|
בר-ניר אתה עוסק בהשמצה | |||
|
|||
ההשמצה: ''אל תעתיק כמו תוכי את ההשמצות של סיוון ושות', הם נוטים לייחס לבר פלוגתא שלהם את מה שהם בעצמם עושים''. קראתי איך אתה משמיץ אותי וחשבתי איך עונים לך עם קישורים מתאימים, כהוכחה שע. צופיה דיבר אמת על הנטיה שלך להעביר נושא. הנה כמה דוגמאות מהזמן האחרון: א. זוכר את השאלה שלי על ''מעלליו של השופט ברק? 1. השאלה הראשונה שלי בתגובה 65624. 2. התשובה שלך הגיעה סוף סוף בתגובה 65775, לאחר כמעט שלושה ימים, וגם התודה שלי בתגובה 65796. ב. עוד אסמכתא להחלפת נושא שאתה נוהג לעשות תדיר, תשובה שלך לא לעניין (תגובה 65812). ג. גם הדיון בנושא העישון לא הצלחת כל כך לענות לעניין אבל הוא לא דוגמה קלאסית. בקיצור אתה משמיץ בלב שקט. | |||
_new_ |
הפוסל במומו פוסל | |||
|
|||
זה מתחיל לעייף אותי. ''מעלליו'' של ברק הן עובדה בשטח, למרות שאתה טומן ראשך בחול וטוען להד''ם. העיתונות מלאה בהם מכל בכל, ורק אתה זועק ''אין דברים בגו''' (שלחתי לך היום בדוא''ל הפניה למאמר נוסף בנושא שמצאתי היו ב''ידיעות אחרונות'', אתה בטח תגיד שוב ''מסיט את הנושא''). אתה נטפל לנושא העישון, שוב עם סידרת קשה'ס חסרת שחר מסוג של ''איך ידעו שזה מזיק בלי 'מחקר' שיטתי'', ואח''כ מתחיל לדבר על סרטן שנגרם מעישון. אני דברתי על נזקים לדרכי הנשימה (הסרטן הוא מיעוט בין הנזקים, אם כי הוא יותר קטלני), שהם תופעה ידועה מעשן (לא רק מעשן סיגריות, גם מעשן של מדורה סתם). לגבי דידך אם האדם חולה אבל זה לא אושר ע''י ''מחקר שיטתי'' אז זה לא מחלה. בלכ פעם שאיזה קשקשן יוצא ל''מערכה'' אתה ממנה את עצמך לסניגור שלו ומתחיל עם סדרת הסיפורים הרגילה שלך, ועוד מצפה ממני לתת לך קישורים למה שלא מצאתי . . . | |||
_new_ |
אני מלא רחמים על עייפותך | |||
|
|||
לא פלא שאתה מתעייף. השקעת מאמץ שטחי בדמגוגיה פרשנויות מופרכות אבל בעיקר בהסטת נושא הדיון, וכל זה ללא הצלחה. העובדות הן פשוטות, ולא יעזור לך, קראתי את המאמר בעיתון הלא אמין, JP, ואת המכתב עליו דיברת ואין בהם רמז אמין לטענתך - עורבא פרח. אם כפי שאתה טוען ''העיתונות מלאה בהם'' הרי שיהיה לך קל מאד להציג אסמכתא ויבוא לציון גואל. לא פלא שאתה מתעייף. ערבת השמצה עלי בדיון עם מישהו אחר (ע. צופיה) ולא מסתדר לך שאני מגיב להפריך את דבריך. לא מסתדר לך שאני מציג אסמכתאות שיש דברים בגו (עם קישורים) שהוא אמר דבר נכון. ובעייפותך כי רבה אתה שוב משמיץ אותי: ''לגבי דידך אם האדם חולה אבל זה לא אושר ע''י ''מחקר שיטתי'' אז זה לא מחלה''. אני מציב בפניך אתגר. אשמח אם לאחר שתנוח מעייפותך תראה לנו, בעזרת קישורים, שזו לא השמצה. עם הרבה תודה מראש.......... | |||
_new_ |
טרחן בלתי נלאה | |||
|
|||
הדיון כאן הוא על הצהרותיו של עובדיה יוסף. | |||
_new_ |
קבלת ממני תשובה מלאה | |||
|
|||
ומפורטת על דברי האייטולה בתחילת הפתיל. נדמה לי שאפילו טרחת להיתייחס לתשובתי, אז מה אתה רוצה עוד? | |||
_new_ |
שלא תסיט את הנושא | |||
|
|||
לעניינים אחרים. אותם תעלה בפינת הבדיחה השבועית, הוויץ היומי , האנקדוטה התורנית או איך שלא תקרא לזה. | |||
_new_ |
מה לא נראה לך בתגובה שלי על דבריך? | |||
|
|||
אומנם לא הגדרתי את זה כך, אבל לקחת ברצינות התבטאויות של איזה אשמאי זקן סנילי עם מנטליות של ימי הביניים, זו באמת בדיחה. מפריע לך שיש לו קהל חסידים שוטים ששותה בצמא את דבריו? לו לפחות יש אליבי - בורות ונחשלות. למה לא מפריעים לך באותה מידה הדברים שנאמרים ע''י אייטולות השלום וחסידיהם? הם לא יכולים להסתתר מאחורי בורות ונחשלות כהצדקה לדבריהם. | |||
_new_ |
ההשוואה שלך , תסלח לי מטומטמת | |||
|
|||
אין דבר כזה''אייטולות השלום'' אין מאמינים, אין חסידים, אין אמירות לא רציונליות ואין שום דמיון בין אמירה פוליטית שאתה מוזמן להתנגד אליה לבין פסקיו ההזויים של המתכנה רבודיוסף | |||
_new_ |
אז תרשה לי במחילה | |||
|
|||
להציג את זה כחידוש לשוני שלי, תרומתי המקורית לשפה העברית. ביילין, ועוד יותר ממנו פרס, כל אחד מהם זכאי וראוי לתואר ''אייטולת השלום'' (פרס אפילו נושא בכיסו ''אסמכתא'' שניתנה לו באוסלו). את הזכות הזאת הם קנו בדמם של אלפי קורבנות חינם שנשפך ברחובות ישראל. זה יותר מדי רציני מכדי שניתן יהיה לפטור את זה בהבל פה כ''השוואה מטומטמת''. למיטב ידיעתי אף אחד עדיין לא מת כתוצאה מדברי ההבל של עובדיה. | |||
_new_ |
ושאלה נוספת | |||
|
|||
האם כל ההיתייחסויות לאוסלו כאל ''תהליך שלום'' אינן ''אמירות לא רציונליות'' מעצם ההגדרה? | |||
_new_ |
אם שאלת שאלה רצינית | |||
|
|||
בלי הוויצים שלך שלא כל כך מצחיקים אותי, אז אתה זכאי לתשובה רצינית. כן, בעיני אוסלו הוא תהליך שלום, חשוב, לא רוורסיבילי שהוביל את שני הצדדים כברת דרך אדירה זה כלפי זה, למרות המורדות והעליות. הפלשתינים הכירו רשמית ובכתב בזכות קיומה של ישראל, בגבולות 67, ומקיימים אתה קשרים. ישראל הכירה בזכותם של הפלשתינים למדינה משלהם , נסוגה משטחים, פרקה התנחלויות. העולם ניסח את מפת הדרכים המבוססת על הסכמי אוסלו. עוד יהיו הרבה מעלות ומורדות, אבל כן, זהו בהחלט תהליך שלום. קמפיין הטרור של החמאס שנועד להפיל את הסכמי אוסלו, להחזיר את הכיבוש ולהחזיר ת העם הפלשתיני אל המאבק המזויין, נכשל בגדול, ולפחות נכון לרגע זה, שומר החמאס על רגיעה, מתוך עמדה של חולשה ולא עמדה של כוח. | |||
_new_ |
זה מאמר סאטירי, אני מקווה. | |||
|
|||
כי רציני הוא לא, וגם כבדיחה הוא עצוב מאד. | |||
_new_ |
קמפיין הטרור של החמאס נכשל? | |||
|
|||
סליחה, רמי, כעת אתה נותן למשאלות לב לנצח את התבונה. אם אני לא טועה, ברנרד שו אמר פעם, שאופרה יכלה להיות טובה אלמלא הזמרים. הסכם אוסלו יכול היה להיות הסכם שלום המסיים את הסיכסוך עם הפלשתינאים אלמלא העובדה העצובה שאנו מתעסקים עם חברה פלשתינאית המצפה עדיין להחזרת הפליטים למקומם המקורי, וחברה שבה מספר האנשים שאינו תומך במאבק מזויין להשגת מטרה זו מאפשר להם להתאסף בתא טלפון. זה לא מקרה שבעיית הטרור וזכות השיבה לא קיבלו מענה סופי בהסכם אוסלו. המעטת ערך כוחו של החמאס בציבור הפלשתינאי (כמו גם אירגוני טרור נוספים) היה ויהיה עקב אכילס של כל שמאלן המכבד את עצמו. לא רק לימין יש הזיות. הטרור הפלשתינאי (כמו גם ההתנחלויות שלנו) גרמו לתהליך המדיני שהיה לנו ב-15 השנים האחרונות להיות אוננות מתוקשרת של בעלי עניין (עם כוונות טובות). להראות שיש לנו כאן ''תהליך מדיני'', שנותן תקווה לעתיד. זה טראגי. ועצוב במיוחד לי להבין שהתרופה היחידה לסיכסוך ידועה אך אינה בהישג יד. ספק אם תהיה עוד בדורנו. | |||
_new_ |
לא תא טלפון ולא נעליים | |||
|
|||
במשאל דעת קהל שנערך אתמול בעזה מתנגדים 76% מהפלשתינים לחידוש המאבק המזויין. מספר הפלשתינים שחתמו על תמיכה ביוזמת המפקד הלאומי של איילון נוסייבה המכירה בשתי מדינות לשתי עמים ללא זכות שיבה של פלשתינים לישראל (והתנחלות של יהודים בפלשתין) גדול יותר, יחסית, בהבה ממספר הישראלים התומכים ביוזמה | |||
_new_ |
''במשאל דעת קהל שנערך אתמול בעזה מתנגדים 76% מהפלשתינים לחידוש | |||
|
|||
המאבק המזויין.'' זה כבר באמת מתאים לבדיחת השבוע. | |||
_new_ |
לא תא טלפון ולא נעליים | |||
|
|||
לא במקרה אתה מביא סקר שנערך אתמול בעזה. ביום הפינוי. אני מדבר על תהליכים המתפרסים על פני עשרות שנים. לא חשבת אחרת גם בעבר. חוץ מזה צריך להפנים שאירגוני הטרור קובעים את העובדות. כל נסיון להתקדם בתהליך המדיני נחסם מייד ואוטומטית כמו שעון ע''י אירגוני הטרור. הם הקובעים את העובדות בשטח. אני מזמין אותך לחכות לימים/שבועות/חודשים הקרובים ולצפות איך ה-76% של עזה מפסיקים, או מפחיתים את הטרור. וזאת בלי לעשות דוקטורט בכל פיגוע מי האירגון שביצע הפעם את הפיגוע. | |||
_new_ |
את המשאל עם בעזה אפשר לזרוק לעזאזל | |||
|
|||
אין לא שום משמעות אופרטיבית והוא מניפולטיבי ע''פ רצון עורכיו המקבלים שלמונים מגופים שונים ברשות, בד''כ מהרש''פ. אם החמאס היה מאמין במשאלים,הרי שתוצאותיהם היו נוטים לכיוונו. זכורים לי משאלים רגע לפני האנתיפאדה ורגע לאחריה. הם אינם מבטאים את השאיפה הבסיסית של רוב פלסטיני כפי שבא לידי ביטוי בעמדות ארגוני הטרור שלהם וזה מדינת פלסטין חופשית עם ירושלים בירתה. והם לא מתווכחים על משמעויות השמות וגבולות הגזרה של 'פלסטין' ו'ירושלים'. על זה רק היהודים יודעים להתווכח בינם לבין עצמם בעיקר. | |||
_new_ |
לא תא טלפון ולא נעליים | |||
|
|||
„מספר הפלשתינים שחתמו ... גדול יותר, יחסית, בהרבה ממספר הישראלים התומכים ביוזמה”. את הטיעון המתמטי אני מבין. מהי המשמעות שלו? כמה הפלשתינאים רחוקים מהשגת רוב לעניין הזה? דעת הישראלים ממילא לא כל כך רלוונטית בעיני השלטון הנוכחי והיא לא מניעה תהליכים, כך ששרון יכול לגשת אל המפקד הלאומי ישירות (ויפה שעה אחת קודם, לפני שהדמוקרטים יעלו לשלטון). | |||
_new_ |
קמפיין הטרור של החמאס נכשל? | |||
|
|||
''ועצוב במיוחד לי להבין שהתרופה היחידה לסיכסוך ידועה אך אינה בהישג יד. ספק אם תהיה עוד בדורנו.'' לצערי הסכסוך לא היה ולא יהיה בהשג יד, לא בדורנו ולא בדור של ניננו, ונינהם של ניננו! | |||
_new_ |
אכן שאלתי שאלה רצינית מאוד | |||
|
|||
אבל תשובתך איננה כזאת כי אתה אפילו לא מרגיש שאתה, בתשובתך, מוריד את עצמך בדיוק לאותה רמה של הרב עובדיה. ''בעיני אוסלו הוא תהליך שלום''. אתה נמנע מלהיתייחס למהות של אוסלו, אלא למה שהוא בעיניך. זאת אמונה. זאת לא מציאות וזאת גם לא עובדה (זאת גם לא ''דעה פוליטית''). אוסלו איננו ולא היה אף לרגע אחד ''תהליך שלום''. זאת היתה אולי הכוונה של אלה שיזמו אותו, אבל כמו במערכון של הגששים, ''זה מה שאני רוצה, וזה מה שאתה רוצה אבל זה לא מה שיוצא''. אתה, בעיקשות שאינה שונה מזו של הרב עובדיה, מסרב להכיר במציאות הזאת וממשיך לדבוק באמונה שלך. במה זה שונה מ''צדיק באמונתו יחיה'' של הרב עובדיה? זה שאתה לא עטור זקן ולא עוטה ציציות מתנפנפות? זה שאתה לובש סנדלים וג'ינס? זה שאתה בעל השכלה מודרנית? הדבקות באמונה שאין לה כל קשר ולו מיקרי בלבד למציאות היא מה שמאפיין את הרב עובדיה. זה לא שונה אצלך. אתה רק משלה את עצמך אם אתה חושב שבזכות הלבוש המודרני האמונה שלך נהנית מאיזה שהוא יתרון על חשכת ימי הבינים. מצד אחד אתה מספיק ריאלי כדי להכיר בכך שאוסלו הוא תהליך ''לא רוורסיבילי שהוביל את שני הצדדים כברת דרך אדירה'', אבל מצד שני האמונה העיוורת שלך מונעת ממך לבחון באופן רציונלי לאיזה כיוון כברת הדרך הזאת מובילה. | |||
_new_ |
קשה שלא לעשות הקבלה בינך ובין רמי | |||
|
|||
הדיון ההזוי הזה מזכיר לי את האיאטולות. שניכם מתארים את האמונה שלכם בתהליך אוסלו אמונה שאתם דבקים בה כמו אותו עובדיה. כן גם אתה ישראל..... מן איאטולה כזה..... | |||
_new_ |
הקבלה שכלל אין לה מקום | |||
|
|||
לי אין ''אמונה'' ואף פעם לא היתה לי. כשהביאו עלינו את אוסלו היו לי תיקוות (לא אמונה, תיקוות. תיקוות שהיו מלוות בחשש שהן תתבדינה), תיקוות שהתנפצו אל המציאות של אוטבוסים מתפוצצים ומחבלים מתאבדים. גם היום אין לי אמונה. יש לי תיקווה שאולי בכל זאת יצא מהמהלך הנוכחי מה שהוא חיובי, ומאוד אשמח אם זה באמת יקרה. אבל ''אמונה''? את זה אני משאיר לך ולחסידים שוטים אחרים כמו רמי. רמי, ומדבריך אני יכול רק להסיק שגם אתה, עדיין שבוי בכבלי האמונה. וכמו כל יהודי מאמין מהמחנה של עובדיה, שום דבר שיקרה בשטח לא יזעזע את האמונה הזאת. | |||
_new_ |
ועוד איך יש לה מקום | |||
|
|||
גילוי נאות: כל מה שכתוב בהמשך מתאר את דמותך כפי שהיא מופיעה בפורום בלבד. גם אם תגיד לי שאין לך ''אמונה'' ותשתמש בתחליפים כמו ''תקווה'' אתה פועל ומגיב בפורום כמו בעל אמונה מאד מאד חזקה. כמובן שה''אמונה'' שלך, של רמי, כמו גם של ''האיאטולות'' מתחילה באותו המקום. כאשר ה''אמונה'' הזאת מעודדת עיוורון ודואגת להתעלם ממה שהראי מראה היא הופכת ... לדבר מזיק, ואת הנושא אותה למעין איאטולה. אתה לצערי לא משוחרר ממצב הצבירה הזה.... | |||
_new_ |
אם שאלת שאלה רצינית | |||
|
|||
> „אוסלו הוא תהליך שלום, חשוב, לא רוורסיבילי שהוביל את שני הצדדים כברת דרך אדירה זה כלפי זה, למרות המורדות והעליות.” את המורדות אני זוכר. כנראה שהחמצתי את העליות. הזכר לי, במטותא. > „עוד יהיו הרבה מעלות ומורדות”. אתה צודק למחצה. | |||
_new_ |
אם שאלת שאלה רצינית | |||
|
|||
''הפלשתינים הכירו רשמית ובכתב בזכות קיומה של ישראל,'' הצחקת (מבכי) עם וְעדה! מתי פעם אחרונה קראת אמנה ערבית(ב ע ר ב י ת) מתוקנת!? מתי פעם אחרונה קראת ספרי לימוד ערביים ב ע ר ב י ת? סע לשלום, המפתחות בפנים! | |||
_new_ |
אני חייב להודות, רמי, שאתה מגלה בזאת את אמריקה | |||
|
|||
אם כי אני נרגעתי בעובדה שאתה מכיר בתהליך שהוא גם תהליך של ''שלום, גם חשוב וגם לא רוורסבילי שהוביל את שני הצדדים כברת דרך אדירה זה כלפי זה, למרות המורדות והעליות ב ע י נ י ך''. כי בעיני ובעיני רבים, וללא כל דמגוגיה, הוא לא תהליך שלום, הוא רוורסבילי, והוא הוביל את שני הצדדים כברת דרך אדירה זה כלפי זה לעימות אלים. רק בעניין ה'חשוב' אני מוכן להתפשר, כי התנגשות אוסלו הובילה אותנו למחוזות לא נוחים ומיותרים ובמחיר קורבנות גבוה מדי. יחד עם זאת אינני זוכר שהפלסטינים הכירו כבר בזכות קיומה של ישראל. הם הצהירו שאת ההכרה בישראל הם דוחים לסיום הנסיגה לגבולות 67'. ב-98' נעשה נסיון פתטי לשנות ניסוחים באמנה הפלסטינית שדיברה על השמדת ישראל, אבל זה לא החזיק מים. האמנה נשארה אותה אמנה והמים אותם מים. גם את 'מפת הדרכים' לא ניסח שום ''עולם''. ''מפת הדרכים'' נקבעה במו''מ בין ארה''ב לישראל ולפלסטינים, ולאחר מכן הוא הובא לידיעת האירופאים, כדי לשלבם כמדינות שנותנות גב כלכלי ליישומו. בינתיים שום סעיף לא התחיל להתבצע מאותה ''מפה'', אבל ישראל הקדימה אותו ונסוגה מעזה לקול אנחת רווחה של קואליציית השמאל, שאינה עירה לכשלים שיש במהלך הזה. האם הפלסטינים קיימו את סעיפי ההסכם? תנאי להתחלת תהליך מדיני הוא פירוק ארגוני הטרור, איסוף כלי הנשק והבאתו לחסות המשטרה הפלסטינית, הפסקת התעמולה האנטישמית (במסגדים, בתי הספר ובתקשורת). שום דבר מזה לא התקיים ולא מתקיים. אתה באמת חושב שזה גם יתקיים? החמאס חזק, הכי חזק, בטח ברצועת עזה. אבל מי שמתכנן, מכין ומוציא טרור זה לא רק החמאס, אלא גם הפתח ליחידותיו, גם הג'יהאד האסלאמי והחזית הדמוקרטית ומה שבינהן. הג'יהאד שומר על שקט יחסי כדי לא לתת עילה לשרון להשאיר את צה''ל יום אחד נוסף ברצועה. מהיום כל ארגוני הטרור ירגישו עצמם חופשיים יותר לפעול. אלא שעכשיו ישנו מאבק פנימי על תפיסת מנהיגות בחברה הפלסטינית. מאבק זה ישליך גם על עוצמת הטרור נגדנו. | |||
_new_ |
מערכת פורום ארץ הצבי אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים. |