|
אני מניח שאת מודע להסברים אחרים? | |||
|
|||
מתוך wiki, למשל: 1. It is apparently related to the Hebrew word ēl, though morphologically it consists of the Hebrew word Eloah with a plural suffix. 2. Hebraist Joel M. Hoffman derives the word from the common Canaanite word elim, with the mater lectionis heh inserted to distinguish the Israelite God from other gods. He argues that elohim thus patterns with Abram/Abraham and Sarai/Sarah.[1 | |||
_new_ |
הערות: האלוה או הצור שכינויו אלהים ושמו יהווה | |||
|
|||
- מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב - אַל תִּפְחֲדוּ וְאַל תִּרְהוּ הֲלֹא מֵאָז הִשְׁמַעְתִּיךָ וְהִגַּדְתִּי וְאַתֶּם עֵדָי הֲיֵשׁ אֱלוֹהַּ מִבַּלְעָדַי וְאֵין צוּר בַּל יָדָעְתִּי כל השימושים במקרא במלה אֱלוֹהַּ, מסמנים אלוהות Godhead כלומר את עצם הישות האלוהית, ולא מורים על אל ספציפי. כך גם המלה צוּר. שמו של האלוה הזה הוא יהווה או אלוהים. אלוה כאן אם כן הוא בשימוש דומה למלה אל, אלא שהוא מסמן סוג אלוהות הניבדלת מאלוהות אלילית. לכן מוסיפים את ה' כאן, בדומה אכן לאברם ההופך לאברהם קרוב לרגע בריתו עם יהווה. אבל אם אלהים נגזר מהמלה אלוה, האם הכוונה היא לאלוהויות רבות? והרי, אלהים הוא כינויו הסינגולרי של האלוה או הצור, בדומה ליהווה (''ויאמר אלוהים'' ולא ו''יאמר האלוה''). מכאן בסבירות גבוהה שאלהים אינו נגזר מאלוה, אלא יש לו מקור יחודי, ראשוני. אל הים. זה המקור הכנעני הקדום. מכאן גם כנראה נילקחה הה' המסויימת, הקובעת תבנית של ''בן ברית האלהים''. מכאן כנראה גם נילקחה הה' לאלוה ולא להיפך. זה המקור הקדום ולא להיפך, לא המלה אלוה. | |||
_new_ |
הערות: האלוה או הצור שכינויו אלהים ושמו יהווה | |||
|
|||
מיכאל, נראה לי כי כבר העמקתה בנושא זה, וראוי כי תמשיך בו. הנושא בהחלט מעניין וראוי למחקר מעמיק ולדיון נפרד. מובן כי יהיו מתנגדים ''מחרפי נפשם'' למסקנות אשר סוטות מהמקובל... | |||
_new_ |
כל השימושים?? | |||
|
|||
ידידי, האם בחנת את הקונקורדנציה? רוב האזכורים למילה מופיעים באיוב כט' 2 - יתנני כירחי-קדם כימי אלוה ישמרני כט' 4 - כאשר הייתי בימי חרפי בסוד אלוה עלי אהלי י' 2 - אמר אל-אלוה אל-תרשיעני הודיעני על מה-תריבני אבל גם במקומות אחרים הוא מופיע כאלוהי ישראל: נחמיה ט' 17 - ואתה אלוה סליחות חנון ורחום ארך-אפים חבקוק ג' 3 - אלוה מתימן יבוא וקדוש מהר-פארן מסכים כי ברוב המקרים מופיע כאלוהות. אבל מכאן עד לאלוהי הים רבה הדרך להוכחה | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |