|
ברוך הבא, שמח לגלות שלנטורי קרטא יש כאן נציג מכובד במקומותינו | |||
|
|||
אלא אם אתה מהנדס אזרחי מסתלבט עלינו. ואז, כה לחי להומור האנין | |||
_new_ |
קרתא קרתא קרתא קרתא | |||
|
|||
קרתא קרתא קרתא קרתא קרתא קרתא קרתא קרתא קרתא קרתא קרתא קרתא קרתא קרתא קרתא קרתא קרתא קרתא קרתא קרתא | |||
_new_ |
ברוך תהיה על התיקון | |||
|
|||
ואמרו חז''ל טוב השונה מאה ואחד פעמים ממי ששונה מאה פעם. (בטח שוב טעיתי בכתיב בציטוט או השד יודע איפה) הנה הוכחת לי שאני צריך לחזור לבית הספר כדי שאלמד עברית בסיסית של יהודי חרדי. תודה כבר אמרתי? | |||
_new_ |
כל תלמיד חכם שנמצא רבב על בגדו | |||
|
|||
חייב מיתה. מי שכותב חייב להקפיד. לא שאין לפעמים שגיאות, אבל חייב להקפיד. הכתיבה היא הבגד שלנו כאן. השפה הזו היא בגדנו, אין עוד אף עם אחר בעולם עם כזו שפה. חובה לשמור עליה. | |||
_new_ |
אני מבית הלל (מילה על ערך הטעות) | |||
|
|||
אתה מבית שמאי וכל אחד יבחר לו את דרכו. נ.ב. יש סיבה מדוע אני מעדיף את בית הלל. שהרי בני אדם אנחנו (טוב, לא כולם) ואם על טעות באות נחוייב במיתה, הרי שנשתדל בכל מאודינו להסתיר את הטעות. מאחרים ומעצמינו. ואז איך נלמד? ושנו רבותינו: יום בו לא עשיתי טעות הרי הוא יום מבוזבז - בסופו של יום אשאר אותו טיפש כבתחילתו'' (נ.ש.) | |||
_new_ |
שונה פירקו 101 פעמים | |||
|
|||
שכח = 328 זכר = 227 הפרש = 101 | |||
_new_ |
שונה פירקו 101 פעמים | |||
|
|||
יפה, והנה נמצא בך גם צדק גם חכמה. | |||
_new_ |
עכשיו שכנעת אותי | |||
|
|||
זה היגיון שבפניו אני מרגיש חובה להסיר את הכובע. | |||
_new_ |
גם לך יש עוד מה ללמוד | |||
|
|||
בעברית. רק שאתה עקשן ולכן אתה נשאר עם השגיאות | |||
_new_ |
עוד לא נולד האדם שאין לו מה ללמוד | |||
|
|||
זה כולל אותי וגם, מה שוודאי נראה לך מוזר, אותך. | |||
_new_ |
עוד לא נולד האדם שאין לו מה ללמוד | |||
|
|||
לדעתי, זה בכלל נטורי (מגנה) כרטא... ואל תשאלו אותי מה הלוגיקה שבמעוף הלשוני הזה... רק תודו שזה לא פחות טוב מהקירקור ''קרתא קרתא קרתא'' | |||
_new_ |
אני חושב שאת מערבבת | |||
|
|||
קרתא זו מילה ארמית (משמעותה עיר או קיר אם אינני טועה). כרטא זו מילה לטינית שאין לה כל קשר. התאור ההולם לקרקור של עמיש הוא ''אִיסְתְּרָא בַּלְגִינָה, קִישׁ, קִישׁ קַרְיָא''. | |||
_new_ |
אני חושב שאת מערבבת | |||
|
|||
תודה, ד''ר. האמת היא שהפירושים השונים היו ידועים לי רק שכדרכו של מוחי המסתעף (יש בזה מן העיוות, אני יודעת) שיחקתי עם (ובעוונותי, גם קישרתי) המשמעויות והמיצלול של נטורי קרתא והמגנה כרטא. להעז שוב, וכנגזרת של דבריך, לאמר שאפשר גם: קישתא קישתא קרתא? | |||
_new_ |
עוד לא נולד האדם שאין לו מה ללמוד | |||
|
|||
נטורי קרתא (בארמית ''שומרי העיר'') שומרים על עצמם בלבד! שונאים בלב ובנפש כל ערך ישראלי, ובהיתנהלותם הופכים את השמאל השמאלי בישראל - לימין!! אישית, יש לי גועל נפש מנטורי חרטא ! | |||
_new_ |
זה רציני ה''מגנה כרטא''? מעניין | |||
|
|||
_new_ |
זה רציני ה''מגנה כרטא''? מעניין | |||
|
|||
ראה תשובתי בנושא לד''ר בר-ניר (תגובה אחת מעלה, כמדומני)... לאחריה, אמור לי אם אתה עדיין רוצה לנסות ולעקוב אחרי המשחק המחשבתי או הלשוני שעורר את הקישור בין המושגים. | |||
_new_ |
והערה נוספת | |||
|
|||
אינני מתיימר להיות מומחה ללשון העברית, אבל גם אתה לא מי יודע מה בתחום הזה. לא העברית שלך היתה מה שהרשים אותי אלא צורת ההתבטאות ויכולתך לדחוס במילה אחת כמות של שטויות ודברי הבל שבור ועם הארץ כמוני זקוק לשלושה עמודים כדי להעלות אותה על הכתב. | |||
_new_ |
גם שלשה לא יספיקו | |||
|
|||
וכמובן שקרת היא עיר בכנענית (פיניקית) ומכאן גם בעברית ולא בארמית. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |