|
יפה. כל הדתות המשמעותיות נוצרו לפני המצאת הטלסקופ ולפני גליליאו | |||
|
|||
וקופרניקוס. איינשטיין כבר הראה ב-1905 שנקודת העדפה כלשהי vantage point (כמו למשל - נקודה בכדור הארץ) היא עניין שרירותי התלוי במיקום הצופה. ואחר הוא דיבר על מרחב איזוטרופי (מושג בטופולוגיה) בו אין כל נקודת העדפה בנמצא - וזה בעצם מה שאתה אומר כאן (בניפרד מנושא העבמי''ם), כך שתודעת עומק היקום במלואה (בניפרד מצפייה בתמונות קטנות דו מימדיות של הגלקסיות) דוחה במשהו את תחושת קיום האל. | |||
_new_ |
אני מסיק מדבריכה שלא הבנתה אותי | |||
|
|||
עם כל הכבוד לאינשטיין, אני צופה כי בקרוב יתגלו טעויות שלו בתורות הייחסות (צפויות הודעות דרמטיות בקרוב). לעניינינו: אתה יכול להאמין בכל צורת מרחב שתחפוץ. אני מדבר על מרחב פשוט, ליניארי, הומוגני... אם עדיין לא הבנתה אותי: אני טוען בפשטות כי יש הרבה ''אלוהים'' בייקום ולא אחד. יש אולי הירארכיה, אבל לאלוהים ''הגדול'' אין סיכוי לבני אדם להגיע... | |||
_new_ |
זה כבר אופן פרטני של יחוס תכונות ספציפיות לכל ''אליל'' | |||
|
|||
כלומר לפחות אתה טוען טענות אינפורמטיביות. בעוד עניין האלוהים היחיד הוא כה כולל, עד שאין בו כל אינפורמטיביות, ולכן זה בבחינת מילה ולא מושג. ואכן, לאלוהים מיוחסת תכונת בריאת העולם בעזרת מילים ואין תאור עיצובי כלשהו ''ויאמר אלוהים''. ויוחנן בברית החדשה עוד מפליג עם זה: בראשית היתה המלה (או הדבר - לוגוס). אמור מאתה: האלילות, עד כמה שהדבר מרתיע כל מוניסט או מונותאיסט מהווה בנקודות כלשהן, הרבה יותר חשיבה מושגית מאשר האמונה באל יחיד. | |||
_new_ |
זה כבר אופן פרטני של יחוס תכונות ספציפיות לכל ''אליל'' | |||
|
|||
אם תבדוק את התנ''ך בצורה שאינה משוחדת, (ותשמיט מספר פסוקים שהוכנסו לשם בטעות או כדי להטעות), הרי גם היהדות בראשיתה יצאה מההנחה כי אלוהי ישראל אינו האלוהים היחיד ביקום. (זה נושא גדול בפני עצמו, ובהחלט ראוי למאמר נרד). במשך השנים, הוחדרה ההשקפה כי אלוהי ישראל הוא האל היחיד (אני משער כי הסיבה העקרית מהווה סיפור הבריאה בבראשית, שמובן כיום כי הוא אינו מדוייק, בלשון המעטה). אני חורג כאן בהרבה מנושא הדיון. הדיון כאן מתייחס לתיאוריה כי ''הכל'' נעשה מעצמו, ללא אנטלגנציה מכוונת. זו טעות יסודית... | |||
_new_ |
במקרא לא כתוב'' אלוהים'' אלא ''אלהים'' - אל הים | |||
|
|||
כתוב ''אלהים''. אל הים- אימצו רובד כנעני קדום . ההסברים השונים למלה אלוהים יפים, הגם שעלי להודות שלפחות לי הם לא כל כך ברורים. שכן מה למעשה הקשר? למשל אחד מהם: ''פה ה' בחר להיקרא ''אלוהים'' שמבטאת את מידת הדין של הקדוש ברוך הוא, ולא את מידת הרחמים שבו ואת רצונו להיטיב...''. אלא שמהו למעשה הקשר בין המלה ''אלוהים'' ובין מידת הדין? נכון שאפשר להביא כאן הסברים נאים, אך האם אין כאן מידה של תרצנות? שכן כיצד המלה הזאת ''אלוהים'' קשורה למידת הדין? ואיזה סימוכין יש לכך במקרא? אבל נניח לזה, אף אם ההסבר יהיה סביר וטוב, עדיין נותרה הבעייה שלמעשה בשום מקום במקרא לא כתוב ''אלוהים''. מעניין שלא שמים לב לזה, אבל מה לעשות, פשוט לא כתוב כך. כתוב ''אלהים''. מה פשר הדבר? המלה שאומצה לאלוהות אחרי המהפכה המונותאיסטית הגדולה של אברהם (אחת המילים למעשה- אלהים), ככל הנראה לא נוצרה יש מאין, במעין הברקה לשונית חדשה של העברים. לא ולא. אימצו מילה קיימת, הגם שנתנו לה משמעות חדשה. מלה כנענית וותיקה. אל הים. כן פשוט האל של הים. מעוניינים לקרוא עוד? אלהים- אל הים- אימוץ רובד כנעני קדום (ראו בהמשך) בעוונותי, זאת ''תגלית'' שלי, ככל הידוע לי. אז אולי אני טועה.. Now sleep pure Moses מיכאל שרון (שבת, 02/03/2002 שעה 23:59)Sleep little, pure Moses- when you wake, your's the world to shape ואולי לא השכמתי עם שחר לים-And maybe the dawn have not awoken me for the sea El.h.y.m (God) in Hebrew : Note that separating the full word you get: God of the sea (El-Hayam) or the power of the sea In this context, please note that Miryam (Maria) the mother of Jesus- means in Hebrew ''from the sea (Yam = sea Maria- is related to the noun Maris (Latin) = sea Regina Maris: Queen of the sea Yehowa hu Haelohim (Yahwe is god) means: Yehowa is the name of the power of the sea. Is this related to the ''ancient invaders from the sea ' mentioned in the bible? The book of Job provides a description of the fight of God with sea gods, like Behemoth which He chained and put a guard on him At the beginning God created (B.ra) Heaven and earth and all their armies''. The writing is in fact: At the beginning God destroyed (Bera) heaven and earth and all their armies. And after that initial act of victory and destruction : ''Earth was Chaos (Tohu vabohu) and the wind of the god of the sea hovers above the water Tohu- interpreted as chaos- see the goddess Tohomat (Abyss) appearing in the book of Job. Sleep in peace, little, sweet Moses- when you wake- Please note: Moses, like Yeshua (Jesus) contains the root Yeshua (salvation), but also ''Limshot Take out from the water): ''His name was Moses because I took him out of the water (Mashiti Again- Yeshua (Salvation) is related to ''Getting him out of the water or sea The ancient Egyptian suffix Mossis (Tut-Mossis) can well be related to Maris, Mer, sea, water For example, the verb ''Yimass'' such as in ''Va'yimass levavam'' in the Bible- that is, ''turned into water'', seems to involve ancient Egyptian roots related to water My thesis is that Etymology, ancient genealogy and the originating formation of some key words reflect co-occurring historical processes and major social developments. __________ מיכאל שרון (יום חמישי, 28/02/2002 שעה 15:17) אלהים: אל הים, או כוח הים. בהקשר זה יש לשים לב כי מרים אל ישוע- מרים: מן הים. מריה- כרוך בשם העצם מאריס: ים. רגינה מריס: מלכת הים. יהווה הוא האלהים: מצויין כי זהו שמו של כוח הים. האם הדבר מציין משהו הכרוך ב''גויי הים'' העתיקים? בספר איוב מתוארת מלחמתו של יהווה במפלצות ימיות, כגון בהמות, אותו אסר בנחושתיים ושם עליו משמר לאחר שהכניעו. בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ: בראשית השמיד אלהים את השמים והארץ וכל צבאם כלומר באותה מלחמה קדומה השמיד (ברה) אלוהים את צבאות השמים והארץ. לאחר מכן, הארץ היתה תוהו ובוהו, ורוח אל הים מרחפת על פני המים. תוהו: ראה האלה הכנענית תהמת, הנזכרת בספר איוב. | |||
_new_ |
במקרא לא כתוב'' אלוהים'' אלא ''אלהים'' - אל הים | |||
|
|||
מיכאל, כהרגלכה, אתה נסחף לעניינים אחרים. השבוע נתקלתי בשני מטיפים מכת ''יהווה''. בחורים ישראליים חמודים, אשר ניסו לשכנע אותי באמונתם. אחרי שיחה של שתי דקות, נראה לי כי הם יזנחו את הכת... טענתי טענה פשוטה: ברור כי לא כל מה שכתוב בתנ''ך הינו אמת. הראיה הראשונה לכך הינו סיפור הבריאה. (גם עם כל הפלפולים של להחשיב יום לכך וכך מליוני שנים) מסיבה פשוטה, שגם בימינו נמשכת הבריאה... מה שטענתי, אם אנו יודעים כי לא כל מה שכתוב בתנ''ך נכון, מה הטעם להאחז בפסוקים בעייתים, ולפרש אותם בפירוש אשר אנחנו רוצים ? הרי ברור כי האחיזה בפסוקים מהתנ''ך היא מעשה שטות... לענינינו, גם אתה נאחז במלים שכתובות בתנ''ך ובונה עליהם תילי תילים של מסקנות. לי ברור כי היו הרבה אלים בכדור הארץ. אלי יוון, אלי פרס, אילי האינדיאנים ועוד ועוד... | |||
_new_ |
''גם בימינו נמשכת הבריאה'' ???? | |||
|
|||
איפה ראית בריאה? אתה מכיר אדם שראה בריאה? לידיעה - בריאה פירושה יצירת יש מאין !! ( פירוש יחיד ) ''ברור כי לא כל מה שכתוב בתנ''ך הינו אמת.'' מה ברור, איפה ברור, טרונצ'ו? ''עם כל הפלפולים של להחשיב יום לכך וכך מליוני שנים'' מי מתפלפל? העולם נברא בשישה ימים, 24 שעות כל יום. לא מיליונים, לא מיליארדים, ולא נעליים. | |||
_new_ |
האם סיפרת את כל זה | |||
|
|||
לרופא המשפחה שלך? אם לא יש לך הזדמנות לעשות את זה מחר. הוא כבר ידע איך להקל עליך. | |||
_new_ |
''גם בימינו נמשכת הבריאה'' ???? | |||
|
|||
צדק, טול קורה מבין עניכה. היום בוראים בני האדם זנים חדשים של צמחים, עם מוניפולציות ב DNA היום בני-האדם ''מהנדסים'' ייצורים בכטניקות שונות. האם זו אינה בריאה ? | |||
_new_ |
''גם בימינו נמשכת הבריאה'' ???? | |||
|
|||
אנשים לא בוראים שום דבר, לך תלמד עיברית !! אנשים משחקים עם מה שכבר נברא. האדם יכול ליצור, לשנות, לעולם ולנצח, הוא לא יוכל לברוא !! | |||
_new_ |
אבל הם טוענים שכל מה שכתוב במקרא זה דברי אלוהים חיים | |||
|
|||
ואין דרך להזיז אותם מזה. ראה ויכוח שלי עם שני עדי יהווה, כשכולנו יוצאים מאותו טקסט עצמו כנקודת מוצא | |||
_new_ |
אני מניח שאת מודע להסברים אחרים? | |||
|
|||
מתוך wiki, למשל: 1. It is apparently related to the Hebrew word ēl, though morphologically it consists of the Hebrew word Eloah with a plural suffix. 2. Hebraist Joel M. Hoffman derives the word from the common Canaanite word elim, with the mater lectionis heh inserted to distinguish the Israelite God from other gods. He argues that elohim thus patterns with Abram/Abraham and Sarai/Sarah.[1 | |||
_new_ |
הערות: האלוה או הצור שכינויו אלהים ושמו יהווה | |||
|
|||
- מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב - אַל תִּפְחֲדוּ וְאַל תִּרְהוּ הֲלֹא מֵאָז הִשְׁמַעְתִּיךָ וְהִגַּדְתִּי וְאַתֶּם עֵדָי הֲיֵשׁ אֱלוֹהַּ מִבַּלְעָדַי וְאֵין צוּר בַּל יָדָעְתִּי כל השימושים במקרא במלה אֱלוֹהַּ, מסמנים אלוהות Godhead כלומר את עצם הישות האלוהית, ולא מורים על אל ספציפי. כך גם המלה צוּר. שמו של האלוה הזה הוא יהווה או אלוהים. אלוה כאן אם כן הוא בשימוש דומה למלה אל, אלא שהוא מסמן סוג אלוהות הניבדלת מאלוהות אלילית. לכן מוסיפים את ה' כאן, בדומה אכן לאברם ההופך לאברהם קרוב לרגע בריתו עם יהווה. אבל אם אלהים נגזר מהמלה אלוה, האם הכוונה היא לאלוהויות רבות? והרי, אלהים הוא כינויו הסינגולרי של האלוה או הצור, בדומה ליהווה (''ויאמר אלוהים'' ולא ו''יאמר האלוה''). מכאן בסבירות גבוהה שאלהים אינו נגזר מאלוה, אלא יש לו מקור יחודי, ראשוני. אל הים. זה המקור הכנעני הקדום. מכאן גם כנראה נילקחה הה' המסויימת, הקובעת תבנית של ''בן ברית האלהים''. מכאן כנראה גם נילקחה הה' לאלוה ולא להיפך. זה המקור הקדום ולא להיפך, לא המלה אלוה. | |||
_new_ |
הערות: האלוה או הצור שכינויו אלהים ושמו יהווה | |||
|
|||
מיכאל, נראה לי כי כבר העמקתה בנושא זה, וראוי כי תמשיך בו. הנושא בהחלט מעניין וראוי למחקר מעמיק ולדיון נפרד. מובן כי יהיו מתנגדים ''מחרפי נפשם'' למסקנות אשר סוטות מהמקובל... | |||
_new_ |
כל השימושים?? | |||
|
|||
ידידי, האם בחנת את הקונקורדנציה? רוב האזכורים למילה מופיעים באיוב כט' 2 - יתנני כירחי-קדם כימי אלוה ישמרני כט' 4 - כאשר הייתי בימי חרפי בסוד אלוה עלי אהלי י' 2 - אמר אל-אלוה אל-תרשיעני הודיעני על מה-תריבני אבל גם במקומות אחרים הוא מופיע כאלוהי ישראל: נחמיה ט' 17 - ואתה אלוה סליחות חנון ורחום ארך-אפים חבקוק ג' 3 - אלוה מתימן יבוא וקדוש מהר-פארן מסכים כי ברוב המקרים מופיע כאלוהות. אבל מכאן עד לאלוהי הים רבה הדרך להוכחה | |||
_new_ |
במקרא לא כתוב'' אלוהים'' אלא ''אלהים'' - אל הים | |||
|
|||
מקור האלֹהים הוא לא הים.... אלא מרידה באלים, אלי הכשדים והאורים. כשם שאברם קיבל באופן סימלי את ה-ה' לשמו אברהם, כך האלים, שהפכו לאל אחד בפי אברהם והעברים קיבל את ה-ה' שלו – אלֹהים. אני ראיתי שגם יובב התיחס לזה בלינק שהביא: תגובה 88629 ה'אלוה' אין משמעותו 'אל' משום ה-ה' שנוספה, שהיא כמו ה' הידיעה ב-'האל'. אל זה דבר אחד ו-האל זה אלוהים. כנראה שה' הידיעה באה במשמעות ''וידעת כי אני ה' אלוהיך''. וזה מה שמבדיל את האלוהים (ידיעת קיום האמונה) משאר האלים (מאמונה ללא דעת). אתה מבלבל בין מושגים ובין זמנים. למשל מה עניין אלוהים לפלישתים = פלישת הים, פולשי הים? ''ancient invaders from the sea'' פלשו לארץ ישראל מהמערב, מהים, ולא הביאו איתם שום אלוהים, אלא רק אלילי אבן ושיש. דרך אגב, ה''פלסטינים'', יעני הערבים, שפלשו אלינו בכלל מכיוון דרום מזרח צריכים בכלל להיקרא ''פלישתידבר'', מאחר והם פלשו אלינו מן המדבר. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |