פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
הוחל בבניית גדר ההפרדה
המערכת (יום ראשון, 16/06/2002 שעה 12:10)


היום החלו העבודות לבנייתה של גדר ההפרדה לאורך קו התפר, לאורך 115 ק''מ. עלות בניית הגדר מסתכמת בכחצי מיליארד שקל. יועץ שר הבטחון לענייני התישבות, יוסף ורדי, סיפר כי עלות הקמת הגדר היא כמליון דולר לק''מ.

ביקורת קשה מהימין נתחה על צעד זה, אשר בראשה טען יו''ר המפדל, אפי איתם, כי זו אינה גדר הפרדה אלא סימונו של גבול הנסיגה הישראלי משטחי יהודה ושומרון, אשר ממזרח לו תוקם מדינת טרור. בתגובה הבטיח שרון כי לא מדובר בקו גבול, אלא בגדר שהינה חלק מתוכנית אזורי החיץ.

יו''ר מולדת, השר בני אלון, אמר בתגובה לבנית הגדר כי שרון חבר לשמאלנים בעם ורימה בכך את הממשלה ואת בוחריו, וכך חיסל את אפשרות חזרתה של תנועת מולדת לשורות הקואליציה.

קישורים:
דווח גל''ץ על התחלת עבודות הבנייה


חזרה לפורום

הצגת המאמר בלבד
הדפסת המאמר קפל תגובות פרוש תגובות תגובה למאמר
 
 


גדר ההפרדה - עוד צעד...
יהודה דוכן (יום ראשון, 16/06/2002 שעה 12:17) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

...לשבירת שיא הטימטום! ''גאוני'' אוסלו יצאו עם תוכנית חדשה לפתרון בעיותיה של מדינת ישראל מול הפלשתינים - גדר הפרדה. כנראה שאין גבול לרשעותם של השמאלנים (עם עזרה מהימין הנגרר) ואין גבול לטימטומו של עם ישראל שמובל באפו כאותו אינפנטיל שאינו יודע לאן מובילים אותו וכיצד להתנגד לאלה ''היודעים'' מה טוב בשבילו. במדינה הנמצאת במשבר כלכלי גדול עם בעיית מים על גבול הקטסטרופה,יש מי שמצא שהוצאה של מאות מיליונים על דבר חסר ערך מבחינה בטחונית היא הכרחית ותביא לתוצאות המקוות. יש מי שחושב שבניית הגדר תגרום להרגשת בטחון בקרב תושבי ישראל ואולי יאלץ את המתנחלים לעזוב את בתיהם ''ולהכנס'' לתוך השטח המגודר, איזו טעות! הגדר לא תעצור את המחבלים ולא ''תשכנע'' את המתנחלים ועם ישראל ימשיך לשלם עבור טימטומה של ממשלתו הן בממונו והן בדמו.
_new_ הוספת תגובה



אני מקווה שהגדר תהיה '':סטרילית'' לפי ג.ס
רחלי ע (יום ראשון, 16/06/2002 שעה 13:37) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני מאד מקווה שהגדר החדשה תהיה סטרילית-אחרת עוד יבוא ג.ס ויצעק שזה לא בדיוק כמו הנאצים. הוא כבר הכריז שאושוויץ היתה יותר סטרילית מיצהר והפורום הרשה לו לפרסם את עלילת הדם.

עוד אני מקווה שהוא יוכל להצטרף לידידו הפלסתינאי שהשווה את יצהר עם אושוויץ - מהצד השני של הגדר מבחינה נפשית האיד הגס כבר שם. אני בטוחה שיצטרכו עוד קאפו'ס.
_new_ הוספת תגובה



למה את מתרגזת כל כך רחלי
אסתי וולש (יום ראשון, 16/06/2002 שעה 13:43)
בתשובה לרחלי ע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הרי זו היתה עוד השוואה ממולכד.. סליחה, ''ממוקדת''.
_new_ הוספת תגובה



ולמר ספירו, ברוח מסורת הנביאים...
אסתי וולש (יום ראשון, 16/06/2002 שעה 14:03)
בתשובה לרחלי ע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הוי האומרים לרע טוב ולטוב רע,
שמים חושך לאור ואור לחושך,
שמים מר למתוק ומתוק למר.

ישעיהו, פרק ה, פסוק כ.
_new_ הוספת תגובה



לרחלי
סוריא סהארה (יום שלישי, 18/06/2002 שעה 1:36)
בתשובה לרחלי ע
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

משום מה את תגובתי שקראה תגר על... ודרך הכתיבה שלי ...חופש הביטוי נילקח ממני.סוריא
_new_ הוספת תגובה



גדר ההפרדה כסממן לבעיה עמוקה.
אריה פרלמן (יום ראשון, 16/06/2002 שעה 18:44) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הקמת גדר ההפרדה והמכשולים לאורך הקו הירוק, בתוספת התגבור האימתני בשוטרים ושומרים על כל צעד ושעל - משולים למצב שבו המדינה הגיעה למסקנה שאין לסמוך יותר על הכבוד הבסיסי שהאזרח רוחש לחוק - ולכן החליטה להציב שוטר על כל מטר מרובע - על-מנת לשמור על הסדר.

מובן שמצב זה בלתי אפשרי, והשמירה על החוק מתאפשרת רק בזכות הכבוד הבסיסי שרוחש כלפיו האזרח, בתוספת ההרתעה בפני העונש הצפוי על הפרתו. במצב עניינים נורמלי - מתפקדת המשטרה רק כמסגרת חיצונית-משלימה, ומשקיעה את מרב מאמציה במרדף אחר חריגים.

כך הוא המצב בתחום הביטחוני: כל עוד היתה הרתעה, כל עוד שרר כבוד בסיסי משולב ברתיעה מצד הערבים כלפי היהודים, תיפקדו כוחות צה''ל, מג''ב והמשטרה כמסגרת חיצונית מסייעת ותו לא.

ככל שאובדים הפחד, הכבוד והרתיעה - כך עולים ביחס ישר הגדרות, השומרים והפיגועים.

וכאשר אין פחד - המוח השטני של המחבלים רק פורח ברעיונות מחרידים יותר ויותר: אם אנחנו שמים שומרים על אוטובוסים - הם נצמדים אליהם מאחור; אם אנחנו מאבטחים קניונים - הם הולכים לבתי קפה; ברגע שבבתי הקפה למדו את השיטה - הם הולכים ומפוצצים בתים על יושביהם (ניסיון כושל כזה כבר היה בפסגת זאב שבירושלים לפני כשנה) - וכך הלאה.

גדר ללא הרתעה היא חסרת משמעות לחלוטין מבחינה ביטחונית - ורק תחמיר את המצב. המנהרות שייחפרו מתחת לגדר, הטילים שיעופו מעליה, הטילים שיעופו, בעשרה, עשרים או חמישים מקומות בו-זמנית אל הגדר עצמה (כפי שהעיר בחוכמה ידידו הגרמני של אלכסנדר מאן) - ועוד רעיונות ''יצירתיים'' כיד המלך.

בשנות ה- 1980 לא היתה גדר - ורמת הפיגועים היתה נמוכה להפליא.
וזאת כל התורה כולה על רגל אחת.
_new_ הוספת תגובה



קו-שרון נועד לכישלון
אלכסנדר מאן (יום ראשון, 16/06/2002 שעה 19:55) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אינני יודע מה עמד בראשם של מתכנני גדר זו, אולם ברור לי כבר עכשיו שגדר זו עתידה להיכשל מהסיבה הפשוטה שאין בה רצף אחיד.

הקמת גדר רצינית ומפרידה היתה חייבת להיעשות במסגרת הנסיגה החד צדדית ופינויים של ההתנחלויות בשטחי הגדה המערבית ורצועת עזה - דבר אשר במקרה זה אינו עומד להתבצע כלל, כך שלא ברור על מה יצא קצפם של חוגי הימין וחוגי המתנחלים; אם אינני טועה היה זה משלם המיסים הישראלי שהיה חייב כאן ועכשיו לארגן הפגנות ענק נגד 'קו-שרון' החדש, אשר מעבר לעלותו האסטרונומית המדובר באקציוניזם חסר כל מחשבה תחילית, וכל ניתוח הגיוני.

גדר ההפרדה החדשה (להלן: קו-שרון) אינו עתיד להביא כל מזור או הפרדות אמיתית לאיזור, ודומה כי רק יגביר את השנאה ותאוות הנקם לשיאים חדשים. גדר הפרדה רצינית ומתוחכמת יכולה להיבנות רק כשלב משלים להפרדות ונסיגה חד צדדית, ולאורך תוואי הקו הירוק בלבד, למעט תיקוני גבול מזעריים.
_new_ הוספת תגובה



מאן פוסל את הגדר ממאויים אישיים ולא מסיבה ענינית
ראובן גרפיט (יום ראשון, 16/06/2002 שעה 21:19)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מאן היקר, לעתים רחוקות ניתן לממש את האידאל, את החלומות. מנהל טוב, מעדיף ציפור אחת ביד מאשר שתים על העץ, ולעיתים כשאין אף ציפור שניתן ללכוד, אז לפחות שהציפור אל העץ לא תשלשל לך על הראש.

1. מוקדם או במאוחר ניסוג לגבולות ביטחון, ומדינה פלשתינאית תקום.
2. הקמת מדינה פלשתינאית לא תסיים את הסכסוך אלא תעביר אותו לפאזה שונה (רק הקשב לדברי המוסלמים:חאמס, ג'יהד, עראפת , ראשי לבנון, סוריה ועוד).
3. הגדר - תקשה, תכביד על האוייב לפגוע בנו, מה עוד שהם מתכננים וגם ניסו לפגע בנו עם חומרים כימיים. זהו צעד בטחוני ופוליטי חשוב ביותר.
אז, אמור תודה , תברך על הגדר ,שמפד''ל ומתנחלים רבים מתנגדים לו .
4)נסיגה לגבולות 1967 , ומתן קשר לפלשתינאים לירדן ודרכה ללבנון ולאפגניסטאן ואירן, יקרבו את קיצנו.

אז - אנא ממך - לא ברור לי מה לך ולגבולות 1967 שהיו גבולות לא מוכרים, גם לא על ידי הפלשתינאים, וכן גם אינם גבולות ברי הגנה.הסבר לי מה המנטרה הזו ''גבולות 1967.''
_new_ הוספת תגובה



המנטרה של 67.
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 16/06/2002 שעה 21:35)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ישראל היא מטרוניתא עייפה בת 54. מציעים לה ניתוח פלסטי כואב שיצמצם את היקפי המותניים שלה לגודל שבו היו כשהיתה בת 19, ומנסים לגנוב את דעתה, כך שתאמין שבכך יחזרו אליה היופי החלוצי שלה וכל המחזרים.
_new_ הוספת תגובה



משל נהדר - 12 נקודות!
ראובן גרפיט (יום ראשון, 16/06/2002 שעה 21:42)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



והיא מאמינה להבטחות...
נסים ישעיהו (יום שני, 17/06/2002 שעה 2:41)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן, מוכרים לנו לוקשים ועוד מצפים שנאמר תודה.
אין החלטה למגר את הטרור כמו שאין שום החלטה מלבד אחת: לשמור על הכסאות בכל מחיר.
מי יודע, אולי גדר האשליות תוסיף כמה חודשי שלטון...
סוף סוף הרי יחלפו כמה חודשים של עבודות אינטנסיביות עד שיתברר לכולם כי הן יוצרות אשליות.
_new_ הוספת תגובה



תרגילי יסוד במפא''יניקיות למתחילים
אלכסנדר מאן (יום שני, 17/06/2002 שעה 18:29)
בתשובה לראובן גרפיט
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מר גרפיט הנכבד,

קו-שרון האמור אינו יכול למלא את הפונקציות שתולים בו מפאת מוגבלותו הטכנית; זהו קו פרוץ ובלתי רציף, אשר נועד לקרוץ, לזגזג ולהטעות את הבוחר הימני והשמאלי כאחד. הבוחר הימני אמור לקבל רמזים אלו את ההרגשה כי המדובר בתיקון קוסמטי בלבד, אשר חלילה אינו עומד להוציא את ההתנחלויות אל מחוץ לגדר או חלילה לספק רמז לכל כוונת נסיגה, בעוד שבצידה השמאלי של המפה מתואר קו זה כתחילתה של הפרדות ונסיגה חד צדדית, בדרך להקמתה של מדינה פלסטינאית.

מבחינה זו דומה רעיון הקמת החומה לרעיון אוסלו, שפירושו בשטח היה דילוג על אבני משוכות בלתי נעימות, אשר לשיטתי הובילו לקטסטרופה הנוכחית.
שני הצדדים בחרו לפרש את הסכם אוסלו לפי צרכיהם בשטח, ולאחר
שהפאנטום - שעד אז דידה על רגלי פרוטזה מלאכותיות - נעשה בלתי נסבל, דברו לפתע הצדדים על 'רוח אוסלו' משל ההמדובר היה במשב בריזה או בתנועה פילוסופית בירכתי arabia felix. הנסיון בשטח מוכיח כי פירושיהם השונים של הצדדים להסכם זה הוו מלכתחילה את המסמר הראשון בארון הקבורה של ההסכם האמור.

הרצון לדלג ולפסוח על הדברים הבלתי נעימים, חוסר היכולת הנפשית לקבל החלטה ולעמוד מול תוצאותיה, הרצון לרקוד כלהטטוטן קירקס על כמה חתונות בו זמנית, מאפיינות את השיח הישראלי פנימי כפי שגרס, ובצדק, ד''ר מילשטיין בתגובותיו השונות.
גם מעבר להיותו קו בלתי רציף אין קו-שרון יכול לפתור את בעיית החדירות, היות והוא אינו שואף ואולי אף אינו מעוניין לנסות ולשחזר את גבולה של ישראל לאורך תווי גבול 67 בתיקונים מזעריים מתבקשים, שהוא הגבול המוכר על ידי הקהילה הבינלאומית, או לפחות שעליו קיים קונצנזוס עולמי רחב
בנושא - קונצנזוס אשר ישראל זקוקה לו יותר מתמיד לשיטתי.

מטרתו היחידה הברורה של קו-שרון היא להפריד בין אוכלוסיית ערביי ישראל לאוכלוסיית תושבי השטחים, ולנסות ולהילחם בתופעת השב''חים (שוהים בלתי חוקיים) הזורמים והמטפטפים לאיטם אל תוך ישראל הריבונית, שלא לדבר על הקשר הכללי במתן עזרה ולוגיסטיקה, ולו באופן פוטנציאלי, בין שתי אוכלוסיות ערביות פלסטינאיות אלו. על מטרתו זו של קו שרון, לפחות לשיטתי, יש לדבר ולדון ואולי אף להגיע למסקנות שונות, שאינן חייבות לשיטתי מראש להיות שליליות - אך אינני רואה כיצד ניתן לתאר קו גבול חדש זה כתחילתו של פיתרון הבעייה הפלסטינאית.

בברכה

א. מאן
_new_ הוספת תגובה



מאן - השאלה מה אתה / אני מצפים מהגדר?
ראובן גרפיט (יום רביעי, 19/06/2002 שעה 20:22)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

נבחן - מה נקודות ההסכמה :1) שנינו מסכימים שהגדר לא תביא שלום.2) הגדר - תקשה על מעבר מחבלים.3) הגדר תקבע את ההפרדה ביננו לבינם ולכן תקל על הקמת מדינה פלשתינאית.4) תאפשר לגרש את השב''כים.5) תיצור תעסוקה במשק במיתון (תעסוקה לעובדים פשוטים ולאנשי הי-טק כי האמצעים שאלקטרונים מאד מתוחכמים).
איך אומרים בהגדה של פסח? דיינו.
האם אנו מסכימים לנקודות אלה?
_new_ הוספת תגובה




חפש בתגובות שבדיון זה:     חיפוש מתקדם...

חזרה לפורוםהדפסה עם תגובותתגובה למאמר


מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי