פורום ארץ הצבי Enter the forum
Articles
Discussions
About FAZ
FAZ people
columns
Links
Previous page
Bulletine Board

SearchFeedbackAdd to Favorites
RSS Feed
מה זה?
(נכתב בתשובה לרמי נוי, 21/02/06 10:51)
אינני יודע לגבי המקרה הספציפי הזה
יונה סוקולובסקי (יום רביעי, 22/02/2006 שעה 12:16)
בתשובה לרמי נוי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

''עצי זית כרותים שנעקרו''
משהו לא מסתדר לי בחלק זה של המשפט. האם הם תיעדו עצי זית שנעקרו או עצי זית כרותים?
זאת משום שהכרותים הם מגודדים.
איך זה שלא תפסו עד היום אפילו עוקר זיתים אחד?
שלום עכשיו לא מצלמת עוקרי זיתים?
_new_ הוספת תגובה



זה שלא תפסו, אומר משהו
דוד סיון (יום רביעי, 22/02/2006 שעה 12:27)
בתשובה ליונה סוקולובסקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

יחד עם זאת קשה לדעת אם מדובר בעצימת עין
של אוכפי החוק או בחוסר הצלחה.

אם מישהו היה מצלם ''הם'' גם היו נתפסים. לא?
_new_ הוספת תגובה



זה שלא תפסו, אומר משהו
יונה סוקולובסקי (יום רביעי, 22/02/2006 שעה 12:42)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מסכים אתך לחלוטין.
אני מנסה להסתכל גם על הצד הנחשד. מאותו צד אני שומע שהם חיים עם החיילים. (זו גם התלונה כנגדם - שאנחנו מבזבזים כל כך הרבה כוחות לשמירה על המתנחלים).
הרושם שלי הוא שאין המתנחלים יכולים לחמוק מעיני כולם, דהיינו, משטרה, צבא, אטקס, וצלמי שלום עכשיו.
אז איך לא תפסו אף כורת זיתים?
בשנה שעברה היו כמה שריפות על הכרמל. חלקם היו מעשי הצתה. המציתים לא נתפסו אך למרות שכוחות ביטחון, צלמים ושוטרים אינם משוטטים שם דיווחו כמה אנשים שראו את הפירומן הבלתי נתפס.
כאן יש רק חשד שזה מעשה המתנחלים. אינני מכיר מתנחלים עוקרי עצים ולעומת זאת אני מכיר כמה וכמה אחרים שעקירת ושריפת עצים הם עיסוקם המקצועי.
_new_ הוספת תגובה



בכל זאת צריך להיזהר
דוד סיון (יום רביעי, 22/02/2006 שעה 12:58)
בתשובה ליונה סוקולובסקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

זה שאינני מכיר לא אומר שאין וגם לא אומר שיש.
_new_ הוספת תגובה



בכל זאת צריך להיזהר
יונה סוקולובסקי (יום רביעי, 22/02/2006 שעה 15:31)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

בודאי.
מנקודת השקפה זו הואל נא להביט היטב בנעשה.
מי עקר עצים ושרף יערות בארץ אתה יודע היטב.
מי הגיע לאותם שטחים כדי לנטוע ולבנות אתה גם יודע.
מי אינו מעונין שיטעו ויבנו?
אני מכיר כמה שמאוד לא מעונינים. יש להם שמות נהדרים:
גוש שלום. שלום עכשיו. מר''ץ.
גוש שלום לא הקים ישוב אחד בארץ ישראל ולא בנה קיר אחד.
שלום עכשיו דורשת להרוס את מה שכבר נבנה.
ואלה מושיטים אצבע כלפי מי שבא לבנות ולנטוע ומאשימים אותו בעקירה.
צר לי, מר סיון אך החשדות שלי אינן נוטות לכוון שלך.
_new_ הוספת תגובה



גם לי צר
דוד סיון (יום רביעי, 22/02/2006 שעה 17:20)
בתשובה ליונה סוקולובסקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

מה עניין שמיטה לכלי מיטה?
החשדות על עקירה או חבלה בעצים הן דבר לגיטימי. הזכאות עד של מי שעוד לא הואשם עומדת גם היא חזק.

הדרישה להרוס מה שנבנה בצורה לא חוקית גם היא לגיטימית.

אני גם מכיר כמה שהגיעו לאותם שטחים כדי למנוע מאחרים ....
_new_ הוספת תגובה



גם לי צר
יונה סוקולובסקי (יום רביעי, 22/02/2006 שעה 17:51)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

ידידי המנוח אליהו סלונים ז''ל אמר:
''מה ענין שמיטה לתשמיש המיטה''.
על הלגיטימיות של הדרישה להרוס מבנים בלתי חוקיים אין עוררין.
אך מי שדורש ודורש ומעלה חרס שבור בידו עלול גם לעשות מעשה שיחזק את דרישתו. להזמין עתונאים ולזעוק מרה על כריתת עצים למשל, או להפיץ שמועות כאלה, או לקרוא למשטרה ולדרוש ממנה לתעד 2400 עצים גזומים. או אולי לכרות כמה עצים חלולים ואכולי תולעים בעזרת הכפריים ואחרי כן לזעוק מרה. שהרי המטרה היא לסלק את המתנחל. המתנחל בא לנטוע עוד עצים ואת זה עליו למנוע.
אבל כל אלה ספקולציות חסרי שחר שהרי איש לא נתפס למרות התצפיות והצילומים וההשגחה והחיילים והשוטרים.
אגב, לפני כשלושים וחמש שנה גזמתי עצי זית בנחל סורק בתוך שמורת טבע ובהדרכתו של המפקח על השמורה. עבדתי עם קבוצה של ערבים מבית לחם שעשו מלאכה קשה ומדי ערב העמיסו את הענפים הכרותים על משאית שלהם והביאו הכל לבית לחם. העץ שהביאו נועד לייצור מזכרות בבית המלאכה שלהם והם אף היו מוכנים לשלם תמורתו אחר כל העמל שהשקיעו.
הרשות שמחה על הגיזום שהחיה את הזיתים הנוטים למות והם שמחו על חומר הגלם הזול.
_new_ הוספת תגובה



נכון מאד
דוד סיון (יום רביעי, 22/02/2006 שעה 18:32)
בתשובה ליונה סוקולובסקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

חלק ניכר מהמעורבים בפרשת עצי הזית כולל מועצת יש''ע
עשו ויעשו מעשים כדי שיחזק את הסיכוי שדרישתם תתקבל.

למרות כל שנאמר כאן ובמקומות אחרים אני חושש שיש בסיפור
הזה גם עקירת זדון. מכאן הבעיה שלי כי אני צד בעניין.
_new_ הוספת תגובה



נכון מאד
יונה סוקולובסקי (יום רביעי, 22/02/2006 שעה 18:47)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

עקירת זדון ראשונה שבימינו מעטים יודעים עליה היתה עקירת עץ ברוש במוצא. העץ ניטע ע''י בנימין זאב הרצל שקרא לו ארז.
הוא נעקר במאורעות 1929. כיום יש במוצא עילית בית מרגוע בשם ארזה על שם הארז הכרות.
המתנחלים לא עקרו אותו.
_new_ הוספת תגובה



אז מה?
דוד סיון (יום רביעי, 22/02/2006 שעה 20:15)
בתשובה ליונה סוקולובסקי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה בדרך לכתוב מאמר על ההיסטוריה שלנו? אם כן נשמח
מאד לקרוא. כחלק מהדיון כאן הוא לא ממש רלוונטי....
_new_ הוספת תגובה



אז מה?
יונה סוקולובסקי (יום חמישי, 23/02/2006 שעה 2:49)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

החלק הלא רלוונטי הוא זהותו העלומה של כורת העצים
_new_ הוספת תגובה



נכון מאד
מהנדס אזרחי (יום ראשון, 26/02/2006 שעה 10:04)
בתשובה לדוד סיון
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

אתה בצד הלוא נכון

אינך אוביקטיבי בדעותך זאת כולנו יודעים
_new_ הוספת תגובה



חבל על הזמן
דוד סיון (יום ראשון, 26/02/2006 שעה 10:21)
בתשובה למהנדס אזרחי
הדפס תגובה/פתילקישור ישיר לתגובה זו

_new_ הוספת תגובה




חזרה לפורוםהסיפור המלא
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים.



© פורום ארץ הצבי