|
שיערתי שתיאלץ להביא אתרים אנטישמיים | |||
|
|||
לביסוס טענתך. צר לי שאתה נזקק לשקרים אלו כדי לחפות על האמת ההסטורית.... | |||
_new_ |
שאלה ישירה לא. פרקש | |||
|
|||
האם תוכל לפרט את הסיפור על סוחר העבדים היהודי היחיד (או להציג קישור לסיפור)? | |||
_new_ |
לא. סתם זרקתי זאת כמעשה השרון | |||
|
|||
בבדיחות הדעת. הבייעה שאין סמיילי,ס בפורום הזה ולאתמיד הבדיחות יוצאות מוצלחות. חוץ מזה, היו יהודים שפעלו במסחר הימי בין המאות ה-15 עד ה-19 ואני מאמין שחלקם לקח חלק בתפקידים מסויימים בשיט המסחרי בעולם, כולל העברת עבדים מאפריקה לאמריקה. אבל הם היו כחלק מכל הסוחרים שפעלו לאורך כל התקופה ולקחו קרוב לודאי חלק במסחר הזה אבל חלקם הגיע לפחות מחלקם היחסי בקרב כלל הסוחרים (נדמה משהו מתחת ל-1% מכלל הסחר בוצע ע''י סוחרים שהוגדרו כיהודים בעוד חלקם בקרב אוכלוסיית הסוחרים נעה בין 10% ל-25% בתקופות שונות). בכל מקרה הם לא ייצגו במעשיהם את היהודים כולם, שרובם אף לא היו מודעים לתהליך ההיסטורי והמתמשך שקורה מול עינהם. הם פעלו במסגרת תאגידי מסחר, כאשר גדולי הסוחרים היו דווקא הולנדים, בריטים וברזילאים. | |||
_new_ |
תודה | |||
|
|||
גם אני או אתה לא בהכרח מייצגים את היהודים כולם (אולמרט אולי .....). | |||
_new_ |
מצטרף לבקשה. | |||
|
|||
הגם שכמובן איני מעלה בדעתי, חלילה, ש''סוחר העבדים היהודי היחיד'' אינו אלא פיברוק של הכותב, שבאותה נשימה (ומתוך כוונה טובה) , טען שלא היו סוחרי עבדים יהודים, והוסיף ''פרט לאחד'' לשוות יתר אמינות לדבריו שנאמרו בעלמא. | |||
_new_ |
העניין פשוט הרבה יותר | |||
|
|||
לא צריך ליפול לשלומיאליות בפרשנות הסטורית המגמתית ששרון טורח להביא מפי השטן ובודאי לא להסתמך על המתודיקה הרשלנית של אתרים על סף אי הרציונליות שהוא מקשר לנו. יש הסבר טוב לרקע של היווצרות העבדות האפריקאית, שמוסברת בתהליך ''גילוי העולם'' וכיבוש העולם החדש שמקומם של היהודים שם היה שולי מוצנע (למעט קולומבוס שיש כמה מקורות מאותה תקופה שמספרים שהיה ממוצא יהודי). מסחר העבדים היה חלק מתהליך גילוי היבשות, ההשתלטות הקולוניאלית על 'אדמות חדשות', ומהלכים לניצול אוצרות הטבע באותם מרחבים. כל התהליך נשלט ע''י ממשלות המדינות האירופאיות, לעיתים בתיאום בין קואליציות ולעיתים תוך סכסוך, עד סכסוכים צבאיים. ברור שבכל אותו תבשיל הממשלות הקולוניאליות קבעו, הנחו ושלטו והיהודים לא היו בכלל פקטור בתהליך. כשההוכחות ההסטוריות הבדוקות מראות שלא היה כל קשר יהודי לעבדות מתחילות ללחוש לשונות הקונספירציה ולטעון עד 'קשר סמוי', ''The Secret Relationship Between Blacks and Jews.'' , ''שליטה של מועצת היהודים העולמית'' וכו'. מן הראוי שתקרא הערכה של עבודת מחקר של היסטוריון ששמה את כל העניין בפרופורציה. המאה ה-20 =========== עניין שותפותם לכאורה של יהודים בסחר העבדים פרח מחדש ולובה ע''י התעמולה הערבית והפלסטינית, בעיקר בשנות ה-70, על רקע המשבר הגדול בעקבות מלחמת יום הכיפורים (1973), משבר הנפט (1974) והגדרת הציונות כגזענות בעצרת האו''ם (1975). לצד מעברו של ה'פתח' מדוקטרינת 'הכל או לא כלום' לדוקטרינת ''שיטת השלבים' הם ניהלו מאבק מקיף להכפיש את שם ישראל, ובעצם מאחר ולא הכירו בזכות קיומה של ישראל הם התייחסו ל''יישות הציונית'' הזאתי, כהפגנה של אי הכרה. המשבר החברתי-פוליטי בדרום אפריקה בתקופה ההיא שימש להם עזר להכפיש את ישראל. בתוך כך עלה עניין המסחר בעבדים על השולחן ונעשה בו שימוש פוליטי, תוך שיבוש העובדות ההסטוריות, ובמטרה לשפוך אש על שמם של היהודים וישראל ועל הקשרים שהיו לישראל עם דרום אפריקה. בהיותם חסידי ''הפרוטוקולים של זיקני ציון'' הם ניצמדו למתודה הזאת והמשיכו אותה הלאה, תוך שהם תמיד חוזרים ונשענים על מראי מקום ב''פרוטוקולים'' ל'אימות' טענותיהם.http://www.biblebelievers.org.au/hatred.htm . יש גם המפרשים את 'השתתפות' היהודים, מעבר לפרופורציות בעבדות השחורה, כפועל יוצא מהִלכות התורה, בה יש יחס מפלה בין העבד העברי לגר*, בה העברי משתחרר ממחוייבותו לבעליו לאחר 6 שנים והגר לכאורה עבד לכל חייו. (* כשבודקים את חוקי ה'עבד' אנחנו מזהים יותר חוקי עבודה מאשר חוקי עבדות, ככל שהם יהיו קשים גם לפי תקופתם. ובכל מקרה אסורה פגיעה בעבד, ואם נעשתה פגיעה חמורה בו חייב אדוניו לשחררו לחופשי או לחילופין חייב אדוניו לעונש מוות. קיימת גם מצווה ''לא תסגיר עבד אל אדונו''. האנטישמים מצטטים מכל הבא ליד, אם יודעים הם ואם לא, ובעיקר מהתלמוד (Talmudist היא מילת שנאה וזילזול בכל אשר יהודי) שעידכן וביטל עבדות מהעולם ובעצם הגדירו מחדש כללים של מעמד העובד בשכר. המונח 'עבד' ביהדות שונה מהמקובל כ'עבד', נניח בעולם הרומי המאוחר יותר או בתרבויות הנצרות והאפריקניות. אפשר לראות את המונח 'עבד' כקרוב יותר למשמעות ה'עובד' של ימינו, אלא שבימים של אז הקפידו יותר על זכויות המעביד אל מול תלות מוחלטת של העובד במעביד [אדוניו], העדר תמיכה חוקית בזכויות יסוד של העובד וכו'). | |||
_new_ |
תודה | |||
|
|||
על הכיסוי הרחב. יש לי רק הסתייגות אחת (אולי כי אינני מכיר טוב את הנושא): העבד היה רכושו של אדוניו אם כי לא לזמן בלתי מוגבל. זה הבדיל אותו מהעובד של היום. | |||
_new_ |
תודה | |||
|
|||
בעקרון נכון. אם כי לעבד נוכרי קשה יותר להשתחרר מאדוניו/מעסיקו. ברור שיש הבדל בין עבד (עובד) שמלפני 3000 שנה לבין עובד היום. בסך הכל האנושות התקדמה. אבל דווקא חוקי המקרא האלה שימשו אח''כ את ראשוני הסוציאליסטים כשקבעו תקנות עובד/מעסיק. והחוקים האלה השתדרגו ושופרו אט אט במאתיים השנים האחרונות. היום חלק מהעקרונות נכללים כבר בחוקי יסוד ובחוקה בכל המדינות המתקדמות. | |||
_new_ |
דברים כפשוטם ולא מלל עמום וחסר שחר | |||
|
|||
דבריך נראים כספקולציה ללא שחר. קחו את המשפט: מסחר העבדים היה חלק מתהליך גילוי היבשות, ההשתלטות הקולוניאלית על 'אדמות חדשות', ומהלכים לניצול אוצרות הטבע באותם מרחבים. כל התהליך נשלט ע''י ממשלות המדינות האירופאיות''. זה משפט עמום המהדהד כמשקף גישה מחקרית, אך איני בטוח שיש כאן יותר מאשר אמירא בעלמא. שהרי למשל מלחמת השחרור האמריקנית בוצעה על ידי המתיישבים, וכלל לא על ידי ''ממשלות אירופיות'' - למעט אולי תמיכה צרפתית קטנה, המשך טיבעי למלחמתם בבריטים בקנדה. קחו עוד משפט מסוג זה: ''המשבר החברתי-פוליטי בדרום אפריקה בתקופה ההיא שימש להם עזר להכפיש את ישראל''. שוב משפט עמום וסתמי. משבר? כאילו במקום לאמר ''אדם'' היית נוקט בביטוי המורחק, ''יונק מפותח'' או ''בן משפחת היונקים''. התפתחות כלכלת העבדים בדרום האגררי ובדרום אמריקה הינה מגמה כלכלית מקומית, ולמה לעטוף נושאים מעניינים המחייבים ראיית היחודי בהם במלל סתמי ועמום שהינו חסר ערך אינפורמטיבי? המצאת הג'ינס מבד ברזנט על ידי לוי בשנת 1840 בערך, אף היא חלק מהיזמות והצביון היחודי של הכלכלה הצפון האמריקנית. וכך, אף הסחר בעבדים, אינו קשור ב''ממשלות אירופיות'' חרף המלל המרשים, שהרי באירופה עצמה לא התפתחה כלל כלכלת עבדים. אשר לעבדות, מדובר במה שנראה משאב חשוב וזול של כוח אדם, לכלכלה וחקלאות חדשות המתפתחות במהירות. ויהודים תמיד הישכילו לצפות במגמות כלכליות חדשות ולקדם או להשתלב מאד ביוזמות כלכליות חדשות. למה לא לראות את הדברים כפשוטם? | |||
_new_ |
לחלוטין לא לעניין. לא מצאת לך, אלא להתפלמס עם דברי הבל של חוגים | |||
|
|||
שוליים? עסוק בהיסטוריה ועובדות, במקום לבצע את התפנית הלא רלוונטית של התחלתך כאן להתפלמס עם דברי הבל של חוגים שוליים ומוקצנים שאיש אינו לוקח דבריהם ברצינות, אלא כקוריוז. | |||
_new_ |
בעצם, גם בישראל יש תהליכי עבדות | |||
|
|||
של סחר בזונות מחבר העמים, עובדי קבלן ועובדים זרים, מהם נישללים זכויות אזרח אלמנטריות. למעלה ב-20 אחוז מאוכלוסיית ישראל מורעבת. דומני שאכן הנצרות רגישה לנושא העבדות יותר מאשר ההלכה היהודית, והעבדות דומני בוטלה באימפריה הרומית לאחר שקונסטנטינוס אימץ את הנצרות במאה הרביעית. ביהדות אכן אין איסור על עבדות. נאמר אמנם, בגלל פרשת העבדות של קמצא ובר קמצא חרבה ירושלים, שהרי נביאי ישראל וחלקים ביהדות גילו רגישות מוסרית גבוהה. הנצרות אימצה הרבה מהרוח של נביאי ישראל המאוחרים. | |||
_new_ |
את תופעות העבדות בישראל - שוק הבשר נטול הזכויות של עובדים זרים, | |||
|
|||
עובדי קבלן, יצאניות מחבר העמים, עובדים המשתכרים משכורות רעב, סחר באיברים, הצפת בתי הספר בסמים והטלת טרור על נוער מצד ''דוחפי'' הסמים בקרב התלמידים, שותפיהם של סוחרי הסמים - את כל אלה מבצעים דומני יהודים, ולא ''חברת הודו המערבית בשליחות ממשלות אירופיות''... | |||
_new_ |
מדינת ישראל היא לא מדינה יהודית | |||
|
|||
אתה רק מוכיח לנו את האמת כל התופעות שרשמת הם חלק מרפובליקת הבננות אז מה חידשת לנו? | |||
_new_ |
נכון. יהודים אמיתיים סובלים כאן בגלל | |||
|
|||
חלאות אדם בעלי מנטליות של ''ערב רב''. | |||
_new_ |
תראה שרון, אתה מקשה עלי להשיב דבר | |||
|
|||
ולא בגלל שלקחתי ממך דבר, או שיש לך טיעונים לעניין, אלא דווקא להיפך, רוב טיעוניך כלל לא לענייננו. מי השתלט על אמריקה? האדם הלבן. הוא ''גילה'' את אמריקה והשתלט עליה תוך לחימה ונישול הנייטיב'ס – במקרה הראשון שהבאת היו אלה שבטים אינדיאנים. אח''כ בריטניה לחמה באמצעות מתיישביה (ואם תרצה 'מתנחליה') לקיום אחיזתה באמריקה עד שהלבנים המקומיים עצמם התמרדו כנגדה. אז מה בדיוק אתה רוצה לומר? שבריטניה היתה 'נסיכת הכתר' ושהיא לא כבשה את אמריקה בדם? שזה לא היה במסגרת האימפריאליזם של האדם הלבן? ואם היה סיכסוך מינורי בין מתיישבים לבנים שעם הזמן רצו להיפרד מאמא בריטניה שולל את התיאוריה שהאימפריאליזם היה תהליך ניצול מתמשך של המדינות הקולוניאליות נגד אוצרות הטבע וזכויות האדם של הנייטיב'ס? כיצד מלחמת השחרור האמריקאית שוללת את הקונצפט הזה? היא דווקא מחזקת אותו. • ביחס לאמירתי: ''המשבר החברתי-פוליטי בדרום אפריקה בתקופה ההיא שימש להם עזר להכפיש את ישראל''. אתה כותב: ''שוב משפט עמום וסתמי. משבר?'' מה סתמי בלטעון שמצב חברתי-פוליטי במקום ובזמן מסויימים יצר משבר? האם לא היה משבר בדרא''פ והיא נחלצה ממנו במהפך דמוקרטי ויציב? נוצרה השלמה בין חברות ותרבויות מקומיות. הרי זה בדיוק הליך הפוך ומתקן לאימפריאליזם ההולנדי-בריטי שדיכא דמוקרטיה. • אתה אומר: '' התפתחות כלכלת העבדים בדרום האגררי ובדרום אמריקה הינה מגמה כלכלית מקומית''- שאלתי היא היכן נמצא ה''דרום האגררי'' שלך? מה עניין ''כלכלה מקומית'' לענייננו? זה כמו שתטען אבל בטקסס הם חבשו כובע בוקרים ולכן הכל היה בסדר. • מה עניין '' המצאת הג'ינס מבד ברזנט על ידי לוי בשנת 1840 בערך'' לענייננו, מלבד העובדה שבבתי המלאכה עבדו כושים בשכר מינימום? • ואשר לאמירתך העמוקה : ''אשר לעבדות, מדובר במה שנראה משאב חשוב וזול של כוח אדם, לכלכלה וחקלאות חדשות המתפתחות במהירות. ויהודים תמיד הישכילו לצפות במגמות כלכליות חדשות ולקדם או להשתלב מאד ביוזמות כלכליות חדשות. למה לא לראות את הדברים כפשוטם?'' ---- מי אמר שהעבדות לא היתה 'משאב' (מעניין שאתה מכנה עבדות כ'משאב' טבע. זה מצביע על שמץ של ראיה גזענית) חשוב וזול. הרי בגלל זה היה טוב למתיישבים החדשים לנצלם (ברמה האישית וברמה הקולקטיבית) עד לשד עצמותם. האם פתאום האדם הלבן התאהב באוכלוסיות השונות האלה והתגייס לסייע להן לעמוד על הרגליים או שהיה כאן ניצול קשוח של משאבי האחר לטובת הקולוניות? שהרי הקולוניות נתנו רשיונות עסק לכל יזם לבן שהגיע ורצה לפתוח עסק והיה חייב במיסים ממיסים שונים לקולוניה. ---- ומה עניין היהודים לענייננו? האם היתה מדינה יהודית שהשתתפה בכיבוש ה'עולם החדש'? האם היתה איזושהי ''מועצת עולמית של העם היהודי'' (שרשומה ב'פרוטוקולים של זיקני ציון' שהרבת לצטט אותם) שטוותה את חוטי האימפריאליזם כדי להפיק רווחים כלכליים ופוליטיים? האם סוחרים יהודים נשלחו ע''י הקהילות לנצל את הקולוניות, או שכל אחד פעל מטעם עצמו למען מדינת הקולוניה שלו? הרי גם מצב של היהודים במקומותיהם לא היה שפיר ויציב. • אתה אומר: ''בעצם, גם בישראל יש תהליכי עבדות.... וגו''' -- יתכן. אתה צריך להביא הוכחות לכך. אבל ההבדל הוא שבישראל אתה יכול להיות עבד לבוס שלך ולקבל משכורת של 30 מיליון ₪ לחודש והרכב ע''ח הבוס. וחוץ מזה החוק מגן על עובדים, כולל עובדים זרים, וראה את פסק הדין של בית המשפט העליון רק השבוע. זונות? אכן זו עבדות שמתקיימת לא כחוק בישראל. אז קודם כל זה מעיד על המדינה שהיא נגד עבדות. אבל המדינה לא יושבת בחיבוק ידיים (גם אם אינה עושה די) ופועלת נגד אותה עבדות שנוצרת ב ע י ק ר ע''י העולם התחתון הסובייטי לשעבר מול כל העולם וגליה מגיעים גם לישראל. ובדרך יש מדינה או שתיים (כמו מצרים) שמעלימה עין או מנצלת זאת לטובתה, ובדואים שמבריחים את הגבול בנשק, סמים וזונות לגורמי פשיעה וטרור בישראל או ביו''ש. אני רוצה לומר לך שבשנה האחרונה ישראל מתמודדת בהצלחה בתופעה הזו, קודם כל בגלל שצה''ל נפרס צפוף יותר לאורך גבול מצרים-ישראל. • מה עניין ''עובדי קבלן, יצאניות מחבר העמים, עובדים המשתכרים משכורות רעב, סחר באיברים, הצפת בתי הספר בסמים והטלת טרור על נוער מצד ''דוחפי'' הסמים בקרב התלמידים, שותפיהם של סוחרי הסמים... '' לענייננו? האם זו הוכחתך שיהודים הובילו את האימפראיליזם ואת המסחר בעבדים? חבל שאתה לא קורא בטרם אתה מגיב וכשאתה מגיב אתה לא מגיב לעניין. | |||
_new_ |
מה יש לך נגד היהודים שרון? | |||
|
|||
עמיש כבר כתב לך בעבר בקולמוסנט שאתה שונא ישראל. | |||
_new_ |
עוד ציטטה של מר עמיש היקר | |||
|
|||
''זוהי אנטישמיות קלאסית. שנאת ישראל במיטבה הנובעת ממעיינות שחורים של שנאה עצמית. כמו כל שונא ישראל בכל הדורות. לעתים נדמה שאתה מצוות המחברים של הפרוטוקלוים.'' | |||
_new_ |
הבהרה: עמיש היציג עצמו כחבר של ד''ר ש. מלמד, איש שהתעמר בי 11 | |||
|
|||
11 שנה, וחילק את עבודותי לתלמידי מ.א. ודוקטורט בהנחיית ידידיו באקדמייה וגם הם לא חסרו - איש שלאחר 4 שנים בתרגיל זריז נמנע מלתת לי ותק בקופ''ח, הלין את שכרי ופגע בפנסייה שלי. זאת אף שספרו לי שהוא נהג לאמר שאני החוקר המדעי הטוב ביותר בעולם בתחומי... כל זאת להחזיק את החבל קצר, ולמנוע ממני להגיע למקום אליו אני ראוי, כך שאשאר מעין עבד שלו ושל מרעיו, על חשבון בזבוז שנותי היפות והפוריות ביותר, מגיל 30 ועד גיל 41. אז אם עמיש חבר אישי של האדם הזה שכה פגע בי, והיכפישני כשניסיתי לתבוע את זכויותי, אולי הוא לא ממש אוביקטיבי בנאוציו חסרי השחר כלפי... אגב, אפילו מלמד ביקש ממני סליחה ומחילה ערב יום הכיפורים תש''ן, אך עמיש במצח נחושה ממשיך בציניות רעה. אגב, לנגד עיניכם, אף ששפתי מאופקת ויש לי טמפרמנט מתון ושפוי, גם נוכח מעשים חסרי שם, אתם רואים את אחד ממעשי הנבלה הקשים ביותר שארעו בישראל מאז קום המדינה. | |||
_new_ |
תיקון: נמנע מלתת לי קביעות בקופ''ח | |||
|
|||
זאת על ידי זה שהפך את המכון למעין אגודה עותומנית. חוקר אחר, בפיזיולוגיה, בשם ביי אמנם נאבק בנושא, אך אותי החזיקו באשכי, בטענה שאפסיד את כל עבודותי שנתתי למכון ואפוטר, אם אפצה פה או ''אנסה להלחם''... | |||
_new_ |
כן, כן........ אם כך מדוע לא הגשת תביעה נגדו? | |||
|
|||
עמיש כתב לך בעבר את הדברים הבאים לגבי ד''ר מלמד: ''איך זה שאף אחד בעולם לא שמע עדיין על קיומו של אדם כה רע? אין פלא שהוא החליט להפטר ממך, בסופו של דבר יש גבול לכמה שאפשר להתחשב בעובד הכפוף אליך גם אם אתה אדם טוב לב וישר כמו דר' מלמד שאותו אני מכיר שנים רבות'' תגובה 48937 | |||
_new_ |
כן, ממש ''השומרוני הטוב'', מלא טוב לב ויושר... | |||
|
|||
רק שנחקר על ידי משטרת ישראל על אי סדרים כספיים... ב''אגודה העותומנית'' שהסב אליה את המכון... | |||
_new_ |
היה מדובר במאות אלפי שקלים של כספי הביטוח הלאומי, התאחדות התעשיי | |||
|
|||
התאחדות התעשיינים וקופ''ח, שהוזרמו מגוף גג שנקרא ''הוועדה לפעולה מונעת בתעשייה''. למה לדעתך הפכתי לאלרגי לגילויי שחיתות ופשיעה כלכלית ואני כיום לוחם בשחיתות לסוגיה? סקירה: שחיתות, נוכלות צרכנית, פשע מאורגן, כלכלת הסמים, פשיעה כלכלית טופלתי גם כ''חושף שחיתויות'', שכן חשדו בי במסירת מידע למשטרת ישראל | |||
_new_ |
נו, ואיך נגמרה החקירה בענינו של מלמד? | |||
|
|||
_new_ |
הוא זומן למספר חקירות. אך לא הופקעו תיקים ולא נערך חיפוש במכון | |||
|
|||
וכך, דומני שלא נימצא בסיס להגשת כתב אישום פלילי. באותה תקופה לא נהגו לחקור שחיתויות באותה יסודיות כמו היום, ולא היתה קיימת מודעות רבה לנושא. חושפי שחיתויות כמו מייה קוך (בתנובה), היו נתונים להתעמרות קשה, ותכופות הושלכו לידי פסיכיאטרים בקופ''ח, או אף אושפזו, ותכופות ניסו לשבש עליהם את דעתם ולהוציאם משפיותם. עבדתי אז קשה, ואיני יודע פרטים בנושא. אגב, אילו באמת הייתי מוסר מידע למשטרה, יתכן שהעניין היה מסתיים אחרת. אך אז הייתי נלהב מאד בנושא מחקרי, ועסקתי בנושא שעות רבות ביממה כולל שבתות וחגים. אפשר להתמכר למחקר מדעי. שמתי מכל מקום לב, שלאחר החקירה המשטרתית, ננעלו התיקים ואף המכון (שהיה קודם פתוח, כמכונים אחרים בבי''ח לווינשטיין), במנגנון אלקטרוני כפוף להקשת קוד סודי. אמרו לי ''זה בשביל שלא תהיה לך גישה לתיקים ולא תלשין עלינו''... אף שלא העליתי משהו כגון זה בדעתי. ההתעמרויות בי עלו מאד לאחר מכן. למשל, נערך ריצוף של המכון במעין משטחי ''שטיח'' חומים, שחייבו התזת דבק רב על שטחים גדולים. החומר נחשב לרעיל, וכל עובדי המכון פונו, אך לי לא הודיעו על כך ולא פינו אותי, ונישארתי היחיד שהיה חשוף לדבק. גם איש הבטחון ביזה אותי. כשבאתי עם אופניים למכון מביתי ברעננה, והחניתים בקומה הראשונה בבניין הישן (שהמכון היה ממוקם בקומתו השנייה), אופני חובלו פעם אחר פעם. באותה תקופה היה לי ידיד, פרופ' למתימטיקה בכינוי בוב (פרופ' נורמן רוזנברג) מאונ' ת''א, שעבד סמוך לי, כמוני, על אחד הטרמינלים של ה-main frame (המחשב המרכזי) בפרוייקט כלשהו. האיש היה גבר כבן 60, ממוצא אמריקני, מבריק, עליז ובעל הומור, והיה למעשה אז איש שיחתי היחיד. אלא שכעבור תקופת מה, בעמדו בתור לקנות כרטיס בקולנוע ''פריז'' בת''א (שהיציג אז סרטי מופת) קיבל דום לב וניפטר. ד''ר מלמד אמר לי בחיוך רע, ככל שרע יכול להיות רע: ''נו, גם בוב הלך. אלה שהיכירו אותך, כבר אינם. ועכשו, הכל תלוי בי, ארצה, אעשה ואומר כך, ארצה, אעשה אחרת...'' | |||
_new_ |
פשיעה קשה (לכאורה) בסביבת ''המדע'' | |||
|
|||
1) פרופסור מיכאיל טרטקובסקי, שעבד במכון לבריאות העובד בו עבדתי (המכון לפיזיולוגיה לשעבר) קארדיולוג דגול, מציב רעיון חלוצי - מפתח של מערכת ממוחשבת עבור קיטלוג הפרעות קצב שנימדדו בהולטרים על פני שעות רבות - מערכת שנקראה ''תל-אביב''. האיש נירצח בבית מלון בעת חופשה באיטליה ב- 83 . איש חכם, עמוק ובעל שאר רוח רב, שהיה מיודד איתי. 2) פרופ' נורמן רוזנברג (בוב), איש החוג למטימטיקה באוניברסיטת תל אביב שעבד לפני כן ב-MIT (המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, מהמוסדות האקדמיים היוקרתיים ביותר בארה''ב). מפתח הבסיס המתימטי למערכת ''תל אביב''. עבד במכון במסגרת פרוייקט ב-1985 ושהה שעות רבות איתי ליד מסופי המחשב, ה-Main frame . קבל דום לב פתאומי ומת, בעמדו בתור לקנות כרטיסים לסרט אמנותי בקולנוע פריס בתל אביב. סוף 1985 . היה מיודד איתי. ד''ר מלמד הגיב כלפי בצחוק רע: ''בוב כבר איננו''. 3) פרופסור יהודה פריד, איש רפואה דגול והוגה דעות, שהכיר את הפרשה שלי ואמר לי פעם ''יש בים דגים קטנים המנסים למנוע ממך את הדוקטורט. אך יש גם דגים גדולים מהם''. עזר לי בדרכים שונות. קיבל דום לב ומת בעת שהייה בפריז, 1986 . 4) ויש גם אלי פלח, אחד מאלה שעבודות התזה שלהם (אודות תפיסת הזמן וקשב) היתה מושתתת על עבודתי, והועברה באמצעות מלמד לעמיתו וידידו בחוג לפסיכולוגיה, פרופ' דן זכאי, שהנחה את התזה של אלי פלח. דומה שקבלת תזה מוכנה ללא מחיר סאבה את הבחור, שכן שנים לאחר מכן, הורשע אלי פלח בבית משפט באונס מטופלותיו ובביצוע מעשים מגונים, וקבל כמה שנות מאסר בפועל. כתב לאחר מכן ספר בו הוא מתאר את מטופלותיו והמעשים שביצע בהם לפרטי פרטים, כ''נקמה'' על שהעידו נגדו. 5) ויש גם תא''ל רמי דותן, שבעלה הקודם של אישתו, פסיכולוגית קלינית בשם אלה, איש ח''א מת בנסיבות עלומות. והוא יצר יחד עם אלה, עוד כשבעלה הקודם היה בחיים, אווירה שחצנית של פריצות אישית בפומבי. ניהל ''חצר'' מאפיונרית פרטית כראש להק ציוד בחיל האויר, גנב 10 מיליון דולר, היתקין בשיתוף עם חברת General Electric מנועים פגומים במטוסים. נידון למאסר של שנים רבות, הורד לדרגת טוראי. עזר וייצמן אמר שהיה צריך להעמידו מול כיתת יורים. ''טעונו'' העיקרי היה, בהתבסס על אי הבנה של עבודתי, כפי שהוצגה לו על ידי אלה אישתו, הפסיכולוגית, שהיתה בחבורה ההיא: ''חיפשתי קיצורי דרך יעילים במקום להסתבך בפרוצדורות ארוכות''... ועוד ניסו לקבל את עצתי מה על אלה לאמר בראיונות שנתנה אלה דותן לעיתונות בהם העמידה פני אישה מוכה והציגה את בעלה כשה תמים וחף מפשע, קודם שהורשע. (אמרה גם: ''אני פסיכולוגית קלינית עשירה מאד ולא היינו צריכים את הכסף''). החבורה ההיא ניסתה להציגו כחולה ובעל לחץ דם גבוה, על ידי שימוש בשיטות של ביו פידבק. בזמן חקירתו הביאה לו אלה שוקולד במטרה להגדיל את כמות הסוכר המנוצל והקופאין בדמו, אך היציגה זאת בעין דומעת כאילו ''רצתה קצת לשמח אותו''. מדובר כאן באנשים מסוג שעל כל חברה אנושית להקיא מתוכה. דומה שהפיכת המכון לאגודה עותומנית היתה דרך להתעשרות פרטית, וקידום לפיסגת היוקרה האקדמית על ידי קליקה מסויימת, תוך העברת וחלוקת החומר הנירחב שפיתחתי, לאחר שראו את הפוטנציאל הענק הטמון בו. עבודתי המדעית כך למשל, פיתחתי תאוריה המסתמכת על טכניקה ומחקרים שפורסמו של ''זרימת דם מוחית'' CBf. הצעתי במסגרת טכניקה מוכרת זאת תפנית מהפכנית אך מבוססת מחקרית, במודל מפורטים, בעקבות קריאת מאמרים מרובית ב- 1982 במכון לבריאות העובד, תחת הכותרת ''התאוריה הבי-פאזית של תהליכים כולינרגיים ודופמינרגיים'' והיא נגנזה מפרסום על ידי דר' מ'. במאמר מוסגר לא אגזים, דומני אם אוסיף כי מלמד ''שווק'' את גישותי לאנשים שונים, פחות או יותר יידע אותי על כך עוד ב- 1982 (אך לפחות הועסקתי במשרה מלאה) בעקבות הצעת התאורייה הבי-פאזית, ואחרי שנושא ה''מארגנים'' שהוצע שנה קודם לכן, ב- 1981, זכה אף הוא להצלחה בניסויים (דבר מדהים, שכן היתה זאת תאוריה חדשה ונועזת אודות אינטליגנציה טבעית, והוצאתי במהלך אותה שנה וחצי, שני מנוסקריפטים מקיפים בנושא, כחוברות של המכון, שאגב, כל אחת היתה בהיקף של הרבה יותר מעבודת תזה למסטר). איך שהוא, מארגנים ולא מארגנים הינו חלק מזערי מפעילות ענפה ופורייה, ולבסוף נשארתי רק עם נושא זה שהינו בכל זאת רחב למדי, אך סביבו, כמדומה, סיבכוני בטענות ''פשיזם'' ושאר השחרה, דבר שהעבודה נקייה מכל שמץ ממנו. פרט לספרי ''חלוקת קשב'' ועבודותי בנושא קשב וקוגניצייה ייצרתי פיתוחים יישומיים בתחומים שונים: גישות לאימון כוח אדם, כלי איבחון, שיטות לפיתוח משאבי אנוש, מניעת קונפליקטים וסכסוכים צוואר בקבוקיים באירגונים, גישות טיפול לניפגעי הלם קרב, אימון לניפגעי מוח, ועוד גישות ישומיות רבות. זאת פרט למודלים ישומיים ותאוריות במישור הקרדיווסקולרי ובנושא לחץ דם (מודלים הידראוליים של זרימת דם), וכן בנושאי תפקודים מוחיים, פיזיולוגייה, ועוד רבות. | |||
_new_ |
פשיעה קשה (לכאורה) בסביבת ''המדע'' | |||
|
|||
באמת מסוכן להיות לידך | |||
_new_ |
:) | |||
|
|||
_new_ |
מן הפח אל הפחת | |||
|
|||
מיכאל שרון פורש יריעה רחבה של דבש מתקתק על קורותיו והקריירה המקצועית שלו. חבל רק שהוא שכח להזכיר כמה פרטים חשובים אודות עצמו הכוללים שורה של מחדלים קשים. הוא זה שהופיע במס' מקומות והפגין בורות אין קץ בכל נושא חברתי, כלכלי, מדיני, פוליטי ובטחוני שאליו התייחס. בגלל ההשתלחויות חסרות הרסן שלו והפארנויה המטורפת נאלצו מס' אתרים לצנזר את מאמריו ולהתנצל בפני הציבור. הגדילו לעשות מס' פורומים שמחקו את מאמריו לגמרי ואסרו עליו להעלות את דבריו באתר שלהם. מפחיד לחשוב שאדם כזה המגלגל לשונו בכל דבר ועניין, בלי שיהיה לו שמץ של מושג על מה הוא מדבר, מקבל במה חופשית באינטרנט שכידוע סובל הכל. אל לנו ליפול בפח שהוא מנסה לטמון שלנו. איך אמר בשעתו ההומוריסט אפרים קישון ''אבל מה עושה השטן?'' | |||
_new_ |
נחשש''א (על משקל ''מחששה'') - נאצה חסרת שחר של אלמוני | |||
|
|||
ועל זאת כבר אמר הרמב''ם ''לא חרבה ירושלים, עד שביזו בה תלמידי חכמים'' (רמב''ם, משנה תורה, הלכות תלמוד תורה, פרק ו' הלכה י''ג), והכוונה גם לאנשים חכמים וחרוצים, המעוררים קנאת ושנאת עלובי נפש. | |||
_new_ |
אתה סהרורי? | |||
|
|||
ספריו המדעיים ועבודתו המחקרית של המחבר: א) ''חלוקת קשב'', 1997, הוצאת ''גומא - מדע ומחקר, צ`ריקובר, 327 ע''מ, כולל ביבליוגרפיה של מאות מאמרים וספרים. ספר חלוצי בגישתו וממצאיו, המביא ממצאי מחקר רב-שלבי שערך המחבר במשך 11 שנה על 680 ניבדקים, במכון מחקר בבי''ח לוינשטיין, בית הספר לרפואה, אונ` ת''א (גומא - מדע ומחקר, צ`ריקובר, 328 ע''מ, כולל ביבליוגרפיה נרחבת): תפקודי האונה הפרונטלית וביצוע יעיל של מטלות מורכבות; היכולת להתמקד במספר דברים או כווני מחשבה בו-זמנית; שלושת תצורות האירגון האנושי; תפקודים מוחיים עילאיים; חשיבה אינטגרטיבית-מערכתית ותכנון אפקטיבי, מול חשיבה חד-מוקדית וכשלים בביצוע מורכב. הספר ב''אקדמון'' - רשת הפצת הספרים של האוניברסיטה העברית פרטים על הספר ''חלוקת קשב'' ועל עבודתו המחקרית של הכותב ב''אמאזון'' (אנגלית) סקירת חוקר התרבות אלי אשד אודות הספר ''חלוקת קשב'' ב) פשר הרגשות ומקורן של הפסיכונירוזות והתנהגות לא יעילה שיטתית (אנגלית) - סקירה וביקורת ספר בעל גישה מחקרית חדשנית העוסק בניתוח תפקידם של הרגשות ותרומתם - כאשר חל בהם היפוך תפקודי - לכינון התנהגות לא יעילה באופן שיטתי, ולהווצרות הנירוזות השונות. זהו ספר חובה לכל המעוניין להבין מה טיבן של הרגשות, תוך פרוט כל רגש בניפרד במסגרת הצגת מערכת רגשית כוללת, למה הרגשות נועדו, וכיצד התנהגותנו משתבשת לדפוסי פעולה לא יעילים באופן ניכפה, אוטומטי אך בשיטתיות. Dr. Amnon Stupp, Scientific Manager, Israel Space Agency and NASA junction in Israel – on M. Sharon’s work http://www.michael-sharon.com/rev/st.doc | |||
_new_ |
אתה כנראה בן אדם חכם | |||
|
|||
אבל...עדיין מסוכן להימצא בסביבתך עז מא אוסים | |||
_new_ |
התקשורת והאקדמיה בישראל מסריחות מרוב שמאלניות מטורפת | |||
|
|||
הימין בישראל כל הזמן טוען שהתקשורת היא שמאל עד שמאל קיצוני. אינה משקפת בכלל את רוח העם בציון. דוחפת לפריקת הציונות ותומכת בהרס המרקם היהודי. שואפת לתת לאויב חלק ונחלה מתוך הפנמה שבכך ''סוף סוף'' ישראל תאבד את המותג היהודי הציוני שלה. האקדמיה? כולם זוכרים איך בתקופת ''עינבי זעם'' מבצע צה''ל לנקוי קיני מחבלים בג'נין, סטודנטים שנקראו בצו המדינה להלחם, מצאו את עצמם ניזוקים באוניברסיטאות בגין הפסדי בחינות סימסטר כאשר המרצים החלו במסע נקמה בחיילים הסטודנטים שנלחמו בטרור בג'נין. אתר אינטרנט שמעז לתת במה לימין, למרות שיש בו במה גם לשמאל, נחשב בעיתונות מיד לאתר ''ימין קיצוני'' או ''ימין סהרורי''. הייתכן עיתונות שיש בה פה גם לימין? בכלל, אין בתקשורת מושג של ימין. יש שמאל ומולו ''ימין קיצוני''. עד כה טענו זאת הימניים שבחבורה וקולם כקול קורא במדבר. אז הנה בעיתון השבת, פרופ' אמנון רובינשטיין. איש אקדמיה, פוליטיקה ותקשורת, בעודו משיח לפי תומו מודה שכך הוא פרצופה המגעיל של התקשורת בישראל ושל האקדמיה. הוא כמובן מתלונן על כך שהעם ממשיך להיות ימין... הכל החל מהשפעתה ההרסנית של העיתונות, במהלך שנות דור היא מטפטפת שמאל ראדיקלי לדור שלם של קוראי עיתונים, שהם בדרך כלל האקדמאים שבחבורה, מורעלים לצד אחד של המפה והם אלו שבסוף ממלאים את שורות האקדמיה. כולם שטופי שנאה. שנאה לדת, שנאה למדינה ושנאה לציונות. הסיבה שהעיתונות דוחפת לשמאל נובעת מכך שהעיתונות נשלטת על ידי בעלי ההון. המיליונרים זקוקים לשקט בגבולות למען טפיחת כיסם. כשיש מתח, הכל צונח. הבורסה יורדת המשקיעים בורחים, העסקים על הריצפה. אם תמורת השקט הזמני הזה צריך לוותר על נחלת אבות? אם בשביל השקט המזוייף הזה צריך לסכן חיי ישראלים מאותם אלה שנוסעים עדיין באוטובוסים ולא ברכב פרטי של עשירים, אז שילכו לעזאזל כל הישראלים ושיתפוצצו באוטובוסים, בשבילם לא כדאי לסכן את הבורסה ולהפסיד כסף. חובה לשמור על שקט ודממה כדי שהעסקים ימריאו ואחריהם המבול ! כשיש עיתון שמגלה גישה שמאלנית שכזו, הוא מקבל חיזוקים מבעלי ההון שהם עצמם בעלי העיתון או מפרנסם במיליוני הדולרים המשולמים להם תמורת פירסומות. עיתון שיגלה נטיה לימין, יספוג חרם לא מוצהר עד כדי התמוטטתו. ראה עיתון ''חדשות'' שהעיז להיות אוביקטיבי ולמרות הפוטנציאל האדיר שהיה לו, הוא פשוט נסגר מחוסר כסף. המילונרים לא תמכו בו. הוא לא שירת מספיק את מאוויהם השמאלני. אתרי אינטרנט עצמאיים כמו רוטר.נט למשל, שמעיזים לתת במה לכולם ולא מוטים רק לשמאל, יקבלו מותג של ''ימין קיצוני''. אף בנק לא יעיז לפרסם באתר כזה פירסום שפרושו תשלום לתחזוקת האתר. כך נוצר פער אדיר בין העיתונות האינטרסנטית והאקדמיה המורעלת מהעיתונות ובין העם עצמו השואף לחיות תוך הגנה ובטחון. עם גאה החי בארץ ישראל ורואה בנחלת אבות ערך עתידי לו לדורות הבאים. הם לא רוצים את המבול אחריהם. לכן, פרופ' רובינשטיין, קיים פער בין העיתונות והאקדמיה השמאלניים ראדיקלית ובין הכנסת המבטאת את כלל העם החי בישראל. חבל רק שלכנסת אין שום השפעה ממשית על השטח. העיתונות מרעילה לבבות והיא המנצחת. | |||
_new_ |
בדיוק. שמאלנות אכולת שנאה לכל מה שאמיתי ושונאת כל בנייה, ומושחתת | |||
|
|||
עד היסוד. ושוקדת להדיר את רגליהם של אנשי ימין, וסתם אנשים מבריקים, שקידה דקדקנית באותה קפדנות בה סוחר סמים שוקל כל מיליגרם הרואין. - כתב ד''ר אורי מילשטיין: עוסק בבלתי רלוונטי מיכאל צודק בכל מה שכתב. הבעיה העיקרית של האוניברסיטאות הישראליות היא העיסוק בבלתי רלוונטי המביא תארים קרנות ומשרות ואי עיסוק ברלוונטי המועיל למדינה אך לא מועיל לאדונים הפרופסורים. זאת שחיתות אינטלקטואלית מן הדרגה הגבוהה ביותר. - כתב מגיב בשם ישראל10 : המאמר מציג רק את קצה הקרחון אחת התוצאות של תרבות השחיתות של האקדמיה בישראל היא,שאין זוכי פרס נובל ישראלים מהאקדמיה בתחומי המדע השונים [התגובה נכתבה ב-10.5.04 ]. ידועה לי העובדה למשל שבאונ' בן גוריון הגיש סטודנט להנדסת חשמל, הצעה לפרופסור שלו לפיתוח הMRI בחודש מאי 1972 על בסיס הרעיון של סריקת הספין האל''מ בשדות מגנטיים מושרים. אותו רעיון מאוחר יותר זיכה שני חוקרים שקדמו את הרעיון, בפרס הנובל הנוכחי לרפואה.אותו סטודנט הושפל עד עפר נדרס ע''י אנשי אקדמיה כולל הרקטור ונזרק למשך שנתיים מלמודיו. - כתבה מגיבה בשם יעלוש: מאמר חשוב מאין כמוהו. שורש השחיתות הוא התקציבים ה''ציבוריים'' המקיימים את האוניברסיטאות. הכסף הזה נוצר על ידי יזמתם וחריצותם של אחרים ונעשק על ידי האוניברסיטאות. כל ''פרופסור'' אומר לעצמו, אם למוסד מותר לעשוק למה לי אסור? - פנחס - ומי ישגיח על המשגיחים??? כשהשחיתות נהיית חלק מן התרבות, כשמציעים לחוקרים באקדמיה ובבתי חולים לנצל את קרנות המחקר להטבות שכר ולצ'ופרים, איני יודע איך יוצאים מזה. - סטודנט תגובה 5 המאמר אכן מציין תופעות קשות באקדמיה. חבל שמר שרון לא הזכיר את קניית העבודות והורדתן מהרשת, קניית תארים באוניבסיטאות זרות (פרשת אוניברסיטת לאטוויה) והכשרת קניית התארים על-ידי בג''ץ. - פנחס: גמרא - העם הזה כשעולה עולה עד הכוכבים. וכשיורד,יורד עד עפר. - כותב מגיב אחר: זהו הסמול במיטבו. אוסף סיסמאות יפות ריקות מתוכן - ורשימה שלי מאתמול: המושחתים משגשגים כשחותרים לשתק את הנשמה היתרה עַמוֹנַה עַד נִזְכֹּר אֵיךְ הֵנִיף אַלּוֹתָיו הַמִּשְׁטָר, הַךְ יְקוֹד הַפֶּרַע בְּנַעֲרֵי-אֱמוּנָה. בְּזֹךְ הַדָּם טֹהַר אֶרֶץ אָבוֹת שָׁם בֻּתַּר, רִצּוּד זָעַם קָדוֹשׁ, הַזְּעָקָה הַגְּדוּמָה. הוֹ סִלְחִי כִּי חוּלַלְתְּ בְּזַעַף נֶפֶשׁ שְׁחוּנָה, עֵת הָאֹפֶל יָרַד כָּאן, עָט עָלַיִךְ אֲדָמָה, יָבְשָׁה עֵין הַדֶּמַע, וְכִי מָה עוֹד נוֹתָר, בְּעַמוֹנַה (מיכאל שרון) החיים בישראל כפי שמנסה לקבוע אותם האוליגארכיה השמאלנית, מבוססים על אבסורד, שטיפת מוח, וניסיון להמם את התודעה ולהנמיך את הרוח והנשמה היתירה שבכל אדם. וכי מהו הפור של הטלת התוחלת שניכזבה מצד המוני ישראל בידי ''קדימה'' והשמאל (62 מנדטים) אם לא ההתכנסות לאין ולהבל שאינו מייצג עוד דבר, לא עוד תקוות והתלהבות חדורת רוח עשייה, אלא רק התרפקות על החמימות של המרגוע הרגעי והשיקרי לנפש עייפה? וכי הביטוי ''התכנסות'' אינו מבטא להפליא אותה נהייה תשושה של הצטמקות כלפי אופקי האין וההבל, תחת התרחבות ופריצה קדימה, לאופקים חדשים וטריטוריות עשייה חדשות, אמיצות ובתוליות? וכי אין כל עם סביר רואה בטריטוריות שברשותו את תוחלת המרחב של הדורות הבאים שיבואו, וחס עליהן למען העתיד? ומהו הוויתור מרצון על טריטוריות ללא תמורה אם לא ההתכנסות כלפי האין, הצטמצמות והצטמקות התודעה לנקודה של הווה, שאינו עוד משליך לעתיד כלשהו? מהי תופעת התגברות השימוש בסמים בקרב האוכלוסיה ובפרט בקרב הנוער, אם לא הנהייה לתחושת רוגע אשלייתית של הווה תוך איפוס העתיד, והלעגנות התמימה-משהו לכל פנים מתוחות בסבר של אחריות, תמימה אך גם צינית - דהיינו, דוחה כל התייצבות ערכית מאחורי ממשות כלשהי - כלומר, שלב מות האידאולוגיה בפוליטיקה הישראלית, כפי שהיכריזה עליה ''קדימה'' ערב הבחירות? במידה שיש תנופה הנראית כעשייה כלשהי בשלב זה, הרי שהיא פועלת בשרות דחפי האין וההבל, ההכחדה והקירבון תוך פולחן מועצם של קץ כל הקיצין. כאלה היו העקירה והחורבן בגוש קטיף ופרעות עמונה. הרי חורבן גוש קטיף התברר כחסר תוחלת: מאז הפינוי, הפלסתינאים לא בנו בשטח המפונה דבר וחצי דבר והחמאס עלה לשילטון, תוך חסימת האפשרות למגעים כלשהם. כזה היה בזמנו שחרור מאות מחבלים עם דם על הידיים (שכמה מהם כבר ביצעו מאז פיגועים בישראל) עבור שלוש גופות וסוחר סמים אחד (אלחנן טננבאום). חוסר התוחלת המוזר של פולחן האין התבטא גם בספקטקל הקמאי (קדמוני, נחשל) באיזור פתחת רפיח לפני כ-9 חדשים בו מאות חיילים ניראו זוחלים על ארבעתם בשרב על שבילי חול, בשביל לאתר כמה רצועות עור של חיילים שהתרסקו בפיגוע. שני לוחמים שעסקו בחיפוש, נספו באש צלפים. כאן אנו רואים אגב, את הנטייה הפרעונית חדורת הסגידה לעולם המתים להשתמש באנשים כעבדים בשרות משימה סיזיפית המאדירה את המוות. לכל זאת נוספת השרלטנות בישראל: הן של ''אנשי תרבות'' שמאליים החולשים על כל עשייה אינטלקטואלית, ממתגים זבל כדבר מעולה, ופוחדים כאש מכשרונות אמיתיים, והן הנוכלות עטופת המלל הרהוט בשוק הישראלי, בו משווקים כיור חרסינה וארון רחצה קטן לחדר האמבטייה ושאר מוצרים דלי איכות, במחירים משונים של אלפי שקלים. איך הם קוראים לזה: אנו עובדים עם הפה... וכך - כישראלי, חווית הצרכנות וחווית התרבות הישראלית היא: מאכילים אותנו חרא וגובים במילים יפות הרבה כסף. החיים הלא ראויים ומרמס סדום ועמורה בישראל - ההשלמה עם הלא קביל והזר לכל מה שאנושי ויוצר - מבוססים על שטיפת מוח מאסיבית ושיתוק תבונתה הערה של האוכלוסיה מצד המשטר, האוליגרכיה השמאלית החמסנית ונושאי דברם המקורנפים בתקשורת. לא במקרה הוצפה התודעה הישראלית בשנים האחרונות בגידול הממאיר של הטלנובלות בטלויזיה - שנועדו לטמטם ולהציף את הוויתנו בשמנוניות מרדימה. שטיפת המוח הסמוייה והחמקנית הזאת, המיתוסים המניפולטיביים והסחת התודעה הערה והתבונה מאשיות המציאות האמיתית כלפי גבבי הבלים חגיגיים וחדורי שגב של ממסד רומסני ומסואב כאילו מתריעים ומזעיקים אותנו לחזור לתבונה ולרוח האלוקים - התעוררו, חיזרו לעצמכם, התנגדו לטינופת. החיים בישראל ותפעול המשך ההשלמה של האוכלוסיה עם נסיבות לא קבילות, לעיתים אבסורדיות, תכופות גרוטסקיות, הולך ונעשה מותנה בקבלת האבסורד הענק בכל מישור וההשלמה איתו. לעיתים, מגע ריגעי עם חומרים במציאות או עם טקסטים החודרים באומץ מבעד למסך השלטת הניבערות והאטימות עשויים לעורר אותנו לממשות האמיתית - זו שכה טיבעית למהותנו בחיינו החד פעמיים שכה מוזלגים לריק ובאופן כל כך מתועב בישראל. נחוש אז, ולו לרגע, כאדם שהתעורר מחלום בלהות ביזרי, ומוצא לידו אשה אהובה. ''אבל כמובן - זו המציאות האמיתית''. אך עד מהרה האבסורד ושטיפת המוח הסמוייה שנועדו לטשטש ולבלבל - בין היתר את חוש הצדק הטיבעי שלנו ואת מרכזי הגרויטצייה והיושרה האנושיים הספונטניים - שוב חוזרים ומשתלטים. ואיתם התפזורת (האקלקטיקה) התודעתית והחרדה העמומה לפרקים מפני הזרות המנוכרת הזאת לכל מה שטיבעי אנושי ופשוט כל כך - טיבעי כמו שיבה הביתה ממסע מפרך. הַיָּד הַמּוּנֶפֶת עֵת שֵּפִי יַד רֶשַׁע עוֹכְרִים, מוּנֶפֶת לְצֶרַח לִגְלוּג צוֹרְרִים, תְּרוּעַת גְדוֹם הַבּוֹנִים עֲקִירַת הַנָּטוּעַ, כְּבוֹד גִּימְדוּת בִּלְשׁוֹנָהּ לַעֲלוּעַ. מְלוֹא חֶנֶק פְּתָנִים תִּכְבֹּל קֶרֶן-אוֹר, כְּלוֹא אוֹן-רְנָנִים מַשְבֶּקֶּת כָּל דְּרוֹר. הוֹ שִׁמְעוּ דֹּמִי עַמִּים כֻּלָּם, אֵיכָה סֶלֶף נִפְרָם יְסוֹד עוֹלַם. טִינַת הִיסְטוֹרְיָה וָטֶבַע יְסוֹד נִישְמַתָּה, נִיצוֹצוֹת יְפִי יְקוּם, רִצּוּדָיו מְאֵרָתה, מִי יִתֵּן הֶמְיַת צֶפַע בְּאִבָּהּ נִכְרְתָה. (מיכאל שרון) | |||
_new_ |
למקרה ושכחת.. את ההתנתקות ופינוי גוש קטיף ביצע שרון | |||
|
|||
_new_ |
עוד דבר.... שכחנו שהימין נקי משחיתות | |||
|
|||
_new_ |
ערימה של שטויות | |||
|
|||
עתון חדשות היה בבעלותו של שוקן שהוא הבעלים של הארץ. הוא הפסיד שם מיליונים. לפי התיאוריה האוילית שלך הוא היה צריך רק לשנות את הכוון של העתון והכל היה מסתדר. | |||
_new_ |
גם עיתון ''הארץ'' נמצא באופן קבוע בהפסד | |||
|
|||
אינני יודע מה הסכומים המדוייקים, אבל אילמלא תמיכה מאסיבית ממקורות חוץ, הוא היה נסגר מזמן. | |||
_new_ |
הארץ חייב את קיומו למוזס מידיעות | |||
|
|||
המאפיה השמאלנית בפעולה. מוזס נתן לשוקן כ-10 מיליון דולר כדי להציל את העיתון מקריסה. שוקן חייב למוזס, וחובות חייבים להחזיר. | |||
_new_ |
יתכן, הארץ, כמו ידיעות ומעריב | |||
|
|||
הוא מערכת כלכלית שלמה המבוססת על הוצאת ז'ורנאלים, ספרים, מקומונים וכו' (למשל דה מארקר בהארץ) יתכן ובסעיף אחד מפסידים ובסעיף אחר מרויחים. גם מעריב מרויח מעט מאד או בכלל מפסיד בשנים האחרונות. מה שברור הוא כי התיאוריה שבעלי העתונים קובעים קו ''שמאלני'' רק למטרות רווח היא שטות והקביעה שחדשות היה ימני ולכן נסגר היא שטות גדולה עוד יותר. | |||
_new_ |
הוצאה של עיתון יומי | |||
|
|||
היא עסק מאוד יקר מבחינה כלכלית והתחלה של עיתון יומי חדש, יש מאין, כרוכה בהשקעות עצומות. המישענת העיקרית היא ההכנסה ממודעות. אחוז הקוראים תורם רק בעקיפין מאחר והוא משפיע על המחיר שהעיתון יכול לגבות עבור המודעות. עבור עיתון בתחילת הדרך זה אומר תקופה ארוכה של קיום עם תזרים מזומנים (cash flow) שלילי. בארה''ב, בה השיקולים הם כלכליים טהורים, ירידה באחוז הקוראים (דבר שעליו מתנהל מעקב בלתי פוסק באמצעות גופים בלתי תלויים) משפיעה כמעט באופן מיידי על מחיר המודעות ופוגעת בהכנסות העיתון באופן קשה. זו הסיבה שעיתונים כמו הניו יורק טיימס או הוושינגטון פוסט ודומיהם נאלצים למתן את השמאלניות שלהם כי זו לא ''סחורה'' שהולכת כאן. עם כל זאת הם בקושי מחזיקים מעמד (break even) והניו יורק טיימס, למשל, מצא לנכון למנות אומבודסמן מיוחד שיטפל בתלונות קוראים על דיווחים לא מאוזנים. השוק בארץ הוא הרבה יותר קטן ואינו מסוגל ל''הרים'' יותר משניים או שלושה עיתונים יומיים. קבוצה קטנה של בעלי הון יכולה לגזור את גורלו של כל עיתון יומי לשבט או לחסד באמצעות מניעת מודעות. ''מעריב'', כפי שאתה טוען, הוא על סף בלימה, אבל ''הארץ'' הוא בפרוש בהפסד ואחוז הקוראים כלל לא מצדיק את מחירי המודעות שהם גובים. בכל זאת יש מי שמשלם להם בלי להתחשב בכך שזו זריקת כסף. העיתונים המפלגתיים (''בטאונים'' הוא כינוי הרבה יותר הולם) אף פעם לא היו עסק רווחי (אפילו ''דבר'') וזו הסיבה שהם נעלמו מהשוק. בעלי העיתונים אינם קובעים את הקו השמאלני ''למטרות רווח''. הם עושים זאת מפני שבעזרת קבוצה קטנה של בעלי הון שמספקים להם מודעות, הם מצליחים ל''מכור'' את הקו הזה בלי להפסיד. בארה''ב זה לא היה עובד כי המפרסמים מהווים קשת רחבה מאוד ולא ניתן ל''ייבש'' את ההכנסות של עיתון כזה או אחר. בשונה מארה''ב, למפרסמים בארץ אין מיבחר גדול של במות לפרסם את המודעות שלהם, ובדלית ברירה הם מסתפקים במה שיש. | |||
_new_ |
שאלה | |||
|
|||
האם אתה טוען שבעלי ההון, מספקי המודעות, הם בעצם שמאלנים? | |||
_new_ |
שאלה | |||
|
|||
לק''י זה בדיוק מה שטוען הרב ישעיהו רוטר בעל אתר רוטר הידוע בכינוי הרשת שלו ניצן אור. אליצור | |||
_new_ |
שאלה | |||
|
|||
מספקי המודעות הם הציבור הרחב שיש לו עניין לפרסם הודעות. בתוכם ישנה קבוצה של אינטרסנטים שמפרסמים מודעות בהיקפים רחבים מתוך רצון לתמוך בעיתון כדי שהעיתון יתמוך בהם. מדובר באנשי עסקים, פוליטיקאים ואנשים המחוברים לפוליטיקה. העיתון מצידו או שלא תוקף את תומכיו הכספיים או שמפרסם כתבות תומכות למראית עין ב'משקיעיהם'. התופעה אינה חדשה ומוכרת ככלכלה החברתית -'תן לי ואתן לך'. | |||
_new_ |
שאלה | |||
|
|||
תופעה מסוג זה עשוייה להתקיים גם בקרב חוגי ימין, היינו אינטרסנטים שמבצעים היזון חוזר בצורה שתיארת. הרבה חדש אין בכך, ואיש אינו המציא את הגלגל מחדש. השאלה היחידה שצריכה להישאל בהקשר זה, היא למי ''מאנשי שלומנו'' יש אינטרס ושפע כלכלי גדול יותר, ועל ידי כך יכולת תמיכה לוביסטית טובה יותר. השמאל והמרכז הליבראלי הישראלי היו עד לפני כמה שנים מאורגנים פי כמה טוב מחוגי הימין בתחום זה, שכן דיברו בסיסמאות הגיוניות ופתוחות, והצליחו במקרים רבים להביא נימוקים משכנעים למצבים שונים, ללא היאחזות גורפת באידיאולוגיה עיוורת. מצב זה, מכל מקום, השתנה בשנתיים שלוש האחרונות בישראל, ולא רק בה. די אם נעיף מבט על מערב אירופה כדי שנבין שלכוחות השמרנים והקונסרבטיבים יש תנופה חדשה מאי פעם (ואינני מדבר על ניו-קון אמריקאי, שהוא מקרה אחר לגמרי). המרכז והימין המתון בישראל יכולים להתארגן בניחותא למאבק הערכים שיאפיין את השנים הבאות, אם באמת ירצו. אין לי שום ספק שפירסומים נבונים ומעמיקים לצד עבודת ולוביזם מוצלח יכולים בהחלט להתלוות לעבודה זו, ללא התלהמויות מביכות, חצאי ציטוטים, זריקת כיסאות, חטיפת מקרופונים, זעקות בראש חוצות לקונספרציה אינסופית, עלבונות של רדידות, ושאר ירקות ומנהגים פסולים ומגונים מסוג זה. השערה זהירה: האליטה החדשה בישראל תתקבץ בסופו של דבר אי שם בין המרכז לימין המתון החדש, עם או בלי זעקות שבר משמאל המפה, המבקשות לחפש את האשמה במחנה הישראלי בלבד. | |||
_new_ |
שאלה | |||
|
|||
המילה 'יכולה' היא מילה חשובה מאוד לענייננו. זה אכן מתקיים אבל בהיקפים מצומצמים הרבה יותר. כנראה בשל המגוייסות החברתית הגבוהה יותר בקרב אנשי השמאל בשני צידי מגרש המשחקים. לפחות זה מה שהיה עד כה. לגבי העתיד, אלוהים גדול. עדיין קשה להבחין בניצני ההפיכה האליטיסטית. אולי הקמת 'קדימה' והישארותה על המפה הפוליטית יותר מקדנציה אחת תבנה את הפלטפורמה לתקומת אותה אליטה ימנית מתונה. ראינו איך רבים מימין ומשמאל עלו על העגלה הפוליטית הזו. לפחות בתור עגלה 'קדימה' יכולה להתאים לתפקיד הזה. | |||
_new_ |
עלייתו של מרכז מתון | |||
|
|||
מאחר ואני מגדיר עצמי כמצביע ''קדימה'' פוטנציאלי (לא הגעתי ארצה לרגל הבחירות, אך זוהי המפלגה בה הייתי ללא ספק בוחר), ומאחר ומפלגת מר''צ (מפלגה שבה תמיד בחרתי) עברה לייצג נראטיב שאינו מקובל עליי מבחינת התעלמות משוועת מעקרון ההדדיות – הרי אני קובע שהמדובר בשאלה של זמן עד שיווצר פיכחון ופיקחון מסויים בקרב מצביעים המעוניינים לשפר את מצב העולם על חשבון ישראל. אתה כמובן צודק בקביעתך שמחנה השמאל פעיל יותר מבחינת פירסומיו, אולם ברור שדבר זה יכול להשתנות בשלבים, כאשר המפתח מצוי בלב המרכז החדש והמתון בישראל – מפלגת קדימה. אם מפלגה זו תשכיל לגייס קאדר של פובליציסטים, כותבי מאמרים, תיאורטיקנים, מולטיפליקאטורים ועוד, היא תצליח אולי להחדיר רוח שונה בקרב בני הנוער הישראלים בכל האמור לשינוי אפשרי של הנראטיב החבוט שמציע השמאל הישראלי להתפתחות פני הדברים (''ישראל אשמה''). רק הפנמה שדברים רבים במזה''ת יוכלו לזוז באופן חד צדדי בלבד, בגיבוי שקט של האמריקאים ובני בריתם – תוביל את ישראל למצב של דו-קיום סביר יותר עם עצמה, שפירושו עם קונצנזוס סביר יותר בקרב חלקי אוכלוסיית הרוב המתגוררת בה; במצב העניינים הנוכחי, הרי שזה יחסית הרבה. אין לי ספק שהתפתחות זו תהיה חייבת להיות כרוכה בנסיגה (המילה ''התכנסות'' נשמעת בעיניי אויפמיסטית ופלקאטיבית למדיי) רצינית, שכן ישראל לא תוכל להמשיך ולשלוט בשטחים מיושבים ללא קיעקוע רציני של המבנה המרכיב אותה [1]. עם סביבתה המיידית במרחב, להערכתי, לא יתכן שום שלום של ממש, שכן הבעייה אינה כרוכה כלל בשטחים כבושים ו/או בזכות השיבה. הבעייה נעוצה, מבחינתי, בחוסר יכולתם של שכני ישראל לעסוק בביקורת עצמית. ________________________________________________ [1] אם תאמר לי שהמחיר יהיה טילים שיעופו, הרי שהמחיר הנגדי יהיה בהתאם, מבחינתי. להזכירך: עוד לא קמה המדינה האירופאית הראשונה שהייתה מקבלת ירי טילים עליה כדבר המונח על סדר היום הרגיל. אין דבר כזה, ולא יהיה דבר כזה. | |||
_new_ |
מה שנכון אולי באירופה | |||
|
|||
אינו עובד במיזרח התיכון: ''עוד לא קמה המדינה האירופאית הראשונה שהייתה מקבלת ירי טילים עליה כדבר המונח על סדר היום הרגיל'' במיזרח התיכון יש כבר מדינה כזאת --- כל מה שצריך היה לעשות זה להגדיר טילים כ''סתם חפצים מעופפים'' (דב ווייסגלאס), והבעיה נפתרה. | |||
_new_ |
הימין - תהליכי הסטריה. השמאל - תהליכי פנטזיה | |||
|
|||
להלן רשימה שלי (מעט הומוריסטית) ב-NFC המנתחת אלמנטים בעייתיים בגישת הימין והשמאל: גורי, תמונת המציאות שלכם היא היסטרית יצרתם, יחד עם כמה ''אינטלקטואלים'' קצת מופרעים ורופפי חשיבה, דימוי מציאות היסטרי, בו הכל מתוח כזה, החמאס שואפים להשתלט על העולם, להפיל את עבדאללה ושאר מרעין בישין. היו אולי כוונות טובות, זה כן, אבל חלקים מהחשיבה הימנית נגועים בהיסטריית עיוועים קשה, חמוצה וצפידה - המציגה עולם דו-מימדי, שטוח, לחוץ ופרוע. ואילו החשיבה השמאלית טובלת באסוסיאציות ודימויים מנותקים, פרי פנטזיה, שאין להם שחר. הימין הישראלי - ליקויו היא ההיסטריה. והשמאל - ליקויו היא הפנטזייה, משאלות הלב. הימין עם ישבן מכווץ ומתוח; השמאל בקיצוניות השנייה, רפוי, מנופס (מלשון נפאס). ובתווך חוגגים אלה שמנצלים את המצב, המניפולטיביים למיניהם - שאיפיונם היא הפסיכופטיה. אז אני שואל, עם זה אפשר לבנות מדינה? רק שיהיו לנו בריאים (חוץ מהפסיכופטים כמובן). | |||
_new_ |
איפה אתה חי? | |||
|
|||
לק''י איפה אתה חי? בגרמניה? הרי מאז התתנתקות נחתו שמונה מאות טלי קסאם פצצות מרגמה וכל יתר הכול טוב ברחבי הנגב! אליצור | |||
_new_ |
איפה אתה חי? | |||
|
|||
לק''י חיפשתי ומצאתי שימו לב - בתוך הידיעה מוחבאת אינפורמציה בעלת חשיבות עליונה - ''פגיעת רקטה במתקן תשתית רגיש שגרמה נזק של מליוני שקלים'' מובן? אליצור | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |