|
כמה תיקונים קלים | |||
|
|||
1. ''יום השואה השנה עמד בסימן המחאה העממית המפוקחת כלפי עושק קורבנות השואה ויורשיהם על ידי הממסד בישראל.'' * יום השואה לא עמד בסימן המחאה העממית כלפי עושק קורבנות השואה ויורשיהם, אלא שעניין העושק צויין לראשונה בהרחבה השנה, אבל לא הובחנה כלל 'מחאה עממית'. 2. ''האם אין משהו מעט צבוע בכך שכל אדם קופץ לדום, תכופות מצוות אנשים מלומדה'' * לא. אין שום דבר צבוע בכך שאדם קופץ לדום במצוות אנשים מלומדה. גזענים, הדוניסטים, פוחזים ואטומים מבחינתי יכולים להמשיך ללכת כהרגלם, לתקוע גרעפס ולהסריח את העולם. 3. ''הציונות היתה אף היא פרוייקט המוזן על ידי כספי שנור מחו''ל, שלאחר מכן התגלגלה בחלקה לחלוקת כספי עתק הנבזזים מאזרחי המדינה (בישראל אין תמורה למיסינו. כך, למשל, חרף המיסוי הכבד, אין בישראל מדינת רווחה, אין אוניברסיטאות חינם כמקובל ברוב מדינות אירופה, אין קיום סביר לזקנים)'' * אני אישית אוהב כספי שנור שבאים מחו''ל. מה רע בהם? ישנם יהודים חמי לב שרצו לעזור למדינה. אז למה לא לתת להם את הסיפוק הקטן הזה? ענייני השנור היוו סיוע גדול בשנות ה-50 לאחר מכן משקלם ירד ככל שישראל התבססה כלכלית. תפקידה של המדינה לבזוז את אזרחיה. זה לא ייחודי לישראל. ישראל נמצאת דווקא במקום טוב באמצע. אוניברסיטאות אינם בחינם ברוב ארצות אירופה. יש מדינות בהן הלימודים זולים יותר ויש יקרים יותר. בצרפת זה בחינם. בעניין הזקנים ישנה הזנחה בשנים האחרונות וזה חייב להיות מתוקן. 4. ''יש לעיתים כללים מכניים קלים לביצוע, כגון, תפוס ככל יכולתך ונהג בחוסר אחריות מירבית – אך עמוד דום בראש מורכן ובפוזה הנכונה בצפירה. שלא לדבר על כך שהתחסדות קולקטיבית עשויה להכשיר גם פרקטיקה אכזרית וחסרת לב ביום-יום.'' * מה אלה השטויות האלה? אתה יכול להסביר את עצמך? 5. ''יותר מדי השואה משמשת בארצנו למניפולציות ולמטרת הקפצה לדום בשגב נורא, תכופות בידי אלה המשתמשים בזאת לשתק ביקורת, אנושיות, תבונה שקטה ושפויה, וחיוניות פשוטה ויוצרת. לאחרונה ראינו גם כי השגב הזה מזמן מעילה בכספים, או חיי פאר וסעודות במלונות יקרים של עסקני השואה. שגב שייך לעולם המונומנטליזם הפרעוני, משמש להקפאת כוחות החיים בהוד נורא, מתחזק משטרי עריצות, מאופיין בפולחן המוות.'' * אתה מוכן להסביר את קישקושי הרב הרחבים האלה? מה זה ''יותר מדי השואה''? יום זיכרון אחד בשנה זה יותר מדי בשבילך? מה זה ''להקפאת כוחות החיים בהוד נורא, מתחזק משטרי עריצות, מאופיין בפולחן המוות''? 6. ''מדוע הארמנים, עם ששני שליש מבניו חוסלו בשואה הארמנית, מדוע להם אין יום סגפנות מלא שגב מקפיא כזה? האם בקמבודיה או ברואנדה קיים יום השואה? האם ברוסיה מכבדים את 8 מיליוני רצוחי המלחמה הפטריוטית הגדולה בצפירה וקדרות, אף שהעם הרוסי איבד במלחמה הנוראה כ-17 מיליון מבניו? האם יש משהו דומה בפולין, בה נרצחו 3 מיליון פולנים נוצרים ולמעלה מ-2.5 מיליון יהודים פולנים (מכלל 21 מיליון פולנים) וורשה כולה הועלתה באש?'' * מדוע אין לארמנים יום סגפנות מלא שגב? יש להם. אבל נניח שלא היה להם, אז האם זה מבטל את הצורך ביום זיכרון לשואה? האם רצח עם בכל המאה ה-20 ובקצת המאה ה-21 מבטל את עוולות השואה? האם ליהודים אסור מה שלגויים מותר? האם גויים של מציינים בזיכרונם את רצח בני משפחותיהם צריכים לשמש דוגמת ''שגב'' לנו? האם רצחו את הפולנים והרוסים רק בשל היותם פולנים ורוסים? האם רק גרמנים רצחו פולנים ורוסים או שמא גם פולנים ורוסים רצחו רוסים ופולנים? והאם לא כולם (הנאצים מכל עמי אירופה) רצחו יהודים? האם יהודים נרצחו בשל דיעות פוליטיות, ניסיונם לבצע פוטש במדינות אירופה, בגלל שהם היו עשירים ועניים, בגלל שהם נשמו אויר וגנבו חמצן לגויים או סתם בגלל שהיו יהודים? האם ליהודים היתה מדינה בזמן המלחמה כמו ליתר העמים? 7. ''אכן מכבדים שם את זכר חללי המלחמה בפאשיזם ובנאציזם, נערכים טקסים המציינים את משמעות ההתרחשויות ההיסטוריות בהקשר המאבק והניצחון ההרואי על הרשע והדורסנות עתירי כוח הקטל ומשביקי הצלם, אך לא סוגדים בהאללה קודרת לאתוס הקורבן, ולא קופאים באורח המוני-קולקטיבי בפני אפר הנירצחים.'' * אז לכוחות השמאל והאנטי ריאקציה מותר לחגוג את הנצחון וליהודים אסור לציין את ההישרדות והתקומה? למה אתה עושה הבדל בין דם לדם, בין אידיאה לאידיאה? גם בטיקסי היהודים ''מציינים את משמעות ההתרחשויות ההיסטוריות בהקשר המאבק והניצחון ההרואי על הרשע והדורסנות'' וזאת בלי שליהודים היתה מיליציה או מדינה. מכאן ש'שגב' היהודים גבוה הוא ובצדק. בקיצור, קישקוש שרוני אחד גדול. | |||
_new_ |
ביקרתי את *ציביון חלק מהארועים, ולא אמרתי שאין להעלות בזכרון | |||
|
|||
הקולקטיבי את זכר הטרגדייה האיומה של שואת יהדות אירופה. ביקרתי גם את עניין מניפולציות השואה | |||
_new_ |
ביקרתי את *ציביון חלק מהארועים, ולא אמרתי שאין להעלות בזכרון | |||
|
|||
מה זה סותר את מה שכתבתי? אני פשוט התייחסתי לעמדותיך אחת לאחת. לא ביקשתי שתתנצל. | |||
_new_ |
הראיתי שאין כאן שום ביקורת ואתה מכניס דברים לפי בטכניקות | |||
|
|||
מניפולטיביות, ומייחס לי באותה תנופת רמייה עמדות ככל העולה על רוחך. http://www.faz.co.il/reply?id=4275&rep=97866&... מדבריך עולה ריח באוש של ערור רושם שקרי ומניפולציות עורמה. אתה זורק כאן במסגרת נכלוליות זאת את המשפט ''לא ביקשתי שתתנצל'' כאילו אני מנסה להתנצל על מאמר טוב שכתבתי.http://www.faz.co.il/reply?id=4275&rep=97869&... כשתגיע לעשירית מרמת מאמר כזה, אם תתאמץ, תוכל אמנם לפזר התנצלויות לכל עבר, ככל שתרצה, אם תשקר שם יתר על המידה וגם יתפסו אותך בכך. | |||
_new_ |
ניכר שיש לך קושי לענות לטענותי | |||
|
|||
_new_ |
כמה תיקונים קלים | |||
|
|||
שנור: בהחלט לא מסכים. אין לי בעיה עם יהודים ולא-יהודים שרוצים לתרום למוסדות וארגונים כמו אוניברסיטאות ובתי חולים. אך המגבית היהודית זה סמל לשנור מעורר בחילה שפוגע בשני הצדדים: הוא מציג את ישראל כמבקשת נדבות למרות שהיא כיום מרכז כלכלי וטכנולוגי. הכסף הזה מחולק דרך הסוכנות (בין השאר) למפלגות בארץ ותורם לשחיתות. עדיף שהכסף יושקע בפיתוח התשתית של הקהילות היהודיות או בחברות עסקיות ומפעלי היי-טק בארץ.לא הייתי מצפה מישראלי המציג את עצמו כלאומי גאה לטעון ש''אני אישית אוהב כספי שנור שבאים מחו''ל. מה רע בהם? ישנם יהודים חמי לב שרצו לעזור למדינה. אז למה לא לתת להם את הסיפוק הקטן הזה?'' קצת כבוד עצמי לא היה מזיק. | |||
_new_ |
כמה טעויות | |||
|
|||
נתחיל מזה שכאשר אדם תורם זה נותן לו משהו, אחרת לא היה עושה זאת. אבל צריך לזכור את הערך של נתינה למישהו ראוי בעיני התורם. מצד שני אפשר להסכים עם הטענה שלך שישראל לא צריכה לבקש תרומות. אבל יש לך שתי טעויות: 1. הסוכנות לא מחלקת כסף למפלגות. 2. הכספים שמחולקים על ידי הסוכנות מיועדים בדרך כלל לפיתוח קהילות ויזמות עסקית. בשנים האחרונות (כ-20 שנה) ייעוד הכספים מתואם עם התורמים (או הקהילות התורמות) כך שהסוכנות לא ממש עצמאית. מעבר לכך חלק ניכר מהתרומות הולך באופן ישיר לפרוייקטים שונים מכל הסוגים. כדאי שתעדכן בנושא. | |||
_new_ |
כמה טעויות | |||
|
|||
המגבית היהודית המאוחדת אוספת תרומות מיהודים אמריקאיים (בהרבה מקרים בזמן dinners שבהם מוצגת ישראל כמקרה סעד מעורר חמלה) ומשתמשת בכספים אלו למימון מנגנון בירוקראטי ענק ובזבזני, כאשר ''חלוקת'' שאר הכסף מבוססת על שיקולים פוליטיים, כלומר לאיזה גוף יש יותר כוח לסחוט. ככלכלן, אתה גם מודע למחקר שנעשה בנושא תוצאות הלוואי השליליות של סעד כספי הניתן ליחידים ולקבוצות וממפתח תלות ומעניק תמריצים שליליים ליוזמה, חיסכון ויעילות. זה שמישהוא עושה משהוא כדי ל''עזור'' זה לא אומר שהוא באמת עוזר, כמו למשל הורים עשירים הממשיכים לממן את בנם הבטלן שמשתמש בכסף לקניית סמים (כמו שחסרי-בית משתמשים בנדבות לקניית אלכוהול, ומשטרים באפריקה משמתשים בסיוע חוץ למימון שחיתויות). | |||
_new_ |
כמה טעויות | |||
|
|||
כתבתי כבר מספיק על נושא האשליה שבמדיניות הרווחה (דיון 1329) ועוד נושאים קרובים (דיון 3161, דיון 3174ת דיון 2098 ועוד). לכן גם כתבתי בהודעה הקודמת: ''מצד שני אפשר להסכים עם הטענה שלך שישראל לא צריכה לבקש תרומות''. בחרתי לא להרחיב בנושאי התלות במתנות ובתקציבי רווחה הפעם כי רציתי להדגיש את הטעות שלך לגבי מה ואיך עושה הסוכנות בארץ (נושא עמדתך שגויה). אני חוזר: - הסוכנות לא מחלקת כסף למפלגות בארץ (כפי שכתבת). - ייעוד הכספים לפיתוח קהילות וקשרים עם קהילות בחו''ל (בגלל ציונות). - ייעוד כספים לפיתוח עסקי. בדרך כלל אין הסוכנות תומכת על בסיס קבוע במיזמים ויש מעורבות של התורמים בניהול התרומות | |||
_new_ |
כמה טעויות | |||
|
|||
הסוכנות היהודית זהו ארגון שמתקיים תודות לתרומות מחו''ל ומנוהל ע''י פדראציה של המפלגות הציוניות שמחלקות ביניהן כספים כדי לממן פונקציונרים ומנגנון פראזיטי שמנוהל ע''י נציגי מפלגות אלו שהם למעשה נציגי המפלגות הגדולות בארץ. יותר מזה, האירגון כולו הוא פיקציה: אין בו צורך ואלו ש''בוחרים'' את מנהיגי הסוכנות הם קליקות של עסקנים בארץ וה''גולה.'' ללא כספי המגבית הסוכנות היתה נעלמת מזמן. | |||
_new_ |
אתה לא יודע על מה אתה מדבר | |||
|
|||
בנתיים אתה רק מקשקש טענות ואינך מראה שום בדל של הוכחה שהסוכנות היא מגנון שמחלק כספים בין מפלגות. כל שאר הנאומים שלך לא מוסיפים ביסוס לטענה הזאת אלא להיפך. מדוע אתה דוקא בוחר בדרכם של קלי הדעת? | |||
_new_ |
קל הדעת כאן הוא סיון. גינוני מכובדות וסירבול מילולי | |||
|
|||
ועמימות שמנונית פקידותית לא הופכת את הפקידון ממכון בן גוריון בשדה בוקר בנגב, למישהו מכובד. שיטתו היא להביא מידע חלקי ביותר, ולאמץ טעונים מתודולוגיים שאחרים הטיחו בו על רשלנותו, כאשר היצביעו בדייקנות על ההטיות מאחורי הגינונים הכבדים. רבים מבעלי דמותו ניצבים מאחורי המערכות התת מתפקדות במדינת ישראל. מנטליות של פקיד אפור ורשלני, כשהעצלות מחופה על ידי גינונים מתאימים. | |||
_new_ |
התנצלות בפני דוד סיון | |||
|
|||
כתבתי הודעה זאת, לאחר שקיבלתי את הרושם שדוד סיון רימז פעמיים בפתיל הזה באופן שקוף שאני ''קל דעת''. זאת חרף השקעתי הגדולה. סברתי שבהקשר שבו זה נאמר ועל רקע דברים אחרים היה ברור למי הכוונה. סברתי בטעות שזהו מינוף של העובדה שאני כותב גם בסגנון קליל ונעדר כל גינוני מכובדות. להבנתי אילו היה זה אמנם כך, הרי שזה ההיפוך המוחלט מהמציאות, וגורם נזק להשקעתי הגדולה. כך, ההקשר האסוסיאטיבי היה זה בו פרקש הידביק כלפי בכמה הודעות את הביטוי ''הכללות לא מבוססות''. דומה שגם דוד נקט בביטוי זה, מייד לאחר מכן, ונראה היה שכל קורא סביר מקבל תחושה כלשהי, אמנם לא מוחלטת, שזאת עמדתו, מה גם שלאחר מכן כתב ללי-און ''אל תלך בדרך קלי הדעת'' כשברור שאין הכוונה דווקא לאנשים מסוג צדק, שהרי הוא אינו בר השוואה. כל זה היסקתי, על סמך האמור. אלא שדוד כתב לי: מיכאל אני מציע לך לרדת מהעץ שטיפסת עליו. אני חוזר: בשום מקום בפתיל לא התייחסתי לדבריך ולהודעותיך. הרי זה ברור כאשר בכל הודעה כתוב לאיזה הודעה היא מתייחסת. בשום הודעה לא כתוב שהתייחסתי למיכאל מ. שרון. ואם כן, בהסתמך על אמירתו המפורשת של דוד סיון, הריני חוזר בי מהדברים הללו ומבקש להתנצל בפניו, על דברי. | |||
_new_ |
כן כן... רק אל תשכח ש''הפקידון מהדרום'' הוא 2 דרגות אקדמיות מעליך | |||
|
|||
_new_ |
אלי אשד, רסן את יצריך, והפסק לסכסך בין אנשים | |||
|
|||
_new_ |
''הפוסל במומו פוסל'' (קידושין ע') | |||
|
|||
_new_ |
לא כתוב ''בדרום'', אלא ''מכון בן גוריון בשדה בוקר'' | |||
|
|||
יש לצטט כהלכה, הגם שלא מעטים, כגון יו''ר אגודת הסופרים העבריים הרצל חקק, היצביעו על ליקויי טעויות המידע אצל אלי אשד (ראו ההערות אודות הטעויות המשונות במאמר) אלא שכאן נאמר דבר מה על המשרה או התפקיד של האדם, ולא על הכיוון הגאוגרפי (''הדרום'') וגם לא על התארים שהוצגו בפני הממונים בפנייה לקבלת המינוי. | |||
_new_ |
פרוגנוזה של מאמר רשלני של אלי א. (החותם בכינוי המוזר 666) | |||
|
|||
ראו דברי הביקורת של יו''ר התאחדות הסופרים בלפור חקק על מאמרו של אלי אשד, ועוד. כמה מהתגובות כאן אכן מעמיקות את החשד ששוב חזר הדפוס הסורר והרשלני הזה על עצמו גם הפעם: - אלישע פורת: אלי אשד טועה ומטעה כאשר הוא כותב שהלכסיקון האלקטרוני של הספרות העברית החדשה הוא של אגודת הסופרים. - ורד זהבי: הכתבה היא כתבה עיתונאית על גבול הכתבות הצהובות. - בלפור חקק, יו''ר האגודה: אכן זהו מצג שווא לתאר את 50 החברים שהתקבלו בקדנציה הקודמת של הוועד כמי שהתקבלו במשך שנתיים. הפנו את תשומת לבי לנושא הלקסיקון של גלרון. אכן נכון הלקסיקון שמפיקה אגודת הסופרים העברים הוא לקסיקון שונה לחלוטין והעורך שלו הוא ד''ר משה גרנות. תיקונים קלים לנאמר בכתבה: א. אגודת הסופרים העבריים חוגגת 80 שנה להיווסדה ולא 50 שנה כפי שנאמר בכתבה --- הערת מ.ש. דומני שכאן מר אשד מפרש את האדיבות, אצילות הרוח הטיבעית והילכות בן התרבות המנומסות של מר בלפור חקק, כהפלגה בשבחיו... - גב' יהודית מליק-שירן, משוררת וסופרת, ויו''ר ועדת אתיקה של אגודת הסופרים עד לפני מספר חדשים: אני מתפלאה עליך, אלי. העובדות שאתה מציג במאמרך הן גבב של שמועות חסרות שחר. כדי להביא דברים צריך להוכיח! ___ מבחינת הדברים שוב עולה שמר אשד היזכיר בעקר את השולי, והתעלם מהעקר: אגודת הסופרים העבריים היחידה בעולם; בית חם לסופרים; היותה אגודה ותיקה כל כך שלוותה את חיי התרבות בארץ במשך כ-80 שנה. | |||
_new_ |
''על דאטפת אטפוך וסוף מטיפייך יטופון'' (מסכת אבות) | |||
|
|||
_new_ |
אין כמו דיקלום ריק של פסוקים מסוג: ''הפוסל בעצמו פוסל'' וגם זה | |||
|
|||
זרקת קלישאה, וחלק מהקוראים עוד אומרים: רגע, בטח יש בזה משהו, ומטריחים את מוחם בשרות המדקלם הציניקן, למצוא במה זה רלוונטי. פעם ספר לי ידידי פבלו פיקסו על השיטה הנוהגת בפרידונייה (ארץ האמיצים והחופשים). כשאתה אומר ''והרי יעקב פלד הוא מטומטם גמור, איך הוא קיבל מינוי גבוה כזה של ראש אגף במשרד הביטחון?'' (של פרידונייה, כמובן), מדקלמים בפניו ביטוי הנפוץ בפרידונייה במקרים כגון הא: ''תתפלא'' אומרים בטון מלא משמעות... והשואל התמה משתתק, ומאמץ מוחו בשרות הקלישאה הקצרה הזאת, אולי יש בפלד דבר מה שלא ראה...ויש עוד קלישאות מסוג זה, שמטרתם ''לבלבל את -- כולם''. | |||
_new_ |
שיטות של פלוני: למשל, ההונאה של האמירה הסתומה בטון מיסתורי.... | |||
|
|||
ההונאה של האמירה המיסתורית מאת: מיכאל שרון ___ רשימות קודמות טֹהַר הַלוֹחַמָהּ עַל הַיָּקָר בַּפֵּרֶץ על מניפולטיביות וחוסר יעילות למה פרץ קולקטיביזם והתגודדות - השלב האנדמי ______ שיטת ההונאה של האמירה המיסתורית יש להסב את שימת הלב, לטכניקת הונאה מסויימת, המשתמשת בסוגסטייה (השאה), הנפוצה בארץ, ובמידה מסויימת גם ברוסיה. נעשה בה בישראל שימוש רב ביצירות תרבות, קולנוע ושירה. זאת כאשר מציגים איזה דבר חסר משמעות, אך בליווי טון דיבור מיסתורי והרה גורל (או בקולנוע - מוזיקה משונה או שתיקה) ונותנים לצופה/קורא להבין שמדובר כביכול במשהו עמוק מאד ומיסתורי מאד, או דבר הטעון במשמעות אדירה והרת גורל. בקולנוע הישראלי למשל, שכיח הברז המטפטף, כאשר המצלמה נחה ארוכות ומתמקדת באמצע הסצינה בברז המטפטף באיטיות טיפה אחר טיפה. והצופה סובר, יש כאן משמעות עמוקה מאד, אינגמר ברגמן זה כלום לעומת הגאונות המקומית. כך למשל גם בשירה. לדוגמה, ניתקלתי בשיר שהיה יכול להיות טוב, אילולי גלש הכותב לטכניקות ההונאה הסוגסטיבית המקובלות ברוסיה וגם בארץ: כוונתי לכך שניתקלתי בשיר הזה בפסוק ''לא אזכיר את השם'' המופיע פעמיים משום מקום וניגמר בשום מקום. מהכתוב ברור שמדובר באדם כלשהו או אובייקט כלשהו שמסיבה עלומה אין להזכיר את שמו. ברור מההקשר שאין הכוונה כאן, במילה ''השם'' לקב''ה. וואו, איזו משמעות עמוקה. כביר. רק מה, למה לא להזכיר את השם, שמו של מי, ובמה המדובר בעצם? אפילו לא רמז אחד, וגם ההקשר לא מספק כל הבנה או רמז לגבי העניין. אלא מאי? הדברים מהדהדים עמוקים באופן הנושא כביכול איזה סוד עמוק ומיסתורי. אבל מהו? מהו? כאילו כתבתי בשיר לפתע את הפסוק הסתום: ''אבל מוישל'ה לא'' - כשמוישל'ה לא הופיע קודם ולא ברור מה עניינו, ומה ''לא''. ואין בשיר כל דבר היכול להאיר את עניין ה''לא''. לא מופיע למשל שהאנשים הניזכרים בשיר הם ''כן'', ובכלל מיהו מוישל'ה, מה פתאום מוישל'ה ששמו לא ניזכר פרט לפסקה הזאת? אבל בניגוד לפסוק הפרוזאי ''אבל מוישל'ה לא'' בשיר המסויים הזה הפסוק מופיע בהקשר שיח ומילים עמוסות כובד מיסתורי, ואף הפסוק הזה מצלצל מיסתורי וחגיגי. אבל בכ''ז, מה פשרו ועניינו? תשובה: רוסים וישראלים נוקטים תכופות בטכניקות הונאה סוגסטיביות כאשר הם נוקטים בביטוי עמום בטון מיסתורי, וכך מתווסף לדובר או לשיר משקל, שכן השומע חושב: יש כאן משהוא עמוק והרה גורל, ומתחיל להפיק בדמיונו כל מיני תאוריות. יוצא שבטכניקת סוגסטייה של הונאה זאת, משתף מוחו של השומע פעולה עם הבוזז, איש ההונאה, המשתמש בסוגסטייה להאדרת משקלו או משקל ''יצירתו'', או עבור לקיחת דברים במרמה ללא תמורה. והרי אין קל מלהפיק דברים סתומים כאלה, בטון מיסתורי ואפל משהו. אפשר להפיק 15 כאלה בדקה (הקורא מוזמן לבדוק את העניין עם סטופר). בחורה רוסיה בשם לינה, פתחה את עיני בנושא, כשסיפרה כיצד מישהו בפגישה עיוורת, שלא היה אטרקטיבי משום בחינה וידע זאת היטב, במטרה לתת לה תחושה שיש בו משהו והוא קשור עם אנשים או כוחות גדולים, השתמש מספר פעמים במשפטי ''רמז סתום ומיסתורי'' מסוג זה. אבל היא לא שכבה עימו, אלא דווקא ברחה ממנו, שכן היא מכירה היטב שיטות אלה מרוסיה. ישראלים באירופה למשל רומזים לבחורות ברמז עמום שהם קשורים עם ''המוסד'' על-ידי אמירות מסוג ''המוסד, עבודה חשובה'' או ''במוסד לא אוהבים זאת'' כאשר איזכור המוסד צץ לפתע משום מקום. וכאן הם קוטעים את המשפט. לעיתים תכופות השיטות הללו פועלות והבחורה המוקסמת והמתפעלת מפסקת רגליה. בארץ נעשה שימוש בטכניקות סוגסטייה (השאה) אלה בהרחבה, ולא רק ברוסיה. בישראל מקובל גם להגיד, כאשר דוחים מישהו הפונה בבקשת תעסוקה שהוא ראוי לה על-פי כישוריו (אבל מעדיפים מישהו דל כשרון אך בעל קשרים) את המילים, לאחר הדחייה ''כל טוב'' בטון המצלצל כבעל משמעות רבה. והאיש חושב, ''אוי זה באשמתי, ניתנה לי הזדמנות אך קלקלתי אותה במו ידי'' ומניח לעניין. תכופות, במצבים של ניצול יתר ותמורה דלה על הכסף או ההשקעה, שוב נהוג לאמר מצד הבוזז ''כל טוב'' בטון עמוס משמעות, ושוב מאשים קורבן ההונאה את עצמו, מתקפד, ועקב כך אינו נוקט בצעדים כלשהם המתבקשים בעניין... ואם נחזור לשירה, הרי שמשפטים סתומים כאלה אינם מופיעים בשירה האנגלית או האירופית ובשום שירה רצינית בעולם, והם יחודיים לארץ. עבודה עברית, רבותי. | |||
_new_ |
קודם היו אלו הערבים ועכשיו תורם של הרוסים ?! | |||
|
|||
_new_ |
קודם היו אלו הערבים ועכשיו תורם של הרוסים ?! | |||
|
|||
אמנות עילאית כרלוונטית לקיום - אדווארד מונק ילדות בקונגו (מאוייר) | |||
_new_ |
''כל המלבין פני חברו ברבים כאילו שופך דמים'' (חז''ל מסכת בבלי יג') | |||
|
|||
_new_ |
בדיוק. יש גם גבול כמה אפשר להבליג | |||
|
|||
_new_ |
המלבין פני חברו ברבים - אילוסטרציה | |||
|
|||
אילוסטרציה המאמר הנוכחי שזור נאוצים כלפי, בסגנון המוכר לי היטב, שכן היו גם לאורך תקופה ארוכה עשרות אם לא מאות נאוצים של א. א. כלפי, הן מזוהים (תחת כינויו 666) והן אנונימיים לכאורה, בסגנונו שאין לטעות בו. כולם בסגנון הסתה ונאצה כבד,לא מנומקים, לא מותאמים לדברי, פסקניים וחורצים משפט וחותרים להדביק לי כיד ההסתה דימויים מעולם אחר, על דרך האסוסיאציות הרופפות וללא כל שחר: ___ סתם אחד (יום שלישי, 01/05/2007 שעה 22:11) בתשובה למיכאל שרון הדפס תגובה/פתיל • קישור ישיר לתגובה זו מנוול שאין שני לו!!!! חומרתם של הדברים זועקים השמיימה. _________ אתה מכחיש שואה מן הסוג שאלחנן יקירה עלה עליו קבוצות אינטלקטואלים ישראלים - היסטוריונים, פילוסופים ואחרים - המשתמשים בשואה ובלקחיה באופן שיטתי כדי לאשש טיעונים אנטי-ציוניים או פוסט-ציוניים. הם אינם מכחישים את עובדת קיומם של תאי הגזים, כמובן, אבל כמו מכחישי השואה מן השמאל בצרפת, הם משתמשים בה בביקורתם הקיצונית - עד כדי דה- לגיטימציה - על ישראל, על מדיניותה ועל העקרונות האידיאולוגיים והמשפטיים שעליהם היא מתבססת. ________ הערה, דומה שעמיש חש באורח כלשהו באופי הפרובוקטיבי של הדברים הללו, שכן הגיב לכך מניא וביא: עמיש (יום שני, 30/04/2007 שעה 15:08) זו אינה טענתו של יקירה אבל הודעתך בהחלט הולמת את הכוונה שלך לעצבן קצת את מיכאל... _____________ על שיטת הפרובוקצייה הזאת כתבה לא. א. גב' שירן, יו''ר ועדת אתיקה באגודת הסופרים לשעבר: אני מבינה את הצורך הנואש שלך לכתוב כמוהו מאמרים מרתקים, מעמיקים, יסודיים ומאלפים, אך לא ייתכן שבכל מאמר שלך תשרבב את שמו ותשים בפיו דברים שהוא לא אמר ואלה יצאו מתוך הבנת הנקרא והפרשנות שלך לעוות נושאים ולהביא אותם בפני הקוראים כדברים סנסציוניים בפיו של שרון. יש הבדל עצום ברמות הכתיבה ביניכם. **הטכניקה של דייג המשליך את חכתו עם פיתיון** כבר ישנה נושנה. אל תעשה את זה אשד, תפסיק לתקוף ותכתוב לך מאמרים שישקפו את מה שאתה מבין. ראיתי דברים עצמאיים שלך ודי מצאו חן בעיני, אך **כשאתה מחפש פרובוקציה**, אתה יודע ששרון יגן על לפיד האמת שלו כעיתונאי ופוליצסט מבריק. זה לא המקום להשמיץ אך אני מבקשת שתהיה אתה אמין בכתיבתך ותיצור לך קהל משלך שיעריך את מה שאתה כותב מבלי להזכיר , לתקוף ולהשמיץ אדם שלא עשה לך רע. שמור על אתיקה בכתיבתך ועל מוסר, כי נראה לי שאין לך כללים בסיסיים להגן על מה שאתה כותב. ______________ סתם אחד (יום שישי, 04/05/2007 שעה 7:53) אתה כישלון אחד גדול שמנסה ללא לאות לעקוץ את מדינת ישראל הכישלון הוא שלך. כשלת בגדול ואל לך לבוא בטענות לאיש. השימוש הנלוז בטרגדיות שעברו על העם היהודי להלבנת כשלונך הוא יותר מפתטי ומקומם. ____________ פרשה נוספת: אלי מתראיין לגל''צ בנושא כת השטן ורצח ראדה בעקבות המלצתי לתחקירנית גל''צ, מכחיש שיש דבר כזה ''כת השטן'' ומציגני בפומבי כאדם ''בפרוש לא אמין'' (במקום להרים אלי טלפון ולהגיד תודה על המלצתי עליו). בנוסף לכל הנ''ל, בכ''ז הופתעתי מעט מהפרשה הבאה: לפני זמן מה, בעקבות מציאת הכתובת hurt ושאר סמנים של כת השטן על גופתה של ראדה שנירצחה בקצרין, התקשרה אלי באחד הבקרים תחקירנית מגלי צה''ל ואמרה שמעוניינים לראיין אותי (הפרוייקט הנירחב שביצעתי לפני שלוש שנים בנושא כת השטן מופיע בגוגל וגם הופיע באנציקלופדיה וויקיפדייה ומקומות רבים נוספים בנושא, והקנה לי מסיבות כלשהן ולמרבית האירונייה שם של מעין מומחה בנושא, אף שכתבתי על נושאים רבים אחרים). אמרתי שאיני מעוניין להתעסק איתם, בפעם הקודמת שרואיינתי ברדיו בנושא נעלמה חתולה נהדרת שלי בשם לוטה, ומסיבות נוספות (גם הקרובים אלי יעצו לי בשום פנים לא להתעסק עם החבר'ה האלה, שאין להם, בניגוד לעבריינים, שום רקורד במשטרה). דחיתי גם מסיבות דומות פנייה מערוץ 10 להתראיין בטלויזיה בנושא רצח ראדה וכת השטן חודש לפני כן. הבחורה אמרה לי במעין יאוש, שאף אחד כמעט לא מעוניין להכנס לנושא, הפרוייקט שלי הוא נירחב ביותר, ומה עליה לעשות? אולי יש לי על מי להמליץ? אמרתי מייד, פני לאלי אשד, הוא ישמח להתראיין בנושא, הוא מעין חוקר תרבות, תוכלי למצוא מידע אודותיו בגוגל. הוא מכיר הנושא, הוספתי. ובכן, לתדהמתי, אלי במקום להרים טלפון ולהודות לי על הפירסום שזכה בו חינם (לאחר שתקופה ארוכה כבר לא פונים אליו), לתדהמתי, מצאתי באקראי באתר שלו כשחיפשתי בנושא בגוגל, כי אלי אמנם רואיין בגלי צה''ל. ראשית, אלי המתהדר בכינוי 666 הכחיש מכל וכל כי קיימת כת שטן בישראל (בניגוד לכל מדינות המערב האחרות..), וכי יש בסה''כ אולי צעירים אומללים ומסכנים ושאר בלה בלה, בלשון רהוטה בעלת גינוני מכובדות. כנראה שכח כי עוד ב-1993 נחשף הנושא בתקשורת, רואיינו בטלויזיה צעירים שהודו בהשתייכותם לכת השטן, כנראה שכח כי מזה זמן רב אגודות החתולים בישראל מפרסמות מידע על פגיעות פולחניות ועינויי חתולים למוות בקנה מידה גדול, כנראה שכח על עניין כת השטן בנושא רצח אסף שטיירמן. עוד ב-1994 חתולה פרסית שלי נעלמה בחיפה, ואחר התגלתה במרתף בית סמוך תלוייה, שחוטה, ועקודה בשרשראות ברזל, סממנים מובהקים של כת השטן. ברחוב, רחוב חניתה בנווה שאנן, חיפה, היו בכל מקום גרפיטיס ''לוסיפר'' וגרפיטיס אחרים של כת השטן. בנוסף להכחשה כי קיים בכלל דבר כזה, טען אלי שפי ברדיו כי ''המקור שהחומר שלו מצוטט באנציקלופדייה (אני) הוא ''בפרוש לא אמין''. זאת אף שאני משקיע עבודה רבה, דומה שאני הוא שבא ממדעים מדוייקים ושיטות מחקר, בעוד אלי, עם כל הכבוד, בא ממדעי הרוח, ומפרסם חומר על סטלגים, ג'ק המרטש ושאר פנינים, ועוד מבזה אותי פומבית בהישימו עצמו אדם מכובד וסמכותי בעל גינונים רהוטים. אף שידועים לי כמה דברים שלא אכתוב כאן...). במקביל, היטיל אלי ספק בדבריה של עורכת דין שדברה על כת השטן לפניו בתוכנית. כנראה בעקבות דבריו, שיכול היה לשאתם ברדיו רק משום שאני הימלצתי עליו, בוטל בעקבות הראיון לפני שלושה שבועות הערך ''כת השטן'' באנציקלופדיה ויקיפדיה (שהסתמך על מאמרי והביא קישור אליו), ונכתב שם כי עניין הכת מוטל בספק. ראיון שלי ברדיו אודות כת השטן, פברואר 2006 כמה ימים אחר הראיון נעלמה חתולה נפלאה שלי בשם לוטה. ראיון אלי אשד בגל''צ אודות כת השטן (באתר שלו. אלי מופיע תחת הכינוי 666): ''אין דבר כזה, כת השטן''... | |||
_new_ |
הפסק להלך עלינו אימים מר שרון (על שלל הכינויים השונים) | |||
|
|||
בכל פעם שיש פרשה חריגה אתה מערב את ''כת השטן'', את הפרענקים הוואסלים ''הפורעים הברברים'' בני עדות המזרח, או את המוסלמים ממדינות ערב השכנות. עולמך הוא עולם הזוי לחלוטין בו חיים לו פנטזיות ואשליות רבות שאין להם ולו קשר קלוש ביותר עם המציאות. | |||
_new_ |
הפסק להלך עלינו אימים מר שרון (על שלל הכינויים השונים) | |||
|
|||
הזעקה שהושבקה אילו לא היתה שואה | |||
_new_ |
לא משכנע ולא פוגע. ''בובע מייעסס'' | |||
|
|||
_new_ |
יש כאלה שהיחצ''ן אותו לקחו על בסיס 50% | |||
|
|||
ואשר בחשבון אחרון כשל לקדמם חרב התפארותו, וחרף כתיבה רבה וחרוצה אך מעוטת איכות (מה לעשות?); הקליקה שהם נימנים עליה כתחליף להתקדמות באמצעות הכשרון והעמל העצמי; החתרנות המשונה, כגון הלשנת השקרים של מאן דהו , אודות הבוס שלו, למממן ופטרון ספריית בית המורה (שם עבד מאן דהוא כספרן בטרם לקח יחצ''ן) הלוא הוא פרופ' בן עמי שרפשטיין (מממן ותורם ספרים מכספי משפחתו), חתרנות כפייתיות שהשקרנות הקשה בצד אמביצייה פרועה שאינה בוחלת בדבר מזינים אותה; כל אלה מבטלים כל תפיסה אובייקטיבית כלשהי של המציאות, וכל אפשרות הערכה למוצרי תרבות של מי שנחשבים כ''מסוכנים לקליקה עקב כשרונם'', והנתפסים כמאיימים, ככל שאיכויותיהם מרוממות וגבוהות יותר. ולכן מאן דהו ובני סוגו (לפעמים) מתיזים או רפש ירוד, המשקף יותר מכל את ניבכי רוחם הנושקת לביב ולשולי, או מעין אדישות. ומתפעלים הם בכתיבתם משרלטנים וחוזי עבמי''ם, הזויי קונספירציות, סיפור עלום ומפוברק על כת ישראלית סודית, בלשים עבריים (שיש להם זכויות חשובות כגון דוד תדהר, אלא שהם מעטים עליהם מהביב שלהם) ובדיות על אנשים בישוב ששרתו את גבלס והנאציזם בארץ ישראל, ושאר זבל הניצב בשולי התרבות, כשכל חומר טוב הופך כאן לצואה כפשוטה והרוב זה מידע מפוברק. הכותב גם היפליג וספר שהריסות הר הבית אינם אלא ערימת זבל קדומה (וזאת על בסיס מקור איזוטרי ושולי לחלוטין). כל זאת למען הרייטינג. האם יכול להיות כאן משהוא אותנטי ואמיתי? | |||
_new_ |
מאן דהוא הוא אלי א. | |||
|
|||
_new_ |
אתה לא יודע על מה אתה מדבר | |||
|
|||
נאומים? רק ציינתי שהמגבית ממנת את הסוכנות. הסוכנות משמשת כאכסניה למפלגות הגדולות בישראל ששולטות באימפריה הבירוקראטית והכספית שלה. | |||
_new_ |
דבריך פשוט לא נכונים | |||
|
|||
לי-און הדר: ''ומנוהל ע''י פדראציה של המפלגות הציוניות שמחלקות ביניהן כספים כדי לממן פונקציונרים'' (תגובה 97888). רק ציינת (גם בהודעה קודמת) שהסוכנות מחלקת כספים למפלגות. זה פשוט לא נכון. זה הכל. | |||
_new_ |
כמה תיקונים קלים | |||
|
|||
אין בין תיאורך לבין השימוש בכספי התרומות ולא כלום. שום כסף לא מגיע למפלגה או לאיש פרטי. ואם ישנם יהודים טובים שרוצים לתרום משהוא לפרוייקט הציוני, אולי כפיצוי על זה שהם עצמם לא באים לכאן, שייטב להם. אינני חושב שמדינת ישראל באמת זקוקה לכסף הזה מבחינה כלכלית, אבל לתרומה יש משהו מיוחד בקשרים בין ישראל לבין אוהדי ישראל והציונות בעולם. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |