|
הערה קטנה אבל מהותית | |||
|
|||
יש הבדל עצום בין דילול העץ תוך כדי המסיק או אחריו, באופן של הורדת חלק מהענפים על מנת לעודד גדילה בשנה-שנתיים הקרוובת, לבין פעולה של כריתת גזע העץ באופן שיקח שנים עד שיתאושש. היתה הרבה הפרחת עשן סביב הנושא הזה - הציגו דילולים של בעלי הכרמים ואמרו שהם כורתים לעצמם את העצים. בעיני טענות מסוג זה רק מחשידות יותר. | |||
_new_ |
הערה קטנה אבל מהותית | |||
|
|||
הערה קטנה ולעניין - ראה כאן מה הכוונה לגיזום עץ זית http://nfc.co.il/archive/003-D-14554-00.html?tag=23-... מפי החקלאי מירו כהן. 'גיזום עמוק' הוא גיזום מרבית ענפי העץ על קצת מעל להתפצלות הענפים מהגזע. נהוג לבצע גיזום שכזה בשנה שחונה. גיזום כזה יכול להתבצע גם 80 ס''מ - 1 מ' מעל פני האדמה. ''גיזום עמוק'' עשוי לעיתים להיראות כהשחתה של העץ. הגיזום מייצר בשנה וחצי לאחר מכן יותר זיתים ויותר עתירי שומן. לכן, שום טענה בעניין אינה מחשידה כלום. אם אתה רוצה, כל טענה תחשיד לך. אבל כשבודקים אירועים חייבים להגיע לחקר האמת ולא לחשדות סתם. וחוץ מזה, אני מזכיר פעם נוספת שכבר תפסו פלסטינים כורתים זיתים (ע''פ חוק או לא ע''פ חוק) .... אז גם זה לא עובדה? | |||
_new_ |
תזכורת: תגובה 91048 | |||
|
|||
כנראה שיש לך סיבה שאתה מדביק הודעות לאחר הודעות שאני כותב. אבל דבר אחד די ברור אינך מתייחס לטענות שלי אלא לטענות של אחרים. זו המשמעות של תגובה 91061 שכתבת, כפי שעשית בהזדמנויות אחרות. הטענה שאתה מציג בשמו של מירו כהן היא לא נכונה. זה לא נכון שזה נהוג ואני אומר זאת בלשון המעטה. הצגתי הסבר שמסתמך על מספר בעלי מקצוע (שחלקם מכירים את מירו כהן וחלקם תומכים מובהקים בתהליך ההתנחלות-התיישבות בי''ש) מדוע אין לטענה הזאת בסיס (דיון 3611). זה לא נוהג אלא טיפול בנזקים (מחלות, כריתות,... או במטרה להעביר את העץ כדי לשתול אותו במקום אחר. מכאן שהטענה שהובאה כאן בשם מירו כהן היא מופרכת. במקום להתמודד עם הטענה הזאת אתה חוזר על הטענה שהופרכה או עם טענות אחרות שכאילו קשורות. באמת מעניין. | |||
_new_ |
תזכורת: תגובה 91048 | |||
|
|||
על מה אתה מדבר בכלל? האם אין לי רשות להתווכח גם עם יובב? האם עניין הגיזום/כריתה הוא עניין רק שלך? תמוה הדבר. הטענה שאני מציג מפיו של מירו היא נכונה בדיוק כמו טענתך שאתה מציג מ''מספר בעלי מקצוע (שחלקם מכירים את מירו כהן וחלקם תומכים מובהקים בתהליך ההתנחלות-תיישבות בי''ש)'', הרי מעולם לא טענתי שלא עושים גם גיזום חלקי. אבל בעץ הזית עושים גם גיזום מלא ולא רק כשמעבירים גזעים משדה לשדה או רק בעקבות מחלה, אלא כדי להאיץ מחדש את צמיחת העץ ואת פירותיו. ולכן מדי 10-15 שנה גם גוזמים גיזום מלא. וזה הזמן לנצל את האירוע החקלאי הזה להכפיש גם מתנחלים, להרוויח קצת מעות ולפרוץ בכמה כותרות. עד היום לא הבאת עדות שמתנחלים מבצעים את הכריתה. לעומת זאת נתפסו פלסטינים מבצעים כריתה. וזה די מייצג ואופייני. | |||
_new_ |
תזכורת: תגובה 91048 | |||
|
|||
האגדות שאתה בוחש בהן בלי סוף לא ישנו את העובדות. | |||
_new_ |
תזכורת: תגובה 91048 | |||
|
|||
להזכירך דוד, אני לא הבאתי אף סיפור (=אגדה), אתה הוא שהבאת את הסיפורים האלה לכאן. | |||
_new_ |
תזכורת: תגובה 91048 | |||
|
|||
כרגיל אתה ממשיך לבחוש באגדות מופרכות ולהמציא חדשות. | |||
_new_ |
תזכורת: תגובה 91048 | |||
|
|||
נראה שבאמת קל לך לבנות תיאוריות בעיקר כשאינך טורח לשים את העובדות ששוללות לך את התיאוריה. שיטת מחקר חדשה מצאת לך, דוד, אבל היא לא קבילה - לא רק בבית המשפט, אלא גם לא באקדמיה. 1. אם מסיק הזיתים מתבצע תמיד בסוף ספטמבר – אוקטובר אז למה דווקא אז המתיישבים נזכרים לחתוך לערבים את הזיתים? למה לתת להם בכלל להתחיל במסיק? איזה יופי של נימוס מצד המתנחלים. מעניין, האם המתנחלים לא יכולים לכרות את הזיתים כל השנה? למה להם לחכות עד לסיום האסיף? 2. לצד אירועי הזיתים מתנהלים מאבקים, לעיתים אלימים, בין ערבים למתיישבים עד בעלות על שטחים סמוכים להתנחלויות ועל מיקום העברת קווי גדר היישוב. הערבים לא מכירים בזכותה של ישראל להגדיר תחומי התנחלות ובמקום שיש ספק או פער לגבי שייכות הם מנסים להראות את בעלותם על ידי שימוש חקלאי בשטח בשטחי מחלוקת. המתיישבים מצידם מנסים למנוע מהם זאת ואז מתפתחים אירועים אלימים, ותופחות ההאשמות. אירועים אלה מתרחשים בסמיכות לבתי המתיישבים. כאן לא מדובר כלל על ''כריתת זיתים'' אלא על מאבק על שטח ששייך להתנחלות או סמוך להתנחלות. הכנסת עניין המסיק לזה היא גניבת דעת. בפועל כל הסכסוכים הם בשטחים מועטים הגובלים בהתנחלות או במאחז וכל עניינם הוא הבעלות על שיטחי מריבה. 3. מבחינת הפלסטינים נוח ביותר לקשור בין שתי התופעות - בין התופעה החיובית של המסיק ובין התופעה השלילית של הריב על שיטחי המחלוקת. וכמו שכבר ציינתי כמה פעמים קודם, שהם גם נהנים מתלונותיהם פוליטית וכלכלית. כמובן שכאשר מתקוטטים שני הצדדים על בעלות על הקרקע נוח לפלסטינים לקשור זאת לעניין הכריתה וככה לצאת טוב יותר מהסיפור. ובכל המריבות האלה תמיד ה''אנשים עם המסור'' מוצאים את מקומם לקדם את המלחמה ושאר התנכלויות מאחור http://www.nrg.co.il/online/11/ART1/078/697.html. וחוץ מזה, זה תגובה 79715 היה ונשאר נכון גם היום. | |||
_new_ |
קיים קודם בעצמך מה שאתה דורש מאחרים | |||
|
|||
אתה ממשיך להמציא ולהשתמש באגדות המבוססות על מקורות לא אמינים בלי לבדוק את העובדות ובלי להזכיר את העובדות שמפריכות את האגדות הללו. זוהי גם בעצם רוח הדברים בתגובה 79727 כאשר עוד האמנתי שבירור האמת הוא מטרה עבורך. בקיצור אתה ממחזר אגדות מופרכות, משתמש בחשדות ככתב אישום, האשמות שווא ומצגי שווא, גם כלפי. במקביל אתה ממשיך ודורש מאחרים לעשות מה שהם ממילא עושים אבל אתה אינך מוכן לעשות בעצמך. כל זה מעיד על תרבות דיון לא מכובדת, למרות ששפתך לא גסה ונראית מנומסת. | |||
_new_ |
למיטב זיכרוני כבר ביולי 2006 אמרתי לך שאתה טועה | |||
|
|||
בכל העלאת חשדותיך כלפי המתנחלים תגובה 79734 המתנחלים הם ציבור אחראי, מתון וממושע ואינו נוקט באלימות. מידת האלימות בתוכם נמוכה בהרבה ממידת האלימות של יהודים ב''ישראל הקטנה''. כל מקורותי הם אמינים ובדוקים מול אירועים שדווחו בעיתונות. אתה פשוט לוקח מקבץ של אירועים ולא מנתח אותם לפי פרמטרים של מקרה, מיקום, שייכות, זמן, טיפול אוחר וכו' אלא אתה הנצת מראש ש''מתנחלים'' מתעללים הפלסטינים. ואני אמרתי לך, שכל האירועים שאתה הבאת הם בכלל אירעים של ריב על בעלות על שטחים, והם נמצאים בשולי התנחלויות. מכאן שהיית צריך לבדוק את האירועים הללו גם מצד פעילות הפלסטינים וגורמי שלום ישראליים שפורצים את תחום הגדר לתוך ד' אמותיו של המתנחל. והוא צריך לשמור על עצמו וביתו ומפני הפעילות שנעשית על סף ביתו. | |||
_new_ |
אכן גם אז קישקשת בלופים | |||
|
|||
מי שממשיך משתמש בטענות כשלך ( ''... הנ[ח]ת מראש ש''מתנחלים'' מתעללים הפלסטינים'') בלי להראות בפירוש שזה כך, עוסק בסילוף. וכך בין השאר כתבתי אז בדיון המקורי: ''אתה חיי בשלום עם ספקולציות מופרכות שמתאימות לאג'נדה פוליטית'' (תגובה 79748). הנה מה שכתבתי הבוקר בסוף ההודעה הקודמת על דרכך: כל זה מעיד על תרבות דיון לא מכובדת, למרות ששפתך לא גסה ונראית מנומסת (תגובה 91723). זאת תמצית האמת על התנהלותך. אין צורך להוסיף דבר. | |||
_new_ |
אכן גם אז קישקשת בלופים | |||
|
|||
אתה פשוט מתחמק מדיון ענייני אל כל מיני תיאוריות ספקולטיביות וטענות על רמת דיון. כשאני מראה לך שעובדות שאתה מביא בפנינו אינן מעידות בהכרח על דבר וחצי דבר נגד ה''מתנחלים'' אז אני כבר פחות מכובד בעיניך..... אז מה לעשות, כל הטענות שהעלית נגד המתנחלים בהקשר של כריתת זיתים לא הוכחו ומכאן שאין כלל טעם להחשידם. מנגד, ידוע שהערבים וכל החקלאים שהם חקלאים, גוזמים את עצי הזית אחת לתקופה כדי להשביח את תנובת הזיתים. תמונות הגיזום כולן, מלבד אחג, היו תמונות של גיזום מבוקר. תמונה אחת היתה מתחום הגדר של התנחלות על רקע ריב קרקעות, יחד עם זאת גם שם לא הוכח ידו של מי היתה במעל. | |||
_new_ |
תזכורת תגובה 91763 | |||
|
|||
אתה כבר מזמן לא ענייני ועוסק במחזור אגדות מופרכות. הנה החדשה: ''... אז אני כבר פחות מכובד בעיניך...''(תגובה 91770). להלן מה שכתבתי על התנהלותך: ''כל זה מעיד על תרבות דיון לא מכובדת,... (תגובה 91763). ההודעה האחרונה שכתבת לא שינתה את דעתי על תרבות הדיון שלך. | |||
_new_ |
פרקש לא צריך להוכיח שום דבר | |||
|
|||
המאשים הוא זה שחייב להוכיח הכל, עד הפסיק האחרון. ברור שדרך זו אינה קבילה אצל מעלילי עלילות דם. מה צורך למעלילים אנטישמיים בהוכחות........ ''דר שטירמר'' הביא הוכחות? | |||
_new_ |
המתפרץ לדלת פתוחה... | |||
|
|||
קרא שוב את שכתבתי (תגובה 91763), ואולי הפעם תבין. האם אי-פעם הציג צדק הוכחות? | |||
_new_ |
המתפרץ לדלת פתוחה... | |||
|
|||
האם היצגת אי פעם הוכחות ליוליוס שטרייכר? אם לא הוכחת לו כלום, אז דר שטירמר צודק בכל עלילות הדם שלו. תרגום דבריו של סיון לגרמנית: דר שטירמר לא צריך להוכיח שום דבר, היהודים צריכים להוכיח שדר שטירמר טועה. | |||
_new_ |
קשיי ההבנה מחמירים | |||
|
|||
תרגום דבריו של צדק לרוסית: צדק לא צריך להבין או להוכיח כלום. היהודים לא צריכים להוכיח זאת (תגובה 91763). | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |