|
חמור כחול-לבן / טור שבועי | |||||
אריה פרלמן (יום רביעי, 02/04/2003 שעה 23:26) | |||||
|
|||||
הצגת המאמר בלבד |
פרלמן, ביננו, הבריטי יכול לענות לך שאינו מתנחל על | |||
|
|||
אדמה עיראקית. לך תתווכח עם אנגלים, אלה קשוחים אלה, מאחורי הג'נטלמניות... אבל מצד שני, בצ'רה ובגדד אינם שמות עבריים, כמו בית-לחם, חברון, שילו, ושאר המקומות בסביבתם יושבים מוסלמים, מקומות שמשום מה נושאים איתם את השם העיברי הקדום - שמות שגם בארה''ב שוחרת התנ''ך עיירות רבות נושאות: בית-לחם, שילו, בית-אל -- | |||
_new_ |
אריה, יש לי המלצה עבורך | |||
|
|||
שוב מאמר כתוב היטב ומעניין. עבור למגדלים כתומך נלהב של תהליך ההתנחלות-התיישבות ביש''ע והמשכו הגיע הזמן שתתרום מעצמך. מה שבטוח שתזכה לאיכות חיים משופרת לעומת מה שיש לך היום. לי אין בעיה עם הקצין הבריטי. לי יש בעיה עם עצמי כי אנחנו (אני) נוהגים לא לרוחי כלפי הפלשתינאים - וזה לא מאהבת המן - האויב. איך אמרנו הכוח והשימוש בו משחית !!!!! לכן גם אם אנחנו (אני) נאלצים להשתמש בכוח עלינו לעשות זאת בזהירות. איך עושה זאת האמריקאי ו/או הבריטי לא ממש רלוונטי עבורי. | |||
_new_ |
[*] לא מאהבת המן . | |||
|
|||
[* הוסרו ביטויים לא ראויים] תמיד טענתי שהשמאלני הממוצע יוצא להגנתו של הערבי לא מתוך מניעים הומניטרים אלא הפוך על הפוך,מתוך שינאה עזה ובעיקר מתוך פחד. השמאלני הממוצע לעולם לא יסכים שערבי יבוא לגור בשכנות אליו. הוא יהיה מוכן לסוע למרחקים להפגין ליד הכפרים הערבים,למחות בצמתים ולשבש את פעולות כוחות הבטחון אולם לעולם לא יסכים שאותם הערבים יכנסו אליו הביתה. | |||
_new_ |
לפעמים כשאני שוכח מהי אהבה לאדם שנברא בצלם | |||
|
|||
אני קורא את דבריו הנלבבים של אודי ושואב מהם כוחות חדשים. תודה אודי. | |||
_new_ |
ומה עם אלה שנולדו שלא בצלם? לא קונץ לבחר נושא קל. | |||
|
|||
כידוע בטבע, לא הכל הולך בדיוק מושלם. אז במקום לברוח מהקשיים ולבחור את המקרה הקל, שעליו כלם מסכימים, תנסה להתמודד גם עם מקרים קשים, כמו במקרה שמשהוא נברא שלא בצלם. בקרתי פעם במוזיאון הטבע בזלצבורג שבאוסטריה. יש שם חדר ובו מוצגים כל מני malfunctions in nature. משמרים שם כל מני עוותי טבע, מוטבלים בפורמלין, בגלילים שקופים. למשל תנוקות שנולדו עם עין אחת. תנוק עם שני ראשים. כבש עם 5 רגלים, וכו'. תסכים איתי שזה לא בדיוק ''בצלם''. אז מדוע תחשוב שכאשר מדובר במרכיבים המנטליים של האדם, אין שבושים בטבע? כבר הוכח גם לגבי רב, אם לא כל, הבעיות המנטליות שזה הכל דברים פיזיים גם כן (במח). אז מה עושים במקרים קשים אלו? אומרים על הערבי שיורק עליך (פיסית או מטה-פיזית) שזה בעצם גשם? שהיהודים שנרצחו ע''י חסרי הצלם שזה בעצם ''קרבנות שלום'' (מה לא נקריב למען השלום? הכל...''השלום'' שוה הכל...). | |||
_new_ |
למה לי לנסוע למוזיאון מפלצות באוסטריה | |||
|
|||
כשיש לי אותך כאן? | |||
_new_ |
עוות הצלם וקשב. חשבתי שבזלצבורג - רק פסטיבל מוצרט | |||
|
|||
אבל ממחשבה שנייה - סמיכות מוזיאון הטבע ועיוותי- הטבע, יש בה הרבה מהסימליות. שכן מוצרט, שהפיק בשטף לא נידלה מוזיקה גאונית שהעשירה את הרוח ותרמה להתקדמות האנושות והציויליזציה (מה אילו מוזיקה זאת לא היתה נכתבת מעולם...) ניזרק לבור/קבר אחים עם אביונים, כשבמותו הוא חסר כל, רעב וכנראה מורעל ככלב שוטה. היו כאלה שקמו על גאון הרוח ורדפוהו עד השמדתו, מהרסי תרבות ושונאי הארשת היוצרת, ומה אנשים אלה אם לא מעוותי טבע? ''כאלה הם פועליהם של מחריב תרבות האינקה - הכובש הספרדי האמביציוזי וחסר המעצורים פרנסיסקו פיזארו; או של המלחין הבינוני אנטוניו סאליירי. אנשים אלה ושרשרת האירועים ההרסניים שאותם הם מחוללים, מתוארים באופן דק ורגיש במחזותיו של המחזאי הבריטי פיטר שאפר ''המצוד המלכותי של השמש'' ו''אמדאוס''. סאליירי - כפי שהוא מתואר ב''אמדאוס'' - מנסה, באופן כמעט מיסיונרי, להמחיש את יתרונה המעשי של הכוחניות הצרופה המלווה בתחבולות שונות, על מצויינות המארגן [מארגנים: בעלי יכולת גבוהה לבצע מספר דברים בו זמנית -דהיינו חלוקת קשב, יכולת גלובלית וכללית שכיניתי ''אינטליגנציה סימולטנית'' - SI]. זאת תוך היסחפות הולכת וגוברת, החל מהשמטת מקורות עבודתו היוצרת, דרך בידוד חברתי והשפלה, עד להשמדתו בפועל של מייצגה המובהק של מגמת האירגון היוצר (במקרה זה -יצירת ערכי יופי צרוף) - מוצרט. ''מיסיונריות'' זאת [של הרע והסאוב], הקשורה הדוקות לדימוי ולהערכה העצמית של סאליירי, מתבטאת גם בחשיפה בפומבי בזקנתו של מעללי פגיעתו במוצרט. תגובת הלא-מארגן (הנמוך בחלוקת קשב) כלפי אפשרות היגררותו למצבים פוטנציאליים כאלה של חוסר מעצורים פנימיים תשתקף בפריטים [שהתגלו כמובהקים מבחינה סטטיסטית ובקורולציה גבוהה יחסית עם חלוקת קשב, מתוך שאלון ה-SMOS - ORGANIZATION SCALE , בן 132 פריטים, ובעל גרסה מקוצרת של 57 פריטים] פריטים כגון: - כל אחד חייב לשים לב כל הזמן לגבולות של טוב ורע בשביל לא להידרדר (''ליפול'' לכוון לא טוב) - כל אחד צריך ללמוד לרסן (לעצור) במידה רבה את יצריו הטבעיים. פריטים אלה נשללו על ידי המארגנים'' [הפריטים בשאלון ניסחו נושאים מורכבים בלשון פשוטה, חד משמעית וחד-כיוונית, לשון התואמת גם בעלי אוצר מילים ומושגים דל] מובאות מתוך תת-הפרק: 2.9.9 - קולקטיביזם ומקיאווליות מול אינדיבידואליזם, בספר ''חלוקת קשב'', מיכאל שרון, הוצאת צ'ריקובר, גומא מדע ומחקר, 1997. קישורים: עוות הצלם וחלוקת קשב [בין יתר הנושאים] , פרק 2.9 , תאור הספר ב''מיתוס'': http://www.mitos.co.il/Book/BookFocus.asp?ID=108544 | |||
_new_ |
עיוות הצלם והפגיעה בתפקודי האונה הפרונטלית | |||
|
|||
הינן במידה רבה כשל נירכש, שנאכף על אוכלוסיות נירחבות בהיסטוריה במסגרות חברתיות עריצות (ע''ע בולשביזם במאה ה- 20 , למשל). במאה ה- 17 עם המהפכה המדעית והגברת המוביליות החברתית במערב, יותר ויותר אנשים הופכים ''ראויים'' לשימוש ביכולת שהושבקה (ראה תת-פרק 2.9.5 - אופני אירגון מרחב קונטרפונטליים - באנלוגיה להווצרות המוזיקה ה''תלת-מימדית הרב קולית במערב, החל מהמאה ה- 14 - בספר ''חלוקת קשב''). היכולת לחלוקת קשב כרוכה בתיפקודי האונות הפרונטליות שהינן המבנה האנטומי המוחי המאוחר ביותר והמורכב ביותר באבולוציה. שיעור נפחן של האונות הפרונטליות מתוך נפח המוח בפרימאטים ובאדם הינו גבוה יחסית - 17 ו- 27 אחוזים בהתאמה, בעוד בכלב הינו כ- 7 אחוזים מנפח המוח. בשורה של מדדים פיזיולוגיים וממדדי ביצוע מצאתי במחקרי (על כ- 700 נבדקים, במחקר רב שלבי ומהפכני בן 11 שנה, שהוצנע מעט מסיבות עלומות), ירידה באקטיבציה של האונות הפרונטליות אצל נמוכים בחלוקת קשב. ברם, מדובר בתיפקוד אנושי בסיסי המאפיין את האדם כבן מינו sui generis והירידה בתפקוד הפרונטלי הינה כשל נירכש, העשוי לגרום לסאוב פרטני וחברתי. זאת כשהדיכוי עולה על מסה קריטית חברתית מסויימת (אכיפת תצורת אירגון חברתי בולשביקית למשל, או עריצות אוריינטלית נוסח סאדם חוסיין). | |||
_new_ |
סאליארי היה סמולני בולשביקי? | |||
|
|||
_new_ |
סאליירי דווקא היה ''בונה חופשי'' ממש כמוצרט, מה שמר | |||
|
|||
אה שאפילו דגילה פומבית (או חשאית) בעקרונות נישגבים, אפילו זאת אינה משכילה תמיד למנוע סאוב אישי וניבזות. | |||
_new_ |
זוכמיר:חוץ מגדופים,יש לך גם להגיד משהוא לגבי התכן? | |||
|
|||
או שהתכן קשה מדי לעכול בשבילך? אם כך, תגיד לי ואני אהיה מוכן לפרט יותר. אין בעיה. אבל מדוע לכתוב שלא לענין? לא שאני מתרגש מגדופיך. עוד כשהייתי תלמיד בי''ס, למדתי פעם ממחנך הכתה שלהעלב צריך לדעת ממי. אז אתה יכול לחסוך מעצמך וכלם זמן. ''יותר קל לכתב כשיש מה להגיד'', הסופר שלום אש. | |||
_new_ |
למישז' - טעות אופיינית של הכופר המצוי. | |||
|
|||
מעניין שכשהכופר בא להצדיק את מעשיו הוא מצטט מן התנ'ך. אותו התנ'ך שהוא אינו מאמין בו מלכתחילה. האדם נולד בצלם ו...מעשיו יקרבוהו ומעשיו ירחיקוהו. | |||
_new_ |
התנ''ך מסמך היסטורי לא רע | |||
|
|||
_new_ |
נתחיל בזאת שהתנך הוא לא שלך | |||
|
|||
ואין שום סיבה שלא לאהוב אותו ולהנות ממנו גם אם אני סבור שהאמונות הקשורות בו הן טפשיות וילדותיות. ודבר שני, אני שואב ממך השראה נפלאה ואני לא מבין מה זה מפריע לך. להפך, תהיה מבסוט. | |||
_new_ |
נמשיך בזאת שלשמאלנים הכופרים יש תכונה... | |||
|
|||
...בזויה להוציא דברים מהקשרם ולהכניס דברים לפי יריביהם שמעולם לא נאמרו על ידם מתוך תקווה שהם יתפשו כאמיתיים. לדוגמא - מעולם לא אמרתי שהתנ'ך הוא קניינו של פרט זה או אחר,מה שאני כן טוען זה שיש המאמינים בו והולכים לאורו ויש הכופרים בו ומשתמשים בו רק כשנוח להם.בעניין האמונות-אנני מצפה שצאצאיו של הבבון יתעלו ויבינו את כוונתן. | |||
_new_ |
מה שהכי מצחיק זה שאתה חושב שאתה הולך לאורו | |||
|
|||
של ספר הספרים... אם משה רבנו היה יודע עליך הוא היה מתהפך בקבר | |||
_new_ |
אכן יש לך בעיה עם עצמך. בימינו יש כבר התקדמות | |||
|
|||
רפואית גם בתחום זה של בעיות. בתחום זה, בימינו, הבעיה העקרית זה יכולת הפצינט לזהות ולומר ''אכן יש לי בעיה''. מכאן, ובעזרת הרפואה המודרנית, יש הרבה מה לעשות. היכולת שלך לזהות שיש בעיה אצלך ולא אצל משהוא אחר אכן נותנת תקוה חזקה לשפור המצב. | |||
_new_ |
אתה ודאי נטול בעיות ומלא חכמה. לא? | |||
|
|||
בעיקר בולט הדבר בדרך הניתוח שלך את הנושאים השונים בכל מקום בפורום. | |||
_new_ |
אך טבעי הוא שבמקום להתיחס לתכן תכתב על דברים אחרים | |||
|
|||
האם כתבתי שאני נטול בעיות? אני רק משתדל שלא להעמיס בעיותי על אחרים. בנגוד לשמאלנים. אם אתה יכול להתיחס לתכן הודעה, תפאדל. אם לא, לא מוכרחים להגיב. מה היתה מטרת תגובתך? להסיט את הנושא? ואם יש לך הערה על דרך הנתוח שלי, ושוב, ישר ולענין, אז אתה יותר ממוזמן להגיב ספציפית ולא לזרוק משהוא בעלמא. | |||
_new_ |
מאחר והודעתך עסקה במצבי הרפואי - לא לעניין | |||
|
|||
בחרתי בדרך זו לרמוז לך שסטית מהדיון לגופו של עניין לכיוון גופו של כותב. מאחר והודעתך לא הכילה משהו מהותי אחר אין לי הערות נוספות. | |||
_new_ |
אריה אם קראת את נתיב החדש | |||
|
|||
לק''י אריה אם קראת את נתיב החדש מה אתה אומר על המאמר של פרופ' מנשה הראל שם? הרי לפי דברי ווליקובסקי התקופה שפרפ' הראל קורא לה התקופה הישראלית היא תקופת בית שני! איך זה מתישב לך? אליצור | |||
_new_ |
אליצור: עוד לא קראתי את נתיב החדש. | |||
|
|||
_new_ |
לפרלמן:-''נתיב''הוא דו-ירחון רציני שלא עוסק בפירסומת | |||
|
|||
_new_ |
לאשכנזי: נתיב הוא כתב עת רציני מאוד | |||
|
|||
שאל המנויים שלו צורפה פרסומת. זוהי עובדה - מה לעשות? עובדה - אבל לא בעיה: אני רואה ברכה וכבוד בצירוף עלון פרסומת להתנחלות למנויי נתיב. | |||
_new_ |
על מגדלים | |||
|
|||
לק''י לאחר דברי אריה קראתי גם אני את הפרוספקט - הם מעגלים את המציאות. הנסיעה למעלה אפרים אורכת כעשרים דקות בכביש מרהיב ביופיו אבל מסוכן ביותר עם פיתולים חדים וירידות עמוקות. לצומת תפוח כעשרים דקות ומשם לאריאל עוד כעשרים דקות נוספות. כל זה לפחות. זה מקום לאקולגיסטים המעונינים להתרחק מהישוב העירוני. אני בספק אם אפילו במשקפת ניתן לראות את הישוב הקרוב - הן יהודי והן ערבי. אליצור | |||
_new_ |
לאריה: אני לשמחתי עם מינויי ''נתיב'' | |||
|
|||
{כמובן}. חששתי--שיווצר איזשו קשר למי שלא הבין, כי העיתון עוסק בפירסומת למי פה ולמי שם. החוברת המצורפת כמובן תבורך, היא אינה חלק מה''נתיב'': ועל זאת כתבתי. למי שלא הבין זאת אני כבר מצטער. | |||
_new_ |
מערכת פא"צ אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |