|
מה עושים ועשו הלא (האנטי) ציונים? | |||
|
|||
''וכך הוציאו דבר במרמה מן העם היהודי. השתמשו ב''קושאן'' היהודי על הארץ, וניכסוה להם, באלימות''. טענה מופרכת שאין לה כל ביסוס בעובדות. הם, הציונים, לא הוציאו את הקושאן בשום מרמה מאף אחד. הם לא ניכסו דבר ולכן טענת האלימות גם היא מופרכת. הנסיון שלך להציג את השקפת העולם שלך כלפי הציונות, כאילו היא נסמכת על מחקרים הוא מאד לא מוצלח. בביקורת שכתבתי על החלק הראשון של המאמר הראיתי שהציטוטים שאת מביאה לא ממש תומכים בהשקפה שלך. הפעם נסתפק רק בניפוץ הבלון שלך על נושא העליה וההצלה. נסתפק בדיפדוף בספרה של דליה עופר ובוויקיפדיה וגם זה רק על קצה המזלג. א. העובדות 1. על וייצמן 1.1 הם, הציונים ובמיוחד חיים וויצמן, החזירו את הקושאן לידי נציגי העם ורק הגיוני שינסו להשפיע על מה שיעשה בו. 1.2 וייצמן לא היה סוציאליסט לכן הנסיון שלך להציג ''חטאים'' שלו כחטאי הסוציאליסטים הוא דמיון יצירתי שלולהציגו כנציג הסוציאליסטים לא יהיה נכון. 1.3 במלחמת העולם הראשונה כ-30% מתושביה היהודים של ארץ ישראל ברחו, מתו ברעב או ברחו ממנה. על הרקע הזה ומה שטענו מתיישבי המושבות גם בשנים שאחר כך לא פלא שיהודי או ציוני כמו וייצמן חשב שהארץ לא יכולה לענות על קטאסטרופה. באותו הזמן, 1919, זה היה מציאותי. 1.4 בשנת 1936 תבע וייצמן ממשלת המנדט כי ''... כי יינתן בארץ מקלט למליוני היהודים הנרדפים בעולם... '' (http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%97%D7%99%D7%99%D7%9...) 1.5 גם בשנת 1937 לא ידע העם היהודי ולא ידעו מנהיגיו, הציונים והלא ציונים מה באמת צפוי ליהודים בשנים הקרובות. 1.6 על הרקע הזה הטענה שלך, ''ויצמן גוזר את חייהם של מליוני יהודים למיתה'', היא מופרכת. 2. על עליה ב' לציונים היו גם מנהיגים כמו בן גוריון, שרתוק ואחרים שחשבו ופעלו אחרת ממה שאת טוענת (''אולם מדיניות זו לא היתה נחלת בודדים, אלא ליוותה את הציונות הסוציאליסטית מתחילתה. על כן, לא די שהחלה לתת ידה להעפלה רק לאחר השואה, ... ''). ההתייחסות של המנהיגות הציונית לעליה ב', ובמיוחד בפרשת שלושת אוניות המעפילים היא דוגמה תומכת לטענתי זאת. זה נכון גם אם נשאר רק עם המחקר של דליה עופר. 2.1 משה שרתוק אכן מתלונן על נפשו של וייצמן כפי שאת טוענת (דליה עופר, ''דרך בים'', עמ' 51) אבל פועל בדרכים אחרות למנוע את הגזרה. הוא מבקש ''ממנהיגי התנועה בלונדון לא רק לפנות לקאבינט הבריטי במישרין, אלא להיעזר באנשי-ציבור ובחברי פרלמנט אחרים. 2.2 היו גם ציונים אחרים כמו ''הסוציאליסטים'' ברל כצנלסון, יצחק בן-אהרון, שמואל דיין ואהרון ציזלינג שמתנגדים לעמדתו של בן-גוריון. הנה קטע מדבריו של שמואל דיין: ''אין אנו יחסנים יותר גדולים משאר היהודים... אין ברירה, על עליה אי-אפשר לותר'' (דליה עופר, עמ' 44). 2.3 אבל בין המובילים של מפעל עליה ב', שהחל מספר שנים קודם היו בית''ר (כבר בשנת 1932) ו''החלוץ''. גם ברל כצנלסון שחזר מביקור בגולה וגם טבנקין תומכים במפעל. על פי כצנלסון ארגון העליה וקליטתה בארץ ''... אינו רק מאבק למען הגולה, אלא גם למען קביעת דמותו של היישוב בארץ'' (דליה עופר, ''דרך בים'', עמ' 19). בין הפעילים במפעל העליה הזה כלולים גם שליחי ''החלוץ'' מהתנועה הקיבוצית ''הסוציאליסטית'' (דליה עופר, דרך בים, עמ' 20) וההגנה: אליהו גולומב, יוסף ברץ מדגניה, יהודה בראגינסקי מגבעת השלושה וזאב שינד מבית השיטה. 2.4 בקיצור הציטוט מדברי שרתוק הוא הוצאת דברים מהקשרם כדי ליצור תמונה שגויה של המציאות אז ולכן טענתך מקרטעת. 2.5 נכון היו לנו תהליכי בחירה בין העולים הפוטנציאליים לטובת הסוציאליסטים. הרי כך זה תמיד כל אחד מקדם את האינטרס שלו. לא? ג. לשפוט את מנהיגי הציונות הסוציאליסטית על פי מה שחשב או עשה וייצמן זו הצגה מסלפת של המציאות מאז. זה במיוחד נכון כאשר זה תרגיל החוזר על עצמו בדברים שאת כותבת. בכלל לנסות לשפוט אותם על פי המציאות שלך היום וזו שגיאה של היסטוריונים מתחילים, או תרגיל דמגוגי. התנאי הראשון לניתוח עובדות היסטוריות נכון הוא בחינת העובדות והמעשים של אותם אנשים על רקע המידע, הידע והיכולת האמיתית שלהם. כדי לעשות זאת נכון על ההיסטוריון לנסות להעמיד עצמו במצבם אז, ממש כמו שעושה דליה עופר (''דרך בים''). העובדות הן שהמצב של היישוב היהודי לאחר מלחמת העולם הראשונה היה בכי רע (לאחר הרעב, ההגליה והבריחה של יהודים מפני הקשיים והרעב). עלינו גם לזכור את המציאות בארץ בשנת 1937. ולבחון את הביקורת על רקע המרד הערבי שהעסיק את המנהיגים והעם כולו – השנים ''... מן הקשות בתולדות היישוב היהודי בארץ'' (דליה עופר, עמ' 22). בכל זאת חלק מן ההנהגה, ''הסוציאליסטית'', מתגייסת למפעל העליה והקליטה. מה שאת, לא (אנטי) ציונית, עושה זה איסוף שברי עובדות נקודתיות, סלקטיבי, וכאילו על סמך זה קבעת מסקנות ביחס לתקופה של עשרות שנים. את חוזרת להוצאת דברים וציטוטים מהקשרם הנכון כפי שעשית בחלק הקדם של המאמר. התוצאה תרגיל דמגוגי זול. ------ מה שממש חסר בדברים שאת כותבת היא האלטרנטיבה כביכול. מה שאת לא כותבת בהצגת השקפתך על התקופה הוא מה עשו הלא ציונים, אבותיך (לפי הצהרתך), למען העם לאורך התקופה אליה מתייחס המאמר שלך, למען עליה ב' ולמען הוצאת היהודים מהתופת. מה עשו הלא ציונים לטובת הצלת היהודים כל התקופה מאז הצהרת בלפור ועד הקמת המדינה? מה על הרבנים שברחו מהתופת כשהם משאירים את הקהילות מאחור? מה אותם אנטי ציונים, או את, היו עושים בנושא חלוקת הסרטיפיקטים? | |||
_new_ |
נמאס מן הדיקלומים הריקים! | |||
|
|||
מה הקשר בין עליה לארץ ל''ציונות''? אצל השמאל גם הרוויזיוניסטים לא היו ''ציונים''. הורי עלו לארץ, הורי בנו את הארץ, הורי היו, מה שאתם הייתם קוראים ''ציונים'', אבל הם היו יהודים! כשאגמור את הנושא הנוכחי שלי, אטפל בסרטיפיקטים. למשל, בעובדה שבזמן מסוים שכבו שלושים אלף סרטיפיקטים במגירות, כשנשאלו הממונים לפשר הדבר, אמרו שהם שומרים את הסרטיפיקטים לאחרי המלחמה... מליונים נרצחים, והם שומרים על הסרטיפיקטים... זו רצח עם בדם קר! ל''ציונים'' לא היתה שום זכות למנוע מן החרדים לעלות לארצם! אם כבר, היו אלה החרדים שהיו צריכים למנוע בכל מחיר את כניסתם של שונאי ישראל לארץ! השמאל לא רק נמנע מלפעול להעלאת יהודים, אלא מנע מהם לבוא, ואף היתה הלשנה נרחבת לבריטים על האניות, שמותיהן, נמלי יציאתן ותאריכי היציאה. במשך כל שנות ההשמדה חשב השמאל רק על דבר אחד - איך למנוע פופולאריות מן האצ''ל ובית''ר, שמא יגזלו מהם את השלטון המגיע להם כחוק טבע. לא צריך ללמוד הרבה מן העבר, די לראות מה קורה בהווה, כדי לדעת איזה אסון מזוויע אירע לעם היהודי עם היווצרות השמאל. עיסוקו האחד והיחיד של השמאל, מאז ועד היום - חורבן העם היהודי! לעולם לא נספיק להקיף את כל הרוע והמעללים המפלצתיים של השמאל! רוצים מספרים! את המספרים רשמו בתוך התוהו ובוהו רק הגרמנים. יש לי אפילו תאריכי ההשמדה של שני דודים שלי, שנמצאו במסמך בארכיון משטרת פרנקפורט. רק ששם כתוב - תאריך המוות! אתם רוצים מספרים, לכו לגרמניה. וכי איננו יודעים שהשמאל מלשין, מוסר ורודף? מה עושה סיירת ההתנחלויות? מה עושה גוש שלום? מה עושה יוסי ביילין? מה עושה אורי אבנרי? אילו הוכחות צריך עוד? האם צריך להוכיח את ימי הבדולח בגוש קטיף? ומה הקשר של הנהגת מדינת ישראל עם העם היהודי? איזו יהדות יש שם? הרי זו חבורה של שונאי ישראל בלב ובנפש! מה הקשר בין מדינת ישראל לעם היהודי? מה עושה את המדינה הזו למדינת היהודים? מצעד התועבה? הכרה בתא ה''משפחתי'' של הומוסכסואלים? הפלה חפשית? חילול שבת? מה? איזו זכות יש בכלל לאנשים האלה להיות בארץ הזו? החרדים בנו את הארץ, אבל הם ''אנטי-ציונים''. אכן, נכון. כל יהודי שפוי חייב להיות אנטי-ציוני. אני פרו ארץ ישראל ואנטי-ציונית מושבעת! לא ייתכן להיות אוהב ישראל ו''ציוני'', זה איפכא מסתברא! זו אנומליה! ''ציונות'' היא מסירת ציון לרוצחי העם היהודי! ''ציונות'' זו שריפת בתי כנסת! ''ציונות'' זה גירוש אלפי יהודים חלוצים, מגינים וצדיקים מבתיהם ומארצם! אפילו אין יודעים כמה יהודים הושמדו, אבל הם רוצים נתונים! איזה אידיוט פה אמר שהרוע לא נמדד במספרי ההרוגים אלא בכוונות, וזה בענין סטאלין. המפלצתיות של השמאל אינה נמדדת במספר היהודים שהם הפקירו למוות, אלא בעצם נכונותם להפקיר מליונים להשמדה - מליוני יהודים אלה אבק אדם הם על גלגלי ההסטוריה, אפשר שיצטרך להיזרות ברוח.... זה הרע האולטימטיבי. שום גוי לא היה טינופת כזו כלפי עמו שלו! | |||
_new_ |
ובקיצור - אוסף של קשקושים | |||
|
|||
לא כמה, לא מתי, לא מי, כלום, סיפורי סבתא. | |||
_new_ |
אתה נשמע מודאג,הר עמיש | |||
|
|||
חושש שהגרמנים יבקשו את הכסף בחזרה? | |||
_new_ |
אוף | |||
|
|||
הריח,הריח..... צריך לסתום את האף חזק חזק. | |||
_new_ |
אוף | |||
|
|||
אתה בטוח שזה לא בא ממך? | |||
_new_ |
אוף | |||
|
|||
לא, זה בא ישירות ממנה! | |||
_new_ |
נמאס מן הדיקלומים הריקים! | |||
|
|||
חנה - ''לא צריך ללמוד הרבה מן העבר, די לראות מה קורה בהווה, כדי לדעת איזה אסון מזוויע אירע לעם היהודי עם היווצרות השמאל. עיסוקו האחד והיחיד של השמאל, מאז ועד היום - חורבן העם היהודי!'' ביהירותם 'הם' לא רואים את זה כך! בעיוולת 'הם' מסלפים את העובדות! אסון לאומי 'המה'. פסוקי התנ''ך ''ויעשו הרע בעיני ה' '' והתוצאה - בועה דהיום בשמאל השמאלי. לא צריך 'להאמין' בכדי להיווכח לאן מדרדרים השמאל השמאלי את הכלל בכפירתם מהעיקר. | |||
_new_ |
. ''עקבתא דמשיחא''– מאמרו של הרב אלחנן וסרמן הי''ד | |||
|
|||
. ''עקבתא דמשיחא''– מאמרו של הרב אלחנן וסרמן הי''ד פועלו הציבורי: הרב וסרמן היה ממתנגדי הציונות, ואף כתב מכתב גלוי לרבני המזרחי בו הסביר את הסתייגויותיו מתנועה זו. הנאום כנגד התנועה והמכתב לרבניה פורסמו בחלק א של ספרו קובץ מאמרים, שבו ביאר את שיטתו במחשבה. היה מרבני אגודת ישראל וממנהיגיה הבולטים. ב'כנסייה הגדולה' בשנת תרצ''ו עמד בראש דעת המיעוט שהתנגדה לתכנית החלוקה; דעתו נדחתה לאחר שבדיונים הרבים התברר כי רוב הרבנים תומכים בהקמת מדינה יהודית, ולוּ בחלק קטן מארץ ישראל. ברבות הימים הפך לדמות מופת של החברה החרדית, הן בגלל מותו על קידוש ה' יחד עם תלמידיו, הן הודות לראייתו את המציאות ההיסטורית, שתוצג להלן. בראייה היסטוריוסופית: לפני התגלות ה' וגאולת ישראל חייבת לבוא תקופה שבה ניווכח שכל השיטות האחרות המוצעות לגאולת ישראל והעולם – הבל הן. רק אחרי עלייתם של ה'איזמים' האחרים, כמו ציוניזם, ליברליזם או סוציאליזם, וביטולם מתוך ההיסטוריה, כשיוכח שתוהו הם ואין בהם להועיל – רק אז תוכל גאולת ה' להופיע: כל הפסוקים הנ''ל קובעים כי לפני הגאולה יטעו היהודים אחרי עבודות זרות שונות ומדי עידן בעידן, ישימו באחרים כסלם. מה טיבן של עבודות זרות שסגדו להן? ראשית עלינו להבין את פשר המושג 'עבודה זרה'. כל ענין וענין הנראה לו לאדם כגורם בלתי תלוי בדעת השי''ת ויכול להטיב או להרע, הרי הוא בכלל עבורה זרה ('כך מטיבה וכך מריעה' – סנהדרין סא ע''ב). נעבור נא בסקירה על כל העבודות הזרות שעבדו להם במאה שנים האחרונות: השכלת ברלין, או יותר נכון הסכלת ברלין, ממנה קִוו לישועה רבתי. מכיון שהתחילה רוח הליברליזמוס נושבת, מיד הזדרזו היהודים להתיצב בשורות הראשונות של מגיניה. לאחר שהליברליזם ירד מעל הפרק, פנו לדמוקרטיזם, לסוציאליזם, לקומוניזם ויתר ה'איזמים', שירדו על דורנו בשפע כה רב. לפני עבודות זרות אלו הקריבו קרבנות של רמש תרתי משמע. כולן הכזיבום, אף עבודה זרה אחת לא הגשימה את התקוות שתלו בה, ולא זו בלבד, אלא שכל ה'איזמים' האלה מתו מיתה חטופה וחלפו לפתע פתאום (שם). בימינו אלה בחרו להם היהודים בשתי עבודות זרות אשר להן יקריבו את קרבנותיהם, הרי הם: הסוציאליזם והנציונליזם. את תורת הנציונליזם החדש אפשר להגדיר בקצור נמרץ: 'נהיה ככל הגויים'. אין דורשים מיהודי אלא את ההרגשה הלאומית. השוקל את השקל והמזמר את 'התקוה', פטור מכל מצוות שבתורה. ברור, כי שיטה זו נחשבת כעבודה זרה לפי דעת התורה. שתי עבודות זרות אלה הרעילו את המוחות ואת הלבבות של הנוער העברי, לכל אחת מטה ראשי של נביאי שקר, בצורת סופרים ונואמים, העושים את מלאכתם בשלימות. קרה מעשה נסים: בשמים הרכיבו את שתי העבודות הזרות כאחת – נציונל-סוציאליזם, יצרו מהן מטה זעם איום, החובל ביהודים בכל קצוות ארץ. הטומאות להן סגדנו, הן החובלות בנו. 'תיסרך רעתך' (ירמיה ב', יט). הזרם הלאומי היהודי, המכונה כאן בציניות ''נציונליזם'', תופס את הלאומיות כאלטרנטיבה לקיום היהודי הדתי. הלאומיות אינה רק פתרון היסטורי; זהו אתוס תרבותי ורוחני המוּנע על ידי המחשבה שנורמליזציה של הקיום היהודי תפתור את בעיית האנטישמיות. מאידך מציע הסוציאליזם דווקא שיטה אוניברסלית, המבטלת את חשיבותו של מרכיב הלאומיות. ר' אלחנן מזהה כאן את השקר שבהגדרת המפלגה הנאצית את עצמה: הרי סוציאליזם לאומי אינו אפשרי; הקִרבה לשעה בין סטלין והיטלר הייתה קִרבה בין שני מגלומנים פשיסטים, ולא בין הלאומניות לסוציאליזם. אך מנקודת ראות דתית, אין זו אלא האירוניה של השגחת ה', אשר יצרה משני ה'איזמים' שאחריהם נהו רבבות אלפי ישראל שיטה סינתטית אחת, שהאידאל הראשי שלה הוא האנטישמיות. הווה אומר: הנורמליזציה על ידי לאומיות והאוניברסליזם של הסוציאליזם – שניהם לא פתרו את הבעיה היהודית; אדרבה, הם יצרו מפלצת אנטישמית הגרועה מקודמותיה. | |||
_new_ |
ובקיצור - הנאציזם הוא נס מן השמים | |||
|
|||
היטלר כמטה זעמו של האלוהים שלכם... מה יש לדבר, אלוהים נהדר בחרתם לעצמכם. (''קרה מעשה נסים: בשמים הרכיבו את שתי העבודות הזרות כאחת – נציונל-סוציאליזם, יצרו מהן מטה זעם איום, החובל ביהודים בכל קצוות ארץ. הטומאות להן סגדנו, הן החובלות בנו. 'תיסרך רעתך' (ירמיה ב', יט).'') מעניין מה הוא ימציא בפעם הבאה. | |||
_new_ |
למה אתה חושב | |||
|
|||
שכל דבר קשור לשמיים? יש לאדם לא מעט חופש בחירה מבלי שהאלוהים יתערב. אלוהים,לדעתי,בחר בכם הסמולנים הצלבנים הלבנים להיות מטה הזעם שלו. | |||
_new_ |
זה מה שלמדתי מהמאמר | |||
|
|||
של הרב הזה שהובא לעיל | |||
_new_ |
. ''עקבתא דמשיחא''– מאמרו של הרב אלחנן וסרמן הי''ד | |||
|
|||
קטעים בתגובתך - מקובלים. אבל אינני יכול לקבל עם השגותיך על ''הזרם הלאומי היהודי''(כלשונך). רבים וטובים כאלא, תרמו דם ויזע לבניית אומה יהודית בישראל, חלקם מסורתים(להבדיל מדתיים)חלקם פחות, זיקתם לנחלת אבות ומורשת ישראל - מושרשת. לא נולדנו בֶשְטָנֵץ, עולם משעמם לו כך! חילוקי דעות - אבן פינה אנושי. מאידך גיסא, השמאל השמאלי - אסון לאומי. | |||
_new_ |
מה עושים ועשו הלא (האנטי) ציונים? | |||
|
|||
החרדים היו אלה שנענו לז'בוטינסקי ולאצ''ל בקריאותיהם להצלת יהודים. לא היה זה השמאל, להיפך! הציונים השפויים גירשו את הנכד של הורי מנצרים. הם החריבו את בית הכנסת, שאני תרמתי במשך שנים, מאז טכס הנחת אבן הפינה, בו השתתפנו, ועד חנוכתו, שגם בה השתתפנו. הם החריבו את בית הכנסת שלי! שאני בניתי! ארבע נכדות וארבעה עשר נינים של הורי חיים ביהודה, בשומרון ובבנימין, והציונים מתים לגרש גם אותם. ''חבלת המימסד בפעולות ההעפלה שלנו לא הסתפקה בחנק פיננסי, מה שלא ידענו אז היה, שאפילו בשעה כה מאוחרת בלוח היהודי האירופי, כמו בקיץ 1939, סיכנה הסוכנות היהודית את חייהם של יהודים שהיינו מוציאים אז מאירופה. במאי, ושוב ביוני 1939, מסר ארתור לוריה, המזכיר המדיני של הסוכנות היהודית באותו זמן בלונדון, ואיש סודו של בן גוריון, לסר הרברט אמרסון (ראש הוועדה לפליטים של חבר הלאומים בלונדון). את שמות הספינות שהשתמשנו אז בהן מנמלי הים התיכון והים השחור לארץ ישראל. כדי להיטיב לסייע לבריטים, הוא זיהה את ארצות המוצא של משלוחינו השונים, דבר שאיפשר אז לבריטים לפתוח בצעדי גירוש, כדי להחזיר אותם לשטחים תחת השלטון הנאצי...''. סתם, קטע קטן, מתוך רבים וחמורים יותר... | |||
_new_ |
נ.ב. הציטוט למעלה מתוך הספר | |||
|
|||
''שנות זעם ימי תהילה'' ליצחק בן-עמי. גם הקטע הבא לקוח מספרו- פריץ מוינה: ''.... אבל מזלי הטוב לא עזב אותי. כל מה שקרה לי היה, שבמשך שבע שעות הייתי צריך לרחוץ ולהבריק את המכוניות והמשאיות של הגדוד הגרמני, החונה על יד הגשר 'ב'. אבל זה לא היה הדבר הגרוע ביותר. הם עצרו גם שני יהודים קשישים, מזוקנים, מרטו בלי הרף את זקניהם, דחפו אותם, שפכו עליהם מים והפילו אותם, בעוד חבריהם יושבים מסביב ונהנים מהצגת הקירקס. חמתי בערה בי, שלא יכולתי לעשות מאומה, כדי לעזור לשני הזקנים האלה. ''אבל היית צריך לראות את שני הפטריארכים האלה! איני יודע האם היו רבנים או סתם יהודים דתיים. הכוח הפנימי שגילו עלה בהרבה על זה של רוב האנשים הצעירים. הם לא איבדו אף פעם את תחושת הכבוד שלהם, אפילו לרגע. בגדיהם היו רטובים, מעיליהם היו מלוכלכים, אבל הם חייכו בנחת, כאילו לא היה איכפת להם מאומה. הייתי נדהם ומרירותי כמעט הפכה לקנאה. ''בשעת צהרים מאוחרת הבנתי שהם עושים מה שאני לא הייתי מסוגל לעשות מעולם, הם התפללו. במשך כל שעות אחר הצהרים התפללו בלחש, כששפתיהם נעות בקושי. הם הסיחו את דעתם כליל מהמקום שהם נמצאים בו. כאילו עזבו את העולם הגשמי''. פריץ שתק רגע קט, אחר כך הפנה לאשתו חיוך קל ומוזר: ''יוהאנה את תנודי בראשך (תתקשי להאמין), כאשר אגיד לך זאת. הייתי בלתי מאמין כל ימי חיי. כל מה שהאמנתי בו אי פעם היה השכל הטהור, אבל בימים האחרונים, אני מוצא את עצמי מבטא את שם אלו'הים... ''איני יכל ללכת בחוץ מפחד שמא יעצרו אותי. איני יכל להישאר בבית משום שאני מרגיש כי אצא מדעתי. אני רועד כאשר מצלצל הפעמון, שמא הגסטאפו נמצאת ליד הדלת. אני מפחד להשתמש בטלפון, לפגוש ידיד, ללכת למשרדי, לעמוד, לשבת, לישון, להיות ער או להתאבד.... ''איך יכולים האנשים כאן לעשות לי זאת? לחמתי למענם, ביליתי יותר זמן בין הפועלים ב'וינר נוישטאדט', מאשר בביתי שלי. השתדלתי לתת לילדיהם מזון וחינוך. נסיתי לעזור להם להתארגן, להגן על זכויותיהם ולפעול למען עתיד טוב יותר. מעולם לא רציתי לנסוע לארץ ישראל, אין לי שום רגש אליה. הייתי אוסטרי, ואלה היו בני עמי. אבל אני רואה עכשו, שמשהו היה תמיד לא בסדר.... ''.... זאת היתה הדרך בה הגיבו ידידי על האנטישמיות של אויבינו... הדרך בה נמנעו משיגור נואמים או נציגים יהודיים לאסיפה בה עשוי הצד השני לעשות הון (פוליטי) מזה..... איך יכולתי להשלים בין זה לבין כל האידיאלים הסוציאליסטיים שלחמתי למענם? ''....איני יכל להאמין שזה קורה! ישנם רגעים בהם אני מתפלל שאתעורר ואיווכח לדעת שכל זה היה חלום בלהות. חשבונות הבנק והרכוש הוחרמו! ידידי וקרובי נלקחו! עמדתי שעתיים וחצי לפני הקונסוליות הבריטית, האמריקנית, הסינית והסיאמית, וכל אחד אמר שהכי מוקדם אוכל לקבל ויזה כעבור שנה, שנה וחצי. איש אינו יכל לעזור, עלולים לאסור או לרצוח אותי ואיני יכל לעשות מאומה''! ''קשה להאמין שאי שם מנהלים אנשים חיים רגילים. נראה כבלתי אפשרי שאהיה מסוגל אי פעם ללכת ברחוב ולדבר לידידים''. ''האם מבין מישהו בחוץ לארץ מה מתרחש כאן? ידידי באינטרנציונל הסוציאליסטי, האם הם מבינים את הסכנה?....... הצעירים האלה, הצועדים ברחובות ושרים 'היום גרמניה שלנו, מחר העולם כולו' הם אינם משמיעים סתם מלים''! ומספר בן עמי: ''למחרת בערב צלצל לפתע הטלפון בפרוזדור – ''זאת אני, יוהאנה. אנא בוא מיד. הם לקחו את פריץ לפני כמה רגעים''. | |||
_new_ |
למה לא תספרי לנו | |||
|
|||
איפה היה האלוהים שלכם באותו זמן? | |||
_new_ |
למה לא תספרי לנו | |||
|
|||
קודם כל תענה לי על שאלותי ממאמר אחר שבו שאלתי אותך: מהו ההסבר המדעי הרציונלי שהיוה בסיס לשואה? | |||
_new_ |
עסוק בדברים יותר | |||
|
|||
חשובים ככל הנראה. ההנחה שלך כי תפקיד האלוהים היא לדאוג ליהודים היא פגניזם סמולני טיפוסי. בעבר הרחוק,הקריבו לאל היין כדי שיניב תנובת גפנים גדולה.הקריבו לאל הים כדי שימנע סערות. הקריבו לאל המלחמה כדי שיביא לניצחון בקרב. הגישה שלך לפיה אלוהים היה צריך להציל את היהודים בתמורה לתפילות שלהם או לאורח החיים הדתי שלהם מעידה על נוון שכלי וגישה פגאנית שמאפיינת מאד את הסמול הצלבני הלבן שפלש למזרח התיכון במטרה לכפות את תרבותה,דתה,אורח חייה ומערכת הערכים של מערב אירופה על היהודים ועל הערבים בכוח הזרוע. | |||
_new_ |
את זה תספר | |||
|
|||
למאמינים השוטים שלו. אני לא בעסק. | |||
_new_ |
מה עושים ועשו הלא (האנטי) ציונים? | |||
|
|||
אפילו על הלא ציונים אין לך תשובה רצינית מגובה במסמכים, נתונים ומקורות ...? את דעתך אנחנו כבר מכירים. | |||
_new_ |
מה עושים ועשו הלא (האנטי) ציונים? | |||
|
|||
וגם את דעותיך כולנו יודעים. אתה דוגמא לפירות הבאושים של הציונים החילונים (חולנים היפוך אותיות ולא במקרה) שמנעו ממך ללמוד יהדות מהי. | |||
_new_ |
מה עושים ועשו הלא (האנטי) ציונים? | |||
|
|||
דבריך הם חוות דעת ואיטרפטציות שלך הם אינן עובדות חותכות. אתה נותן שקלול גבוה למה שנראה לך מבסס את הדעה הקדומה שלך ותו לא . גישה זו מקובלת במדעי הרוח . מסיבה זו ל''מי אמר'' משקל גבוה . וזה בנגוד למדעי הטבע . | |||
_new_ |
על העובדות ועל הפרכה | |||
|
|||
העובדות שהצגתי הן עובדות ולא אינטרפטציה או פרשנות. למשל וייצמן לא היה סוציאליסט היא עובדה חותכת. למשל,1.1, 1.3. 1.4 ו-1.5 הן עובדות חותכות (תגובה 85656). בהמשך יש הפרכה של כמה נקודות בטענות ה''חותכות'' של גברת חנה אייזנמן. כידוע כדי להפריך מספיק לחורר את את הטענות ה''חותכות'' במספר נקודות. את זה בדיוק עשיתי. | |||
_new_ |
על העובדות ועל הפרכה | |||
|
|||
ויצמן נגרר אחרי ה''סוציליסטים'' הוא שימש בובה שלהם . מענין שאתה קורא להצהרה שלך עובדה . | |||
_new_ |
טענה ריקה | |||
|
|||
אתה מצהיר הצהרות ולא מציג שום ביסוס להן. זו טענה ריקה. אני לפחות הצגתי ביסוס לטענותי. כאשר תרצה לרדת את רמת ההצהרות האידיאולוגיות שלך ולדון בצורה עניינית; כאשר תציג איזה עובדה או טענה בדיוק מעסיקה את עניינך יהיה טעם לדון או להתווכח איתך. אחרת זה ביזבוז זמן. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |