פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לדוד, 18/05/06 14:31)
החופש מזין את התרבות ואת הלמידה.
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 23/05/2006 שעה 2:15)
בתשובה לדוד
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כיצד אתה מודד את התוצאות של בתי הספר הדמוקרטיים?

האם ניתן להצביע על מדענים גדולים שחונכו בשיטה שאתה מציע?
_new_ הוספת תגובה



נראה לך ש''מדענים גדולים'' הוא המדד היחידי לחינוך טוב?
רמי (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 1:48)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה



נראה לך ש''מדענים גדולים'' הוא המדד היחידי לחינוך טוב?
יובל רבינוביץ (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 2:08)
בתשובה לרמי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

לא. הצעתי קריטריון אחד, חד וברור. אתה מוזמן להציע קריטריון אחר.

דוד כותב בתגובה 77497: התרופה לבעיית הבורות המדעית, לכל בורות אחרת – וגם לאלימות – היא, לעקור אחת ולתמיד את המחלה אשר ביסודה: כפיה בבתי-הספר... אנשים אשר תוהים באם יש הגיון לדבר, עליהם להביט בניסיון של בתי-הספר הדמוקרטיים, אשר מוקמים ממש על בסיס עקרונות אלה. התוצאות הן בסך הכול מצוינות, כפי שהיינו מצפים.

על כך שאלתי: כיצד אתה מודד את התוצאות של בתי הספר הדמוקרטיים?

אני עדיין ממתין לתשובה.
_new_ הוספת תגובה



לדוד סיון ויובל רבינוביץ,
רמי (יום שלישי, 13/06/2006 שעה 13:17)
בתשובה ליובל רבינוביץ
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

כיצד מודדים את התוצאות ואת הצמיחה שתביא ''הרפורמה בחינוך''?

האם ניתן להצביע על מדענים גדולים שחונכו בשיטה המוצעת במאמר, ''רפורמה בחינוך היא צמיחה''?
_new_ הוספת תגובה



לדוד סיון ויובל רבינוביץ,
יובל רבינוביץ (יום רביעי, 14/06/2006 שעה 2:39)
בתשובה לרמי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אין קשר בין השאלה שהעליתי לבין השאלה שאתה מעלה, למרות הנוסח הזהה. אני שאלתי על שיטה חינוכית מסויימת, שעליה כתב דוד (שאינו דוד סיון) וטען שיש לה „תוצאות מצויינות”.

המאמר עוסק יותר בשיטות ארגוניות מאשר בשיטות חינוכיות. לכן קצת קשה ליישם את אותה שאלה עבורו. בכל זאת המאמר מעלה 4 נקודות אסטרטגיות של ההמלצות:

1. שינויים בסדרי עדיפויות,
2. שינויים בהקצאת משאבים,
3. שינויים בתרבות הניהול,
4. שינויים מבניים ואירגוניים.

המטרה המוצהרת היא להגיע שוב להישגים שאפיינו אותנו בעבר ומאפיינים מדינות אחרות. האם למדינות המקצות לחינוך משאבים רבים יש הישגים מדידים בדמות רמת המדענים? בהחלט. הרוב המכריע של מקבלי פרס נובל מגיע ממדינות מפותחות.
_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי