פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
סיכום ביניים - חלק א'
אלכסנדר מאן (שבת, 25/05/2002 שעה 19:44) הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מיכאל שלום,

אינני חושב שהנך האדם היחידי שבמוחו עלו הרהורים מהרהורים שונים למקרא וויכוח דיר יאסין, אשר גולת הכותרת בו היתה למעשה פצע פתוח שכנראה ומסרב להגליד בין קבוצה לא קטנה המאמינה והמאמצת את תוצאות מחקריו של ד''ר מילשטיין, לבין קבוצה אחרת אשר אינה מוכנה לקבל ממצאים אלו כתורה מסיני ואף שוללת אותם לשיטתה - קבוצה אשר אותה מייצגים ככל הנראה רוב ההיסטוריונים במדינת ישראל.

המדובר בוויכוח מר וקשה ששורשיו נעוצים בתקופת המחתרות של קום המדינה ובתקופה שלאחר מכן, אשר סובב בחלקו במספר מילות מפתח המעידות על פצעים פתוחים: דיר יאסין הוא אחד ממושגים אלו, אשר לצורך העניין בחרו שני הצדדים להבין ולפרש את האירועים שקרו במקום זה באינטרפרטציות שונות, ולעיתים מנוגדות.

ברצוני להודות לד''ר מילשטיין אשר הביא פרק מרתק זה לידיעת הציבור הרחב שקורא פורום זה, ולהודות לאנשים נוספים שלקחו חלק בוויכוח זה על צדדיו השונים. אישית אוכל לציין כי למדתי דבר אחד או שניים מהיריעה הארוכה של הטיעונים השונים שגוללו כאן, אך יותר מכל למדתי כי ניתן לפתח וויכוח תרבותי ומרתק ללא כל גלישה מכוערת אל מחוזות הבלתי צפוי - למרות חילוקי הדיעות הקשים שהובאו ונאמרו כאן בעשרות התגובות השונות למאמר זה.

בתחילה חששתי מהבאת נושא זה לדיון, וזאת מפאת אורכו ומפאת המיומניות השונות הנדרשות כדי לגלות התמצאות בחומר. חשבתי שנושא זה יכול אולי להפיל שעמום או אדישות על משתתפים שונים: המדובר באירועים שהתרחשו לפני עשרות שנים. אני חייב לציין שהתבדיתי לטובה, לאחר שנוכחתי לדעת שהוויכוח היה ער, וזאת למרות שהעמדה המנוגדת לעמדת מילשטיין היתה בוויכוח זה בעמדת מיעוט.
היה זה מר ספירו, שדיעותיו השונות אף הן לעיתים שנויות במחלוקת, אשר טרח וכתב תגובות ארוכות ומנומקות להבאת דיעותיו וממצאיו, והמשיך להגן על עמדת מיעוט בוויכוח זה, אשר למעשה מבטאת את עמדת רוב ההיסטוריונים בישראל ביחס לאירועי דיר יאסין. מסתבר כי חשיבותו של וויכוח זה אינה נופלת מוויכוח וריב 'ההיסטוריונים החדשים' כנגד הממסד הישראלי.
_new_ הוספת תגובה



פרסום פרשת דיר יאסין והצנעת הטבח בלוד
אורי מילשטיין (שבת, 25/05/2002 שעה 20:31)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אפילו אם גדעון ספירו צודק במה שכתב לגבי פרשת דיר יאסין ולגבי אישית, בסוף הדיון, עדיין נשארת בלתי פתורה השאלה מדוע התפרסם על ידי יהודים, והדגש על יהודים, ''הטבח'' בדיר יסין, והוצנע על ידי היהודים הטבח בלוד. לגבי התרחשותו של הטבח בלוד במבצע ''דני'' בקרבות עשרת הימים אין חילוקי דעות. הוא גם היה בעל מימדים הרבה יותר גדולים, בוצע על ידי הגדוד השלישי של הפלמ''ח במבצע שעליו פיקד יגאל אלון וסגנו היה יצחק רבין.

אפליה זאת של מרבית היסטוריונים, שאותם אלכס אתה מזכיר ושל אינטלקטואלים שופכת אור נוספת על פרשת דיר יאסין עצמה.
_new_ הוספת תגובה



אירועי לוד - מיתוס או מציאות?
אלכסנדר מאן (שבת, 25/05/2002 שעה 20:57)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אורי שלום,

בוא ואספר לך סיפור מוזר שקרה לי עם האירוע בלוד.

נתבקשתי על ידי הטלביזיה הגרמנית לעזור בתרגום עדויות וסיפורים של ישראלים צעירים בגילים 20-15, ערבים ויהודים, שנמצאו בפרוייקט מיוחד עם פרופ' דן בר און מאוניברסיטת באר שבע - אשר במסגרת תוכנית דוקומנטרית של הבמאי והמפיק הגרמני ג. גינצל, הסכימו שהוא יביא ויכניס מצלמת טלביזיה לסיבוב השיחות שנערך בהנהלתו ובהנהגתו של פרופ' בר און.

פרופ' בר און מוכר בגרמניה באדם אשר הניח את המסגרת לפגישות של 'הדור השני' של בני ניצולים ובני פושעים, במסגרת מחקר מרתק שערך בנדון. בין היתר הצליח בר און לארגן את הזמנתו של מרטין בורמן ג'וניור לישראל, לצורך מפגשים אלו.
זה היה כנראה גם הרעיון המנחה לפגישות אלו בין צעירים יהודים וערבים, מהדור השני והשלישי לשואה ולנכבה; הרעיון שצעירים אלו יספרו בעברית על תחושותיהם והרגשותיהם, על דברים ששמעו בביתם מהוריהם ומסביהם, ומעל הכל שצעירים אלו יוכלו לשבת ביחד ולדבר על הטראומות בשני המחנות.

הדבר המעניין שהתרחש בפגישה היהודית ערבית הנ''ל היה שעדויות הערבים והערביות שהיו במקום השאירו אותי המום ופעור פה; הללו דווחו על רצח לשמו ודברים איומים ביותר ששמעו בביתם ובחיק משפחתם, דברים אשר אני ממש התקשתי להאמין בקיומם.
פרופ' בר און לא דיבר ממש בהקלטה זו, ונתן למשתתפים השונים להתבטא ככל העולה על רוחם, והם אכן עשו זאת - ברוב חן וסימפטיה, עם מבט כבוש ועצב מסויים בעיניהם. לא היתה כל התלהמות בדבריהם וכל האשמה, ואף לא מצאתי סימני שנאה, אך העדויות הפריעו לי בעליל. סירבתי להאמין שחלק ולו מקצת הדברים שתיארו אכן התרחשו.
פניתי לבמאי ולמפיק גינצל, שישב לידי, ואמרתי לו שדברים אלו חמורים מאוד ושאני מטיל ספק רציני במיהמנות הדברים. גינצל, שהנו אגב גם יהודי, הביט בי ברכות ואמר שאלה אולי דברים חמורים, אבל מכל מקום יש לחקור אותם, גם אם אנשים צעירים בני 16 אומרים אותם, על סמך סיפורים ודברים ששמעו בבית. סירבתי לקבל זאת ואמרתי לו שאני מייחס זאת לדמיון מפותח, היות ואני מתקשה להאמין שאנשים במדינת ישראל, אפילו בשלבי לידתה הראשונים, היו מסוגלים לאכזריות מסוג זה.

לאחר כחצי יום סיימתי לתרגם את עדותיהם של התלמידים הערבים, ולמרות שגם תלמידים יהודים דווחו על השואה ועל השתיקות המעיקות בבית המשכתי לחשוב על דברי התלמידים הערבים.
_new_ הוספת תגובה



הטבח בלוד וזהירות מספירו ויובל רבינוביץ
אורי מילשטיין (שבת, 25/05/2002 שעה 21:15)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

האירועים בלוד הם מציאות. אבל אני נזהר עכשיו בפורום הזה מלקבוע עמדה בנושאים הפוגעים בשמאל, שמא גדעון ספירו ויובל רבינוביץ יבקשו ממני לשלוח להם קלטת מן הראיון שלי עם מפקד הגדוד השלישי של הפלמ''ח שפיקד על הגדוד בזמן הטבח - ד''ר משה קלמן ז''ל. ואגב, בתרגום לאנגלית לספרו האוטוביוגרפי של יצחק רבין, לפחות במהדורה הראשונה, היה אזכור לטבח. מעניין מה יאמר מאיר פעיל לפודל שלו גדעון ספירו על הטבח בלוד.
_new_ הוספת תגובה



מה בדיוק אירע לשיטתך בלוד?
אלכסנדר מאן (שבת, 25/05/2002 שעה 21:28)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אני נאלץ להתעקש בנקודה זו, היות ואם עדויות השמיעה והסיפורים ששמעתי הם נכונים בחלקם - אזי לידת ישראל מחוברת לנאראטיב של פשעים קשים ביותר.

אני עדיין מסרב להאמין בכך, אך אאלץ לשנות דעתי אם יש בנמצא פרטים ועדויות של ממש, בניגוד לעדויות שמיעה, של ישראלים אשר השתתפו בדברים אשר לכאורה התרחשו בלוד.

עליך לפרט בקצרה את הידוע לך על אירועי לוד, אם כך.
_new_ הוספת תגובה



המשתתפים עדיין לא בשלים לנושא
אורי מילשטיין (יום ראשון, 26/05/2002 שעה 6:20)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

התגובות של אחדים ממשתתפי הפורום הראו לי שהישראלים עדיין לא בשלים לדון באופן ענייני בשאלות כאלה. די לי בדלגיטימציה שעשו לי בפרשת דיר יאסין.
_new_ הוספת תגובה



האם הדיון שהתפתח בעניין דיר יאסין לא היה ענייני?
יובל רבינוביץ (יום ראשון, 26/05/2002 שעה 11:15)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



הדרישה לשלוח קלטת היא אנטי-ענינית
אורי מילשטיין (יום ראשון, 26/05/2002 שעה 11:52)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הטענה שצריך להיזהר מן הדברים שאני כותב כי אני לא אמין וכדי להוכיח את אמינותי עלי לשלוח קלטת של ראיון כדי להוכיח לאדון ספירו שהיה ראיון, ושאני הבנתי מה נאמר, לימדה אותי שזה לא הפורום שבו אציג ממצאים חמורים. והרי אתה יובל הצטרפת לדרישה בדבר הקלטת.
_new_ הוספת תגובה



לאורי יובל ואלכס
יורם המזרחי (יום ראשון, 26/05/2002 שעה 20:03)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כל עוד יותר להשתלח ללא מעצור ולהשתמש בכינויים שונים ומשונים מארסנל השמאל או הימין הקיצוני ועוד להתנפל על מי שחוקר,בלי להשגיח על שיטות ויכוח ואמון בהגינות בסיסית -האתר יפגע.
אסור לאורי להכנע לגדעון ספירו ומרעיו,משני המחנות.
אם אי אפשר לשכנעם להרגע -צריך להתעלם מהם -לא להגרר למערבולת שעוד תסתיים בערכאות.
אני גמרתי אומר לא להגרר לויכוחי סרק.
הצעתי היא ''שאבות הפורום'' יפנו למשפטן שיקבע מותר ואסור והיכן חוצים את הגבול הפלילי,בכל הקשור להוצאת דיבה.כי לעניות דעתי כולנו חשים לשם בעקבות הסתות בלתי נלאות של אחד או שניים.
חבל שהגענו לכך.
_new_ הוספת תגובה



יורם יובל ואלכס: החלטתי להוריד פרופיל
אורי מילשטיין (יום שני, 27/05/2002 שעה 17:03)
בתשובה ליורם המזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בעקבות ההתנפלות עלי כאילו עשיתי עוול בכך שחקרתי לעומק את פרשת דיר יאסין, החלטתי להוריד פרופיל להשאיר את הבמה לגדעון ספירו ולנגרריו. יצא הרוח ממפרשי וזאת הרי מטרתם של ספירו וחבר מריעיו.

לא ספירו אלא יובל הראה לי כי לשווא עמלי בכך שלא הסתפק בהצהרתי שיש לי ראיון מוקלט עם מרדכי גיחון אלא נגרר אחרי ספירו ושאל אם יש לי קלטת כאילו אין הדבר ברור מעצם ההצהרה שיש לי ראיון מוקלט. אז תומרנתי למצב שאני צריך לקבל אישור מספירו ומנגרריו שהבנתי מה יש בקלטת, כאילו לא הוכחתי את עצם הבנתי ושליטתי בחומר במחקר עצמו.
_new_ הוספת תגובה



המחשה, און ליין, להצלחת השמאל.
נסים ישעיהו (יום שני, 27/05/2002 שעה 22:05)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ההודעה שלך, מר מילשטיין, כי החלטת להוריד פרופיל, מספרת את כל סיפור ההידרדרות של המדינה הזאת. השמאלנים נלחמים על תפיסתם השקרית בכל כוח האמת הפנימית שלהם בעוד הימניים נלחמים על האמת בלב ולב. ממילא מנצחת התפיסה השמאלנית בקנותה אחיזה בלבבות של ימניים רבים.
אנחנו בחרנו בדרך אחרת. לאחר שהבנו את המכניזם הנ''ל, אנחנו מתעלמים לחלוטין מן השמאלנים ומטיעוניהם. הפעם הראשונה שקראתי את מר ספירו היא גם האחרונה. אינני מתווכח איתו או עם אחרים. כך טוב להם ולי.
אני מניח שגם אתה חשבת, לא פעם, על כך שגם הימין לא כל כך מפרגן לך ולמחקריך. בהתחלה זה מפני החשש: 'מה יאמרו השמאלנים' ואחר כך הוא משכנע את עצמו כי מחקריו של מר מילשטיין אינם ראויים.
צר לי לקבוע בצער כי בנסיגתך מפני השתלחויותיהם של שמאלנים יש משום סיוע יקר מפז לדרך הברוטלית בה הם נוקטים. בתגובתך אלי אתה קובע כי ''קבוצות השררה מן השמאל קובעות את הערכים''. זה נכון, אבל רק למי שמקבל את קביעותיהן. לנו יש סדר יום אחר. בסדר היום שלנו, איננו טורחים להגיב על השמצות כלפינו ואפילו לא טורחים לקרוא אותן עד הסוף. ברגע שזיהינו משמיצן - פשוט מתעלמים ממנו. בסוף הוא הולך לבד...
_new_ הוספת תגובה



האווירה בפורום
אורי מילשטיין (יום שני, 27/05/2002 שעה 22:26)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא אמרתי שאפסיק לחקור ולפרסם את המחקרי. בספרי הבא,''תרבות הביטחון'', שאמור להופיע עד סוף השנה אנתח בין היתר את תופעת השמאלנות ואת נזקיה. אבל האווירה בפורום הזה ובעיקר מצד מנהל הפורום שזרח משמחה על שתפסק אותי בקלקלתי בענין קלטת הראיון עם מרדכי גיחון, הוציאה לי את החשק להתאמץ.
_new_ הוספת תגובה



רוח הפורום וקנאת הסופרים
אלכסנדר מאן (יום שלישי, 28/05/2002 שעה 1:09)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אורי שלום,

אין בכוונתי לדבר בשמו של מנהל הפורום ועורכו הראשי, אך מובן מאליו שמעבר לתפקידו זה הרי שגם הוא אוחז בדיעות אישיות שהוא חושב לנכונות, אותן הוא בוחר להציג בדרכו. אין כל חובה או מניעה להסכים או לשלול את דיעותיו השונות, כיאה לדיעותיהם השונות של כותבי המאמרים וההודעות במקום זה.

הדבר החשוב באמת בפא''צ היא העובדה כי ההסכמה בין המתדיינים השונים אינה מובטחת מראש, ולעיתים במקום בו נראה ותתגלה הסכמה מתגלה מחלוקת אדירה, ובמקום בו נראית מחלוקת בפתח ישנה מעין הסכמה כללית.
ברשותך אצוטט תגובה פרי עטך מלפני זמן קצר, אשר עסקה בקנאת סופרים:

''מה טרגי בנסיון להגיע לחקר האמת? וכידוע לך קנאת סופרים תרבה חכמה. אם לא היו התקוטטויות, אולי היתה לך שלווה נפשית אך לא היה מסוד ה'פורום'.''

לא נותר לי אלא להסכים מילה במילה עם אשר רשמת בטקסט זה, אשר אולי בשלב זה נכונה מתמיד.

שלך בברכה

אלכס
_new_ הוספת תגובה



על האוירה בפורום, קלטות, אינטרנט ושאר ירקות
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 28/05/2002 שעה 2:05)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה אינטרנט, דחילקום. אנחנו לא עיתון, לא ספריה ולא חוג רעיוני. אנחנו אתר אינטרנט שהליבה שלו היא פורום דיונים.

כאשר נכנסים לאתר של נתן גפן, ממשתתפי הפורום, שומעים הקלטה קצרה של שיחת טלפון בינו לבין פרופ. מיכאל הר-סגור, המשבח את ספרו של גפן בעניין רצח רבין. מדוע, בעצם, מביא גפן את ההקלטה הזו? האם לא היינו מאמינים לו אם היה אומר שבשיחת טלפון שיבח הר-סגור את ספרו?

התשובה היא שזה כלל אינו רלוונטי. אתר אינטרנט טוב הוא אינטראקטיבי. לא היתה כל 'דרישה' מצידי שאורי מילשטיין יציג את הקלטת שעליה התלקח זעמו. הייתי שמח מאד להציג בפורום חלק מההקלטה האמורה. אין מדובר כאן בדיון משפטי, ואינני צריך להשביע את ד''ר מילשטיין על כך שהוא דובר אמת. ממילא אין לי כלים לשפוט אותנטיות של הקלטה, ופרוטוקול רשום של השיחה מצידו של מילשטיין אותנטי בעיני באותה מידה. אם לא רוצה, לא צריך. אם היה אומר שמפאת הזמן שחלף לא נותרה הקלטה באיכות טכנית המאפשרת שיחזור של השיחה, הייתי מקבל זאת לחלוטין. התגובה הצוננת שקיבלתי בעניין הקלטת הפתיעה אותי.

על הכנסת כל פרשת דיר-יאסין להודעת אינטרנט אחת עבדתי בצורה די מטורפת, והייתי גאה בתוצאה. עד כה לא ראיתי פלטפורמה המאפשרת דפדוף בתוך סיפור כשכל התגובות נותרות במקומן. גם BlaBla, המארחים את הפורום שלנו, לא היו שותפים בשום שלב לדברים שעשיתי בסיפור דיר-יאסין ובמאמרים אחרים, כולל העימוד, יישור השוליים והכנסת התמונות. להיפך, הם העריכו בתחילת ימי הפורום שמה שאני מנסה לעשות יהיה בלתי אפשרי מבחינה טכנית.

מדוע אני טורח לספר את כל זה?
משום שאני רוצה להעביר מסר: אינטרנט שונה מכל מדיום אחר. איש מאיתנו עדיין לא התנסה שנים רבות במה שאנחנו מנסים לעשות כאן. אישית, אני מאמין שספרי העתיד יכילו הרבה חומר אינטראקטיבי. אין לי ספק שהמהדורה של מחקר דיר יאסין שתצא בעוד 20 שנה תצטרך לכלול גם תכנים לא מודפסים, כולל הקלטות. הסיבה שכיום ספרי עיון אינם כוללים הקלטות היא טכנית ולא עקרונית.
_new_ הוספת תגובה



דחילקום, יש אינטרנט ויש אינטרנט
אורי מילשטיין (יום שלישי, 28/05/2002 שעה 9:15)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יובל,

העבודה טכנית שעשית ראויה לכל שבח. אני מודה לך על כך שמחקרי על דיר יאסין נחשף למשתתפי הפורום והתקיים עליו דיון אינטנסיבי.

מצד שני הטיעון: ''זה אינטרנט, דחילקום'' אינה אומרת ולא כלום. יש אינטרנט ויש אינטרנט. הרי גם אחרי כל מאמר ב- Y-net ובמעריב באינטרנט יש תגובות ומי שמכבד את עצמו ירחק מן התגובות האלה. יש פורום ברמה גבוהה יותר ויש פורום ברמה נמוכה מאוד. רמת הפורום נקבעת על פי איכות המשתתפים ואיכות התגובות. הדיון על פרשת דיר יאסין גלש, מרגע שגדעון ספירו נכנס לתמונה, להתנצחויות אישיות שלא היה להן ולא כלום עם המחקר ועם הטיעונים וגלישה זאת יצרה אווירה לא טובה, לא רק בעיני אלא גם בעיני אחרים. בייחוד הצטערתי שאתה נתת לכך יד
_new_ הוספת תגובה



קנאת סופרים וקרב גלדיטורים
אורי מילשטיין (יום שלישי, 28/05/2002 שעה 8:57)
בתשובה לאלכסנדר מאן
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלכס,

אכן קנאת סופרים תרבה חכמה ומן הדיונים החריפים בפרשת דיר יאסין עשויים היו להרוויח כל משתתפי הפורום וקוראיו הפאסיביים, כפי שכתבת במקום אחר.

מצד שני אותה קנאת סופרים עלולה להתפתח לקרב גלדיטורים בזירה וכל מה שמעניין את הקהל זה (לחם) ושעשועים. פה לא החכמה מנצחת אלא הרייטינג בעיני הקהל צמא השעשועים המבקש עוד ועוד דם (מילולי).

לקרב גלדיטורים כזה ביני לבין גדעון ספירו התפתח הדיון על דיר יאסין: מי יביך יותר את מי ומי שיעשע יותר את הקוראים. חכמה לא רבתה פה.

לשם הספורט אני מוכן להשתתף גם בקרבות אינטרנטים כאלה אבל לא כאשר נושא השעשוע הוא מחקר שלו הקדשתי עשרים שנות חיים, הרבה הרבה כסף פרטי וקריירה מאוד מבטיחה. כאן ציפיתי ליתר רצינות וקיבלתי יריקות בפנים בטענה שכך נוהגים בתחום הזה. אכן כך נוהגים בזיקת הגלדיטורים, כמו אגב בזירה הפוליטית, ולכן כמעט אין מגיעים לחקר האמת. ואני דווקא מבקש להגיע לחקר האמת במובן הקלאסי ולא הפוסט-מודרניסטי, ולא לעשות רושם על מישהו בעזרת השמעת קטע משיחה ביני לבין מרדכי גיחון, או בן גוריון או יצחק רבין.
_new_ הוספת תגובה



אני לא מבין על מה המהומה
רפי גטניו (יום שלישי, 28/05/2002 שעה 10:47)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ולמה אתה כל כך נעלב מההצעה להציג את הקלטת.
כתבת עבודה שמן הסתם השקעת בה משאבים לא מעטים, ואני מניח שפרסומה נועד לשכנע את הקוראים בצידקת התזה אותה אתה מציג.
כדי לשכנע את אותה מקהלה שעבורה השמאל בארץ אשם בכל תחלואי המדינה מיום הקמתה ועד היום , עבודתך היא בזבוז זמן וכסף , כי הם ממילא משוכנעים , ומספיק שתשבו סביב מדורת השבט שלכם ותחליפו אמירות שנונות.

אך אם ברצונך לשכנע את כל אותם אלה שלא שייכים לשבט המוזכר לעיל , ובעיקר כאשר אתה מציג תזה המנוגדת כל כך לתפישת עולמם ולכל מה שהם מכירים כיום , טוב היית עושה לשיטתך אילו היית נענה לאתגר שהוצב בפניך , אין בכך פחיתות כבוד או פגיעה בכבודך כחוקר.
מהמעט שאני מכיר , כל מי שמגלה משהו חדשני במיוחד אפילו נהנה להוכיח באותות ובמופתים שתגליתו אמיתית.
_new_ הוספת תגובה



הקלטת על דיר יאסין נמצאת בארכיון בית יאיר
אורי מילשטיין (יום שלישי, 28/05/2002 שעה 11:18)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

1. אינני מבקש לשכנע איש לא מבני השבט הימני ולא מבני השבט השמאלני. גם אין סיכוי לשכנע איש. מי שנכלל בשבט יאחז בעקרונותיו עד אחית ימיו. מי שמשוכנע אין טעם כדבריך לשכנעו. ומי שאינו משוכנע, בין כה לא ישתכנע, כי הוא לא משוכנע מטעמים אידיאולוגיים ולא מטעמים אינטלקטואליים. הצגתי את מצאי מחקרי לציבור הרחב, וביעקר לאנשים שאינם משתייכים לשום שבט וכל מי שמתענין יקרא ויסיק את מסקנותיו.
2. מי שמעונין לראות את המקורות ולעיין בהם, דבר לגיטימי מאוד ובעיקר לחוקרים ולסטודנטים, יטרח ויגיע לארכיון בית יאיר ויאזין לא רק לקלטת הזאת אלא לעוד מאות קלטות בסך הכל למעלה מאלף שהפקדתי שם.
3. אינני משרד ההסברה של הימין ואין באפשרותי וברצוני לספק לכל מי שמתענין מקורות ראשוניים. לשם כך קימים ארכיונים.
4.מכיוון שאני סבור שדברי אמת, בטווח הארוך הם יהיו מקובלים על בני הדור השני והשלישי של אנשי השבט האחר. שום דבר לא בוער לי.
_new_ הוספת תגובה



לחבר גטניו
צרברוס (יום שלישי, 28/05/2002 שעה 13:12)
בתשובה לרפי גטניו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הפורם ופורומים שונים לא מחזיקים מנדט לקביעת יושר.ד,ר מישלטיין הוא חוקר ותיק וידוע.אין שום חובה להשמיע קלטות בדיוק כפי שלמסיתן ספירו אין חובה להוכיח שום שטות משלו ולמזלו הוא גם לא נדרש להוכיח ההאשמות האבסורדיות שלו.הוא יצר בפורום הזה אוירה של חוסר רצון להסתאב בטינופת שלו ולכן הרבה עזבו ועוד יעזבו ואחרים ישתמשו בפסוידונים.לא כולנו פרנואידים- מאזוכיסטים שנהנים לחטוף מכות מתחת לחגורה רק בשביל שהחבר גטניו יהנה ולא יבין מה המהומה?.תגלה קצת יותר מהדעות שלך אולי לא ימצאו חן בעיני הפרנואיד ותהיה מוכן להתקפות אישיות מלוכלכות אז בטח תבין.לד''ר מלישטיין הרבה זכויות משלו וגם לאחרים שטונפו בסמרק של גדעון ספירו אם אתה לא מבין הדבר הזה היום בטח תבין אותו מחר כשתפתח את הפה על מה שהמנהל האמיתי של הפורום לא מסכים ואז החלאה תעוף לך ישר פנימה .כשתקיא תתדע למה האחרים כועסים שלום לך.אין לך צורך להגיב מפני שאני יורד ולא חוזר אבל אם תגיב לטובת האחרים בבקשה.אם עוד נשאר מי שמוכן להמרח בצבע האדום הדביק והמסריח של הסמרטוט.
_new_ הוספת תגובה



אני שמח שתגובתו של בעל העניין הייתה יותר ענינית
רפי גטניו (יום שלישי, 28/05/2002 שעה 18:48)
בתשובה לצרברוס
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



לאור -נכון אבל.......
ימאי מישראל (יום שלישי, 28/05/2002 שעה 13:29)
בתשובה לנסים ישעיהו
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה צודק בסך הכל.אבל....במקרה של הספירו לא מדובר בדעה שונה לבד .
האיש מנבל פה מסית כמו סוכן-פרובוקטור שלא חוסף מתקפות אישיות ולזה לא צריך להסכים.
זה שאתה לא רואה פשע המתבצע בבית סמוך-לא מרשה לך להתעלם מפשעים.
בים מפליגות אוניות רבות.גם של מדינות עויינות.כולנו שומרים מרחק ובטיחות ומצפים מהקפטן באוניה העוברת ליד שיתנהג לפי כללי הים.לא אכפת לנו מי הוא- אך הוא צריך להיות מקצועי הגון ואחראי.
זו אנלוגיה גם לפורום שבניגוד לעתון אתה לא יודע מי כותב? ובגלל זה אתה מצפה ומקווה שהכותב יתנהג לפי כללים מסומיימים כתובים ותאורטיים אחרת הים הופך להיות מקום מסוכן באמת.
אני מבלה הרבה זמן בקריאה בפורומים כי חשוב לי לדעת מה חושבים בבית.פעם,קראתי הרבה בפורום של מעריב והם הורידו אותו מפני שכמה מהמשתתפים פשוט חצו הגבול.אפילו בפורום הימני של אתר ערוץ 7 עשו סדר והורידו משמיצנים ומסיתים אז מה הבעיה לצפות שזה יקרה גם כאן?
_new_ הוספת תגובה



''חייך הנער, ואמר: אנסה המקלע! וניסה...''
יוסי גורביץ (שבת, 25/05/2002 שעה 22:03)
בתשובה לאורי מילשטיין
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אלתרמן - שהיה במידה לא מבוטלת שופר השלטון - ידע על הטבח בלוד, וכתב עליו. הטבח לא הוסתר.
_new_ הוספת תגובה



אלתרמן - יותר מתמיד
מיכאל שרון )שכטל( (יום ראשון, 26/05/2002 שעה 8:06)
בתשובה ליוסי גורביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אכן, אין כמו אלתרמן. היית יכול, בבקשה, להביא השיר במלואו? מ''הטור השביעי'', 1948 , ניתן להניח?
_new_ הוספת תגובה



לא, אני מצטט מהזכרון
יוסי גורביץ (יום ראשון, 26/05/2002 שעה 18:39)
בתשובה למיכאל שרון )שכטל(
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



השיר במלואו
מיץ פטל (יום ראשון, 26/05/2002 שעה 18:46)
בתשובה למיכאל שרון )שכטל(
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כיוון שאינני רוצה להרבות בהפרת זכויות יוצרים, לא אעתיק אותו לכאן מכאן:
(לקראת האמצע. חנה מרון)

קישורים:
_new_ הוספת תגובה



פיסקה (פסיקה פיוטית), אלתרמן:''היא אינה פחדנית-''
מיכאל שרון )שכטל( (יום ראשון, 26/05/2002 שעה 20:13)
בתשובה למיץ פטל
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

פסוק שיש לצטטו בכל הקשר ביקורתי הוגן מתוך ''על זאת'' של נתן אלתרמן:

ומלחמת העם שעמדה לבלי חת/מול שבעת הגייסות/של מלכי המזרח/לא תחת גם מפני ''אל תגידו בגת''.../ היא אינה פחדנית.
_new_ הוספת תגובה



עוד חלקים מהשיר ''על זאת''
יובל רבינוביץ (יום שני, 27/05/2002 שעה 16:05)
בתשובה למיכאל שרון )שכטל(
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

הציטוט שהביא מיץ פטל הוא חלקי. לא מצאתי מקור מקוון לטקסט המלא, אך מצאתי ציטוט חלקי אחר של אותו שיר. בכל אחת מהגירסאות יש מספר שורות שאינן מופיעות בגירסה האחרת.

בגירסה הזו יש גם הפניה למקור:
נתן אלתרמן, הטור השביעי, תל אביב תשי''ד, כרך ב', ע' 26-24; בן גוריון שם, ע' 835

קישורים:
על זאת - ציטוט חלקי: http://www.avihuronen.com/hebrew/articles/tohar.html
שירים נוספים של אלתרמן, טקסט מלא: http://www.softy.co.il/meshorer/alt/alt_frames.html
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי