודיים.
וזה בדיוק מה שקרה בנעלין, ולכן בית המשפט קבע מה שקבע.

מכאן ועד להודאה של מנהיגי הציבור, שרוב התיקונים בתוואי הגדר
(ביחס לקוו הירוק) נעשו לצורך סיפוח אדמות פלסטיניות שלא היו
בבעלות המדינה מלכתחילה, עוד רחוקה הדרך. עד להודאה פומבית
של ממשלת ישראל בתכנון והוצאה לפועל של גניבת האדמות הגדולה
בתולדות ישראל, עוד רחוקה הדרך.

אך ברור שממשלה שהולכת בדרכי קודמותיה, וממשיכה לעבות את
ירושלים ושכונותיה, בניגוד לכל חוק ובניגוד לכל הגיון של תכנון
אורבאני, ברור שממשלה כזאת לא תמצא דרכה באפילה המוסרית
עליה נוסדה מלכתחילה (מורשת אריאל שרון, בין היתר).

השנה הארבעים ואחת לכיבוש מציגה מצב נדיר בתולדות האומה
הישראלית: כל המדינה כיחידה אחת קולקטיבית אחראית ישירות
לפשעים נגד אוכלוסיה אזרחית גדולה ומזוהה היטב אתנית ולאומית.
מוסדות המדינה הישראלית אינם מסוגלים כמובן לטפל בפשעים אלה
(למרות הנסיונות של הבג''ץ לעמוד בפרץ), ואין דין ואין דיין.

היהדות האמונית והמסורתית, במקום להיות חוד החנית של ה'תיקון'
המוסרי בעת מצוקה מוסרית, הפכה בשנות הכיבוש הישראלי בשטחים
לחוד החנית של הפורעים והגנבים. היהדות הדתית בישראל הפכה
את מוסדות החינוך שלה לבתי מדרש לביריוני ארץ ישראל החדשים,
בית תלמוד לפורעי חוק מקצועיים. התאווה לנתחי ארץ ישראל הפכה
את אנשי הכיפות הסרוגות, כבר ב1970 לשלוחי רסן, לנושאי הדגל
של יהדות משיחית שהוכיחה עצמה עד היום ככלי ריק.
_new_ הוספת תגובה



השמאלנים הגנבים
חכם ציון (שבת, 02/08/2008 שעה 9:15)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החכם לא צריך לעשות סדר במקום שיש סדר.
החכם מקווה שזה מסתדר ליוסלה בחריצי מוחו.
המציאות של הכיבוש בשטחים היא אפשרית - עובדה.
אז למה דווקא היוסלה מנסה להפוך את המציאות?
והוא עוד מהין לרקוד על 'הפוך על הפוך'.

אי יכולתו של יוסלה להבין מובנית. ולכן הוא
שוב מתחמק שליבת הויכוח עם הימנמן החכם. הוא
חוזר ומנסה להתיש את הימנמן בסיפורי סרק
על בית ג'אלה, בצלאל, ליווי שיקופיות ושאר
בבל''ת. שנאמר, שמי שרגיל לבלה בלה נשאר
בלה בלה.

אכן יוסלה מציג את הכיבוש כגנב
במאורתו. האם החזרת ניכסי היהודים
שנשדדו ונכבשו במלחמת כיבוש והשמדה
בין 1928 - 1948 לידיהם כיבוש הוא?

אני בהחלט רואה בתפיסתו האידיאולוגית
של יוסלה עמדה אנטישמית ברורה, שמתייחסת
ליהודים כגזע נחות את מול הגזע הערבי וכל
אשר יעשה הערבי להשמיד את הגזע היהודי ייטב
לעולם, לדעתו של יוסלה. אבל כל אשר יעשה
היהודי להגנתו יהיה חרפה מוסרית. זוהי הצגת
הדברים המעוותת של יוסלה. ואת זה הוא מסתיר
ומערבב בבליל מילים, ביטויים, תירוצים ובעיקר
שקרים, כדי לנסות ולהסביר לנו שהארץ היא של
הפלסטינים מימים ימימה, ושהיהודים פלשו לכאן
כזרים כובשים, כצלבנים מודרנים.

אין ספק שראייתו ועמדתו של היוסלה היא
גניבת דעת אינטלקטואלית, היסטורית ומוסרית
שבאה לכסות על האמת הבלתי נוחה לעמדתו
הפוליטית העכשיוויסטית.

למזלינו הוא נופל שוב ושוב לסיפור הביזארי
של המאבק המשפטי על תוואי גדר הבטחון. יוסילה
מנחס את האירועים סביב זה לאיזשהו נייר לקמוס
מוסרי היסטורי, בשעה שבסך הכל מתנהלים וויכוחים
פוליטיים פרגמטיים בין הממשלה לבין בית המשפט העליון.
האם זה משקף מוסר כלשהו? האם זה משקף את מהות
הסכסוך ההיסטורי? בטח שלא. מדובר בגלים סוערים
קמעא של ביטויים פוליטיים שמשקפים יחסי כוחות
מזדמנים בתוך ישראל ובינם לבין כוחות פלסטיניים
וזרים המשנסים להשפיע על החלטות שמתקבלות כאן.
המשמעות של מאבקי הגדר הם מינוריים, כי הם לא
מבטלים את האמת ההיסטורית של תקומת ישראל.

השאלה המשפטים אם מותר או אסור לישראל להחרים
קרקעות שיו''ש לא הוכרעה, משום שהשטחים האלה לא
מיישות פלסטינית אלא מירדן שסיפחה אותם אליה
בניגוד להחלטות או''ם. אפילו בית הדין בהאג לא
נכנס לסוגיה הזאת, כי ישראל לא התייצבה פורמלית
לשימוע בדין, אבל יותר חשוב מזה הוא, שלא היתה
סמכות לבית הדין לדון בשאלה הראשיתית לגבי
המעמד החוקי של השטחים הכבושים בחוק הבינ''ל.
כי מסתבר, שלחוק הבינ''ל אין ביטוי משפטי
ברור ומתאים לתופעת הכיבוש בשטחים, בשל הסוגיה
שאותה טענתי. פשוט אין בעלות מדינית עליה
מאז תם הכיבוש של הבריטים.

לכן כל טענות היוסל'ה על זכויות פלסטינים,
נגזרת מהמשמעות החוקית הראשונית. לפלסטינים
יש זכויות כערבים בני אנוש, אבל לא כמגדר לאומי.
בינתיים, עד שאנחנו והם נחליט אחרת. בכל מקרה,
כל עוד לא הוחלט בהסכמה אחרת, לישראל יש את הזכות
ההיסטורית, המוסרית, הדתית, הפוליטית, המעשית,
הממשית לבנות ולספח את יו''ש כולה או חלקים ממנה.
הכל זה שאלה של הכרה, רצון, נכונות פוליטית לממש
את אותן זכויות. לכל היותר יוכל יוסלה לטעון
שמימוש הזכויות של העם היהודי, וישראל שלוחתה,
אינו באינטרס המובהק של ישראל ולכן עלינו לוותר
ולהסכים שוב לחלוקה עליה כבר הסכמנו ב-‏1947
(ושהיא כבר פגה משום אי הסכמת ערביי פלסטין
ומדינות ערב של אז). אבל זהו ויכוח פוליטי
ולא ויכול מוסרי-משפטי.

ניסיונו של היוסלה להעביר את הויכוח מהשדה
הפוליטי פראקטי לשדה המוסרי משפטי נובע מחולשתו
להצדיק את דיעותיו מבחינת ההגיון הפרגמטי שלהם.
בכך מערבב היוסילה מין בשאינו מינו ויוצר
סמטוכה בדיברי הצדקתו את ההתנהגות הערבית
פלסטינית הברברית ומנסה להציג דווקא את ישראל
כחוליה הברברית של מחלתו.

לכן בא היוסלה ''להזהירנו'' אבל למעשה
לנמק ולהצדיק את הטרור הערבי, לאחר
שכל הניסיונות הקודמים שלו כשלו.
שהרי איך יצדיק היוסלה את הטרור
הערבי שלפני 67'? ולפני 48'?
השורה התחתונה שאנשים בדמותו של יוסלה
למעשה מתנגדים לציונות, גם אם במודע
מנסים לומר דברים אחרים (כמו, שהם
''הציונים האמיתיים'' ושאר כינויי קישקוש).

דבריו הם משפך ולא משפט וגם לא משפח...
כטענתו.

בעוד יוסלה מנסה להאכילנו בנקניקיו
הם מתגלעים יותר ויותר כקישואים
שסירחונם מעיד על ניסיותיו למחזרם
ללא קונה ודורש.

ושוב יוסלה חומק שוב ושוב מהשאלות
הבסיסיות שהחכם הציב לפיתחו בתחילת
האשכול הזה. והיוסלה חומק שוב למאורת
חטאיו וממשיך להעליל על המתנחלים
כהרגלו בשלל כינויים המתאימים ככפפה
לידו של היוסילה.

העיקר שהיוסלה ברח שוב.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (שבת, 02/08/2008 שעה 11:23)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן, כן,

אין כיבוש,

אין פלסטינים,

והסרחון המוסרי שעולה
ממדינת היהודים הוא
הבושם החדש של שאנל.

עבודה קשה, לכתוב הכל הפוך
ועוד בג'יבריש.
_new_ הוספת תגובה



אתה גם לא מבין....
חכם ציון (שבת, 02/08/2008 שעה 11:53)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בנוסף על הכל.

אז יש כיבוש,

יש פלסטינים,

הסירחון המוסרי הוא לא מתוצרת הציונות,
השאול הוא מוטציה של מכמני השמאל הקיצוני
האנטי ציוני.

אז תמשיך להתהפך ולהפוך.
הכל על אחריותך.

אני באמת מקווה שהבנת,
אם כי נוח לך הרבה יותר
לא להשיב לעניין, כפי שאני
החכם חוזר ואומר, אלא נוח לך
להתברבר בסיסמאותיך, לאבד כיוון,
ולהאשים את האוייב הציוני שלך.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (שבת, 02/08/2008 שעה 21:32)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אז יש כיבוש?
ויש פלסטינים?

נראה ליוסלה
שהתבלבלת.

גם שעון שבור מראה את
השעה הנכונה פעמיים
ביממה.
_new_ הוספת תגובה



האהאהאהאה גדול !!!!
צימרשטיין דוד (שבת, 02/08/2008 שעה 21:36)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



האהאהאהאה גדול !!!!
סתם אחד (יום שני, 04/08/2008 שעה 18:03)
בתשובה לצימרשטיין דוד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כמה גדולן?
יש לך מידות?
_new_ הוספת תגובה



זה מעבר מעבר לשעונים
חכם ציון (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 20:47)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להיות צודק פעמיים ביממה זה כבר הרבה מאוד
ביחס למספר ותדירות המופעים שהחכם נמצא בהם
כאן וביחס לנושאים עליהם 'מתווכים' כאן (שהרי
השמאלנים יוֹסיוַן לא טורחים ממש להתווכח או להתדיין,
אלא לשפוך את מנתם היומית שבאה באריזות ודומה
למנה של היום שלפני כן ותהיה דומה למנה של מחר).
וכמובן, גם ביחס לעובדה שיוסלה אינו מראה
ולו שעה אחת נכונה ביממה.... כשרון מיוחד.

למען האמת להתווכח עם יוסלה זה כמו להתווכח עם קיר
כל מה שהוא עושה הוא מעיף ומשיר גרגירי תעמולה
קבועים וסיסטמטיים ולא מצליח בכלל להתווכח
לגופם של עניינים, הוא בורח מנקודות הכרעה שלגביהם
תקום או תיפול האידיאולוגיה שלו, הוא מפחד
מהמציאות שמחוץ לחלון חדרו, הוא בורח משאלות
שאין לו תשובות עליהן, או שתשובת אמת תחשוף את
קוצר ראייתו ואטימות דרכו.

שהרי החכם מאז איתרע מזלו והגיע לפאז מדבר על הכיבוש,
הכיבוש הערבי, הכיבוש היהודי... כן... וגם
הכיבוש של 67'. החכם מדבר גם על פלסטינים, מקורם
ותכליתם, פלסטינים יהודים ופלסטינים ערבים וכיוצ''ב.
שעונו העובדתי והמוסרי של החכם מתקתק היטב
לאורך כל ההיסטוריה, במקומות ובזמנים שליוסלה
אין לא שעון ואפילו לא שעון מעורר
והוא שרוי עדיין בתרדמת שמנתקת
אותו מסביבת חייו.

אבל בדבר אחד החכם חייב להודות; שיש ליוסלה
כושר קישקוש נהדר.

אז שיעלה, ימשיך ויצליח היוסלה לקשקש עצמו לדעת!
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 21:51)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האובססיה של 'חכם ציון' עם יוסלה מובנת,
אך עדיין לא למד התלמיד חכם שלכל עמדה, גם כזו
המשתמשת באמצעים רטוריים, צריך שיהיה בסיס
אמיתי.

הנ''ל עסוק בקלט-פלט, ולא כל-כך בחשיבה מסודרת,
וכתוצאה, כאשר יש לו הזדמנות לבטא את מחשבותיו שלו,
התוצאה מביכה:

''מבחינה אישית כל ערבי שווה ליהודי, כמו שכל יהודי שווה לכל אזרח במדינת האזרח (למשל באיטליה, בריטניה, ארה''ב). מבחינה לאומית הביטוי של הפלסטינים יהיה בצד הערבי-ירדני של פלסטין היא ארץ ישראל. כל ערבי- פלסטיני יזהה את מדינתו בפלסטין הירדנית ויצביע בה לפרלמנט של עמו בעמאן. גם ערבי שגר בשכם או בחברון, בירושלים או בטול כרם. כל יהודי באשר הוא גר בפלסטין יצביא לכנסת ישראל.''

זה מזכיר תכניות מגירה להמשך השליטה הישראלית בגדה,
מתקופת יגאל אלון, ואת המים שהפסיקו כבר לזרום
בירדן מאז.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה האם חשבת פעם?
ספינר (יום שני, 04/08/2008 שעה 15:03)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

להיות מבקר אמנותי של התיאטרון בארץ? יש לי רושם שיהיה לך קהל מעריצים גדול
_new_ הוספת תגובה



יוסלה, החכם ציון שם אותך בכיס הקטן שלו
קריה נאמנה (יום שני, 04/08/2008 שעה 21:36)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה כולך מילים מילים מילים ללא התחלה סוף וחיבור בינהן. אתר ממש משעמם גם בהדבקת עניינים שלא לעניין וגם בחזרה סכרינית של חומרים לעוסים וצפויים. אין לך קו מדיני שהצגת ושאתה מנסה להגן עליו, וכל דיבוריך הם רק לתקוף את הכיבוש, הימין, ההתנחלות. אתה כולך קאט ופאסט של חומר משמים, לינקים משמימים מפליקס והבה תקיעות גראפס כמו שאמר האיש החכם שדווקא אומר שוב ושוב את האמת, את מה שנכון וטוב לישראל, שצריך שתי מדינות בארץ ישראל ולא שלוש, ושהערבים לא צריכים להיות אזרחי המדינה היהודים אלא רק אזרחי פלסטין הירדנית.
פשוט ולעניין, ואתה לא מסתכל לחכם בעיניים ועונה לו לעניין. אתה לא כתבת, לפחות ממה שאני הספקתי לראות בדף הראשון של הפורום לאיזה פתרון מדיני אתה חותר. בינתיים את רק עומד בקהל הנרגנים שמקפצים לקול שריקות הרובה בערבות הבילעין.
_new_ הוספת תגובה



חכם ציון יותר חכם מיוסלה אך הוא גם יותר טיפש
יוסלה  (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 0:51)
בתשובה לקריה נאמנה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ה'קריה' חוזר על הטעות של ה'חכם':
לא בתקיעות הגרפס של יוסלה, או בנפיחותיהם
של נפל המתנחלים מדובר כאן. גם לא בשאלה
למי יש זין יותר גדול.

בסך הכל העובדות של הכיבוש הישראלי ושל גניבת
האדמות הפלסטיניות בשטחים ידועות ומתועדות
על ידי המנהל האזרחי, הצבא, ואירגוני זכויות האדם.

זה המכנה עצמו 'קריה נאמנה' מזלזל ב''קהל הנרגנים
שמקפצים לקול שריקות הרובה בערבות הבילעין,''

אך בדיוק 'קהל הנרגנים' הזה הוא הראוי לשם 'מגיני הקריה'
- היות והם נחלצים לעזרתם של אנשי בילעין, אשר ששים אחוז
מאדמותיהם נגנבו בידי הממשלה הישראלית, הצבא, וקבלני
מודיעין.

אילו היהודים המשיחיים העוסקים בעבודת אלילים והקרבת
קורבנות אדם על כל גבעה בשומרון ותחת כל עץ, היו 'נאמנים'
ליהדותם, היו מוציאים את הראש מהתחת ומפנים את האדמות
שגנבו מהפלסטינים תושבי המקום.

אך זה דורש מאמץ אינטלקטואלי גדול מדי, ואולי קריאה חוזרת
והפעם לאט של התנ''ך. הרבה יותר קל להעמיד פנים של יהודי
ולהמשיך לגזול ולעשוק את תושבי ארץ ישראל השלמה.

'קריה נאמנה' - הצחקת
את יוסלה.
_new_ הוספת תגובה



חכם ציון יותר חכם מיוסלה אך הוא גם יותר טיפש
חכם ציון (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 13:04)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

שוב יוסלה מכניס זין לעצמו ובעצמו
כדי שרקיה נאמנה תצטרך להוציאו
וחהיות מואשמת בדירדור הדיון.
זוהי עוד טקטיקה תועמלנית שמאלנית,
שבה מרבה היוסילה לשגות, תוך כדי
שהוא נזקק להסיט את הדיון ולהסית
בימנמן שעומד מולו.

אני אישית מקווה שבילעין תבלע
את כל היוסלים שמגיעים לשם כדי
להפגין כנג כוחות הכיבוש. צריך
להראות לשמאלנינו שאי אפשר לרקוד
שם על שתי חתונות. צריך לפגוע
במפגינים בכיס ובחופש. וכשצריך
גם בגוף (''הכדור הקדוש'').

צריך להבהיר לשמאלנינו המשיחיים העוסקים
בעבודת אלילים והקרבת קורבנות אדם על
מזבח השלום, הגדר והטרקטור, ''גבולות 67''',
''זכויות המחבל המוסלמי המסכן'' שראוי שיוציאו
ראשם מהתחת של פלסטיניהם (ולענייננו: פליציסטיניהם)
כדי לנשום שוב אויר נקי מתעמולה פיליסטינאצית.

אין לקדש את הפיליסטינים ע''י כינויים פלסטינים,
ויפה שעה אחת קודם !!!

יוסלה נפל בפח של עצמו וחשף את ערוותו האידיאולוגית
הסרוחה. הוא טוען הפעם שני משפטי המשך רעועי-אינטלקט:
1. ש''אך זה דורש מאמץ אינטלקטואלי גדול מדי,
ואולי קריאה חוזרת והפעם לאט של התנ''ך.''
כאילו הוא בא לטעון שאינטלקטואל זה הוא עצמו
ולא הימנמנים שמתווכחים מולו. ויותר מכך, הוא משתמש
בספר האמת המכובד ביותר בעיני הימנמן, בעוד יוסלה
מנגב את טוסיקו בדפיו. נגמרו נימוקיו של היוסלה
ואז הוא עושה פאוזה ומנסה להשתמש בנשק של
הימנמן כנגדו. אבל ניכר שיוסלה אינו מכיר את
אוייביו ולא את הספר הקדוש להם, ולכן מעלה הוא
השערה משוללת כל תוכן ויסוד. בקריאה מהירה ואיטית
ארץ ישראל היא ארצו של עם ישראל, המאמינים
באלוהי ישראל ולא של נוכרים יהיהו אשר יהיו.

2. ''הרבה יותר קל להעמיד פנים של יהודי
ולהמשיך לגזול ולעשוק את תושבי ארץ ישראל השלמה.''
שזו טענת המשך של עמיש למשל (ושלמה הזנדי) שאין אנחנו
היהודים מחוברים לאבותינו אלא לכוזרים.ולמה הוא אומר
זאת; - לא בגלל שיש לו עדויות היסטוריות התומכות
בתיזה שלו, אלא כי כך הוא רוצה לבטל את טענת הימין
לקשר היסטורי לארץ ישראל, ומכאן שאין ליהודים מה לעשות
כאן, אלא רק אם הערבים יתרככו ויתירו ליהודים
לשבת בחלק כלשהו של ארץ ישראל, לפנים משורת הדין.
וכדי להדגיש את השקר הגדול שלו, מזכיר לנו
יוסלה שהוא רואה בערבים את ''תושבי ארץ ישראל'',
ולא את יהודיה.

הערה כללית: כמובן שטענת ''להעמיד פנים של יהודי''
היא שיקרית לפי כל מבחן אינטלקטואלי ואמין. אבל גם
אם נניח היו היהודים היום צאצאי נוכרים, עמדתו
הפוליטית גם אז לא היתה מחזיקה מים, כי אז אפשר היה
להתייחס ליהודים כאל כל עם מהגר אחר בהיסטוריה,
כמו לשמש לכל עמי אירוםה שהם מהגרים ופולשים,
למהגרים הלבנים לאמריקה, ולמהגרים הערבים לארץ ישראל.
לכן טיעון ה-''להעמיד פנים של יהודי'' הוא טיעון
כסיל סרק.

מכאן שיוסלה למרות שלמד היסטוריה עתיקה אינו מוכשר
לשעשות הניתוחים היסטוריים, או ניתוחים אקטואליים
הנשענים על מסד היסטורי. אנחנו רואים כאן את אימוצו
את תורת התעמולה והדיסאינפורמציה של הפיליסטינים,
שמתבססים על הנאצים והקומוניסטים הסובייטים,
ושהשמאל היהודי הקיצוני אימץ אותו.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 21:50)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני חושב שהתגובה האחרונה של זה
המכנה עצמו 'חכם' אכן מוכיחה שיוסלה
קלע בול במשפט,

'חכם ציון יותר חכם מיוסלה,
אך הוא גם יותר טיפש,'

היות והנ''ל נופל שוב לפח המשולש של,
א. העמדת עצמו כ'חכם',
ב. העלאת רף האובססיביות,
ג. כתיבת פני-שטח עוד יותר שטוחה.

החכמה או הטיפשות אינן נמדדות בשיחה בהפקת
ה'הוכחה' הניצחת ש'תחסל' את בן השיחה עד
עפר, אלא ביכולת להביא לשינוי עמדתם של המשוחחים.
אפילו סגנון ההוקעה ה'נבואי' נוצר למטרה זו.

אך ה'חכם' דורס ורומס את ההגיון השיחתי הפשוט,
ומפיק 'בית' אחר 'בית' של טקסט שאפשר במקרה הטוב
לרצף בו את קירות הבית. אך גם בתור אורנמנט,
הפסקאות ה'סטקטיות' משהו אינן מחזיקות.

לדוגמא הקטע,
''הערה כללית: כמובן שטענת ''להעמיד פנים של יהודי''
היא שיקרית לפי כל מבחן אינטלקטואלי ואמין. אבל גם
אם נניח היו היהודים היום צאצאי נוכרים, עמדתו
הפוליטית גם אז לא היתה מחזיקה מים, כי אז אפשר היה
להתייחס ליהודים כאל כל עם מהגר אחר בהיסטוריה,
כמו לשמש לכל עמי אירוםה שהם מהגרים ופולשים,
למהגרים הלבנים לאמריקה, ולמהגרים הערבים לארץ ישראל.
לכן טיעון ה-''להעמיד פנים של יהודי'' הוא טיעון
כסיל סרק.''

זה נשמע לרגע כטקסט בעל מובן, אך כאשר מנסים לשחזר
את הטענות המובאות בו, הקוראים נותרים עם מוץ ביד.
ואם נזכרים שהקטע ההיסטרי הזה נועד לבוא כמענה למשפט
של יוסלה,

''הרבה יותר קל להעמיד פנים של יהודי
ולהמשיך לגזול ולעשוק את תושבי ארץ ישראל השלמה,''

אז רואים שהביטוי 'להעמיד פנים של יהודי' נכתב בהקשר
אחר לחלוטין - ההווייה העבריינית של היישוב היהודי
היהודה ושומרון, המובילה למסקנה שיהודי יהודה ושומרון
מעמידים פני יהודים מהשפה לחוץ. הטענה איננה מלכתחילה
שהיהודים הם צאצאי עמים נוכרים.

יוסלה דווקא מוצא ביהודים בני זמננו עם יציב בהגדרתו ובמוצאו.
אך דווקא בשל כך, צורמת פי כמה ההזנייה של היהדות המסורתית
בשרות 'מפעל ההתיישבות' ביהודה ושומרון - פתח לכל מעשה
תועבה שמופיע בספר הספרים. ובשל כך מציע יוסלה ליהודי הזנות
המשיחית הנוכחית לקרוא שוב בתנ''ך, והפעם לאט.

דווקא בתנ''ך נעשה שימוש בדימויי זנות וזימה על מנת לתאר את
הסטייה של עם ישראל מעבודת השם. היהדות מוגדרת על ידי
עבודת השם - על ידי היחס המיוחד, ההדדי, בין ה' לבין עם ישראל.
אמות המידה לקיום עבודה זו ברורות. יהיה מעניין לשמוע את אחד
מרבני ההתנחלויות מסביר כיצד בדיוק מתיישבים מעשי הרמייה,
הגניבה, והבריונות של ממשלת ישראל, המינהל האזרחי, והמתנחלים
ה'יהודים' הכשרים, עם הציוויים המוסריים הישירים המופיעים
בספר הספרים.

בהרצאתו של שמואל גרואג, אדריכל ומתכנן ערים, בנושא 'תכנון ואי תכנון
בגדה המערבית ככלי פוליטי לניכוס המרחב' (נובמבר 2002) מופיע בין היתר,

שסך הכל שטח הגדה 5,600,000 דונם,
ושנכון ל-‏2002, ישראל השתלטה על 42% משטח הגדה,
הווה אומר, 2,352,000 דונם.

זו כמובן לא מלאכתם הבלעדית של המתנחלים, אלא 'מפעל' מתוכנן
היטב של כל הרשויות ישראליות הנוגעות בדבר. אך דוגמאות עכשויות של
המשך גניבת הקרקעות המסיבית לא חסרות. לדוגמא, קטע מידיעה
מאתמול ב'הארץ':

''המתנחלים מבקשים לספח את התנחלות קדר למעלה אדומים ובכך להשתלט בפועל על עוד אלפי דונמים משטחי הגדה
... מה עושים המתנחלים וידידיהם בממסד כדי להכניס התנחלות לתוך הגדר, לאחר שהתחמושת הביטחונית שלהם אזלה? מעבירים אותה מתחום השיפוט של המועצה האזורית, מספחים לעיר הגדולה ומבקשים להתאים את התוואי לגבולות המוניציפליים החדשים. הרי לא יעלה על הדעת שגדר תפריד בין יהודים ליהודים באותה עיר. איך לא חשבו על זה קודם? אז מה אם משמעות הדבר היא סיפוח בפועל של עוד 16 אלף דונם משטחי הגדה המערבית וכליאתן של 150 משפחות פלשתיניות, 15 נפשות בממוצע למשפחה, בתוך מובלעות?
...כבר באחד הדיונים הראשונים בבג''ץ הודה אל''מ במיל' דני תרזה, שהיה ראש צוות תכנון גדר ההפרדה במשרד הביטחון, כי התוואי הצנוע שהמועצה לשלום וביטחון הציגה לפני בג''ץ מספק את צורכי הביטחון של תושבי המדינה. ובכל זאת, כדי להציל את התוואי שלו, תרזה, בעצמו מתנחל מכפר אדומים, הגה רעיון יצירתי: הכנת תוכנית אב לאיחוד רשויות בין מעלה אדומים לקדר, השייכת למועצה האזורית גוש עציון.
...האדריכלית אפרת כהן בר וחבריה בעמותת ''במקום'', שמטרתה לחזק את הקשר בין זכויות אדם ואזרח למערכות התכנון בישראל, חשדו שלפניהם ניסיון לקבוע עובדות בשטח לפני שתוואי המכשול במעלה אדומים יוכרע בבג''ץ. זאת, במסווה של שיקולים מוניציפליים ותכנוניים. למרבה ההפתעה הם מצאו תנא דמסייע בדמותו של מנכ''ל עיריית מעלה אדומים, אלי הרניר. בהתנגדות שהגישה לתוכנית מצטטת ''במקום'' מדברים שהשמיע הרניר באוזני חברי הוועדה. ''אם קדר הופכת להיות רובע של מעלה אדומים, על כל המשתמע מכך, היא חייבת להיות יחד עם מעלה אדומים בתחום הגדר'', אמר המנכ''ל, והוסיף ''אבל צריך להכריע וכך להציג לפני בג''ץ''.
...לפי פרוטוקול הוועדה, גם הבוס של הרניר, ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל, רמז שמדובר בתרגיל עוקף בג''ץ. ''אנחנו רוצים לבנות עד קדר'', אמר לוועדה וזאת ''כדי שאם חלילה יבוא איזה זמן של התנתקויות ודברים כאלה, אז רצף בנייה הוא זה שיקבע. לא 240 משפחותיהם של תושבי קדר''.'' [סוף ציטוט]

חפצתם בהוכחה לכך שהמעמידים פני יהודים
ממשיכים ב'מלאכת' הגניבה והעושק של האוכלוסיה
הפלסטינית ביהודה ושומרון?
_new_ הוספת תגובה



''אתה חושב משמע אתה טועה, יוסלה''
חכם ציון (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 23:09)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

קודם כל ליוסלה שסוף סוף טורח לבדוק קודם את מספריו
ולא פורץ בצווחות ובמספרים כאילו זכה במיליונים בלוטו!
החכם רואה זאת כהצלחת עצמו, על שהתריע ונזף ביוסלה
על נטייתו להגזים, לשקר ולהציג מספרים דימיוניים
בשם מלחמתו בכיבוש. כעת הוא מקפיד לבדוק את מספריו
בטרם הוא משחק, מכפיל, מחלק אותם. נותר לפיכך
לבדוק את יכולתו לשחק נכונה באותם מספרים.

שנית, מאחר שאין היוסלה יכול להשיב לטענות החכם
הוא חומק ותוקף אישית את החכם עצמו. אז כמובן שהחכם
לא מתכוון ליפול לשטותו הדיבילית שפורס היוסלה לעצמו,
שכן מי יכול לכתוב משפט כזה מטומטם כמו:
'''חכם ציון יותר חכם מיוסלה,
אך הוא גם יותר טיפש''.
עכשיו הבנתם את פתלתלותו וטיפלותו של המכנה עצמו יוסלה?

יוסלה מתחמק מפירושים מרחיבים של דבריו
כמו שביטא בהודעותי בעבר, ולאו דווקא רק באשכול
זה. עמישמיותו פורצת גבולות ומסגרות, אז למה
שיגלגל את עיניו לשמיים וירחיק ביקורת אמיתית
ונוקבת של החכם?

כמובן שיוסלה טוען ש''קל להעמיד פנים של יהודי
ולהמשיך לגזול ולעשוק את תושבי ארץ ישראל השלמה,''
המשמעות היא כמו שהוא מתאר שלדעתו אנחנו היהודים
גוזלים את אדמתנו מהערבים. אבל הוא מסתיר באשכול הזה
את דעתו שהביע כבר לפני כן שאין זכותנו כיהודים לאדמה

הזאת כי אנחנו 'כוזרים' ומכאן שלא רק הכיבוש הוא המכשול, אלא גם ה''גזע'' שלנו.

יוסלה עדיין אינו מבין ומאמין שהיהודים הם העם העברי,
היהודי שגדל ב-‏3800 השנים האחרונות בארץ ישראל
ובתפוצות והוא טוען כשמואל זנד שאנחנו נוצרנו רק בשלוש
מאות-מאתיים השנים האחרונות. ומאחר שאין לנו כל קשר
לאותו העם, אין לנו גם קשר לאדמתו. זה בסיס הטיעון.
כמובן שהוא מופרך מבחינת הבדיקה ההיסטורית
האובייקטיבית, אבל זה לא קריטריון שמחייב שמאלן
כיוסלה. כפי שכתה החכם פעם אחר פעם לפני כן.

כשמאלן המשתין על התנ''ך ביום הכיפורים יוסלה נזקק
לאותה התורה כדי להצדיק את טיעוניו שאין ביכולתו
להצדיק בשום דרך אחרת. אז הוא הולך ל''כזונה
היתה... ''. אתם מבינים...
יוסלה מבכה על ''הסטייה של ישראל מעבודת השם''. השאלה
איזו שם עובד היוסילה שלנו?! היתה הבהמה ערפאת ומת
לו בטרם עת ליוסילה. עכשיו הוא עובד בהיכלות האנטישמים
אבו מאזן והאנייה. לכל איש יש שם, וגם ליוסלה יש את
אלה.

משמעות נזקקותו של יוסלה את ''השם'' היא שכל שנותר לו
הוא לפרשן שכאילו הישיבה בארץ ישראל בחטא היא, בעוד שכל
מי ששומר את התנ''ך בארון הספרים שלו יודע גם יודע
שהציונות, גאולת האדמה ושיבת ציון הן בין המצוות
הראשונות והחשובות ליהודי בכל דור ודור ובודאי
בדורות האחרונים והקרובים שמלאכת השיבה בעיצומה.
מצווה היא להתיישב בארץ ולרישתה.

נכונים דיברי ישעיהו המקונן על ''בנים גידלתי ורוממתי,
והם פשעו בי.'' על ש''עזבו את-יהוה, ניאצו את-קדוש
ישראל- -נזורו אחור.''
וזה אותו היוסלה שמשתמש בתנ''ך בניסיונותיו הנואשים
להצדיק את פשעיו נגד האלוהים.
אבל כנגד חרצובות לשונם של היוסלאים למיניהם בכל זמן
וזמן אומר הנביא יואל: ''כִּי הִנֵּה בַּיָּמִים הָהֵמָּה וּבָעֵת הַהִיא
אֲשֶׁר אשוב [אָשִׁיב] אֶת שְׁבוּת יְהוּדָה וִירוּשָׁלָ‍ִם''.
ולא יעזור ליוסלה המנסה בד' אמותיו לחבל
במלאכה. כי כל המחבל, ייחשב למנאץ את קדוש ישראל.

לכן יידע כל יוסלה שאין ישראל גונבים את אדמתם כי שלהם
היא. בכל מקרה מרביתה של אדמת יו''ש היא אדמת מדינה,
ולא אדמה פרטית.
יחד עם זאת חלקן של האדמות הפרטיות נרכשו כדין ע''י
מתנחלים. והיה וצריך יכולה המדינה לרכוש להפקיע אדמות
פרטיות ולפצות את בעליהן. כך שהכל נעשה ע''פ דין. החכם,
הוא אוהד מתנחלים, וגם צפה מהצד ברכש או שניים של כמה
דונמים קרקע בירושלים, באפרתה ובסמוך לגוש עציון, ויכול
להעיד שהערבים מהם נרכשו הקרקעות מכרו את קרקעותיהם
בהסכמה מלאה, בדיעה צלולה ומתוך רצון טוב ובלבד שיקבלו
תמורה הוגנת ולא יפורסם הדבר ברבים. החכם היה עד
שבמקרה מסויים לאחר כמה שנים נודע דבר מכירה אחת לרשות
הפלסטינית והיא איימה על המוכר להורגו אותו ואת כל
משפחתו. המוכר הכחיש שמכר והוא טען שכל הטענות הן שקר
ושהאדמה היא בכלל שלו. לאחר שנרגעו פלסטינים שכניו,
הוגנב המוכר עם משפחתו אל מחוץ למחנה והוטסו לחיים
חדשים אי שם בחו''ל. האדמה רשומה היום בקושאן ובטאבו
כאדמה של יהודים.

כך גם בענייני הצלת ישובים יהודיים וחיבורם לגוש של
ישובים שיסופח בסופו של דבר, אם תתממש חלוקת ארץ
ישראל המערבית, לישראל.

מה הרע רואה היוסלה בסיפוח מקסימום
שטח כבוש ובמינימום ערבים לישראל?
_new_ הוספת תגובה



ובפינוי ההתנחלויות ננוחם
יוסלה  (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 6:42)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה דווקא אוהב את המשפט,

'חכם ציון יותר חכם מיוסלה,
אך הוא גם יותר טיפש'.

המשפט הזה מקפל
בתוכו בצורה די מדויקת את היחס בין החכמה
לטפשות אצל זה המכנה עצמו 'חכם', ואף מנסה
לכתוב כ'חכם',

- אך על אף שסיגל לעצמו בשרירותיות
מסוימת את הגינונים והסגנון של חכמים,
נראה שלא יגיע למדרגת 'חכם' אמיתי,
וזאת בשל בחירתו בכינוי 'חכם ציון'.

כבר חכמינו אמרו שמי שמחזיק מעצמו 'חכם',
החכמה ממנו והלאה.

ולעניין ההתנחלויות: כל אחד יודע ש'מפעל' ההתנחלויות
נועד למנוע יצירתה של מדינה פלסטינית רציפה ביהודה
ושומרון. כל השאר זה קישוטים. ולא צריך להיות חכם, או
אפילו 'חכם' כדי להבין זאת.

יוסלה חושב שמדינה פלסטינית ביהודה שומרון ועזה היא
פתרון מצויין עבור כולם. רק היהודים המשיחיים המקפצים על
גבעות לא להם ייאלצו לקפל את הזנב ולרקוד על חתונה אחת
בלבד בתחומי הקו הירוק.

ואז גם ה'אובר-חוכמים' למיניהם יפנו למעשים המכבדים את
בעליהם, במקום לבלות שעות מול המקלדת בנסיון להכשיר
את הפשעים שישראל והיהודים שלה מבצעים בשטחים.

הדילמה העומדת כעת בפני ה'חכם' היא פשוטה להבנה
אך אולי בלתי אפשרית לביצוע.
אם ירצה בחכמה אמיתית, ייאלץ לשנות את כינויו.
ואם יישאר נאמן לכינוי שבחר, דרכו לחכמה חסומה.

והבחירה בין הנאמנות של אדם לעצמו או לשם בו בחר
לבין החכמה האמיתית, היא בחירה קשה עד בלתי אפשרית.
אם יעמדו ל'חכם' תעצומות הנפש הדרושות, ויחליף את שמו
בשם צנוע יותר, אולי ימצא אז בנפשו גם את האומץ להבין
שתושבי יהודה ושומרון הפלסטינים הם גם בני אדם.
_new_ הוספת תגובה



[•] ובפינוי ההתנחלויות ננוחם
חכם ציון (יום שישי, 08/08/2008 שעה 11:41)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יוסלה יכול רק לכחש לאחר שהבין
שמשפטו שלו פוגע בו בעצמו, וכל פילפוליו והתפתלויותיו
לבדיחה ייחשבו.
עובדה היא יוסלה ממשיך במנהגו לשגות במספרים,
בנטייתו להגזים, לשקר ולהציג מספרים דימיוניים, לחרוש
את האמת כדי לקצור ממנה שקר. והכל בשם מלחמתו
ה''קדושה'' בעיני עצמו כנגד הכיבוש. והוא עוד מעיז
מטעם עצמו לקחת מונופול על החוכמה, כשם שהוא
לוקח מונופול בשם הפלסטינים על ארץ ישראל.
זהו פופוליזם יוסיפוניזי רעוע, הזוי ומתעתע. אפילו בשם
עצמו הוא מזייף, קרוע ושרוע.

הייתי מקבל את קביעתו של יוסלה שחכמיו טוענים
שהמחזיק עצמו חכם החוכמה ממנו והלאה, לו היה
הוא בעצמו מאמין בזה. אלא שיוסלה המחזיק את עצמו
כרודף שלום, השלום בורח ממנו. כך יוסלה הרודף
את החכם, החוכמה נמקה אצל היוסלה.

אלא שאין ליוסלאים יושרה מוסרית. ולכן דבריו לא מתקיים
בכל דרך אצל עצמו ואצל אלה שהוא טוען נגדם. כדי שדבריו
יהיו אמינים ונכוחים הוא צריך קודם כל להיות חכם ורק אח''כ יוסלה.
שאין להקדים את המאוחר גם ברדיפה אחר השלום.
ראו איזו 'חוכמה' יצאה להם מאוסלו - מוסלו.

מפעל ההתנחלות הוא מפעל הציונות,
מי שנטש את הציונות שלא יתיישב בארץ,
אבל גם שלא יפריע. אין תכלית למדינה
פלסטינית ממערב לירדן, ואת זה גם טובים
מבין שמאלנינו מבינים ויודעים.
אבל היוסלה עומד על שלו,
ושלו רפוי בבסיס -
אין מרפא ואין תכלית
למדינה נוספת ערבית.
וראוי שכל יוסלה חכם או כסיל
יבין היטב את העברית.

ניכר בחכם שהוא סלחן כלפי קשי עורף כיוסלה
גם כשיוסלה כדי לתקוף את החכם ממציא סיבות
ומטרות, שהחכם כלל לא נמצא בהן.
ואפילו שהחכם אמר וחזר וכתב
יוסלה מעדיף לתקוף במחוזות שבהן לא מתנהל ויכוח כלל
ובלבד שלא ישיב דבר ולא יענה לקושיות שמעלה כנגדו החכם.
וגם תוקף היוסלה את החכם,
כדרך הסוס המשתולל המנסה להפיל את רוכבו,
על דברים שהחכם לא טען ולא התכוון לטעון.
שכן החכם מעריץ את הפלסטינים ורואה בהם בני אדם לכל דבר,
אבל מה בין זה לבין מעמדם כעם אשר בה לחבל בציונות
ושרוצה להרוס את מורשת העם היהודי ולגנוב אותה תחתיהם?

שהרי החכם ציון מדבר על פתרון של שתי מדינות לשני עמים,
ישראל היהודית עד נהר הירדן ומנהר הירדן מזרחה פלסטין
הירדנית. ועוד אומר החכם, שמבחינתו ערבים שלא רוצחים
יהודים יכולים להמשיך לשבת כגרים בארץ היהודים, אבל
את קולם בקלפי יטביעו בבחירות לפרלמנט בעמאן
ולא לכנסת בירושלים. עזמי בשארה ומוחמד בראכה
ראויים להיות חברי פרלמנט, אבל בפרלמנט הפלסטיני בעמאן,
גם במידה ויחליטו להמשיך לגור בבית משפחתם עתיקת היומין
מן המאה ה-‏19 (אחמד טיבי, עאסם מחול) וה-‏20 (למשל בראכה,
טאלב אל-סאנע והלשעבר עבד-אלוהאב דראושה) שבמדינת ישראל.

פשוט אין מקום ואין אפשרות לחלק שוב ושוב את הארץ לפלחים,
ולתת כל הפלחים לפלאחים הפלסטינים כאשר בהם לא יחיה יהודי,
ופֶלח אחד יוָותר לכאורה ליהודים ושם יגורו רוב הפלסטינים (''זכות השיבה'').
המאמין בפתרון מסוג כזה הוא פתי מאמין בכל דבר רע וטיפשי.
המאמין בזה דוחה את השלום ומקרב את המלחמה.
_new_ הוספת תגובה



ובפינוי ההתנחלויות ננוחם
יוסלה  (יום שישי, 08/08/2008 שעה 12:09)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החכמולוג
עובד שעות נוספות, אך כל שהוא מצליח
להפיק הן 'חכמות' ישנות ולעוסות.

'מפעל' ההתנחלויות
איננו מפעל הציונות,

והפלסטינים אינם מתכננים
לעבור לירדן בזמן הקרוב,

מי שמפצלים את ארץ ישראל
לפלחים בלתי ניתנים לנהול הם
כמובן המתנחלים וזאת במטרה למנוע
הקמת מדינה פלסטינית בשכנות
לישראל.

והנה העדות לרצח של אם פלסטינית
בידי חיילי צה''ל, הפעם בעזה:
_new_ הוספת תגובה



ובפינוי ההתנחלויות ננוחם
חכם ציון (יום שישי, 08/08/2008 שעה 12:24)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישב בשקט היוסלה ולא יקצוב את זמן עבודתו
של החכם, כי להשיב לטענותיו של יוסלה
זו מלאכת ילדים קלה ומהירה, לא כל שכן
כאשר החכם עושה זאת המלאכה קלה ומהירה יותר.
שאין היוסלה מציב רף בכלל לויכוח, אין
ליוסלה יומרות אינטלקטואליות והוא איננו
מנהל דיון, אלא מנהל מבצעי תעמולה שדופים,
נרגנים ובזויים. למשל הסרטון של ''בצלם'',
שהוא סרטון של 'בצל', טעים לאוהביו ומסריח
לשונאיו. אבל בעוד הבצל תורם לפחות לבריאות
האדם ונפשו, הרי ש''בצלם'' היא מבצר ההזניה,
הטימטום, התעמולה ורפיסות הנפש של יוצריו
ומשתמשיו.

צה''ל לא היה נכנס לבית בעוטף עזה
אם חבריו של יוסלה לא היו יורים משם.
צה''ל נכנס לא בחפץ לב אלא בהכרח המציאות
שיצרו היוסלאים ומשת''פיו, ולכן יוסלה
אם היה אדם ישר ומוסרי היה צריך לזקוף
את הכניסה החמה הזאת לזכותו. אבל יוסלה
איש ללא מוסר, ללא אמונה וללא צדק, הוא ממשיך
להתגולל החומרים בזויים ומסריחים של ''בצלם''
ודומיו, ויוסלה פורח בהם לרוויה.
אז שייטב ליוסלה בהם, בדימיונות ובשעשועיו.
גם ברומי שלו פרחו יוסלאים כאלה,
אבל גם היא חרבה,
וכול גוש השלום למיניהו צריך לזכור
שהם מיקרוב אחד קטנטן ביותר
אל מול האימפריה הרומית הזכורה להם לטוב.

''והפלסטינים אינם מתכננים
לעבור לירדן בזמן הקרוב''
הם לא צריכים ולא התבקשו,
תגובה 120712 אלא
אם יוסלה יבקש מהם יפה.
_new_ הוספת תגובה



[•] ''אתה חושב משמע אתה טועה, יוסלה''
ספינר (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 18:48)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראיתי בכמה מקומות שהוא נזקק גם לתלמוד -
_new_ הוספת תגובה



החכם לא אובססיבי כלל ובכלל, והערתו של היוסילה
חכם ציון (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 12:37)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חסרת אחריות ובאה להסיט את הויכוח ולהסית כנגד החכם.
ותגובתו של היוסלה רק מעידה שהחכם צדק
בקביעתו בהודעתו הקודמת תגובה 120448
שבה קבע וכתב: ''למען האמת להתווכח עם יוסלה זה
כמו להתווכח עם קיר כל מה שהוא עושה הוא מעיף
ומשיר גרגירי תעמולה קבועים וסיסטמטיים ולא
מצליח בכלל להתווכח לגופם של עניינים, הוא בורח מנקודות הכרעה שלגביהם תקום או תיפול האידיאולוגיה
שלו, הוא מפחד מהמציאות שמחוץ לחלון חדרו, הוא בורח
משאלות שאין לו תשובות עליהן, או שתשובת אמת תחשוף
את קוצר ראייתו ואטימות דרכו.''
מ.ש.ל.

יתכן שליוסלה יש בסיס אמיתי לדבריו
אבל בודאי שזה לא בסיס של אמת.
ניכר שבסיס עמדותיו של החכם
הוא האמת והבסיס שבנה על האמת הזו
הוא אמיתי לפי כל בדיקה ובקרה.

אין ספק שניתוח מצבו של היוסלה
מסביר את תגובתו התמוה לגבי
הצעתו של החכם לשתי מדינות בפלסטין
אחת פלסטינים בירדן והשניה יהודית
בארץ ישראל פלסטין המערבית.
לכן תמוהה הזכרתו של יגאל אלון
הנכבד והכנסתו לויכוח.
ראוי שיוסלה יחליף את בטריותיו
_new_ הוספת תגובה



תגיד לי חכם יקר
מרמלדה (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 19:59)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תגיד זה לא מתיש אותך להתווכח עם קיר?
הרי אתה מעלה המון נימוקים, מציג המון עובדות, מבסס את טיעונך גם בנתונים וגם בלוגיקה ואילו יוסלה חוזר על אותם שקרים היקרים לליבו כאילו הוא חושש לאבדם ואיתם ייאבד עולמו.
מה לך כי תתיש את עצמך בלהסביר לו ש-א' זה א' ו-ב' זה ב'? אם הוא לא יודע אז שלא יידע. את מי הוא בכלל מעניין!
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום חמישי, 07/08/2008 שעה 22:12)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חזרה והעתקה עצמית של תגובות
קודמות.

האם ניתן להבין מהשטפון האחרון,
שזה המכנה עצמו 'חכם', החליט שלא
לשנות את הכינוי שבחר לעצמו,
ולהיוותר ברדידותו?

ובאשר לאובססיביות. הקטע האחרון
משמש הוכחה חותכת לאובססיביות
של הנ''ל, ושוב חושפת את כתיבתו כחומר
מילוי לנקניק אחד ארוך. החכמולוג חוזר על
טענות שדופות שכבר נדונו ונענו אין ספור
פעמים.

ההצעה עליה הוא חוזר כמו מנטרה, שיש
לגרש את התושבים הפלסטינים של ארץ ישראל
לעבר הירדן,
- ''הצעתו של החכם לשתי מדינות בפלסטין
אחת פלסטינים בירדן והשניה יהודית
בארץ ישראל פלסטין המערבית'' -

היא שטות דמיונית ולא מוסרית, והחזרה עליה
כמעין 'דוגמא' להצעות מעשיות של הנ''ל רק
מביישת את הכותב.

אילו הטענות הלא-מוסריות בעליל היו סתם חלק
מדיון תיאורטי, ניחא. אך המציאות בשטחים מציגה
בפנינו כעניין יומיומי את הפשיעה הממוסדת של הציבור
המתנחל כנגד האוכלוסיה הפלסטינית. רק לאחרונה
נאלצים כוחות צה''ל בשטחים לרתק יותר כוחות לשטח
כדי להגביר סיורים לשמירה על בטחון האוכלוסיה הפלסטינית
בפני הפורעים היהודים. הנה קטע מידיעה ב'הארץ':

''צה''ל והמשטרה החליטו להגביר את נוכחות כוחות הביטחון בצירים הסמוכים להתנחלות יצהר בשומרון, בעקבות השלכת הלבנה בסוף השבוע לעבר משפחה פלשתינית מראמאללה שהיתה בדרך לחתונה בטול-כרם. בתקרית נפצעו אם המשפחה ובתה בת 6.5, שהועברו לאשפוז בבית החולים איכילוב בתל-אביב מחשש לאיבוד ראייתה של הבת.
ל''הארץ'' נודע כי בעקבות המקרה, גורמי ביטחון בגזרה הנחו את כוחות צה''ל והמשטרה להיערך היערכות מיוחדת בצירים בגזרה זו בעיקר בסופי שבוע. כמו כן נוכחות כוחות הביטחון תורגש גם בצירים הסמוכים לחוות גלעד, עדי עד, ומעון שבדרום הר חברון.
[סוף ציטוט]

היה זה ראש המינהל האזרחי ביהודה ושומרון שנאלץ לפנות למשטרת מחוז
יהודה והושמרון בדרישה ''לפעול בתקיפות למעצר החשודים במעשה,
והבאתם לדין''.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה ממשיך לקשקש עצמו לשווא
חכם ציון (יום שישי, 08/08/2008 שעה 11:57)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

באין לו מזור ותשובות לעניין.
אבל הוא גם כשל בניסיונו הרפוי לדון
לגופו של החכם, וחשף את גופו עצמו
פרוץ לטענות שהוא העלה.

בטרם מדבר היוסלה על ''לא מסורי'' ועל ''שטות''
שיבדוק את עצמו איך יוסלה כזה חי כל הזמן
באי מוסריותו ובשטותו על שלום ומסירת ארץ ישראל
לגורמי ריב, מדון, תעמולה ורצח.

יוסלה חומק מהתמודדות עם העניין עצמו
לנושא שולי שעליו יש מחלוקת, גם בעובדות,
גם על האמת, גם על המשמעות וגם על המסקנות,
אבל מפחד לענות על שאלות חוזרות ונשנות
שהחכם מציון מציב בפניו.

אפשר לדון על זריקת אבנים ע''י מתנחלים
על ערבים - אבל יוסלה לא מדבר על זריקת
אבנים של ערבים על יהודים, או דקירות סכין,
או התפוצצוצויות מתאבדים, או שיגורי קסאם וקטיושות.
אז אולי לפי יוסלה כשהעבים עושים
זאת ליהודים, אז היהודים צריכים לסגת.
ואולי, א ם אכן י ו כ ח שגורמי התנחלות קיצוניים
זורקים אבנים על ערבים, האם יוסלה יסכים
אז שהערבים יצטרכו לסגת?

כי יוסלה מפחד מהאמת.
_new_ הוספת תגובה



ובפינוי ההתנחלויות ננוחם
יוסלה  (יום שישי, 08/08/2008 שעה 12:23)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כותב זה הקורא לעצמו 'חכם', בסגנונו
הג'יברישי האופייני,

''ואולי, א ם אכן י ו כ ח שגורמי התנחלות קיצוניים
זורקים אבנים על ערבים, האם יוסלה יסכים
אז שהערבים יצטרכו לסגת?''

אם מישהו מבין את זה,
שיקום.

ובינתיים הגניבות בידי מתנחלים בשטחים
נמשכות [קטע מידיעה באתר בצלם]:
''ב-‏5 בפברואר 2008 בשעות הבוקר נכנס מתנחל במכוניתו מן ההתנחלות גבעת החרסינה אל אדמתו החקלאית של ח'ליפה דענה, תושב עין בני סלים הסמוכה לחברון, שהצבא הקיף בגדר משנית וצירפה להתנחלות. המתנחל יצא מן המכונית כשמסור חשמלי בידו והחל גודע עצי פרי השייכים לדענה, אשר עמד משתאה מעברה השני של הגדר ללא יכולת להתערב בנעשה. כשסיים את מלאכת הכריתה הכניס המתנחל את העצים הכרותים למכוניתו ונסע לכיוון ההתנחלות גבעת החרסינה. אין זו הפעם הראשונה שמתנחלים פולשים לאדמתו של דענה, אך הפעם הוא צילם את האירוע כולו והגיש תלונה במשטרה בצירוף קלטת הווידאו.
אדמתו של דענא גודרה וצורפה להתנחלות בשנת 2004 בידי ישראל, שהגדירה אותה ''שטח ביטחוני מיוחד''. בהקשר זה התחייבה המדינה בפני בג''ץ כי תאפשר כניסה חופשית של חקלאים פלסטינים לאדמותיהם המגודרות, וכי תאסור כניסת מתנחלים אליהם. מקרה זה ממחיש כי התמונה בשטח הפוכה: באופן אבסורדי, ישראל אינה מאפשרת ככלל כניסה של בעלי אדמות פלסטינים לקרקע שהוגדרה ''שטח ביטחוני מיוחד'' ודווקא כן מאפשרת כניסה חופשית של מתנחלים לקרקעות אלה.''
_new_ הוספת תגובה



ובפינוי ההתנחלויות ננוחם
חכם ציון (יום שישי, 08/08/2008 שעה 12:32)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

העלילן שמאלן ממשיך להתפרפר ביד המציאות
האוחזת בגרונו, והוא מחרחר סירטי כזב
ושקר.
היכן רואה שם היוסלה ''מתנחל'' דווקא?
היכן בדיוק המקום הזה, ומהי הגדר שמקיפה
את ביתו של הערבי שמצלם?
האם מספר צהוב (האם ליוסלה יש את מספר הרכב
שיתננו לנו בבקשה ונמצא את בעליו
או את גונביו) מעיד על מתנחל?
האם לבושו של ה'כוכב התורן' של שהשמאלמלאן
יוסלה הוא באמת מתנחל או שמא סתם ערבי
שחקן כושל, ששכח להתלבש כמתנחל?

כמו שאמר החכם, יוסלה טוב בדיברי תעמולה,
אבל לא טוב מספיק.
הערבים עושים זאת טוב ממנו. שילך ללמוד
אצלם.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום שישי, 08/08/2008 שעה 13:05)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התממות והתחסדות אופייניים.
הרי אתם אנשי העובדות,
אך כאשר מראים לכם עדות
מצולמת של מתנחל יהודי הגודע
עצים על אדמה השייכת לפלסטיני
אתם מאשימים את הצלם, את הקורבן,
את גדר הההפרדה, ואת המקלדת.

פרו ורבו, ותימלא הארץ יהודים גנבים
מתחסדים, רבני רשע ויש''ע, ועוד
מיני מזיקים. הרי ממילא לא נותרה
פיסת עפר בתולה בארץ הקודש.
_new_ הוספת תגובה



אפילו בית משפט של שמאלנים היה זורק את יוסלה מהעיר
חכם ציון (יום שישי, 08/08/2008 שעה 13:28)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עם עלילת שווא שהוא מביא לנו.
במדינת היוסלאים תמונה בלתי מזוהה
היתה מוציאה להורג את המתנחל הבא
ברשימת הוצאותיו להורג.

בתרבות השקר של יוסלה
פורחים להם יוסלאים בחדווה ובדיצה
כפטריות אחרי גשם תמונותיו המפוברקות.

וכשפעם תפסו להם פעיל הגנה על הפיליסטינים
עם מסור מתועד ברכב הם התכחשו וטענו שזו
סתם השמצה של מחרפי השלום עכשיו.

המצפון והאמת של יוסלה היא נדנדה,
שבשבת שמסתובבת לפי הרוח. ולא הרוח
במובן SPIRIT אלא במובן ה-SPIT
שהם מפיצים ברוח פיהם כשהם עושים
פפפוווווווווּ ארוך ומַשמים.
_new_ הוספת תגובה



עדיין אובססיבי
יוסלה  (יום שישי, 08/08/2008 שעה 13:55)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חמש פעמים 'יוסלה'
בחמישה משפטים קצרים.

יוסלה הוא לא הנושא.
הנושא הוא המצב בשטחים.

הנה למשל אירוע אופייני בקלקיליה
לפני קצת פחות משנה [מאתר 'בצלם'].
''ב-‏29.8.07 פשט הצבא על שכונה בקלקיליה במסגרת חיפוש אחר מבוקשים. במהלך הפעולה הרסו החיילים בתים והצעידו תושבים ברחוב כשרק תחתונים לגופם. המבוקשים לא נמצאו.''
_new_ הוספת תגובה



עדיין יוסלה אובססיבי
חכם ציון (שבת, 09/08/2008 שעה 16:42)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ראוי היוסלה שיתחיל לספור את הפעמים
שהחכם פוצץ לו את הבלונים החלולים-חלולים שלו.
ויודה היוסלה לחכם שאין החכם סופר לו
את כמות ההשמצות האישיות שרושם היוסלה
לחכם על כל הטיותיו ועל כל שעל ו'דונאם'
(גם בדונאמים הדמיוניים של יוסלה). מודה החכם
שאין הכמות מבטאת איכות, לכן יכול היוסלה
להירגע. תגובה 120719 ,
היוסלה צריך רק להשתפר, ולהשיב לעניין.

ולגבי סירטו הפור-נו-גראפי של היוסלה
ראוי שיידע שהכחם מעדיף שחיילינו הגיבורים
יצודו את המחבלים בבתיהם ובתחתוניהם
ולא ברחובות ערי ישראל בגופותיהם שהתפוצצו.
דין בית הרוס אינו כדין יהודי מוטל על הארץ
ומדמם למוות. ''רק תחתונים לגופם'' – למזלינו
לא היו רק פצצות מתקתקות לגופם. אבל כדי לדעת
זאת בביטחון בעת מערכה, ראוי להפשיטם
ולהצעידם, כדי לא לתת ל'מוחמד' כל שהוא
להתפוצץ מהספק.
לכן, סרט דמגוגי מסוג זה, עם קריינות נחמדה
אבל לא טיבעית של ילדה פלסטינית, יכולה לעוור
עיני כשרים מלראות את תמונת המציאות השלמה
והשפויה. אני חייב לומר שבמאים ובּיוּמים טובים
יש לפלסטינים.

הילד אמג'ד אבו נעמה מודיע שמשימתו של ילד פלסטיני היא להרוג יהודים
כל ילדה פלסטינית היא שאהידה
אסוּד (''האריה'') המחליף של נחול רוצה לאכול יהודים כדי להיפטר מהם
(האם היוסלה מתנדב להיכנס לפיו?), רוצה לממש את ''זכות השיבה''.
החכם מצא פיסקה בכתבת הארץ מלפני כשנה
שיכולה להסביר את הרקע למהלך הכוח שביצע
צה''ל בקלקיליה:
''כוח מיוחד של צה''ל נכנס שלשום לאזור קלקיליה וכיתר כמה מבנים בפאתי העיר. הגעת כוחות צה''ל לאזור הפעילות לוותה ביידוי אבנים; אולם זורקי האבנים פוזרו. גורם צבאי אמר כי מלבד תקריות אלה, הכוחות לא נתקלו בהתנגדות כלשהי.

גורמים הפלשתינאים דיווחו כי הכוח כיתר את המבנים בניסיון ללכוד פעילי חמאס שאחד מהם שמתכנן פיגוע בישראל לפני ועידת אנאפוליס. גורם צבאי אמר כי הפעילות הערב בקלקיליה מיועדת למעצר פעילי חמאס ובדיקת מעורבותם בתכנון פיגועים.

רוצה החכם לומר שצה''ל לא עושה פעולות כאלה מרוע ליבו
או משום שסתם מתחשק לו. צה''ל מגן על יוסלה (בניגוד לרצונו אומנם)
ועל החכם (עם תמיכה מלאה של החכם) ועל כל אזרחיה היהודים
של ישראל. החכם מוצא לנכון להביע את הערכתו ותודתו לצה''ל,
מפקדיו ולוחמיו על תרומתם לבטחוננו ולקיומנו.
_new_ הוספת תגובה



משפח ולא משפט
פופפקורן (יום שלישי, 05/08/2008 שעה 19:02)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משפח השמאל... משפחת השמאל היא המשפך והשפיך של הציונות השפויה.
_new_ הוספת תגובה



[•] משפח ולא משפט
קריה נאמנה (יום רביעי, 06/08/2008 שעה 18:11)
בתשובה לפופפקורן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

[•]...
_new_ הוספת תגובה



אם אשכחך ירושלים
פופקורן (יום ראשון, 27/07/2008 שעה 23:13) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תישכח ימיני..... הרי אורי אבנרי כבר מזמן שכח את ימינו.... אז מה הוא משתמש ביד אמונית תותבת שלו?
מה הוא לא עושה למכירת מרכולתו?!

אום טובא אינה אותה ירושלים, אבל אום טובא היא ארץ ישראל. הבנת, אורי?
_new_ הוספת תגובה



אתה בהחלט צודק
סתם אחד (יום שני, 28/07/2008 שעה 0:35)
בתשובה לפופקורן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מציע בזאת גירסה לשמאלנים:

''אם אשכחך ירושלים תישכח שמאלי
תשתחרר לשוני מחכי עד שאזכרך שוב''.
_new_ הוספת תגובה



תדבר בשם עצמך או בשם הימין
סתם אחד (יום שלישי, 29/07/2008 שעה 10:10)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אבל אל תתחזה לשמאלני ותלגלג על עצמך.
חוץ מזה ירושלים מספיק גדולה כדי לחלק אותה לשניים. הפלסטינים היו בירושלים יותר ממך ומשאר אנשי הימין שמעלים אותה כאוב לפני האופל.
_new_ הוספת תגובה



זה לא כבוד כל כך גדול לדבר בשם עצמך
סתם אחד (יום שלישי, 29/07/2008 שעה 11:24)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כי אתה לא מייצג את עצמך בצורה המעוררת כבוד ואמון.
_new_ הוספת תגובה



זה לא כבוד כל כך גדול לדבר בשם עצמך
סתם אחד (שבת, 02/08/2008 שעה 22:25)
בתשובה לסתם אחד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה בהחלט צודק. אני איתך בעניין זה.
_new_ הוספת תגובה



למה לא ניתן לגרש האוכלוסייתה הערבית?
פופקורן (יום ראשון, 27/07/2008 שעה 23:16) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי בעצמך אמרת, אורי, שהרסנו את שכונת המוגרבים מול הכותל המערבי וגרשנו את יושביה....... המודל הזה יכול לעבוד בעתיד כשנרצה ליהד את ירושלים ולקבוע את גבולה המזרחי בצורה מושכלת יותר.
_new_ הוספת תגובה



ני מוטרד מאי הגיונו המגמתי של אבנרי
סתם אחד (יום שני, 28/07/2008 שעה 0:32) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בהאי לישנה הוא כותב:
''בישראל מרבים לדבר על כך שהתושבים הערביים ''נהנים מהביטוח הלאומי''. זוהי טענה כוזבת לחלוטין: שהרי הביטוח אינו בגדר זכות המוענקת חינם. ביטוח הוא ביטוח - כל אדם, ערבי כיהודי, נדרש לשלם עבורו מדי חודש.''

כלומר, התושבים הערבים בירושלים לא נהנים מביטוח לאומי, כי כמו היהודים הם צריכים לשלם עליו והוא לא ניתן להם חינם.
יעני, זה גם מעשה בגידה של היהודים בערבים. ואת כל זה הוא אומר בשדרך עקלקלה.
_new_ הוספת תגובה



יוסלה  (יום שני, 28/07/2008 שעה 8:51) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפילו הרמטכ''ל כבר מבין שאי אפשר לגנוב כל הזמן
אדמות פלסטיניות לאור היום מבלי לתת על כך את הדין.
הנה קטע מידיעה שהתפרסמה היום ב'הארץ':

''בתום מאבק משפטי בן חמש שנים של תושבי הכפרים הפלשתיניים פלמה וג'יוס, נכנעה מערכת הביטחון והסכימה לפרק את קטע גדר ההפרדה שנבנה על אדמותיהם. בהודעה שמסרה פרקליטות המדינה לבג''ץ בחודש שעבר, נמסר שסביב הכפרים תוקם גדר חדשה, כך ש-‏2,600 מתוך 3,000 דונמים של אדמה שנלקחו מהכפרים - יוחזרו להם. על ההחלטה השפיעה כנראה גם עמדתו של הרמטכ''ל, רב-אלוף גבי אשכנזי, שצה''ל אינו צריך להתערב בקביעת תוואי הגדר, ועליו להשאיר את ההחלטה לדרג המדיני. הרמטכ''ל קבע זאת לאחר שגילה שהתוואי המקורי באזור לא נקבע משיקולים ביטחוניים, אלא כדי לאפשר הקמת שכונה בהתנחלות צופין.
...מה ש''הקפיץ'' את אשכנזי היה הגילוי שתוואי הגדר ב''צופין צפון'' לא נקבע לפי נימוק ביטחוני אותנטי, אלא כדי לאפשר הקמת פרויקט נדל''ני בהתנחלות צופין - שכונה בת 2,100 יחידות דיור שתוכננה במחצבה שמצפון ליישוב.''
_new_ הוספת תגובה



לדעתי יותר קל ומהר להעביר את הגדר היכן שאנחנו נחליט
הבה נרגילה ! (יום שני, 28/07/2008 שעה 19:00)
בתשובה ליוסלה 
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ואח''כ פשוט להעביר את הערבים שמצד מערב מזרחה לגדר. זה פרקטי יותר. אני רואה את מפת הגדר הזאת וזה לא נראה ממש גבול, אלא פיתולים של צמח ימי רב ראשי. זה מפריע לי לצייר את הגבול.
ראוי לדחוק את הגבול כמה שיותר מזרחה כדי לכלול את מרבית המתנחלים ואח''כ בתמורה לכך שהעברנו את כל המתנחלים לישראל, ניקח פשוט את הערבים ונעביר אותם מזרחה לפלסטין.
פינוי תמורת פינוי.
_new_ הוספת תגובה



לדעתי יותר קל ומהר להעביר את הגדר היכן שאנחנו נחליט
סתם אחד (יום שלישי, 29/07/2008 שעה 10:07)
בתשובה להבה נרגילה !
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה לעולם אינך מפסיק לקשקש !!!!! אם אתה רוצה לגנוב אז לך לרוזנשטיין ואל תבוא לכאן. אנחנו לא מתכוונים לגנוב לפלסטינים אפילו גרגר עפר אחד !!!!
_new_ הוספת תגובה



אם אשכחך חניתה......
מה בדיוק טענתך? (יום שני, 28/07/2008 שעה 9:16) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

גם אז כבשנו את הנקודה היהודית בלב סביבה ערבית אלימה ומאיימת ובכל זאת, היום חניתה ובנותיה שטח כבוש שלא יוחזר !

רק ציונות, כיבוש והגשמה !!!!
_new_ הוספת תגובה



אני בעד לגרש את הערבים מהעיר
הבה נרגילה ! (יום שני, 28/07/2008 שעה 18:52) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



אני בעד לגרש את הערבים מהעיר
(יום שני, 28/07/2008 שעה 21:45)
בתשובה להבה נרגילה !
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

איזה שטויות אין לגרש לא יהודים ולא ערבים יש דרכים רבות לדו קיום כשירושלים מחוברת יחדיו כבירת ישראל .
_new_ הוספת תגובה



אני בעד לגרש את הערבים מהעיר
במחשבה שניה (יום שני, 28/07/2008 שעה 22:31)
בתשובה לsoria@walla.co.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את יכולה בבקשה לפרט ולהסביר איך אפשר לחיות עם הערבים ביחד בעיר כבירת ישראל?

אני מאוד סקרן לתשובתך.
_new_ הוספת תגובה



אני בעד לגרש את הערבים מהעיר
(יום שלישי, 29/07/2008 שעה 21:05)
בתשובה לבמחשבה שניה
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

תוך הסכמים , עיריה אחת , בחירה חופשית , מעומדים משני המיגזרים, תוך שמירה על הדמוקרטיה
_new_ הוספת תגובה



אני בעד לגרש את הערבים מהעיר
פופקורן (יום שלישי, 29/07/2008 שעה 21:14)
בתשובה לsoria@walla.co.il
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

את מדברת על אוטופיה, שלא תהיה קיימת עדיין במאה הנוכחית.

עיריה אחת זה טוב. הסכמים? איזה הסכמים ולמה?
ערבי שהוא אזרח ירושלים יכול גם היום לבחור ולהיבחר. לא צריך שום הסכם (בטח את מתכוונת להסכם עם הרש''פ).
הערבים לא רצים ולא בוחרים משום שתי סיבות:
א. המעטים שבהם לא מקבלים על עצמם את הסיפוח בכפיה.
ב. הרוב מת להישאר אזרח ישראלי אבל הם מפחדים להפגין זאת מחשש לרציחתם.
_new_ הוספת תגובה



אני בעד לגרש את הערבים מהעיר
חכם ציון (יום רביעי, 30/07/2008 שעה 21:50)
בתשובה לפופקורן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנחנו רואים את זה כיום במעבר ערבים שנשארו מחוץ לגדר לתוך הגדר פנימה, כי הם רוצים להישאר תחת שלטון ישראל לעתיד, מתוך שהם מניחים שהגדר תהיה גם הגבול העתידי.
_new_ הוספת תגובה



אני בעד לגרש את הערבים מהעיר
פופקורן (שבת, 02/08/2008 שעה 22:28)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כן, ועלינו לעודד את אותם ערביי הפריפריה לברוח החוצה ולא לתוך ירושלים. כי גם במקרה של שתי מדינות: אחת פלסטינית בירדן והשניה יהודית המערב הירדן, רצוי לא להרבות ערבים בירושלים. בהסדר עם הפלסטינים צריכים לתת להם מקלט טוב ברמאללה, יריחו או בירדן. הנוצרים שבהם יעדיפו אמריקה.
_new_ הוספת תגובה



אני בעד לגרש את הערבים מהעיר
צימרשטיין דוד (שבת, 02/08/2008 שעה 22:34)
בתשובה לפופקורן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה חולם באספמיה. גם אם יהיה קונצנזור רחב בישראל על טרנספר העולם לא יעמוד מנגד וישתוק. לעומת זאת נסיגה לגבולות 67' מקובל על כולם. חוץ מאנשי הימין שהם יהיו עוד מעט מיעוט. במקום לחשוב על לפנות 200 אלף מוסלמים מירושלים תתחילו לחשוב על פינוי 200 אלף יהודים שהתנחלו בעוקף ירושלים ללא חוק.
_new_ הוספת תגובה



אני בעד לגרש את הערבים מהעיר
פופקורן (שבת, 02/08/2008 שעה 22:40)
בתשובה לצימרשטיין דוד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אנחנו כנראה נלך על הפתרון הקל, של לגרש 200 אלף ערבים
ולא 200 אלף יהודים. עדיף פתרון אחד ביד משני פתרון על העצים.
_new_ הוספת תגובה



אני בעד לגרש את הערבים מהעיר
צימרשטיין דוד (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 14:39)
בתשובה לפופקורן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יותר קל לגרש יהודים. העולם יסתום את הפה. אם נגרש ערבים במקום לא יפסיקו לצעוק עלינו ולהחרים אותנו. לכן כדאי לפנות את מתנחלי עוטף ירושלים שרובם בכלל לא ירושלים.
_new_ הוספת תגובה



אני בעד לגרש את הערבים מהעיר
חכם ציון (יום ראשון, 03/08/2008 שעה 18:32)
בתשובה לצימרשטיין דוד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יותר קל לשלוח אותך לירח. שום ממשלה לא תצליח לגרש חצי מיליון יהודים (ואולי אפילו קצת יותר). בערך 300 אלך בהתנחלויות מחוץ לעוטף ירושלים. ההתנחלויות הן עובדה. לכל היותר ממשלה כזאת או אחרת תלך על פינוי 93% מיו''ש שמשמעותו הזזת כ-‏15% מ-‏300 אלף המתנחלים שזה בערך 45 אלף איש ויצירת קו גבול חדש במסוך לגדר הבטחון. אולי ידרשו תיקונים קלים בגדר.
אתה רואה ממשלה ישראלית שמצליחה לעקור 45 אלף איש, בערך פי 6.5 ממתיישבי רצועת עזה?!!! וכל זאת לאחר שהיא לא מצליחה ליישב את רוב העקורים שלוש שנים אחרי?????

עם כל הרצון של שמאלנינו זחוחי הדעת לברוח שוב, הפעם זה לא כל כך יצליח לכם. אנחנו צריכים להבין שיהודים וערבים צריכים ויכולים לחיות ביחד.

מבחינה אישית כל ערבי שווה ליהודי, כמו שכל יהודי שווה לכל אזרח במדינת האזרח (למשל באיטליה, בריטניה, ארה''ב). מבחינה לאומית הביטוי של הפלסטינים יהיה בצד הערבי-ירדני של פלסטין היא ארץ ישראל. כל ערבי- פלסטיני יזהה את מדינתו בפלסטין הירדנית ויצביע בה לפרלמנט של עמו בעמאן. גם ערבי שגר בשכם או בחברון, בירושלים או בטול כרם. כל יהודי באשר הוא גר בפלסטין יצביא לכנסת ישראל.

בצורה הזאת, וללא זעזועים ברמה האישית של הבן אדם, שני העמים יוכלו לגור זה בתוך זה, כאשר אף אחד מהם לא יוכל ליצור איום לאומי על העם האחר באמצעות הרחם או ההגירה.

שמאלנינו של היום מתעקשים שהמלחמה תימשך מתוך שהם מגבים ומגנים על הצד הערבי ב'מאבקו לשחרור לאומי'. השמאלנים נותנים רוח גבית לערבים והם מסתירים את התמונה שתשתקף בסוך הדרך שלהם שהיא: ביטול או השמדת מדינת ישראל והפיכתה ל''מדינת כל אזרחיה'' שמשמעותו היחידה שישראל מתבטלת והופכת להיות מדינה פלסטינית שלישית לצד זו שבשטחים הכבושים (אם הם יצליחו להקים לעצמם שם בכלל מדינה) ולצד ירדן. ואז שלוש המדינות האלה מתאחדות למדינת ''פלסטין הגדולה'', משאת נפשם של רבים מערביי ישראל ה''לא כבושה'' ב-‏67 (אבל כבושה ב-‏48'). ואז יבוא גם הסוף לקיום היהודים בארץ ישראל שמשמעותו המשך הבלייה וההתבוללות של העם היהודי בגולה.

סוף סיפור לעם יהודי שהיה קיים 3800 שנים. וכל זאת למה?
בגלל רפיסות השמאלנים.

אז אנחנו כאן כדי שזה לא יקרה.
_new_ הוספת תגובה



אפשר לנסות.....
סתם אחד (יום שני, 04/08/2008 שעה 18:06)
בתשובה לחכם ציון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לגרש יהודים.

בעזה זה עבד.
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי