|
ליברמן רוצה לבנות את עצמו כמנהיג לאומי (2) | |||
|
|||
קרא את תגובתי לך: תגובה 72107 | |||
_new_ |
תזכורת מס. 729 | |||
|
|||
ליברמן שמיברמן,כרגיל מתעסקים בשטויות באתר הזה מבלי שאף אחד מבין בין ימינו לשמאלו. להל''ן תזכורת למי ששכח/מעדיף להתעלם: 1. לעולם לא יהיה שלום עם הערבים. 2. לא תקום מדינה פלשתינאית. 3. ארה'ב תפנה עורף לישראל. 4. תפרוץ מלחמה כוללת בין ישראל למדינות ערב. 5. תפול על ישראל פצצה אטומית. 6. ישראל תפסיד במלחמה. 7. הישמעאלים ישלטו בישראל תשעה חודשים. 8. תפרוץ מלחמת דתות עולמית בין האיסלם לנצרות. 9. שני שליש מהעולם יושמד. 10.שבעים אומות העולם (האו''ם?) יעלו על ירושלים להוציאה מעם ישראל. 11..... ההמשך הלא הוא כתוב בספר הספרים. | |||
_new_ |
שאלה מס. 730 | |||
|
|||
מתי זה יקרה? | |||
_new_ |
לשאלה מס. 730 יש תשובה מוחצת | |||
|
|||
בסיפור הבא אדוארד טלר, המדען הנודע, היה נוהג בהרצאות שלו לציבור הרחב לחשב את משך החיים של השמש עד שהיא תכבה. יום אחד, בסיום החישוב, הוא אמר שסוף העולם (כשהשמש תכבה) יהיה בעוד 550 מיליון שנה. אחד המאזינים שנמנם ולא שמע טוב, קפץ בבהלה ושאל בקול רם ''כמה, כמה?'' טלר השיב לו ''550 מיליון שנה''. המאזין הגיב באנחת רווחה ''לרגע היה נדמה לי שאמרת 530 מיליון שנה''. | |||
_new_ |
שאלה מס. 730 | |||
|
|||
בס''ד אנני יודע בן כמה אתה,בכל זאת קרוב לודאי שזה יקרה עוד בימי חייך ואם יתרע מזלך ותעבור מן העולם לפני כן אל תשמח, בסך הכל תקדים את יום הדין הפרטי שלך. | |||
_new_ |
שאלה מס. 730 | |||
|
|||
עמיש ואני בטוח נזכה לראות את כל הנסים והנפלאות של ביאת המשיח,כי אין לנו מקום בעולם הבא ויאלצו להשאירנו בעולם הזה. | |||
_new_ |
שאלה מס. 730 | |||
|
|||
יש כבר מקום שם, הגיעו כרטיסים במיוחד עבורכם... נא לפנות לבית הכנסת השכונתי של האודי-דוכנים... | |||
_new_ |
שאלה מס. 730 | |||
|
|||
בס''ד תקון כמה הנחות מוטעות שלך - ראשית,לפני הניסים והנפלאות של המשיח יהיו 'חבלי משיח' וכפי שבחבלי יולדה הולכים וגוברים הצירים/כאבים ככל שהלידה קרבה כן יגברו היסורים בעם ישראל עד בואו של המשיח. שנית,הסר דאגה מליבך,יש מקום רב בעולם הבא -גם לצדיקים וגם לרשעים (לא באותו יציע כמובן). | |||
_new_ |
שאלה מס. 730 | |||
|
|||
אין לי בעיה עם כל הענין של יסורי משיח.בקשר ליציע ,אני תמיד יושב עם הרשעים. הם אלה שתמיד מרביצים ומציקים לצדיקים. בכלל צדיקים זה משהו משעמם,לא? | |||
_new_ |
תגיד לי יא''ד | |||
|
|||
אתה פרשן מוסמך של המשיח? | |||
_new_ |
תגיד לי יא''ד | |||
|
|||
יושבים ביחד ביציע 11 בבלומפילד. אני מביא להם את הפיצוחים. | |||
_new_ |
אתה טועה, יש גיהינום, שאל את דנטה. | |||
|
|||
_new_ |
אתה טועה, יש גיהינום, שאל את דנטה. | |||
|
|||
בס''ד היכן ראית שאני טוען שאין גיהנום? ודאי שיש. אנני מכיר את דנטה אבל אני מכיר את אחד מראשי ממשלתנו ז''ל שהעלו את נשמתו בסיאנס והוא סיפר שהוא נמצא בגיהנום. אין מה לדאוג לו,הוא לא לבד, הוא סיפר שרוב חברי הכנסת והממשלות לדורותיהן נמצאים שם. נ.ב כמעט שכחתי,הוא גם סיפר שחם שם, מ-א-ו-ד חם. | |||
_new_ |
אתה טועה, יש גיהינום, שאל את דנטה. | |||
|
|||
התגובה כוונה לעין החסרה, לא לך. סתם קטע - הקדמה דנטה אליגיירי מאת בוטיצ'ילי בתחילת המאה ה 14 נכתבו שתי יצירות אומנות דומות בשתי מסגרות תרבות שונות. הראשונה – ''הקומדיה'' אשר לדנטה אליגיירי, אשר נכתבה בין השנים 1310-1320, וקיבלה את התואר האלוהית מיד עם פרסומה. השניה – המחברת ''על התופת והעדן'' שהיא המחברת ה 28 אצל מחברות עמנואל בן שלמה בן יקותיאל, ונכתבה בין השנים 1320-1330. שתיהן הן יצירות פואטיות אשר נושאן הוא תיאולוגי מובהק- חיזיון העולם הבא, וטיול בעולמות המתים. רבות נכתב על כל אחת מהם ביחד ובנפרד. ''הקומדיה'' פורשה, עובדה, נותחה, הן כיצירה אומנותית והן כיצירה פוליטית- דתית. לעומת זאת, שירו של עמנואל עמד בצידה ונתפס כהעתקה של הקומדיה, ותמיד הוזכרה זו בשורה אחת עם יצירתו. אין ספק בגדולתה של ה''קומדיה'' על זו של ה''מחברת''- בעומק, בממדים השונים, במשמעויות. אך שני המשוררים מציירים את העולם הבא כל אחד בהשקפתו הוא, בכדי להביע ערכים של חיים נכונים, מתוך ההקשר התרבותי שבו הם פועלים. ובכך הם משיגים את מטרתם כל אחד בנפרד: היצירות הן כשבט ביקורת אצל הקוראים על דרכיהם בעולם החיים, ללא הבחנה בין פשוטי עם או ממלאי מקומו של האלוהים עלי אדמות. כולם מגיעים לעולם המתים והמשוררים ראו מה מצפה לכולם בעתידם (http://www.e-mago.co.il/Editor/myth-546.htm). | |||
_new_ |
צמד חמד של עובדי אלילים | |||
|
|||
ולשבחם יאמר שהם נאים זה לזו וזו לזה. | |||
_new_ |
צמד חמד של עובדי אלילים | |||
|
|||
''ולשבחם יאמר שהם נאים זה לזו וזו לזה'' נשמע כמו תסקיט מ''הגששים''!! | |||
_new_ |
אתה טועה, יש גיהינום, שאל את דנטה. | |||
|
|||
בס''ד ''כולם מגיעים לעולם המתים...'' ומיד בהמשך ''...והמשוררים ראו מה מצפה לכולם בעתידם''. דבר והפוכו- אם כולם מגיעים לעולם המתים הרי שלא יכול להיות עתיד,הלא כן? אני חושב שהיה יותר מדויק לאמר- עולם החיים שלאחר המוות. המדע,שלא כמו שסוברים רבים,ככל שהוא מתקדם הוא רק מחזק את הדת היהודית ויותר ויותר מדענים מתחילים ''לתפוס'' שאין כל אפשרות שהעולם נוצר יש מאין-אלא אם כן יש בורא. רוב בני האדם מודדים את העולם רק באמצעות חמשת החושים שלהם וחושבים ש - 'זה כל מה שיש'. אם יעמיק האדם לחשוב הוא יבין שחושי האדם מוגבלים מאוד ואין הוא ''רואה'' אלא חלק קטן שבקטנים ממה שהעולם באמת מכיל.יש ספקטרום אין סופי של תדרים בחלל האויר שעין האדם אינה רואה ואוזנו אינה שומעת. ה''חכמולוגים'' מעדיפים לחיות באשליה שחושיהם מספקים להם ואוחזים בכל כוחם בטענה הנבובה שהם מאמינים רק במה שהם יכולים לראות ולשמוע. | |||
_new_ |
אתה טועה, יש גיהינום, שאל את דנטה. | |||
|
|||
אני מביאה שוב את הקטע, כי שכחתי לציין את שם הכותב - מדריך הטרמפיסט בעולם הבא: מפגש בין דנטה לבין עמנואל הרומי חלק א' (http://www.e-mago.co.il/Editor/myth-546.htm) ירון כהן צמח במאמר זה אציג את המפגש התרבותי בין דנטה אלגיירי לבין עמנואל הרומי. שניהם משוררים מהפכנים אשר התבלטו בכתיבתם הדתית והחילונית. המאמר יתמקד בשאלת הזהות והשוני של שירי המסעות אל העולמות הבאים- הקומדיה האלוהית והמחברת על התופת והעדן. תוך כדי כך, נכנס אל עולם מרתק בדימוייו וננסה לפענח את סמליו. הקדמה דנטה אליגיירי מאת בוטיצ'ילי בתחילת המאה ה 14 נכתבו שתי יצירות אומנות דומות בשתי מסגרות תרבות שונות. הראשונה – ''הקומדיה'' אשר לדנטה אליגיירי, אשר נכתבה בין השנים 1310-1320, וקיבלה את התואר האלוהית מיד עם פרסומה. השניה – המחברת ''על התופת והעדן'' שהיא המחברת ה 28 אצל מחברות עמנואל בן שלמה בן יקותיאל, ונכתבה בין השנים 1320-1330. שתיהן הן יצירות פואטיות אשר נושאן הוא תיאולוגי מובהק- חיזיון העולם הבא, וטיול בעולמות המתים. רבות נכתב על כל אחת מהם ביחד ובנפרד. ''הקומדיה'' פורשה, עובדה, נותחה, הן כיצירה אומנותית והן כיצירה פוליטית- דתית. לעומת זאת, שירו של עמנואל עמד בצידה ונתפס כהעתקה של הקומדיה, ותמיד הוזכרה זו בשורה אחת עם יצירתו. אין ספק בגדולתה של ה''קומדיה'' על זו של ה''מחברת''- בעומק, בממדים השונים, במשמעויות. אך שני המשוררים מציירים את העולם הבא כל אחד בהשקפתו הוא, בכדי להביע ערכים של חיים נכונים, מתוך ההקשר התרבותי שבו הם פועלים. ובכך הם משיגים את מטרתם כל אחד בנפרד: היצירות הן כשבט ביקורת אצל הקוראים על דרכיהם בעולם החיים, ללא הבחנה בין פשוטי עם או ממלאי מקומו של האלוהים עלי אדמות. כולם מגיעים לעולם המתים והמשוררים ראו מה מצפה לכולם בעתידם. רבות דובר על ההכרות בין שני המשוררים. בכל מקום שמוזכר שמו של עמנואל עולה מיד שאלת ההכרות עם דנטה ומידת השפעתו של דנטה על יצירתו של עמנואל. אך כאשר נרצה לבחון מהו הערך הכללי העיקרי המובע ביצירות ואיזה משמעות מעביר השיר, אראה שמעבר למידת הכרותם, אם אכן התקיימה, ישנם גורמים נוספים היכולים לגרום לדימיון בין היצירות. נניח כאן את דעתו של קאסוטו ונקבל שעמנואל קיבל את הרעיון לכתוב את יצירתו מתוך מפגש עם יצירתו של דנטה ולאו דווקא עם המשורר עצמו. (קאסוטו משה דויד / דנטה ועמנואל הרומי / מוסד ביאליק תשכ''ו, ט''ז). אם כך, מהו הערך המשתקף ביצירות? במאמר זה אנסה להראות ששתי היצירות משקפות ערכים שונים לחלוטין. ביצירתו של דנטה משתקף ערך ממסדי שלפיו הכנסייה היא הכל. כמו בחיים כך גם ובמוות. העולם הבא הוא העתק והמשך של העולם הזה. רק לאחר ווידוי וטיהור יוכל המאמין להגיע לגאולה ולהיכנס לקהילת הקדושים תחת כנפי הכנסייה. מקומו בעולם הבא נקבע ביחס למערכת חוקים, פשעים וחטאים כנסייתית. וזה הרי מכיוון שהכנסייה היא אשר מחליטה מה טוב ומה רע. כשדנטה יוצא נגד הכנסייה, הריהו יוצא נגד תופסי המשרות אשר השחיתו את הכנסייה. לפרט הוא פונה בכדי לתקן את דרכיו, ולכנסייה הוא פונה בכדי שזו תמצא מחדש את הדרך הנכונה ואת מקומה כקובעת סדרי עולם | |||
_new_ |
על דאנטה ועמנואל הרומי | |||
|
|||
ועוד דבר או שנים, ראו כאן. | |||
_new_ |
אתה לא מתבייש? | |||
|
|||
מאמרים יפים ומלאי תוכן אתה מפרסם בפורום המתחרה, ולנו אתה משאיר רק ''סחורה'' מהסוג שמתאים לצדק? | |||
_new_ |
אתה לא מתבייש? | |||
|
|||
לא. תנאי הפרסום באתרים מסויימים מתאימים לי יותר. | |||
_new_ |
יובל עושה לך צרות? | |||
|
|||
_new_ |
אין לדון במדיניות ההנהלה וגו' | |||
|
|||
יש מקומות ידידותיים יותר | |||
_new_ |
נו טוף, | |||
|
|||
חשבתי שאני חבר שלך . . . | |||
_new_ |
ששששששששש תזהר | |||
|
|||
כשהללו יגיעו לשלטון הם יבואו אתך חשבון... | |||
_new_ |
אולי יש לנו תשובה | |||
|
|||
ליברמן התמנה לועדת השרים לענייני המאחזים... | |||
_new_ |
אולי יש לנו תשובה | |||
|
|||
גם זה נכון, אם כי אינני מאמין שיכולה להיות לו השפעה גדולה כל עוד יש לאולמרט ממשלה יציבה. וכשתהיה לו ממשלה מתפרקת, בלאו הכי היא תהיה עסוקה שהישרדות ולא בבניה. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |